Moi kaikille pitkästä aikaan!
Tulin katsoon mitäs tänne teille kuuluu..
Meillä elämä rauhoittunut. Aslu oli lokakuusta helmikuun puoleen väliin korvatulehduskierteessä. Siis oli kokoajan joko sairas tai antibiootti kuurilla. Helmikuussa saatiin sitten putket korviin. Helpotus tuli siitä, heti saatiin jättää ventoline pois, joka oli aina sängyn vieressä kierteen ajan. Aina kun yöllä heräsin, kuuntelin miten nyt hengitetään, tarvitaanko lääkettä. Siis Aslu oireili korviaan hengenahdistuksella. Osastolla oli yhdessä välissä, painoi siellä 10,2 kg ja kahden viikon päästä mentiin neuvolaan niin painoi (8,5kk)10,1 kg. Siis oli lähdes täysin syömättä kiinteitä sen välin, kun oli niin kipeä. Särkylääkkeet meni kuukauden säännöllisesti, silti söi vain rintaa.
Nyt on sitten oltu kuukauden päivät jo terveiden kirjoissa. Ja ruoka maistuu ihan älyttömästi. Minä ihmettelin, että mikä nyt on kun en millään saanut häntä iltaisin nukkumaan. Sitten olimme lomalla ja annoin hänelle kaupan isoja purkkiruokia. Hän vetäs sellaisen kerralla, kahteen otteeseen päivällä ja illalla puurot päälle. Kyllä illalla uni tuli helposti. Silloin heräsin, että viiden lapsen äiti, eikä tajua että lapsella on nälkä...
Minä olen nyt sitten aloittanut työt. Käyn 2 päivää viikossa töissä. Ihanaa vaihtelua. Meillä on täällä kotona hoitaja niinä päivinä. Aluksi oli hieman ongelmia, kun Aslu ei juonut tuttipullosta. Mutta nyt on hyvin oppinut nokkamukista juomaan, muuten on rinnalla. Niin ne päivät menee tosi hyvin.
Aslu on ollut todella hidas liikkumaan. Hän ei vieläkään ryömi eikä konttaa. Mutta tuo korvatulehduskierre vaikutti, kun ei häntä voinut kauheesti pitää lattialla. Makuuasennossa ei ruevennut olemaan, oli varmaan silloin kipeämpi. Nyt on silmissä ruevennut kehittyyn.
Mutta se mikä on ihanaa, hän sanoo äittä ja mamma. Yöllä aina herään siihen kun vierestä kuuluu mamma mamma. Ja päivällä aina kun otan syliin kuluu äittä äittä..
Tällaista meille, oikein mukavaa ja aurinkoista kevättä teille kaikille!
Reropera ja Aslu kohta 10 kk