Kesäkuun 08 Kullankerät maaliskuussa

Moi kaikille pitkästä aikaan!

Tulin katsoon mitäs tänne teille kuuluu..
Meillä elämä rauhoittunut. Aslu oli lokakuusta helmikuun puoleen väliin korvatulehduskierteessä. Siis oli kokoajan joko sairas tai antibiootti kuurilla. Helmikuussa saatiin sitten putket korviin. Helpotus tuli siitä, heti saatiin jättää ventoline pois, joka oli aina sängyn vieressä kierteen ajan. Aina kun yöllä heräsin, kuuntelin miten nyt hengitetään, tarvitaanko lääkettä. Siis Aslu oireili korviaan hengenahdistuksella. Osastolla oli yhdessä välissä, painoi siellä 10,2 kg ja kahden viikon päästä mentiin neuvolaan niin painoi (8,5kk)10,1 kg. Siis oli lähdes täysin syömättä kiinteitä sen välin, kun oli niin kipeä. Särkylääkkeet meni kuukauden säännöllisesti, silti söi vain rintaa.

Nyt on sitten oltu kuukauden päivät jo terveiden kirjoissa. Ja ruoka maistuu ihan älyttömästi. Minä ihmettelin, että mikä nyt on kun en millään saanut häntä iltaisin nukkumaan. Sitten olimme lomalla ja annoin hänelle kaupan isoja purkkiruokia. Hän vetäs sellaisen kerralla, kahteen otteeseen päivällä ja illalla puurot päälle. Kyllä illalla uni tuli helposti. Silloin heräsin, että viiden lapsen äiti, eikä tajua että lapsella on nälkä...

Minä olen nyt sitten aloittanut työt. Käyn 2 päivää viikossa töissä. Ihanaa vaihtelua. Meillä on täällä kotona hoitaja niinä päivinä. Aluksi oli hieman ongelmia, kun Aslu ei juonut tuttipullosta. Mutta nyt on hyvin oppinut nokkamukista juomaan, muuten on rinnalla. Niin ne päivät menee tosi hyvin.

Aslu on ollut todella hidas liikkumaan. Hän ei vieläkään ryömi eikä konttaa. Mutta tuo korvatulehduskierre vaikutti, kun ei häntä voinut kauheesti pitää lattialla. Makuuasennossa ei ruevennut olemaan, oli varmaan silloin kipeämpi. Nyt on silmissä ruevennut kehittyyn.

Mutta se mikä on ihanaa, hän sanoo äittä ja mamma. Yöllä aina herään siihen kun vierestä kuuluu mamma mamma. Ja päivällä aina kun otan syliin kuluu äittä äittä..

Tällaista meille, oikein mukavaa ja aurinkoista kevättä teille kaikille!

Reropera ja Aslu kohta 10 kk

Siis voi juma miten kroppa sekoo kun se ei saa suklaata :eek: mä oon ollu nyt karkki/suklaalakossa kohta 2 viikkoo ja sen kyllä huomaa. Hermot on kireellä ku viulunkieli, maha ihan sekasin ja tää väsymys on ihan hirveetä |O toivottavasti tää tästä pikkuhiljaa tasaantuis :whistle:

mutta joo lisää paremmalla ajalla, ukko saapu töistä :wave:

:LOL: Miten nii menny enemmä ku yks ;) ...iha selvä sana toi hungikol on :D No ookke ei se kuitekaa vissii :whistle:
Joo...danssattii iha urakal ja joinkii,mutten krapulaa saanu :eek:

Miehelle soitin...niil ol ollu yö...miehe sanoin"joo,oliha se" elikkä eivät si vissii kovinkaa nukkuneet.
Tänää nautin ystäväiseni seurasta ja huomen si kotii.

Reropera Kiva kuulla teistäkii ja hyvä et Aslu saanu korvat terveeks.

Minä käyn nykyisin harvoin lukemassa. Ei vain yksinkertaisesti ole aikaa istua tässä koneella. Ja ruveta lukemaan monen kuukauden juttuja. Mutta silti olis mukava tietää, mitäs teille kuuluu. :ashamed: Olisko liikaa pyydetty jos jokainen vähän valaisis, mitä teille kuuluu ja miten lapsenne on kehittynyt.

Nyt lähden kutomaan Aslulle villapöksyjä, kun sain häneltä ihottuman kuriin, kun vaihdoin kestovaippoihin. Olen kaikki ommellut itse ja nyt on urakkana saada noita villahousuja lisää.

Aurinkoisin kevät terveisin

Reropera sekä Aslu

Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu VoittamatonRautaPerse:
Täällähän mä notkun kun pitäis olla nukkumassa :(
Hän poistuu nyt nukkumaan :wave:
Käykääs naamakirjan puolella kattomassa mahan kokoo!!
(2pv ennen leikkausta) :eek:
Häh, nyt oon pudonnu kärryiltä?? mahan koko??

Et ollenkaan, vanha maha :D Löysin vanhan kuvan siitä ja kyllä katos vauvakuumeet :LOL:

Meidän kuulumiset

Tosi kivasti on meillä mennyt. Sofia on hyvin tyytyväinen lapsi: nukkuu ja syö hyvin. Suu lähes aina naurussa. Terveenä on saanut olla onneksi koko ajan. Konttaa jo kovaa vauhtia, ja tukea vasten liikutaan pystyasennossa. Sanoja ei ole vielä kuultu, mutta jokeltelee paljon. Ja musiikin tahtiin jytää ja laulaa: taa-taa-taa :) Kaksi hammasta on edessä. Muita ei vielä havaittavissa. Mies on tällä hetkellä isäkuukaudella ja itse olen ainakin loppuvuoden hoitovapaalla. Että tällaista meille lyhykäisyydessään. =)

Moi!
reroperan takia piti oikein kirjautua kertomaan, että:
Meillä jokelletaan, kontataan, noustaan pystyyn ja kävellään "puuta pitkin". Äitiysloma on loppunut ja pikkuhiljaa oon palailemassa työelämäänkin, teen lyhyempiä sijaisuuksia ja Milla on toistaseks vielä kotihoidossa, isin ja mummin kanssa, kun äiti on töissä. Hampaita on suussa 2 (alaetuhampaat) ja kasvu sujuu omaan maltilliseen tahtiinsa, hetkeen ei ole neuvolassa käyty, mutta pituus lienee (vaatteista päätellen) 70jotain cm ja paino 9+ kg.

*muoks* reroperalta on pakko udella, että jokos teille on lisää pikkuisia luvassa?

Ammu Ei ole vielä tulossa seuraavaa, imettelen siis Aslua vielä ihan täysillä. Aslulla näyttää olevan vähän taipumusta allergiaan, niin ei ole vielä aikomustakaan lopetella imetystä. Ja minulla ei ole koskaan menkat alkanut kuin imetyksen loputtua. Mutta uuden vauvan otan mielelläni vastaan, kun Aslu on imetyksen lopettanut. Noihin vauvoihin oikein kiintyy enemmän ja enemmän, kun on saanut ne äidiksi kasvamisen ongelmat taakse. En ole kenestäkään lapsestamme pystynyt jo vauvana nauttiin niin paljon kuin Aslusta olen pystynyt ja haluaa kokea vielä tämän. Onhan nuo suloisia nuo isommatkin. Meitä kun on siunattu rauhallisilla ja tasapainoisilla lapsilla. Lapset on meidän pääomaa.

Niin ja Aslulla on 6 hammasta. Joskus marraskuussa tuli 2 alas ja pian joulun jälkeen huomasin yhtäkkiä, että hyvänen aika täällä suussa on jo 6 hammasta. Siis ne 4 tuli ylös ihan huomaamatta, mutta jouduin kyllä siihen aikaan antaan särkylääkkeitä korvien takia, että hampaat tuli siinä sivussa.

Piti tulla muokkaan tätä viestiä, kun noita hampaita onkin 7. Tuolla kun vaihdoin vaippaa piti kurkata suuhun ja taas yllätyin. Siis yksi tullut alas lisää ja justiinsa puhkeaa kahdeksaks. Ne näyttää tulevan meillä ilman kipuja, kun Aslu on nytkin ihan perus kiltti lapsi ja syö edelleen ihan normaalisti.

Reropera

Meillä kans imetetään edelleen, eikä ole aikomustakaan vielä lopettaa. Yösyötöt lopetin pari kk sitten koska neiti heräili jatkuvasti tissille. Vieläkään ei nukuta kokonaisia öitä vaan tuttia pitää laittaa aika monesti suuhun mut en koe sitä vielä niin rasittavaksi et jaksaisin vieroittaa viel tutilta pois. Kaikki aikanaan.

Kotona :D

Reropera Viljami ryömii,konttaa vähäsen,seisoo ja kävelee tukkee vasten. 6 hammasta löytyy suusta.
Päivisin mitä iloisin poika...öitä ei oo viel 9,5kk aikana nukkunu ku korkeintaa 3h muutaman kerra,normisti herää 30min- 2h välein (allergiaa tai refluksiaa epäilen...nyt enemmä tuot maitoprot.allergiaa)

Mies ol oikein hyvi pärjänny vkonlopun :attn: Pe yö ol menny Viljamil aikalail huutaen ja viime yö oli kuulemma sellain mei normi.

Heippa!
Kiva että ursu pääsit vähäks aikaa hungikolle :D Teki varmasti ihan hyvää...
Ja kiva kuulla teistäkin reropera!
Meillä Leona konttaa tai oikeestaan karhukävelee.Nousee seisomaan tukea vasten ja eilen käveli taaperokärryn kanssa.Nää taidot on tullut kaikki kuukauden sisällä.Istuu tukevasti ja ruoka maistuu.Imetän edelleen ja yritän imettää siihen asti kunnes täyttää vuoden ja saa antaa tavallista maitoa.Korvike ja pullokin kelpaa,niin ei hätää vaikkei onnistukaan.
Suussa on vasta 2 hammasta alhaalla ja lisää odotellaan.
Yöt nukutaan nykyisin suht hyvin.Tietty niitä huonoja mahtuu aina mukaan,mutta kelläpä niitä ei olis.Tai näin mä haluan uskoa :D

Bamse ja Leona 9kk

Onpas outo olla yksin kotona.. olen käynyt tuossa makuuhuoneen ovella pari kertaa katsomassa että eikö se Nooa herää.. :D
Mies lähti muksujen kanssa mummolaan ja Nooa meni ekan kerran mukaan.

Esiintyykö muilla tätä mitä tässä kuvassa tapahtuu?? Ja mitä siinä muuten tapahtuu..?? Minä en ymmärrä mitä poika hakee tällä asennolla vai onko sieltä vain hauskaa katsella maailmaa väärinpäin mutta kuukauden päivät se on tuolta tuijotellut.. :LOL:
Ei meillä esikoinen tätä harrastanut.

Täällä järkeistetään liikaa vauvahankintoja, vauvakuume ei ota laantuakseen mutta aina koetan järkeistää että sitten tarvitsee olla isompi asunto/auto.. mutta vissiin reropera pesueineen asuu kartanossa jos kuudetta kuumeilee?? :D

Nooa ryömii (varsinkin jos näkee lattialla jotain mielenkintoista.. niinkuin maissinaksun..) kovaa vauhtia, muuten liikuskelee kierimällä.. istumaan on noussut ja askelia ottaa mutta itse ei ole noussut tukea vasten vielä seisomaan vaan taluttamalla kävelee.. saisi oppia nousemaan ja kävelemään tukia pitkin, ei tykkää mennä yhtään takaisin lattialle kun on vähän päässyt tepastelemaan.. täytynee laittaa sohvan reunalla maissinaksuja niin eiköhän se pian nouse.. :D
Äiti ja ei osaa sanoa.. joitain muitakin sanoja haeskelee.. isiä tuijotti yksi päivä hoki täitäitäi.. esikoisen aikaan ajateltiin että sieltä äitiä sanotaan täiksi mutta esikkokin oli jo äidin osannut sanoa kun täitä hoki joten taitaa isä olla se täi.. itäitäitä ilman ässää niin sieltähän se tulee. Olen muuten rekisteröitynyt tänne Kaksplussaan kun esikko 8kk iässä juuri huuteli herättyään sängystään äitiäitiäiti.. :)

Ja hampaita odotellaan edelleen.. tai no ei odoteta, ei tarvitse harjata.. ;) :ashamed: =)

Reropera Meillä Elsa konttaa, nousee istumaan ja vähän nousee tukee vasten ylös. Yöt on edelleen rikkonaisia 1-3h välein herätään. Hampaita löytyy 5kpl, lisää on ilmeisesti tulossa.
Meillä kans imetys jatkuu ainakin sinne vuoden ikään asti.
Sanoja ei oo vielä tullut, mutta täätäädäädää ja mammammaata toistellaan :D

Vielä piti öisätä että uusin juttu pojalla on tanssiminen.. siskoaan taitaa aika lailla seurata joka tanssii joka päivä ja moneen otteeseen joten koko yläkroppa heiluu musiikin mukana.. :D

Mies sanoo välillä poikaa tytöksi kun toinen mikä siskosta lienee tarttunut, on kiljahtelu / kirkuminen innostuksesta.. onko se tosiaan matkimista vai kirkuuko muiden poikavauvat? =)

Juu, siis elossa ollaan. Ei kyl välttämättä kauheen vahvasti. Ensin oli Rasmus kipeenä, sit minä, nyt taas Rasmus ja ukoltakin meni selkä... ei vaan jaksa! :(

Meijän yöt on aina vaan kauheempia. Rasmus huutaa tunnin 1/2-1 tunnin välein öisin. Mä hyppään siis vähän väliä laittamassa tuolle tuttia suuhun. Välillä rauhoittuu ihan sillä, välillä taas ei. 8kk-neuvolalääkärissä, lääkäri lupasi, että nyt 9kk-neuvolassa (24.3.) niin sana vaan th:lle niin saadaan lähete unikouluun. Vähän kyllä pelkään, et mitä se sit on. :(

Kiitos teille, jotka ootte mua kaipailleet. Niin ja Ammu ei siis ole mitenkään pahasti sanonut ukosta tai kenestäkään. Tää mamma ei vaan enää jaksa. Päivät menee sumussa ja yöt pimeydessä, mut valvoen. Yritän käydä teitä täällä taas kurkkimassa, mut en voi luvata mitään.

Palaan taas pimeyteeni valvomaan! :wave:

Kiva rebel että ilmoittauduit ja ihanaa että Ursulla oli hauska ja virkistävä viikonloppu :) (Rebel - näin viestisi vasta nukkumaanmennessä - vastailen myöh ;)).

Tääl on mamma vähän kuumeessa töissä. Ihmettelinkin miksi yöllä ja aamulla oli niin huono olo ja itte olin ihan äksy (johtunee ehkä miehen supermarttyyrimeiningistä yöllä "mä hoidin sen jo kerran") |O Noo, katotaan jos tää buranalla talttuis, jaksais sitten siihen asti, kunnes haen pojan hoidosta. Miehellä iltavuoroviikko, eli kahdestaan ollaan, taas.

Lauantain matsi voitettiin, mies tuli klo 22 käheä-äänisenä kotiin eikä ollenkaan pahassa kunnossa, yllätys sinänsä. Eilen käytiin kirpparilla ja löydettiin pojalle oma Uno (auto :D). Sellanen n.20cm korkea auto missä on ratti. Eipä tuo itse vielä kyydissä pysy, mutta tuettuna oli kovinkin hauskaa :D Rattia kyllä väänteli siihen suuntaan, että eiköhän tuosta (kortiton) Räikkönen saada, jos ei jalkapallonpelaajaa!

Maanantaimasennusta ruokin hyvällä aamupalalla: pieni rasia Pandan suklaarusinoita :p

reropera
Täällä Justiina ryömii, nousee tukia vasten, kaksi hammasta alhaalla, istumaan menee ihan ite. Yöt ovat "hyviä", nukutaan 21-07 välinen aika ja syötän pullollisen yöllä.
Tutista vierottaminen mielessä mutta kun :ashamed: Esikoisellakin on vielä :ashamed: :ashamed: (selityksenä koitan; itse söin ensimmäiseen koulupäivään asti :ashamed: )
Meillä kiljutaan ja karjutaan nyt uutuutena on "puuskuttaminen" suu tötteröllä ja tuima katse leluille ja sitten phuuh phuuh :D Hassu!
Vauvakuumetta ei enää täällä vaan odotellaan vkoa 13 jolloin syntyy koiruuksia (irlanninsusikoira) josta voisi meille pentu löytyä :heart:
Kotihoidontuella ja palkallani kituutellaan ukon lomautuksien ajan (tänä vuonna joka kk 1vko kotona ja parinsa kanssa vuorottelee. eli joka toinen kk, 1vko kotona)
Näin meillä :wave:

Mukava kuulla tiestä kaikista. Minulla ei enää rahkeet riitä täällä tietä seuraileen, mutta mukava aina joskus käydä kurkkaamassa, mitäs teille kuuluu. Mutta jos ei ole aikaa lukea koko palstaa, niin ei saa oikein kuvaa missä mennään itse kullakin, niin ajattelin että kysäsempä. Kiitos, kun vähän kertoilitte. Huomaan kun luen teidän lapsienne kehityksiä, niin meillä on iso poika, mutta silti vielä ihan vauva, kun tuossa lattialla on, vain perruttamalla vähän liikkeelle pääsee. Karvamatolla nousee konttausasentoon. Siinä vähän aikaa nytkyttelee ja tulee siihen tulokseen, että makuulla on parempi.
Äitiäitiäiti :) Ei me kartanossa asuta. Ihan tavallinen vanha omakotitalo. Makuuhuoneita on kyllä, mutta kaks ei vielä käytössä. Kun pienet lapset tuntee olonsa turvallisemmaksi, kun saavat olla toistensa kanssa samassa huoneessa. Ja tää talo on halvalla ostettu -47 rakennettu, ja sitä sitten peruskorjattu ja laajennettu. Ja saatu tää meidän perheelle toimivaksi, toivomme mieheni kanssa, että me vanhana vielä tässä saamme asustaa. Ja autokin on jo iso (9hlöä), kun on lapsia helpompi hoitaa ajon aikanakin, pääsee käveleen. Mutta autokaan ei ole mikään kallis, vuosimallia -89. Eli tällä vain tahdon sanoa, että ei se raha ratkaise. Me olemme alusta saakka ajatelleet, että haluamme ison perheen, vaikka sehän ei ole todellakaan varmaa saako sitä, mutta silti.. Alusta saakka olemme toimineet sen mukaan. Nytkin Aslulle ei tarvinnut ostaa kuin turvaistuin. Muutamia vaatteita olen ostanut, kun mukava pukea jokaiselle jotain omaakin, eikä aina niitä vanhoja edellistä lasta muistuttavia.

Oikein aurinkoista kevättä teille jokaiselle, ja muistakaa nauttia tästä pikkulapsi ajasta. Vaikka se on välillä rankaa yövalvomisten, sairasteluiden yms. takia. Mutta tää on sitä oikeeta elämää, joka kestää oikeesti tosi pikku hetken. Nauttikaa siitä! Just tästä alle vuoden iästä tuonne 2 vuoden ikään lapset on parhaimmillaan. Päivään alkaa löytyyn oikeat rytmit, mutta ei ole vielä tullut uhmaiätkään. Ne on niin aitoja, naureskelevia. Ei tarvi kun katsoa sinnepäin, niin heti hymy irtoaa. :heart: :heart:

:wave: Reropera

Kiva kuulla sustakin rebel!Voi itku että teilläkin yöt menee vielä huonosti...Hirveesti voimia! :hug: :hug:

äitiäitiäiti Toi on just se karhukävelyasento.Meillähän Leona ei ryöminyt missään vaiheessa.Neiti lähti suoraan konttaamaan,jota se teki noin viikon ajan ja sit lähtikin karhukävelemään.

Molemmat lapset on nyt räkäsiä.Tyttö on niin kiukkunen,kun nenän kautta ei ilma kulje.Sainpahan taas maistiaisia siitä mitä on kun yöt huudetaan eikä unesta tietoakaan...Eli :hug: kaikille yövalvojille.Mä oon jo ihan poikki yhden yön jälkeen :ashamed:

Bamse

Yhteistyössä