Kesäkuun 2008 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
Alessia
Mä hain tänään äitiyspakkauksen postista, ja oli aika liikuttavaa hypistellä pieniä potkareita... Meillä on kyllä varastossa paljon vauvan vaatteita, mutta vielä en ollut niitä ottanut esiin, joten tää oli ihan eka kerta kun katselin vaatteita, joita pieni poika toivottavasti kohta käyttää.

Miehen työkaverilla on lapsi syntynyt 5 viikkoa etuajassa (la toukokuun lopulla!), joten voipa olla että kohta tässäkin porukassa alkaa tapahtua!

Alessia 30+3
 
Nadele ejk
Musta tulee toivottavasti tämän päivän aikana täti! Siskon synnytys oli alkanut käynnistyä hiljalleen eilen. Jännittää ihan sairaasti, kun ollaan kuitenkin koko ajan yhdessä odotettu. Jotenkin tuntuu nyt oma synnytys konkreettisemmalta, kun isosiskonkin raskaus näköjään loppuu joskus :)

Mutta eipä mene tasan nämä raskausoireetkaan. Siskolla oli ehkä pari pientä supistusta ennen eilistä ja mulla niitä on ollut jo melkein kolme kuukautta. No, eiköhän sisko tässä vaiheessa jo tiedä supistuksista huomattavasti enemmän kuin minä.
 
Irina69
Meillä isäntä haki kans eilen äitiyspakkauksen postista, mutta toi sen kotiin vasta myöhään illalla töiden jälkeen, joten en päässyt sitä vielä avaamaan. Onpahan jotain odotettavaa työpäivän aikana. Laatikkosta oli yksi kulma mennyt pahasti rikki postissa, täytyy toivoa että kaikki on ehjänä.

Ajattelin viikonloppuna käydä läpi vauvan vaatteita taas vaihteeksi, tein aiemmin listan excelillä, jonne merkkasin kaikki vaatteet esim. 56 cm potkareita 3 kpl jne. Viimeisimmän päivityksen jälkeen olen ostanut ja saanut tuhottomasti lisää vaatteita, joten nyt mulla ei ole hajuakaan paljonko niitä on ja mitä kokoja. Alkaa tuntua siltä, että niitä on niin paljon ettei vauva ehdi kaikkia edes käyttää, mutta onpahan ainakin valinnanvaraa..

Onneksi on perjantai, jospa sitä jaksaisi viikonloppuna muutakin kuin nukkua, olen ollut taas tämän viikon niin jumalattoman väsynyt, etten iltaisin ole saanut mitään aikaan. Ensi viikolla enää 3 työpäivää ja sitten tämä likka aloittaa vuosiloman ja äippäloman heti siihen perään, ihanaa!!!

Aurinkoista viikonloppua:)

Irina69 + Mirjami 31+3

PS: taas tuli yksi etappi täyteen eli siirryin 8:lle kuukaudelle ja laskettuun aikaan on enää alle 2 kuukautta.
 
Mörkö 33+2(?)
Pitkästä aikaa täällä... Jalkani on ensimmäistä kertaa tämän raskauden aikana kunnossa, joten on tullut käytettyä nämä loistoilmat hyväksi. Olen käynyt paljon kävelemässä, uimassa ja pyöräilemässä. Tuntuu, että kaikki muutkin oireet hävisivät tämän jalan "tervehtymisen" (sormet ristissä) myötä. Jee.

Lapsi-messuille ollaan mekin menossa. Ollaan käyty siellä esikoisen odotusajasta lähtien. Ne on ainakin tähän asti aina olleet sen arvoiset. Suosittelen siis kaikille!

GALLUP: Mitä vaatteita (ja tavaraa) te aiotte ottaa itsellenne sairaalaan mukaan? ":
Me ei viimeksi ehditty kuuntelemaan mitään mukana raahattuja cd:itä eikä ehditty eväitäkään syömään, joten jätän ne tällä kertaa suosiolla pois. Laukkuun olen pakannut kotiutumisvaatteet itselleni ja vauvalle. Jotain jämähygieniapurkkeja pakkasin myös. Ne voi sitten lähteissä heittää vaikka roskiin. Sit pakkasin tohvelit ja istumarenkaan (toivottavasti en kuitenkaan tarvitse tällä kertaa... Ne sairaalan omat renkaat olivat kaikki varattuja+muutenkin huonoja). Meikit ja kameran yritän muistaa ottaa mukaan lähteissä.

No jaa, nyt nauttimaan kaunista auringonpaisteesta!!
 
Nadele ejk
Mukava kuulla, että muut pystyvät vielä urheilemaankin. Minä olen kävellyt joka päivä jonkinlaisia lenkkejä ja yrittänyt sillä tavalla pitää pientä huolta kunnostani, mutta olen ihan täysin lyllerö jo. Eilenkin rauhallisella kävelyllä jouduttiin supistelujen ja iskiaskipujen ja muiden epämääräisten puristusten ja vihlaisujen takia pysähtymään ihan vähän väliä. En edes halua ajatella, missä kunnossa olen kesäkuun lopulla.

Nadele ja Piste 30+6
 
Alessia
Heh heh, mulle viimein selvisi että miehen varaan ei ainakaan voi laskea yösyöttöjä. Se oli työmatkalla ja hotellissa tuli yöllä palohälytys, eikä se herännyt siihen. Vaikka muiden asiakkaiden mukaan se oli soinut TOOSI kovaa... Täytyy vaan toivoa että poika perii isän unenlahjat!

Mulla on alkanut tuntua inhottavalta painavan kauppakassin kantaminen. Outoa sinänsä, kun lihaskuntotreeniä pystyy tekemään lähes entiseen malliin.

Alessia 30+4
 
EmiliaX
Lynn_e : inhottava nlatäti sulla! Mulla päinvastoin,kun kerroin supisteluista vkolla 18,niin se teki mulle itse kohdunkaulatutkimuksen ja sanoi että tekee sen joka kerta aina tonne rv35 saakka. "Määräsi" liikuntakiellonkin.. No,ultrassa vkolla 21 kohdunkaula oli 6cm(!!) joten tätsy lopetti ne tutkimukset. Sormikopelolla kun ei saa niin luotettavaa tulosta. Sinuna vaatisin päästä lääkärille tai ultraääneen että tuohon kohdunkaulatilanteeseen saisi selvyyden.

Mie oon kuullu,että itse ei saisi(tai mies) tehä itselleen mitään alapään tutkimuksia raskausaikana. Voin kyllä muistaa väärin tai olla muuten väärässä, mutta jotain sellasta muistelen.

Minunkin odotusajat on kaikki olleet enemmän ja vähemmän epämukavia. Etenkin nää loppu viikot..nyt lohduttaudun että tää on viimenen kerta! Ei koskaan enää!

Sairaalaan pakkaan mukaan vaan jotain kemppeita mitä käytän joka päivä,ostan uudet ja entiset pakkaan jo valmiiksi laukkuun. Tuleehan ne joka tapauksessa käytettyä joskus. Esim.hammastahnan, kasvovoiteet-ja puhdistusaineet. Suihkugeelit ja hiustenpesuaineet käytän sairaalan tuotteita. Jos sinne joutuu jäämään pidemmäksi ajaksi kuin pariksi päiväksi,niin mies voi ne sitten tuoda,kun tulee meitä katsomaan. Kelpuutan myös sairaalan aamutakin ja -tossut.

Vauvalle pakkaan vaan lähtövaatteet mukaan,sairaalasta voi lainata sielläoloajan vaattet myös vauvalle. Ne on tosin hiukan liian isoja.

Huh,vielä 7 viikoa laskettuun aikaan. Olo on tukala,mutta vielä täytyy jaksaa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Emilia 33+0
 
Eliisa-81
Mukavaa etten ole ainoa jolla on tukala olo. Mulla on tää viikko ollut ihan erilainen kuin aiemmin. On tosi hankalaa kävellä, olla töissä, siivota ym, kun koko ajan sattuu alapäähän. Kai ne on niitä häpyliitoskipuja, just niitä vihlaisuja ja pistelyä, mutta koko ajan voimakkaampia. On ihan mummo-olo kun köpöttelee sellaista matovauhtia tuolla, asfaltilla kävely on pahinta. Jos nyt on kaksi kuukautta eteenpäin tällasta niin voi juma...Ei tee enää mieli lähteä kävelylenkille tai harrastaa mitään liikuntaa, täytyy ainakin siirtyä kokonaan vesilajeihin, koska uiminen ja vesijumppa ei tee pahaa.

Mutta olen tietty iloinen että muuten on kaikki hyvin. Vauva on ollut tosi aktiivinen viimiset pari viikkoa ja tulee jo aikamoisia ja kivuliaitakin potkuja. Mulla ei ole vieläkään alkanut synnytys- tai perhevalmennukset, vasta parin viikon päästä. Haluaisin jo tietää paljon.. ja päästä kertomaan ja kysymään kaikkea omasta raskausajasta. Mulla on kyllä ihan kivat neuvolatädit ollut, mutta niillä on aina niin kiire. Ne sanoo jo heti vastaanoton aluksi että "nyt on sitten kiire aikataulu, voitko huudella sieltä vaa'alta ne painolukemat niin mä katon seuraavan tapaamisajan valmiiksi, pissan voit katsoa itse käytävän vessassa indikaattorilla ja verenpainemittari on aulassa..". Siis oikeesti! Noin kymmenen minuuttia on ollut tapaamisen kesto monesti, ja kun se on vaan kerran kuussa niin ei paljon naurata. Kun on ensimmäinen raskaus menossa niin kaipaisi ehkä sellaista hienovaraista utelua ja kuuntelua.
Niin että arvostan valtavasti täällä versovaa keskustelua ja vinkkejä! Kiitos kaikille siitä

Eliisa 30+5
 
Katzu
Huomenet tännekin

Kyllä meidänkin nevolakäynnit on aika äkkiä ohi, max 15 min.
Niin ja valmennuksessa kukaan ei puhu yhtään mitään. Viimeksi oli imetysosio ja terkka puhui itsekseen ja kukaan ei puhua pukahtanut. Sit tulee itselle sellainen olo, että jos ei kukaan muukaan kysy, niin en viitsi minäkään. Minusta valmennuksen anti on tähän asti ollut aika pieni.

Vointi ollut minulla melko hyvä. Olen esim. jaksanut haravoida pihalla ihmeen paljon. Kävelylenkit on minullakin ne vaikein juttu. Pitkiä lenkkejä ei pysty tekemään ja hitaasti saa mennä.
Öisin heräilyt alkaneet lisääntymään, mutta ei ole vielä elämää haitanneet.

Nöpölle pinosin jo valmiiksi kotiutumisvaatteet. Jospa vähitellen pakkaisin omaakin kassia. Helpompi laittaa itse tavarat kassiin. Olisi aika hankala miehelle yrittää sairaalassa selittää, että tuo sitten sitä ja tätä ja se ja se tavara on siellä ja siellä paikassa. Ei se muistaisi enää puoliakaan kun kotiin pääsisi :)

Mukavaa viikonloppua kaikille.

Katzu ja Nöpö 33+1
 
lynn_e 35+1
...lähti käyntiin eilennä! Hui sentään mihin tässä oikein joudutaankaan pian *heh*

Olen sentään tosiaan edistynyt tässä asian sisäistymisessä että meille tulee vauva; olen ostanut jo pesuaineet vauvan vaatteiden pesua varten! Ajattelin ensi viikolla aloitella sitä puuhaa. Kyllä noita vaatteita on kovin kerääntynyt, itseasiassa olen tosi vähän ostanut itse, sain lainaan aivan uusia käyttämättömiä vaatteita miehen veljen vaimolta. Hän oli odotusvaiheesssa ostanut neutraaleja vaatteita niin paljon ja oli tullut tyttö jolle ei suostunutkaan niitä pukemaan *hehee* Nyt ne on meillä.

Vielä toki ajattelin suunnata kaupoille ensi kuun alussa; parit housut hakea, sukkikset on kyllä meillä ihan suosikit ja ehkä joku ulkoilupuku kun nuo mitä olen ostanut on ainakin 62-68cm, niin hukkuuhan toinen niihin alkuun. Vaikka onkin lyhyt käyttöikä jollain 56cm haalarilla niin haen sellaisen ohkasen silti. Samalla reissulla ostan pari tuttia, pulloja varuiksi, vaipat, pyllypyyhkeet, talkit yms..sitterikin pitää ostaa.

Niin tuosta mun NEUVOLATÄDISTÄ vielä; se soitti mulle perjantaina;
"mä kyllä laittaisin sut vielä sinne sokerirasitukseen kun tyttö oli niin iso syntyessään", siinä vaiheessa oikeasti räjähdin puhelimessa että MILLÄ perusteella se mut sinne laittaa sillä kotona mitatut sokeriarvot ovat niin hyviä kuin olla voi. Ja että jos se mut sinne laittaa niin en todellakaan sinne mene! Tässä on enää 5vkoa laskettuun aikaan niin mitä turhuutta mä siellä enää teen??? Mulla ei ole painoa tullut kuin puolet siitä mitä tytön aikana, maha on paljon pienempi (ei kyllä kerro mitään) ja voin niin hyvin verrattuna tytön odotukseen. Sitten se vain totesi että "selvä ei sitten, hei". Toivotaan nyt että on edes tilannut sen ajan mulle sinne polille...huhhuh!

 
Alessia
Plääh, mulla on vielä 9 viikkoa jäljellä... Tosin kait se on hyvä asia, kun niin paljon on vielä tekemättä. Ja jotenkin laiskottaa - tänään sunnuntainakin vois tehdän jotain hyödyllistä, mutta eipä taida jaksaa!


Meillä oli vieraita eilen illallisella. Oltiin pitkään jo ajateltu järjestää se, ja pakkohan se oli saadakin pois alta ennen pojan syntymää.

Meillä talon eteläpäädyssä maalit repsottaa siihen malliin, että pientä korjausmaalausta olisi pakko tehdä alkukesästä. Saa nähdä miten käy! Ajattelin, että jos vielä silloin jaksaisin rapsutella vanhoja maaleja, niin mies saisi hoitaa maalaamisen. Se on kuitenkin töissä lapsen syntymään asti, joten se ei mitenkään ehtisi hoitaa koko projektia yksin. Ja minä olen meillä ollut aina se, joka on nämä maalaushommat hoitanut. Onneksi tämänkertainen projekti ei sisällä tikkaiden käyttöä!
 
*Martha 08
Nyt on vauvan vaattet pestynä ja pakkailin tuossa airaalakassia huvin ja urheilun vuoksi :) En epäile etteikö sitä myöhemminki ehtis laittaa kasaan, mutta kivahan se on ku saa puuhastella raskaus juttuja etukäteen...
Aloin kokoaan hoitopöytää ja naureskelin että oonpa malttamaton ko nyt jo alan, mutta nyt ko kattelen tuota ruuvi ja lauta läjää, niin alko pelottaan että saanko koottua koko hökötystä tämän raskauden aikana *Khih

Meillä alkaa ens kesänä talon laajennus! Hui! Mies on siinä sitten töitten ohella aika jumissa, mutta jatkokappale tulee kyllä tarpeen :) Koulua vielä 4viikkoa jälellä (yksi kurssi) ei paha (eipä!!)! Itse olen polkuni valinnu ;)

Mama & toukka rv34+4
 
angsteri
Moikka! Täällä on porukka jakautunut aikalailla kahtia vointien suhteen. Mulla on ollut todella hyvä olo ja ollaan tehty remppaa melkein joka päivä. Tosin olen sitten joutunut maksamaan siitä supistusten ja turvonneiden jalkojen muodossa. Lenkkeillyt olen kyllä todella vähän.

Meillä oli perjantaina neuvola ja Nukkeli oli jo todella alhaalla, mutta pää ei ollut vielä onneksi kiinnittynyt. Kaikki arvot oli ihan hyvät. Mä tosiaan pakkaan ensi viikolla kanssa sairaalakassin ja pesen vauvanvaatteet. Sanoivat neuvolasta, että saattaa syntyä aikaisemmin, mutta että ei se ole sanottua. Onneksi ensi viikolla on sairaala, niin saan sieltä sitten lisäselvyyttä ja tietoa kohdunkaulan tilanteesta, ym. Tänään "imetys ja loppuraskaus-kurssille".

Mukavaa päivää!
 
Nadele
Näin eilen siskontytön ensimmäistä kertaa ja vitsit että mä olen kateellinen siitä, että siskon raskaus- ja synnytysurakka on takana. Tulos oli vähintäänkin ihastuttava!

Meillä alkaa perhe- ja synnytysvalmennukset vasta parin viikon päästä, 13. päivä. Ei jaksaisi yhtään odottaa vaan haluaisi ajan menevän ihan hirmuisen nopeasti. On aika todennäköistä, että en pääse enää jatkamaan töissä, joten tässä on nyt sitten tuhottomasti aikaa vaan olla ja ajatella sitä, että "ei se synny ja ei se vieläkään synny".
Tosin keksin mielestäni pomminvarman keinon saada ajan kulumaan nopeasti: rupean aloittelemaan gradua! Tunnetusti aika menee aivan siivillä kaikkeen turhaan puuhasteluun, kun pitäisi aloittaa joku iso opiskeluhomma ;)

Piste 31+2
 
Irina69
Kuulumisia täältäkin eli hyvistä aikeistani huolimatta, en tehnyt viikonloppuna oikestaan mitään muuta kuin laiskottelin ja luin kirjoja. Väsymys ei vaan antanut periksi muuhun touhuamiseen, joten luin sitten pari Liza Marklundin dekkaria. Voi olla ettei lukemiselle jää pahemmin aikaa, kun vauva syntyy tai jos jää niin sitä mielummin nukkuu itsekin tai tekee jotain järkevää esim. kotihommia sen aikaa.

Sitä paitsi en löytänyt tekemääni excel-lista vauvan vaatteista mistään kotikoneelta, täytyy tarkistaa vielä cd:iltä jotka olen polttanut työkoneelta. Jossei listaa löydy, niin ei auta muu kuin tehdä uusi tai olla ilman listaa.. Saahan ne vaatteet toki muutenkin laskettua kun laittaa ne kaappiin valmiiksi, mutta kun tykkään kaikenlaisista listoista, niin teen niitä välillä idioottimaisistakin asioista..

Aamulla katselin metrossa säälien kanssaihmisiä ja ajattelin, että juoskaa, juoskaa, ei se kiire silti häviä ja totesin, että multa ne työkiireet on ohi keskiviikon jälkeen pitkäksi aikaa. Ihan hyvä niin, katua ylittäessä mummotkin kipittää nykyään mua nopeammin ja jossen vähän lopussa kiihdytä, niin valot ehtii vaihtua eli etanavauhti sopii nyt kaikessa muussakin hyvin:)

Aurinkoista vappu-viikkoa!

Irina69 + Mirjami 31+6
 
lynn_e
Voimia Alessia sekä Martha08 kaaoksen keskelle sitten!

Meillähän on talon rakennus par`aikaan menossa, en ole miestä käytännössä nähnyt kuin öisin tässä viimeisen 3kk aikana. Ja muuttamaan pääsemme "vasta" heinäkuun lopulla, joten ei ole odotettavissa vauvanhoitoapua kuin kriisitilanteessa (ja itse tämän olen tosiaan ilmoittanut että viettäkööt vaikka isyyslomansa raksalla kunhan äkkiä päästäisiin muuttamaan). On varmasti rankkaa aikaa mutta palkitsevaa!
Mä niin haluaisin jo päästä muuttamaan mutta tavoitteena on sitten päästä viettämään vauvan ristiäiset uudessa kodissa.

Sain ajan äitipolillekin sinne synnytystapa-arvioon rv 37+1, eli 12 toukokuuta.

 
juulia78
Moi kaikille,

Tänään sitten oli kontrolli lääkäriaika supistelujen voksi ja onneksi enempää edistystä ei ollut tapahtunut, rauhoittuminen on siis vaikuttanut. Kohdunsuu edelleen sen sorrmelle auki ja pehemeä, kohdunkaulankanavan pituus oli sentin aiempaa lyhyempi. Lääkäri sanoi että eihän ne paikat takaisin kiinni menekään jos on kertaalleen avautunut. Muuten vauva siellä raivotilassa, hyvin kuulemma laskeutuneena. Sanoi että taitaa tulla etuajassa mutta voi siltin ylikin mennä, niitä kun ei kukaan kykene ennustamaan etukäteen. Lääkäri vaan sanoi että parin viikon kuluttua voi jo ihan vapaasti syntyä, silloin kun ollaan jo viikolla 37. Muita neuvolatietoja:
RR 116/67
sf 33
liikkeet ja sydänäänet ++
paino +220
Virtsa puhdas
Pikkasen on jo alkanut itseä jännittään kaikki. Onhan se kuitenkin niin että viimeisiä aikoja tässä raskaudessa vietetään ja jos tosiaan tulee etuajassa niin tiedä mikä hetki on lähtö sairaalaan. Mun pitäisi varata aika tutustumiskäynnille synnärille, mut jotenkin oon pitkittänyt sitä et tuntuis olevan enemmän aikaa h-hetkeen, hullua mut ei voi itelle mitään.

Hyviä Vointeja kaikille

juulia + vaavi 34+5
 
Eliisa-81
Olin koko päivän töissä auringonpaahteessa ja oon ihan poikki.. vaikka nää kuumat päivät on ihania niin ne väsyttää ihan eri tavalla. Mulla on huomenna lääkäriaika, joka varattiin kun pyysin päästä juttelemaan työoloistani. Nyt saa se säntäily ja poukkoilu loppua, haluan edes muutaman päivää sairaslomaa, kun äitiysloman alkuun on vielä kolmisen viikkoa, en meinaisi jaksaa enää.. Vaikka töitähän riittäisi vaikka muille jakaa mutta kiire saa nyt loppua mun kohdalta.

Muakin huvittaa kun köpötän niin matovauhtia että mummot ja rollaattorit painaa ohi suojateillä. On se niin ihanaa luopua siitä kiireestä ja hoppuilusta, paljon parempi olo ihmisellä kun ottaa ihan rauhassa vaan. Ruuhka-aikoina on tosi ikävä liikkua julkisilla kun kaikki tuuppii ja saa tunkea itseään mahan ja kauppakassien kanssa metroon.

31+3
 
Alessia
Niin, tuosta joukkoliikenteestä. Kauheesti en ole täysiä bussia/junia/ratikoita käyttänytkään, mutta antaiskohan joku kohteliaasti oman istumapaikkansa? En kyllä ollenkaan toivo tilannetta, että MUN takia muut tuntisivat itsensä vaivaantuneeksi ja miettisivät, että pitäiskö nousta... Erityisesti kun junassa ja ratikassa seison ihan mielelläni!

Jonkun verran on kyllä jo avuliaisuutta ollut nähtävissä, esimerkiksi sain apua tuntemattomalta kun mun olisi pitänyt kumartua :)

31+2
 
Irina69
Hauskaa vappua munkin puolestani kaikille! Ihanaa, viimeistä päivää töissä, en olisi kyllä enää jaksanut 19. päivään asti, jolloin äippäloma alkaa, onneksi näin kesää vasten on kaikki lomat vielä pitämättä, niin lomapäiviä löytyi.

Irina ja Mirjami 32+1
 
Mörkö 33+0
Huh. Täälläkin vietetään viimeistä päivää töissä. Huh. Kohta alkaa työhommat olemaan siinä jamassa, että voin lähteä kotiin heti kun huvittaa...

Mua on alkanut painamaan kävellessä alapäähän. Tuntuu kuin lantion alueen luut olisivat oikeen kunnon venytyksessä. Auts! Keuhkoja maha ei kuitenkaan paina -aivan kuin maha olisi tällä kertaa niin alhaalla, että painaa vain alaspäin.

Irina: Mua niin huvittaa noi sun excel-taulukkosi. Olen itsekin tekemässä niitä ihan yhtenään :D

Hauskaa vappua kaikille!!!
 
Irina69
Mörkö: Heh, en ookkaan ainoa excel-hullu. Oon aina ollut matemaattisesti lahjakkaampi kuin esim. kielellisesti, joten excel ohjelmana kuuluu ihan lemppareihin:)

Mua kanssa painaa kävellessä tonne alapäähän ja aina kun lähtee liikkeelle, niin tuntuu kuin olis heti päästävä vessaan, joten työmatkat on ollut aika ilkeitä. Vessassa tosin ei sit tuu kun pieni liraus, mutta koko matka on pitänyt pidätellä.

Olen joutunut pyytämään julkisissa paikkaa kerran, yleensä kyllä on ollut vapaata muutenkin. Mun työmatkat kotiinpäin tapahtuu yleensä tossa 15.30-16.30 ja se on yleensä se aika kun vauva on hereillä, joten on ihan pakko päästä istumaan kun se muljuttelee tuolla masussa, tuntuu ihan tarpeeksi ilkeältä istuessakin.

Anyway, Klara Vappen!
 
lynn_e
Ei ole edes vappufiilis. Tytölle kävin ostamassa vappupalloja torimyyjältä sekä meille kaupasta simaa ja tippaleipiä. Mies on kuitenkin raksalla ympäri vuorokauden niin ei tässä nyt ehdi mitään juhlimaan. Ensi vuonna sitten :D

Tänään 30pvää laskettuun aikaan...aika pelottavaakin!!
Viimeinen kokonainen kuukausi masun kanssa alkaa huomenna.
(tai voihan olla ettei ihan kuun loppuun päästä, mutta epäilen)
Tänään on kyllä vihlonut kohdunsuuta kipeästikin.
 

Yhteistyössä