Kesäkuun 2008 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
Irina69
Lynn_e...............30.05.08.........Toinen (esikoinen 10/06)
linnaeaborealis.....04.06.08.........Esikoinen
Juulia78.............04.06.08.........Toinen (esikoinen 09/01)
Thelma82...........05.06.08........Esikoinen
vaahteranlehti.....06.06.08.........Esikoinen (km 8/07, "km" 12/05)
mä-80...............06.06.08..........Toinen (esikoinen 03/06)
Iines 2..............06.6.08...........toinen (esikoinen 2004)
MinttuO.............06.06.08...........kolmas (eka 2004, toinen 2006)
Pretty in Pink.......7.6.08............Ensimmäinen
Lilybelle.............9.6.08...........Toinen (esikoinan 10/05)
Paksukainen........12.06.08.........Toinen (esikoinen 11/04)
Vieläkö yksi.........13.6.08..........neljäs (-96,-98,-01)
EmiliaX...............13.6.08.........kolmas( 2004 ja 2006)
Riksu81.................13.6.08...........esikoinen
Katzu................13.6.08...........esikoinen (km 12/2006)
Angsteri..............15.6.08..........esikoinen
Mörkö................18.6.08...........toinen (esikoinen 2006)
Kolkyt ja risat.......19.6.08..........toinen (esikoinen 10/2005)
Äittä74...............20.6.08.........Toinen (esikoinen 08/06)
Leenu1................22.6.08..........toinen (esikoinen 11/05)
-Ama-.................22.6.08...........esikoinen
Irina69................24.6.08...........esikoinen
Nadele..................28.6...........esikoinen
Alessia................30.6.08...........esikoinen
 
Irina69
PiP: Mua huolettaa kans tuo hepatoosi, kun toi kutina on tosi pahana vieläkin, onneksi vauva liikkuu normaalisti, mut stressaan heti jos tulee pidempi tauko liikkeissä, kun oon tottunut tiettyyn rytmiin ja vauva on ollut koko ajan tosi vilkas.

Vai on sulla jotain näppyjä käsissä ja jaloissa, tuli vaan mieleeni, että onkohan nää mun näpyt ollenkaan mitään itikan puremia, vaan jotain ihan muuta. Pidin niitä vaan heti itikan puremina, kun kerta oltiin mökillä ja näyttivät siltä. Tosin minä eikä myöskään mies, ei nähty koko viikonloppuna ainuttakaan itikkaa, saati sitten että niiden ininää olisi kuulunut mökissä yöllä. Onneksi mulla on huomenna neuvolalääkäri, voin kysyä häneltä asiasta ja samalla saan mielenrauhaa, kun pääsen kuulemaan taas vauvaa. Kääk, mulla on ekaa kertaa mieslekuri tekemässä tutkimusta, jotkut sanoo että miehet on parempia, ite taas oon aina halunnut mielummin naisen, nyt ei ollut vaihtoehtoa..

Perjantaina aamusta pitäisi mennä tosiaan taas labraan, otetaan maksa- ja sappiarvot, tulokset saisin vasta maanantaina, mutta ajattelin kysyä terkalta, josko ne olisivat valmiit jo perjantai iltapäivänä ja saisin jotain tilannetietoa jo silloin häneltä. Voisi ainakin soittaa päivystyspolille, jos arvot on huolestuttavasti kohonneet.

Mun pitäisi kans varmaan kokeilla lepäilyä tohon turvotukseen, mutta olo on niin levoton ja huolestunut, että taidan lähteä ostoksille. Jotain pientä vois vielä ostaa vauvaa varten, tosin en mä mitään varsinaisesti tarvitse, mutta jonkinnäköistä sijaistoimintaa tuo shoppailukin on. Olo tosin on nykyään jo niin tukala, ettei tuo shoppailu kovin mukavaa ole, pitää suunnitella reitti hyvin, että matkalle osuu tasaisin väliajoin yleisiä vessoja..

Lynne, yritähän huilia tänään, huomenna sinulla on tärkeä tehtävä eli saattaa yksi pieni turvallisesti tähän maailmaan. Me pidetään Peukkuja pystyssä!

Irina ja Mirjami 35+1
 
*Martha 08
Päivitystä
Lynn_e...............30.05.08.........Toinen (esikoinen 10/06)
linnaeaborealis.....04.06.08.........Esikoinen
Juulia78.............04.06.08.........Toinen (esikoinen 09/01)
*Martha 08..........04.06.08.........Esikoinen
Thelma82...........05.06.08........Esikoinen
vaahteranlehti.....06.06.08.........Esikoinen (km 8/07, "km" 12/05)
mä-80...............06.06.08..........Toinen (esikoinen 03/06)
Iines 2..............06.6.08...........toinen (esikoinen 2004)
MinttuO.............06.06.08...........kolmas (eka 2004, toinen 2006)
Pretty in Pink.......7.6.08............Ensimmäinen
Lilybelle.............9.6.08...........Toinen (esikoinan 10/05)
Paksukainen........12.06.08.........Toinen (esikoinen 11/04)
Vieläkö yksi.........13.6.08..........neljäs (-96,-98,-01)
EmiliaX...............13.6.08.........kolmas( 2004 ja 2006)
Riksu81.................13.6.08...........esikoinen
Katzu................13.6.08...........esikoinen (km 12/2006)
Angsteri..............15.6.08..........esikoinen
Mörkö................18.6.08...........toinen (esikoinen 2006)
Kolkyt ja risat.......19.6.08..........toinen (esikoinen 10/2005)
Äittä74...............20.6.08.........Toinen (esikoinen 08/06)
Leenu1................22.6.08..........toinen (esikoinen 11/05)
-Ama-.................22.6.08...........esikoinen
Irina69................24.6.08...........esikoinen
Nadele..................28.6...........esikoinen
Alessia................30.6.08...........esikoinen

Meitä onkin useampi samalla LA:lla :D
 
Pretty in Pink
Nonniin,

Olin tänään yksityisellä gynellä ja vauvalla kaikki hyvin. Koko ok, kuulemma ihan normaali. Kohdunkaula oli 2-3 senttiä ja kohdunsuu sormelle auki. No, olin tietysti tosi helpottunut, mutta se helpotus oli aika lyhyt ilo, kun neuvolasta soitettiin heti kotiin tultua, että sappiarvot on koholla ja äitipolille mars. Toivottavasti saan ajan ennen viikonloppua. Jos en saa, niin menen päivystykseen. On tosi ahdistava olo, pää ei enää meinaa kestää tätä stressiä, kun koko ajan on jotain pientä häikkää...Mä vihaan liikkeiden laskemista, se tekee tästä entistä ahdistavempaa.

Irina:Onko ne sun näppylät sellaisia normaalia itikanpuremaa pienempiä? Seuraapa myöskin vaihteleeko niiden määrä. Mulla ne välillä melkein häviävät ja välillä tulevat takaisin. Luulen että liittyy jotenkin syömiseen. Se tuntuu vaikuttavan kutinaankin.
Mä olin muuten niissä verikokeissa tänään ja tulokset tuli jo samana päivänä, että kai ne sullakin vauhtia pitävät jos neuvola-aika on josaain siinä lähellä.
 
Alessia
Minunkin puolestani voimia ja rohkeutta lynn_elle!

Mulla alkoi äitiysloma vasta tänään, ja tuntuu että ihan hyvin olisi voinut vielä jatkaa töissä... Jouduin jättämään avaimet, mikä tuntui haikealta, vaikka takas tietysti palataan! Mutta kerrankin tuntui että pystyy kuvitella, miten vaikeaa olisi jäädä ELÄKKEELLE - vaikka en työstä NIIN paljon tykkää, että se muodostaisi elämän keskeisen sisällön. Päin vastoin, rahan takiahan sitä tehdään!

Kun palasin vikaa kertaa töistä kotiin niin outo tyhjyys valtasi. Aloin lukea Hesaria toista kertaa, kun en tiennyt mitä tekisin :D Tosin tekemistä ON paljon, mutta ajattelin aloittaa huomenna...
 
Irina69
Mulla oli neuvolalääkäri tänään. Verenpaine hieman nousussa, sf-mitta yhä 33 ja paino oli viikossa laskenut 700g, viikonloppuna tuli kovasti saunottua mökillä, josko tuo olisi vähentänyt turvotusta hieman. Aika turha käynti lekurilla, kun ei tuo tehnyt edes sisätutkimusta, totesi vain, että kyllä ne maanantaina äitiyspolilla tekee. Katsottiin ja kuunneltiin kyllä vauvaa, mutta vain vatsan päältä. Mulla ei siis ole vieläkään mitään painoarviota, eikä tietoa kohdunsuun tilanteesta, mälsää.

Huomenna täytyy käydä labrassa otattamassa maksa- ja sappiarvot, sekä paastosokeri, ottavat senkin vielä kerran tässä vaiheessa. Sitten vaan viikonlopun yli täytyy jännittää tuloksia, kunnes kuulee ne maanantaina, toivottavasti arvot ovat laskeneet.

Kyselin samalla lekurilta mitä mieltä hän on, jos kävisin kiropraktikolla noiden käsieni takia. Saattaa kuulemma auttaa, mutta kuinka kauaksi aikaa, niin sitä ei tiedä, joten voi olla hukkaan heitettyä rahaa. Tosin tääkin on tosi tylsää, kun mitään ei voi juuri tehdä, kun kädet puutuu ja särky pahenee kaikesta rasituksesta. Täytyy katsoa maanantaina uudelleen, kunhan ensin oon käynyt tuolla äitiyspolilla, jos vaikka synnytys käynnistetäänkin etukäteen, niin ei sitä sitten olisi enää pitkää aikaa kärsittävänä.

Jokohan Lynnellä on kaikki ohi ja pikkuinen sylissä? Tovottavasti kaikki on mennyt hyvin!

Irina + Mirjami 35+2
 
juulia78
Perjantaita kaikille,

Jaahans Lynne sitten parhaassa tapauksessa jo pitänyt pienokaistaan useasti sylissä ja itse joutuu tyytymään tunnusteluun vatsan päältä;) Neuvolassa tuli käytyä keskiviikkona, sf ei enää kasvanut vaan pysynyt samassa, muuten kaikki arvot kohdallaan, paino -200g/viikko. Kysyin itse ihan terveydenhoitajalta olisiko hänellä antaa minkäänlaista painoarviota. Siinä sitten tunnusteli ja sanoi että isommalta vaikuttaa kuin esikoinen, mutten mikään jättiläinenkään ole eli noin 3kiloiseksi arvioi (esikoisen syntymäpaino 2800g) Uusi aika sitten neuvolaan ensi keskiviikkona.

Vointi on itsellä entisenlainen, vanhat vaivat kiusana muttei uusia ole ilmaantunut. Supisteluja sellaisia kunnollisia ei ole ollut vain niitä vatsan kovaksi menoja mitkä ei kuitenkaan kivullisia.

Monella on näköjään kutinaa, sappi/maksa-arvoissa heittoja sekä turvotusta. Onneksi itse olen säästynyt noilta vaivoilta, mutta laittaa miettimään kuinka yleisiä nuo vaivat kuitenkin on. Juuri muutama viikko sitten kaverin raskaus käynnistettin samojen vaivojen vuoksi viikolla 37. Ensin oli vain kutinaa ja sappiarvo hieman koholla sekä turvotusta. Lääkärit määräsivät lepoa mikä auttoikin viikoksi, mutta sitten sappiarvo jatkoi nousua niin ei jäänyt vaihtoehdoksi kuin käynnistys. Siksi toivonkin että ymmärrätte levätä kunnolla jos tulee vastaavia oireita, viikko 37 on kuitenkin aikaista synnyttää, vaikka vauva onkin kehittynyt hyvin.

Pitäisi aloittaa tekmään jotain mutta energiaa ei vielä ole, aamu-unisena käynnistyn vasta puolenpäivän jälkeen;) Mutta vointeja hyviä kaikille ja toivottavsti saamme nauttia lämpimästä viikonlopusta!!

Juulia + vaavi 38+2
 
lynn_e
ON KOTONA *MUR*

Minullahan esikoisesta sektio -> eivät kuulemma voi pillereillä käynnistää.
Kohdunsuu auki 2cm, ei riitä kalvojen puhkaisuun joten ei voi kuin odottaa maanantaihin.
Sain siieksi ajan osastolle suoraan tippakäynnistykseen joka valitettavasti voi olla hidas. Sen tarkoituksena olisi saada kohdunsuuta hieman enempi auki niin saadaan kalvot puhki. Tästä voi siis tulla piiiiiiiiiitkä prosessi ja vauva jo 3900g...pelottaa.
 
Kolkyt ja risat
Alkuperäinen kirjoittaja lynn_e:
ON KOTONA *MUR*

Minullahan esikoisesta sektio -> eivät kuulemma voi pillereillä käynnistää.
Kohdunsuu auki 2cm, ei riitä kalvojen puhkaisuun joten ei voi kuin odottaa maanantaihin.
Sain siieksi ajan osastolle suoraan tippakäynnistykseen joka valitettavasti voi olla hidas. Sen tarkoituksena olisi saada kohdunsuuta hieman enempi auki niin saadaan kalvot puhki. Tästä voi siis tulla piiiiiiiiiitkä prosessi ja vauva jo 3900g...pelottaa.
No voi harmi. Tsemppiä ja jaksamista...kyllä on odottavan aika pitkä.

Meikäläisellä on sf-mitta 36 aaargh....olen jossain yläkäyrien huipulla...hohhoijaa...ja painoa kilo per viikko. Tulis vaan ajoissa ulos. En ole jaksanut mitään tehdä kun hemoglobiini laski yllättäin alas. Oli pitkän aikaa yli 130 ja jopa 140 ja nyt yhtäkkiä 116 joka ei tietty kovin paha vielä oo, mutta tuo äkkinäinen romahdus teki tehtävänsä. Ihmettelinkin kun ei jaksanut edes kahvia keittää eilen ja nukuin taas 3h päikkärit. Kävin sit heti ostamassa rautaa ja jo tänään tuntuu hieman pirteämmältä. Nyt aamupalan tekoon...
 
angsteri
Siis ei voi olla totta!!! Tosi harmi juttu Lynn_e, mutta ei se vauveli enää siellä ehdi paljoa kasvaa, jos uusi yritys on jo maanantaina! Tsemppiä ja iloista mieltä! Meillekin tulossa varmaan tuon kokoinen vauva -hyvin meillä molemmilla kaikki menee! Muuten, tuli mieleen, että voitko itse yrittää saada kohtua avautumaan nopeammin, esim. hieman raskaammalla liikunnalla, saunalla tai siivouksella ja mitä kaikkea sitä kehoitetaankaan kokeilemaan? Ruohonleikkuu, mikäli mahdollista?

Täällä odotellaan iltapäiväistä neuvolakäyntiä.

Rv 36+5
 
Katzu
No voi ei sinua Lynne. Varmaan tulee pitkä viikonloppu. Yritä keksiä kaikkea puuhaa, jotta aika menisi sutjakkaasti siihen maanantaihin.

Täällä vointi ennallaan. Tänään siivouspäivä.

Mukavaa viikonloppua

Katzu ja Nöpö 37+0
 
lynn_e 39+0
Kyllä tosiaan olin eilennä niin suuttunut kun laittoivat sairaalasta kotiin, kun oli luvattu käynnistystä mutta minkäs teet omalle kropalle? Miehelle eilen sitten puhuin että nyt käyn kyllä kävelyllä iltaisin ja saa vähän edesauttaa sitä aukeamista *vink* eipä laittanut vastaan. No, viikonloppu menee toivottavasti nopeaan. Se maanantain käynnistys on nyt varma onneksi, toivon vain että kaikki on nopeaan ohi.

 
Alessia
Tosi tylsä juttu tuo lykkääntyminen, lynn_e! Nooh, voithan ainakin katsoa euroviisut rauhassa :)

Täällä vasta ensimmäiset vauvanvatteet pesty ja jopa silitetty. Kaivoin varastosta esiin kaikki miehen veljeltä saadut vaatteet, ja niitä olikin HELVETILLINEN määrä. Asiaa selittää myös se, että heillä kuopuskin jo 4 vuotta, joten aika pitkä varastointiaika on vaatteille tullut. Aion käydä kaikki läpi ja lajitella koon mukaan. Aika pajon heitän suoraan kierrätykseen, sillä ainakin vauvan vaatteita oli moninkertainen määrä siihen nähden mitä vauva tarvii, esim. potkareita monta kymmentä!
 
angsteri
Ihanaa, PIP:n saa myös tosi pian käärön syliinsä!!! Saitko tänään tietää? Kerrohan kaikki!!

Meillä oli neuvolassa kaikki hyvin: painoa -300g, sf-mitta kasvanut 1cm eli nyt 34. Kaikki ok ja Nuki edelleen pää alaspäin ja ihan lantiossa kiinni. Jos joku haluaa yrittää saada vauvansa aikaisemmin ulos, niin ei muuta kuin vyöhyketerapiaan - neuvolantäti suositteli. Hänen asiakkaillaan synnytys käynnistynyt 12h hoidosta!
 
Irina69
PiP: Hepatoosinko vuoksi tuo käynnistys? Mua jännittää millaiset on tulokset maanantaina, kuin tänään en niitä sitten soittanut terkalta (nukuin ylipitkät päikkärit ja koko terveyskeskus oli mennyt kiinni kun heräsin).

Irina + Mirjami 35+3
 
Pretty in Pink
Irina: Senpä vuoksi hyvinkin! Että suna varautuisin henkisesti siihen, että jos arvot on kohonneet niin tuskin ainakaan yliajalle antavat mennä :) Monesti käynnistävät 38-viikolla jos oikein muistan, vähän arvoista riippuen.

Kun neuvolasta soitettiin niistä kokeiden tuloksista niin siinä vaiheessa tuli jo sen verran kumma tunne, että pakkasin sairaalakassin loppuun. Vähän ne neuvolassa meinasivat että pääsen kotiin laskemaan liikkeitä ja siihen jo varauduin - siksi oli vähän yllätys koko käynnistys.Me ollaan nyt sitten miehen kanssa oltu vähän haavi auki, että nytkö se jo sitten syntyy. Niin kuin se nyt olis joku yllätys ettei lapsi jää mahaan.

Olimme siis tänään visiitillä äippäpolilla, eipä siellä paljon muuta ollut kun ne perustutkimukset, ultrat , käyrät sun muut ja katsoivat ne torstaiset arvot. Mullahan ne ei kai ole mitenkään törkeän korkeat, mutta kun riskejä on ja viikkojakin riittävästi niin eivät lykkääkkään. Prenalle sitten vaan ja kuulemma tabletti neljän tunnin välein.

Mut on nyt ultrattu kolmen päivän sisällä kahdesti, mutta sukupuolta ei udeltu -ajattelin että pidetään nyt itseämme jännityksessä kun tänne asti ollaan kärvistelty. Vauvan kokoarvio on nyt 3,0-3.3 kg ja lantion pitäisi kai olla ihan normaali. Oli muuten aika ikävän tuntuista kun se lääkäri kokeili sisätutkimuksen yhteydessä lantion kokoa. Siinä kohtaa tuli kyllä sellainen olo, että saattaa ottaa hiukan kipeää, kun se vauva pitäisi saada samasta aukosta pihalle :O ja kipu on vaan kestettävä.Jännittää tietysti vähän tuo käynnistetty synnytys, jos on jotenkin raju... Mutta olen tosi helpottunut, kun ei näiden liikkeiden laskeminenkaan kovin rentoa puuhaa ole. On alkanut syödä hermoja.

Lynnelle pahoittelut viivästyksestä. Voin vain kuvitella miltä tuntuu palata kotiin kun on henkisesti valmistautunut ja lähtenyt sillä mielellä että vauvan kanssa kotiin. Katotaan saadaanko nyytit syliin samana päivänä.
 
Irina69
Tuleepa tästä nyt sitten jännää, että kuka synnyttää ensin. Toivottavasti noi mun arvot on laskenut, muuten voi olla hankalaa tämä loppuaika, kun viikkojakaan ei vielä oo tarpeeksi kasassa. Mua viime yönä alkoi itseasiassa jännittämään toi synnytys ekaa kertaa kunnolla, oli taas paha kutinakohtaus, eikä uni tullut silmään. Pystyn hyvin kuvittelemaan sen, että supistukset alkaa ja sen, että saan vauvan syliini, mutta kaikki siltä väliltä on ihan harmaata aluetta. Saati sitten jos joudutaan käynnistämään etukäteen.. Mies totesikin, että parempi on olla ajattelematta sitä synnytystä liikaa, kyllä se sieltä sitten eteen tulee sellaisena kuin tulee.

No, nyt sitten pidetään peukkuja pystyssä teille molemmille, PiP ja Lynne!

 
Kolkyt ja risat
Löysin vanhoista tiedostoista, että olin kirjannut esikoisen synnytyksen tapahtumat ihan tarkalleen ja muistui mieleen monia asioita. Mutta lohduttavaa tuossa oli, että olin kirjoittanut sen ihan muutama päivä sen jälkeen eikä siinä ollut mitään kauhistuttavaa tai kommenttia ettei ikinä enää. Ehkä sitä uskaltaa ihan rohkein mielin tässä tepastella kohti synnytystä.

Epätodellisuuden tunne on kyllä edelleen mulla tän kanssa ja koko ajan tuntuu, että olenko tarpeeksi innoissani? Onko muilla tällaista...jotenkin tuntuu, että ekalla kerralla jaksoin olla innostunut kaikesta ja keskustelupalstallakin olin tosi aktiivinen ja luin kaiken tosi tarkkaan ja luin kaikenlaista kirjallisuutta, ostelin kaikenlaista, soitin pianoa joka päivä masukille, lauleskelin ja puhelin masulle, leivoin pakkaseen jnejnejne...Nyt olen jotenkin ihan apaattinen verrattuna tuohon...mietin, että miten esikoinen reagoi, riittääkö tarpeeksi huomiota molemmille, saako vauva yhtä paljon omaa aikaa kuin esikoinen (no ei tietenkään) tai viekö vauva liikaa huomiota esikoiselta, olenko jotenkin laiska tai huono äiti kun en jaksa touhuta esikoisen kanssa koko ajan kaikenlaista tällä hetkellä ennen kun vauva syntyy jnejnejne? Tuo hemoglobiinin aleneminen tietty teki oman juttunsa kun väsyin niin kovasti...vai onko tämä normaalia ettei hössötä niin kovasti kakkosen kohdalla?
 
angsteri
Huomenta! Etenkin kolkyt ja Risalle, olen aivan varma, että tuo on täysin luonnollista!! Ensimmäisellä kerralla kaikki on tosiaan uutta ja ihmeellistä, toisella esikoinen vie huomiota jo raskausvaiheessa ja kaikki on jollain tapaa tuttua. Eihän se ole pikku kakkoselta pois, jos äiti ei tohota raskausaikana. Häntä ei varmaan asia voisi vähempää kiinnostaa, riittää, että hän saa imettyä ravintonsa napanuoran kautta ;). Itse odotan esikoista ja kaikki asiat olen tehnyt niinkuin sinä ensimmäistä odotellessasi, mutta jo nyt voin sanoa, että tuskin tulen aivan samanlainen olemaan toisen kohdalla. Harjoitus tekee mestarin, niin tuskin sitä tulee oltua yhtä hysteerinen jokaisen vihlaisun kohdalla ja tietoa on muutenkin siihen mennessä karttunut tarpeeksi. Sun tuntemukset on täysin luonnollisia, joten äläpä turhaan edes mieti niitä!

Tsemppiä PIP:lle huomiseen! Eihän muilla ollut huomiseksi mitään? Lynn_elläkin on uusi yritys maanantaina.

 
Lilybelle
Moro, harmillinen tuo Lynn_en viivästys. Itsellä kyllä tippakäynnitys ei ollut ollekaan hidas. Tai sanotaan niin, että kivulias vaihe ei kestänyt kuin 4 tuntia, sitten vauva oli sylissä. Alussa tipasta alkoi tulla supistuksia, jotka eivät olleet kivuliaita, tämä vaihe kesti noin 5 tuntia, mutta mikäs siinä odotellessa. Aika kului nopeasti. Mulla esikoinen oli 3950, eikä synnytys ollut kauhean vaikea. Tämä tietty riippuu ruumiinrakenteesta.

Tsemppiä siis molemmille käynnistettäville, Lynnelle ja PIP:lle!
 
Irina69
Kolkyt ja risat: Kuulostaa mun mielestäni ihan normaalilta nuo sun tuntemuksesi, itse olen myös vähentänyt hössötystä tässä loppuvaiheessa, vaikka kyseessä onkin esikoinen. Väsymys on ollut niin paha ja on kaikennäköistä muuta vaivaa ollut, etten ole jaksanut enää olla niin innoissani. Toki odotan vauvaa kovasti, mutta lähinnä olen tällä hetkellä aika epäuskoinen, tuijottelen mahaani ja ihmettelen, että tuoltako se pieni tulee ja mun äidinvaistot sitten vain syttyvät eloon. Jotenkin nyt vasta tulee se vaihe, että onko tää tottakaan, että meille kohta syntyy vauva ja elämä muuttuu täysin. Ja tietenkin on tullut kaikennäköisiä pelkotiloja, että miten sitä osaa olla sen pienen kanssa ja riittääkö kärsivällisyys ja rakkaus, jos tulee oikein vaikeaa. Ja pystyykö sitä olemaan hyvä äiti. Tää on meidän elämämme isoin juttu, mutta samalla myös pelottavin, joten nyt alkaa tulemaan noita riittämättömyyden tunteita varmasti itsekullekin. Perhevalmennuksessa onneksi todettiin lohdullisesti, että jokainen vanhempi on omalle lapselleen se paras äiti tai isä, eikä täydellisiä vanhempia ole olemassakaan. Joten ehkäpä tästä selvitään, täytyy vain olla itselleen lempeä ja hyväksyä se ettei sitä yksi ihminen riitä ihan kaikkeen, riittää kuin tekee parhaansa.

Aurinkoista lauantaita kaikille!

Irina ja Mirjami 35+4, tänään tasan kuukausi laskettuun aikaan
 
Alessia
Täällä vauvanvaatevuorien läpikäyminen jatkuu. Luulin sen olevan parin tunnin juttu, nyt olen tehnyt sitä kaksi päivää ja tänään jatkuu. 9 muovipussia on jo menossa suoraan UFF:lle, ja lisää tulee. Vähän harmittaa, ettei vaatteiden lahjoittaja harrastanut minkäänlaista esikarsintaa, määrä ja laatu ovat sitä luokkaa... Eli kun parhaat kuorii päältä niin saa riittävän määrän vaatetta, mitä yksi pieni poika voi ikinä tarvita. (Mukana oli myös tytön vaatteita, säästän parhaat varmuuden varalta :))

Onneksi mies on työmatkalla, se on sellainen hamsteri ettei varmaan suostuisi lahjoittamaan mitään suoraan UFF:lle! (Tosin sekin ymmärtää, että kierrättäminen on suositeltavampaa kuin poisheittäminen)

Tsemppiä PIP huomiselle!

Alessia 34+5
 

Yhteistyössä