Kesäkuun 08 Kullankerät maaliskuussa

Jee, mun hermot kesti enkä luovuttanu :attn:
Huuto kesti 2h |O joka kerta ollu sama homma, kun on ensin nukkunu omassa sängyssä ja kun on heränny ja takasin on koittanu laittaa niin huutokonsertiks on menny.
Mutta sylissä pidin ja rauhottelin, välillä meinas usko mennä mutta en luovuttanu.
En sitten tiedä teinkö väärin kun tissille nukutin ja nostin sänkyyn, pääasia oli saada se hiljaseks.
No sitten yöllä herättiin samanlailla ku tähänki asti parin tunnin välein. Nostin hetkeks syliin ja puolinukkuvana/nukkuvana nostin takasin.
Tissiä annoin vaan 2 kertaa :D
Ja tais siinä aamulla pisin pätkä olla 3,5h, jeejee

Kokeillaan nyt tällä systeemillä mitä tapahtuu. Mutta vieläkin mua häirittee toi kamala pierun määrä, että mistä se johtuu :/ Iteltä oon jättäny pois suklaan ja ruisleivän, voihan se olla ettei ne vielä vaikuta kun vasta vajaa viikko kulunu...

Onhan se ihanaa kun opittu nyt liikkumaan, mutta hitto tätä perässä juoksemista :snotty: jää palstailut ihan liian vähälle :LOL:

Emmalle pikaista paranemista :hug:
 
Huomenia!

Lellellä on tänään 9 kk synttärit :heart:

Mulla on ollut lainassa kaksi unikirjaa: Elizabeth Pantleyn "Pehmeä matka höyhensaarille (hellä tapa saada vauva nukkumaan läpi yön)" ja Vau'kirjan "Hyvä uni (lapsen terveet nukkumistottumukset)". Niitä ollaan sovellettu viikon verran. Vielä on ehkä liian aikaista tehdä syväluotaavia johtopäätöksiä, mutta tuntuisi siltä, että ollaan oikealla tiellä.

Lellen uniaika on hieman aikaistunut ollen nyt n. klo 21-7. Yöt ovat edelleen vaihtelevia, mutta hyviä öitä tuntuu olevan nyt enemmän kuin aiemmin. Olen merkinnyt ylös heräämiset, ja niitä on muutaman (1-4) kerran yössä. Sellainen muutos ollaan tehty, ettei mennä heti laittamaan tuttia, kun Lelle alkaa äännellä. Joskus tuloksena on ollut kauhea huuto, mutta viime yö meni niin, että ääntely loppui joka kerralla itsekseen. Ehkä Lelle sai itse tutin suuhunsa tai muuten vaan nukahti. Vielä viime viikonloppuna jouduin keskellä yötä rauhoittelemaan Lelleä ja pitämään sylissä keskellä yötä, mutta nyt ei ole viikkoon ollut sitäkään rumbaa. Katsotaan miten tämä tästä etenee...

Hyvät viikonloput kaikille!

:wave:
 
Onnea Lellelle ja muillekin 9kk täyttäneille :heart:

MP :hug:

Kyllä meilläkin herätään yöllä 0-4 kertaa istumaan, konttamaan, seisomaan. En oo osannut ees pitää tätä ongelmana, kun ei se muuta vaadi kuin laittamisen takaisin makuuasentoon ja tutin suuhun. Aattelen, että se on vaan nyt tää vaihe kun päivälläkin liikutaan ahkerasti. Eli heräilköön. Eiköhän se aikanaan taas ohi mene.
 
Niin, siis ja tuo mun aiempi kommentti tuossa ylhäällä oli Tiktun viestin aikaansaamaa pohdintaa. En siis tietenkään verranut meidän unia teihin, joiden kullankerät itkee ja valvoo pitkiäkin aikoja öisin. Sympatiat teille :hug:
 
Hyvää naistenpäivää kaikille!
Me oltiin Tallinnassa tyttöjen kanssa ja kivaa oli!Kova ikävä oli lapsia,mutta kyllä sitä osasi nauttia omasta ajasta :)

Nukkumisesta on ollut puhetta.Leonahan on vasta muutaman viikon nukkunut yöt yhdellä herätyksellä,kun aikasemmin tosiaan heräili tunnin tai kahden välein.Niin nyt täytyy myöntää,et niinä öinä joina tyttö on herännyt 2 kertaa,oon ollu aamusin tosi väsynyt.Voiko oikeesti elimistö näin nopeesti tottua siihen et saa kunnolla unta???
Tarkennan kuitenkin vielä sen verran ettei se yhden "huonosti" nukutun yön jälkeinen väsymys oo mitään verrattuna siihen zombie oloon joka tulee jatkuvasta valvomisesta.
:hug: kaikille väsyneille :hug:

Sormiruokaa meillä ei vielä syödä.Pitäis varmaan maissinaksuja ostaa,niitä ainakin kulu esikoisella.

Bamse
 
Iltoja!
Lukemassa kävin monta kertaa päivällä, mutta aina kun piti kirjoittaa, niin tuli joku este (lue: vauva :D).

Meillä on sairastettu nyt flunssaa ihan urakalla. Onneksi on helpottamaan päin, ja poika menee (ellei yöllä yhtäkkiä kuumeile) huomenna taas hoitoon, kun nenä vaan vuotaa ja kolme kuumeetonta päivää takana. Tänään maistui ruokakin ihan hyvin. Vielä kun poika oppis päivällä nukkumaan pidempään kuin 30min kerralla, niin avot, back in business!

Kiva että Bamsella oli hauskaa Tallinnassa! Jotain tollasta kaipaisin minäkin, mutta tuleva kuukausi näyttää apealta. Mies on ensi lauantaina menossa Liverpoolin kannatusjärjestön tapaamiseen kauden tärkeimmän matsin varjolla (klo 14.45 alkaa, joten kotona tuo on vasta 12h siitä aikaisintaan...), eli siinä meni se vkonloppu. Sitä seuraava viikonloppu ollaan varmaan kotona ja kuukauden vaihteessa mies menee liiton risteilylle kolmeksi päiväksi. Blääh - ehtiihän sitä!

Sormiruokavarasto laajenee meillä päivä päivältä. Lähes kypsäki keitettyä porkkanaa (tähän nakuasu lapselle..), appelsiiniä, päärynää, omenaa, maissinaksuja, leipiä, hunajamelonia (itte syön melkein koko melonin sillä välin kun poika popsii omaa siivuaan, nam!) ollaan syöty. Appelsiini sai niin hyvän reaktion aikaiseksi, että piti tallentaa kameralla - ilme oli.. HAPAN :D mutta hyvin näytti saavan siitäkin nesteitä = kaikkea piti koittaa kun ei pullosta juonut mitään torstaina.

Huomenna taas töihin. Oikein kaduttaa sanoa, mutta on se työntekö vaan niin pirun helppoa! Vertaa näihin kuukausiin kun on ollut kotona keskimääräistä vaikeamman ja kokoajan (tuntuu siltä, hampaat tai flunssa aina päällä) kipeän lapsen kanssa, niin lämmin ruoka, rauhallinen vessahetki ja kuuma kahvi tuntuvat aika luksukselta. Mutta niin tuntuu taas lapsikin joka kerta kun hoidosta pojan haen; hymykuopat tervehtii samantien, ja itku tulee kun sylistä laittaa vaunuihin. Kauhea halisylipula on toisella aina, joten illat meillä ollaan melkein pelkästään sylissä tai melkein sylikkäin lattialla leikkien..

Mitäköhän mun piti vielä sanoa.. Meidän yöt menee 19/19.30-6/7 n.3-10 herätyksellä. Äsken tossa sanoin miehelle että poika nukkui parikuisena paremmin kuin nytte, miten saatais se takaisin samanlaiseksi pikkukääröksi.. Miehen vastaus: Tehdään toinen. :whistle:
 
Kokonaista 3 viestiä tälle päivälle :eek:

Viime yö meni paremmin ku edellinen, 4 kertaa herättiin =) Miksei kukaan sanonu mulle, että tää omaan sänkyyn totutus menee näinkin helposti, mä oisin tehny sen jo monta kuukautta sitten, höh |O :snotty:

Tänään oltiin ekaa kertaa kylässä mun kaverilla, jolla on laskettuaika ens viikolla, jänskättää :xmas:
Ja oon kyllä niin kateudesta vihree niitten kämpän takia, se luukku oli ku suoraan jostain sisustuslehdestä :snotty:
Ja nyt iski ihan hirvee halu saada uusia huonekaluja ja hävittää nää vanhat lastulevykauheudet ja muut tilpehöörit. Kun olis sitä rahaaaaaa |O

Meillä on Elsa kans syöny pari päivää tosi nihkeesti, puuro menee aika hyvin mut kasvissoseet tökkii. No tänään sit keitin perunaa ja porkkanaa ja palottelin ne pieniks paloiks niin sitten kelpas vähä paremmin ku sai ite pureskella :D

Aika ihme homma muuten. Sormiruokaa syö ihan hyvin, mutta sitten kun koitin soseen joukkoon laittaa ihan pieniä hippuja leipää, että olis vähän karkeempaa, niin heti tuli oksennus :eek: eli soseet pitää olla ihan sileetä, muuten tulee laatta :/

Mulla tuli melkein itku kun luin tota Elpan juttua pojasta, että itku tulee kun rattaisiin laittaa :'( toinen on niin pieni. Mitähän siitä tulee kun mä haen Elsaa tarhasta, varmaan molemmat itketään sitten tarhan pihassa :D

jep jep, mutta nyt iltapuurolle :wave:
 
Sormiruokaa ...meil syyää paahtoleipää,näkkileipää,riisikakkui,kalapuikkoi,herneit,papuja,kukka-ja parsakaalia,leikkeleitä,juustoa :ashamed: ,perunapalasia,makaronia,banaania,omenaa,päärynää,kananpalasii.

2 ötä menty jopa 2h pätkis...saanu nukkuneeks ainaki pikkase.
Tänää käytii typyn kaa yhes jumpalla,naistepvän kunniaks ja taidetaa tehdä siit tapa ku ol nii mukavata :D

Enää5yötä nii pääsen yksin viettää vkonloppua B)
 
Huomenta =) se on arki nyt.
Oon iha iteksee hereillä...ihanaa ylellisyyttä ;) Sain Viljamin tainnutettuu hetkeks viel ku annoin vellii tuos varttii vailla kuus,koht varmaa heräjää ja tietty koululaiset puol seiskalta.

Vissii ylikierroksil käyn ku illal en unta meinaa saada ja yöl kans iha pirtee ku Viljami herättää tai siis sen jälkee ku saan hänet nukkuu takas ja vois itekkii ummistaa silmäsä.

Missä Menhit :attn: :hug:
 
Menhitin poissaolon ymmärtää, mutta entäs rebel!? Puhelimitse häntä perjantaina kiusasin, mutta keskeytin anopin sisääntulon :D Joten eiköhän tuo elossa ole ;)

Onpas kivaa, poika on nyt herännyt klo 5 kaksi aamua peräkkäin. Sängyssä ollaan pyöritty 6 asti, kunnes noustaan, vaihdetaan vaippa ja juodaan vellit.. sit vaan ootellaan et kello tulee 7, että pääsee hoitoon lähtemään.

Mulla on vihdoinkin töissä hyvä näppis, ei tartte kokoajan olla kattomassa sormia että mitä ihmettä mä kirjotan.. Ehtii teitäkin morjestaa heti aamusta, kun työpiste vaihtui täksi päiväksi (tuuraan), ja täällä tulee töitä vasta klo 8 alkaen :)

Alex on muuten alkanut karjuhuutaa aina kun homma pissii. Eli ei pelkästään sellasta hysteeristä huutoa, vaan suu auki ihan karjuu. Vähemmästäkin luulis kurkun kipeytyvän. Taitaa poika vaan koitella uusia äänenlahjojaan |O Ei kiinnosta, varsinkaan klo 3 yöllä. Viime yö menikin hyvin, heräs klo 3 maissa tutinkaipuuseen ja 5 aikaan oli ihan hereillä. Miehen kanssakin ehdittiin illalla hyvin... nakuilemaan. On siitä jo aikaakin, mitenköhän tuo jaksaa minuu, pihtaria :ashamed:
 
Huomenia täältäkin :)
Meillä alettu vihdoinkin taas nukkua kunnolla yöt ja ei oo enää tuttiakaan tarvinnu käydä antelemassa pariin viimeseen yöhön. Niille joilla yöt menee huonosti, voima :hug: tiedän myös mitä noi heräily-yöt voi olla koska toi meiän neiti heräili 3vuotiaaks asti, rankkaa ja oikeesti välillä sitä oli ku haamu kun ei ollu öitä saanu nukkua.
Meillä tänää olis kerhopäivä ja siellä ois Jonathanin vaate-esittely josta nyt aattelin tuolle pojalle tilata välikausihaalarin. Tytöllekin pitäs tilata housut mutta taian jättää myöhemmäks.
Muuten täällä tätä normaalia eloa..pojan perässä saa juosta kun menee kaikkialle minne ei pitäs ja noustaan joka paikkaan pystyyn. Nyt alkanu nouseen leluja vastenki pystyyn ja työntää niitä lattialla ja kävelee perässä :D
Mut nyt on lähettävä kohta pukeen ja viemään neitoa eskariin.
Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Huomenta!
Mietin kans tuota rebeliä. Ja tunnontuskia oon potenut, kun taannoin hänen miehestä sanoin vähän.... no, kurjasti. Kai ne on nuo miehet, anopit, siskot, veljet ja muut sellasia, että ite niitä saa parjata sydämensä kyllyydestä, mut jos joku toinen erehtyy moittimaan, niin heti ollaan puolustuskannalla. Tuskin (toivottavasti?!) siitä on kuitenkaan kysymys, tule nyt nainen edes ilmottautumaan elossa olevaksi?!
Täällä tytöllä nenä vuotaa, muuten ollaan suunnilleen kuosissa. Huomenna olis edessä taas töihin lähtö. Pitäs jaksaa asennoitua siihenkin.
Kadehdin teitä, joiden vauvat syö tuttia. Tuntuu niin "vaivattomalta" tuo tutti suuhun ja unet jatkuu. Eihän se tissin tarjoaminen tietty sen vaivalloisempaa ole, mut jotenkin... Mulla alkaa näköjään tää "henkinen tissistä vierottaminen" (eli ite alan jo ajatella imetyksen loppumista/lopettamista) saa nähdä kauanko kestää, et se siirtyy käytännön asteelle, edellisen kans meni aika pitkään :snotty: Kai me nytkin tissitellään vielä tää kevät ja saadaan sit suoraan siirtyä Ammun maidosta ammujen maitoon ja kipata tää vastikevaihe välistä (Milla ei ole edelleenkään siis maistanut edes mitään korvikkeita) kokonaan.
 
Sormiruoasta piti kommentoida, että meillä on melkein kaikkea tarjottu maistettavaksi, mitä on itekin syöty, hedelmiä (omena, päärynä, banaani, viinirypäle...), leipää, juustoa, makkaraa (joo, ei sais, mutta kun... :whistle: ). Ne maissinaksut on ollu mielessä, mutta kun en ikinä muista niitä kaupasta tuoda :ashamed:
 
Voi yö |O

Elsan sain ihan kivasti nukkumaan, mutta eihän se pirulainen sitten nukkunu ku tunnin ennen ku heräs, onneks sain sen sit aika helposti takasin untenmaille.
Mutta sitten ite pyörin ku väkkärä sänkyssä, oli niin pää täynnä ajatuksia, että oikein kuuli sen surinan. Nukkumisesta ei tullu yhtään mitään, joten nousin ylös. Täällä mä sit luin lehtee ja söin jätskiä 3.40 asti |O toki siinä välillä kävin kääntelemässä tyttöä, kun sieltä ähinää kuulu. Mutta sitten kun menin nukkumaan, niin likka kävi niin överi-kierroksilla, että parkas kymmenen minuutin välein, kitisi ja puhisi. Otin sen sit viereen, että saatais edes hetki nukkua, mutta sama jatku :headwall: Puol ysi noustiin ylös ja nyt on niin fressi olo :kieh:
Oisin varmaan virkeempi, jos oisin valvonu koko yön :snotty:

Yöllä sain taas mahtavan idean, että karsin tästä kämpästä kaiken ylimääräsen roinan jätesäkkiin |O taas niin ahdistaa tää mörskä |O
Vielä kun sais alotettua sen urakan, toi nappula hieman vaikeuttaa mun projektia, kun ukkokin on iltavuorossa tän viikon :headwall:

Ammu sama homma, ei kelpaa tutti, korviketta ei oo maistanu. Tissittelyn ajattelin lopettaa sitten kun saa tavallista maitoo antaa :D Vaikka välillä toi imetys tekee niin kipeetä, kun noi hampaat oikein hieroo tissiä :kieh:

Nooh, mut nyt murua rinnan alle :wave:
 
Voi v***tu!!!! ...soitin taas terkkulaan Viljamista ja selitin että haluun pojan allergia testeihin koska miul itelkii on allergioit ja toi ei nuku ja koht hypin seinille...siel täti änkytti et " ei meil oo aikoi ku ei oo ku yks lääkäri ja toi ei oo akuuttia" :kieh: siihen totesin niin vi**tuuntuneel äänel ja äkäsest " ei oo miun ongelma!" Täti: "yritän kokoaja ettii aikaa"..."jaksatko ke asti?", mie " pakko se sit jaksaa" ,täti :" saan täst varmast noottia"...olin niiku et EI KIINNOSTA!
Nyt o sit lekurin aika ylilääkärille ke klo 10.00 :D
Ehdotti viel et menisin nlaan :headwall: ...totesin et soitin ja sanovat etteivät pysty auttamaan.
Oon niiiiiin täys taas näit kuntaliittymii :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Tänään oltiin ekaa kertaa kylässä mun kaverilla, jolla on laskettuaika ens viikolla, jänskättää :xmas:
Ja oon kyllä niin kateudesta vihree niitten kämpän takia, se luukku oli ku suoraan jostain sisustuslehdestä :snotty:
Mutta kuinkahan kauan.. :kieh:

Älä suotta kadehdi. Mä olen jo luopunut ajatuksesta, että huonekaluja - tai ylipäätään mitään - pitäisi tai edes pystyisi suojelemaan. Kyllä ne on lapsi- ja kissaperheessä käyttötavaraa, ja jos niistä on maksanut hunajaa, niin sehän se vasta harmittaa, kun ne hajoaa tai tuhriintuu tai mitä nyt millekin sattuu tapahtumaan. Ja meillä ainakin tapahtuu koko ajan. Tuossa jokunen aika sitten kuului kauhea kolina, ja kun menin eteiseen katsomaan, niin kissaperkele oli saanut nukkekodin pudotettua yläkerrasta rappuja koko matkan alas eteiseen. Eipä ihan heti tullut mieleen, että tuollainen olisi ylipäätään edes mahdollista. Taisi tulla rappuihin ja tapettiin muutama kolhu ja kuoppa lisää, mutta ei niitä onneksi erota vanhojen joukosta. Nukkekotikin säilyi ehjänä. :D
 
Ursu: :hug: Tiiän tasan mitä tarkotat, täällä oli kuntaliittymä vuosi sitten, ja ihan persiilleen meni lääkärihommat sen jälkeen. Ja nuo yöunet. Siis MITKÄ unet??? Meillä on ihan samat ongelmat, Matias on taas vaan huutanut ja kitissyt. Mää en jaksa kohta enää!

Mies lähti reissuun ja tytöt vein mummolaan. Matiaksenkin oisin jättänyt mummon hoiviin, mutta tissi.... Pitääkö mun lopettaa imetys, jotta pääsen tosta vänisijästä hetkeksi eroon??? Matias on saanut jonkin verran vellejä ym, muttei pahemmin korviketta, en tiiä, sopiiko tolle ees korvike, viljat ei sovi ainakaan! Allergia testeihin pitäs meidänkin päästä, mutten oo ees jaksanut alkaa soitteleen aikoja niihin. Ei vaan jaksa. Ei tuo kitinä ja itku kuitenkaan lopu.

sormiruokaa meillä on melkein kaikki. Riisikakut, 1/2 tai 1/4 omena, kurkkupätkä, marjat, banaani, mandariini lohkot, keitetty riisi, vihannekset, kala, jauheliha, oikeestaan kaikki mitä vaan voi käsin syödä. Matias osaa hyvin pureskella ja sylkeä ulos liian suuren palat. lisäksi Matias ON TYYTYVÄINEN saadessaan syödä itse.
purkkiruoka ei meillä maistu, ainoastaan hedelmäsoseet menee, mutta muuten Matias syö normaalia kotiruokaa (poislukien viljat ja maitotuotteet), kaikkine mausteineen. Toki usein vähennetään Matiaksen annoksesta mausteita, mutta poika popsii kyllä sekä nakkikeittoa että lihasoppaa. Eikä ruokia tarvitse edes paljoa hienontaa, sellainen normali muussaus haarukalla riittää. Keittoja etenkin uppoaa ihan miehen annos, eli lautasellinen :eek:
 
Ugh, olen lukenut B)

Täällä annetaan likalle hapanleipää kun tekee lisää hampaita.
Olihan niitä jo 2 alhaalla ja ne on tullut itsestään, nyt vaan muut näyttää tulevan tekemällä :(
Sormiruokaa rupean nyt lisäilemään, monesti miettinyt noita omenoita ja kurkkuja mutta sitten en ole "uskaltanut" antaa :ashamed:
Tähän mennessä on saanut maissinaksuja ja ööö ajatus katkesi :snotty:

Meille tuli vieraita, kaikki miehiä :D (ukon veli +4v tyttö ja ukon serkku + 2v 6kk likka) :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Nukkumisesta on ollut puhetta.Leonahan on vasta muutaman viikon nukkunut yöt yhdellä herätyksellä,kun aikasemmin tosiaan heräili tunnin tai kahden välein.Niin nyt täytyy myöntää,et niinä öinä joina tyttö on herännyt 2 kertaa,oon ollu aamusin tosi väsynyt.Voiko oikeesti elimistö näin nopeesti tottua siihen et saa kunnolla unta???
Tarkennan kuitenkin vielä sen verran ettei se yhden "huonosti" nukutun yön jälkeinen väsymys oo mitään verrattuna siihen zombie oloon joka tulee jatkuvasta valvomisesta.
Meillä oli tosi hyvä yö! Vain kerran tuttia klo 23.20 ja sitten Lelle nukkui 7.30 asti! Me ollaan nyt itsekin alettu menemään petiin heti kun saadaan talo hiljaiseksi, eli 21-22 välillä, sillä muuten tätä ei yksinkertaisesti jaksa. Ei siis enää telkun ja viinilasillisen ääressä rentoutumista ja vanhempien yhteistä aikaa, pöh.

Sanoisin, että 9 kk:n valvominen (enemmän tai vähemmän) varmasti painaa itse kullakin. Vai voiko joku sanoa, että on yhtä pirteässä kunnossa kuin ennen vauvaa? Vauvat tietenkin valvottavat ja yöheräilyt kuuluvat kuvaan, kuten Tiivari sanoi. On kai yksilöllistä, missä menee "siedettävän" raja ja kuinka kukin vanhempi kestää valvomista. Mä kun olen aina tarvinut paljon unta, niin pienikin univaje saa mut kiukkuiseksi zombieksi. Loppujen lopuksihan ei toki voi muuta kuin kestää ja jaksaa; jos vauva ei nuku niin eihän se sitten nuku :/

Meillä on nyt mennyt aika hyvin yöt, mutta silti väsyttää; ehkä juuri siksi että univelkaa on kertynyt sen 9 kk. Ei sitä muutamilla hyvillä öillä kuitata, eikä edes sillä, että ollaan vuoroteltu miehen kans. Molemmat ollaan siis saatu aina välillä nukkua täysiä öitä. Huomaa kyllä valokuvista, että on tullut valvottua! :eek: Kauheet silmäpussit ja rypyt vaan näkyy ja tuntuu niin kuin olis vanhentunut kymmenen vuotta vuodessa :eek: :eek:

Tutissa on toki puolensa, Ammu. Me jo mietittiin siitä vieroittamista, kun yöt tuntuivat olevan levottomia juuri sen takia, kun tutti oli häviksissä. Ei sekään ollut juhlaa, kun tuttia sai laittaa tunnin, parin välein, vaikka vauva siihen useimmiten heti nukahtikin. Itse joutui kuitenkin heräämään ja pahimmassa tapauksessa ei saanut heti unen päästä kiinni. Nyt Lelle osaa laittaa itse tutin suuhunsa, ja viime yönä niitä oli sängyssä 3-4 että varmasti jokin niistä osuisi käteen :D Hyvin toimi. Jatketaan kokeiluja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu VoittamatonRautaPerse:
Sormiruokaa rupean nyt lisäilemään, monesti miettinyt noita omenoita ja kurkkuja mutta sitten en ole "uskaltanut" antaa :ashamed:
Tähän mennessä on saanut maissinaksuja ja ööö ajatus katkesi :snotty:
Täällä sama homma, oon hirveen "ujo" antamaan mitään extraa pojalle, vaikka pitäisi. Kurkkua kyllä ollaan kokeiltu - ei maistu. Mutta ajatus raa´asta omenasta,mandariinistä etc vierastuttaa tosi paljon :/
Just plarailin netistä sivuja, ruokavinkkejä vauvoille, kun meillä on vaan tuo peruna-porkkana/kaali soseet + liha,kana tai kala. Aina ne samat, ilman mausteita. Jotenkin tosi vaikeelta tuntuu siirtyy samaan ruokaan kun me, ja meillä syödään mun mielestä niin utopia ruokia ettei niistä voi edes vääntää lapselle mitään. Tiedä häntä :ashamed:
Täälläkin pitäisi työt aloittaa ja edelleen mennään yöllä heräillen ja pomppien. Luulen kyllä, että työ on terapeuttista kun pääsee näkemään aikusia, ja SAA ihan luvan kanssa olla hetken erossa lapsestaan (osa-aika työ) Jos sitä taas oppis elämään pikkuhiljaa ja arvostamaan tätä elämää mitä eletään :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Täällä sama homma, oon hirveen "ujo" antamaan mitään extraa pojalle, vaikka pitäisi. Kurkkua kyllä ollaan kokeiltu - ei maistu. Mutta ajatus raa´asta omenasta,mandariinistä etc vierastuttaa tosi paljon :/
Täällä kans arastellaan. Meillä on sormiruokana annettu ruisleipää, maissinaksuja, omenaa, banaania ja kurkkua, eipä muuta. Ja mitään ruokia en ole itse tehnyt, paitsi porkkanasosetta omista porkkanoista. Kaupan purkeilla mennään. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiktu:
Täällä kans arastellaan. Meillä on sormiruokana annettu ruisleipää, maissinaksuja, omenaa, banaania ja kurkkua, eipä muuta. Ja mitään ruokia en ole itse tehnyt, paitsi porkkanasosetta omista porkkanoista. Kaupan purkeilla mennään. :ashamed:
Höm... miekii annan purkista... Ja aika vähäistä on vielä ollut tuo sormiruokailukin, mut ku ei oo viel hampaita ku tuloillaan vasta, ni eihän sillä ole ollu millä jyrsiä :whistle: imeskeli kyllä kurkun palasta tuossa yks päivä :LOL:
 
Moikka vaan kaikille pitkästä aikaa!!

Täällähän on tahti hiljentynyt ihan kympillä! Ainaki ite tuntuu, että aika menee ton lapsosen perässä juostessa..miten se onkin aina menossa just sinne, minne ei pitäs!! Meillä on alettu hampaiden tulosta huolimatta nukkumaan paljon paljon paremmin. Mä olin kanssa jo hakemassa petipaikkaa suljetulta, kun aloin olla tosi väsyny, niin henkisesti ku fyysisestikki! Mut nyt tosiaan rupeaa näyttämään on paremmalta!! Tästäpä muuten tuli mieleen, että meille neuvolasta ehdotettiin perhetyöntekijä "johtoista" unikoulua, jos yöt ois jatkuneet samaan tahtiin! Lukasin just tän ketjun läpi ja ainaki Ursulla kuulostaa toi sama rumba jatkuvan edelleenkin yhtä karseena!!! Kysyppäs tota neuvolasta..en sitte tiiä, onko tuo koko maan laajunen käytäntö, mutta täällä Oulussa siihen on ainaki mahdollisuus! Bamse, mä oon tehny ihan saman havannon...nytkö yöt menee paremmin, niin ihan kamala väsy päällä. Ehkä nyt tonkin suhteen menee jo paremmin, mutta alussa tuntu, että olin väsyneempi, kun koskaan!! Kai sitä elimistö jotenki psyykaa ittensä semmoseen kuntoon, että jotenki jaksaa kaiken väsymyksen keskellä, mutta sitte "romahtaa", kun ei tarvi skarpata koko aikaa...tiedä sitte häntä!!

Meille on myös muuttanut ihan vakituisesti asumaan Kitinä-Inkeri |O ...tuntuu siis, että pitäs ihan koko ajan olla mielettömästi äksöniä, jotta tuo tenava pysyy tyytyväisenä!! Raivostuttavaa!!

Ja voihan mälsä...teillä meni tapaaminen ihan munilleen :eek: ..nooh, uutta odotellessa sitte =)

Mukavaa päivää :flower:
 

Yhteistyössä