Kesäkuun 08 Kullankerät maaliskuussa

Mamitzu- ei nuin saa sanoo! Antaa ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa! :p Kerrothan hetinytsamantien pliis? (tuli sellanen "miten hullun saa pidettyä jännityksessä?- kerron huomenna"- fiilis :D).

Tää mamma on väsynyt. Ei tietty samalla tavalla väsynyt kuin jotkut teistä, mutta hetkellisesti ainakin uupunut. Meillä on puhkeamasas nro.7 ja 8 hampaat alhaalle, viime viikon poika oli känkkis ja karjui vaan eikä syönyt.. viikonloppuna sama jatkui, eilen istuttiin 4,5h autossa Turkuun ja takas (ja herra kuski ei kuunnellut sitä AINA 100% oikeassa olevaa vieressä istuvaa vaimoon, vaan ajoi ohi liittymän, ja toisenkin). Matkat meni hyvin, mutta näytti autossa oleminen menneen uniin, heräsi n.30min väelin 01-04 välillä, ennen sitä pari kertaa alkuyöstä. 3 jälkeen otin viereen, ja nukuttiin 6.45 asti, tai no, miehet nukku, minä siirsin potkivaa poikaa oikein päin, takaisin istualtaan makuulleen (nukkuu istualtaan silmät kii :eek: ) jne. Huoh.. piä on kipeä ja silmät polttaa päässä, nenä vuotaa.

:kieh: valivali. Nooh, eiköhän tää tästä. Luvassa yh-viikko, mies tekee pitkää päivää.

Oli muuten eilinen 6vk vanha pikkunen Miisa-tyttö ihana :heart: :heart: Kummi kuittaa ;)

Mitäköhän vielä piti kommentoida.. Niin, eilen kattelivat kun meidän käärö veteli pitkin lattioita, että "ei se enää tuosta konttaa, lähtee suoraan ylöspäin", menee niin kauheaa vauhtia, pysähtyessä nousee kontta-asentoon, mutta lässähtää samantien alas kun matka jatkuu. Kait se on todennut että niinkin pääsee, mitä sitä hyväksitodettua muuttamaan.

Jaksuja tarvitseville :hug:, onnittelut ansaitseville :flower: ja sit ihan =) - naama ihan muuten vaan.

Lauantaina tyttöjen kanssa drinksuille!! *tuuletusta* Siit onki aikaa, en ees laske!

Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu VoittamatonRautaPerse:
niin ja meillä olisi perjantaina neuvola :wave:
Meilläki on, jos siis tämän tulevan viikon perjantaita meinaat.

Huomenta vaan!
Tänne ei mitään uutta, soontobetaapero on perustyytyväinen neljällä hampaalla varustettu tytteli, joka nukkuu enää vaan 2,5h päiväunet (paitsi eilen veti kyllä 4h vähän niin ku "vanhojen hyvien aikojen" muistoks), öisin nukutaan, niin ku on ruukattu tähänkin asti, syö hyvin ja kakkii usein. Siinäpä meidän kuulumiset noin niin ku tiivistettynä.
Mukavaa viikkoa kaikille! :flower:

Ja hyvää maanantaita!
Kirjottelut vähän jääny, siskon lapset tuli meille lauantaina yökylään. Tällä olikin sitten lievä eläintarha :D
Tosiaan, oltiin sitten siellä sukutapaamisessa lauantaina, meidän Venla päätti nukkua koko ajan kun siellä olimme. Automatka meni ihan persiilleen, likka ei tykännyt yhtään. Kiukutteli koko matkan, eikä mikään kelvannut. Perille päästyämme päätti vielä oksentaa viimeiset räkätautilimat pihalle aamupuuron kanssa. Eli ensimmäiset kiukkupisteet meidän enkelille :LOL:
No, siinä sitten vaihdettiin vaatetta ja äitini päätti laittaa tytön nukkumaan kun Venlalla oli niin "rankka automatka kun äiti ja isi vaan kiusaa". Tyttö simahti minuutissa ja nukkui koko 3 tuntia mitä paikalla olimme. Tässä välissä tyttöä käytiin kurkkimassa ja ihastelemassa kun se on "niin kaunis, kattokaa se on ihan päivettyny, voi mikä iho, ei yhtään näppyjä, nenä on niin täydellinen..." Montakohan kertaa mäkin olen kuullut nuo ilmaisut kun meidän sukuun on tullut uusi vauva :D Tosiaan kolmen tunnin päästä herätin likan syömään, tai no sekin myöhästy puolella tunnilla kun tyttö kiersi sylistä syliin. Ja sukulaiset ihmettelivät kilpaa, kuinka MINÄ olen voinut saada niin kilttejä lapsia?? No, ruuan jälkeen lähdettiin kotiin, Venla tsemppas 5min hereillä mutta nukkui loput puoli tuntia. Siinä menikin loppulauantai ja eilinen siskon lasten kanssa riehuessa.

Mitä mieltä hei ootte tapauksesta: Lapsi ollut 4kk kun vanhemmat olleet 3päivää ja 2yötä reissusssa, toisinsanoen festareilla (äiti ollut koko ajan selvinpäin eli valmiina autonrattiin jos jotain tapahtuu). Lapsi ollut tutussa ja turvallisessa mummolassa hoidossa. Olisitteko itse pystyneet "jättämään" tuon ikäisen 2yöksi hoitoon?

Ei-niin-aurinkoista :( päivänjatkoa kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja hennuli86:
Mitä mieltä hei ootte tapauksesta: Lapsi ollut 4kk kun vanhemmat olleet 3päivää ja 2yötä reissusssa, toisinsanoen festareilla (äiti ollut koko ajan selvinpäin eli valmiina autonrattiin jos jotain tapahtuu). Lapsi ollut tutussa ja turvallisessa mummolassa hoidossa. Olisitteko itse pystyneet "jättämään" tuon ikäisen 2yöksi hoitoon?

Alex, silloin 3kk, oli viikonlopun anoppilassa, kun muutimme. Jouduttiin asunnon seinät maalaamaan ja muutenkin touhuamaan sen verran äänekkäästi (hyi teitä, tarkoitin sähköporaa jne.) että katsottiin viisaammaksi viedä poika hoitoon. Klo 19 vein perjantaina, kävivät vaunuilla "kylässä" nopeasti lauantaina ja sunnuntaina haettiin puolen päivän jälkeen kotio.
Oltiin kyllä lauantaina muuttoporukan kanssa viihtellä pari tuntia ja pelattiin kämpän lattialla korttia kun pöydän vaha oli vielä löysää..
Noi asiat on mun mielestä TÄYSIN vanhempien päätettävissä. Mä en itse uskalla sanoa kenellekkään kuka tekee mitäkin väärin lapsensa kasvatuksen kanssa, kun itse tunnun aina menevän metsään, vaikka kuinka "oikein" tekisin. En tosiaan usko että pikkanen siitä hajalle menee tai traumoja saa. Jos on rintaruokinnalla, niin vähän eri asia, siinä se läheisyys on jollain tavoin erilaista, vaikka pullolapset sitä läheisyyttä saavat varmastikin saman verran.

Menipäs sekavaksi.. no mutta, yritin vain sanoa, että kaikki ei aina ulospäin näytä siltä, miten asiat todellisuudessa ovat. (esim. ystäväpariskunta lähti riitelemään mökille viikonlopuksi, kun lapset 2v ja 3kk jäivät isovanhemmille viikonlopuksi - ilman tätä välienselvittelyä, ilman puhdistamista ja vanhempien tarvitsemaa yhteistä keskusteluaikaa, olisivat varmasti hakeneet eroa).

Huomenta!
Vaikuttiko teiän kullankeriin kellojen siirtäminen?Meillä ei juurikaan.Ainoastaan aamulla jaksetaan nukkua yli seiskaan,eikä kukuta pystyssä jo kuuden jälkeen.Esikoinen onkin sit asia erikseen |O

Mamitzu KerroKerroKerro!!!! :attn: :attn:
Mikäs se tappokaan kissan... :snotty:

Päivää vaan.

Pakko nyt aukasta suu...saa kivittää :attn: ,mut miust kans se jokaisen perheen oma asia minkä ikäsenä jättäävät lapsesa hoitoo...oli se sit 2kk tai 10v ku eka kerra yökylässä.
Eiköhä jokaine vanhempi tee niiku parhaaksee näkee.
Eikä siis tää nyt kellee henk.koht eikä todella pahalla...oon vaa joteki täys ainaist päivittelyy siit et minkäikäsen joku lapsesa hoitoo jättää.
Ny hiljenen :x

Toki jokaisen oma asia tuo hoitoon jättäminen mutta itse en olisi voinut jättää 4kk ikäistä edes yöksi festareiden takia.. eri asia jos esim. univelkaa alkaa kerääntyä ja vauva vaan valvottaa mutta kun syy joku festarit niin kuulostaa että arvojärjestykset on päälaellaan.

No siis tän mun kirjottaman "tapauksen" vanhemmat ovat siis minä ja mieheni. Käykääpä lukemassa, mitä minua ilmeisesti vanhempi ja "fiksumpi" äiti kävi minusta kirjoittamassa.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1365758,25#m15212402

Minkä ihmeen takia pitää muiden elämästä nostaa tuollainen haloo? Pahoitin todella mieleni, kun täysin tuntemattoman mielestä en ole äiti, vanhempi, normaali enkä täysjärkinen. Mutta tietenkään en hänelle tätä iloa suonut, että olisin kertonut, kuinka hän minua loukkasi. Ja minä olen muka se kakara. Kyllä, katkera olen tuosta keskustelusta, vaikka en yleensä välitä muiden mielipiteistä. Täällä palstalla tuomitseminen on aivan uskomattoman julmaa ja yleistä, mutta kun päin naamaa pitäisi tulla sanomaan, ei sanotakaan mitään.
Kiitos ja anteeks, tulipahan purettua :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Toki jokaisen oma asia tuo hoitoon jättäminen mutta itse en olisi voinut jättää 4kk ikäistä yöksi festareiden takia.. eri asia jos esim. univelkaa alkaa kerääntyä ja vauva vaan valvottaa mutta kun syy joku festarit niin kuulostaa että arvojärjestykset on päälaellaan.
Festarit eivät tulleet kuulonkaan, emme olleet edes puhuneet lähdöstä, mutta äitini ja anoppi ostivat meille liput, täysin yllätyksenä. Tai no, en lähde itseäni puolustelemaan. Myönnän kyllä, että en enää tuollaisen syyn takia lähtisi.

Meillä lauantaina herättiin kuudelta tarkoituksella (piti mennä laivalle) ja saatiin aikaistettua unirytmiä niin herättiin tänään suht normaaliiin aikaan, ysin kieppeillä. Muuten koisittais vieläkin..
Nooakin jo ekoilla päikyillä.. annoin aamiaisella vähän raejuustoa ja heti perään alkoi tulla uni silmään. Toivottavasti se oli ainoa reagointi.

Alkuperäinen kirjoittaja äitiäitiäiti:
Toki jokaisen oma asia tuo hoitoon jättäminen mutta itse en olisi voinut jättää 4kk ikäistä yöksi festareiden takia.. eri asia jos esim. univelkaa alkaa kerääntyä ja vauva vaan valvottaa mutta kun syy joku festarit niin kuulostaa että arvojärjestykset on päälaellaan.
Festarit eivät tulleet kuulonkaan, emme olleet edes puhuneet lähdöstä, mutta äitini ja anoppi ostivat meille liput, täysin yllätyksenä. Tai no, en lähde itseäni puolustelemaan. Myönnän kyllä, että en enää tuollaisen syyn takia lähtisi.
Näissä arvojärjestys asioissa iällä on varmasti aika lailla tekemistä.. nimimerkkisi perusteella olen sinua 16 vuotta vanhempi. =)
Niin kuin itsekin kirjoitit, et enää menisi tuollaisen syyn takia.. eli henkistä kasvua on tullut.. ;)

Tuosta raejuustosta tuli mieleen, että me ollaan jo kuukauden päivät annettu Venlalle raejuustoa, jugurttia, rahkaa ja jopa kevytmaitoa. Tai siis Venlan juoma maito sisältää puolet Nan 2:sta ja puolet kevytmaitoa. Kun ei tytölle mitään oireita ole mistään tullut, kuitenkin tuon veljensä jäljiltä on maistanut nakkia, lihapullaa, sipsiä, poppareita, jätskiä, keksiä ynnä niin paljon muutakin. Veljensä kun ei aina ymmärtäny ettei vauvalle saa antaa. Veeti huomasi Venlalla aikanaan hampaat ja ajatteli että no nyt vauva saa syödä mitä mäkin syön :ashamed: En tiedä kyllä uskallanko neuvolassa (17.4) puhua mitään tuosta kevytmaidosta, neukkarintäti kun kielsi kevytmaidon Veetiltä ehdottomasti ennen 1v-synttäreitä. Ja onhan se tätsy muutenkin vähän virkaintoinen...

Tuosta raejuustosta tuli mieleen, että me ollaan jo kuukauden päivät annettu Venlalle raejuustoa, jugurttia, rahkaa ja jopa kevytmaitoa. Tai siis Venlan juoma maito sisältää puolet Nan 2:sta ja puolet kevytmaitoa. Kun ei tytölle mitään oireita ole mistään tullut, kuitenkin tuon veljensä jäljiltä on maistanut nakkia, lihapullaa, sipsiä, poppareita, jätskiä, keksiä ynnä niin paljon muutakin. Veljensä kun ei aina ymmärtäny ettei vauvalle saa antaa. Veeti huomasi Venlalla aikanaan hampaat ja ajatteli että no nyt vauva saa syödä mitä mäkin syön :ashamed: En tiedä kyllä uskallanko neuvolassa (17.4) puhua mitään tuosta kevytmaidosta, neukkarintäti kun kielsi kevytmaidon Veetiltä ehdottomasti ennen 1v-synttäreitä. Ja onhan se tätsy muutenkin vähän virkaintoinen...
Mä en nyt tiedä mitä mä sanoisin. Kevytmaitoa? Kauheeta :eek:

(vitsi vitsi ;)) meillä meni tossa viikko sitten kevytmaitoa 120ml kerralla - mies kävi jääkaapilla aamupullon hakemassa, ja myöhemmin kysyin että missä se avattu NAN2 on...kunnes totuus selvisi, eikä mitään reaktiota :D Sen jälkeen en oo kyllä tietoisesti ainakaan antanut, jäätelöä kerran maistoi huulillaan mun tuutista, mustikkajogurttia annoin sormenpäästä nuolaista. Kohta pitäis ihan ajatellakin noita hapanmaitotuotteita :)

Siihen en halua kantaa ottaa, missä iässä (tai mistä syystä ) on soveliasta jättää lapsi muiden hoidettavaksi, ne kun on aina ihmis/lapsi/tapauskohtasia juttuja.
Meidän lapsia ei ole jätetty vauvana mihinkään yli yön, mutta meillä kasvaakin tissitakiaisia :snotty:
Tuohon maitotuotekeskusteluun vaan sen verran, että meillä menee jo normijogurtit ja rahkat ihan täyttä päätä. Ja tykkää. Ja se maaginen 10kk ikäkin (millon se olis siis "luvallista") täyttyy vasta ylihuomenna :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Siihen en halua kantaa ottaa, missä iässä (tai mistä syystä ) on soveliasta jättää lapsi muiden hoidettavaksi, ne kun on aina ihmis/lapsi/tapauskohtasia juttuja.
Meidän lapsia ei ole jätetty vauvana mihinkään yli yön, mutta meillä kasvaakin tissitakiaisia :snotty:
Tuohon maitotuotekeskusteluun vaan sen verran, että meillä menee jo normijogurtit ja rahkat ihan täyttä päätä. Ja tykkää. Ja se maaginen 10kk ikäkin (millon se olis siis "luvallista") täyttyy vasta ylihuomenna :whistle:
Hyvä kun täältä löytyy muitakin "maitotuoterikollisia" kuin minä
:D
Meillä tuo hoitoonjättäminen on ollut ehkä liiankin helppoa, kumpikaan lapsista ei ole ollut rintaruokinnassa, eivät vaan suostuneet juomaan tissistä. Mulla on sen verran vialliset rinnat ettei niistä saa kiinni. Rintakumikin oli yhtä tyhjän kanssa. Olen siis ollut lähinnä lypsylehmänä ensimmäiset pari kuukautta :LOL:

Paljon teidän vauvat KESKIMÄÄRÄISESTI syövät päivässä ja mitä?

Noiden hampaiden takia ei ole nyt muutamaan päivään syönyt kunnolla, mutta normisti

Aamusta kotona n.100ml maitoa
8-8.30 hoidossa puuro (ei tietoa määrästä) + maito
11.00 lounas (200g lihakasvis)+ maitoa ja vettä
14-14.30 pieni purkki hedelmä-/marjasosetta + maitoa
16.30-17 kasvista ja hedelmää sekaisin (lahjontaa lahjonta...)
klo 18.30 puuroa 0-2dl
19-19.30 puuuromaitoa (puuroa 1-1,5dl + 100ml maitoa)

Mä en saa poikaa useinkaan syömään tossa klo 16-17 välillä. Hoidosta pääsen hakemaan vasta 16.15 maissa, kaupan kautta kotio, jossa ollaan 16.45 maissa. Jos on nukkunut päikkärit huonosti 12-14 välillä, niin on jo kiukkunen, mikään muu kuin maito ei mene :( Joka paikassa lukee niistä VIIDESTÄ ATERIASTA, mutta meillä kun tuo tuppaaa olemaan se neljä... Mikään pullukka poika ei ole, mutta kuitenkin on varmasti saanut joku 200g/kk painoa, mikä tässä vaiheessa kun jo liikkuu niin paljon, ei ole ollenkaan vähän.

Heipat vaan kaikille! :wave:

Hoitoonjättämisestä ei mitään jyrkkää kantaa täälläkään. Kukin tehkööt kuten parhaaksi näkee. Sofia on ollut pienestä asti usein hoidossa isovanhemmilla, ja sen huomaa nyt heidän suhteestaan. Tyttö nauraa ääneen, kun näkee heitä. Yökylään ei kuitenkaan ole vielä jätetty. Ihan vaan siksi, kun ei ole ollut tarvetta.

Maitotuotteita ei ole vielä annettu, mutta kohta tosiaan voisi ottaa ne mukaan ruokavalioon. Joko annatte taaperoiden syödä itse? Ja mikä olisi "oikea" tapa sen aloittamiseksi? Siis sormipaloja meillä kyllä syödään, mutta entäs tavallinen ruoka? Vinkkejä kokeneemmilta kaivataan!

Toinen kysymys koskee leluja. Varmaan kohta saa kerätä helistimiä pois. Mutta milläs nuo sitten oikein leikkivät? Nukkejen päälle ei varmaan ymmärrä vielä mitään - ikävä kyllä. Eli, mitkä on niitä suosikkileluja teillä ja mitä kannattaisi hankkia vaikka 1v lahjaksi? En oikein ymmärrä tuon sielunelämää... :/

Meillä treenataan kovasti seisomista ilman tukea. Eli neiti irroittaa otteensa ja jää tasapainottelemaan. Ja sitten nauretaan uudelle taidolle =)

Kellonsiirto ei aiheuttanut mitään muutosta normaaliin.

Mitäs vielä. Mies on vielä tämän viikon kotona talvilomalla. Eli on sitten ollut kotona yhteensä 5vko. Tosi nopeasti menee aika kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Paljon teidän vauvat KESKIMÄÄRÄISESTI syövät päivässä ja mitä?

Meillä näin. Määrät suuntaa-antavia.

9.00 100ml maitoa
12.00 iso purkki ruokaa + 1/2 iso purkki hedelmäsosetta + vettä
14.00 iso purkki hedelmäsosetta (jos ei nuku päikkäreitä juuri tällöin)
16.00 iso purkki ruokaa + 1/2 iso purkki hedelmäsosetta + vettä
18.00 140ml maitoa
19.30 puuro 3dl
20.30 160ml maitoa

Maitoa meillä juodaan ihan liian vähän. Mutta uskon, että tilanne paranee, kun saadaan hapanmaitotuotteet kehiin. Jugurtteja en meinaa alkaa tarjoamaan, kun niissä on niin paljon sokeria. Viiliä + marjoja mielummin.

Tiivari- meillä on tällä hetkellä hittinä pallot (jes! :D), kaikki korkit, esim. tuttipullon korkki, tai mitä vaan mikä on kevyt ja mitä voi heitellä ja viskoa. Samoin kaikki mistä kuuluu ääni; ostin just lauantaina Anttilasta sellasen toukan, jonka toisen puolet "jalat" on ns. pianon koskettimet, joista kuuluu ihme ääniä ja silloin tällöin pärähtää joku biisi soimaan (yli 70 biisiä, ei ihan heti kyllästy..), toukan päällä myös kaksi sellasta kiemuraista muovitankoa joissa sormilla liikuteltavia pieniä muovieläimiä. Tää lelu on ihan påp nyt :D

Tiivari Meillä Venla ei juurikaan ole leikkinyt millään vauvaleluilla, lähinnä samoilla leluilla kun veljensä. Venlalla on tasan yksi helistin, jonka ostin n.1kk sitten Toys r usista, kun oli niin söpö :ashamed: Että meillä leikitään Duploilla, autoilla, kaikenlaisilla palikoilla ja soivilla leluilla. Ajattelin Venlalle ostaa jonkun pienen pehmeävartaloisen nuken. Venla nimittäin ihan kiinnostuneena katseli siskontytön samanlaista tapausta. Mutta saa nyt nähdä, mä en muutenkaan keksi tytöille ikinä mitään lahjoja, pojille on helpompi ostaa :ashamed:

Hoo, löysinpäs teidät! :D

Kylläpä tuntuu oudolta aika tarkkaan vuoden tauon jälkeen kirjoitella täällä, Kesäkuun Vauvojen 2008 -odotuspalstalla olin aikoinaan, mutta raskaan kevään myötä kaikki ylimääränen, mukaanlukien palstalle kirjoittelu jäi täysin. Nyt lähdin vauvakuumeisena etsimään vanhoja tuttuja ja kappas! Onpa kivaa B) (Vähän aikaa hapuiltuani pistin hakuun "Venla" ja hahaa, täältä löytyy niin Venla -05 ku muutkin tutut nimet!)

Olin saanut huhtikuussa -08 Rypäleeltä huolestuneen mailinkin listalta katoamisestani, mutta ilokseni ilmoitan, että 24.6. esikoistyttäremme Lempi-Lumia täyttää vuoden :heart: Ihanaa vauvaelämää takana, tutkailua, uuden oppimista ja kyllä niitä raskaita huokauksia ja hermojen menettämisiäkin... Heh. Kakkosta ollaan toivottu heti esikon syntymästä saakka, toivottavasti jo kohta onnistais...

Eipä nyt juur muuta, toivottavast kaikilla tutuilla ja tuntemattomilla on kaik klaar ja mukavat oltavat! Luultavasti notkun täällä nyt hiukan useamminkin, toivottavasti ainakin... Katotaan sitte viimestään taas vuoden päästä :LOL:

Viel tuost yöks jättämisestä....oon sit vissii nii kakara miekii tai si miul vaa järjestys sekasi et voisin jo Vimpankii viiä hoitoon vaik vkoks jos joku ottas ja lähtee vaik remuamaa festareille B)
Ei pelkkä nukkumine voi olla ainut hyvä syy et laps menee hoitoon...ollaaha täs ihmisii vaik äitei ollaakii :whistle:

Viljamin 10kk nla
Paino 9100g
Pituus 71,5cm
Paino menee 0käyrää ja pituus siin noin -2

Tervetuloo takas Helmi mammaksi!

Nii ja sori...oon nykysi tosi jotekii äree ja suorasananen :D

Lävärii ja tatuointii himoitsen...Lävistys varmaa äippäpvä lahjaks ;)

Yhteistyössä