Kesäkuiset mammat 2011

Hei kaikille pitkästä pitkästä aikaan!!!

Rosalinda78 Onnittelut plussasta!!! Toivon että kaikki menee loppuun asti hyvin!

Kiitos kaikille kannustuksesta :flower:. Samojen asioiden parissa täällä edelleen tuskastelen.

Olin eilen neuvolassa ja kaikki hyvin. Paino oli yllättän pudonnut, mutta ei mitään hirveitä määriä. Ei kyllä yhtään haitanutt vaikka olikin pudonnut.
Mahdoton väsymys on ihan jatkuvasti, voisin nukkua kellon ympäri. Pakko sitä on vaan silti itsensä ylös repiä joka aamu.
Salilla käyn siltikin edelleen ja jos vaan saan onnistumaan niin 5krt vko käyn edelleen ja nyt on sitten nuo puutarhatyöt vielä lisänä että kyllä sitä liikuntaa saa =).
Vauva liikkuu mahdottomasti ja on onneks kääntynyt jo rt tarjontaan. Neuvolatäti kyllä sanoi että saattaa vielä kääntyillä.. toivotavasti ei enään!!
Onneks ei ole enään hirveesti vko jäljellä, alle kaksi kuukautta :D.

Täällä menossa sateinen päivä, harmi. Olis ollu kiva mennä tonkimaan maata ja hääräämään puskien kimppuun. Onneks lupasivat lämpenevää!!

Ihanaa päivää kaikille!! =)

Calumet + :heart: 32+5

Griffski73 Mulla jäi täällä olo vähemmälle kun tuntui että elämässä kaikki potkii vastaan, oli ihan sellaine olo että ei jaksa raahautua koneen äären ja kirjoitella kuulumisia. Jos nyt kesää kohden saisin tuota mielialaa kohennettua :D.

Jos ketju vaikka vilkastuis kun ollaan lähempänä laskettua aikaa =), kaikilla väsymys vaihe menossa ;)....

Calumetille tsemppiä!
Mua jo niin kyllästyttää ettei tosikaan. Kaikki kauhistelee kun maha on muhkea ja kiukustun siitä,ei kai se nyt enää voi kovin pienikään olla.
Mies on ihan *piip*,hermo menee sen kanssa sata kertaa päivässä. Pelaa aamun pikkutunneille asti ja mä pyydän lopettamaan kun mua häiritsee se naputus. Meillä ei ole erikseen makuuhuonetta joten joudun sitä naputusta sitten kuuntelemaan itsekin valvoen lähes aamuun asti. Muutenkin jalat ja selkä särkee ihan hulluna ja olo on tuskainen ja toinen ei anna yhtään nukkua. Aamulla sitten olettaa että mä jaksan nousta muutaman tunnin yöunien jälkeen ja kiva kuunnella sitä huutoa ja tiuskimista pahantuuliselta mieheltä koko aamun:(
Joku ilta mä vedän vielä johdon seinästä,snen verran kiukuttaa toisen itsekkyys. Muutenkaan ei ole mitenkään huomioinut mua tässä raskaudessa saatikka ollut vauvasta kiinnnostunut,tuntuu että odotan ihan yksin:(

Nannaliina 34+5

Aivan ihanaa auringonpaistetta täältä meiltä..:cool:

Pyykit konessa, lattiat pesty ja imuroitu.. Selkä kronaa, kyljet kans..
Poika potkii päivät todella ahkeraan. Yöisin antaa mun nukkua. Onneksi.=)

Mä käyn täällä päivittäin lukemassa kuulumisia, mutta..
Vaikka en oo kauheen ahkera kirjottelija ollutkaan niin, eipä oo kukaan kaivannutkaan. :ashamed:

Mulla on ens viikolla neuvola, meen kaiketi lääkärin kautta. Saan lapun steriliaatiota varten. Toivottavasti se tehdään samalla kertaa kun sektiokin. Pikkusen sekin jännittää jo.

Vauvalle on vaatetta hommattuna, vaunut ja turvakaukalo puuttuu. Mut eiköös tää tästä.
Viikot menee ihan kauheeta kyytiä, ihan hirvittää kuinka lähellä se kesäkuu ollenka on jo.

Wode ja poika 31+2

Höh tyhmää käytöstä mieheltäs Nannaliina :|

Wonderfulife, täältä on niin paljon ihmisiä hävinnyt että ei pysty erittelemään että ketäs kaikkia täällä olikaan. Kaikkia varmasti kaivataan, jotta ketju pysyisi hengissä.

Mä olisin kyllä jo valmis tän täältä pihalle ottamaan - ei jaksais odottaa kesäkuun loppuun en ää ollenkaan, että kyllästymistä täälläkin!

Griffski 30+3

Huomenta (valitus varoitus tässä tekstissä)
Mulla kanssa ihan kamala jalkasärky yöllä, piti nousta pandolia ottamaan kun meinasi ihan itku päästä. auttoi, mutta kappas kun särkee TAAS.

Muutenkin tää päivä tai no aamu ihan kamala, parkua vollottanut kaikesta ja hermo kireellä. olen tökkinyt ja töninyt mahaa mutta kun ei liiku. mies ei tajua mitään. tyttö halusi rasvata vauvaa (niinkun joka päivä) niin silloin liikahti.
Tässä näitä liikkeitä koitan laskeskella että täytyykö soittaa synnärille.
Tuntuu että pää leviää kohta. ja samaten väsymys ollut aika kovaa, ei jaksais edes tuolilta nousta eikä oikein mikään jaksa kiinnostaa.

Vauvan vaatteitakin pesin, mutta ne roikkuu jo telineessä kolmatta päivää kun en vaan saa aikaseksi että laittaisin ne tuonne kaappiin. ja muutenkin sellanen olo etten edes tahdo laittaa mitään valmiiksi, josko joku sitten tulisi laittamaan kaikki kuntoon kun sairaalaan itse pääsee.

Pahoittelut tästä valitusvirrestä, mutta ei ole kovin hyvä aamu. ja on alkanut pelottaa että mitä jos ei saakkaan elävänä tätä vauvaa. en tiedä mistä sekin pelko nyt tullut.

Nannaliina sama täällä, olen moneen kertaan miestä pyytänyt tulla katsomaan kun vauva on liikkunut, niin toteaa "en ehdi" ja jatkaa tietokoneella istumista. muutenkin tuntuu että sille vaan tärkeempää veneensä kunnostus kuin mikään muu. töissä päivät on, mutta sen jälkee melkein joka ilta kymmenenn köhnää tuolla ulkona. ainoa ketä on vauva kiinnostanut on tuo 3v tyttö. joka tosin eilen totesi että vauva on ihan tyhmä ja aikoo muuttaa mummolaan kun syntyy.

mutta joo, josko menen takas makamaan tuonne sohvalle. ulkona oisi kiva ilmakin mutta ei vaan jaksa ulos mennä.

Ninatus rv 33+0

Pika kirjoitus.. tuun paremmin sitten myöhemmin.. täytyy lähteä hierontaan.

Wonderfulife ja Ninatus Tuli niin pahamieli teidän puolesta :|, jaksamista teille kummallekkin!!! Raskaus aikana kun sitä tarvisi vielä tavallista enemmän huomiota ja hyvänä pitoa. Halauksia teille kummallekkin ja paljon :hug:

Griffski Kun asiat sais päätökseen ja selville niin sais ajatukset muualle. Yritän kyllä touhuta kaikkea ja ajatella ihan muita asioita kun jotka nyt rassaavat henkisesti.

Laskin tossa liikkeitä ja sen kymmenisen sain tosin tökkimällä välilä. soitin synnärille ja kätilö sanoi että kuulostaa ihan normaalilta. että jos ei ollenkaan liiku niin sitten huolestua.(huolimatta tökkimisestä).

pitänyt monesti kysyä, mutta millä viikoilla teillä aijemmat lapset syntyny? eräs päivä mietin että meneeköhän samoille kuin esikoinen (syntyi 40+2).

Moi taas:wave:

Just tässä äsken luin miehelle ääneen näitä teijän kommentteja omien miestenne käytöksestä(meillä meinaan ihan sama juttu,pokeria kyllä naputetaan yömyöhään koneella ja huomiota saa kerjäämällä kerjätä...),tuumas jotta myö miehet ollaan tälläsiä yksinkertasia kuulemma.Eivät tajua välttämättä jollei suoraan väännä rautalangasta asiaa,huoh...

Miulla kans on ollut nyt ihan kauheet pohjesäryt ja lisäks toisen jalan sisäsyrjään koskee koko ajan.Ei auta mikään panadoli,tukisukka jne.Miulla on muutenkin ihan kivat vaivasenluut niin mie jo mietin josko on joku jännetulehdus iskeny,sekin vielä.

Ninatus:Samojen asioiden kanssa painin miekin:ashamed:,hirmu pelkoja on alkanut tulemaan ja painajaisia myös...Lisäks vauva tuntuu vetäsevän aina sellasia parin tunnin unia jolloin ei hiiskahdustakaan käy.Eilen illalla sohvalla pötkötellessä(ja mies siinä olkkarin nurkassa pokeriturnausta hakkaamassa...),piti ihan "nujuuttaa" mahaa jotta onko siellä enää elämääkään.
Aiemmissa raskauksissa on kyllä ollut ihan erilainen melske ja vilske(tai sit mie alan olla jo vainoharhanen...)

Esikko syntyi tasan rv 40 eli laskettuna päivänä ja kuopus rv 40+4.
Hermo meinas mennä kuopusta odottaessa viimeisinä päivinä,kun supisteli kovasti jo hyvän aikaa ja sitten ne tyrehty.Kerran jo kävin näytilläkin(oli torstai silloin,kun poika syntyi vasta maanantaina),terkka tutki kohdunsuuta ja sanoi jotta pidä vaan sairaalakassi valmiina,lähtö voi tulla hyvinkin nopsaan,niinpä niin.

Mie alan olla myös kypsä näihin kaikkiin kremppoihin ja vaivoihin.Ummetusta,jalkasärkyä jne.Et sen puolesta sais rueta jo tää raskaus riittämään,mutta pitäähän se pikkunen kasvatella ensin valmiiksi ja tikistellä sitten vasta.

Calumet:Kullostaa ihanalta tuo hieronta!Ei ois pahitteeks miullekkaan.

Koittakeehan jaksella masujen kanssa!:hug:

Tsirpukka 31+5(kai?)

Hah,miehet. "Onneksi" en sitten ole ainoa kenen miestä kiinnostaa koneet sun muut yötä myöden ennen kuin vaimo parka joka haluaisi joskus hippusen huomiota :attn:

Mulla on selkeästi vauvan liikkeet vähentyneet mutta se on normaalia kun sitä tilaa ei enää ole samalla tavalla. Ihan hyvä vaan koska se oli välillä öisin sellaista melkausta mutta nyt jo nukkuu paljon pidempiä aikoja.

Mun vauvat ovat syntyneet:
41+2
40+2
41+6
41+6
41+2 ja enpä usko että tämäkään ennen laskettua syntyy vaikka nyt on ollut kovasti supisteluja.
Sairaalakassin olen kuitenkin pyrkinyt laittamaan pikkuhiljaa kuntoon,jotain pieniä juttuja vielä puuttuu.

Pakko lähteä ryysimään tuonne kauppaan jossa kuulema kaikki kortit ei toimi ja automaatille on hirveä jono.

Huomenta päivää:wave:
Meilläpäin ainakin aivan ihana ilma:)

Kuopusta odottaessani mies pelas myös yötä myöten nettipokeria ja meijän entinen kone piti hirmusta hurinaa joten jouduin sitten hautautumaan tyynyjen alle jotta sain jotenkin nukuttua.
Noh,kuopus syntyi ja oli niin tottunut siihen koneen hurinaan jotta tyytyväisenä nukahti omaan pinnikseen koneen huristessa samassa huoneessa,mutta sitten ,kun isäntä lopetteli peli-urakkansa ja nappas koneen kiinni niin poikapa heräs välittömästi:O

Mie oon kans marmattanu,nalkuttanu jne.tuosta huomion puutteesta ja siitä jotten piruvie jaksa kaikkea tehdä.Vissiin mennyt jakeluun jotain miehelle(kiitos siitä myös teille ja kommenteillenne jotka luin isännykselle),koskapa läks just kuopuksen kanssa ulkoilemaan ihan vapaa-ehtoisesti:D.

Serkkutyttö sai pojan toissapäivänä.Oli mennyt yliaikais-kontrolliin rv 41+3 ja vähän ronskimmin oli lääkäri ropeltanut niin synnytys käynnistyi ja kolmen tunnin päästä oli poika päästänyt ensi parkaisunsa:heart:

Mutta,nyt taas närästää:ashamed:,kiitos aamukahvin...

Tsirpukka tasan 32:heart:

Pääsiäisiä!

Mä oon kyllä onnen tyttö sitten, koska mun ei kyllä nalkuttaa tartte huomiosta! Joskus joutuu huomauttaamaan tekemättömästä jutusta, mutta niin joutuu kyllä toisinkin päin :)

Calumet, tiedän tunteen tuosta asioiden päätökseen saamisesta - henkisesti todella uuvuttavaa! Voimia sinne :hug:

Peloista, mulla ei niitä ole nyt ollut hetkeen (kopkop), sillon alussa kyllä niin että meinasi hulluksi tulla. Toki en pidä edelleenkään itsestäänselvyytenä että kaikki menee hyvin loppuunn saakka ja siitä eteenpäin, mutta en myöskään mieti sitä pahemmin. Pienen pieni häivähdys pelosta kävi mielessä kun pinnis kasattiin - että mitä jos siihen ei tulekaan ketään. Mutta sitten päätin, että pois tuollaset ajatukset ja heti!

Närästystä täälläkin, ei kiva yhtään : / Ja pallean ahdistusta, heti kun istuu. Painaa niin pirusti siihen!

Mukavaa pääsiäistä tosiaan kaikille!

Griffski 30+4

Nannaliina76 Pikaista paranemista.. toi tauti on niin ällö :x.

Griffski73 Täällä kanssa ihan jatkuvaa närästystä. Hiukan kun silmät näkee ruokaa niin alkaa närästämään ja koskaan muulloin en siittä kärsi kuin ainoastaan raskaus aikana.

Mulle sanottiin juuri että äidin päättäväisyys on tuolla yläkerrassa... :D... Pitää kyllä paikkansa.. poika on ihan yhtä itseppäinen kuin minäkin :D.. kyl on välillä tahtojen taistelua....

Tänään vielä salille ja lenttistä pelaamaan!!! Oon niin innolla odottanu kesän alkua et pääsee hiekalle pelaamaan ja tänään olis eka päivä =)!!!

Voi hitsi Calumet, olispa ihanaa liikkua jos pystyis :eek: Mä niin päätin että tämän raskauden kanssa toimin toisin ja liikun alusta alkaen - no yritys hyvä kymmenen!

On kyllä niin upea ilma, ja oikein ottaa päähän ajatellakin, että eihän tämä näin tule vielä jatkumaan. Ei sais tuhlata energiaansa tuollaseen ajatteluun, mut mä niin tiedän kuin mulle ja mun mielialalle käy kun mahdollisesti lunta/kylmää/harmaata alkaa tulemaan taas : / Lapset on viihtyny koko päivän oikeestaan ulkona, niinkuin eilisenkin - käyvät tankkaamassa välillä ja taas mennään :)

Griffski 31+0

Hei Kaikille :wave:

Koitin ettiä tuolta toista ketjua jonne oisin alkanut kirjoitteleen, mutten löytänyt sopivaa.. Ois kiva jakaa tämänhetkisiä raskausoireita muiden lapsen samaan aikaan saavien kanssa... mulla la on 12.11.2011
Nooh, ehkä teiltä saa apua kinkkisimpiin kysymyksiin! Tuosta masennusläääkkeiden syömisestä sen verran niin toivon, että pääsisin pikaisesti psyk. lääkärin juttusille, että saisin varmuuden voisinko sittenkin alkaa syömään taas lääkkeitä. Ihan hyvin mulla menee muuten, mutta masentaa tosi paljon (siis kun lopetin lääkkeet niin masis oireet palasi) ja pelottaa, että miten jaksan tämän raskauden, varsinkin nyt kun en saa mistään muualta vertaistukea, paitsi täältä :hug: kiitos siitä! tarvisin kuitenkin sellaista "olkapäätä" oikeaa ihmistä tähän lähelle joka ymmärtäis, mutta eipä täällä sellaisia ole. asun sellaisella oikein ahdistavalla ja sisäänlämpiävällä pikkupaikkakunnalla jossa ei kyllä oikein enää viitsisi omista asioistaan kertoa kenellekään.

Sellaista kyselisin, että oliko kellään yöpahoinvointia?? mulla on alkanut nyt sellanen vitsaus, että öisin tulee sellanen ällö :x olo ja pitää käydä juomassa mehua tai limpparia, että oli menisi ohi, no se taas edesauttaa sitä, että hampaat menee vaan huonompaan kuntoon ja mulla onkin hammaslääkäri aika parinviikon päästä :eek:

kävin NP ultrassa torstaina ja viikkoja oli silloin 10+5 ja nt oli 1,2 eli hyvä. Ihmettelimme sikiön pienuutta kun nvolan mukaan viikkoja olis pitänyt olla jo melkein 12 :O

ja jos ois vinkkejä antaa, että mistä vois löytyä täältä ketjuista marraskuisia mammoja niin kiitos =)

Jaksamisia kovasti kaikille ja "mukava" kuulla teidänkin murheistanne ja huolistanne!

RosaLinda78 11+2

Rosalinda78 yöpahoinvoinnista, mulla tuli sitä jos olin syönyt pv aikana huonosti ja meni kyllä aina ohi jos kävin jotain pientä laittamassa suuhun esim. banaania. Mulla on kaikissa raskauksi ollut tuo hampaiden meno huonoon kuntoon. Nyt on ihan sama homma...
Niin minäkin asun pienellä paikkakunnalla jossa juuri tuo sisäänpäinlämpeevä väki ja olen tullut siihen tulokseen että ne jotka ei mua ymmärrä niin parempi kun eivät mun elämään tunkeakkaan. Mä kyllä muistaisin että tiettyjä masennuslääkkeitä voi syödä raskauden aikana.
Toivottavasti löydät marraskuiden ketjun =).

Griffski Mä en kestäis jos mä en vois yhtään liikkua, mun pää varmaan hajois ja kuulostaa todella kurjalta että et ole päässy liikkummaan niin kuin olisit halunnut. En tiedä mitä teen jos tuo mun selkäni sanoo sopimuksen irti, en halua edes ajatella koko asiaa.
Liikut sitten kun vauva on syntynyt =), kyllä sitä sittenkin ehtii.

Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille pitkän hiljaisuuden jälkeen!

Täällä on tuo keltainen möllykkä vienyt meidät niin tiiviisti ulos tässä viime viikot, että koneella hengailu on jäänyt kyllä minimiinsä. Minä olen rapsutellut antaumuksella kukkapenkkejä ja siivoillut pihoja. Sisällä ollaan poikien kanssa käyty välillä vaan tankkaamassa ja sitten taas menty. Ihanaa!

Räkiksessä ollaan kyllä oltu koko porukka, mutta nyt alkaa ainakin tuo rään määrä ollavähenemään päin.

Vauvan vaatteet olen saanut pestyä ja raivattua niille kaappiin tilaa. Eilen noukittiin turvakaukalo lainaan ystäväperheeltä. Tutit, pullot , vaipat ja pikkutilbehöörit ostin viime viikolla. Harsovaippoja täytyy vielä ostaa ja jotkut kivat ihan uudet kotiintulovaatteet vielä käyn ostamassa. Muuten kaikki valmista noin niin kuin hankintojen puolesta. Hoitopiste on meillä nyt hieman ongelma kun aiempien kanssa olen vaihtanut vaipat kylppärissä pesukoneen päällä, mutta nyt meillä on pesutorni, joten ei onnistu. Taidan viritellä jonkun hoitopisteen ekojen viikkojen ajaksi keittiöön, koska luulen, että vietämme suurimman osan kesästä maalla eli olemme hoitopöydän "kuumimman" käyttöajan poissa kotoa.

Minulla alkaneet menkkamaiset jomotukset häpyliitosksen ja lonkkien alueella, jotka oikeastaan pahenee vasta iltaisin ja öisin niin etten saa nukuttua. Olen tosi nihkeä syömään lääkkeitä,mutta eilen otin 1 g Parasetamolia ja sain nukuttua pitkästä aikaa koko yön yhdellä vessakeikalla! On aika hyvä olo. Kai mie voin tuota Panadolia napsia useamminkin, jos helpottaa noin mukavasti oloa :p.

Nyt tuo pienin heräsi eli täytyy mennä!

Anteeksi omanapa. Kommentoin paremmalla aikaa! Ihania kevätpäiviä kaikille!

HIPSUKKAINEN ja vappupallo 34+1

Hei
Kävin tänään sydänkäyrällä, hetki sitten kotia tulin. Kun ei TAASKAAN niitä liikkeitä tuntunut. 30min sain ihan tosissani tökkiä ja töniä ja pieni sellanen muljahdus tuntui. Soitin sairaalaan ja sanoivat että odottele toiset puoli tuntia ja jos ei vilkastu niin tule käymään. Syke oli ok ja kappas kun alkoi siellä sitten potkia ja liikkua. mutta kätilö totesi että ei ole turhia käyntejä. Kyllä huojentusi taas mieli.
Mutta samalla tuntu ihan hölmöltä että ns. "turhaan" sinne menin heidän aikaansa tuhlaamaan.

Mutta pääasia että kaikki kunnossa.

Eipä muuta tällä erää josko koittaisi nukkumista. viime yönä jäi unet minimiin kun ei vaan saa nukuttua.

Ninatus 33+5

Yhteistyössä