Huomenta siskot
Täällä olis yks turvonnut pallero - naama on kuin hukkuneella. Luomet roikkuu, huulet kuin kultakalalla ja muutenkin turpavärkin kohdalta pullottaa. Yöllä sormet oli ihan tajuttoman kipeät, eivätkä meinanneet taittua. Jippii.
Vauva on ollut liikkeeissään aika hiljainen eilen ja tänä aamuna, toivottavasti tästä päivästä tulee tulee tosi virkeä niin ei tarvi laskea liikkeitä. Jännä kun jaksoi olla tuon keskiraskauden rauhassa, loppua kohden kaikki pelot lisääntyy ja olo on vähän niin kuin alussa. Kai se on sitä kun on ensimmäinen lapsi, niin ei vain aivot riitä käsittämään että mahasta voisi tulla elävä ihminen ja nimenomaan elossa.
Ripuska: Älä missään nimessä suostu moiseen järjestelyyn!! Musta on kyllä tosi outoa, että joku on edes keksinyt ehdottaa tuollaista. Ainakin itse ajattelis, että kun maito nousee ja paidat kastuu ja on jälkivuotoa ja ehkä muuta kremppaa (vaikka istuminen ei onnistu) ja sitten on vielä uusi tulokas, jonka kanssa pitäisi opetella pärjäämään... Niin siinä on kyllä niin herkässä ja jotenkin haavoittuvaisessa tilassa, ettei tosiaan kyllä ihan heti vieraat kiinnosta.
Varmaan jo kerroinkin, että ollaan miehen kanssa sovittu että sairaalaan saa kutsumatta tulla vain isovanhemmat ja muita vieraita sitten pyydetään mikäli vointi sallii. Ajatteln, että se ensihetki on niin ainutlaatuinen kun saa oman vauvansa ensi kertaa esitellä, että haluaisi itse olla tilanteessa hyvällä mielellä mukana. Eikä sillain ahdistuneena tungettelijoista.
Lilybelle: Hyvä veto tuon lasketun ajan kertomatta jättäminen. Vaikka välillä epäilen auttaisiko sen kertomatta jättäminenkään kyselyjä ja varoitteluja. Mulla on ihan totaalisesti menny hermot kyselijöihin. Luulis että esim. yks neljän lapsen äiti olisi sen verran urakastaan viisastunut, ettei se ihan pokka päällä kysyisi, että "No, koska se syntyy??". Joo, Jumala yksin tietää eikä kerro, kysytty on...
No, pitäisi taas alkaa pakata sairaalakassia huomista varten. Oon kylvänyt sieltä tavaraa ympäriinsä. Ei millään jaksais pakata. No, vahingosta viisastuneena otan ainakin vähemmän tavaraa joukkoon. Pitäis varmaan kyllä käydä ostaas joku pokkari luettavaks, kun lehdet on niin äkkiää luettu. Viimeksi käynnistyspäivä oli sunnuntai, se meni kivasti kun tuli kauheasti ohjelmaa telkkarista. Nyt on maanantai eikä mitään tekemistä. Onneksi äitillä on vapaapäivä (ollaan kuin paita ja peppu) niin se voi tulla mua viihdyttämään. Sen jälkeen kun lääkkeet on annettu niin ei saa mennä ulos - siis vaikka ei tunnu miltään. Tylsää puuhaa kaikin puolin. Toivottavasti käynnistys onnistuis eikä menis montaa päivää, saatika sitten että pitäis tulla kotiin pitämään taukoa. Se on luojan lykky, että nyt ollaan pidetty lärvit kiinni: sairaalaan menosta tietää vain molempien vanhemmat ja yks kaveripariskunta. Eipä kukaan kysele perään!
Tässä muuten vinkkilistaa teille muille, joilla mahdollisesti käynnistetään. Kannattaa miettiä seuraavia juttuja mukaan 1. Oma tyyny, varsinkin jos on tottunut erikoistyynyyn, itsellä meni yöunet sen sairaalan lätyskän kanssa. 2. Omat mukavat olovaatteet, kyl ne sairaalan rentut on niin epämukavat ja kun ei tarvi vielä maitoja ja vuotoja varoa, niin...3. Omia sukkia ja alusvaatteita riittävästi. 4. Korvatulpat, jos sattuu tulemaan huonekaveri. 5. Omia yösiteitä. Mulle suositeltiin sairaalan siteen laittamista vesien menon varalta. Ei tulis mieleenkään hyppiä päivätolkulla niiden hervottomis vaipois, kun ei ole kerran pakko. 6. Lukemista tai kuuntelemista, mutta jotain ihan täyttä hömppää, muuhun ei jaksa keskittyä. 7. Jotain pientä evästä. Pääasiassahan siellä ei muuta tehdä kuin syödä, mutta joku iltapala tai aamupala voi olla sen verran vaatimaton, että joku hedelmä ennen nukkumaanmenoa voi yhtäkkiä olla kova sana. Niin ja nukkumisesta vielä sen verran että mun tuli ainakin kylmä, kun ilmastointi oli niin kovalla ja peitto ohut. Että vilukissoille villasukat mukaan.
Nyt ei tule muuta mieleen. Lynne voi halutessaan täydentää, kun on kaikkein kokenein
Ja lopuksi onnittelut Kolkyt ja risat + koko perhe! Innolla odottelemme kertomustasi!
Terveisin, Pretty in Pink 40+1