Kesäkuun 08 Kullankerät maaliskuussa

Täällä oli myös viime viikolla parina yönä kipuitkua nukkumaan mennessä.. olipa oudon kuuloista kun ei ole kuullut kipuitkua aikoihin.. hampaita on odoteltu ja kovin niitä oireilee muttei siellä mitään näy.. mutta masukivut oli kipuitkun syynä ja veikkaan että esikoisen tiputtamat ruoan palat häviää parempiin suihin ennenkuin niitä ehtii imuroida pois. Jokin "sormiruoka" ei sitten sopinut.. :/
Maissinaksuja ja leipää on meillä annettu lähinnä sormiruokana.

Meilläkin ensiaskelkengät hommataan sitten kun kävelee kunnolla ja tarvitaan niitä siis ulkona.. eipä sitä vielä minkä vuodenajan kengille on tarvista.. lähteekö kävelemään 10kk vai 1v10kk iässä joten odotellaan.. :)

Tuttijutuista tuli mieleen.. meillähän ei myöskään kelvannut Nooalle tutti mutta sinnikkäästi tarjoamalla oppi kuin myös omaan sänkyyn nukahtamisen n. 4kk iässä.. omaan sänkyyn nukahtaminen taisi olla helpompaa. ;)
Imemisen tarvehan alkaa vähetä tässä vaiheessa ja luin jostain että uusin suositus olisi vieroittaa n. 10kk iässä.. aikooko joku vieroittaa tutista nyt?
Huomasin tuossa yksi yö kun poika kitisi ja normaalisti olisin iskenyt tutin suuhun mutta sillä kertaa silitin vähän päätä ja uni jatkui.. monesti ei tutti edes kelpaa.. siinä mielessä ajattelin että kun sille ei enää sinänsä ole tarvetta vaan alkaa muuttumaan tavaksi, voisi tuon vaikka jättää pois.
 
Hermot menee totaalisesti |O
Poika vaan karjuu, ei syö syöttötuolissa, ei tuttipullosta (kolmea eri laatua kokeiltiin illan mittaan, kylmää, huoneenlämpöistä, mikrotettua ruokaa - maitoa, velliä ja puuromaitoa) |O
Alkaa pikkuhiljaa ketuttamaan - kun sit tietää taas minkälainen yö on edessä.
Ja jätkältä vuotaa vertakin nenästä, sen verran äkäinen on toi rääntulo ollut tässä viikon ajan. Onneksi ei ihan valumalla litroja valu, vaan rään mukana tulee punaista viirua.
 
Iltaa!
Meillä neiti kävi ilman iltapuuroa hirveellä huudolla seiskalta nukkumaan.Normaalit päikkärit on nukkunut,niin enpä sit tiiä mikä sitä noin väsytti.Nukahti muutamassa minuutissa.Saas nähä millanen yö tulee...

Rebeliä mäkin oon kaivannut.Olis kiva kuulla miten siellä menee...
äää Mä oon kuullut ton saman et 10kk olis hyvä ikä vierotukseen,mut se on liian helppoa tunkea tuttia suuhun öisin.Päivisin meillä ei tuttia syödäkään.
 
Jäi vähän kesken kun tyttö alko huutaa.Lopetti jo kun nostin takamuksen penkistä :D

Elppa Meillä ei oo vielä tollasta ollut,mut pystyn kuvittelee ettei mun hermot kestäis...
Ursu Hyvä et saitte lääkäriin ajan.Nyt sit vaadit ne kaikki kokeet tai pistät leirin pystyyn lääkärin huoneeseen :attn:
 
Meil on kans tuurisyömistä ilmassa. Välillä menee ,kun on oikein nälissään, kunnon satsi ruokaa ja sitten välillä ei mee ku lusikallinen ja huudot päälle. Ja mulla menee järki kun menee ruokaa sitten hukkaan ku ei osaa yhtään ennustaa kelpaako tällä kertaa vai ei.

Ja toinen jippaiaiei on vain äiti kelpaa- ilmiö, vaikka isäkin on nyt kotona. Kyllä sillon kelpaa muukin kun ei itse ole näkösällä, mutta heti kun menee lähelle niin alkaa huuto joka ei lopu vasta kuin sylissä. Nyt karjuu tuol sängyllä vaik isänsä on siellä... Huoh.

muok.

Bamse :flower:
 
Meillä on kans jonkin sortin flunssaa päällä.. muutaman päivän on saanut friidata ihan kunnon tukkeita ulos, ja noita veriviiruja tuli nyt.. limakalvot vissiin ärtyneet.
En nyt sitten nukkumaan laittaessa friidannut vaan annoin tippoja ainoastaan.. ettei ärtyis enempää. Eli jos teilläkin Elppa friida käytössä niin saattaa tuo jatkuva friidailu ärsyttää.. :wave:
Saas nähdä tarviiko yöllä friidailemaan ruveta, poika nukkuu normalisti selällään mutta nyt kyljellään, helpottanee oloa.. mies kantoi töihin lähtiessä esikon viekkuun ja nukuttiin kaikki tänään klo 11:30 saakka.. :eek:
Eli jokin tauti täällä jyllää.. mutta saa olla 40 astetta kuumetta jottei näille muksuille ruoka maistu.. Nooakin on flunssan aikaan vaan lisännyt määrää, vetää kolmen 8kk ruokapurkin verran sapuskaa aamu- ja iltavellin lisäksi päivässä.. :whistle:
 
Huomenta

Meillä sairastelut jatkuu :kieh: Maxin sain jo terveeksi ni eiköhän tuolle 6v likalle iskenyt angiina..Max ja Sara on nyt ollu vuoronperään kipeenä koko tän alkuvuoden,millonhan tää loppuu??? Isommat likat ihme kyllä on pysynyt terveenä =)

Ruokailu on nykyään aika taitolaji meillä, millään ei malttais Max olla paikoillaan ruokailun ajan. Ja muutenkin ruokamärät on puolittunut siintämitä ne on ollut.

yöt meillä taas nukutaan hyvin. max kävi eilen illalla nukkumaan klo:19.00 ja heräsi aamulla 5.45 juomaan maitoa ja vielä nukkuu =) Aikainen nukkumaan meno johtui siintä kun ei enää nukkunut eilen kello 14.30 jälkeen ollenkaan tirsoja niin ku yleensä.
Voimia teille kenellä ei edelleen nukuta öitä :flower:

Elppa Meillä oli tammikuussa ihan sama tilanne syömisen kanssa, silloin käytin Maxin lääkärissä ni sillähän oli sitten kurkkutulehdus.

Ursu Tovotaan että saatte jotain vastauksia lääkärikäynnillä ja yöt helpottuisi teilläkin
 
Huomenet

Eilen jäi näpytykset ihan kesken.

Siis ursulle piti laittaa siitä että hyvä että sait tohtorille aikaa, selviäähän sitten sekin ja yksi asia vähemmän mietityttämässä unien heikkoa laatua...

Jaahans, kakka haisee nokkaani :x Hemmettiläinen kun mä kirjoitan aina 2sormella ja ajatus oikeesti katkee jos joku häiriötekijä tulee kohille :ashamed:
Muillekkin mun piti kommentoida mutta nyt luovutan totaalisesti ja jätän väliin, anteeksi!

Kakkaa pois ja seuraavaan kertaan :wave:

Mamitzu ja Nuhainen Justiina
 
Aamuja :)

Hyvähä toi lekuri aika on,mutmut...nyt sellane olo et veisin toisen sinne turhaa ja teetän lääkärille turhaa työtä :ashamed: vaik tiiän oikeest et oha toi selvitettävä tai ainaki pois suljettava...se allergia siis.

Argh,meil taas nii kylmä et istun toppatakis ja sormet sekä nenä kylmänä :LOL: ...toi luettava nii et miul taas nii kylmä,ei tääl muut kyl palelis.

Paranemisii kipeille :hug: ja muille tarviiville :hug:
 
Ursu Nyt pois tuollaiset ajatukset! Hyvä vaan, että luotat äidinvaistoon. Sinä olet oman lapsesi paras asiantuntija! :hug: Sitäpaitsi lääkäri tekee vain työtään, joten se saa rahaa siitä vaikka joku "hukkaisikin" sen aikaa. ;)

:hug: Kaikille sairasteleville ja väsyneille mammoille :hug:
 
Heippa!

Olipas duuni työntää vaunuja reilu kilsan matka päiväkotiin auraamattomia teitä pitkin.. ja mä luulin asuvani kaupungissa.

Juu, friidaa ollaan käytetty mahdollisimman vähän lähipäivinä, nimenomaan justiina tuon nenän limakalvon ärtymisen takia. Raukka :(

Ostin eilen kirkkaanvihreät aurinkolasit pojalle! "shades", vähänkö siitä tulee nyt cool, kun ei aurinko ja lumi enää heijasta ;) Tosin saa odottaa muutaman päivän että posti tuo, tuo nettishoppailu kun ihan liian helppoa!

Tänään lounastreffit hyvän ystävän kanssa, joka ehtiikin tähän mun työpaikan lähelle, jee! =) Tosin vaihtoehtona salaatti/patonki/keitto, kai sitä pitää sitten lihat syödä kotona :p

Nyt jatkan töitä.. tai jotain..
 
:eek: Ei kai toikaa nyt oo normii...Viljami joko ummessa tai sit ripulilla :( ??!!

Eilen meil olkii hauska juttu...vaihoin vaippaa tuos tv:tä tuijotellessa,housuvaippaa siis.
Jäbä sylissä ja tietty ekan toine lahje repässään ja sit otin vaipan toiselle koivelle ja laps syliin kunnes tajusin et sil ol sonnat housussa...ja viel vetelät :x :LOL:
Ei auttanu ku huudella isommat auttamaan...Vimppa pesulle ja ite vaatteiden vaihtoon. Ol muuten täysin hajuton sonta siihen saakka ku ne ol sit miun housuilla :LOL:
 
Ursu :LOL: Mä oon joskus ajatuksissani ottanut tytön lantiolle syliin,kun oon mennyt peseen kakkapyllyä :x Joku pieni ajatuskatkos tullut.
Vaikuttais siltä et joku siellä Viljamin masussa vaivaa jos on joko tai.No toivottavasti selviäis pian.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Noniin 8kk neuvolassa käyty

paino: 9845g
pituus: 73,2cm

nää nyt voi kirjata sit vaikka 8,5kk mitoiks tai 9kk.... =)

jäi taas niin paskan maku suuhun koko neuvolakäynnistä :kieh:
Ai miks?
Oon ihan poikki. Ottaa lujille näköjään tää työn ja kodin yhdistäminen. Töissä oottaa, että pääsis kotiin ja kotona on ihan epätoivonen, kun miljoona hommaa odottaa :kieh:
No oli nuo saaneet syötyä sentään (eilistä nakkisoppaa lämitettynä ) eli jotain positiivista kumminkin. Hyvä meidän iskä!!!

 
Ammu
No kato kun meijän neuvolassa perhepeti on ihan vieras käsite |O ja nyt kun sanoin, että muutaman yön on nukkunu omassa sängyssä mutta viime yönä oli pakko ottaa viereen, että oisin saanu edes hetkeks ummistaa silmiäni. No täti siihen, että nyt se on sitten kaksin verroin vaikeempaa opettaa omaan sänkyyn ja itehän sä ne ratkasut teet, me vaan annetaan ohjeita täällä :kieh: ja plaaplaplaapla
Täti on ilmeisesti sitä mieltä, että se oma sänky on joku avain onneen ja sitten nukutaan täysiä öitä ja kaikilla on ihanaa ja sitä rataa |O ja sillä kun itellä on niin helvetin paljon kokemusta tästä hommasta kun lapseton on! Kaikki on niin helppoo kun vaan tekee sen päätöksen ja sillä siisti.

:headwall: :headwall: :headwall:
 
Suakeli ku rupes väsyttämään kun ensin reipas tunnin lenkki ja päälle ruokaa ni ei meinaa enää pysyä hereillä :snotty:
Ja jestas mikä yö oli taas! Kolmen aikaan annoin panadolia ja Julia käperty kainaloon niin nukkui sitten aamuun... taitaa ikenet olla tosissaan kipeät :'(

MP meilki entinen neukkatäti hopotti aina et pitää laittaa omaan sänkyyn, tää uus taas tuumasi että jokainen tekee niin kuin parhaaksi kokee. Ja meillä ainaki toimii vielä perhepeti ( toistaiseksi ) .

Pikaista paranemista kaikille sairastelijoille!
 
Järki lähtee tuon vinkuiitan kans |O |O |O |O
Ja prkle ku jotaki ei saa periksi ni vasta se huutaa. Argh. En ees muista millon ois viimeksi saanu sille jonku iltaruuan/puuron/vellin alas. Tekis mieli karata vaikka namibiaan ja tulla vaikka sitte 18-vuotis synttäreille takas. :headwall:
 
Yö oli taas....
Oon nukkunu varmaa jotai 2-3h koko yönä...klo 01-03 valvoin kokonaa ja muuten hyppäsin pojan luona puolentunnin-tunnin välei enkä sit saanu joka pätkäl edes ite unta :headwall:
Tänää klo 10.00 se lekuri :attn:
 
Se on kyllä tosi että sitä tottuu äkkiä niihin parempiin uniin ja nyt kun taas parin viikon ajan on ollu levottomat yöt ni tuntuu että on ihan romuna kun pitää puol 7 nousta ylös. Pistää kyllä välillä miettimään että miten ihmeessä sitä jaksoi alkutaipaleen parin tunnin unilla :eek: (Ursulle sylikaupalla myötätuntoa)
Mulla on alkanut jo ahdistamaan kesäinen töihin paluu, tai enemmänkin se että Julia menee hoitoon. Tuntuu että huolehtiikos ne tätit minun pikkasesta ihan varmasti...? :ashamed:

Meillä on viikon ajan ollut kovat konttausharjoitukset (viimeinkin), on sitä jo odotettukin ettei aina jäis huutamaan perään kun menee huoneesta toiseen, vaan sitten voi tulla ite perässä jos siltä tuntuu :whistle: Jos tuosta meidänkin vauvasta olis tulossa jo vähän isompi :saint:
 
Onko Melodi OULUSTA? mulla on kyllä menny jotain tooosi pahasti ohi. Itehän oon siis iistä.

Meillä oli taas KAMALA yö. Matias itki, itki ja itki. itkun välillä se pyöri ja ähinää. Tissi ei kelvannut, eikä tutti. Mikään ei ollut hyvä. Matias oli kyllä unessa koko ajan, nousi unissaan istumaankin ym. Muutaman kerran herätin Matiaksen, jotta se edes vähäksi aikaa rauhottuu.
sama meno jatkuu nytkin. kitinää, vikinää ja itkua. MIkään ei oo hyvä, ruoka ei maistu. Nyt ilmeisesti nukahti hetkeksi, yleensä nuo unet on 20min.
Mää en oikeasti enää jaksa! MIehestä ei oo mitään apua, se on taas reissussa.

Oon muutaman kerran koittanut alkaa pitämään Matiakselle unikoulua. Mutta koska siitä seuraa itkua, mies saa hepulin; kun HÄNEN täytyy saada nukkua, koska hänen pitää käydä töissä. No kyllä kai MUNKIN pitäis joskus saada nukuttua! En oo kahteen vuoteen nukkunut kokonaista yötä! Mun koko elämä on vaan toisten tarpeisiin vastaamista ja muiden pillin mukaan pomppimista. Ketään ei kiinnosta, miten mää jaksan! -En mää enää jaksakaan.

Tänään on lääkäri neuvola; täytyy kai TAAS KERRAN ottaa Matiaksen uniongelmat ja itkuisuun puheeksi. EIhän se mitään auta, ei mua oo kukaan kuunnellut tähänkään mennessä.

Toivottavasti Ursulla ja Vimpalla alkaa ongelmat ratketa. Ja muilla huonosti nukkujilla tietenkin kans.
 
Huiskis :hug:

Lekuris käyty...lääkäri totes et ei hänen mielest oo mitää syytä ottaa testei ku ei ne edes välttämättä näytä mitää näi pieneltä :eek:
Ja et mahaasa se vaa itkee ja valvoo :headwall:
Sit vaadin et kokeisii on päästävä...joten kirjotti lähetteen mis tuli hyvin selväks että äiti VAATI testejä.
Lähete jostai hemmetin syystä keskus/alue sairaalaan...en oo nyt varma kumpaan,mut sielt tulee sit joskus kutsu :kieh:

Eli meil kaikki jatkuu niku ennekii.
 

Yhteistyössä