Kesäkuun 08 Kullankerät maaliskuussa

Bamse ei se 50km yhteis matka vaa että otettii Viljamilta kaik labrat elikkä sormest sellain pillilline verta ja kyynertaipeest 3 pulloo verta ja ihan turhaa :'( ...tajuttii vast sen jälkee ku mentii sinne ultraa ilmottautuu et olla väärän kk:tena Ne kokeet o nimittäi uusittava ku se oikee aika on :headwall:

Elppa kiitos huoneesta :LOL:
 
Voi harmi ursu :(
MP Elsa on kyl kans niin söpö!!
Mitäs vielä? Niin, vaatteet on meillä kokoa 68-80 valmistajasta riippuen, hirveesti noissa on vaihteluja kyllä.

Rytmit on jotenkin sekasin. Ei nukkunut päivällä kun 2 tuntia (meillä normaalisti se 4-5h yhdellä kertaa) ja senkin kahdessa osassa. Ja eilen ei meinannut yöunille rauhottua ollenkaan, saa nähdä miten tänään käy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Mikähän tämmönen vaihe on, että kun nukahtaa tissille ja kun siitä koitat nostaa sänkyyn niin perkeleenmoinen huuto alkaa |O ja nostat syliin niin loppuu ja taas takasin niin huuto alkaa...

Ja ihanaa kun mulla on niin auttavainen mies :kieh: pistin sen nukuttaan tyttöö, niin ensimmäiset perkeleet kuulu 5min jälkeen ja se vaan makuuttaa sitä vieressä vaikka toinen huutaa kun palosireeni. Ihan kun ton ikänen tajuais tiuskasut "nuku nyt kun sua väsyttää" ja "mitä sä huudat, rupee nukkumaan"
Siis voi vittu, että mulla keittää |O
Mä oon nyt tän nukuttamisen kanssa niin umpikujassa, että en taida selvitä ilman ulkopuolista apua :/ mielelläni nukuttaisin vieressä, mutta kun en uskalla enää jättää sitä tonne sänkyyn, ettei se tipahda. Ja toi sänky on pikkusen liian ahdas kolmelle ja koiralle, mä en pysty nukkumaan kun en saa kunnon asentoo :/

väsynyt :'(
MP, ihana keinukuva! :heart:
Voi että, lohduttaisko sua yhtään se että meillä lensi kans vi*ut ja pkeleet vielä vähän aikaa sitten, mutta viimein neiti oppi nukahtaan pinnasänkyyn ite? En lopulta tiedä mikä oli se juttu joka auttoi, mutta suuri osa oli varmasti iltarutiineilla. Samat jutut samassa järjestyksessä, samaan kellon aikaan (tyyliin iltapala, vaipanvaihto, yöhaalari, hiljaista musiikkia). Se oli välillä aivan yhtä helevettiä suoraan sanoen, illat meni kokonaan siihen että monta tuntia yritettiin millon mitenki nukutella, vaunuihin, viereen, pinnikseen....se oli |O kauheeta.

*voimia sulle* :hug:
 
Ei kerpele. Nyt minäkin sitten kipeenä heti Venlan perässä. Blaah.
Onko kenelläkään muulla omasta mielestään hävinnyt vastustuskyky olemattomiin lapsen syntymän jälkeen? Mä en ollut pojan jälkeen kertaakaan kipee, mut noi muutamat sairastelut mitä Venlalla on ollut, niin sairastuin heti perään. Venlalla oli a-virus tammikuussa, mulla heti seuraavana, mutta miehellä ja pojalla ei mitään. Mitähän myötätuntoflunssailua tääkin on. Ei tarvi likan kun aivastaa niin mä pärskin perässä. Muuten ollaan kyllä koko perhe säästytty mahataudeilta ja muilta, vaikka oltais semmosia sairastavien kans tyyliin syöty toistemme sormilla :snotty:

On kauheen kiva tolle ukolle kun likka on ihan jees vaikka onkin kipee, mut mä olenkin eri maata. En osaa sairastaa ja oon aika v*ttupää jos sängynpohjalle joudun...kai tässä tarvii mennä pyyteleen jo etukäteen anteeks :ashamed:
 
Ei hitsi, likka nukahti viereen tissille, josta nostin omaan sänkyyn. Sinne jäi hieroon silmiään ilman yhtään parkasua :eek: ja on nyt nukkunu jo 1,5h :eek:
Jospa se tästä lähtis, että meilläkin alettais vihdoin nukkumaan enemmän, ku parin tunnin pätkissä ja mikä parasta, omassa sängyssä :xmas:

tähän pitäis nyt laittaa semmonen kunnon tuuletushymiö, mutta en jaksa ruveta ettiin semmosia :D

öitä rakkaat palstasisaret :wave: :xmas:
 
Huomenta!!

Meillä sen kun aikaistuu nää aamu heräämiset...Tänää herättiin sitten 5.25 :kieh: No onneksi sentään nukkuu kun tukki koko yön mut...

Joku täällä kyseli kenkien käytöstä...Meillä tuo äippäpakkauksen tossut jäivät pieniksi (iso jalkainen herra täällä ) Joten me siirryttiin kenkien käyttöön. Käytössä on semmoset missä on "sukka" varsi, tosi hyvät ulkona kun maassa ryömiii ei oo jalat paljaana vaikka puvusta lahkeet pääsis nousemaan ylös!

Max on alkanut puremaan aina kun saa siihen tilaisuuden |O huomaa että ymmärtää jo että se on kiellettyä...Virne naamalla ja sit iskee hampaat kiinni..Sattuu muuten aika paljon!! No eiköhän tuo vaihe mene ohi kun tarpeeksi joutuu kieltämään.

Vähän jännittää tuo tuleva vk-loppu =) Tuo likka 12v lähtee kaverinsa kanssa Helsinkiin, ei siinä muuta mut menevät bussilla kahdestaan. Onneksi siellä päässä ollaan vastassa!! Tytöt odottaa jo reissua kun kuuta taivaalta :D

Nyt aamu hommat kutsuu :wave:
 
MP jeee!! :D Meillä jätkä nukkui eilen päikyt hoidossa 12-13.30, eikä iltasella suostunut ottamaan edes pieniä torkkuja, 18.45 sit sammu, samantien kun oli puuroa ja maitoa syönyt. Eka herätys 2.30 (tutti) ja toka herätys olikin sitten 5.45 kun mies nousi pojan kanssa. Mitäs meni illalla sanomaan että "mä voin huomenna nousta pojan kanssa", luuli ähäkutti että nukkuu väh.6.30 asti kuten aiempana yönä :whistle:

Meillä oli komea mies sohvakylässä, miehen veli. Olivat illan repineet hänen asunnostaan tapetteja, ja käskin tulemaan meille syömään, suihkuun ja puhtaaseen ilmaan nukkumaan. Tosi kiva olis varmaan ollut 23m2 asunnossa nukkua siinä tapettipölyssä :eek:

Huomenna mulla onkin työvuoro 7-14.45, tulee aikainen aamu! Teen vielä reilun puoli tuntia ns.sisään toisessa sijainnissa, niin saan vähän pelivaraa kun on plussaa.

Onko teidän vauvoilla rytmi veressä? Alex kun kuulee musiikkia, oli se mitä vaan, niin nyt on alkanut nostaa kättään, tuijottaa sitä, ja rytmissä (!) heiluttaa sitä käsi nyrkissä. Jos musiikki yllättää, niin ensin heiluu peppu ylösalas ja sitten pää notkuu, ja loppupeleissä koko jätkä "tanssii" musiikin tahtiin :LOL: On se vaan ihanan näköistä. Eilekin hyräilin pojalle, ja keskivartalo alko nykimään "alex kulta alex kulta, nuku jo, nuku jo.."- tahtiin :D
 
Huomenet!
hennuli86:
Onko kenelläkään muulla omasta mielestään hävinnyt vastustuskyky olemattomiin lapsen syntymän jälkeen?
Oon normaalisti perusterve tapaus, mutta ekat 4kk Millan syntymän jälkeen koko ajan kipeenä :eek: Aiemmilta lapsilta en tämmöstä muista (meillä siis jo kolme koululaista), eli ehkä varhainen keski-ikä ja raskaus/pieni vauva on huono yhdistelmä :whistle: Ei vaan, jos tuo 86 sun nikissä meinaa syntymävuotta, niin et voi ikääkään sairasteluista syyttää, kun oot ihan tyttönen vielä.

MP Onneks olkoon hienosta yöstä! Toivotaan tosiaan, että tää on uuden pirteämmän elämän alku :D

Elppa Kyllä meilläkin "jorataan" aina kun jotain rytmikästä musaa tulee, myös muut kolme on olleet samanmoisia eli oletan kaikilla (tai suurimmalla osalla ainakin) pienillä olevan "rytmin veressä" jossain määrin.

Vaikka eilen vähän epäilin (ku päikkärit meni persauksilleen) niin nukkumaan käytiin kiltisti ja "ajallaan" ja yö meni totuttuun tapaan hyvin. Tänään näytetään taas olevan aikataulussa, ainakin aamukakka tuli ihan normaalisti, eilen ei tullu sitäkään. Jos se oli vaikka se, mikä herätti kesken päiväunien.
 
Ihania kuvia taas :heart:

Hienoa MP! Pidetään peukkuja, että sama meno jatkuu. Meillä ei ole enää muutamaan yöhön tarvinnut herätä tuttia laittamaan. Pärjääköhän ilman vai laittaakohan itse tutin suuhun - sitä en sitten tiedä. Mutta hyvä näin.

Hmm. Aika monella jo 80cm vaatteitakin käytössä. Pitäisiköhän tsekata pinot läpi siitä koosta, jottei vaan jää mitään pieneksi. Sitten harmittaa muuten.

Juu, täällä jorataan ja lauletaan myös (Taaa-taaa-taaa). Erityisesti Lady Gagan Pokerface on ehdoton suosikki :D Just mietittiin miehen kanssa, että mihinköhän tuo rytmi on evoluutiossa perustunut. Siis kun se tosiaan on sisäänrakennettuna meissä ihmisissä. Jännä juttu.

Sofia meneekin taas tänään mummilaan. Mitäs sitä sitten keksis itselle näin kauniina kesälomapäivänä. Pitäisköhän mennä rantsuun...? (Täällä tuli lunta kasoittain yön aikana) B) :LOL:
 
Ursu ??? :hug: :hug:

MP Hienoa!

Me lähdetään neidin kanssa lääkäriin.Kuumetta oli aamulla 38,3.Nuha ja yskä jatkunut nyt pari viikkoa,eli onkohan nyt mennyt sit korviin tai keuhkoihin. :(
Palaan myöhemmin...
 
Aloin tässä ajankuluksi vielä tarkemmin pohtimaan tuota rytmi-asiaa. Hoksasin, että rytmihän on vauvalle se ainut oikeasti tuttu asia tässä maailmassa. Sehän on kehittynyt ihmiseksi kuullen koko ajan äidin sydämen sykkeen ja esim. kävelyn rytmin. Eli sitä kauttahan se on luonnollinen asia lapselle. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Aloin tässä ajankuluksi vielä tarkemmin pohtimaan tuota rytmi-asiaa. Hoksasin, että rytmihän on vauvalle se ainut oikeasti tuttu asia tässä maailmassa. Sehän on kehittynyt ihmiseksi kuullen koko ajan äidin sydämen sykkeen ja esim. kävelyn rytmin. Eli sitä kauttahan se on luonnollinen asia lapselle. =)
Aivan :) Hauskinta tossa rytmissä on kuitenkin se, että itse heiluttaa kättä, ja katsoo sitä lumoutuneena. On niin suloista.. ja vielä tosi hyvä rytmitajukin! Tiedän ainakin yhden geenin mitä EI ole saanut isältään :whistle:
 

Yhteistyössä