Kesäkuun 2008 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
MinttuO ejk
Täälläkin oli neuvola tänään eikä siellä mitään erikoista. Vointi on normaali.
Turvotuksia on vaikka muille jakaa mutta painoa oli tullut vain 350g/vko. Yhteensä nyt reilu 10kg. Antoi seuraavat kaksi neuvola aikaa...rv 38+3 ja rv 40+0...apua...alkaa aika tosiaan käydä vähiin. =D

Toivottavasti saan venytettyä raskauden kesäkuulle...se on mun toive...=)

Pip: Toivotaan että maksa-arvot on kohillaan. Multakin on ne otettu kummassakin aikaisemmassa raskaudessa kutinan takia muttei mitään löytynyt.

Kaikille kivaa loppuviikkoa.

MinttuO rv 36+4
 
Pretty in Pink
Hola!

Mä oon täällä yrittänyt sopia pikku työkeikkoja sinne tänne ja kaverien tapaamisia, ettei kävis aika pitkäksi! No, ainahan tietty voi siivota ja olen jotain kaappeja läpi käynytkin, mutta kun ei sitäkään määräänsä enempää jaksa. Pitää katsoa mitä se anopin palkkaama siivoaja saa aikaan ja paikkailla sitten viime metreillä niitä jälkiä jos on tarpeen :)

Oon muuten ajatellut hankkia näin etukäteen vähän ruokia pakastimeen, ettei tarvi sitten ekana viikkona kokkailla. Täältä saa paikallisen ammattikoulun ruokalasta ostaa catering-puolen opiskelijoiden tekemiä ruokia, jotka on tosi hyviä, tosi halpoja ja valmiiksi sellaisiin pakastettaviin rasioihin pakattuja. Niillä kun täyttää pakastimen niin sillä selviää.

Meinaatteko muuten pedata sänkyyn kosteusalustaa lapsivesien menemisen varalle? Mä oon kahden vaiheilla. Harvemmillahan se synnytys vesistä käynnistyy eikä silloinkaan tulvalla, mutta kaikkeen voi tietysti aina varautua... Silitin eilen kaappiin puhtaat lakanat valmiiksi, että mies saa sitten joka tapauksessa vaihtaa puhtaat lakanat sänkyyn kun tullaan vauvan kanssa laitokselta kotiin. Me tuskin saadaan perhehuonetta, kun sairaalaan on matkaa viisi minuuttia. Eihän sitä tiedä, mutta täällä on pääsääntöisesti etusijalla maakunnasta synnyttämään tulevat.

Nyt kyllä huomaa tämän raskauden kuormituksen vartalolle. Maha häiritsee hengitystä ja hengästyn tosi helpolla. Sais jo luvan laskeutua. Mun piti kuntosalilla oikein istuskella välillä kun mä huohotin! xD Kävin vielä uimassa - kiva tuntea itsensä kevyeksi edes jossain - ja lopuksi syömässä. No, sitten olinkin niin poikki, että makasin yhtä soittoa puoli kahdesta puoli viiteen. En edes jaksanut kääntää kylkeä...Sillä seurauksella että mun oikea kylki on täynnä sellaisia pyöreitä kuoppia. Meillä on sängynpeitossa sellaisia karvatupsuja ja olen ilmeisesti sen verran turvoksissa, että jäljet jäi tunikankin läpi! :O

Mulla on huomenna se lääkärineuvola. Toivottavasti ovat saaneet jo osan verikoetuloksista sinne.
 
Pretty in Pink
Kysely:

Oletteko miettineet synnytystä ja kivunlievitystä, mitä toivoisitte?

Itse en ole paljoakaan synnytystä ajatellut. Luulen että tulen viihtymään suihkussa tai ammeessa, jos sinne pääsee. Jotenkin houkuttaisi ajatus luomusynnytyksestäkin mikäli se olisi mahdollista. Jännittää lähinnä nuo epiduraalin haittavaikutukset, joista olen kuullut.

Ajattelin sanoa sairaalaan mennessä, että kertokaa kun on viimeiset hetket saada jotain ilokaasua väkevämpää ja päätän sitten. En taida olla kivunsiedon kanssa mikään karpaasi, mutta sittenhän sen näkee kuinka kipeä on ja mitä kestää. En viitsi minkään periaatteen vuoksi alkaa kitumaankaan.

Tälläisiä ajatuksia mulla

Niin ja ne viikot on nyt 36 plus 3 eli kohta rapsahtaa täyteen suloinen 37 viikkoa.
 
juulia78
Iltaa...

PIP:lle, olen ajatellut hieman kanssa jo synnytystä. Esikoisesta en kerennyt samaan kipuun muuta kuin tramal-piikin, kaikki kävi niin nopeasti. Silloin kuin kivut oli sitä luokkaa että halusin kunnon kipulääkettä niin sanoivat ettei epiduraalista ole enää hyötyä niin päätyivät yo. kipulääkkeeseen. Koitin silloin kyllä ilokaasuakin, mutta se ei mulle sopinut, tuntui että kurkkua alkoi vaan kuivaamaan enempi ja hengitys tuntui hankalammalta.
Siksi en nyt pahemmin tätä synnytystä ajatellen kipuja pelkää, loppusupistelut olivat ainoastaan niin kovia että tuntui ettei enää kestä, mutta kun kaikki eteni niin nopeasti niin eipä ne kivut kummittelemaan jäänyt. Ja sen sanon että jokainen kipu unohtuu kun sen vauvan siihen rinnalle saa. Suurin "pelko" kivuista on se että miten istukka syntyy... Esikoisesta se ei meinannut tulla millään ulos ja sitten sen jälkeen kun olit saanut vauvan synnytettyä niin kätilö oikein runnoi vatsaa että istukka syntyisi ja se tosiaan oli piukassa, se ehkä oli mun synnytyksessä silloin kuitenkin kaikkein kivuliainta!
Eli suurin peikko mun synnytyksessä ei kuitenkaan oo kipu vaan se että kerkeänkö sairaalaan ajoissa!

Sänkyä en oo myöskään ajatellut vuorata lapsveden menon varalta, edellinenkin synnytys alkoi supisteluilla ja kalvot puhkastiin vasta sairaalassa. Mut tietysti tässä raskaudessa mennään nyt aivan eri kaavalla niin sitten ollaan kunnolla hukassa;)

No tälläisiä ajatuksia tälläerää...
 
*Martha 08
Jahas... täällä on jo lippunsa varanneita :D Hurjaa että kohta sitä aletaan poksahdella oikeen sakilla..hih. Tänään kävin synnytystapa-arviossa ja kuulemani oli positiivista. Kohdunkaulaa 1,5cm jäljellä ja olen sormelle auki.Vauva painoi nyt n.2kg800g. Syntymäpainoksi arvioitiin korkeintaan 3.5kg.Jos menee laskettuun aikaan asti.. JÄNNÄÄ!! Voihan tässä mennä vielä vaikka kuinka yli, mutta olipas helpottavaa kuulla että edes jotain oli tapahtunut...
Olo on mainio eikä mulla ole oikeastaan mitään vaivoja (närästys on kai lähes pakollinen paha :D).Jännittää vaan niin paljon.

En aijo laittaa suojaa lapsiveden varalta. Jotenki en usko että minun synnytys alkaisi sillä.. mistä sitä tosiaan koskaan tietää, mutta silti. Aika ei ole kyllä ehtinyt tulla pitkäksi sillä koulussa olen yhä edelleen (loppuu 23.5) eikä enää edes haittaa vaikka loppuu noinkin myöhään.. ei ehdi kotona jännittään ja laskemaan päiviä (eipä vissiin!!)
 
angsteri
Mä haluan kyllä kaikki mahdolliset kivunlievityskeinot ja erityisesti sen epiduraalin. Toivottavasti ehdin saamaan sen. Vedessä voisi olla alkuvaiheessa, mutta veteen en halua synnyttää. En ole oikein muuta suunnitellut kuin tuon kivunlievityksen. Lapsivettä varten en ajatellut suojautua, kastelee sitten patjan jos kastelee. Mielipide voi kuitenkin muuttua vielä ajanmyötä...

Pip, hyvä idea toi ruokien pakastaminen!! Taidankin matkia sua ja hoitaa asiaa etenpäin jo huomenna. Mulla ei olisi tullut mieleenkään, mutta toihan on hyvä idea. Mä olin ajatellut pakastavani vain pullia ja muuta makeaa vieraiden varalle, mutta täytyyhän sitä ruokaakin ajatella.
 
Pretty in Pink
Angsteri: Ajattelin kanssa itse samaa, mutta kaveri vinkkas myös ruoista. Varsinkin kun vauvavierailla on ilmeisesti tapana tuoda tarjottaviaan mukana (mä en ole kyllä yleensä vienyt, mutta mistäs mä olisin voinut tietää, kun ei itsellä ole lapsia ollut...*virn*)
 
Nadele
Minä olen ajatellut kivunlievityksen suhteen, että otan sen verran, mitä ilman en pärjää. Onko se sitten ilokaasu, epiduraali vai mikä, niin sitä en tiedä. En tee mitään varsinaisia suunnitelmia etukäteen, koska en voi tietää, millaista se kipu on. Mulla on kyllä yleisesti aika korkea kipukynnys, mutta kun ei vastaavaa kipua ole kokenut, niin paha sanoa. Luotan siihen, että kätilöt osaavat asiansa ja osaavat myös ehdottaa minulle parasta mahdollista kivunlievityssettiä.
Epiduraalin saamiseen ehtimisestä kysyin eilen synnytysvalmennuksessa, ja kätilö sanoi, että aina ehtii, jos enää kannattaa. Eli siis pitkää aikaa ei joudu kärvistelemään kivuissaan, jos sanotaan, että nyt enää ei ehdi. Luulisin, että hirveänkin kivun kestää, jos tietää, että se loppuu ihan kohta.
 
Katzu
Huomenta

En ole tehnyt sen kummempia "suunnitelemia" kivunlievityksen tms. suhteen, Katson miten asiat etenee

Neuvolakuulumiset ja kaikki ok. Painoa oli tullut +306g/vko, rr 114/71, hb 127, sf 33, syke 150. Kohdunsuu pehmennyt, kiinni. Pituus oli nyt lyhentynyt siitä 3cm:stä 2 senttiin. Sanoi Nöpön pään olevan jo hurjan alhaalla. Epäili ettei menisi ihan laskettuun aikaan asti. Sen kummemmin masua kopeilomatta arvio ,että syntymäpäino max 3400. (siis ei oikeasti tunnustellut) :) Kysyin tuota painoarvioita.
 
Nadele
Alkuperäinen kirjoittaja juulia78:
Päivärahat maksetaan vuoden 2006 verotietojen perusteella, koska viimeisen puolenvuoden tulot ovat vain 19% suuremmat kuin vuoden 2006 verotulojen. Häviän sen proentin vuoksi sitten 300€/kk, reilua eikö totta! Parasta tässä vielä on se että kun olen ollut raskausaikana sairaslomalla ja minulta kiellettiin yövuorojenteko niin jos olisin pystynyt työskentelemään kunnolla niin tuo 20% korotus olisi mennyt keveästi rikki.
Jos teet valituksen, niin perusta se Sairausvakuutuslain 11. luvun 4§:n tähän kohtaan:

"Jos vakuutetun työtulot ovat olleet sairauden, työttömyyden tai muun vastaavan erityisen syyn vuoksi olennaisesti pienemmät kuin ne muutoin olisivat olleet, voidaan työtulot hakemuksesta arvioida myös muulta kuuden kuukauden työskentelyajalta kuin työkyvyttömyyden tai vanhempainpäivärahaoikeuden taikka erityishoitorahaoikeuden alkamista välittömästi edeltäneeltä ajalta siten kuin 1 momentissa säädetään. Työtulot on mahdollista kuitenkin ottaa huomioon vain työkyvyttömyyden tai vanhempainpäivärahaoikeuden taikka erityishoitorahaoikeuden alkamisvuodelta ja sitä edeltäneeltä kalenterivuodelta."

Elikkä jos sulla suinkin on ollut töitä pidempään kuin 6kk ennen äitiyslomaa, voit lääkärintodistuksen perusteella hakea ikäänkuin mitätöidyksi niitä kuukausia, jolloin et saanut tehdä töitä normaalisti. Eli tulosi lasketaan kyllä kuudelta kuukaudelta, mutta ei välttämättä juuri marras-toukokuulta.
 
Lilybelle
Huomenta täältäkin, vointi on yllättävän hyvä siihen nähden kuinka iso vatsani on. Kommenttia on saanut kuulla ihan riittämiin. "On se kyllä valtava", "Ettei vaan kahta olis tulossa" ja viimeisin "Olet huvittavan näköinen". Ei kyllä kenellekään muulle kuin odottavalle äidille tule puolitutut kommentoimaan ulkomuotoa yhtä rohkeasti.

Minä luulen, että tämäkin vaavi menee reippaasti yli (Edellinen meni yli kaksi viikkoa). Tuntemukset samat kuin silloin, ei supistele yhtään, pää ei paina vielä jalkojen välissä, ja vasta nyt alkanut tulla vähän liitoskipuja. Luulen, että aika moni ehtii poksahtaa ennen minua :) Huomenna on lääkärikäynti, saa nähdä vahvistaako luuloni siitä, ettei mikään alakerrassa ole edennyt.

Kivunlievitys oli viimeksi ilokaasu ja epiduraali. Menin kanssa synnytykseen sillä mielellä, että katsotaan mitä tarvitaan. Ja täytyy sanoa, että se epiduraali oli tosi ihana. Uskon, että viimeisen 5 sentin aukeaminen meni niin sutjakkaasti, kun sai vain rentoutua ja olla. Ehkä tällä kertaa ei ehdi ottaa mitään, sillä viimeksikin synnytys oli suhteellisen nopea (tosin silloin suoneen tuli koko ajan oksitosiinia)...

Lilybelle ja vaavi 36+2
 
Mörkö 35+0
Oho. Edellisestä käynnistäni on taas vierähtänyt aikaa niin, että jouduin pari sivua kelaamaan taakse päin...

Sokerirasituksesta: Mut laitettiin esikoista odottaessa sokerirasitukseen vielä viikkoa ennen laskettua aikaa (vastauksen sain pari päivää ennen la), joten vielä ei kait ole mitenkään myöhäistä joutua siihen testiin.

Kivunlievitys: Mulla on vähän sama kuin juulia78:lla, eli kipua enemmän pelkään sitä, että yleensä ehdin sairaalaan ajoissa. Jos aikaa jää, niin haluaisin ehdottomasti kokeilla lillumista ammeessa. Migreenikohtauksissa painelen yleensä aina suihkuun, joten oletan veden auttavan tähänkin vaivaan. Ilokaasu oli edellisellä kerralla ainut+riittävä kivunlievitys ja sitä siis varmaan tälläkin kertaa käytän. Luulen, että mulla on aika korkea kipukynnys ja sen voimin viimeksikin sinnittelin kotona ennen synnytystä...

Vauvan huone: Tänään ajattelin alkaa pinniksen kokoamishommiin. Saatais tuo vaatehuone tyhjäksi kaikesta vauvatavarasta (pinnis, turvakaukalo, sitteri yms). Nyt on kuitenkin enää kuukauden verran syntymään!!!

Matkustelu: Meinaan lähteä vielä toukokuun lopussa (eli viikolla 37+) reissuun mökille ja siskon luo. Olen voinut viimeisen kuukauden niin loistavasti, että hädin tuskin huomaan olevani raskaana enkä siis usko synnytyksen alkavan ainakaan etuajassa. Ja lisäksi nää kyläpaikat sijaitsevat lähellä paikallisia sairaaloita...

Jaahas, täytyy taas jatkaa koulutehtäviä.
 
juulia78
Heissan,

Nadele todella iso kiitos tiedoista, valitusta en ollut vielä kerennyt laittamaan eteenpäin kun odotan lääkärintodistusta juuri tuosta työkyvyttömyydestä, saan sen tänään. Siis vielä KIITOS ja HALAUS, itse en olisi tollasta pykälää tiennyt saati löytänyt!
 
Irina69
Onpas täällä ollut vilkasta.

Vai ei sais ikkunoita enää pestä näillä viikoilla, täytyy huomenna varmistaa neuvolasta, tosin äitikin on luvannut vähän tulla jeesaamaan, joten eiköhän ne siitä peseydy. Siis sikäli mikäli saan nämä kädet kuntoon. Mulla on ollut jo useamman viikon nää kädet ihan kamalat, öisin turpoavat, puutuvat ja koko ajan särkevät, rasitus pahentaa särkyä, mutta pakkohan sitä on saada jotain aikaan. Särkylääkkeistäkään ei tunnu olevan mitään apua, onneksi pitäisi helpottaa synnytyksen jälkeen. Joka toinen päivä on pakko pitää huilia kotihommista, että kädet saa palautua välillä..

Täytyy huomenna pyytää kanssa ottamaan nuo maksa-arvot, heräsin viime yönä ihan järjettömään kutinaan käsissä, eikä ne ole kyllä aiemmin kutisseet, ainostaan puutuneet ja särkeneet. Lisäksi nyt on alkanut turvotus vaivata, varsinkin nilkat ovat kuin kaksi puupökkelöä, samoin silmät on ihan turvoksissa aamuisin.

Tänään on tutustumiskäynti kättärillä ja huomenna tosiaan neuvola, lääkärineuvola onkin sitten ensi viikon torstaina, samana päivänä, kuin Lynne on menossa jo tosi toimiin. Hurjan nopesti tää aika menee, onneksi prinsessan huone on nyt vihdoinkin valmis ja kaikki ostokset tehty. Loput hommelit täytyy tehdä kunnon mukaan hissun kissun ja jos tulee ennen aikainen lähtö, niin onhan sitä kesää jäljellä vauvan syntymäkin jälkeen.

Kivunlievityksestä: Mulla on aika korkea kipukynnys, joten en ole miettinyt tuota asiaa vielä sen kummemmin, luotan henkilökunnan neuvoihin sitten h-hetkellä ja otan toki kipulääkitystä, jos ehtii ja se on tarpeen.

Vatsan koosta: Multa on kans alettu kysymään, että ihanko muka on vielä 6 viikkoa laskettuun aikaan, näytän kuulemma jo siltä, että vauva tulee hetkenä minä hyvänsä. Maha on kyllä kieltämättä valtava, saa nähdä mitä lääkärilekurissa todetaan koon suhteen, tähän astihan on menty ihan keskikäyrällä, mutta viimeksi tuo kohdunpohjan korkeus oli pompannut jo ylärajalle. Tosin eihän sillä välttämättä ole mitään tekemistä vauvan koon suhteen, katsotaan sitten.

Hyviä vointeja mammat!

Valas Irina ja Mirjami 34+1
 
angsteri
Kiitos kommenteista koskien sokerirasitusta! Mulla oli se tosiaan tänään ja meni ihan kivuttomasti. Nukuinkin ne tunnin välit siinä näytteenottojen välillä. Huomenna pitäisi saada tuloksia, mutta mulla on perjantaina neuvola, joten taidan jättää kysymisen sinne asti.

Taitaa olla aika yleisiä noi maksa-arvojen kohoamiset, kun tälläkin palstalle moni kärsii ainakin esim.käsien kutiamisesta ja asiaa tutkitaan.
 
Alessia
Aika moni luottaa siihen, että oma kipukyynys on korkea. Minäkin luotin, kunnes työkaverini (jolla urheilijatausta) sanoi järkyttyneensä pahan kerran, kun luuli että olisi aika saada kivunlievitystä ja kätilöt vaan naureskelivat, että eihän toi vielä mitään...

Jos pääsen normaalisti synnyttämään niin otan kyllä epiduraalin. Mutta vielä pitää odotella synnytystapa-arviota. Positiivista on kuitenkin se, että kun olen koko ikäni pelännyt synnytystä, niin nyt ei pelota enää yhtään. Onko teillä (muilla ensisynnyttäjillä) samanlaisia ajatuksia?
 
Katzu
Mä kysyin tänään lekurilta,että kannattaako maksa-arvoja tarkistaa. Eilen kanssa huomasin, että toista jalkapohjaa kutitti ja sit kyynärpäät kutisee ja väillä sieltä sun täältä. Siis mulla on tosi kuiva iho etenkin kyynärvarsista ja sääristä/pohkeista. Mutta huomaan myös,että reagoin siitepölyille. Nenä tukkeessa ja öisin kurkku kipeä. Jotenkin kutina voi olla siitäkin peräisin (ja ei se kutina nyt mitään voimakasta ole)

Niin lääkäri totesi, että tässä vaiheessa ei enää tuo raskaushepatoosi puhkea. Tulisi ilmi jo huomattavasti paljon aikaisemmin. Vähän kyllä minua jäi askarruttamaan, että onko oikeasti noin. No täytyy seurata tuota kihinää ja soittaa tarvittaessa terkalle.
 
Lilybelle
Moi, minulla oli viime raskaudessa tosi pahaa kutinaa jollakin viikolla 35-36. En pystynyt yöllä nukkumaan, kun kutisi niin vietävästi. Pääsin tarkistuksiin, mutta mitään poikkeavia maksa- tai sappiarvoissa ei onneksi löytynyt. Eli loppuvaiheessa varmaan tuo turvotuskin voi alkaa kutittaa todella pahasti. Itsellä sietämätön kutitus kesti vain pari päivää, eikä sen jälkeen ilmaantunut takaisin.
 
Pretty in Pink
Katzu: Outo kommentti sinänsä ottaen huomioon, että yleensä se ilmenee vasta 30 viikon tienoilla. Mulla kutina alkoi kuukausi sitten.

Neuvolalääkäri oli siis tänään: maksa-arvot laskeneet, joten jatkotoimenpiteinä pelkkä seuranta ja mahdollisesti vielä varmistusverikokeet.Jee! Mä jo pelkäsin että joudun käynnistykseen. Olis kuitenkin kivampi jos synnytys käynnistyisi itsekseen niin olis sitten paikat kunnolla valmiina, vielä kun ensisynnyttäjä oon...Ennen melkein toivoinkin aikaista syntymää, mutta kuulemma vauvan suoliston (koliikki) ja muun kehittymisen kannalta on parempi mitä pidempään vauva masussa hengaa, näin ovat tuttavat vakuutelleet. Esim. yhdellä tuttavallani syntyi lapsi vajaan kuukauden etuajassa ja oli koliikkitapaus. Huuto oli kuulemma loppunut melkein päivälleen kun lapselle kertyi ikää sen kolme kuukautta plus se aika, jonka lapsi syntyi etuajassa. Sanoinkin että aikoo pitää seuraavan mieluiten masussa visusti kaks viikkoa yli lasketun ajan :D Pitää istua aika tiukasti jalat ristissä. Eli tässä lohdutus kaikille, jotka uskovat raskautensa menevän yliajalle...

Niin siitä neuvolalääkäristä. Alakerrassa ei ollut tapahtunut vielä mitään, joten ei merkkejä synnytyksestä (no kohdunkaula pehmentynyt, mutta edelleen 3 cm). Sf-mitta oli pienentynyt, mutta se saattaa johtua ihan mittaajan vaihtumisestakin. Painoa kertynyt tähän mennessä sellainen 13 kg mikä on kuulemma ok (paitsi mulle). Lääkäri veikkasi kolmikiloista vauvaa. Ainoa tylsä juttu oli se, että hemppa romahti heti kun multa loppui rauta :) Pitää tilata uus purkki, menee tosin viikko että pääsen niitä popsimaan, mutta kuulemma kannattaa edelleen syödä kun usein synntyskin vielä sitä hemppaa laskee.

Tällaisia kuulumisia tänne. Vauva pönnää mahassa taas niin kuin viimeistä päivää. Pitää vissiin korjata ryhtiä :)
 
Nadele ejk
Alkuperäinen kirjoittaja juulia78:
Nadele todella iso kiitos tiedoista, valitusta en ollut vielä kerennyt laittamaan eteenpäin kun odotan lääkärintodistusta juuri tuosta työkyvyttömyydestä, saan sen tänään.
Eipä mitään, samassa veneessä tässä ollaan :)
En olisi tuota tiennyt itsekään, mutta minäkin vetoan samaiseen pykälään. Nyt vaan peukut pystyyn, että molemmilla menisi läpi. Mulla ainakin olisi todella iso ero äitiyspäivärahojen määrässä. Eilen lähti Kelaan sellainen nivaska lisäselvitystä, että eipähän jää ainakaan selvityksen lyhyydestä kiinni.

 
Lilybelle
Neuvolakuulumisia: Painoa kertynyt 200gr/vk, hemoglobiini ja pissanäyte ok. Kohdunsuulla ei muutoksia, oli kohdunkaula pehmennyt, vaikka 3 cm ja kohdunsuu sormelle auki, mikä on kuulemma normaalia uudelleensynnyttäjälle.

Pip: hauska kuulla, että yliaikaisuudesta voi olla jotain etuakin, on nimittäin juurikin sellaiset tuntemukset, että juhannukselle menee...

Lilybelle ja vauva 36+3
 
Alessia
Täällä meinasi käydä tosi huonosti! Mulla alkaa äityisloma viikon päästä, olen ilmoittanut raskaudesta esimiehelle joulukuussa ja toimittanut Kelan paperit maaliskuussa. No, EILEN esimies sanoi, että vielä pitää täyttää virkavapausanomus. Ihan sattumalta mainitsin asiasta pääluottamusmiehelle, joka sanoi, että sehän pitää tehdä KAKSI KUUKAUTTA ennen äitiysloman alkua. Ja kuulemma hän tiesi tapauksen, jossa palkkaa ei maksettu, kun hakemus tuli myöhässä.

Ja kun menin tästä sanomaan esimiehelle, niin hän vaan kysyi, että MIKSI ET SITTEN HOITANUT SITÄ AJOISSA? No, ehkä kun vasta eilen kerroit... Lopulta tässä asiassa vähän huijattiin eli täytin paperin ja päiväsin sen maaliskuulle ja hän allekirjoitti sen.

Että vähän muistutusta siitä kuinka sekavia nämä systeemit ovat...

Rv 33+3
 
*Martha 08
Tuli vaan mieleen tuo minun kohdunsuun tilanne... Mie olen ymmärtäny, että sekin on aika yleinen näille viikoille. Olenko väärässä? Se oli siis tiistaina (36+6) 1.5 cm jäljellä kohdunkaulaa ja sormelle olen auki.. Mulla ei ole yhtään raskaana oleva olo. Eilen vähän hölkkäilinki ja eikä tuntunu pahalle. Mitä nyt vähän supisteli :D En usko vähääkään, että tämä ipana tulee ennen aikojaan ulos.
 
Kolkyt ja risat
Toista päivää äippälomalla jee. Taas vierähti tovi viime kirjoituksesta..oli sen verran kova härdelli duunissa tuohon loppuun asti. Olen heti sopetunut olemaan kotona eikä todellakaan haittaa, ettei tarvitse sinne töihin enää rampata. Kotona olisi tekemistä kyllä, mutta nyt ajattelin ottaa pari päivää ihan rennosti. Mökille piti mennä tänä viikonloppuna mutta kun tuo takatalvi iski (raekuuro tuli heti sen perään kun pesin auton...tyypillistä) niin päätettiin siirtää parin viikon päähän sinne meno.

Ostin viime viikolla tukivyön kun alkoi masu ahdistamaan ja se on kyllä loistava apuväline! Nyt jaksaa taas enemmän. Väsymystä on ehkä töiden loppurutistuksesta johtuen ja siksi nyt otankin iisisti nää pari päivää ja nukun päikkäreitä jne. Öisin mulla kanssa tulee välillä suonenevetoa ja se on kyllä rasittavaa kun pohje on sitten pari päivää sen jälkeen ihan arkana. Pitäis yrittää muistaa venytellä.

Voi näitä KELA sotkuja mistä olette monet puhuneet. Mullakin on vanhempainrahahakemus laitettu 10.3. ja EDELLEEN se on ratkaisematta. Duunin palkanlaskija kirjoitti ARVION tuloista toukokuun puolella ja Kela vaatii, että ne on TODELLISET tulot, mutta kun ei niitä oltu siinä vaiheessa vielä maksettu voi herranjestas sentään, että yhden SANAN takia Kela saivartelee...hohhoijaa...onneksi duuni maksaa täyttä palkkaa nää muutamat kuukaudet niin ei ainakaan tuon yhden sanan takia rahantulo lopu.Tulee vaan mieleen, että tuo vaan tekee Kelalle enemmän työtä jos ne kaikkia hakemuksia makuuttaa kuukausitolkulla...

Tuolla odottaisi puhdas pyykkivuori...ne pestiin jo viime viikonloppuna, mutta kuivurista ulosoton jälkeen loppui puhti ja sitten nuo vikat duunipäivät ei houkuttaneet touhuamaan illalla kotona joten nyt pitäisi sekin vuori purkaa kaappeihin. Ehkä kuitenkin otan ensin päikkärit..... ;o)))

Aurinkoisia ja lämpimiä päiviä odotellen rv 35+1
 
MinttuO ejk
Täällä tänään rv 37+0!!! Mahtava juttu!!!!!

Nyt voipi synnytystä odotella rauhallisin mielin kun vauveli on jo täysiaikainen. Eipä ole mitään tuntemuksia =)

Vielä muutamia juttuja kesken vauvaa varten joten eipä tarvi vielä tullakkaan. Ja jalkahoitoon olen menossa vasta viikonpäästä ja silloinkin tarkoitus olla yhtenäkappaleena. Toivon että päästää kesäkuunpuolelle synnyttämään. =)

Nyt jatkan surffailua kun on energiaa...

 

Yhteistyössä