***Kesäkuun IVF/ICSI/PAS***



[color=Green3]Mukana menossa perjantaina 13.6.2008:[/color]



Skye: 2.IVF 2.PAS siirto 2.6. pp11

Matilda2008: 1.IVF:n 2.PAS siirto 4.6. pp9

Iitukka: ICSI punktio 2.6. siirto 5.6. pp8

Finttu: 2.ICSI punktio 4.6. siirto 6.6. pp7

Kamilla: 2.ICSI punktio 10.6. siirto 12.6. pp1

Kiikka: 3.IVF punktio 10.6. siirto 13.6. pp0

Soraya: 1.ICSI punktio 11.6. siirto 13.6. tai 16.6.

Retuli82: 1.IVF punktio 11.6. siirto 13.6 pp0

Viivi73: IVF punktio vko 26

Ninajoh: 2.IVF punktio vko 26

Merikeiju: 2.IVF punktio vko 26

Kate74: 3.ICSI punktio vko 26

Popsy: 1.IVF 3.PAS siirto vko 26

Miimi78: 1.IVF tulossa



[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Suuri ihmettelijä
 
Stella: Mä en pysty tekemään mitään raskaustestiä nyt. Mä haluun olla onnellisesti raskaana edes tän päivän.
Mutta taas tyhmä kysymys: jos ne natiaiset oliskin molemmat kiinni siellä kohdussa, ni olisko mun pissassa tuplamäärä sitä istukkahormonia? Jos siis se viiva ei johtuiskaan siitä pregnylistä...
 
Finttu! Et malttanut, et malttanut... :) Mulle oli ihan ensimmäinen kerta, kun kuulin, että ovistestillä voi testata raskautta! Kun en siitä mitään tiennyt, niin etsin vähän hakutoiminnolla täältä kaksplussalta siitä keskusteluja. Eli nämä eivät ole faktatietoja, vaan ihmisten puheita. Raskaushormoni eli hcg ja lutenisoiva hormoni lh (eli siis hormoni joka aiheuttaa munasolun irtoamisen) ovat molekyylitasolla hyvin lähellä toisiaan, siksi ovulaatiotesti tunnistaa myös raskaushormonin. Ovulaatiotesti on positiivinen kun se havaitsee jomman kumman hormoneista kun taas raskaustesti on positiiviinen vain kun se havaitsee hcg-hormonin. Ovulaatiotesti toimii eri tavalla. Jos siihen tulee kaksi viivaa, se ei välttämättä tarkoita raskautta. Jotta se tarkoittaisi raskautta tulee testiviivan olla vähintään yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviivan, kun taas raskaustestissä ei ole väliä kuinka haalea/tumma testiviiva on. Mihin tämä sitten taas perustuu, en osaa sanoa...
Merkit voisi olla kyllä aikas hyvät, sullahan on vasta pp7, eli viivalla on aikaa vahvistua! Jos minä olisin sinä, niin ehkä tekisin itsesi ehdottaman uuden ovistestin huomenna ja katsoisin, onko viiva vahvempi. En tiedä miksi, mutta en ehkä minäkään uskaltaisi ihan vielä tehdä juuri raskaustestiä. Nyt on jännät paikat! Täällä pidetään peukkuja plussan puolesta!
 
Kiitos Soraya selvityksestä, kuulostaa järkeenkäyvältä...

Finttu - nyt mä vasta tajusin, että sä oot vasta pp7...Eli älä tosiaan testaa vielä r-testillä...Mutta huomenna voit leikkiä ovistestien kanssa taas :D :D :D
 
(.) Soittelin klinikalle. Juu, siirto tehdään maanantaina klo 13:00. Tarkempia tietoja hoitajalla ei ollut laboratoriosta. Höh, olisihan se kiva ollut tietää jotain... Sanoi vain, että kyllä siellä hedelmöitystä on täytynyt tapahtua, kun maanantaina käsketään tulla. No, ei auta kuin mennä jännityksellä maanantaina ja kuulla sitten moniko on porskuttanut eteenpäin!

*Muoks* Ja olokin on jo huomattavasti parempi. :)
 
Iitukalle lähetän paljon uskoa plussaan! Täällä plastalla on kyllä nähty oireettomia plussanneita! Älä menetä toivoasi vielä!

Kamilla! Onnea kahdesta minikölliäisestä! Siellä ne köllii ja pitää lujasti kiinni! Ajattele, kuinka nopeasti aika on mennyt, ainakin minusta! Eihän siitä ole kauankaan (toukokuun loppupuolta) kun pohdiskelit, että menettekö yksityisellä toiseen icsiin vai siirryttekö julkiselle, jossa hoito olisi osunut vasta elo-syyskuulle. Ja tässä sitä ollaan! Ihanaa!!! Onnea ja tsemppiä piinailuun!!!

Retulille vielä pikaiset tsempitykset tämän päivän siirtoon! Kyselit, onko miehet olleet kuinka mukana. Oma mieheni on ollut ihan joka ikinen kerta klinikalla. Pidän sitä itselleni hyvin tärkeänä henkisenä tukena ja se tekee itselleni tästä jotenkin enemmän yhteisen projektin. Mies on vuorotöissä tehtaassa ja ottaa aina palkattoman vapaan niille käynneille. Itse käyn työaikanani, ihan palkallisena. Alussa otin puolipekkasia, mutta luottamusmiehen sanottua, ettei ole pakko niin tehdä, aloin käydä ihan työajalla. Tällä hetkellä olen kesälomalla. Jos oma siirtoni olisi ollut tänään, niin olisin joutunut menemään ensimmäisen kerran yksin. Se olisi vähän harmittanut ja mieskin meinasi perua reissunsa, kun halusi olla paikalla. Suri ihan tosissaan, että voi kauhistus, jos hän ei ole paikalla, kun lapsemme saa alkunsa. No, minä passitin miehen matkaan, kun kauan on kavereiden kanssa matkaa suunnitellut. Enemmän hoidon alussa kyllä jännitettiin, mihin väliin punktio osuu, kun mies oli juuri toisellakin reissulla. Mutta paremmin ei olisi voinut mennä. Näin meillä. :)

Ja Kiikalle myös tsemppiä siirtoon!
 
Heippa!Siirrosta kotiuduttu,2 alkiota laitettu masuun,toinen oli 7-soluinen 1-luok.ja toinen 6-soluinen 1-luok.ja vain yksi 6-soluinen meni pakkaseen koska loput oli 3-ja 4 luokkasia ja niitähän ne ei pakasta koska eivät kuulema kestä sulatusta.Tenttasin lääkäriä solujen luokituksesta ja se sanoi että joka sairaalalla on oma luokitusmenetelmä.Ainakin KYS:issä TOP-luokka ja 1-luokka on yks ja sama asia(ottakaa tuosta nyt selvää) :kieh:
Lääkäri olis kirjoittanu lisää sairaslomaa kun lievää hyperiä on havaittavissa,munasarjat tosi isot(8cm),mutta en huolinut saikkua kun kohta pomo hyppii seinille näitten mun sairaslomien takia.Mutta sovittiin että jos olo huonontuu niin yhteys sairalaan.Pitää nyt vain lepäillä tämä ilta sillä aamulla pitäs töihin vääntäytyä...
Retuli kyseli miehen mukana olosta,meillä yleensä aina kun vain pääsee,tekee vuorotyötä ja aika hyvin ajat sattunut olemaan että mukana on ollut,tänään ei kylläkään millään voinut olla mukana,töissä sen verran kiirettä ettei voinut irrottautua.
Toivottavasti saat kyytiläiset mukaasi sinäkin niin päästään porukalla piinailemaan ;)
Finttu toivottavasti et testannu liian aikaisin mutta onnittelut jos testi on todella positiivinen :flower:
Soraya miten ne ei kertonut sulle hedelmöittyneitten solujen määrää,aika outoa :x
Hyvä että sulla on alkanut olo parantua mutta lepäilehän vielä äläkä rasita ittäs liikaa ;)
Ja tervetuloa Miimi mukaan :)

Terkuin Kiikka&kaksoset :heart:
 
Retulille: Mullakin mies ollu joskus mukana ultrissa, mut punktiossa (tietysti) ja siirrossa on aina ollut, ihan toimenpidehuoneessa asti. Oon sanonu sille, et ei noihin väliaika ultriin tarvi tulla, osaan sen homman ihan yksinkin. Kun se joutuu tekemään kaikki töissä takasin.
Soraya: ei ne mullekaan TAYSissä sanonu puhelimessa, et montako oli hedelmöittyny. Kertoivat vaan sen, et siirtoon päästään.
Kiikka: Juupa juu, mua itteeki nyt oikeen v-tuttaa toi tikun aikainen käyttö. Pelottaa entistä enempi, et jos se vaan haalenee, mut nyt on ihan pakko huomennakin kokeilla, onko haaleempi viiva vai tummempi. Että voisin sit edes arvailla, et joskos olis sittenkin vielä johtunut siitä perk-nylistä (<-=pregnyl).
 
Do diin, nyt sitten kyytiläinen mukana ja toivon mukaan mukavasti kiinnittyy =) Kuudesta hedelmöittyneestä löytyi tänään enää vain yksi ja ainoa hyvä alkio, jos en nyt väärin muista niin olisi ollut 5-soluinen? Loput oli sellaisia, joita ei voinu pakastaa :'( Mutta jospa tämä yksi ja ainokainen olisi sitten oikea, josta saamme nyytin syliin :)

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille. Tämä tyyppi hautautuu suklaalevyn kanssa tuonne sohvannurkkaan...
 
heipsan kaikki! Kotiuduttiin just parin päivän reissusta, joten ihan pikaisesti vaan Fintulle kommenttia. Tunnustaudun o- testiin pissijäksi, en siis tässä yrityksessä vaan aiemmin. Marraskuussa, kun mulla oli biokemiallinen raskaus, ovulaatiotesti näytti positiivista. Oli sellainen digitesti vielä. Oon sellaisessa käsityksessä, että raskaus nimenomaan saa aikaan positiivisen tuloksen. Varovaiset onnittelut siis, kunpa tämä merkitsisi juuri Sitä!

Huimasti onnea kaikille teille, ainakin Retuli ja Kiikka, jotka olette saaneet pikkuisenne jo mukaan. Rautaisia hermoja meille kaikille tarvitseville ja hyvää viikonloppua joka iikalle!
 
Tänks kaikille... :hug: :heart: tuntuupa jo kotoisalta kun otetaan niin ihanasti vastaan! :D Olisinpa minäkin jo jännäämässä... no, miehen sisko perheineen (kaksi lasta 4v ja 2v) tulee kotiin sunnuntaina (asuvat ulkomailla) koko kesäksi. Eiköhän tää mieli piristy kun saan heidän kanssa olla :kieh:
Paljon paljon onnea kaikille joilla jo on alkiot masussa... plussatuulia teille :heart: :heart:
 
Finttu: Ellitin lapsettomuuspuolelta kopsasin sulle tän, joku raskautunut kirjoitti näin =) :

"Ovistesti näyttää plussaa alkaneesta raskaudestakin. Vuosi sitten tein epäuskoisena useita raskaustestejä, kun en uskonut oikeasti olevani raskaana. Testit oli plussaa ja kaapissa oli myös ovistestejä. Siinä testimaniassa tein sellaisenkin, kun olin jostain kuullut että sen pitäis myös olla positiivinen. Ja näin olikin. Nyt sängyssä nukkuu terve pikkuinen."
 


Mukana menossa lauantaina 14.6.2008:



Skye: 2.IVF 2.PAS siirto 2.6. pp12

Matilda2008: 1.IVF:n 2.PAS siirto 4.6. pp10

Iitukka: ICSI punktio 2.6. siirto 5.6. pp9

Finttu: 2.ICSI punktio 4.6. siirto 6.6. pp8

Kamilla: 2.ICSI punktio 10.6. siirto 12.6. pp2

Kiikka: 3.IVF punktio 10.6. siirto 13.6. pp1

Soraya: 1.ICSI punktio 11.6. siirto 16.6.

Retuli82: 1.IVF punktio 11.6. siirto 13.6 pp1

Viivi73: IVF punktio vko 26

Ninajoh: 2.IVF punktio vko 26

Merikeiju: 2.IVF punktio vko 26

Kate74: 3.ICSI punktio vko 26

Popsy: 1.IVF 3.PAS siirto vko 26

Miimi78: 1.IVF tulossa



Myöhemmin onnistuvat:

Suuri ihmettelijä
 
Minne se kuva hävisi :x
Kannattaa vissiin jättää osaavimmille nuo listan päivitykset |O

Tässä töihin lähtöä olen tekemässä, aamukahveella. Kuulkaas sisaret, onko teillä tietoa että miten paljon kahvia kannattaa/sais juoda näin raskaustoiveissa? Olen itse hirvee kahvisieppo ja nyt tänä aamuna ajattelin juoda VAIN yhden kupin...
 
No nih. Kyllä se viiva tuli tänäänkin siihen ovistikkuun. Nyt se ei ainakaan enää johdu pregnylistä. Että kai sitten ainakin jotain yritystä kiinnittymisestä on.
retuli: mäkin oon jostain lukenu, et kolme kuppia kahvia päivässä olis maksimi alkuraskaudessa.
Kamilla: voi kun toi sun kopsaama jutsku pitäis paikkansa. Mutta taas sanoo järki, että pp8 ei voi näkyä mitään missään testissä.
 

Finttu; Tosi mieletöntä, eka sää teet liudan ovis testejä ja sit viel raskaustesti näyttää haamu plussaa, tää on hurjan hienoo, sillä tänäänhän on vasta kp.9....mua ihan tärisyttää, sä oot raskaana... : :heart:

Siisami; Lähetän viel tännekkin sulle lohdutusta ja voimia :heart:

Geri; Kiva kun kävit moikkaamassa, mä oon seuraillut teijän menoa tuol odottajien puolella ja sull on ihan mielettömmän kauniisti pyöristynyt vatsa!!! Onnellista odotusta... :heart:

Tsempitykset ja ++++ :whistle: toivottelen kaikille täällä palstaileville...
 
Wau Finttu, MAHTAVAA!!! :heart: :flower: Onkohan kumpikin tarrannu kiinni!?! :whistle: Siitä se plussa vaan vahvistuu, ihanaa että nyt tärppäs! :hug:

(.) Kuinka mä jaksan tätä piinailua, ylikauan pitäis vielä odottaa :kieh: En uskalla kyllä testata kovin aikaisin, hirvee pelko et tyylipuhdas nega paukahtaa :ashamed:
 


[color=Green3]Mukana menossa sunnuntaina 15.6.2008:[/color]



Skye: 2.IVF 2.PAS siirto 2.6. pp13

Matilda2008: 1.IVF:n 2.PAS siirto 4.6. pp11

Iitukka: ICSI punktio 2.6. siirto 5.6. p10

Finttu: 2.ICSI punktio 4.6. siirto 6.6. pp9

Kamilla: 2.ICSI punktio 10.6. siirto 12.6. pp3

Kiikka: 3.IVF punktio 10.6. siirto 13.6. pp2

Retuli82: 1.IVF punktio 11.6. siirto 13.6 pp2

Soraya: 1.ICSI punktio 11.6. siirto 16.6. pp

Viivi73: IVF punktio vko 26

Ninajoh: 2.IVF punktio vko 26

Merikeiju: 2.IVF punktio vko 26

Kate74: 3.ICSI punktio vko 26

Popsy: 1.IVF 3.PAS siirto vko 26

Miimi78: 1.IVF tulossa


Plussanneet: :heart:

Finttu 2.ICSI


[color=Green3]Myöhemmin onnistuvat:[/color]

Suuri ihmettelijä

 
Päivitin tota listaa, Soraya voi sit tuunata siihen jotain kivoja kuvia vaikka plussanneiden kohdalle =)

Niin ja tsemppiä Sorayalle huomiseen siirtoon, toivottavasti siellä olis monta blastoa odottamassa!!! Tulethan sit kertomaan kuulumiset!

Joko Skye pian testaa??!! =) :attn:
 
Finttu mahtavaa, onnea, onnea!! :heart:

Sorayalle onnea siirtoon!

(.) Tein sitten testin ja negahan sieltä pamahti :'(
Vaikka kyllähän tuon arvas mutta silti, on tosi kurjat
fiilikset nyt.

Muille parempaa onnea ja tsemppiä!! :hug:
 
Kiitos teille kaikille ihanille onnittelijoille.
Eipäs nyt kuitenkaan ihan vielä aleta ristiäiskakkua leipomaan. Ne/se voi vielä ihan hyvin irrota ja tää meneekin taas metsään. Mutta onneksi kaappi on nyt tyhjä noista testeistä, että juhannuksena vasta seuraavan haen. Haluan nyt olla tän viikon onnellisesti raskaana, tapahtuipa sitten mitä tahansa. Mä kun en oikein tätä vielä usko todeksi.
onko skyellä huomenna testipäivä? Mitkäs on fiilarit?
 

Yhteistyössä