Kesäkuun 08 Kullankerät maaliskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Aloin tässä ajankuluksi vielä tarkemmin pohtimaan tuota rytmi-asiaa. Hoksasin, että rytmihän on vauvalle se ainut oikeasti tuttu asia tässä maailmassa. Sehän on kehittynyt ihmiseksi kuullen koko ajan äidin sydämen sykkeen ja esim. kävelyn rytmin. Eli sitä kauttahan se on luonnollinen asia lapselle. =)
Aivan :) Hauskinta tossa rytmissä on kuitenkin se, että itse heiluttaa kättä, ja katsoo sitä lumoutuneena. On niin suloista.. ja vielä tosi hyvä rytmitajukin! Tiedän ainakin yhden geenin mitä EI ole saanut isältään :whistle:
Niin, mistäköhän sitten johtuu, että joillakin rytmitaju säilyy koko eliniän ja joillakin "surkastuu". Hmmm. Kaikki vauvat kun taitavat tämän taidon hallita kuitenkin.
 
Moro :flower: ..pikaisesti luin monen monta sivua läpi ja oli pakko tulla kommentoimaan tota musa-asiaa..täällä kans tenava, joka menee ihan sekasin lady gagasta ja pokerfacesta :D ...pari päivää sitte heräs kesken päiväunien, kun kyseinen biisi rupes kuulumaan..ihme touhua =). Mukavaa päivää arvoisat naiset, tämä lähtee ottaa hien pintaan crossarilla..oli meinaa niiii kamala näky, kun tänä aamuna tungin itseni bikineihin :$
 
Melodi:
oli meinaa niiii kamala näky, kun tänä aamuna tungin itseni bikineihin
LainaaIlmoita asiaton viesti
Täällä ei vois ees ajatella laittavansa uikkareita päälleen, on jäänyt tuohon vatsanseudulle jotain ylimääräistä :headwall:
Ja niinkuin Muari sen sanoi "Sähän vellaat sitä mahaas kun mä hiivaleipätaikinaa :eek: "
Niin mulla on tuommoinen RASVAmaha!! :headwall: :headwall:
 
Ei mitää kerrottavaa :( olo vaa just tuollane :headwall:
...tai niiku miehelle kirjotin viestis ku en kyenny puhumaa (itku pääs ku kyseli mei kuulumisii) jotta alkaa noi yöt verottaa tätä äitii kovasti.
Kiitos haleista :heart:
 
Jaa rasvamahat pinoon? Jep, :wave: Juurikin alotin reilu viikko sitten käymään salilla, jos tästä kropasta sais jotain ylimäärästä pois. Meinasin kuolla kun otin matolla ensimmäiset juoksuaskeleet :ashamed: No, ehkä se tästä. Bikineitä ei tarvi laittaa päälle ennen ku tisseistä on tullu ne patalaput, ei mahdu edes koon 42/44 läpät peittämään...Ja näillä raskausarvilla taidan käyttää ihan kokouikkaria, sit kun semmoseen mahtuu :D

Ammu Juu, syntymävuosihan se. Mä oon ennen Venlan syntymää ollu kerran ala-asteella 2 päivää kuumeen takia pois, yläasteella kerran, lukiossa en kertaakaan ja koko työurani aikana tasan 2 päivää saikulla (tehnyt 14vuotiaasta asti töitä). En ollu siis oikeestaan koskaa kipee. Nyt tuntuu et koko ajan nenä valuu ja kurkkuun sattuu jne. Vaikka juon Gefilus-maitoo, saan kaikki tarpeelliset vitamiinit ja hivenaineet+muut päivittäin, yleiskunto on ehkä vähän huonommassa hapessa kun sillon kun pelasin vielä futista. En mä ymmärrä.

Tuosta tanssimisesta. Meillä on molemmat alkanu heiluun musiikin tahdissa heti kun ovat itse osanneet istua. Ja nykyään poika tanssii kaiken musiikin tahdissa kuin päätön kana :)
Tästä tanssimisesta voi meidän perheessä "syyttää" miestä, hän on entinen maajoukkuetason kilpa-tanssija, tanssinut vakioita ja lattareita 5-vuotiaasta asti, lopetti muutama vuosi sitten. Toiminut myös tanssinopettajana, sekä ollut Seinäjoen Kaupunginteatterissa tanssijana yhdessä musikaalissa. Muutenkin isukki heiluu lastensa kanssa päivät pitkät, oli sitten mainosmusiikkia tai Tanssii Tähtien Kanssa :D

Ja onnea hauvautuvalle Mamitzulle :flower: Minkäslainen koiruli teille on tulossa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Voi itku! Paskoja uutisia työpaikalta :headwall: :headwall: :headwall: |O
Jotain yt-juttujako? Vai muuta? Kerro huoles :hug:

Ja ursulle kans :hug:
Ei onneks mitään lomautuksia/irtisanomisia. Siel on vaan tehty henkilö-/toimenkuvamuutoksia, jotka ei oo oikein mieleisiä. Hankalan esimiehen alaisena joudun jatkamaan, kun palaan töihin. :headwall: Kyllä houkuttais jatkaa hoitovapaata niin pitkään, että olis kynnetkin syöty. Huoh! Ketuttaa niin pirusti. |O |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Tiivari:
Kyllä houkuttais jatkaa hoitovapaata niin pitkään, että olis kynnetkin syöty. Huoh! Ketuttaa niin pirusti. |O |O |O
Sovitaanko, ettet murehdi näitä vielä? Kevätaurinko paistaa ja kesä on tulossa, eikä sun tarvii vielä työasioita huolehtia, onneksi.
Ihan totta. Tuota yritän hokea itsellenikin - vaan aika heikoin tuloksin. Toisaalta, jos tulevaisuudessa voisi työntekoonkin suhtautua vain työnä. Aiemmin täytin työllä lapsen kokoista tyhjiötä, ja opin suhtautumaan siihen aivan liikaa tunteella. Jospa sitä oppisi tekemään normaalipituisen työpäivän kohtuullisella työmäärällä, lähteä kotiin, nostamaan palkan ja nauttimaan sitten kotona siitä OIKEASTA elämästä. Tiedän, että sen sisäistäminen tulee olemaan mulle vaikeaa... :/
 
Huomenta!!

Täällähän on ollut hiljaista :eek:

Pakko hehkutaa....Max NUKKUU vielä :D Tätä ei oo tapahtunut aikoihin että näin "myöhään" nukkuu. Heräs kyllä tapansa mukaan 5 aikaa mutta nukahti uudestaan =)

Täällä moni on jo palanut takaisin työelämään..Mulla olis suunnitteilla elokuussa käydä koulu loppuun...onneksi ei oo jäljellä kun 2 työharjoittelua,teoriat sain suoritettua jo viimevuonna!!
Sitten jatkosta ei tietoa että meenkö töihin vai jäänkö vielä kotiin..mutta en sitä vielä murehdi..punnitsen eri vaihtoehdot sitten kun sen aika on.

Mun pitäs käydä ostamassa Maxille jokin kiva vk-puku...Vinkkejä voi antaa mikä olisi hyvä kun max kuitenkin konttaa maassa eli pitäs olla suht kestävä ja vedenpitävä!!

Nyt aamu kahveelle kun sen kerrankin saa rauhassa nauttia :wave:
 
hui täällä -9astetta pakkasta pihalla mutta ihanaa ku arska paistaa :) Harmi vaan ku me pojan kanssa räkäsinä ni ei paljoo viitti pihalla oleilla.. Tyttöö pitäs kohta taas lähtee kuskaan eskariin ja jos sitte pojan kanssa kävis jossaa aamuteellä kun jaksa täälläl kotona möllötellä.
Tääl opittu nyt käveleen kunnolla tukia pitkin ja sitte keksitty että lattialta on kiva syödä kaikki roskat :kieh: eli imuria on täällä näytettävä aikas tiheeseen... ei kivaa mut tietääpähän että pojalla on pinsetti ote hallussa :D
Monet on tosiaan lähteny töihin ja täällä myös se eessä osittain. tänää pitäs soittaa kaupungin rekrytointiin ja kysellä tuota systeemiä että miten toimii ja miten sinne listoille pääsee. Ei kivaa mutta tuo kotihoidontuki on sen verta pieni ettei sillä tätä huushollia pyöritetä (siis miehen palkan lisäks). en aatellu vielä hakee noille lapsosille hoitopaikkaa vaan pappa on luvannu hoitaa noita sillo jos on tarvetta. Hakee sitte paikkaa ku näkee miten noita hommii on tarjolla.

Välikausipuvustakin joku kyseli.... mä ostin pojalle Jonathanin Tähti puvun ,80senttisen... hiukka reilu on mutta meneepähän sitte syksynki :) tuo on just kulutusta ja vettä kestävä eli pitäs kestää maassa möyryämisen. Nyt pitäs vielä löytää tuohon pukuun sopivat rukkaset ja pipon :)
 
Huomenta!
Välikausipuvuksi oon haaveillut sitä Jonathanin vauvahaalaria, mut taitaa jäädä hankkimatta, kun ei niitä täältä mistään saa. Sitä kokoakin oon miettinyt... Siis haalarin kokoa. Olin ajatellut että 80cm pitää olla, että menee sit syksylläkin vielä, mutta nyt kun luen, että näille "isoille pojille" (handen Arttukin oli ihan eri kaliberia, kun tuo meidän sirppukirppunen) 80 on reilu koko, niin mietin, että pitäskö kumminkin olla pienempi. Hande, mistä ostit? Kun oon ymmärtänyt et tuon Jonathanin myynti keskittyy Helsingin ja Oulun liepeille?

Hei, meillä on uus juttu. Pystyynhän Milla on kiipiny jo pitkän aikaa ja liikkunutkin tuen varassa, mutta nyt päästetään irti ja muutaman sekunnin seisoo jo ihan ite ennen ku putoo pyllylleen. Eilen suunnitteli jo ekaa askelta, mut ei onneks rohkeus (eikä tasapainokaan vielä, ei sen puoleen) riittäny. APUA, mun vauvasta tulee taapero!!! Mistä saa anoa lisää vauva-aikaa????? :attn: :attn:
 
Ammu- mun tarjous on vielä voimassa ;)

Me ollaan sunnuntaina menossa Turkuun! Meistä tulee Miisa-tytön kummeja :heart: Pojan eka yli 50km automatka, mitenköhän jaksaa - onneksi ajoittuu päikkäriajalle, vai pitäiskö sanoa että "voi hitsi kun ajoittuu päikkäriajalle"? sen näkee vasta sunnuntaina.

Mä söin niin hirmukokoisen aamupalan ruokalassa äsken, että nyt nukuttais taas. Kahvetta kehiin! B)
 
Huomenta kaikille!

Täällä ollaan ihasteltu tota valoimiötä,joka tuolla taivaalla välillä möllöttää, joten ei oo koneella kerinny istuu B)

Ammu: Mä voisin myös anoa lisää tuota vauva-aikaa, jos tietäis mistä sitä aikaa sais lisää...

Tiivarille :hug: työpaikka uutisten takia. Mä olen ruvennu nyt hakee urakalla töitä, vaikka aika on mitä on, jos pääsis johonkin muualle. Työhön paluu samaan paikkaan oksettaa niin paljon ja semmoinen paise nouse otsaan, jos sitä alkaa miettimään.

Fiilikset on vaan työnhaun suhteen aika nollassa,kun kälyni rupes vaahtoamaan mulle,että mulla ei ole mitään saumaa työmarkkinoilla,kun oon jo näin vanha (jopa 30-v) ja mulla on vaan paperit eikä käytännön työkokemusta. Että se piristi kummasti, no enpä ole pitkään aikaan tuntenu itseäni jotenkin huonoks ja kaikki tää opiskelu tuntuu niin turhalta. No se siitä.

Muuten menee ihan kivasti, vaikka kukkamullat juniori käy kaapimassa vähän väliä lattialle, kirjat lähtee kirjahyllystä kävelemään jne. Omaa tahtoa ja tempperamenttia näyttää pojalla olevan enemmän kuin pienessä kylässä.

Nyt kahville :wave:

 
Mamitzu Teillehän tulee oikein "suojelukoira", tuon kokoisen kanssa kun liikkuu niin eipähän tuu hörhöt häiritteen :)

Minäkin liityn työssäkäyvien joukkoon ens kuun alussa kun äippäloma loppuu. Baarimikkona jatkan, ja lapset jäävät vielä kotiin, kun olen kuitenkin päivisin kotona. Ja mun äitini on luvannut auttaa hoitamisessa jos mulle tulee jotain järkyttäviä univelkoja. Innolla odotan ensimmäistä työiltaa taas pitkästä aikaa :) Baarimikon työstä olen löytänyt itselleni alan, joka tulee innostamaan ja kiinnostamaan vielä pitkään. Asiakaspalvelu-alalla olen ollut aina, mutta joskus sattumalta ajauduin tiskin taakse viinaksia myymään, ja se kolahti heti! Työ on rentoa, työkaverit (ainakin tähän asti) ovat olleet huippuja, asiakkaat välillä vähän raskaita mutta heille voi joskus vähän sanoa takaisin silmillehyppimisestä :kieh: , hulinassa unohtuu pahimmatkin murheet eikä palkkakaan oo huono.

Ei perhana, nyt on kyllä mentävä laittaan Venla unille, on vähän semmonen meininki...Venla melkein parantunu, mut itellä olo vaan pahenee. Blaaaaaaaaaaaah.

Aurinkoista päivänjatkoa!
 
[/quote]

Irlanninsusikoira, uros ja vaalealla värityksellä :heart:
[/quote]

Onnea uudesta tulevasta perheen jäsenestä :flower:

Voin kokemuksen syväl rintaäänel sanoo et tässä vasta itsepäinen rotu....ei miellyttämisen haluu.
Meil ku huudellaa Fionaa sisälle nii kääntää selkäsä ja kattelee vaa jonnekkii kaukasuuteen :kieh:
Ja pentuna saa kyl varautuu pistää selällee jokuse kerra...meil teki sitä et juos ulkona ja hyppäs pystyy lasta vasten. Ku ovat kuiteki aikas isoi vauvoi ja leikit sit sen mukasii :whistle:

Täs mei 6v vanhaneiti leikkii...joo,ei oo nypitty ties millo,pikkase maalaistunu painos :ashamed: :D


Lainausha meni hyvi :LOL:

 
Ursu:
Voin kokemuksen syväl rintaäänel sanoo et tässä vasta itsepäinen rotu....ei miellyttämisen haluu.
Meil ku huudellaa Fionaa sisälle nii kääntää selkäsä ja kattelee vaa jonnekkii kaukasuuteen
Ja pentuna saa kyl varautuu pistää selällee jokuse kerra...meil teki sitä et juos ulkona ja hyppäs pystyy lasta vasten. Ku ovat kuiteki aikas isoi vauvoi ja leikit sit sen mukasii
Täällä lapsuudenkokemusta kyseisestä rodusta, äidilläni on menossa nyt 5irkku.
Äiti muutti niin kauas niin oma on saatava B)
Miellyttämisen haluista koiraa en halua, en pidä semmoisesta "nuolemisesta" :/
Ja kasvattajallekkin oli pyyntinä semmoista "villimpää" versiota rodusta ettei ihan hissukkaa saada :D Täällä riittää maastoa missä mennä ja harrastuksena ollaan ajateltu jäljestystä, ne ottavat niin hyvin vainun ilmasta jo. Kamalat ovat suunnitelmat ja toinen on vasta 2pv vanha :LOL:

Hennuli:
Mamitzu Teillehän tulee oikein "suojelukoira", tuon kokoisen kanssa kun liikkuu niin eipähän tuu hörhöt häiritteen
Taitaa jo omistajakin olla sen näköinen ettei muutenkaan tule häiriköimään :LOL:

Asiakaspalvelu-alalla olen ollut aina, mutta joskus sattumalta ajauduin tiskin taakse viinaksia myymään, ja se kolahti heti! Työ on rentoa, työkaverit (ainakin tähän asti) ovat olleet huippuja, asiakkaat välillä vähän raskaita mutta heille voi joskus vähän sanoa takaisin silmillehyppimisestä , hulinassa unohtuu pahimmatkin murheet eikä palkkakaan oo huono.
Ammatinvaihtoa olen miettinyt ja tämä mua on monesti kiinnostanut... :whistle:
En siis ole asiakkaaksi menossa vaan toinen puoli tiskistä kiinnostaisi :D
Millainen palkkaus ja kuinka hommat järjestyy lasten kanssa??
Mua ei noi juopot ukotkaan häiritse jos persiistä nipistelevät, voin jopa nipistellä takaisin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu VoittamatonRautaPerse:
Ja mä oon niin rakastunutkin tohon mun ukkooni! :heart: :LOL:
(mulla on nyt lääkitys todella kohdillaan :LOL: )
Sä oot ihan hassu :D

Kuka haluaa nauraa mun kustannuksella?

Kuka?

No mä kerron :ashamed:

Sunnuntaina on tosiaan ne ristiäiset, ja toivoivat lahjaksi sellaista koteloa, jossa on pieni pullo johon saa kastevettä laittaa muistoksi. Nooh, soitin sitten äsken meidän lähimpään kultasepänliikkeeseen, ja yritin selittää ko. tuotetta sanoin: "No sellanen metallinvärinen muotoiltu kotelo, johon saa koristepullon mihin tulee sitten lapsivettä". No hetken hiljaisuuden jälkeen myyjä totesi että "puhuitte varmaan kastevedestä?".
"Niin aivan, kastevedestähän minä..." :ashamed: :LOL:
 
Elppa:
Ammu- mun tarjous on vielä voimassa ;)
En tiedä, maksaako se vaivaa (ja varsinkaan postikuluja, jotka nyky-Suomessa kustantaa jo vissiin puolet haalarin hinnasta :( ) ruveta sua hyppyyttämään tuon takia, kun ei se mulle mikään elämän ja kuoleman kysymys ole, että just tuon haalarin saisin, kunhan haikailin... Tietysti, jos haet sen ja tuutte käymään Pohjanmaalla (bensa kun on toki halpaa postikuluihin verrattuna... ai niin ja eihän teil ollu autookaan, vai oliko? :snotty: ) niin toki keitän kahvit vaivan palkaksi :kieh:

Tänään tuli Cittarin mainos ja siin oli jotain LASSIE G-TECH-haalareita (kellään kokemusta näistä?? :attn: )joilla vuoden puhkikulumattomuustakuu. Väri ei nyt just mun silmään, mut voihan niit olla muitaki ku tuos mainokses... Näiskin pienin koko oli tosin se 80, sit olis joku tommonen Travallen babyhaalari (tietääks joku tästä??? :attn: ) jotka on nätimmän värisiä, mut ne taitaa olla vaunuihin/rattaisiin paremmin tarkotettuja Ei ehkä kosteussuojattuja??? Hitto, kun oon ihan pihalla... Pitääkö vaan kaivaa joku isojen vanha, jos olis komeron perille jääny? Ja ostaa kunnon kurikset...
 
Ammu- Jonathanilla ja Reimalla kun on vedenpitävyys 10 000mm, niin Remu Travalle- välikausihaalareissa on 5 000mm, eli ei 100% vedenpitävä, mutta hyvä silti (Ciraf esim. vain 2 000mm). Ainakin noi Remun hallarin oranssit värit miellyttää sen verran silmää että NAM! Oli myös mammuuttimarkkinoilla jompikumpi (Lassie tai Remu) 30? tarjouksessa.
Lassietech:n pitäisi olla myöskin tuo samainen 10 000mm.

(miten niin joskus surffaillu liikaa...?)
 

Yhteistyössä