***Kesäkuun IVF/ICSI/PAS***

Iitukka, hienosti valitttu! Niin minäkin olisin tehnyt. Pidän peukkuja niiden kolmen puolesta!

Ninajoh. Me käydään julkisen tarjoamat kaikki kolme IVF-hoitoa. Pelkäsinkin jo, että koskahan meidän hoidot loppuu, kun kaksi kertaa on jo kohti koeputkihedelmöitystä menty, mutta onneksi niitä ei siis lasketa, sillä siirtoon niissä ei ole päästy. Sitä ei olla ehditty miettimään, että mitä sen jälkeen, jos näissä ei tärppääkään. Minä itse henkilökohtaisesti en ehkä lähtisi yksityiselle jatkamaan, vaan haluaisin kääntyä adoption puoleeen. Mutta varmaksi en osaa vielä tietenkään sanoa, mies ei esimerkiksi ole lämmennyt adoption mahdollisuuteen, ainakaan vielä.

Yllättävän helppoa ollut tämä pistely, tänään oli kolmas piikityspäivä (menopur 225IU) ja maanantaina sitten ultraan. Sumuhoidot oli ainakin toiminut hyvin, kun keskiviikkona kävin. Oli vehkeet lepotilassa =)
Jännittää ja toiveet korkealla :flower:

Meillä siis ukko on vuosimallia 81 ja minä 82, niinkuin nimimerkistä hyvin voikin päätellä. Yhteistä taivalta takana ens syksynä 12 vuotta, avioon asti ei vielä olla päästy vaiks kihloissa ollaankin. Jotain haaveita häistä on, mutta meillä ei kumpikaan oikeestaan haluu mitään perinteisiä häitä. Katotaan nyt mitä sitä keksitään =)

Mutta oikein mukavaa viikonlopun alkua teille kanssasisaret B)

Voisin ilmoittautua myös tähän pinoon, pömppiksissä vähän aikaa olen pörräillyt. Meillä siis (minä vm-83 ja mies vm-81) nyytin yritystä takana kaksi vuotta. 7 inssiä tehty, joista neljännellä plussa, mutta km 5+3. huhti-toukokuun vaihteessa oli eka ivf pitkällä kaavalla, jolla päästiin yhden alkion siirtoon, mitään ei pakkaseen saatu. Ollaan selittämättömiä.
Nyt kesäkuussa 2.ivf tehdään lyhyellä kaavalla puregon-orgalutran-pregnyl-lugestron. Punktio suunniteltu juhannuksen jälkeen maanantaille (oisko vko 26).

On tää jotenki käsittämätöntä miten joillekin tästä ns. luonnollisesta asiasta tulee näin hallitseva osa elämää. Mullakin on tän kahden vuoden aikana ollu koko ajan huoli jostakin hoidosta, menkkojen alkamisesta, vuodon väristä ja määrästä sun muista... Meillä on toivo aika hukassa tällä hetkellä. Viime ivf:ssä rakkuloita oli 20, joista 8:ssa munasolu (7 kypsää, 1 epäkypsä ). 6 hedelmöittyi ja yksi alkio lopulta saatiin, eli kyllä tässä on toivon kipinä jo sammunut. Jotain "vikaa" minussa on oltava. Miehen simpat älyttömän hyviä, niitä tosi paljon ja laadukkaita.

Noh josko sen toivon sais jostain kaivettua ku pistokset taas alkaa. Menkkojen pitäis alkaa 9.6 ja puregon sitten kp2. Niin ja ollaan yksityisellä hoidossa. :heart:

[color=Green3]Mukana menossa lauantaina 31.5.2008:[/color]

Skye: 2.IVF 2.PAS siirto 2.6. pp

Iitukka: ICSI punktio 2.6. siirto pp

Finttu: 2.ICSI punktio vko

Matilda2008: 1.IVF:n 2.PAS vko 23

Suuri ihmettelijä: 1.IVF:n 2.PAS vko 23/24

Soraya: 1.ICSI punktio vko 24

Retuli82: 1.IVF punktio vko 24

Viivi73: IVF punktio vko 26

Ninajoh: 2.IVF punktio vko 26

Merikeiju: 2.IVF punktio vko 26

Kamilla: 2.ICSI punktio vko

Kate74: 3.ICSI punktio vko

Urani neulatyynynä tällä erää ohi, Pregnyl onnellisesti navan alla. :D
Nyt sitten vaan jännätään että tuleeko sieltä yhtään solua ja
hedelmöittyykö ne jne. jne. ja päästäänkö edes siirtoon asti..
Jotenkin on jo ihan tappio fiilis että eipä tästä nyt mitään tule. :(
Ja kaiken kukkuraks vielä jännittää se punktio vaikka ei kai se
synnytystä kivuliaampaa voi olla.. ja siitäkin oon selvinnyt.

Tervetuloa merikeiju - samat lääkitykset on mullakin.

Tervetuloa Merikeiju! Toivon siemeniä lähetän roppakaupalla sinne! Kyllä se toivo nostaa päätään taas, kunhan pistokset alkaa! Itselläni on aina ollut niin. Välillä on epäuskoa ja mieli maassa. Ja joka kerta, kun joku negaa, tuntuu siltä, että nonniin, eihän tästä mitään voi tullakaan. Mutta toisten plussat sitten, ne luo uskoa tähän! Olen itse taas intoa täynnä, tänään tuikkaan viidennen piikin ja huomenna kontrolliultraan. Ja voin sanoa, että kyllä nyt jännittää. Ensimmäisellä yrityskerralla itselleni kasvoi yksi munasolu, toisella kuusi, että mitenkähän nyt... Ja tuo oli kuin omasta suustani: Jotain "vikaa" minussa on oltava. Miehen simpat älyttömän hyviä, niitä tosi paljon ja laadukkaita.

Iitukka! Tappio fiilis pois! Kyllä siitä mitään tulee, varmasti tulee! Tottakai punktio jännittää, mutta sanoisin, että suurimmalla osalla se menee hyvin ja melkeinpä kivuttomasti. Minut punktio-kokemus yllätti, positiivisesti! Uskoisin, että sinusta pidetään hyvää huolta operaatiossa ja saat kaiken tarvittavan kipulääkityksen. Tsemppiä oikein paljon huomiseen!!!

Skye. Sinulle tsemppiä huomiseen PAS siirtoon!!!

Tervehdys kaikille!

Vieläkös tänne mahtuu mukaan? Aiemmin olen joissain pinoissa pyörinytkin, jospas nyt tänne seuraksenne, menee aika mukavammin :D

Kerronpas minäkin vähän taustaa: tällä vuosimallin -79 ( =minä ) ja -76 (=mies) parilla takana kolme inssiä, ivf:n tuoresiirto ja kaksi passia, tapahtumatta mitään positiivista. Viimeisin nega pärähti ruutuun eilen. Surkutteluista huolimatta täytyy alkaa valmistautua uuteen taistoon. Tosin hienoinen epäusko alkaa vaivaamaan.
Vielä yksi alkiopari pakkasesta löytyy ja ne olisi tarkoitus seuraavaksi käyttää jos vain selviävät. Sitten on pakkanen tyhjä. On tämä uskomatonta touhua. Varsinaisesti mitään selkeää syytä ei ole ainakaan toistaiseksi löytynyt, mitä nyt mulla epäsäännöllinen ja pitkähkö kierto luomutouhua vaikeuttaa. Pas siis jälleen vuorossa tähän seuraavaan starttavaan kiertoon, siirtoo mennee siis heti juhannuksen jälkeisille päiville - jos ei nyt mitään yllättävää ilmene, meinaan nimittäin ainakin jotain kilppariarvoja tarkistuttaa tällä välin.

Kiitti tsempeistä, Soraya, ja mukava kuulla, että munikset ovat lähteneet hyvin kasvamaan. Toivottavasti iitukan punktio on sujunut hyvin ja kivuttomasti. Popsylle kovasti pahoitteluja negasta: hienoa että pääsette pian uuteen koitokseen ja että Sulla on taistelutahto päällä.

Kävin tänään jälleen kerran toivioretkellä Hesassa ja sain mukaani nelisoluisen 1- luokkaisena sulatuksesta selvinneen pienokaisemme. Testipäivä on ma 16.6. Tässä vaiheessa kaksi viikkoa tuntuu aina käsittämättömän pitkältä ajalta odottaa ja tuskailla, ja on taas niin ihanan toiveikas olotila. Viime PAS mulla tehtiin luonnolliseen kiertoon ja siinä vuoto alkoi jo noin viikon kuluttua siirrosta. Ensimmäinen etappini onkin selvitä mahdollisimman pitkälle ilman vuoteluja.

Kesäistä alkuviikkoa ja hyviä vointeja!

Kate74
Jännitystä ilmassa, menkkoja ootellaan ja piikitys aloitetaan toivottavasti ensi viikolla ! Punktio sit varmaan viikolla 26 jos kaikki menee ok. Nuo vuoristoratatunteet on niiin tuttuja. Tässä keväällä oli keskenmenon jälkeen tosi rankkaa ja nyt viime viikot onneks paremmat fiilikset kun jännittää ja odottaa uusia hoitoja. Toiveet on korkealla, tietysti, eihän näissä hoidoissa muuten jaksaisi käydäkään mut samalla tietty pelottaa kans. Mut eipäs ajatella vielä liian pitkälle, toistaiseksi kaikki on mahdollista !!

Täällä näyttääkin olevan monella jännät paikat.
Skye onnea matkaan ! Iitukka toivottavasti punktio meni hyvin. Popsy pahoittelut negasta. Onneksi pääset pian uuteen yritykseen !

Kamilla & Soraya samaa vuosikertaa tosiaan ollaan. meillä mies 2v vanhempi. Meidän ongelmana siittiöt joita liian vähän ja huonolaatusia. Riittää kuitenkin icsiin joten onneksi on edes tämä mahdollisuus olemassa !

Merikeiju, Ninajoh (hääonnea !), Viivi73 meillä sattuu varmaan punktio suht samaan saumaan..!

Tsemppiä tasapuolisesti kaikille ja kuullaan taas..

:hug:

ON pikasesti:
Punktio ohi ja saaliiksi saatiin 5 solua!
Toimenpide meni hyvin, eikä tuntunut juuri miltään.
Lääkkeet pisti nupin sekasin ja muistan oikeestaan vaan että
höpötin jotain koko ajan, en vaan muista mitä.. Miehen mukaan
en mitään noloa.
Huomenna sitten nähdään onko lemmenyö tuottanut tulosta.

Mukavasti olet Soraya saanut muniksia kasvateltua! Mullakin oli tänään ultra, munasoluja oli molemmin puolin 2-3 kooltaan noin 8 mm ja sitten pienempiä. Kaikenkaikkiaan tais olla 12 munista. Lisättiin nyt siis menopur annosta, jotta saataisiin niitä pienempiäkin vielä kasvelemaan ja perjantaina sitten taas ultraan. Lääkäri arveli, että punktio olis ens vkon ti tai ke. Mites sulla soraya, voisko olla jo maanantaina?

Paljon ja rutkasti onnea matkaan Skye. Plussanhan sinä tietysti tuot tänne meille, toivoa antamaan :flower: Itse on sellaisella epäilevällä kannalla oman onnistumisen kanssa, ei oikein uskalla toivoa mitään kun se pudotus sitten on niin pirun rankkaa... pelottavaa. Noh, johan meni synkistelyksi!
Ja iitukalle myös onnea matkaan :) Mukava kuulla, että punktio ei ole ollut mikään kaamea kokemus! Onneksi on noita lääkkeitä, niin ei tartte kärvistellä!

[color=Green3]Mukana menossa tiistaina 3.6.2008:[/color]

Skye: 2.IVF 2.PAS siirto 2.6. pp1

Iitukka: ICSI punktio 2.6. siirto 5.6. pp

Finttu: 2.ICSI punktio vko

Matilda2008: 1.IVF:n 2.PAS vko 23

Kate74: 3.ICSI punktio vko 26

Popsy: 1.IVF 3.PAS siirto vko 26

Kamilla: 2.ICSI punktio vko

Noniin, soitin just labraan ja meillä on neloset kasvamassa! :D
Kahteen tehtiin IVF joista toinen hedelmöittyi ja kolmeen ICSI joista
kaikki hedelmöittyi. Kasvakaa pikkuiset, kasvakaa! :heart: Huomenna taas soitan että kuinka niillä menee ja torstaina sitten siirtoon. Toivoa on sittenkin!

Skye onnea matkaan! :hug:

Tervetuloa mukaan, Popsy!!! =) Pahoittelut tuoreesta negasta. :hug:

Tosi hyviä uutisia, Iitukka! Kyllä se siitä! =)

Retuli, siellä niitä on muniksia sinullakin! Toivotaan, että vielä pienemmätkin pääsee mukaan! Oma punktioni on maanantaina tai tiistaina.

Skye, onnea onnistuneesta siirrosta! Oletkin ensimmäinen, jota tässä pinossa jännätään! Nyt paljon peukutuksia!!!

Kate. Hyvä, että nyt hyvät fiilikset! Toivotaan, että pääset aloittamaan piikitykset suunnitellusti!!!

Heips!
Tänään ollu vapaapäivä, kävin kampaajalla leikkaas uuden kesäkampauksen. Tuli aika ihana :D. Mulla alkaa kesäloma just sinäpäivänä ku olis punktio, siis jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Näyttää siis siltä että ainakin eka kesälomaviikko siirtyy eteenpäin tilalle tulevan sairasloman takia. :kieh: ei ainakaan mua haittaa.. :LOL:

Vähän kyllä jännittää tuleva puntio- edellinen kerta kun oli aika kauhuskenario koko toimenpiteestä. Kipulääke ei tainnu vaikuttaa tarkoitetusti, sillä muistan kaiken koko punktiosta, tunsin aivan älytöntä kipua koko ajan ja itkin tuskissani. Muistan kivuissani huutaneeni että sattuu ja mieheni sanoi hoitajan kyllä lisäävän lääkettä.Muistan kaiken mitä hoitajat ja lääkäritkin puhuivat, vaikka ei pitäisi muistaa. Lääkäri ainakin sanoi, ettei toimenpiteestä pitäisi muistaa erityisemmin mitään kovien lääkkeiden takia.

Lisäksi punktion jälkeen olin 1,5viikkoa todella kipeä. Vatsa turvonnut - ihan kuin jalkapallo. Tosi kipeä, ei voinut syödä oikein mitään. Ylös nouseminen oli tuskaista ja kävelin kyyryssä. Yöt nukuin tosi huonosti kun pystyin nukkumaan vain yhdessä asennossa. Kaikki tämä johtui siitä, kun munasarjani rupesivat vuotamaan punktiossa. Ärsyyntyivät siis todella. Vatsakipu ja se etten pystynyt syömään johtui sitten siitä, kun munasarjat olivat niin turvonneet, että painoivat suolistoa. No sitten tämän kaiken kärsimyksen päätteeksi nega, eikä mitään pakkasessa. Kyllä vieläkin ketuttaa... :headwall:

Olen kyllä lääkärin kanssa keskustellut seuraavasta hoidosta, ja lääkitykset on sitten saatava kohdalleen...Silti pelottaa... :|

Anteeksi vuodatus, halusin vain jakaa kanssanne kokemukseni, ei se kuitenkaan tarkoita sitä että teillä olisi samanlaista. Enkä aio hyväksyä, että itsellenikään sama toistuisi...

Hyvä hyvä iitukka, mahtavasti ovat pienet hedelmöittyneet. Kiva että saat huomenna kysellä väliaikatietoja, niin ei tarvitse torstaihin asti jännätä.

Voi Merikeiju, onpas sinulla ollut hurja kokemus tuo punktio viimeksi. Ei ole mikään ihme, että sua arveluttaa ja jännittää mennä siihen uudestaan. Kuten itsekin sanoit, punktiokokemukset tosiaan vaihtelevat kovasti. Omalla kohdallani eka meni hyvin helponoloisesti ja olin tooosi lääkepöllyssä. Nyt tämä toka kerta oli sitten kipeämpi kokemus ja olin mielestäni ihan liian "selvinpäin". Toivon todella, että tällä kerralla kaikki sujuisi kohdallasi oikein hyvin etkä olisi niin kipeä punktion jälkeenkään. Ja tietty että hoito johtaisi plussaan!

Iltoja kaikille!

Onpas Merikeijulla kurja punktiokokemus :hug: Voin vain kuvitella, että varmasti tuleva punktio pelottaa :/ Mun eka punktio helmikuussa meni yllättävän kivuttomasti, muistan kaikki enkä ollut mielestäni pöllyissä :D Toivottavasti Merikeijullakin toinen punktio olis helpompi!!

Skyelle onnea kyytiläisestä, toivottavasti tarraa lujasti kiinni!! :heart:

Iitukalla kans hienoja uutisia!! Onko teidän klinikalla käytäntönä kolmen päivän viljely? Väestöliitossa (missä me käydään) kun siirretään aina kahden päivän viljelyn jälkeen, ellei sit punktio oo perjantaina.

Popsylle tervetuloa!! Ollaankin piinailtu samoissa pinoissa aikaisemminkin! Toivottavasti nyt
paremmalla menestyksellä! :heart: :hug:

Sorayan kans käydään näköjään samoina päivinä tsekkauksis :wave: Saa nähdä osuuko punktio&siirtokin samoille päiville =)

Mitäs Fintulle, punktio lähestyy?

(.) Eilen oli eka ultra, kovin suurta saalista ei oo ilmeisesti tulossa näillä näkymin. Oikealla näkyi 13mm ja 8mm + muutamia 6mm. Vasemmalla erottui 9mm ja 10mm rakkulat. Annostus pidettiin silti samana, 150IU Purkkaa ja torstaina seuraava ultra. Orgalutran tuli kehiin kans tänään. Punktio on ens viikolla, päivää en vielä tiedä.

[color=Green3]Mukana menossa keskiviikkona 4.6.2008:[/color]

Skye: 2.IVF 2.PAS siirto 2.6. pp2

Matilda2008: 1.IVF:n 2.PAS siirto 4.6. pp0

Iitukka: ICSI punktio 2.6. siirto 5.6. pp

Finttu: 2.ICSI punktio 4.6. siirto

Kamilla: 2.ICSI punktio vko 24

Kate74: 3.ICSI punktio vko 26

Popsy: 1.IVF 3.PAS siirto vko 26

Moikka kaikille :flower:
IHANAA KUN ON KESÄ!!

mun pakki on ihan kovalla..johtuukohan sumutteesta?olo on kun norsulla jolla kaljamaha,ei uskalla syödä mitään kun mitään ei tule ulos :LOL:
tämä pitkä hoito on todella pitkästyttävä..sumutusta ollut vasta viikon..aarghh!!
kuinkas teillä kaikilla on mennyt??

Tänään soittelin pienokaisten tilannetta ja kaikki neljä
voivat erinomaisesti ja ovat jakaantuneet normaalisti! :D
Ja huomenna siis siirto.
Klinikalla on tosiaan tapana viljellä kolme päivää. Kuulema sitten näkyy
"isän perimä" mitä lie tarkoittanee.

Merikeijulla on kyllä ollut tosi ilkeä punktio kokemus.
Oisko nukutus mahdollista seuraavan kerran? Meille
tarjottiin sitäkin vaihtoehtoa. Mutta mulla kyllä meni tosi hyvin
näinkin, olin ihan pöllyssä enkä tuntenut kuin pientä paineen tunnetta.
Ja toipuminenkin ollut nopeaa, ei kipuja. Samanlaista kokemusta
toivoisin sinulle ja kaikille!

Kamilla toivotaan että pienetkin ehtivät kasvaa tarpeeksi ja
saat lopulta hyvän saaliin. Eihän mullakaan viimesessä ultrassa
ennen punktiota näkynyt kun kolme riittävän isoa ja kuitenkin
viisi munista tuli keräyksessä.

Viivi koita kestää hoito sekä sivuvaikutukset.. pian on
juhannus. :)

Iitukka hienoa, että kaikki jatkoivat kehitystään! Tsemppiä huomiseen siirtoon. Nyt ollaan jo voiton puolella!

Merikeiju HUH mikä kokemus. Voin vain kuviella ettei uusi punktio houkuttele. Jos lohduttaa, myös mulla punktiokokemus oli huomattavasti parempi vaikka folleja oli yli 30 ja operaatio kesti kauan. Pyydä tällä kertaa kunnon pöllyt, jottei kipu tunnu. Itsekin muistan koko operaation, vaikka en ollut ihan selväjärkisten kirjoissa... Kipua en kuitenkaan tuntenut, vaikka kipukynnys on toooodella matala.

ON: Tänään oli viimeinen PAS tästä hoitokierrosta (ja toivottavasti muutenkin). Mukaan saatiin yksi 7soluinen alkio, jonka kehitystä tässä sitten jännäillään juhannusviikolle asti. Aargh näitä piinapäiviä...kylläpä taas 2 viikkoa tuntuu piiiiitkältä! Tuntuu että piinapäivinä nuo 14 päivää tuntuvat kuin kuukaudelta!
Niin pessimistiksi sitä on kehittynyt näiden hoitojen aikana, että varmuudeksi varasin jo uuden hoitokierroksen suunnitteluajan ennen klinikan kesätaukoa... Voihan sen toki peruakin jos tulee hyviä uutisia. :/

Nyt on niin paljon siitepölyäkin ilmassa, että mahtaakohan auttaa luonnon lisäksi meitäkin hedelmöityksessä :LOL:

Positiivisia kesätuulia kaikille!

Voi fuck! Mä kirjotin tonne viimekuun pinkkaan. :headwall:
No punktio takana, kipeä sellainen. En suostunut ottamaan kipulääkettä kun sen 0,3 ml rapifenia ja tonnisen panadolin. Jotenkin etukäteen pelkäsin sitä spermanäytettä (ajattelin, et jonkun tarvii ajaa kotiinkin, viimex sanoivat, ettei mies saa ajaa sen punktion jälkeen, mut kyllä se sai kuitenkin). Biopsiaan pistivät siis miehen. Se ei kuulemma sattunut, kuin puudutuspiikin verran. 8 munasolua saatiin ja ne kerkes jo kahden spemunäytteen jälkeen uhkailla meitä luovutetuilla siittiöillä (ja vielä tanskalaisilla), mä panikoin. Onnex ei tarvittu moisia ulkomaan ihmeitä.
Nyt olo melko hyvä, paitsi kauhee yskä ja sillon aina sattuu tonne mahaan, kun yskii, mut muuten ei juurikaan.
Missäs kaikki muut tän päivän operoidut piileksii?
VIIVIlle kuituja ja paljon nestettä.
IITUKAlle onnea huomiseen
MATILDAlle liimaa ja pitkää pinnaa piinaan.
KAMILLA ei se määrä, vaan se laatu
MERIKEIJU on sulla ollu kyllä "tosi kivaa", ei voi muuta sanoa. Voimia seuraavaan koitokseen.

Merikeiju. Toivon todella, että seuraava punktiosi olisi paljon mukavampi kokemus! :hug:

Matilda! Tsemppiä!

Iitukalle onnea huomiseen siirtoon!

Viivi, kyllähän se sumuttelu on ihan (sanonko mistä...). Inhosin sitä niin silloin, kun jouduin sumuttelemaan. Nyt oli niin ihanaa unohtaa kaikki, kun sain alussa vain yhden jarrupiikin, joka vaikuttaa neljä viikkoa. Itselläni Synarela ei tuottanut toivottua tulosta. Tätä piikkiä ei voi heti tarjota kaikille, kun se voi kuulemma tehota liian voimakkaasti.

Kamilla!

Finttu. No ei teilläkään helppo operaatio ollut. :hug: Toipumista!!! Tiedätkö, koska tehdään siirto?

Yhteistyössä