Kesäkuun 08 Kullankerät maaliskuussa

Tohon Elpan linkkiin viitaten,meillä esikoisella oli/on refluksi tauti.Nyt isompana ei enää niin paljon häiritse,mut neuvolalääkäri ei meitä ottanut vakavasti kun valitin meidän öitä.Lapset huutaa ja pulauttelee ihan normaalia.Niin kauan kun painoa tulee lisää eikä tipu miinuskäyrille,niin ei tarvii tehdä mitään.Näin sano neuvolalääkäri.Mentiin yksityiselle lastenlääkärille joka samantien diagnosoi refluksitaudin.Kerroin mitä neuvolassa oltiin sanottu ja tämä lääkäri oli järkyttynyt,koska siinä vaiheessa kun lapsen painokäyrä menee vaan alaspäin refluksin takia,niin todennäkösesti ruokatorvi on jo niin pahasti tulehtunut ettei lapsi pysty enää syömään.
Eli hyvä ursu kun vaadit ne testit!!! :attn:
 
Bamse- aivan! Ja kun tämä refluksi voi esiintyä myöskin ns. silent refluksina, eli ilman pulauttelua, missä lapsi kärsii vatsahappojen kurkkuun tulemisesta, vatsanväänteistä ja vaikeuksista olla makuuasennossa varsinkin nestemäisestä ruuasta johtuen (eli yöaika yleensä), niin voi hyvin jäädä huomaamatta. (olipas sekavasti sanottu)

Luin itseasiassa, hiljainen päivä kun on, aika paljonkin tuosta refluksista, ja olen enemmän ja enemmän vakuuttuneempi siitä, että oireet täsmäisivät Viljamiin. Voi kun toiselle löydettäisiin edes joku diagnoosi, niin olisi jotain mitä lähteä hoitamaan :(
 
Eikös se niin mene, että kun tänne jotain kirjottaa, niin sitten se asia kääntyykin päälaelleen? Meillä oli vaihteeksi TOSI HUONO yö. Heräsin laittamaan tuttia klo 23.25, 0.25, 2.45, 3.45, 6.05 ja sit klo 7 noustiin ylös "rentouttavan ja virkistävän" yön jälkeen.

Nyt siis ensi yön pitäisi olla taas hyvä, kun näin toin asian julki, eikös juu. :p
 
Kiitos ihanaiset naiset ku viittitte meit auttaa ja ajatella =) :flower: ...kiitoshali :hug:

Soitin nlaan tuost refluksista ja ol sitä mieltä et lekurin täytyy lääkkeet määrätä ja kannusti soittamaan huomen jo lastenpolille ja kertomaan tilanne nii saadaan kuulemma mahdollisesti äkkiämmi aika...myös kehotti tuost refluksisita puhumaan ja niin myös aion.

Tänää Viljami ollu iha mahoton...kiukkua,itkua ja sylissäoloo. Annoin panadoliiki ku tuntu niin joteki "kärsivältä" :(

TiktulleToivon parempaa ens yötä ja jaksuja!
 
Ursu hyvä että vaadit, niin pitääkin!
Tiktulle (ja jos oli muita valvoneita) jaksuja.
MP älä välitä tökeröstä neuvolan tädistä, nehän ne on aina parhaita kasvattajia periaatteineen, joilla ei ole itsellä yhtään lasta :kieh:
Mitäs muuta? Ei paljon mitään. Tätä superäitiä väsyttää |O |O |O No, huomisen jälkeen olis peräti yks vapaapäivä. Kaikki ne kotihommat, mitä ajattelin viikolle on tekemättä :headwall: Hyvä, kun jaksan kaupassa käydä ja vääntää sapuskat tälle porukalle. Onhan sitä jo siinäkin tietysti. Eiks ookin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Eiks ookin?
On, ja vähän päälle.

Kuka toi on, ja mitä se on tehnyt Alexille? :eek:

Poika oli hoidossa klo 11 syönyt purkillisen lihakasvista, ja jälkkäriksi toisen purkillisen hedelmää. Nukkunut 12-14 päikkärit (täh?!) ja sitten 14.30 välipalana purkin ruusunmarjavadelmasosetta ja maitoa päälle. Kotona olin pojanhakureissulta vähän puoli viiden jälkeen (tässä vaiheessa yleensä jo niin väsy, että joku 80ml maitoa + 45min torkut on normisettiä), iskin pojan syöttötuoliin, ja SUU AUKI odotti ruokaa. Meinasin tipahtaa penkiltä ja melkein nipistää itseäni.. Söi puoli purkkia maissiperuna+kalkkunasosetta isosta purkista ja sit annoin vielä puol purkkia vadelmapäärynää jälkkäriks ja vielä vettä päälle. EIKÄ NUKUTTANUT! Veteli pitkin lattioita täynnä tarmoa - olin niin äimän käkenä että oon vaan lähinnä leikkinyt sen kanssa lattialla nää viimoset pari tuntia. Sit syötiin desi puuroa - joka levisi pitkin naamaa kun silmiä piti hieroa, joten iskin loput puurot pulloon ja maidot päälle ja söi kaiken (220ml) :eek:

Apua apua apua - ensi yö onkin sitten varmasti aivan järkyttävän kauhea. Ihan vaan tasapainon vuoksi ;)

Hienoo URSU et teiät otettiin ees kerran vakavasti!
 
Elppa eiks ookki ihanaa yllättyy lapsestaa oikein positiivisesti :D :heart:

Ammu nyt annat ihtelles vaa anteeks jos et samal taval jaksa kaikkee ku koton ollessas!!

Mei yö ol normi...1-2h välei herättii mut onneks ei menny huutokonsertiks kertaakaa :D
Enää yks yö nii lähen vkonlopun viettoon YKSIN :attn: ...Tänää iltapväl pilates jote ilta menee sukkelaan,pväl meinasin pakata ku huome aamul ysilt kampaajalle ja sielt sit kohti Imatracityy :D
Joo ja tänne hehkutukset...paino pudonnu tänävuonna 10,4kg B)
 
Onnea Ursu painon pudotuksesta!!!! hienoa , mahtavaa... B)

Täällä mulla syndet, huoh ja menkat alkas, heh, ainut syndelahja minkä saan, menkat :LOL:
Onneks ei kp menny niin pitkälle ku 42...jännäilen siis seuraavan kerran raskautumista kun menen töihin 11.4... :D
Jep kauhee flunssa mulla jatkuu, nyt viskiäänellä ja yskällä... :snotty:
 
Sydärille synttärionnittelut ja Ursulle painonpudotuksesta :flower:

Viime yönä oli vain kaksi herätystä klo 23.40 ja 4.15, mutta jälkimmäinen olikin sitten puolen tunnin huutokonsertti, jonka jälkeen tuli torkuttua horroksessa loppuyö seiskaan asti. No, olihan tossa nyt sentään aika monen tunnin pätkä alkuyöstä ihan hyvää.

Ursulle ja muille valvojille jaksuja! Ensi yötä odotellessa... (Miehellä on hoitovuoro!)
 
Heipparallaa naiset jälleen pitkästä aikaa. On ollu kiireiset pari viikkoa, ku oon palannut töihin ja neiti käy päivähoidossa joka päivä. Iltasin oon monesti ihan poikki, en jaksa muuta kun sohvalla löhötä, käyvä suihkussa ja mennä nukkumaan :whistle: Roosa on ihan hyvin ottanut tämän muutoksen, ja sopeutunut päiväkotiryhmään sekä hoitajiin kivasti. Oon kyllä tosi yllättyny miten hyvin neitillä tää homma on menny =) Alku oli mulle toooosi raskasta ja tuli itku tyttöä hoitoon viedessä, mutta nyt helpottaa :)

Hyviä jatkoja kaikille :heart:
 
Missä ihmeessä te mammat olette!?

Tähän pitäis nyt keksiä joku sellainen keskustelunaihe että teitä kiinnostais käydä ja kirjotella ;)

Meillä on poju tänään (eilisillasta) mun äidillä hoidossa kun hoitopaikka on koulutuksen takia kiinni. Yön oli nukkunu 20-05.40 heräämättä, tosin oli vaellellut pitkin sänkyä, jossain vaiheessa äiti oli havahtunut että poja nenä oli varpaiden kohdalla ja hetken päästä poika jo potki rintoja :LOL: Huus kyllä ku riivattu puol tuntia eilen illalla kun vein pojan sinne. Nukahti meinaan klo 18 vaunuihin ja 19 jouduin herättämään. Tais alottaa itte jo yöunensa, ei sit syöny mitään, mutta ei se näköjään yöunia haitannu :)

Ollaan pojan kans kahdestaan koko viikonloppu, miehellä on "menoja". Tylsää!! Mutta ihana olla pikkujäbän kans tosiaan, ihan päiväsaikaankin!

Hyvät viikonloput kaikille :)
 
ekaa päivää...hihiii, ihanaa...Ja vihdoin flunssa hellittää.

Mä oon varannu keskiviikoksi parturin ja ens perjantaiksi koko vartalo hieronnan B) ...ja sit lauantaina lähdenkin kaverin kanssa hesaan moikkaas kaveria =) ...ja baariin mennään, ja meinaan kyllä ottaa vähän juomista... :D

Huomenna viedään Emma mummin ja ukin luokse hoitoon, halusivat hoitaa kun lähtevät Thaimaahan lomalle 17.3.
Mulla kun illalla synt kutsut yhdes ravintolassa...namiiiiiiiiiii, saa syödä...ja ehkä parit hömpsyt otan, mies lupas kuskata :heart:

Soittelin tänään Emman hoitopaikka hommasta, ja kyseessä olis yks tarha johon mielellään haluisin Emman pääsevän.
Nyt jo haikee olo näin pientä viedä hoitoon, mutta niinku Lady vahvisti, niin kyllä parien kyynelten jälkeen olo helpottuu, ja kun huomaa että Emma viihtyy.
Jännää...
 
Minä syytän ukkoa joka on vallannut koneen kun on kans kotona |O ni en pääse ite kuluttamaan näppistä samalla tahdilla ku ennen :snotty:
Mites teillä jotka on jo vienyt/viemässä lähiaikoina lapsen hoitoon, montako tuntia päivässä lapsi on hoidossa? Meillä se on edessä vasta elokuussa, mutta kauhulla odotan sitä ensimmäistä kertaa kun sinne pitää toinen jättää. Lähinnä siis itseni puolesta, varmaan käyn kurkkimassa ikkunoista vartin välein kun tarkoitus olisi saada paikka oman työpaikan vierestä (hope so ) ;) Nyt jatkamaan ruuanlaittoa ennen ku porisee hellalle :D
 
abloom mulla ja miehellä on kummallakin 7-9 tunnin työpäivät, joten poika on hoidossa vaihtelevasti 6-9 tuntia. Käytiin ahkerasti tutustumassa hoitopaikkaan (n.3-4h kerrallaan eri päivän vaiheita) että poika tottui paikkaan, hoitajiin ja hälinään.. Ja tosi hyvin on mennyt, ainakin tähän asti :)
 

Yhteistyössä