Kesäkuiset 2024

Voisiko joku antaa vähän mielipidettä😔 otettiin siis RV 5+5 hcg arvo ja se oli 547 U/L ja neuvola sanoi että ihan ok alkuun . Nyt se otettiin eilen uusiksi 6-5 ja oli 961 eli ei ole edes tuplaantunut. Mitään kipuja tms ei ole. Kohtu jopa tuntuu käteen. Lapsia siis ennestään on 6 . Hcg tä ai ole koskaan ennen tutkittu. Joten jos ei nyt olisi tutkittu olisin tukevasti henkisesti myös paksuna.

Edelleen terkka sanoo , että "p-hcg viitearvot ovat hyvin laajoja ,suunta on ainakin hyvä" --.....hmm . Tuntuu hieman yltiöpositiivisuuden turhalta jakamiselta kun kuitenkin kaikki muu tieto mitä olen kahlannut , puhuu normaali raskauden mahdollisuutta vastaan. Varsinkin ettei edes viikossa ole edes tuplaantunut, vaikka arvo nyt pieni olisikin.


Sain onneksi viikon päähän eli 7+5 ultran . Viikko tuntuu hyvin pitkältä😬😔
Onneksi sait ultran! Mutta kyllä toi pieneltä munkin mielestä kuulostaa toi arvo, ja varsinkin kun oli viikossa pitänyt nousta jo ihan reippaasti 😶 mutta ehkä se sitten voi olla mahdollista että nousee hitaanlaisesti, jos neuvola oli sitä mieltä että ei oo vielä toivoa kadotettu! 🥰
 
vierailija
En halua huolestuttaa, mutta noilla viikoilla raskaushormonipitoisuus pitäisi olla 7 650 – 229 000mIU/ml. Mutta jos neuvolassa ei olla huolissaan, niin odottaisin rauhassa ultraa.
 
Terveisiä varhaisultrasta rv 8+1.
Syke löytyi, mutta alkio vastasi 6+1 eli reilusti pienempää.

Hetken googlettelun perusteella täytyy alkaa varautua keskenmenoon ja niin se kätilökin sanoi, että se on mahdollinen.

Minun piti saada uusi aika lääkärille 1,5 viikon päähän, mutta siinä hötäkässä hoitaja laittoi vahingossa 2,5vk päähän enkä itsekään tajunnut ennen kuin myöhemmin jo lähdettyäni sairaalasta.
Nyt pohdin saisinko jotenkin siirrettyä ajan vai odotanko sinne asti. Silloin olisi siirrosta laskien rv 10+4 jos keskenmeno ei olisi alkanut spontaanisti. Tukilääkkeet minulla on rv 10+0 asti.

Raskaus on ollut vähäoireinen, vaikka oireita on ollut ja se on tuntunut epätodelliselta. Ehkä fiilis on ollut etiäinen tästä.

Nyt olisi sitten elettävä normaalisti seuraavat ajat odotellen.
 
  • Surullinen
Reactions: Minttust
Terveisiä varhaisultrasta rv 8+1.
Syke löytyi, mutta alkio vastasi 6+1 eli reilusti pienempää.

Hetken googlettelun perusteella täytyy alkaa varautua keskenmenoon ja niin se kätilökin sanoi, että se on mahdollinen.

Minun piti saada uusi aika lääkärille 1,5 viikon päähän, mutta siinä hötäkässä hoitaja laittoi vahingossa 2,5vk päähän enkä itsekään tajunnut ennen kuin myöhemmin jo lähdettyäni sairaalasta.
Nyt pohdin saisinko jotenkin siirrettyä ajan vai odotanko sinne asti. Silloin olisi siirrosta laskien rv 10+4 jos keskenmeno ei olisi alkanut spontaanisti. Tukilääkkeet minulla on rv 10+0 asti.

Raskaus on ollut vähäoireinen, vaikka oireita on ollut ja se on tuntunut epätodelliselta. Ehkä fiilis on ollut etiäinen tästä.

Nyt olisi sitten elettävä normaalisti seuraavat ajat odotellen.

Voi miten ikäviä uutisia 😢😢 oon tosi pahoillani! Sormet ristissä vielä että tulis joku ihme 🫶

Teillä oli siis hoitojen kautta saanut alkunsa, niin ei edes mahdollisuutta että laskut heittäisi? 😔
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Voi miten ikäviä uutisia oon tosi pahoillani! Sormet ristissä vielä että tulis joku ihme 🫶

Teillä oli siis hoitojen kautta saanut alkunsa, niin ei edes mahdollisuutta että laskut heittäisi?
Kiitos.
Aika huonolta näyttää, mutta varasin siitä huolimatta ajan yksityiselle ultraan huomiselle.
Sillä ehkä saisi poissuljettuja sen, että olisi johtunut huonosta kuvasta tms. Ja taustalla siis pakastealkionsiirto.

Huomisesta ultrasta saa varmaan vähän osviittaa siihen mitä tapahtuu. Ja jos olisi hävinnyt syke kokonaan, niin sitten tilanne olisi selvä.

Kysymys varhaisultrassa käyneille, minkä kokoisia alkioita on löytynyt.
Kätilö sanoi alkion vastaavan viikkoja 6+1 ja olevan 6,4 mm. Googlaillessa kuitenkin näyttää, että samalla mitalla olisi arvioitu isompia päiviä.
Tämä herättelee vähän toivoa, että enrä jos olisi kuitenkin isommat viikot.

Kuinkahan paljon nämä mitat heittelee? Onko kokemuksia? Ti mittoja nyt tehdyista ultrasta? 😊

Ja kiitos tsempeistä.

Iloksi epävarmasti rv 8+2
 
  • Rakkaus
Reactions: Minttust
vierailija
Kiitos.
Aika huonolta näyttää, mutta varasin siitä huolimatta ajan yksityiselle ultraan huomiselle.
Sillä ehkä saisi poissuljettuja sen, että olisi johtunut huonosta kuvasta tms. Ja taustalla siis pakastealkionsiirto.

Huomisesta ultrasta saa varmaan vähän osviittaa siihen mitä tapahtuu. Ja jos olisi hävinnyt syke kokonaan, niin sitten tilanne olisi selvä.

Kysymys varhaisultrassa käyneille, minkä kokoisia alkioita on löytynyt.
Kätilö sanoi alkion vastaavan viikkoja 6+1 ja olevan 6,4 mm. Googlaillessa kuitenkin näyttää, että samalla mitalla olisi arvioitu isompia päiviä.
Tämä herättelee vähän toivoa, että enrä jos olisi kuitenkin isommat viikot.

Kuinkahan paljon nämä mitat heittelee? Onko kokemuksia? Ti mittoja nyt tehdyista ultrasta?

Ja kiitos tsempeistä.

Iloksi epävarmasti rv 8+2
Miten sun ultra sujui,? Toivottavasti kaikki on hyvin❤
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
vierailija
Kiitos.
Aika huonolta näyttää, mutta varasin siitä huolimatta ajan yksityiselle ultraan huomiselle.
Sillä ehkä saisi poissuljettuja sen, että olisi johtunut huonosta kuvasta tms. Ja taustalla siis pakastealkionsiirto.

Huomisesta ultrasta saa varmaan vähän osviittaa siihen mitä tapahtuu. Ja jos olisi hävinnyt syke kokonaan, niin sitten tilanne olisi selvä.

Kysymys varhaisultrassa käyneille, minkä kokoisia alkioita on löytynyt.
Kätilö sanoi alkion vastaavan viikkoja 6+1 ja olevan 6,4 mm. Googlaillessa kuitenkin näyttää, että samalla mitalla olisi arvioitu isompia päiviä.
Tämä herättelee vähän toivoa, että enrä jos olisi kuitenkin isommat viikot.

Kuinkahan paljon nämä mitat heittelee? Onko kokemuksia? Ti mittoja nyt tehdyista ultrasta?

Ja kiitos tsempeistä.

Iloksi epävarmasti rv 8+2
Anteeksi , ultrahan on siis tänään
Katsoin vain edellisen viestin perusteella päivää. Paljon tsemppiä sulle ultraan ❤🤗
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Kiitos.
Aika huonolta näyttää, mutta varasin siitä huolimatta ajan yksityiselle ultraan huomiselle.
Sillä ehkä saisi poissuljettuja sen, että olisi johtunut huonosta kuvasta tms. Ja taustalla siis pakastealkionsiirto.

Huomisesta ultrasta saa varmaan vähän osviittaa siihen mitä tapahtuu. Ja jos olisi hävinnyt syke kokonaan, niin sitten tilanne olisi selvä.

Kysymys varhaisultrassa käyneille, minkä kokoisia alkioita on löytynyt.
Kätilö sanoi alkion vastaavan viikkoja 6+1 ja olevan 6,4 mm. Googlaillessa kuitenkin näyttää, että samalla mitalla olisi arvioitu isompia päiviä.
Tämä herättelee vähän toivoa, että enrä jos olisi kuitenkin isommat viikot.

Kuinkahan paljon nämä mitat heittelee? Onko kokemuksia? Ti mittoja nyt tehdyista ultrasta?

Ja kiitos tsempeistä.

Iloksi epävarmasti rv 8+2
Ja viestit oli minulta. En näköjään ollut ensin kirjautuneena
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Huh, nyt saan lopultakin esittäydyttyä! 😊 Tosiaan 31v, eka tärppi ja raskaus ikinä, eli täysin noviisi. Takana 8kk yrittämistä ennen positiivista raskaustestiä. Laskettu aika olisi 13.6 eli tänään 7+0.

Tikutin ekan plussan 5.10 ja olin varma kiinnittymisyrityksestä, sillä olen juuri ollut tutkituttamassa olemattomia kuukautisia (vuotaa 1-2pv, ehkä 2rkl). Testit kuitenkin tummeni, ja soitin nyt maanantaina 23.10 neuvolaan. 1.11 olisi ensikäynti (7+6) ja ensimmäinen lääkärineuvola 10+4.

Rinnat kipeytyivät heti, alussa oli myös kohdun kihelmöintiä ja 6+0 alkoi lievä pahoinvointi. Kuitenkin sitä kesti vain ehkä neljä päivää, ja nyt oireina enää kohdun sivuilla olevaa kiinnittymistyyppistä kipua ja kohdun kihelmöintiä/polttelua. Vatsassa ei ole ollut ihan alun jälkeen oikein mitään tuntemuksia, niin pelottaa. Jotenkin alkaa olla jo varma olo keskenmenosta johtuen oireiden häviämisestä, vaikka toivon yhä parasta. Tänään myös oli aamulla pitkästä aikaa olo, ettei turvota ja vatsa on melko timmi. Toki olen ollut pari päivää ikävästi flunssassa, mutta syönyt silti hyvin.

Pohdin digitaalisen testin hankintaa, josko se indikoisi hormonitasoja (viikot 3+), varhaisultraa en ole miettinyt koska lähin taitaa olla 60km päässä ja maksaa sen 320e. Todella piinallista, kun ei ole aiempaa kokemusta raskaudesta.

Ihanaa odotusta teille kaikille kuitenkin. 😊
 
Miten sulla sujuu? 🤍 Saitko uuden hcg mittauksen vielä?

Ja tsemppiä iloksi ultraan myös minulta!
Uutta hcg mittausaikaa ei ole ainakaan näillä näkymin. Saa nähdä sitten maanantain ultran jälkeen onko lisätutkimusten aihetta. Olen kyllä ajatellut jokatapauksessa otattaa vaikka puhdin tms yksityisen laboratorio palveluita tarjoavan kautta vielä uuden hcg n . Ehkä se on sitäkin , kun ainoa itsellä hallittavissa oleva asia näissä alkuraskauden asioissa ja epävarmuudesta on tuo aikojen varailu😄

Olen ulkomaisilta sivuilta tutkinut hcg arvoja ja onhan niissä valtavia eroja ihan etnisestikin ja maakohtaisesti. Mm. Useilta ulkomaisilta sivuilta löytyy taulukko jossa 5 ja 6 viikon kohdalla minimi hcg 200 ja useassa taulukossa on 6 viikon kohdalla notkahdus. Eli jos 5 viikon kohdalla minimi on 200 -230 taulukosta riippuen , niin 6 viikon kohdalla minimi onkin esim. 158...perin jännä ilmiö .
(nämä siis hedelmöitys ajankohdasta laskien)

Ja ulkomaisilla sivuilla hcg n noususta sanotaan että se 6 viikon jälkeen se ei välttämättä enää tuplaannu 48-72 tunnin välein, tämä kuuluisi ensimmäiseen 4 viikkoon hedelmöityksestä. 6 viikon jälkeen voi nousuvauhti olla esim 96h ja arvo puolitoista kertaistua. Ja että sama ilmiö voi tulla vastaan arvon saavuttaessa 6000u/L. Olen itse keskittynyt nyt tutkimaan taulukoita joissa viikot painottuu hedelmöitys ajankohdasta eteen päin laskien ja myös otan huomioon että kiinnittyminen on voinut tapahtua myöhään. Esim vaikka 12 päivää ovulaation jälkeen opuksissa tunnetun 7 vrk verrattuna. Tässäkin on melkein viikko , joka voi tarkottaa ettei raskaus ole niin pitkällä.

En ole ihan puhtaasti suomalainen niin jotenkin siksikin voisin kuvitella että etnisyyskin hieman vaikuttaa 😅

Jostain luin myös ..en tosin faktana pidä mutta ajattelun arvoisena..että monisynnyttäjällä ei vaadittaisi niin korkeita hcg tasoja ylläpitämään raskautta/ usein myös nousu on hitaampaa tottumuksen takia.

Iältäni olen myös 39 (ja seitsemäs raskaus) ja ilmeisesti hcg ei esivaihdevjosi ikää lähestyvillä toimi ihan samalla lailla .

Googettamalla kyllä saa itsensä epätoivoisesti mutta kyllä sieltä myös paljon kriittisesti arvioitavana tietoa kokonaiskuvan ymmärtämiseksi näistä asioista saa😄
Ja laihat lohdut auttaa odottamaan ultraa.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: iloksi ja Minttust
Huh, nyt saan lopultakin esittäydyttyä! Tosiaan 31v, eka tärppi ja raskaus ikinä, eli täysin noviisi. Takana 8kk yrittämistä ennen positiivista raskaustestiä. Laskettu aika olisi 13.6 eli tänään 7+0.

Tikutin ekan plussan 5.10 ja olin varma kiinnittymisyrityksestä, sillä olen juuri ollut tutkituttamassa olemattomia kuukautisia (vuotaa 1-2pv, ehkä 2rkl). Testit kuitenkin tummeni, ja soitin nyt maanantaina 23.10 neuvolaan. 1.11 olisi ensikäynti (7+6) ja ensimmäinen lääkärineuvola 10+4.

Rinnat kipeytyivät heti, alussa oli myös kohdun kihelmöintiä ja 6+0 alkoi lievä pahoinvointi. Kuitenkin sitä kesti vain ehkä neljä päivää, ja nyt oireina enää kohdun sivuilla olevaa kiinnittymistyyppistä kipua ja kohdun kihelmöintiä/polttelua. Vatsassa ei ole ollut ihan alun jälkeen oikein mitään tuntemuksia, niin pelottaa. Jotenkin alkaa olla jo varma olo keskenmenosta johtuen oireiden häviämisestä, vaikka toivon yhä parasta. Tänään myös oli aamulla pitkästä aikaa olo, ettei turvota ja vatsa on melko timmi. Toki olen ollut pari päivää ikävästi flunssassa, mutta syönyt silti hyvin.

Pohdin digitaalisen testin hankintaa, josko se indikoisi hormonitasoja (viikot 3+), varhaisultraa en ole miettinyt koska lähin taitaa olla 60km päässä ja maksaa sen 320e. Todella piinallista, kun ei ole aiempaa kokemusta raskaudesta.

Ihanaa odotusta teille kaikille kuitenkin.
Tervetuloa ryhmään ja onnea plussasta🤗❤

Kuuden lapsen äitinä ja mahd. Seitsemättä saavana (7+1)sanoisin , että koska olet noin pitkällä kuitenkin niin jätä viikkonäytöllinen testi unholaan ja odottele ihanasti paksuna vain ekaa neuvolaa ja ultraa🤗 nauti ekasta raskaudesta . Onneksi neuvolaan ei ole pitkä aika. Monesti vaikka kaikki olisi hyvin niin testailut ym voi myös aiheuttaa turhaa huolta . Tietysti jos koet sen antavan varmuutta raskaudesta niin eihän se hionokaan ole. T itse teen välillä vielä ovulaatiotestin vain nähdäkseni että kaksi viivaa ilmestyy . Kyllä se konkretisoi odotusta. Itsellä hieman murhetta hcg arvoista niin kahden viivan näkeminen ilostuttaa myös . Minulla myös on oireet lievenneet. Tosin täytyy muistaa , että kropam nopea tottuminenkin hormoneihim vaikuttaa asiaan. Ja raskausoireet itseasiassa aaltoilevat pitkin päivää ja voivat vaihdella päivittäin. Välillä olo voi olla kuin ei mitään kertakaikkiaan mitään ja hetken päästä ällöttää vimmatusti. Itselläni pahoinvoinnin aina olleet sellaisia että hetken vain äklöttää alkuraskauden aikana esim juuri yhtenä alku viikkona ja sen jälkeen vain silloin tällöin pari minuuttia jos ollenkaan.

🤗
 
  • Tykkää
Reactions: Kapakampela
Tervetuloa ryhmään ja onnea plussasta

Kuuden lapsen äitinä ja mahd. Seitsemättä saavana (7+1)sanoisin , että koska olet noin pitkällä kuitenkin niin jätä viikkonäytöllinen testi unholaan ja odottele ihanasti paksuna vain ekaa neuvolaa ja ultraa nauti ekasta raskaudesta . Onneksi neuvolaan ei ole pitkä aika. Monesti vaikka kaikki olisi hyvin niin testailut ym voi myös aiheuttaa turhaa huolta . Tietysti jos koet sen antavan varmuutta raskaudesta niin eihän se hionokaan ole. T itse teen välillä vielä ovulaatiotestin vain nähdäkseni että kaksi viivaa ilmestyy . Kyllä se konkretisoi odotusta. Itsellä hieman murhetta hcg arvoista niin kahden viivan näkeminen ilostuttaa myös . Minulla myös on oireet lievenneet. Tosin täytyy muistaa , että kropam nopea tottuminenkin hormoneihim vaikuttaa asiaan. Ja raskausoireet itseasiassa aaltoilevat pitkin päivää ja voivat vaihdella päivittäin. Välillä olo voi olla kuin ei mitään kertakaikkiaan mitään ja hetken päästä ällöttää vimmatusti. Itselläni pahoinvoinnin aina olleet sellaisia että hetken vain äklöttää alkuraskauden aikana esim juuri yhtenä alku viikkona ja sen jälkeen vain silloin tällöin pari minuuttia jos ollenkaan.

Kiitos ihanasta viestistä ja tsempeistä. ❤ on ystävän kans sarkastisesti naurettu, että ensin ootettiin plussaa ahistuneena eikä älytty, että sittenhän se ressi vasta alkaa. 🤭

Tein itse viimeisimmän (ja viimeisen kaapissa olevan) raskaustestin, kylläkin herkän, viime lauantaina ja hetihän siihen testiviiva ilmestyi. Onneksi sain tuon lääkärineuvolan noin pian, ei ole niin pitkä odotus sinnekään. Eikä sille mitään itse voi, jos uutiset ovat huonoja. 😊 voimia myös sinulle, luinkin aiempia viestejäsi ketjusta. Toivottavasti kaikki on hyvin ja arvot menevät oikeaan suuntaan. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
❁ KESÄKUISET 2024 ❁

La/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

1.6.
2.6.
3.6.
4.6.
Meripihka/ 2./ OYS
iloksi/3./Tays
5.6.
6.6.
7.6.
8.6.
9.6.
10.6.
11.6. Haaveilija2024/6./PKSSK
12.6.Karvakorvat/29v./2./HUS
13.6. Annikki93/30v/2./koks
Kapakampela92/1./Satasairaala
suunnaton lentäjä/1./Hus?
14.6.
15.6.
16.6.
17.6.
18.6.
19.6.
20.6.
21.6.
22.6.
23.6.
24.6.
25.6.
26.6.
27.6.
28.6.
29.6.
30.6.
 
Hei vaan ja terveiset toisesta ultrasta.
Tällä kertaa sävelet oli selvät eikä sykettä enää näkynyt. Saan lopettaa tukilääkityksen ja jäädä odottelemaan vuotoa.
Hyvä puoli on, että raskaus alkoi eli ehkäpä yhden jäljellä olevan alkion kanssa on vielä mahdollisuus siltä kantilta, että kroppani tulee kyllä raskaaksi :)

Meillä on siis vielä yksi alkio pakkasessa ja sen siirtoa haaveillaan sitten seuraavaksi, kunhan tämä rv 6+ keskeytynyt alkio syntyy pois.
Ultrassa näkyi hematooma ja alkavaa vuotoa /väreilyä, eli jotain pientä kohtu yrittää tehdä tämän päättyneen elämänalun poistamiseksi, mutta kätilö sanoi, että voi olla ettei kohtu ymmärrä itse lähteä tyhjenemään. Täytyy varautua siihenkin, että lääkitys on haettava.

Ensiviikolla on lääkäriultra torstaina ja jos siihen mennessä ei ole vuoto alkanut saan varmasti sieltä lääkkeet sitten tyhjennykseen.
Seuraavaksi täytyy tutustua siihen, että kuinka kauan keskenmenon jälkeen täytyy odottaa uutta siirtoa.

Nyt olen pohtinut oloja ja fiiliksiä siitä, että miten alusta lähtien suhtauduin plussaan ajatuksella " Olen raskaana, kyse on enää siitä kuinka kauan". Tämän lopputuloksen hyväksyminen tuntuu tällä hetkellä helpolta ennakkoaavistusten vuoksi.

Oikein paljon onnea kuitenkin kaikille uusista plussista ja onnea odotukseen <3

Iloksi (k)km 10/2023
 
❁ KESÄKUISET 2024 ❁

La/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

1.6.
2.6.
3.6.
4.6.
Meripihka/ 2./ OYS
5.6.
6.6.
7.6.
8.6.
9.6.
10.6.
11.6. Haaveilija2024/6./PKSSK
12.6.Karvakorvat/29v./2./HUS
13.6. Annikki93/30v/2./koks
Kapakampela92/1./Satasairaala
suunnaton lentäjä/1./Hus?
14.6.
15.6.
16.6.
17.6.
18.6.
19.6.
20.6.
21.6.
22.6.
23.6.
24.6.
25.6.
26.6.
27.6.
28.6.
29.6.
30.6.
 
Hei vaan ja terveiset toisesta ultrasta.
Tällä kertaa sävelet oli selvät eikä sykettä enää näkynyt. Saan lopettaa tukilääkityksen ja jäädä odottelemaan vuotoa.
Hyvä puoli on, että raskaus alkoi eli ehkäpä yhden jäljellä olevan alkion kanssa on vielä mahdollisuus siltä kantilta, että kroppani tulee kyllä raskaaksi :)

Meillä on siis vielä yksi alkio pakkasessa ja sen siirtoa haaveillaan sitten seuraavaksi, kunhan tämä rv 6+ keskeytynyt alkio syntyy pois.
Ultrassa näkyi hematooma ja alkavaa vuotoa /väreilyä, eli jotain pientä kohtu yrittää tehdä tämän päättyneen elämänalun poistamiseksi, mutta kätilö sanoi, että voi olla ettei kohtu ymmärrä itse lähteä tyhjenemään. Täytyy varautua siihenkin, että lääkitys on haettava.

Ensiviikolla on lääkäriultra torstaina ja jos siihen mennessä ei ole vuoto alkanut saan varmasti sieltä lääkkeet sitten tyhjennykseen.
Seuraavaksi täytyy tutustua siihen, että kuinka kauan keskenmenon jälkeen täytyy odottaa uutta siirtoa.

Nyt olen pohtinut oloja ja fiiliksiä siitä, että miten alusta lähtien suhtauduin plussaan ajatuksella " Olen raskaana, kyse on enää siitä kuinka kauan". Tämän lopputuloksen hyväksyminen tuntuu tällä hetkellä helpolta ennakkoaavistusten vuoksi.

Oikein paljon onnea kuitenkin kaikille uusista plussista ja onnea odotukseen <3

Iloksi (k)km 10/2023
Lämmin pahoittelu 😔 nyt vain aikaa ja rauhaa itselle käydä km a läpi . Itse olen jotenkin kovin valmistautunut vastaaviin uutisiin ja tunnistan kyseisen kuvailemasi alun tunteen. Voimia ja tsemppiä sitten seuraavaan siirtoon , kun sen aika on❤❤
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Ylihuominen ultra jännittää aika lailla.... Oireettomuus (turvotusta ja lievää väsymystä) lukuunottamatta mietityttää. Aiemmin oli hetkellisesti pahan olon oloja. Hcg arvot eivät kovin hyvää kerro joten olen valmistautunut huonoihin uutisiin. Vaikka tiedän että kaikki voi olla hyvinkin. Raskasta kun oikeastaan koko tähän asti en raskaus (7+3) on ollut tiedon ja varmuuden odotusta siitä onko siellä edes ketään ja onko kaikki hyvin. Sen odottamista, voiko edes kokea olevansa raskaana. Outona koen myös sen että vaikka joka ilta annan itselle ja vaaville ajan , käsi vatsan päällä ja tunnen kohdun , niin jotenkin aiemmissa raskauksissa olleen "yhteyden" tms tunnen puuttuvan . Se voi johtua hyvin siitä , että en ole antanut itselle lupaa vielä kokea häntä siellä ikäänkuin, mutta en myöskään ihmettelisi vaikka tunne olisi siitä johtuvaa että raskaus on ku tai km tai tuulimuna.

Tuo hcg mittaukset on syynä tietysti huoleeni, mutta niitähän pyysin jostain syystä plussauksen jälkeen. Olo on ollut siitä asti.

Hassua , että maanantain ultra on mulle nyt jokin merkkipaalu siihen , että plussaanko oikeasti vai en.

Mukava kun on tälläinen ryhmä mihin voi ajatuksia jakaa. Aiemmissa kuudessa en ole koskaan vielä mihinkään palstalle kirjoitellut.
 
Hei vaan ja terveiset toisesta ultrasta.
Tällä kertaa sävelet oli selvät eikä sykettä enää näkynyt. Saan lopettaa tukilääkityksen ja jäädä odottelemaan vuotoa.
Hyvä puoli on, että raskaus alkoi eli ehkäpä yhden jäljellä olevan alkion kanssa on vielä mahdollisuus siltä kantilta, että kroppani tulee kyllä raskaaksi

Meillä on siis vielä yksi alkio pakkasessa ja sen siirtoa haaveillaan sitten seuraavaksi, kunhan tämä rv 6+ keskeytynyt alkio syntyy pois.
Ultrassa näkyi hematooma ja alkavaa vuotoa /väreilyä, eli jotain pientä kohtu yrittää tehdä tämän päättyneen elämänalun poistamiseksi, mutta kätilö sanoi, että voi olla ettei kohtu ymmärrä itse lähteä tyhjenemään. Täytyy varautua siihenkin, että lääkitys on haettava.

Ensiviikolla on lääkäriultra torstaina ja jos siihen mennessä ei ole vuoto alkanut saan varmasti sieltä lääkkeet sitten tyhjennykseen.
Seuraavaksi täytyy tutustua siihen, että kuinka kauan keskenmenon jälkeen täytyy odottaa uutta siirtoa.

Nyt olen pohtinut oloja ja fiiliksiä siitä, että miten alusta lähtien suhtauduin plussaan ajatuksella " Olen raskaana, kyse on enää siitä kuinka kauan". Tämän lopputuloksen hyväksyminen tuntuu tällä hetkellä helpolta ennakkoaavistusten vuoksi.

Oikein paljon onnea kuitenkin kaikille uusista plussista ja onnea odotukseen <3

Iloksi (k)km 10/2023
Oon aivan hirmu pahoillani sun puolesta <3

Niin toivon että hoidot tuottaa tulosta ja saatte pian vauvan syliin. Keskenmenot on aina raskaita menetyksiä :'(
 
Ylihuominen ultra jännittää aika lailla.... Oireettomuus (turvotusta ja lievää väsymystä) lukuunottamatta mietityttää. Aiemmin oli hetkellisesti pahan olon oloja. Hcg arvot eivät kovin hyvää kerro joten olen valmistautunut huonoihin uutisiin. Vaikka tiedän että kaikki voi olla hyvinkin. Raskasta kun oikeastaan koko tähän asti en raskaus (7+3) on ollut tiedon ja varmuuden odotusta siitä onko siellä edes ketään ja onko kaikki hyvin. Sen odottamista, voiko edes kokea olevansa raskaana. Outona koen myös sen että vaikka joka ilta annan itselle ja vaaville ajan , käsi vatsan päällä ja tunnen kohdun , niin jotenkin aiemmissa raskauksissa olleen "yhteyden" tms tunnen puuttuvan . Se voi johtua hyvin siitä , että en ole antanut itselle lupaa vielä kokea häntä siellä ikäänkuin, mutta en myöskään ihmettelisi vaikka tunne olisi siitä johtuvaa että raskaus on ku tai km tai tuulimuna.

Tuo hcg mittaukset on syynä tietysti huoleeni, mutta niitähän pyysin jostain syystä plussauksen jälkeen. Olo on ollut siitä asti.

Hassua , että maanantain ultra on mulle nyt jokin merkkipaalu siihen , että plussaanko oikeasti vai en.

Mukava kun on tälläinen ryhmä mihin voi ajatuksia jakaa. Aiemmissa kuudessa en ole koskaan vielä mihinkään palstalle kirjoitellut.

Mulla myös maanantaina ultra, onneksi heti aamulla. Vähän samat fiilikset, että sitten voi ajatella olevansa oikeasti raskaana!

Tänään aamulla yllätyin itsekin, kun jouduin yhtäkkiä juosta vessaan ja tuli ylös. Täysin puskista kahvia juodessa 😳

Mulla ei sinänsä ole mitään syytä epäillä että jokin olisi hullusti - muuta kuin tuo vuoden takainen menetys...
 
  • Tykkää
Reactions: Browneye2023
Ihanaa ko pääsette huomenna ultraan @viivaviivi ja @Minttust 🥰 yhtä jännittävää kuulla millai teillä menee ko että itte ois menossa. Tulleeko teille puolisot mukaan?

Onko teillä ollu/aiotteko ottaa hellun mukaan myös ekaan lääkärineuvolaan, ko siellähä tehää myös sisätutkimus. 🤔 ite aattelin ottaa, ko sen ois tarkotus tulla synnytykseenki. Plus et jos on huonoja uutisia ja mie romahan ni pitkä matka ajaa 40km kotio.
 
  • Rakkaus
Reactions: Minttust
vierailija
Ihanaa ko pääsette huomenna ultraan @viivaviivi ja @Minttust yhtä jännittävää kuulla millai teillä menee ko että itte ois menossa. Tulleeko teille puolisot mukaan?

Onko teillä ollu/aiotteko ottaa hellun mukaan myös ekaan lääkärineuvolaan, ko siellähä tehää myös sisätutkimus. ite aattelin ottaa, ko sen ois tarkotus tulla synnytykseenki. Plus et jos on huonoja uutisia ja mie romahan ni pitkä matka ajaa 40km kotio.
Eikai ekassa neuvolalääkärissä sisätutkimusta tehdä? Helsingissä ei ainakaan ultrata (ja rakenneultra on muutenkin vasta myöhemmin) niin ei varmaan mitään huonojakaan uutisia voi kauheasti tulla. ☺
T. Rekisteröimätön sivustaseuraaja (6+1)
 
Eikai ekassa neuvolalääkärissä sisätutkimusta tehdä? Helsingissä ei ainakaan ultrata (ja rakenneultra on muutenkin vasta myöhemmin) niin ei varmaan mitään huonojakaan uutisia voi kauheasti tulla. ☺
T. Rekisteröimätön sivustaseuraaja (6+1)
Mullon tää eka lääkärineuvola siis 10+4, ja neuvolassa sano et sisätutkimus tehään. Meen ny keskiviikkona neuvolaan hellun kanssa niin kysytään tuosta, ois kumminki käsitys et koska just tuo 11-13 viikoilla tehtävä lääkärineuvola, ois ultra tai jotenki todettais sydänäänet? Ainakin kun olen koettanut googlettaa, mitä voisi pitää sisällään. Satakunnassa siis ite. 😊
 

Yhteistyössä