Kesäkuun 08 Kullankerät maaliskuussa

Meidän neidillä on sit kurkunpääntulehdus.Arvaa uskaltaako nukkua yöllä kun pelkää et toiselta loppuu henki kulkemasta.Tosin yskä on niin kamala et siihen havahtuu joka kerta.
Kaveri oli just toissa yönä Leonan ikäsen tyttönsä kanssa päivystyksessä samaisen syyn takia.

Elppa :LOL: Olisit kysynyt vielä istukalle omaa koteloa...
Ja toi babyblue sopii meidänkin elämään... :D

Mä mietin kanssa tota välikausihaalaria..Vielä en oo mitään ostanut,kun ei mitään tietoa minkä kokonen pitäis ostaa.Joku vedenpitävä sen pitäis olla,ja mahtua vielä syksyllä päälle...
 
Mamitzu Ilman koulutusta jos alottaa baarihommat, niin alotetaan blokkaamalla, ja alkupalkka on siinä reilu 9e tunti. Kun mä alotin, se oli 8,40. Kaveri alotti 2 viikkoo sitten, sillä on 9,51e/tunti (eli noussut yli eurolla). Ja kun baarityöhän on suurimmaks osaks yötyötä, tulee palkkaan yölisät, vkloppuina la-lisä ja sunnuntaisin tietty tuplapalkka. Mä tein "laiskimmillani" vkloput (pe-la), käteen jäi n.900e kuussa. Nyt aattelin alottaa vklopuilla (pehmee lasku) ja sit lisätä viikkovuoroja. Palkka tietenkin riippuu puljusta mihin menee töihin, ja mitä kyseisessä kuppilassa tekee. Itselläni palkka nousi jonniiverran siirryttyäni blokkarista baarimikoksi, muistan vain että käteen jäi inansa päälle 1100e kuussa. Ja tämä siis edelleen pelkistä vklopuista. Muutamalla viikkovuorolla tuohon lisäks saa palkkaa jo kummasti enemmän :)
Anteeks mut mä olen vähän tyhmä :ashamed: Voisitko tarkentaa mitä tarkoitat tuolla "lastenhoito"-asialla? Laitan räkätaudin piikkiin, kun kulkee vähän hitaalla...

Bamse Paranemisia sinne :flower:
 
Pikaisesti:

Bamse: Maxilla oli joulukuussa tuo kurkunpääntulehdus...Saatiin lääkekuuri ja vaikutus alkoi melkein saman tien, yksä helpottui vuorokausi lääkkeen annon jälkeen!!! Se on vaan hemputin kurja tauti näin pienillä.
Paranemisia :flower:

Ootko Elppa lukenut noita Baby Bluesin kirjoja?? Mä oon luken kaikki mitä tähän mennessä on ilmestynyt ja voi että mitkä naurut oon niistä saanut, aivan mahtava sarjakuva :LOL:
 
Voi jee!!!! Mies tuli töistä ja toi mulle kukkia! Vielä oikein jonkun asetelma-kimpun, siinä on pinkkejä gerberoita ja sit jotain valkosia isoja (en tunnista). Voi että! Mä oon saanu ukolta meidän yhdessäolon aikana 2 kertaa kukkia ennen tätä, kimpun vaaleenpunasia ruusuja kun täytin 20, ja sit viime vuonna naistenpäivänä punasen ruusun. Ja nyt tuli kimppu ihan ilman syytä (tai mistäs mä sen tiedän ;) No ei vaan :heart:
 
Ammu
Mä tilasin tuon haalarin esittelijän kautta ku eihän täällä Jyväskylässäkään niitä kukaan muu myy... noita esittelijöitä on aikalailla ympäri suomea, niitten yhteystiedot löytyy...
http://www.jesperjunior.fi/service.cntum?pageId=129100
mä mietin pitkään että otanko tuon vauvahaalarin vai ihan sen kuminauhavyötärömallin mutta lopulta päädyin tuohon jälkimmäiseen kun on paremmän värinen eikä tuossa ruskeessa näy niin liat ku oranssissa tai vihreessä.. Meil kai pojalla on pitkä selkä ku on kuitenki "vasta" noin 70senttii ni alkaa olla kaikista 74senttisistä bodeista melki selkäosa liian lyhyt.. ja tosiaan tuo haalari on hiukka reilu mutta mieluiten reilu ku sitte sellanen joka on jo syksyllä liian pieni.
 
heips...Nyt on tuohon Emman rytmiin tullu aika hyvän näköinen aikataulu..

Emman rytmi tämmöinen...
klo6-6.30 aikoihin herää
klo7 tai klo8 aamupuuro
klo8.30 päikkärit n.30min-1½h
klo11 ruoka
klo12 päikkärit n.1h-1½h
klo14 välipala
klo16 päikkärit 1h
klo18 ruoka
klo19.30-20 iltapuuro, jonka jälkeen yöunille.

Emmalle tullu nyt neljäs alaetuhammas, ja jonki verran vasen poski ikenet pullottaa ja kuolaa tulee enemmän.
Eli tuossa syy miksi ollu pientä kitinää yöllä.

Huomenna viel toinen tutustumis keikka Emman päiväkotiin... B) mä ihastuin heti siihen koko paikkaan, Emma on siel nuorin... :D
Ja oon huomannu et Emmalle tekee vaan hyvää päästä hoitoon, ku sillä taitaa olla ehkä vähän tylsää kotona. Ku siel ku oltiin tutustumassa ekan kerran niin Emma kontti siel tuhattajasataa...aivan tohkeissaan...muiden taaperoiden kera. :heart:

Niin ja pakko hehkuttaa, Emmahan on jo 2kk osannu potalle. Ja mies huomas viime lauantaina ku oli äitinsä luona, eikä ollu potta mukana, että eipä Emma kakannu koko päivänä, vaan kakkas sitten iltapäivällä pottaan tyytyväisenä.
Enkä oo oikeesti vaihtanu kakkavaippaa sitten sen jälkeen ku potalle oon Emman laittanu. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu VoittamatonRautaPerse:
Melodi:
oli meinaa niiii kamala näky, kun tänä aamuna tungin itseni bikineihin
LainaaIlmoita asiaton viesti
Täällä ei vois ees ajatella laittavansa uikkareita päälleen, on jäänyt tuohon vatsanseudulle jotain ylimääräistä :headwall:
Ja niinkuin Muari sen sanoi "Sähän vellaat sitä mahaas kun mä hiivaleipätaikinaa :eek: "
Niin mulla on tuommoinen RASVAmaha!! :headwall: :headwall:

Mulla on tähän ratkaisu: hankkikaa itsellenne mahatauti! Johan lähtee maha pieneneen kunnon suolityhjennyksellä. Ja mitään ei voi syödä tilalle, kun mikään ei pysy sisällä.

Tämmöistä meillä on harrastettu viiden hengen voimin, kaikki yhtäaikaa ja vuorotellen vessassa eilisillasta saakka. Mummo onneksi haki Lellen päiväksi hoitoon, sillä ei täällä kukaan olisi pystynyt vauvaa hoitamaan. Alkaiskohan nyt jo elämä voittaa vähitellen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalis:
Minnes on kaikki hävinnyt :eek: =)
Mä painan F5- nappia taukoamatta, kun ei itselläni ole mitään fiksua sanottavaa ;)

Lahjoitinpa tänään siskolta saadut Emmaljungat (olleet varastossa kun ei ollut vauvakoppaa..) niitä enemmän tarvitsevalle :)

Nyt mä pohdin mitä söisin lounaaksi; Picnicin kanacaesar-salaatti houkuttelis :p
 
Aah, elämä rupee täällä räkänokkien keskellä voittaan, ainaki mun ja Venlan kohdalla. Paitsi että meidän Veeti alotti nenänvaluttamisen eilen. Onneks ei oo kuumeilua esiintyny, lievää yskimistä korkeintaan. Hyvä sinänsä, mun äiti juurikin huolissaan soitti että joudutaanko me skippaan lauantain sukukokoontuminen. Se kun on se tärkein :kieh: Kai sinne vois raahautua, on tässä nyt 2 päivää aikaa niistellä nenät tyhjäks. Pääsispähän meidän äitee kehuskeleen Venlan kävelemisellä, on meinaan ensimmäinen lapsi kolmeen sukupolveen, joka on kävellyt 9kk:n ikäisenä. Semmosia ne meidän sukutapaamiset yleensä on, mummot ja papat kehuu lastenlapsiaan, ja kuvittelee ettei me muut huomata sitä kilpailuasetelmaa. No, onneks eivät sentään verissäpäin taistele :)

Sain ukolta puhelinsoiton tossa tunti sitten. Ollaan lähdössä Pariisiin elokuussa, ja anoppi oli ehdottanu, jos he maksais puolet meidän synttärilahjana. Voi HARMI :D

Ja nyt pyykkäämisen pariin....
 
Me oltiin eilen miehen kanssa katsomassa Pablo Franciscoa :D
Kivaa oli.Tänään ei vaan enää naurata,kun Leona on entistä kipeempi ja esikoinenkin päätti tänään pitää "olen ärsyttävä,kiukutteleva,väsynyt riiviö äidille"-päivän... :headwall:
Tuntuu et joku käy aina välillä vaihtamassa noi lapset toisiin samannäkösiin,mut paljon hankalampiin...Kuka on se kateellinen :attn: :kieh:
 
Oih,ihanaa Hennuli.Me oltiin toissa vuonna Pariisissa miehen kanssa.Tosin marraskuussa,niin ilmat oli vähän niin ja näin.Nyt lähdetään siskon ja äidin kanssa sinne toukokuussa,ihan vaan tyttöporukalla. :)
 
Hennuli:
Anteeks mut mä olen vähän tyhmä Voisitko tarkentaa mitä tarkoitat tuolla "lastenhoito"-asialla? Laitan räkätaudin piikkiin, kun kulkee vähän hitaalla...
Saat anteeksi =)
Mulla tuo ulosanti näppäillen on todella heikkoa :ashamed:
Niin ja asiaan...
Tarkoitin sitä että kuinka ne jaksaa hoitaa ja kuka hoitaa??
Siis illat/puoliyötä töissä niin tekee sitä varmaan mieli äidillä myös nukkua?
Meillä vintiöt on ruvennut heräämään 0600--->0700 väliin niin miten siinä kukaan jaksaa nousta jos on tullut "juuri" töistä??
 
Jatkampa vielä yksikseni kun vieraat on ukon ja esikon kanssa katselemassa maisemia ;)

Täällä on ruvettu suunnittelemaan 1kk lomaa Australiaan :eek:
Jos se olisi mahdollista tuossa 2vuoden päästä... Iiik!
En koskaan ole koneessa istunut, lentävässä sellaisessa!
Miehen serkku siis vaimoineen ovat sieltä nyt meillä käymässä,
vaimoke on raskaana ja ei onneksi käy kateeksi kun on tuota pahoinvointia hällä :x

Ugh, kahveeni on kylmää, palataan astialle :wave:
 
Meil o jotai flunssaa...kurkkukipee ja yskää sekä nuhaa.
Vimppa valvotti yö ja nyt nukku pväunii aamupväl vajaa tunnin ja nyt toisil unil...nukkunu tunnin ja jo huudellu jote koht varmaa herää.

Ei mitää asiaa kunha länkytän :headwall:
 
Mamitzu Mä hoidan edelleen lapset kotona kun meen töihin. Mulla tulee työvuorot loppumaan viim. klo 04.30, kotona olen siitä 5min myöhemmin (asutaan keskustassa), meen nukkuun ja lapset herää aikasintaan kasilta, yleensä ysiltä. Ekoille päikkäreille pääsen lasten kanssa, sen verran aion laiminlyödä kotitöitä :D Siinä saa nukuttua puoltoista-2 tuntia. Ja sit menee illalla ajoissa nukkuun. Aion tehdä baarimikon hommia freelancer-verokortilla, eli voin siis mennä mihin vaan kuppilaan töihin. Suurin osa baareista on auki ke-la, joten mulle tulee työvuoroja n.4/viikko. Eli 3 pvää viikossa saan nukkua ja olla ihan normaalisti. Ennen lapsia kun tein samaa duunia, olin myös töissä vaateliikkeessä, ja univelkaa ei kertynyt. Paljon on tietysti kiinni omasta asenteesta, ja tiedän että alkuun mulla voi olla vähän hankaluuksia ton unirytmin kans, mut eiköhän se siitä suttaannu =) Ja meillä on siis mun äiti luvannu ainakin auttaa ton hoitamisen kanssa, jos tosiaan alkaa niitä unettomia tunteja kertyyn. Äiti kun on niin tyytyväinen että oon löytäny itelleni kiinnostavan alan, kerran lupaili jo hoitavansa lapsia vaikka joka vkloppu kun meen töihin :D Eiköhän se yks vkloppu kuukaudessa riitä. Ja onhan meillä toi anoppila-mummolakin. Vaikka en aina anopin kanssa toimeen tulekaan, appivanhemmat kuitenkin tykkää meidän lapsista niin paljon että varmaan ottaisivat heidät luokseen asumaan :LOL:

Bamse Minkätyylisiä reissuja olette tehneet/tekemässä Pariisiin? Tarkoitan siis, että itse olemme lähdössä täysin shoppailu-matkalle, joten vinkit ovat tervetulleita. En ole itse käynyt siellä koskaan, mies on käynyt 4 vai 5 kertaa, viimeks jo 5 vuotta sitten. Jonkinverran ollaan jo otettu selvää, Haussmannille kannattaa ainakin mennä, siellä sijaitsi aika moni meidän metsästämistämme liikkeistä. Niin ja millaisessa hotellissa olette asuneet/tulette asumaan? Vastaako tähditykset hotellien tasoa oikeasti? Onko jotain negatiivista sanottavaa Pariisista?
Niin ja Pablo Franciscosta. On muuten törkeen hyvä koomikko :LOL:

Olipas siinä taas. Jälleen tyhjäämään pesukonetta --------->
 
Hennuli Me ollaan käyty Pariisissa ihan vaan nähtävyys/rentoutuslomalla.Ja tietenkin siinä sivussa shoppailtu.Mun sisko on asunut Pariisissa ja on naimisissa ranskalaisen miehen kanssa,niin voin häneltä kysyä vinkkejä mihin kannattaa mennä.Kerro vaan mitä haette/haluatte ostaa?
Hotellitaso ei oo mun käsityksen mukaan ihan Suomen tasoa,johtuen vanhoista taloista.Tosin me ollaan oltu/menossa 2 tähden hotelliin,sijainnin ja hinnan vuoksi.Me ei olla Pariisissa kun viikonloppu,niin oikeestaan mikä vaan hotelli keskustassa,jossa on huoneessa suihku ja vessa kelpaa.
"Huonoa" on että parasta palvelua saat jos puhut ranskaa...
 
Voi jee Bamse, nythän mä löysin susta oikeen "vinkkikaivoksen" :D Eli siis vaatteet, kengät ja laukut on ykkössijalla ostoslistalla, mut hintataso sais olla aika kohtuullinen. Suomessa ostan vaatteet lähinnä VeroModa/Onlysta, jossa farkuistakin saa pulittaa sen 80e. Berliinistä löysin Tally Weijl-nimisen liikkeen, joka on sveitsiläinen ketju, liikkeitä ympäri Eurooppaa, myös Pariisissa. Berliinin-reissulla ostin kyseisestä kaupasta kolmet farkut, kaikki 40e/kpl. Suomesta ei saa millään niin hyviä farkkuja niin halvalla. Että siis etsimme lähinnä paikallisia/kansainvälisiä nuortenvaateliikkeitä, kohtuullisella hintatasolla. Yleisimpien tavaratalojen ja kalliimpien merkkiliikkeiden sijainnit on jo tiedossa.
 

Yhteistyössä