Kesäkuun 08 Kullankerät maaliskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
äää- ihana!!!! :heart: Meil ei oo suostuttu sitterissä istumaan kuukausikausiin (kiva sana ;)) :eek: saatikka koskaan siihen nukahdettu.
Ei meilläkään enää.. nyt on ollut about "kuukausikauden" ( =) ) että minuutin malttaa olla ruokailun päälle ja rimpuilu alkaa.. alun alkaen ollut vartin aina ruokailun päätteeksi mutta ei malta enää ei.. eikä ole nukahtanut montaa kertaa tuohon kun nyt suihkun ja lämpimän maidon päälle.. ne perinteiset tainnuttajat. :)
Esikko meillä torkahti vauva-aikana usein tuossa sitterissä.. edelleen menee siihen istumaan.. tykännee tuolista.. onneksi on tuollainen taaperomalli joka kantaa 18kg.

Tarviis vaan mennä joku päivä IKEAAN ostaa korkea tuoli esikolle että Nooa saa syöttiksen kokonaan itselleen.. sinne on vaan ni-in pitkä matka.. 5km.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
äää 86 senttisiä! Oho! Meillä vielä osa vaatteista 68cm, ja 74cm vielä reiluja.
Esikko oli meillä tässä vaiheessa 74-80cm vaatteissa.. ei siis hänkään pienimmästä päästä.. löysinpäs kuvan jossa on 86cm body ja ikää tässä 9,5kk.. hieman isolta kyllä näyttää kun päällä roikkuu ja hihat kääritty.. :D
86cm vaatteissa mentiin lähemmäs 2-vuotiaaksi tytön kanssa.. ei taida Nooalle riittää.. :kieh:
Sais alkaa kävelemään ja pian.. tosin haba kasvaa.. :LOL:



 
Huomenta!!1

Meillä on taas kerran noustu ylös jo 6.15. Kun sais joskus nukkua 8 tai jopa 9. No kait tuo joskus muutaman vuoden päästä onnistuu :LOL:

Olipa ihana käydä eilen Maxin kanssa saunassa, oli eka kerta kun ei itkenyt yhtään :heart: alkaa näköjään pikku hiljaa tottua siellä käymiseen!!

Vaatteiden koosta: Meillä käytössä 80-86 vaatteet :D Muutama yöhaalari on jopa 90cm Niistä tosin pitää kääntää hihat ja lahkeet mutta ei paljon.
Maxihan on ollu aina pitkä ikäisekseen 8kk:han se oli jo 76cm nyt varmaan jo liki tuon 80cm. Seuraava neuvola on ensikuussa!!

Sitterissä ei oo meiläkään viihdytty enää aikoihin, tosin ei meillä sitä enää edes ole :D

Nyt meillä on tuo 12v likka kuumeessa :kieh: Siis mä en enää jaksa tätä sairastelua, nyt viimesen 1½ kuukauden aikana ollu koko ajan joku kipeenä!!

Nyt pakko alkaa siivoomaan :wave:
 
Kaalikselle sympatia :hug: (meillä sairastettiin yhtä soittoa joulusta helmikuun loppuun ja kun flunssista/yskistä/korvatulehduksista selvittiin, niin saatiin hiihtolomalla vielä se äkänen mahatauti vähän niin ku "kaupan päälle" |O )
Muille huomenet! Ja hyvää viikonloppua! :flower:
 
Meillä taitaa olla jotain tautia liikkeelä..mies valitteli eilen huonoa oloa ja on sitte ripuloinu koko yön...aamulla alotin minä vessassa ramppaamisen mutta vielä on suht hyvä olo.

Leevi lähti eilen ukin luokse ja kovasti toivon että ei oo kipeenä siellä.

Masu kasvaa kovaa vauhtia =)

Nennin 8kk mitat : paino 7,730 pituus 68 pipo 44,2 eli ihan vauva vielä...kaupan soseet ei oikein kelpaa vieläkään mutta kaikki mitä isi tai äiti syö ni on hyvää, joten en viitti hirveetä stressiä ottaa ja niin on tullu syötyä mannapuuroa oikeeseen maitoon tehtynä jne.. mutta kun toinen kerran tykkää eikä maha tuu kipeeks.

taloudellinen tilanne edelleen tosi heikko, mutta eiköhän tää tästä.

Mutta palailen taas..meen hetkeks vielä miehen viekkuun ku nenni meni päikkäreille ku heräs jo 7 aikaan.

wiivi84 & JOKERI 22+2
 
Wiivi Tuolla 1. sivulla on teidän 8kk mitat, mutta ne on erit kuin nyt ilmoittamasi? Kummat ovat oikeat? =)

Huomenta vaan kaikille! :wave:

Meillä on ollut 74cm toppapuku käytössä, mutta nyt alkaa sen töppöset olemaan liian pienet (tulevat siis nepeillä kiinni lahkeisiin), ja eivät ylety kunnolla kiinni. Eli kaivettiin esiin 80cm puku. Saas nähdä hukkuuko neiti siihen. Vanhassa puvussa oli tosiaan töppöset mukana, mutta nyt mulla on ongelma siitä mitä laitan jalkoihin uuden puvun kanssa. Kengät? Mites teillä muilla? Onko käytössä toppatöppöset vai kunnon kengät?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Wiivi Tuolla 1. sivulla on teidän 8kk mitat, mutta ne on erit kuin nyt ilmoittamasi? Kummat ovat oikeat? =)

en ainakaan mielestäni ole aikasemmin ilmottanu mittoja kun ei olla neuvolassa käyty..nuo mitat otettiin 3.3 ja sitä ennen oltiin 5kk neuvolassa..


vitsi et ois nätti ilma ja ois kiva tehä jotain kun itse en tunne olevani kipee eikä mieskään,mutta mies totes just ettei uskalla lähteä kauas veskin luota jos tuleeki kiire..
 
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Wiivi Tuolla 1. sivulla on teidän 8kk mitat, mutta ne on erit kuin nyt ilmoittamasi? Kummat ovat oikeat? =)

en ainakaan mielestäni ole aikasemmin ilmottanu mittoja kun ei olla neuvolassa käyty..nuo mitat otettiin 3.3 ja sitä ennen oltiin 5kk neuvolassa..
Ok, on varmaan joku virhe. Vaihdan nuo oikeat mitat sinne. =)
 
hmm, ei mein tyttö ookkaa vissii sairastelutyyppiä, eile nous 38,5 asteesee kuume ja laski illaks 37,4 ja tänää aamulla 37,2, ilonen ja virkee ollu koko ajan ja ruoka ja juoma maistunu. Nokka vaa likalla vuotaa ja välillä yskäsee. No odotan nyt et tästä käynnistyy sit korvatulehuskierre :kieh: Itellä vielä on lämpöä ja kipee olo.

vaatekoosta 74-86 vaatteilla mennään :D
 
Heips :wave:
Ihana kun neiti on taas oma ittensä :D

Vaatteista meillä on käytössä 74-80cm. Ja vielä on käytössä äp:n toppatöppöset, kait sitä pitää kohta ruveta jotain kenkiä katteleen.

Mä oon niin kade, kun teillä lapset on hoidossa ja vielä yötäkin pois :snotty: mutta toisaalta, en mä varmaan osais nukkua ilman sitä ja kun vielä imetän niin senkään takia se ei onnistu. Mutta joskus sitten :D

Meilläkin sitteri käytössä vaan sillon kun äiskällä tulee joku sarja telkkarista mitä ei voi missata, niin sillon syötän olkkarissa :D

 
Mä oon ihan kypsä näihin nukuttamisiin ja omaan sänkyyn opettamiseen |O ei tästä tuu paskan vittua! Lapsi itkee, minä itken ja hermot on niin riekaleina, että kohta tulee ruumiita :kieh: :'(

Hemmetti kun ei toimi tassuttelut, eikä yksin nukahtamiset eikä perkele mitkään muutkaan oppikirja jutut! toi pentu jaksaa huutaa suoraa huutoa vaikka kaks tuntia |O
Miten tää voi olla niin helvetin vaikeeta vai onko tossa mukulassa joku valmistusvirhe |O

oon ihan loppu :'(

kiitos ja anteeks :| :| :|
 
MP :hug: Jaksamisia!
(auttaisikohan äidin tuoksu sängyssä mukana, esim. laitat päällesi t-paidan ja kun likan laitat sinne niin riisut samalla sen paidan sinne? Oot varmaan jo kokeillu mutta muuten en osaa neuvoa :ashamed: )

Täällä muksuista vanhempi sammu heti puuronsa jälkeen, tuli kiltisti iltapesulle ja meni itse myös sänkyyn ja hiljaisuudesta nautittiin Justiinan kanssa jo klo 20.00 :D
Eilen oli niin hieno päivä että Justiina nukkui puistossa päikyt ja mä otin arskaa B) kun poika juoksi siellä :heart:
Nukkuivat sitten molemmat yönsä hyvin (onneksi, isäntä yö-vuorossa) ja mulla itselläni tuo psoriasis vaivasi |O Mä heräilin n.5krt siihen että raavin itseäni :headwall: Nyt perkeleet (sääret) ovat niin verillä ja kipeät että voi :headwall: :kieh: |O Ja :headwall:

Justiina ottelee jo muutaman konttausaskeleen matolla :heart: Kesällä tietysti juoksee jo :'( Ihanasti se malttaa leikkiä tuolla kaapilla, menee hyvin jopa 45min kun touhuaa
=)
Ruoka rupeaa pikkuhiljaa maistumaan paremmin... KOlme niitä hampaita sinne ylös sitten tuli :ashamed: keskelle ja oikeaylänurkka.

Jaahans, samu ja salla töllöstä... Esikoisen viereen :D :wave:
 
Huomenta!
MP Tiedän niiiiiin nuo sun fiilikset. Sikspä oonkin lapsiani vieressä nukuttanut, laiska äiti :ashamed: Kyllä nuo on kouluikään mennessä siirtyneet omiin sänkyihin/huoneisiinkin. Ja (todistettavasti, kun näitä ipanoita pyörii tuvan täydeltä ) seksielämääkin on vielä olemassa, kun sekstailla voi onneksi muuallakin kun sängyssä (tai muullon kun yöllä ):whistle:.

Mun juoppotutka ei enää toimi :eek:
Ennen ukko ei koskaan pääsyt "hiipimään" yöllä kotiin niin etten olis herännyt. Nyt heräsin viiden jälkeen syöttämään Millan ja totesin, että missähän herra toimitusjohtaja luuhaa, ku ei oo kotiin eksynyt... Siellähän tuo kuorsas sohvalla. Onko musta tullu vanha? Vai onko ukko oppinut hiipimään vihdoinkin??

Pakko laittaa viel yks kuva, pikkusen "sumee", kun on puhelimella otettu, mutta ku mussukalla on siinä jotenkin niin ihana ilme, eiks olekin? (Etelän hetelmiä maisteltiin)


 
Aamuja.
Eilinen meni sellases väsymyksen ja jonku muun sumussa :D ...mut krapulaa ei ollu,taaskaa :eek:
Vähänkö miul o hyvä viinapää ja tuli nimittäi juotuu...boolii,kossurussianii sekä tegillaa(tiettyhä toi kirjotetaa niiku sanotaa :LOL: ) ja yöl kävelin lähes 2km kotii 6cm koroil B)

Huomen on sit se lekuri Vimpalla klo 08.15...aikane lähtö ku lekuri 25km pääs.

Tänää miehen ja Vimpan kaa ravintolaa syömään :p ...täs välis pitää kehuu että paino pudonnu 11kg :D ...enää 6kg nii on enemmä ku tyytyväine.

Joo ja....meil sit ootetaa menkkoi ku kuuta nousevaa,ens vkolla niide pitäs tulla :whistle:
 
Heipat!

Meil on tehty hampaita urakalla |O Kaks on nyt puhjennut kahden etuylähampin molemmille puolilla. Saattaa pikkumiäs ruveta kesken ruokailun (vain kylmät eväät käy) itkemään, ihan muuten vaan, ja taas aukee suu hetken kuluttua. Raskasta varmaan :/

Kohta alkaa Liverpoolin matsi, pitänee TAAS mennä suorittamaan aviollisia "hyvän onnen" rituaaleja :headwall: :D Tää on yhtä sanonko mitä tää elämä kun mies on kotona!

Käytiin muuten kirpparilla kun mies imuroi ja pesi lattiat aamusta: ostin keittiöön vaaleanvihreän maton ja pöydälle samanvärisen kaitaliinan = 3? yhteensä :D Mä oon budjettishoppaaja. Nimim. 10? lounaasta menee helposti, 5? vaatteesta just ja just, ehkä viikon harkinnan jälkeen :D
 
Noniin, Venlalle iski sitten ensimmäinen räkätauti tänä talvena. Muuten ei valittamista, mutta räkä valuu solkenaan, ja neiti ei sitten yhtään pidä nenän pyyhkimisestä. Ei käy nenäliina, ei unirätti, ei puhdistuspyyhe eikä edes vedellä peseminen. Luultavasti pelkää nöpönenänsä kuluvan pois :D Mutta muuten tyttö on ollut reipas, syö ja juo ihan normaalisti, eikä kitise. Nukkuu päivällä hiukan enemmän kuin yleensä. Me ollaan mun mielestä muutenkin päästy helpolla lasten kanssa kun ne on ollu kipeitä :ashamed: Meillä ei olla kitisty hampaistakaan koskaan, mitä nyt poika oli muutaman päivän vähän surkeena kun oli aikanaan 2vk Taysissa infektio-osastolla. Ei mun tässä mitään kannata valittaa, mutta jos tuttujen lapsilla on jotain hammas-juttuja, tai esim. lapset ei suostu syömään tms, niin en osaa neuvoo yhtään! Kun ei meidän lapsilla oo ikinä ollu mitään "ongelmia". Kitisty on vaan sillon kun ovat yliväsyneitä, sit laitetaan nukkuun ja sillä siisti. Molempien lasten yöheräämisetkin loppui alle 1kkn iässä, ja molemmat on muutenkin ns. hyvä nukkujia. (Tulleet äitiinsä.) Onhan tää tyhmää tämmösestä ressata, mut kiva olla jossain kavereiden ja niiden lasten kanssa, kun puhutaan lasten "vaivoista", ja mulla ei vaan oo mitään sanottavaa :ashamed:
Jopas oli taas omaa napa-avautumista. Kiitos ja anteeks :)

Meillä muuten käytössä tällä hetkellä 74-80cm vaatteet, riippuu valmistajasta. Ja kauhee kun huomasin yks päivä, että meidän Venlalla ei oo yksiäkään kenkiä! Ollaan käytetty vaan jotain töppösiä. Veljensä käveli vasta vuoden vanhana, en osannut yhtään varautua. Sit kävinkin jossain kenkähoureissani ostamassa 4:t kengät...ja itelle kahdet...kotona tykättiin hyvää :heart:

Että tämmöstä meillepäin. Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Henna & Venla

Muoks. Miss Piggy Jaksamisia ja tsemppiä, vaikka ne ei kirjotettuna niin autakkaan :flower:
 

Yhteistyössä