Kesäkuiset mammat 2011

Voi kun tämä ketju on hiljentynyt kamalasti :'(

Mulla tuntuu kanssa että vauva välillä painaa niin jumalattomasti tuonne alas ettei tosikaan! Useasti tunne on inhottavin sillon kun on istunut jonkun aikaa. Samoin, kun sitten kävelen/seison, niin tuntuu että tämä innostuu sillon aina liikkumaan kunnolla, ja mättää mua sivuihin molemmilta puolilta niin että maha heiluu. Joskus pamauttaa tuonne suoliluun luokse, ja se tuntuu aika jännältä - puoliks sattuu ja puoliks kutittaa.

Mä sain nukuttua viime yönä pitkästä aikaa tosi hyvin! Johtunee myös siitä että la iltana meillä oli vieraita iltaa istumassa ja nukkumaan mentiin kahden aikaan ja kuitenkin noustiin jo yhdeksältä seuraavana aamuna. Ajattelin eilen illalla kun kömmittiin sänkyyn jo puoli 11 että en ikinä saa siihen aikaan vielä unta, mutta toisin kävikin! Pissireissut yöllä tosin aina katkaisee sen unen, mutta muuten olo on sellainen että tosiaan olisi nukkunut hyvin :)

Jaahas, jos sitä pesis koneellisen pyykkiä ja laittas jonkunsortin aamupalaa, niin lähtis tämäkin viikko käyntiin :)

Griffski 28+0
 
Huh heijaa täälläki vauveli painaa aika kivasti tonne haaruksiin...:D pissatulehuksen vielä pukkas kaikenlisäksi sain lääkekuurin ... Yöt kyllä nukun ihan hyvin mitä nyt pissalla pitää käyvä kerran pari... Kyllä se kesä sieltä kovaa kyytiä on tulossa kohta sitä ollaan synnärillä tosi toimissa :) Jeps mutta palataan taas gladiogus76 rv28 tasan
 
Ei meilläkään ole 100m enempää matkaa eskariin/kouluun mutta se pukemisrumba kolmen kanssa ja itsellä kivut päällä,ei kiitos.
Mä olen ihan v**nut kun ajan mielialalääkitystä taas kerran alas mutta ei siitä mitään näköjään tule kun olo alkaa parin viikon päästä huononemaan. Pakko sitten vaan jatkaa sitä edelleen samalla annostuksella kun multa katoaa täysin toimintakyky,en pysty huolehtimaan itsestäni saatikka kenestäkään muusta enkä jaksa tehdä muuta kuin maata. Olo on ihan suoraan sanottuna perseestä ja tässä sairastuu koko perhe jos mä lopetan lääkityksen. Olen kärsinyyt masennuksesta niin kauan kuin muistan ja lääkkeitä olen syönyt parisen vuotta ja tämä on eka raskaus jossa en ole pärjännyt ilman lääkitystä lainkaan. Koenkin lääkityksellä ollessani olevani ihan terve koska voin hyvin ja olen normaali mutta kun määrä vähenee niin helvetti aukeaa,suoraan sanottuna. Lääkäri on sanonut että tod.näköisesti joudun syömään lääkkeitä kauan tai lopun elämääni ja ei se minua haittaa kunhan pysyn kunnossa ja olo on normaali,tällä hetkellä se on kaukana siitä ja olo on niin surkea kuin olla ja voi:( En jaksanut mennä perjantaina edes neuvolaan enkä edes ilmoittanut sinne mitään kun sinne ei pääse läpi. Kotoa en ole poistunut viikkoon mihinkään ja huonommaksi menee vaan. Hermo on ihan kireällä ja muuta en jaksa tehdä kuin maata. Muutto otti tosi koville ja olen iloinen että edes se on ohitse.

Nannaliina 32+2
 
Nannaliina kovasti voimia :hug:

Olen ahkerasti käynyt täällä lukemassa mutta kun ei mulle mitää tapahdu niin ei ole tullut kirjotettua.

Neuvolassa kävin tänään ja kaikki ihan ok. Painoa vaan pukkaa aika lailla (tietty kun koko ajan herkkuja syön). mutta sitten vaan synnytyksen jälkeen tossua toiseen eteen ja kiloille kyytiä.

ihan mielenkiinnosta kyselen millasia sf-mittoja teillä ollu? tän päivän mittauksen mukaan mulla 27 nyt

mukavaa alkavaa viikkoa

Ninatus 30+4
 
Sf-mitta oli viime viikon keskiviikkona sama 27 kuin Ninatuksella, silloin oli 30+4 minullakin. Kuulemma oli hiukan alakanttiin, sanottiinko sinulle mitään?

Nannaliina no mulla ei ole sitten ensi talvena kuin 1 puettava ja yksi joka pukee itse, sitäpaitsi eiköhän ekaluokkalainen opi sieltä itsekin pian tulemaan kotiin, olen ajatellut, että menen siihen tien toiselle puolelle vastaan ensin alkuun, ja annan sitten luvan, kun saa tulla tien yli. Kuvittelen, että kaikki sujuu tosi helposti :D Eikä siinä mene viittä minuuttia kun käyn koulun pihalta pojan hakemassa, joten periaatteessa 4-v voi jäädä vaikka kotiin odottamaan, jos haluaa. Toivottavasti sinulla olotila paranee, kun saat lääkityksen taas kohdalleen, ei kuulosta kivalta.

Kävin tänään lasten kenkiä läpi, kaivelin kevätlenkkareita jo esille, että mitäs kokoa niitä on, täytyykö ostaa uudet. No tottakai täytyy, taas on pienet. :kieh: Mutta kolmoselle laitan ison laatikon varastoon näiden kahden pieniä kenkiä odottamaan, jos niitä sitten pitäisi hänellä vielä, tai sitten jää pitämättä. Pirkka-lehdessä oli Cittarin tarjous Vikingin lenkkarit 35 e, sellaiset täytyisi noille hakea jossain vaiheessa, kevät keikkuen tulevi ja vauhdilla!

kurkkunaamio ja kolmonen 31+2
 
Kurkkunaamio Ei mullekkaan muuta sanottu kuin että alakanttiin menee. En tiedä sitten että onko se hyvä ja ei niin hyvä juttu.

Tänään on ollut taas hiljasempi päivä vauvan liikkeiden kanssa. välillä kyllä möyrii. no tossa yöllä potki ja möyri niin että sattui.

eipä meille mitään uutta :)

Ninatus 31+0
 
Jaksuja Nannaliina76:hug:.
Myö muutettiin viikko sitten torstaina eikä näytä tulevan loppua tälle muutto-stressille...
Mie "kilahtelen" isännälle vähän väliä ,kun en vissiin osaa tarpeeks suoraan pyytää apua,huoh...
Ei miun mielestä siun lääkitystä pitäs nyt hirveesti rukata,kun se kerran vaikuttaa noin paljon mielialaan(ja tosiaan ,kun on ollut muutto jne.,isoja asioita ja "muutoksia".En oo mikkään lääkäri vaan ihan maallikkona ajatellen siun ja vauvan parasta tässä asiassa.

Eli siis nyt on uus,terve koti=) vaan mies ja esikoinen läksivät aamulla Lohjalle lätkäturnaukseen ja myö ollaan kakspuolveen ja koiruuden kanssa ihan kolmistaan sunnuntai-maanantai yöhön asti.

Sf-mitta oli viimeks neuvolassa keskikäyrällä,ens tiistaina ois seuraava neuvola ja sit mitat päivittyy.

Mie oon ollu ihan kauheen väsynyt,päikkärit on pitäny jokapäivä ottaa.Vaatii tää hosuminen veronsa...

Tsirpukka 30 tismalleen
 
Onnea Tsirpukka teillekin uuteen kotiin!
Mä jatkan edelleen tuolla 20mg päivässä ja en ala sitä alas ajamaan,kun en kerran ilman pärjää niin ei voi mitään ja varmistettu on että saa käyttää raskausaikana. Joku lääkäri sanoo että pakko olla jossain vaiheessa ilman synnytykseen asti ja toinen taas ettei ei pidä mutta saahan se vauva sen äidinmaidosta kuitenkin joten en mä kyllä ala sitä vähentämään/lopettamaan koska musta tulee aivan hirveä. Kärsin ilman lääkettä itsetuhoisuudesta joten eiköhän tämä perhe kaipaa normaalia,tervettä äitiä eikä kamalia itsetuhoajatuksia hautovia psykopaattia ;)
Ihan sinut olen asian kanssa ja joskus on pakko vääntää rankkaa vitsiä omasta pääkopastaan...
Nyt jo olo taas helpottunut ja olen alkanut liikkumaan,heti olo myös huononee kun ei pääse harrastamaan. Jännää että en pysty enää kävelemään,tänäänkin olin rauhallisella 35min lenkillä niin ihan alusta asti alkaa vatsaan pistämään ja se vain pahenee ja kipu valtaa koko vatsan. Sitten alkaa supistelut ja hyvä kun kotiin pääsen. Sitten taas salilla,stepissä ja pumpissa pystyn käymään ilman mitään ongelmia ja kipuja ja siellä ei edes kamalasti tunnu raskaana olevalta. Täytyy niitä sitten vaan harrastella ja unohtaa tuo kävely kun ei se kipu kuitenkaan normaalia ja sallittua ole koska ei ole mitään pientä kipua kuitenkaan.

Mä myös nukun päikkärit joka päivä ja tänään tuli ihan 3h mittaiset mutta kerrankin oli koti tyhjä ja hiljainen niin ajattelin ihan kunnolla nukkua. Öisin ei saaselkä kivulta kunnolla unta ja vessassa ravaan tunnin välein joten kyllä sitä sitten väsyttää aamuisin. Jaksan olla n.3h hereillä aamuisin ja sitten on ihan zombie olo ja pakko päästä unille.

Nannaliina ja kuudes 32+6
 
Nannaliina76:Miulla oli edellisessä raskaudessa hirveetä vääntöä nvolalääkärin kanssa,kun ois syöttänyt miulle krooniseen kiputilaan aina vaan panacodia eikä se sopinut miulle yhtään,huoh.Suoli meni totaalisen tukkoon ja tosi paha olo kokoajan...Vänkäs vaan miulle jotta ei ole mittään muuta lääkettä (muka)jota vois käyttää raskausaikana.Noh,neuvolantäti soitti äippäpolille ja pääsin käymään siellä sillon samantien.Löytyhän sieltä toinen parempi särkylääke joka oli nimenomaan hermosärkyyni täsmälääke!Onneks tuokin vaiva parani sitten synnytyksen jälkeen ,kun piäsin leikkaukseen!
Eli on näköjään yhtä monta mielipidettä kuin lääkäriäkin: /.

Huomenna ois luksus-päivä:Kakspuolveen kummitäti ja isosiskoni käyvät pojan koko päiväksi heille leikkimään joten saan ihan luvan kanssa olla vaan olemassa!
Tänään on särkenyt ihan törkiästi selekään,ei auttanut tukivyökään saati 1g panadol eli lepoa vaan tuutin täydeltä niin jospa se siitä.

Hitsin pimpula ,kun tuo pikkuinen potkii tuonne alas "kohdunsuulle" tosi napakasti,tuntuu ihan mielettömän ilkeeltä:ashamed:.Näinköhän meinaa neiti kääntyä "oikeinpäin" ollenkaan...

Tsirpukka 30+1

ps.jännät päivät ,kun serkkutytön la on maanantaina.Toisen muksunsa saapi.Tekis mieli laittaa tekstaria vaan tiijän ite tasan tarkkaan jotta tuossa tilassa se rupee korpeemaan ,kun kaikki kyselee koko ajan jotta joko?joko?
Myökiinhän sitä siinä samassa tilanteessa kohta ollaan:whistle:
 
Moi pikästä aikaa :wave:

pikaseen lukasin teidän kirjoituksianne ja vaikka ei aina niin kivasti meniskään niin olette kuitenkin raskauden"paremmalla puolella"

En ole käynyt täällä lukemassa tai kirjoittelemassa,kun otti se km niin koville silloin loppusyksystä. Nannaliinalta kysyisin, että minkä niminen lääkitys sulla on? mähän sain tupla-annoksen seronilia aamuun ja ketipinoria iltaan sen km jälkeen ja ollu kyllä hankalaa lopettaa niiden käyttö nyt kun plussasin uudelleen (=) ) jota nyt en kovin uskalla tuuletella tällä hetkellä vielä. raskausviikkoja pitäisi olla tällä hetkellä 10+0.

Ajan tätä seronil lääkitystä alas yksinäni kun mtt en saanut aikaa kuin vasta ensviikolle. samoin NP-ultraan on aika ensviikolla to21.4,Muistatteko millä raskausviikoilla teillä oli NP ultra?? että sitten selviää missä se sikiö on ja onko se edes elossa! Toivon kovasti, että olisi. Olo on kyllä tällä hetkellä aika kuvottava, että raskausoireet on kyllä aika selvät, mutta ykänny en oo kuitenkaan kertaakaan. Eilen nukuin kookoo päivän kun vaan väsytti ja mies oli meidän 2,5 vuotiaan kanssa jotta sain nukkua. Mites teillä muilla on se alun pahoivointi hellittänyt? vai onko? joillakinolen kuullut sen kestävän 9kk!!!

Niin, Käytiinhän me miehen kanssa tuossa häämatkalla Thaimaassakin. Ihana paikka,hyvä ruoka jne.. mutta itku pitkästä ilosta, sain sieltä tulijaisiksi kampylobakteerin ja jouduin syömään vahvat antibiootit tämän raskauden takia. en tiedä kumpi pahempi, kampylo vai antibiootit??? sattuisko kellään olemaan kokemusta kampylosta raskauden aikana?

Jaksuja teille kaikille "plussapalloille"!!! ;)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Rosalinda78 plussan johdosta!
Mie kävin np-ultrassa rv 12+1,eikös se tehdä yleensä rv11-13 paikkeilla?
Mulla se pahoinvointi hellitti juurikin viikoilla 16,nyt sitten närästää:O

Kampyloa ei ole ollut mut tänä vuonna oon jo joutunut syömään 3 vahvaa kuuria antibiootteja jotka on olleet turvallisia raskaus-aikana,v-pen mega,amorion 750mg jne.

Taas tuli otettua päikkärit vaan silti väsyttää,taitaa se raudanpuutos nyt olla tää syy,kai?
Noh,huomenna aamusta neuvola niin päivittelenpä sitten lissää kuulumisia!

Tsirpukka 30+3
 
Moikka pitkästä aikaa mammat!!

Rosalinda, onnea plussasta!! Toivon niin sydämestäni että tämä tällä kertaa onnistuisi! :hug:

Np-ultra oli mulla muistaakseni vkolla 12.

Mulla on edelleen se koipi kipeä, eikä syytä saatikka apua siihen kipuun ole löytynyt - epäilevät hermoperäistä juttua, mikä sinällään varmasti pitääkin paikkansa. Selkä on jumissa myös, varsinkin pidemmän istumisen jälkeen, joten tein ihan oikean ratkaisun kun jäin töistä pois jo.

Se äitiysraha-avustus (vai mikä se on nimeltään...) pompsahti tilille pari päivää sitten, ei otettukaan sitä pakkausta, kun tuota vaatetta tuntuu olevan nyt jo ihan kylliksi, ja siinä oli myös sellasta millä en olisi tehnyt yhtään mitään. Muutamat hankinnat on vielä tekemättä, mutta aikalailla muuten alkaa kaikki olla pulkassa :) Nyt kun vielä aika vaan juoksis nopeemmin kun ei jaksa oottaa kaverin tapaamista! :LOL:

Griffski 29+0....että eikös se sitten poksu 30. viikko???
 
Hellou Ladies!

Rosalindalle ONNEA plussasta ja onnea mukaan tähän raskauteen, että pieni pysyttelisi matkassa loppuun saakka:flower:!

Täässä ketjussa on muuttobuumi meneillään. Hermoja ja jaksamista sinne laatikoiden keskelle! Lopputuloshan on kuitenkin ihana kun pääsee uuteen kotiin asustelemaan. Minä järjestelen edelleen tavaroita paikalleen muutosta,joka tapahtui kaksi vuotta sitten :ashamed:. Varsinkin nyt kun sumplittiin tuo huonejärjestys uusiksi niin on koko yläkerta edelleen ihan sekaisin.

Me oltiin mökkeilemässä Savossa pari viikkoa ja oli kyllä mukavaa vaihtelua. Mutta lapset meni tänään aivan innoissaan hoitoon kun pääsevät leikkimään pitkästä aikaa kavereitten kanssa.

Minä pistäydyin aamulla piiitkästä aikaa neuvolassa. Verenpainearvot killuu neukussa aina ylärajalla 90/120, mutta kotimittauksissa saan kuitenkin ihan ok arvoja 80/110 eli ei syytä huoleen toistaiseksi. Mökkiherkuttelut oli kyllä kertyneet kaikki matkaan: painoa oli tullut +600 g/vk kuukauden aikana. Nyt on siis + 8 kg raskauden alusta! Huh huh! Ja siis edellisistä raskauksista on jäänyt jo 10 kg matkaan pohjiksi. Täytyy vähän skarpata tuon herkuttelun kanssa... Mullahan ei ole turvotuksia tms, jotka vaan hupsahtaa synnytyksen yhyeydessä pois vaan ihan sitä laardia itseään:|.

SF-mitta oli 30 nyt rv 32+2 eli hieman yli keskikäyrän.Vauva edelleen poikittain ja edelleen se änkeää itsensä ympäri monta kertaa päivässä. Tämä kaveri myös polkee virtsarakkoa välillä ihan urakalla kuten Tsirpukallakin. Minulla ei ole kiinnittynyt kumpikaan aiemmista lapsista ennen synnytystä eli olo on sen puoleen ollut hyvä koko loppuraskauden. Olen pystynyt lenkittämään koiraa ihan synnytykseen asti normaalisti. Toki vauhti on hiljentynyt. Huono puoli on se, että saa sitten stressata, että mitenkä päin kaveri tulee ulos. Kuopuksen puskin ulos avotarjonnassa eli kasvot edellä ja se ei ollut mukavaa puuhaa. Tää varmaan tulee sitten peppu edellä:O. Seuraavaksi onkin sitten lääkärineuvola 1 kk päästä, jossa katsotaan tarkemmin kohdunsuun tilanne ja ultrataan vaukin koko. Loppu häämöttää jo ja samat fiilikset kuin Griffiskillä, että sais tuo aika mennä nopeesti ennen synnytystä.

Hankintoja en tarvitse paljoa tehdä kun on kaikki noilta edellisiltä vielä ihan käyttökelpoisessa kunnossa ihan pienelle. Joku hoitotaso mahdollisesti pinniksen päälle olisi hommattava. Aiemmin hoitelin pojat pesukoneen päällä olevalla hoitotasolla, mutta nyt meillä on pesutorni niin se hyväksi havaittu järjestely on poissuljettu. Toki muutamat ihanat pikku vaatteet olen ostanut, mutta täytyy vähän seurata tuon kevään/kesän kehittymistä,että tarvitseeko niitä vaatteita laisinkaan ;). Jos on samanlainen hellekesä kuin esikoisella 2006 niin ei tarvitse kuin vaippoja ja ison kasan harsoliinoja.

Nyt taidan ottaa pikku päikkärit ja sitten lähteä lekittämään koiraa tuonne IHANAAN auringon paisteeseen:cool:!

Mukavaa päivää mammat!

Hipsukkainen ja O 32+2
 
Heips,neuvolasta kotiuduttu!
Joudun sitten sokerirasitustestiin sukurasituksen sekä vauvan koon takia.Käsikopelolla kuulemma masussa kasvaa iso vauva vaikka sf-mitta menee keskikäyrällä 27...

Edelleen perätilassa ja sais jo rueta kääntymään mielellään.Miehän en suostu perätilassa olevaa isoa muksua tikistämään:O,ahistaa jo ajatuskin moisesta!
Sanoi kyllä jotta jollei käänny niin ultrataan vkolla 35 ja mahdollisesti mahan päältä yritetään kääntää,mutta eipä sekään hirveesti innosta vaan pelottaa jo valmiiks,huoh!

Painoa on tullut nyt n.300g per vko eli yhteensä raskauden alusta vajaa 6kg.

Nyt pitää hipsiä päikkäreille,kun vauhtihirmukin nukkuu.
Tsirpukka 30+4
 
Voi että,aivan ihanaa Rosalinda,PALJON ONNEA!! :flower:paljon olet mielessäni ollut <3

Mä syön Citalopram 20mg/päivä ja nyt kun en ole jättänyt annoksia väliin enkä pienentänyt niin voin taas oikein hyvin.
Kävin np-ultrassa 11+6.
Pahoinvointia mulla ei ole ollut kolmessa vimpassa raskaudessa lainkaan,vähän sellaista heikotusta vaan.
Eiköhän ole ihan hyvä että sait kuurin kampyloon. En siitä kyllä mitään tiedä mutta ylimääräinen bakteeri elimistössä ei kuulosta oikein hyvältä. Toivottavasti lähti!

Pumpista tulin ja kyllä se selkään ottaa kovasti mutta palkkioksi sain ihanan olon ja nyt saunaan.

Nannaliina ja kuudes 33+3
 
Moikka! Kohta se täälläki rv 30 napsahtaa rikki :) Sais tosiaan tuo aika mennä äkkiä vaikka kohtahan se kuu vaihtuu taas toukokuuksi niin loppu häämöttää jo =) Mun pitää systeriltä käuvä hakemassa kaukalo ynnä muuta tavaraa vaunut on entiset ja sänky =) Nyt ei tarvi hoitopöytää ku on tuo kodinhoitohuone =) Minä otin pakkauksen oli vielä viime vuojen pakkaus ihan kivoja vaateita oli . Jees mutta palataan taas gladiougus rv 29+5
 
Onnea Rosalinda plussasta, ihania uutisia :) mulla oli NP ultra 11+4 viikolla.

Mua alkanut vaivaa hengenahdistus. Yleensä tullut kun on syönyt jotain niin tuntuu kun happi loppuisi ja tukehtuisi. Yöllä tulee valvottua montakin tuntia kun ei meinaa unta saada.

Kävimpäs eilen kanssa pitkästä aikaa lenkillä ja olipas se menoa. Matka ei ollut pitkä eikä vauhti päätä huimaava mutta tuskasta. Ei taida olla musta lenkkeilijäksi enään.

Olen miettiny että mitenköhän päin tuo vauveli masussa mahtaa olla kun tuntuu potkut alhaalla. yksi yö möyri niin kovin niin ajattelin että kääntykö ympäri. mutta maanantaina sen taas kuulee kun neuvolaan menen. tähän asti papereihin merkattu rt.

Joo ei tässä kauaa enään tätä kuukautta ole jäljellä (mutta silti tuntuu kun päivät ei kulu ollenkaan :) )

Mukavaa loppu viikkoa kaikille :)

Ninatus 31+6
 
Neuvolakuulumisia eiliseltä, kaikki on ihan ok, paitti että lepoa vkolle 34 saakka. Vauva on RT, joten vihdoin sain siihenkin varmistuksen. Epäilin olevan poikittain, kun iskut tulee tuonne vas kylkeen ja välillä oikealle jotai muksimista.

Tuo jalka edelleen kipeä, alkaa jo menemään ihan hermo, mutta kukaan ei osaa auttaa. Fyssarilla kävin, mutta kuten epäilinkin, ei se mitään siihen osaa sanoa. Tiedän itsekin, että kipu ei säteile mistään vaan on ihan paikallista.

Ei oikein mitään ihmeellistä muuta täällä, muutakuin että aika saisi juosta kovemmin :)

Griffski 29+3
 
Hei ja aurinkoista perjantaita!
Posti toikin mukavan yllärin:saapi käydä hakemassa äitiyspakkauksen tänään ja piäsöö hypistelemään niitä pikkuruisia vaatteita=)

Eilen laitoin isännän apteekkiin,kun äityi tuo yläselkäsärky niin mahottomaksi.Voltaren-kipugeelin kanssa tuli kotia.Olivat tutkineet yhessä farmaseutin kanssa jotta sitä voipi kuulemma turvallisesti raskaana ollessa käyttää ja se auttoikin tuohon selkälihas-kramppiin suht hyvin,mutta ranka-parkaan ei ollenkaan.Miulla on skolioosia useemmassakin kohassa selkärangassa,lievänä kylläkin,mutta alkaa ilmeisesti tehä jo ikäkin raihnaseksi: /.

Griffski73:Ei vain kyse vois olla suonikohjusta?Jos kerran tuollasta paikallista särkyä on.Sehän voipi olla vaikka jossain lihaksen sisällä ja aiheuttaa sitten melkosta tuskaa.

Suostus tuo vaavi vaan nyt sukeltamaan oikeeseen asentoon niin pääsis rankakin helpommalla.Sitkeesti kinnaa tuota selkärankaansa miun kylkikaarta vasten,ei kivaa...

Mutta hyvää viikonloppua ja munarikkaita virpomis-reissuja;)

Tsirpukka tasan 31
 
Tsirpukka, mä en tiedä minkälaiset voi olla suonikohjut, eiksne näy kuitenkin?? Mulla kun tässä ei ole minkäänlaisia ihomuutoksia, ei punotusta, näppylää, mitään. Antaa vaan sähkäreitä ja on kun tulessa sisältä välillä plus se kosketusarkuus ja vaatearkuus.
 
Griffski73:Ei ,kun arvelin jos ois "sisäisiä" suonikohjuja,siis miten tään nyt sanos:confused:,suonipullistumia siis...
Miulla oli kans joskus aikanaan tuollasta ihme polttelua reidessä ja kosketusarkuutta,ei pystynyt paljon farkkuja pitämään...

Se ois sitten virpomapäivä tännään.Eilen askarreltiin kuopuksen kanssa vitsoja ja herrapa liimas kämmenensä täyteen kreppipaperia ja höyheniä:whistle:

Rupee korpeemaan tää jatkuva väsy,ois niin paljon tekemistä muttei vaan jaksa.Iltaisin sammun sohvalle takuuvarmasti ennen puolta kymmentä jo...
Neukkatäti sano jotta johtuu raudanpuutoksesta+raskaudesta+niistä homemyrkyistä jotka ottaa aikansa puhistua kehosta.

Tsirpukka 31+2
 
Ahaa okei. Lääkäri ei osannut sanoa mitään, konsultoi kolleegaakin - joten tiedä sitten. ikävä vaiva kumminkin, ja toivottavasti raskauden jälkeen poistuu ainakin :)

Ihana aurinkoinen päivä ainakin taas - äänestämään kohta!

Griffski 29+6
 
Heippa
Neuvolassa käyty ja nyt koneessa pieniä vaatteita :)

sf mitta oli viimeksi 27 niin nyt se oli 30. (2 viikkoa sitten)
Painoa oli tullut nyt 400g/vko (kamalaa vauhtia sekin nousee)

Muuten kaaikki ihan ok.

Ihanaa kun kevät tuli ja kaikki lumetkin pihasta sulanu. Nyt vaan ihan kamala tuuli. mutta +10,4 näyttäisi pihassa olevan.

Mukavaa maanantaita:)

Ninatus 32+4
 
Kiitos Kaikille tosi paljon :heart:

Tuun sitten heti kertomaan miten ultrassa meni. Viimeyönä heräsin kylläkin aivan järkyttävään vatsakipuun ja aamulla ei ollukkaan paha olo, ja nyt tietenkin kaikki pahat aavistukset täytti mielen...kahvi ja KAIKKI maistuu hyvin, päinvastoin kuin ed raskaudessa, mutta kaippa ne kaikki raskaudet erilaisia on!

Mahtavaa, että te muut jaksatte liikkua ja urheilla! mäkin aion kyllä ratsastaa niin kauan kuin vain pystyn ja otan rauhallisesti, etten vaan ainakaan tipu hepanselästä. Omaa ei ole, mutta tuttujen hepoja käyn liikuttelemassa sillointällöin. Sulais tuo pururata lumesta niin pääsis koirien kans juoksemaan/hölkkäämään!
 

Yhteistyössä