Kesäkuun 08 Kullankerät maaliskuussa

Soitin terv.keskukseen Viljamista et jos se tutkittas ku yöt vaa huononee...nii mitä teki ajanvarauksesta,yhdisti miut neuvolaan :headwall:
Siel oli sijainen joka ei tienny meist mitää ja eihä hää osannu mitää sanoo.
Lupas ottaa kuiteki selvää ja soittaa takasin :D
 
Bamse Sitä ei kukaa oo ikänä edes ehottanu tutkittavaks...vaik miul siitepöly,eläin ja ruoka-aine allergioita.
Toivottavast täst suost noustaan...viime yön oli ihan hilkul etten pukenu päälleni ja hypänny autoon ja ajanu niin pitkälle ku dieseli riittää :ashamed:
Mies saikulla,mut ei auta öisin ku ei kuulemma jaksa :kieh:
 
Huomenta!
Toivottavasti Viljamille löytyy jotain apua jostain päin tosiaan, eihän tuota kukaan jaksa hamaan armeijaikään saakka. Pitkään oot ursu jaksanu sinnitelläkin :hug:

Täällä alkoi sitten viimenen äitiyslomapäivä :'( Muistan, kun sain ne päätökset KELAsta aikoinaan ja katoin, että 04.03.2009 saakka, sinnehän on melkein ihmisikä!!! No siltä se sillon tuntu, nyt tuntuu, et joku on rosvonnu siitä ajasta ainakin puolet |O
 
Täällä kans takana huono yö. Illasta alkaen 30min välein heräs, yleensä oli kiepsahtanut mahalleen tai oli poikittain sängyssä otsa pinnoja vasten tmv. ja aina sama "nyt nukutaan suorassa, tutti suuhun ja hyvää yötä"- ruljanssi. 01 aikaan otin viereen, kun mies oli paikallisessa kaverinsa kanssa, eikä kiinnostanut juoksennella koko yötä. Illalla ei ruoka maistunut ollenkaan, välipalaa oli tarhassa syönyt ja 120ml maitoa puol kuuden aikaan, siinä kaikki.. :headwall: Joten iskin velliä napaan yhden jälkeen, sitten 1-2 herätyksellä mentiin 6.45 asti kunnes herätyskello soi.

Äijä nukkuikin sohvalla ja sieltä kuului jotain buranaan liittyvää valitusta ja kylmästä rätistä oli puhe. Eli heivasin keittiön ovelta paketin buranaa sohvaa kohti ja samaten käsipyyhkeen jota dippasin kraanan alla, saanevat kelvata.

Mä olen nyt todenteolla katsellut netistä matkarattaita kevät/kesä/syksy- käyttöön. Helpompi niiden kanssa olisi suhata tuota tarha-kauppa-koti- väliä (yht. 1km) joka päivä, kun noilla painavilla vankkureilla. Olisko kellään suosituksia? Ehdottomia ovat hyvät renkaat, etukaari ja yhtenäinen työntöaisa (eli siis ei sellasia keppejä jotka sojottaa käsien paikoilla). Edullisia tietenkin, ei täs kroisoksia olla ellei lauantaina iske jättipotti ;)
 
Ammu- kiitos! Olen juu nuo linkit jo aikapäiviä sitten kolannut läpi, samoin huutonetin, kaksplussan ja vauva.fi, ja keltaisen pörssin myytävät. Nyt odotan (yllätys yllätys!) yksistä ihanista oranssiharmaista rattaista tietoa, josko tämän päiväinen ostajaehdokas ei niitä haluakaan, käyn töiden jälkeen hakemassa poies ;)
Lastentarvikkeesta olin ostamassa Emma Mico:ja (oranssit, tietty), mutta mies sanoi niiden olevan hötöset - no matkarattaathan ne on.. äh, ei se tiedä mistään mitään :D
 
Laiska äiti ilmoittautuu :ashamed: niin me vaan samassa sängyssä röhnötettiin viime yö :snotty: Jos mä nyt ens yöks vähän skarppaisin :D mua vaan ahdistaa jo valmiiks se huuto |O

Meillä lähdettiin konttaamaan :D pari viikkoo on jo ryömitty. Pikkusen yrittää jo tukee vasten nousta ylös, mutta ei ihan suorille jaloille vielä uskalla, hyvä vaan :D

Nyt tuli mieleen, että mitäs jos ne yöähinät johtuukin mun syömästä ruisleivästä? :eek: sitä kun menee monta palaa päivässä :/ no nyt täytyy sitten pitää taukoo ja kattoo tapahtuuko muutosta.
Vitsit kun nyt jonkun syyn sais siihen äheltämiseen. Viime yönä kyllä taas koitin seurata, niin mahakivulta se vaikutti ja pieruja tuli aika tavalla :xmas:

Elppa meillä on noi carena easyt ja ihan toimivat pelit on. Mä tykkään niistä kun ne pyörii melkein paikallaan, ne on hitsin näppärät kaupoilla :D
Mä vertasin noita micoja ja easyjä, niin kyllä ne micot oli hempulammat.
 
Iltaa!
Ammu meillä on ollu nyt parina yönä kipuitkua,mut ei mitään tietoa mistä johtuu...En usko et mahaan sattuu,hampaita ei oo näkyvissä ja korvatkin on puhtaat.Missä lie vika...

Ursu Ottivatko neuvolasta yhteyttä?Ihmettelen etteivät oo ehdottaneet allergia tutkimuksia,jos kerran sullekin on niitä siunaantunut.Kai ne on liian kalliita...Toivottavasti apu nyt löytyy,ei tollasta univajetta kukaan jaksa. :hug:

Bamse
 
mikä Emma itketti nuo parit illat, sille iski eilen illalla flunssa, nuha+yskä...kuumetta ei viel mitattu...
Eilen ku oltiin siel avoimes, niin ihmettelin ku emma nenästä alkas räkä vuotaan, siis ekaa kertaa kun emman nenästä jotain valui...
Flunssa siis tuli nyt käymään :kieh:

Eilen tosin meni kiltisti yöunille ilman itkua, mutta kun mä olin menny nukkumaan (jo puol ysi) niin heräsin klo23.30 ku emma itki ja mies putsasi emman nenää...Nousin sitten ylös ja menin auttamaan.
Nostettiin emman sängyn päätyä ja mies laittoin huoneen kostuttimen päälle, mä laitoin emmalle supon...Ja yhden kerran itki klo4 aikaan...

Emma nukkuu edelleen...tänään emma saa nukkua miten haluaa, kun ei tartte mennä mihinkään...onneks.. =)
 
Bamse Juu,soittivat nlasta...ei osannu antaa muuta ku unikoulun puh.nron :/
Täytyy uudestaan soittaa terv.keskukseen...kunhan vaan jaksan.
Eilen otin kutinaan lääkkeen ja nyt oon iha pöhnässä...ne väsyttää miuta niiiiiin.

Yössä ei Vimpan kohdilla muutosta...ku siin nukutin nii iha oksetti ku ol suur väsy,tietty osaks sen illal ottaman lääkkeen takii.

Anoppi sano et miun pitäs päästä iteksee pois useemmaks pväks,mut ei tarjonnu hoitoapuu :LOL:
Mei iskä ottaa Viljamin kunha silt loppuu työt...on tuuraamas jotai sairastunutta ja mei äippä ottaa Viljamin kunha paranee...on flunssassa.
 
Huomenta!


Olkaatten hyvät! Ammu tarjoaa. Jä näissä virtuaalisesti nautituissa kermakakuissa on se hyvä puoli, että ne ei "tartu" vyötärölle eikä persuksiin (lue: ei lihota) eli santsikierroksenkin tohtii ottaa ihan rohkeasti :p Noooo... älkää nyt ujostelko, mulla on synttärit kumminkin vaan kerran vuodessa ja vuosiakin jo niin törkeen paljon, että niiden eestä kestää syödäkin :D

Ja sitten "asiaan" :LOL: Meillä pikkusen parempi yö. Syykin kituisuuteen tais löytyä, eli räkätautia puskee Millalle taas :( Ihme juttu muuten. Ei saanut sitä ärhäkkää mahatautia, joka jyräs meidät kaikki muut läpi. Ajattelin sen olevan imetyksen ansiota, että jos vastustuskykyä tai jotain sais maidosta. Mut tätä teoriaa vastaan sotii kyllä tää, että tuntuu oikein imuroivan itteensä nuo nuhapöpöt. Eipä siinä mitään, niin kauan kun nuhalla selvitään. Kovin on vaan edellisen korvahärdelli muistissa vielä vuosien jälkeenkin ja aina käväsee mielessä, kun flunssa iskee, että "nytkö se alkaa :'( " No, jospa niiskuttelulla selvittäs kumminkin.

Ursu Jännä juttu tosiaan, ettei oo tuota allergiaa kukaan tuonu edes esille, kun teillä on eläimiä ja sitäkin kautta altistusta. Ja jännältä musta tuntuu sekin, että "suoraan" unikoulua kaupataan. Mun järjen juoksulla (ja hoitajan koulutuksessa muistan myös kuulleeni joskus tän suuntasta) pitäs ensin sulkea pois "muut syyt", kun oikeesti siellä voi olla takana muutakin kun tavan vuoks heräily. Mutta mene ja tiedä. Pitäskö sun kumminkin ite esittää allergian mahdollisuutta? Että jos vaik tutkittas ennen ku hutkitaan? :hug: sinne joka tapauksessa.

Isoilla on tänään hiihtokisat. Ajateltiin ens lähtee Millan kanssa kattomaan, mutta taidan jättää väliin. Näyttää tuo ilma vähän huonolta tuon nuhanenän kannalta.
 
Huomenta!
Ja kiitos kakusta Ammu :D :p
Tosta kun sais palasen niin aamu alkaisi hyvin...

Ursu Jännää,et suoraan unikouluun pitäisi mennä.Mulla on kans käsitys,et eka pitäisi sulkea kaikki terveydelliset syyt pois,ennen unikoulun alottamista.Varsinkin jos Viljami huutaa iltasin ja öisin naama punasena.
Iso :hug: Pysy lujana ja vaadi tutkimuksia!

Kylläpäs moni keränen on nyt flunssassa.Meillä Leona oli viikon terveenä koko helmikuussa.Muuten oli räkänen.
:hug: kaikille!

Bamse
 
Voi video mikä yö taaaaaaas :headwall:

Hassua, kokoajan oon odottanu ja kytänny toista etuhammasta, että koska se puhkee läpi, niin sillä aikaa on alas puhjennu hammas :eek: että eipä ne näköjään tuu ihan järjestyksessä :D
Eli nyt löytyy 1 ylähammas ja 3 alahammasta :D

Ja nyt laiskana päätin, että alotan sen unikoulun vasta viikonloppuna niin siitä on sitten hyvä jatkaa ens viikolle kun ukkokin on iltavuorossa, niin ei oo niin tarkkaa noi yöunet kun ei tarvi aamulla herätä aikasin...

oih kakkua :p hyvää syntymäpäivää Ammu :flower:

Jaksamista kipuileville ja muuten vaan väsyneille :hug: nyt täytyy koputtaa puuta :headwall: eli päätä :D mutta meillä ei olla oltu vielä kertaakaan kipeenä. Ja nyt kun mä tän ääneen sanoin, niin kohta meille hyökkää joku megalomaaninen basilli |O
 
Kiitokset onnitteluista! Ei meillä oikeasti tuollasta kermaunelmaa ollut vaan ihan suklaakakkua maitosuklaakuorrutuksella :p
Kattelin kans noita haalareita ja se Jonathanin oranssi vauvahaalari oli kivan pirteän värinen. Saakos noita (Jonathanin haalareita siis) muuten netistä tilattua, tietääkö kukaan:attn: :attn:? Vaan varmaan se on kaupunkiin suunnattava haalariostoksille, kunhan kevät koittaa. Taas täällä höösään ja suunnittelen, kattokaapas, ni 2kk päästä tuskailen, että pitäs lapsi viedä hoitoon, mutta kun kamppeet puuttuu... :kieh:

Ja huomio huomio... Missä on Wiivi? Mitä hänelle/heille kuuluu?????
 

Yhteistyössä