Täällä pakerretaan opintojen parissa. Nyt kun vauvan jutut on kaikki valmiina (no pari pikku juttua) niin on hössötys helpottanut. Kiva juttu sinänsä ettei tarvi kamoista stressata.
Tein suursiivousta viime viikolla ja samalla aloin laittaa sairaalakassia valmiiksi. Lähinnä pakkasin pikkupulloihin ihonhoito-yms. juttuja, alusvaatteita ja siteitä, liivisuojia ja korvatulpat
. En oikein tiedä että mitä muuta sinne tässä vaiheessa pakkais. Kun suurinta osaa tavaroista tarvitsee koko ajan. Eväät, meikit, hiustenkuivaaja, vaatteet, kamera yms. voi pakata vasta myöhemmin. Imetystoppiakin aion käyttää jo ennen synnytystä yö/kotiasuna, joten sitäkään ei voi vielä pakata.
Enkä oikein edes tiedä mitkä vaatteet katsoisin itselleni kotiintuloon.
GALLUPKYSYMYS: Mitä vaatteita (ja tavaraa) te aiotte ottaa itsellenne sairaalaan mukaan?
Mietin että pitäiskö ottaa mukaan mun siistimmät urheiluvaatteet joita käytän paljon arkenakin. Tai sitten joku tunika ja äitiyshousut. Kauhea tilanne olis varmaan yritttää kiskoa jotain vanhoja farmareja jalkaan, kun synnytyksen jälkeen on kuitenkin paikat rempallaan ja heti iskee kauhea masennus kun ei mahdu vaatteet päälle! Mulla taas murheet
Vauvan vaatteet saa sitten mies tuoda myöhemmin sen mukaan tuleeko tyttö vai poika. Ne pitää varmaan laittaa sitten kotona valmiiksi.
Täällä tulisi taas ostosvinkkejä. Ostin tänään Lindexiltä sellaisia rintaliivien "jatkopaloja" , joilla saa pidennettyä rintaliivien ympärysmittaa. Kätevät. Ei tarvi uusia koko liiviosastaoa vaan ympärysmitan kasvamisen takia.
Hankin myös imetysliivit. Tosin, on mahdollista että ne jää pieneksi pieneksi kun maito nousee, mutta oli pakko ostaa jotkut kunnolliset kaarituettomat liivit, joita voin käyttää heti. Oli helpoin ostaa ne siistä äitysvaatehyllystä. En halunnut sellaisia ihan ohuita (a/b-kuppilainen kuin normaalisti olen), joten ostin sellaiset tukevammat. Näistä on vähän vaikea arvioida kasvunvaraa kun ei tälläisiin liiveihin jää mitään pusseja, vaikka ne isot oliskin.
Neuvolassa ne kyllä suosittelivat pitämään nyt odostusaikana mitä tahansa mukavia liivejä, ja ostamaan sit jotkut halvat imetysliivit (niin isot että jää pussille) sairaalaan valmiiksi, kun masu on laskenut ja ympärysmitta alkaa olla normaali. Ja sitten vasta ostamaan paremmat liivit, kun rintojen lopullinen koko varmistuu.
En nyt sitten tehnyt niin. Ostin kunnon liivit heti. Ne halvemmat oli niin epämukavia ja mä on NIIN kyllästynyt hiertämiseen ja puristamiseen yms. Carriwellin liivejä on paljon kehuttu, mutta en halunnut tilata netistä mitään kokeilematta. Että jos joku kaipaa vinkkiä perusketjuista ostettavista imetysliiveistä niin tässä tulee: Kokeilkaa Lindexiltä löytyviä Swegmarkin imetysliivejä. Ovat todella mukavat päällä ja mukavaa materiaalia, olkaimet on vähän leveämmät ja ne tukevat kunnolla (eikä mikään ommel tai muoviosa hinkkaa). Kuppi tukee ja on sen verran topattu että ovat myös lämpimät ja näiden pitäisi kuulemma tukea rintaa myös syöttövaiheessa (mitä lie tarkoittaakin...). No, jokatapauksessa. Ajattelin että otan laitokselle mukaan imetystopin (ei ole koon kanssa yhtä tarkkaa) ja sitten nämä nykyiset imetysliivit. Jos liivit ei mahdu päälle, niin enköhän mä selviä sillä topilla kotiin ja kauppaan.
Mun kaveri kyllä sanoi et sillä ei hirveästi kuppikoko kasvanut maidon myötä, ja että se ei ollut ostanut valmiiksi isoja liivejä ja hyvät olivat olleet. Tiedä sitten, on varmaan yksilöllistä.
Se rintaliiveistä
Täytyy myöntää, että mulle on kyllä alkanut tulla vähän ahdistaviakin ajatuksia kun ajattelee kesää ja sitä kuinka KAIKKI muuttuu. Nyt kun on menossa rv 34 ja lapsi alkaa tuntua todelliselta niin ajatukset ei ole pelkästään vaaleanpunaisia... Oon sellainen vähän hyperaktiivinen ihminen ja jännittää miten se elämä muototuu ja miten ihmeessä sopeudun kotona olemiseen :I Kaiketi paremmin kuin etukäteen luulisin...Hope so.
Liikkumisesta: Multa taitaa olla kävelylenkit ohi. Tein pe tunnin lenkin ja pisteli sitten niin ikävästi lantion/pakarojen seudun luihin...Selkäkin väsyi eri tavalla. Pitää vaihtaa lenkit pyöräilyyn. Äiti lupasi mulle jonkun polkupyörän lainaan, kun itselläni ei ole. Kun ei nyt viitsi joka päivä salille ja uimaankaan mennä! Ja ihan pakko olis saada raitista ilmaakin!
Nyt jorinat seis ja takaisin hommiin.
Pretty in Pink ja masu 33+2