Mukavaa etten ole ainoa jolla on tukala olo. Mulla on tää viikko ollut ihan erilainen kuin aiemmin. On tosi hankalaa kävellä, olla töissä, siivota ym, kun koko ajan sattuu alapäähän. Kai ne on niitä häpyliitoskipuja, just niitä vihlaisuja ja pistelyä, mutta koko ajan voimakkaampia. On ihan mummo-olo kun köpöttelee sellaista matovauhtia tuolla, asfaltilla kävely on pahinta. Jos nyt on kaksi kuukautta eteenpäin tällasta niin voi juma...Ei tee enää mieli lähteä kävelylenkille tai harrastaa mitään liikuntaa, täytyy ainakin siirtyä kokonaan vesilajeihin, koska uiminen ja vesijumppa ei tee pahaa.
Mutta olen tietty iloinen että muuten on kaikki hyvin. Vauva on ollut tosi aktiivinen viimiset pari viikkoa ja tulee jo aikamoisia ja kivuliaitakin potkuja. Mulla ei ole vieläkään alkanut synnytys- tai perhevalmennukset, vasta parin viikon päästä. Haluaisin jo tietää paljon.. ja päästä kertomaan ja kysymään kaikkea omasta raskausajasta. Mulla on kyllä ihan kivat neuvolatädit ollut, mutta niillä on aina niin kiire. Ne sanoo jo heti vastaanoton aluksi että "nyt on sitten kiire aikataulu, voitko huudella sieltä vaa'alta ne painolukemat niin mä katon seuraavan tapaamisajan valmiiksi, pissan voit katsoa itse käytävän vessassa indikaattorilla ja verenpainemittari on aulassa..". Siis oikeesti! Noin kymmenen minuuttia on ollut tapaamisen kesto monesti, ja kun se on vaan kerran kuussa niin ei paljon naurata. Kun on ensimmäinen raskaus menossa niin kaipaisi ehkä sellaista hienovaraista utelua ja kuuntelua.
Niin että arvostan valtavasti täällä versovaa keskustelua ja vinkkejä! Kiitos kaikille siitä
Eliisa 30+5