Kesäkuiset mammat 2011

Hei kaikki!
ekaa kertaa kirjoittelen tänne :) esikoista tosiaan odottelen nyt huomenna alkaa viikko 24 :) kaikki on mennyt oikein kivasti, lukuun ottamatta kamalaa lonkkakipua vain toisella puolella. onko ketään kohtalo toveria? ja vielä jos on joku keksinyt apu keinon tähän kipuun niin mielllään otan vinkit vastaan. Niin ja toinen juttu oli se että ollaan miehen kanssa mietitty tuota 4d hommaa mutta on vielä hieman erimielisyyttä siitä että kysytäänkö sukupuolta :) niin että selviääkö se väkisinkin tässä 4d ultrasta vai voiko siihen mennä ja tulla pois ilman että tietää vielä kumpi tulee :D
 
Täällä pikkasen vaavin vaateita hommattu =) Rautaa piti munki rueta syömääm hb oli 127 ei ihan joka päivä tarvi ottaa mutta sillon tällön . Hiihtolomaa vietellään täälläpäin Suomea =) Jeps mutta ei kai tässä hauskaa torstain jatkoa :):wave: gladiogus 76 rv24 ja risat
 
Nannaliinalle ja Tsirpukalle tsempit hankalien sukulaisten kanssa!

Ja ninnul, tervetuloa!

Tuosta sukupuolen kertomisesta, meille ainakin sanottiin, etteivät kerro, jos ei itse pyydä - mutta tämä siis rakenneultrassa kunnallisella puolella. Luulisin kuitenkin, että eivät ne sitä nyt täräytä ihan kysymättä - eihän kaikki halua todellakaan tietää.

Täällä ei mitään ihmeitä, tylsää ja tasaista elämää.....Tänään masentaa tuo lumisade ja harmaus :/ En YHTÄÄN tykkää!

Vauva liikkuu kovasti, mutta mietin onko tuo perätilassa, kun iskut tulee aina tuonne alas, ihan virtsarakon päälle. Tarkastavat kuulema sen sitte 3vkon päästä nlalääkärissä. Miten teillä muilla, missä liikkeet tuntuu? 25. vkoa mennään täällä ja hyvin harvoin tunnen liikkeet voimakkaana. Ne on edelleen sellasta pikku rummutusta.

Selkä on välillä tosi kipeä, tuolta ylhäältä lapaluiden tietämiltä ja oikea reiden ulkopinta on ihan outo; on tavallaan puutunut, mutta samalla täysin kosketusarka ja välillä niin kipeä ettei pysty vaatteita pitämään päällä. Kysyin lääkäriltä, muttei osannut sanoa muutakun että ei ole koskaan vastaan moista tullut ja saattaa olla että joku hermo siinä pinnassa on jumissa. Iskias ei ole enää vaivannut, oikealla puolella, vaan onkin siirtynyt vasemmalle :/ Välillä lähtee jalka alta, joka hiukan haittaa menoa :whistle:

Vkonloppuja mammat!

Edit: Haha, no nyt sitten jysäytti oikein kunnolla kylkeen :D Just kun pääsin sanomasta ettei ole siellä potkuja tuntunu ;) Tilaa on ilmeisesti sitten kääntyillä vielä mukavasti.
 
Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille!

Ihan ekaksi Tervetulloo Ninnul:flower:!Itsellä ei ole lonkkakipuja, mutta hyvä ystäväni sai aika pätevät venytysohjeet fyssarilta raskausaikana kun kärsi samasta vaivasta. Sai apua venytyksistä kyseiseen vaivaan. Kysäseppä neuvolasta!

Griffiski73: Myös minulla tuntuu suurin osa liikkeistä tuolla virtsarakon tuntumassa ja häpyluun tienoilla. Pystyn itse ultrailemaan töissä vaukkia paljon ja ainakin tää meidän tyyppi on joka päivä eri asennossa.Aina kuitenkin kyljellään. Pään suunta vaihtuu vaan päivittäin.:kieh:Neuvolassa myös juteltiin aiheesta ja tätsy oli sitä mieltä, että aika harva vauva vielä näillä viikoilla on pysyvästi pää alaspäin.

Ninatus: Ihanata, että 4D.ssä kaikki hyvin:heart:

Omanapa:
Kävin keskiviikkona neukussa ja lääkärin tarkastuksessa. Kaikki muu paitsi verenpaineet kondiksessa 130/88. Mutta niitä vp-arvoja nyt taas vaan seuraillaan niin kuin aiemmissakin raskauksissa. SF oli 26, painoa on tullut 4,5 kg alusta, kohdunkaula kiinni ja pitkä 4 cm. Vauvan sydänäänet ok ja kovasti temmelsi ja pyöri kun ultrattiin:heart:

Töissä on ollu kamala kiire ja alaselkä on alkanut vihoittelemaan aina iltaisin. Oon läpsytellyt menemään semmosissa Birkkarin terveyssandaaleissa, jotka ilmeisesti ei oo nyt oikein sopivat tähän tilanteeseen. Kipitinkin eilisen sitten juoksulenkkareilla ja eipä ollut selkä illalla kipeÄ:LOL: Vielä ensi viikko pitäisi jaksaa ja sitten alkaa loma.
Hyvää viikonlopun jatkoa! Yritetäänpäs olla kaatuilematta.Hirmusen liukasta on paikoitellen!

Hipsukkainen ja Oikku 27+5..kai?
 
Ninnul Tervetuloa :)

Nyt ollaan sitte saikulla. Olin jo viime viikon ke lähtien ja tänä aamuna menin töihin ja parin tunnin jälkeen sai pois lähteä. Ei toi selkä vaan kestä. aivan kamala särky ja hyvä kun liikkelle pääsi :(
Huomenna on neuvola lääkäri ja katsotaan sitten. 3 viikkoa tässä oisi ollut viellä töitä ja sitten loma alkaisi. Päivä kerrallaan.
Harmittaa kun ilmat on niin ihanat eikä edes lenkille kykene, no kesällä sitten lenkkeilen näittenkin kuukausien edestä :)

Täällä vauveli möyrii ihan hirveesti ja kun menee makuulle taikka puoli istuvaan asentoon niin koko maha heiluu puolelta toiselle, hauskan näköstä. Viime viikon 4D arvoi sen hetkiseksi painoksi 1011g alkaa olla jo aika pötkylä :)

Hankinnoista: menin ja ostin turvakaukalon. viellä uupuisi vaatekaappi:D nin ja se punkka ja sijauspatja. josko joku päivä kykenisi kaupunkiin shoppailemaan:)

Kuulostaa "jännältä" Griffski tuo sun kipeä jalka. onko sihen tullut jotain selvyyttä? onko jo parempi?

Tyttökin näytti selviävän siitä oksu taudista mutta edellis päivänä iski ripuli. tänään näyttää jo paremmalta.

Mutta nyt menen taas makoilemaan tv:n eteen:)

Mukavaa alkanutta viikkoa

Ninatus 27+4
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä ettei tartte olla töissä Ninatus, olisin kyllä itsekin niin mielelläni vaan kotona, mutta taloudellisesti siihen ei pysty.

Mitään selvyyttä ei ole tuohon kipeään jalkaan tullut, enkä usko että edes tulee. Kai se sitten menee ohi kun raskaus on ohi, toivottavasti. Todella kipeä se on kuitenkin, varsinkin tosiaan kun seison/kävelen. Jos vaan makaisin/istuisin, olisi parempi. Eilen illalla taas itku oikein pääsi, kun sattui niin kamalasti. Ja kipulääkkeethän siihen ei auta.

Minäkin löysin sattumalta turvakaukalon - käytetyn, mutta sitä hainkin, kun ei kauaa kuitenkaan mene. Panostan sitten siihen seuraavaan uutena :) Enkä kyllä köyhtynytkään nyt kuin 15€!

Mittailin tuossa sokeriarvoja aamulla ja hups, kun olikin paastoarvo korkeella :whistle: No ei kerrota kellekään ;) Mittaan niitä enää kerran-pari vkossa, kun ovat (aikasemmin) pysyneet säännöllisen ruokailun ansioista aisoissa. Mutta nyt tuntuu, että kun on ihan koko ajan nälkä, niin ovat korkealla. Oikein ärsyttää, kun pitää tarkkailla niitä ja ei saisi syödä! Minkäs teet kun on nälkä. Ja juuri ne ruoka-aineet, josta masu varmasti täyttyisi, on niitä jossa tietenkin on runsaasti sokeria :/

Miten muuten teillä muilla tuo ruokahalu; lisääntynyt vai vähentynyt?
 
Viimeksi muokattu:
griffinski melkein kaikki maistuu munki pitää sokereja mittailla ...ääh:stick: ärsyttävää... Mämmiä piti lauantaina ostaa teki niin mieli =):p mistä lie semmonenki mieliteko = ) Isäntä läksi jollenkki työkurseille Helsinkiin muutamaksi päiväksi eli ollaan tyttöjen kans keskenään muutama päivä . Jeps ei kai tässä gladiogus 76 rv26 ja risat =)
 
Tervetuloa Ninnul:wave:

Ja hyvä jotta sait saikkua Ninatus

Meillä on jyllännyt kans oksennustauti:x,kuopus oksenteli sunnuntaina ja mie eilen...
Aamulla oli jo hyvä olotila ykätaudin suhteen,mutta eilisen ja yön aikana iski taas hiivatulehdus:headwall: Ja eikun Canestenia aamutuimaan ostamaan.

Griffilski73:
No ei kuullosta kyllä kivalta moinen jalkasärky.Miulla esikoista odottaessa oli samantyylistä kremppaa vasemmalla puolella ja ihan loppuvaiheessa jalka ei suostunut välillä liikkumaan,siis ,kun seistessä yritin ottaa askelta lähteekseni liikkeelle niin jalka ei totellut:O.
No nuo vaivat jäi synnärille eikä onneks uusiutunut kuopusta odottaessa,puolet pienempi mahakin kyllä oli...

Tuo vihuliainen hiiva,argh...Mietin tässä jotta näinköhän laukes taas,kun oon kaksin käsin herkutellut karkilla,pullilla jne.Esikoisen synttäreitä juhlittiin viime viikolla.
Ja salakavalasti ruokavalioon on hiipinyt sokeri,makarooni ja valkoinen jauho:O.
Se on niin nähty jotta nuo ei miulle sovi ja tässäpä sitä ollaan nyt taas,kutinan ja kirvelyn keskipisteessä...
Tuohon syömiseen liittyen siis kaikki tuntus minuun uppoovan,pitäs varmaan teipata suu kiinni.

Noh,ylhuomenna ois ensin neuvola ja sitten lääkärineuvola,saas nähä montako kiloa on tällä mässäyksellä kertynyt kroppaan...

Tsirpukka 26+4

Miekii ostin lauantaina mämmiä ja kermaa.Ihan sain keskenäni herkutella,kun muut ei meillä sitä voi sietää;)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa
Samoin täällä maistuu ruoka ja kaikki muukin liian hyvin..
Olin eilen neuvolassa ja yllätykseksi paino noussu vaan 300g/vko (olen hiukan ylpeä:LOL: kun tähän asti noussu sellanen 600g/vko)

verenpaine oli korkeahko(oli jo viime kerralla nousussa)ja sanoikin että jos tulee ylävatsa kipuja taikka/ja päänsärkyä niin sitten soittoa neuvolaan.
Lääkäri oli ja saikkua jatkoi sihen asti että alkaa äitiysloma.

Pikaista paranemista mahataudista Tsirpukka
Mä olen "odotellu" sitä mahatautia että tuleeko itselle vai ei, ei ainakaan viellä ole näkynyt. tyttö on jo tervehtynyt. eilen tekivät isänsä kanssa retken metsään ja nuotiolla paistoivat makkaraa, itse en sitte kyenny mukaan kun selkä oli niin kipeä.

mukavaa keskiviikkoa

Ninatus 27+6
 
Meille tuli viime hetken muutto...
Ihan ok,saadaan taloutta muuton takia balanciin.
Aivan ihanaa kun lasten koulu on sitten ihan lähellä ja koulumatka lyhenee,helpottaa syksyn eskarilaisen vientiä ihanasti.
Asunto ei ole ihan niin kivalla paikalla kuin nykyinen mutta kaikkea ei voi saada ja mä olen kuitenkin ihan innoissani kun pääsen rempattuun asuntoon pelkällä siivoamisella.
Avaimet saadaan jo ensi viikolla joten ehditään tehdä muutto ihan rauhassa ennen vauvan tuloa. Olisi aika ikävää joutua muuttamaan vauva kainalossa kun haluan sitten rauhassa keskittyä imetykseen ja toipumiseen ilman muuttostressiä.

Nannaliina ja kuudes 29+4
 
Nannaliina76: Onnea vaan uuteen kotiin teillekkin:flower:
Mie oon tännään saanu keittiön kaappeja käytyä läpi ja pakkailtua kattiloita sun muita laatikoihin.
Voi olla jo ens viikolla muutto,ei vielä ihan varmaan tietoa.Mutta heti vaan,kun asunto valmistuu niin saadaan avaimet käteen.
Pakko on jo yrittää tehdä niin paljon ,kun vaan mahollista.Ja puhti tais loppua tältä päivältä tähän...

Ninatus:Juu,mie luulin jo ,että moinen tauti säästää meijät tänä vuonna,mutta eipä vaan säästänyt...Mies ja esikoinen tais säilyä "koskemattomana",mutta myö pienimmän kanssa oksennettiin senkin edestä.

Aika karmeen näköinen naamari nyt,kun oksentaessa naama tuli täyteen pienen pieniä verenpurkaumia...Ihan samanlaisia,kun synnyttäessä ponnistusvaiheessa oon aiemmin saanu naamaani:O. Vaikka onkii pisamia ennestään naamassa niin ei voi niihenkään piikkiin laitella;),vaikka kuin paljon vetäis meikkivoijetta päälle,ne erottaa silti.Ei miulle ei-raskaana oksentaessa noita verenpurkaumia oo tullut ikinä.

Jos tuota lyllertäs (kauhiat liitoskivut )kahvin keittoon niin jaksas nuokkua illalla fakta-kanavalta tulevan synnytys-ohjelman äärellä:saint:

Tsirpukka 26+5
 
Pöh ja höh,
sain sitten neuvolalääkärissä tännään antibiootti-kuurin poskiontelotulehdukseen:ashamed:.
Viime yö meni valvoessa,kun koski poskeen törkiästi...
Jospa tuo nyt auttas!

Eli muuten kaikki oli ok lukuunottamatta hemppaa joka oli tippunut 120:een ja lisärautaa kuulemma vasta kuurin jälkeen naamariin.
Sain ilmaset maitohappobakteeri-tipat neuvolan tätiltä,olipas reilua =)

Neuvolalääkärillä oli yhtä iso masu kuin miulla ja ekaa kertaa meijän terveyskeskuksessa ultrattiin myös mahan päältä.
Johtu vaan mieleen jotta varmaankin tuo lääkäri-täti ultrailee omaa masuaankin aina tilaisuuden tullen.Mie ainakin ultraisin jos oisin neuvolalääkäri:saint:

Pikku-napero istua törötti risti-istunnassa perätilassa .Oli sellanen buddha-patsaan asento,pikku-joogaaja:heart:

Kaik paikat vielä kiinni niinkun pittääkin,mutta kuitenkin kielsi kantelemasta mitään painavaa muutossa,määräs miut vaan komentelemaan muita ja järjästelemään paikkoja ja miullehan se soppii mainiosti!

Kunhan sais tuon muuton alta pois niin pitäis rueta haeskelemaan turvakaukaloa,muut tavarat suurinpiirtein meillä jo onkin.Ja oon mie ostellut noita pikku-ihanuuksia paljon,siis rinsessa-vaatetta;),ei vaan mahda mittään,kun ne on niin söpöjä!
Ei tosin kukkaron piälle käy,kun kirpparilta oon niitä haalinut ja fb:n lasten-kammarin kirpalta.

Voikeehan mammaset paksusti ja nauttikaa tulevasta keväästä täysin rinnoin;)

Tsirpukka 26+6
 
Kopioitu oma txti toiselta puolelta kun olen laiska :D mutta siis luin tuota maaliskuisten ketjua ja suru-uutista....mä en vaan tajua tuota, että miksei synnytystä voi käynnistää tai tehdä vaikka hätäsektioo, jos liikkeet vähenee ja just ja just saadaan sykkeet käyrille???!!! Varsinkin kun vkoja siis jo tarpeeksi. Miks pitää lähettää kotiin pelkäämään et mitä jos tapahtuu jotain pahaa??? Ihan järkyttävää ja näitä tarinoita kun kuulee vielä hirvittävän usein. Tässäkään ei ollut onnellinen loppu :'(

Sanoin just miehelle että jos jotain tällästä tapahtuu meille, niin muistuta mua että vaadin saada jäädä sairaalaan, enkä vaan lähde kotiin ja piste. Johan nyt on markkinat että et saa itse päättää tällästä asiaa grrrr. Esikoisten kohdalla oli hiukan sama, liikkeet heikkeni ja toinen varsinkin vaikutti heikolta.Vaadin että käynnistävät synnytyksen ja että pääsen osastolle odottelemaan ja olen monitorissa kiinni periaatteessa koko ajan. Onneks uskoivat mua!
 
Aika on mennyt 1. kolmanneksen jälkeen tosiaan hyvin nopskaan. Nyt olen kai sitten viimeisellä kolmanneksella. Sitä seesteistä keskikolmanneksen vaihetta vaan en ole havainnut, hirveetä väsymystä oli koko jakso. Nyt olen saikulla (tämä viikko), kun on pyörryttänyt niin paljon, ettei ole töissä oikein pystynyt olemaan ja väsymyskin on ollut tolkutonta. Viime tiistaina jäin, ja täytyy sanoa, että kyllä on ihanaa ollut, kun on saanut päivisin nukkua.

Tarvikkeita vauvalle pitäisi kai alkaa hommaamaan, mutta en tosiaan jaksa nyt edes kauppoihin, mutta eihän tässä mikään kiire vielä, toivottavasti tästä vielä piristyy jossain vaiheessa. Pinnasänky on kahden lapsen jäljiltä tallella ja sen patjakin, mutta se patja on nyt varastossa ollut jotain vajaa 3 vuotta, mietin voiko sitä enää käyttää. Näyttää ihan siistiltä, mutta haisee vähän ummehtuneelta. Päällisen siitä voi vetoketjulla irrottaa ja pestä. Oletteko te muut ostaneet joka lapselle oman patjan vai miten?

kurkkunaamio ja kolmonen 29+2
 
Huomenta!
Siis voihan mahatauti.. Se sitten iski itseenikin..torstaista asti ollu maha tosi kipeä ja lauantaina soitin jo synnärillekkin. mutta sitten alko mahatauti. eilen oli ihan ok olo mutta yöllä heräsin ja sitten olikin kiire. Mies on kipeenä. toivottavasti tyttö ei enään uudetaan kipeydy.

Saas nähä kun on tytön 3v neuvola ensi kuussa että miten menee..alunperin se oli helmikuussa mutta se oli yhtä huutoa 45minuuttia eikä ollut ihan yhteistyö haluinen..neuvolakorttiin tulikin merkintä "erittäin omatahtoinen, ei suostu yhteistyöhön, varataan uusi aika" mites muuten jos ensi kertakin menee ns.penkin alle niin varataanko vaan uusia aika vaan antaako ne jo olla?

Patjasta: samaa mietin itsekkin ja parilta kaverilta sain vastauksen että voi käyttää (meillä tuo tytön vanha siis) uuden sijauspatjan ostan koska se ns.vauva aikanen on tytöllä nyt tossa jatkettavassa sängyssä.

Pitäisi joku päivä mennä penkomaan niitä vauvan vaatteita, mutta turhaan viellä edes pestä kun ei ole paikkaa (vauvan huone on työn alla ja edelleen uupuu se vaatekaappi) tosin ei tässä mitään saa tehtyy ennen kuin ollaan tervehdytty.

Mukavaa alkavaa viikkoa (ei se voi tästä kun parantua :) )

Ninatus 28+4
 
Maanantaita täälläki voidaan hyvin =) Mulla asrvioitiin viimeviikolla vauvan painoksi 970 g että aika pötikkä jo täälläki =) äitiyspakkausta tässä ootellen niin sais alkaa pesemään vaatetta pikkasen oon hankinu kirparilta ja kaverilta ostin jonku verran =)Jeps ei kai se auta kauppaan on lähettävä palataan taas =) gladiogus 76 rv27 ja risat
 
Griffski73 ja Nannaliina76::ashamed:,tuli kyllä paha mieli itellekkin,kun luin myös noita maaliskuisten ketjuja...Isosiskon toinen täysaikainen raskaus ja synnytys meni hyvin,mutta pikku-Simo kuoli 8 tunnin ikäisenä,koska virtsatiet eikä munuaiset olleet kehittyneet ,tämä siis v.1990.
Simon jälkeen syntyi kuitenkin 3 tervettä lasta.

Patjasta:Meillä on tuo kuopuksen vajaa 3 vuotta vanha patja varastossa(pinnis myös),toivottavasti on kunnossa vielä eikä oo piässyt homehtumaan.

Miun pitäs nuo kelan hakemukset täytellä ja viedä.Oon vaan oottanut jotta ois tuo muutto ensin ja vois sitten uudella osoitteella hoidella samantien nuo.
Sais sitten sen äitiyspakkauksenkin hypisteltäväksi.

Viime yönä ei meinannut tulla uni ollenkaan,oli jotenkin tosi "täys" maha vaikka isohan se jo onkin.Hirvee venkslaus kainalo-ja haaroväli-tyynyjen asettelussa ja mitenkäänpäin ei vaan ollut hyvä...Joten nyt tuokin ihanuus sitten on alkanut virallisesti,huoh.Ja seuraavaks ravataan varmaan öisin pissillä vähintään kerran tunnissa:whistle:

Tsirpukka 27 ja jotain
 
Hola mammat!
Tsirpukka: Mulla myös oli viime yö ensimmäinen uneton ja sähläsin noiden tyynyjen ja peittojen kanssa. Välillä puutuu lonkat ja sitten taas ristiselkä. Kohta varmaan tulee levottomat jalat, joista olen aikaisemmissa raskauksissa kärsinyt. Ja siihen ei kyllä auta muu kuin synnytys: /. Pissarundit alkoi jo viimeviikolla eli kivat silmäsäkit olen jo ehtinyt kehittämään.
Tosi surullinen tuo maaliskuisissa tapahtunut menetys. Lämmin osanotto koko perheelle. Minun hyvä ystäväni menetti esikoisensa rv 40. Meni neukkuun ja eivät saaneet sydänääniä kuulumaan. sitten piipaa sairaalaan, mutta vauva oli jo enkeli. Vakava sydänvika hänellä sitten ruumiinavauksessa todettiin.
Patjan päälisen ajattelin nyt vaan pestä. Viimeksi ostettiin uusi patja, mutta patja on säilytetty koko ajan sisälläja on tosiaan vaan sen 2 vuotta vanha. Lisäksi meillä vauvat bovat nukkuneet tiiviisti ekan vuoden tissin vieressä eli pinnis on jäänyt kyllä aika vähäiselle käytölle.
Hankinnoista: Minä en ole ielä tilannut vauvalle mitään uutta. Kaikki pienet vaatteet ovat olleet lainassa ja saan ne tällä viikolla takaisin eli teen inviksen ja sitten kaupoille. Jeee! Jotain lyhythihaista kesävaatetta ajattelin haalia kun edellinen on talvivauva. Toisaalta, jos tulee samanlainen hellekesä kuin silloin kun esikoinen oli vauva, pelkillä vaipoilla pärjää. Jäi kaikki ihanat pikkuvaatteet käyttämättä. Ja ne oon jo pistänyt etiäpäin kun kakkonen oli talvivauva. Uusi lasisia tuttipulloja ajattelin hankkia. Lisäksi Kukalo ja sitteri olisivat hankintalistalla. Ja sitten pikkutilbehöörit, jotka kylläkin ajattelin hommata sitten vasta jos on tarvetta. Suositelkaapas jotain hyvää sitteriä!
Minulla alkoi mammaloma tänään ja ensimmäinen päivä on mennyt kyllä ihan plörinäksi tuon nukkumattomuuden takia. Supistellut on myös aika paljon, tosin ei mitään kipeitä, mutta täytyy höllätä aina tahtia. Mites muut onko paljon supistuksia?
Vauva on kääntynyt muuten rapistelemasta tuolta virtsarakon läheisyydestä pää alaspäin kun kaivelee nyt varpaillaan tuolla kylkiluiden tienoilla. Ihanaa joogia Tsirpukka masussasi kasvattelet :D.
Nyt nukkumattia houkuttelemaan meidän makkariin. Josko jaksais olla vähän reippaampi noiden pikkumiesten kanssa sitten huomenna.

Hipsukkainen+ O 29 tasan
 
Hipsukkainen, olen ihan kateellinen, sulla alkoi jo mammaloma! Otit sen siis kai aikaistettuna? Itselläni on vielä tämän viikon jälkeen 5 viikkoa mammalomaan, mutta tämä viikko nyt menee ainakin saikulla lepäillessä. Ensi viikolla haluaisin kyllä tosi kovasti päästä töihin.

Supistuksia on päivittäin, mutta ei kivuliaita, tai juuri ennen tälle saikulle jäämistä alkoi olla muutaman kerran kivuliaitakin, mutta nyt niitä ei ole tullut kuin sellaisia kivuttomia.

Kyllä minäkin sitten taidan tuon patjan käyttää "kolmosellakin". Varmuuden vuoksi pesen sen päällisen, siinä on tietysti se riski, että se kutistuu pesussa, eikä menekään enää patjan päälle.

Ajattelin juuri, että on hyvä kun kelloja viikon päästä siirretään eteenpäin. Itse olen alkanut heräilemään neljän jälkeen nimittäin. Sitten taas olen nyt saikkuillessa nukkunut uudestaan aamulla kun mies on vienyt seitsemää ennen lapset hoitoon. Lapset ovat siis hoidossa, vaikka olen kotona saikulla, tuntuu jotenkin kurjalta, mutta parasta se on nyt, saavat siellä leikkiä ja touhuta ja ulkoilla ja itse saan levätä, kuten oli tarkoitus.

Tsirpukka kuulostaa tutulta tuo asennon hakeminen ja tyynyjen virittely jalkojen alle ja väliin... ja miten ne nyt laittaisi... ja taas käännetään kylkeä, ja ....

kurkkunaamio ja kolmonen 29+3
 
Huomenta

Kyselisin apua 3v lapsen nukkumisen kanssa..ihan mahdotonta. Päiväunia ei siis enään nuku(ole vuoteen nukkunut) mutta ei iltaisin meinaa saada nukkumaan sitte ollenkaan. viime yökin meni yli puoleen yöhön että sai unille. kirjaimellisesti hyppii seinille. myöskin puree ja potkii ja lyö. oisko hyviä vinkkejä että miten saisi helpommalla nukkumaan? neuvolan ohje oli että päiväunet pitäisi nukkua, ihan toivotonta saada nukkumaan päivällä. iltasin kuiteskin on samoihin aikoihin iltatoimet, mutta kun kello tulee 8 niin meno yltyy ja yltyy. eilenkin vaikka huone oli pimeä, niin juoksi sängystä toiseen ja hyppi ja kiljui.ja jos oli hetken aloillaan niin sitten oli pissahätä, kakkahätä ja jano.

Mullakin oisi ollut viellä ensi viikko ja tämä viikko töitä, mutta olen siis sairaslomalla nyt. itseasiassa sihen asti että äitiysloma alkaa 4.5. piti alunperin pitää 4viikkoa lomaa ennen.

Yritin etsiä sitä maaliskuun ketjua mutta en löytänyt. Paljon voimia:hug:

välillä on ollut kivuttomia supistuksia, mutta ei kivullisia.

Kurkkunaamio mullekkin on tullut 10kiloa painoa tähän mennessä, mutta mun päivän kohokohta onkin kun saan syödä :D
ennen raskautta kun olin melkein suu supussa etten vaan söisi paljoa:headwall:

Mutta josko lähtisi tytön kanssa jo ulos kun on niin kaunis ilma ja näyttäisi olevan +5 :)

Ninatus 28+5
 
Ninatus:Meidän nyt jo reilu 4v tyttö oli koko 3v ajan tuollainen iltaisin ja vieläkin kun väsymys menee ylitse on meno iltaisin aivan hirvittävää. Oli tosi raskasta yrittää saada toista nukkumaan ja nukuttaa tuntitolkulla. Meille toi ratkaisun se että otin olohuoneen sohvalle nukkumaan ja itse katselin/katselen telkkua siinä samalla pimeässä huoneessa ja silittelen ja eipä mene enää kauan kun tyttö nukahtaa.

Mulla on yöt ihan kamalia kun vaikka olen kuinka väsynyt uni ei tule 3-5h. Eilenkin menin rättiväsyneenä 23 nukkumaan ja vielä 02 olin hereillä. Missään asennossa ei ole hyvä,selkää särkee,mahan sivut puutuu ja lonkkiin sattuu. Yöt on silkkaa tuskaa ja aamun odottelua jolloin se uni sitten vihdoinkin tulee. Onneksi mies nousee aamuisin lasten kanssa,enhän mä millään jaksaisi herätä jo 7.
Noh,eipä tätä kauan enää kestä.
Itselläni on painoa tullut 7,5kg.
Torstaina alkaa sitten muutto jee ja ostin huuto.netistä edullisesti pikkutytöille uuden veroisen kerrossängyn.

Nannaliina ja kuudes 30+3
 
Tervehdys mammat!
Täällä kärsitään kivuliaista suppareista :( Tai oikeastaan alavatsakivuista enemmänkin. Välillä menee kyllä koko mahakin kovaksi. Yritin soittaa nlaankin mutta ovat kai ruokkiksella, koitan uudelleen myöh. Mulla on ihan hirvee stressi päällä koko ajan, niin mietin voisiko se johtua siitä? Vauva liikkuu hienosti edelleen, mutta heti kun on pahamieli, itken tai panikoin/stressaan, se hiljenee. Eilen illalla löi mahan yks kaks ihan ripulille, ja sen jälkeen supisteli. Nukkumaan uskaltauduin tuossa vasta kahden aikaan. Tätä on nyt reilun vkon jatkunut, hiukan pelottaa kyllä.

Mä meinaan jäädä mammalomalle aikaistettuna. Sinnekin tosin on aikaa ihan liikaa, kun la vasta 27.6, niin jään pois töistä ens kuun alussa - olet sitten tulotta mutta ei auta. Jalka edelleen niin pirun kipee, ei ole enää edes niin että kun liikun, vaan ihan koko ajan, jopa yöllä herään kipuun. Ja kukaan ei tietenkään edelleen osaa sanoa mikä siinä on :headwall:

Kelan paperit pitäs viedä, kun en ole saanut aikaiseksi vieläkään niitä viedä - meni hermo kun tuntuu et ovat niin monimutkaiset täyttää :kieh: Eikös se nyt ole että vuoden 2009 verotuksen mukaan äippäraha lasketaan??? Sanokaa et näin on pliiiiiiiiiis :saint: Alunperin piti ottaa äippäpakkaus, mutta nyt ollaan niin paljon saatu vatteita ym, et otetaankin rahana.

Yöt menee vessassa ravaten täälläkin, parhaana yönä 4x jo :cool: Plus että tää nappula tykkää jostain syystä rokata koko yön, ja rauhoittuu vasta aamulla.

Mutta näillä mennään, lähden soittelemaan sinne nlaan.

Griffski 26+
 
Ninatus:Se maaliskuisten ketju löytyy tuolta 20-30-vuotiaitten puolelta ,kun kaivelee.

Tuli käytyä ostamassa Maskusta divaanisohva uuteen asuntoon.
Oli nimittäin tosi nopsat kaupat,kun Herra-Uhmaikäinen rupes rettelöimään:ashamed:,kylläpä nolotti ,mutta mukava naismyyjä vaan naureksi ja sanoi jotta kyllä tänne ääntä mahtuu!

Menin sitten aamulla unenpöpperössä laittamaan kuopuksen pyjaman kera öisen pissivaipan pyykinpesukoneeseen:headwall:
Voi jestas sitä "geeli-pallero" sotkua,huoh...Eikun pesun jälkeen huuhtelemaan pyykit suihkuun ja uudelleen peseytymään koneeseen kunhan olin ensin pessyt ja huuhdellut pesukoneen:O,jospa ois pikkusen huolellisempi tästä lähtien!

Hajamielinen Tsirpukka 27+jotain kai?
 

Yhteistyössä