Kesäkuiset 2024

Eikai ekassa neuvolalääkärissä sisätutkimusta tehdä? Helsingissä ei ainakaan ultrata (ja rakenneultra on muutenkin vasta myöhemmin) niin ei varmaan mitään huonojakaan uutisia voi kauheasti tulla. ☺
T. Rekisteröimätön sivustaseuraaja (6+1)

Eli siis lähinnä se, et jos on keskeytynyt keskenmeno tai tuulimuna, niin mielessä puhuessani huonoista uutisista.
 
vierailija
Mullon tää eka lääkärineuvola siis 10+4, ja neuvolassa sano et sisätutkimus tehään. Meen ny keskiviikkona neuvolaan hellun kanssa niin kysytään tuosta, ois kumminki käsitys et koska just tuo 11-13 viikoilla tehtävä lääkärineuvola, ois ultra tai jotenki todettais sydänäänet? Ainakin kun olen koettanut googlettaa, mitä voisi pitää sisällään. Satakunnassa siis ite.
Aa! Helsingissä eka NL on vasta myöhemmin. Muistelen, että sydänääniäkin kuunneltiin neuvolassa vasta ekan ultran jälkeen.
Mutta kaikki on varmasti hyvin! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Kapakampela
Terkut ultrassa, kaikki kunnossa tällä erää 🤍 vastasi viikkoja, laskettu aika 14.6. Sain myös lähetteen nipt-testiin kun pyysin. Hetken voi hengittää!! Nt-ultra varattiin myös 8.12.

Meillä ei mies oo ollu raskauksissa juurikaan mukana neuvoloissa, paitsi isyydentunnustuksessa ja esikoisesta tais olla ihan lopussa kun mä en oikein saanut enää ajettua autoa 😁 meillä Satakunnassa lääkärineuvola on ennen ensimmäistä ultraa ja siinä tosiaan sisätutkimus ja meidän tk:ssa on sellainen super vanha pieni ultralaite, jolla yleensä kurkataan vielä lopuksi. Nyt en itseasiassa tiedä, kuuluuko Neuvolalääkäri käyntiä lainkaan kun olin jo varhaisultrassa.

Mua ei haittaa on mies mukana tai ei ihan sama mitä tutkimuksia luvassa. Synnytyksien jälkeen ei varmaan hetkauta enää mikään 🤣 mut itse ajattelen että riittää kun tulee sairaalan ultriin mukaan.
 
Terkut ultrassa, kaikki kunnossa tällä erää 🤍 vastasi viikkoja, laskettu aika 14.6. Sain myös lähetteen nipt-testiin kun pyysin. Hetken voi hengittää!! Nt-ultra varattiin myös 8.12.

Meillä ei mies oo ollu raskauksissa juurikaan mukana neuvoloissa, paitsi isyydentunnustuksessa ja esikoisesta tais olla ihan lopussa kun mä en oikein saanut enää ajettua autoa 😁 meillä Satakunnassa lääkärineuvola on ennen ensimmäistä ultraa ja siinä tosiaan sisätutkimus ja meidän tk:ssa on sellainen super vanha pieni ultralaite, jolla yleensä kurkataan vielä lopuksi. Nyt en itseasiassa tiedä, kuuluuko Neuvolalääkäri käyntiä lainkaan kun olin jo varhaisultrassa.

Mua ei haittaa on mies mukana tai ei ihan sama mitä tutkimuksia luvassa. Synnytyksien jälkeen ei varmaan hetkauta enää mikään 🤣 mut itse ajattelen että riittää kun tulee sairaalan ultriin mukaan.
Okei, kiitos tiedosta ! Ja ihanaa ko sullon menny tänää kaikki hyvin. 😊 mullon ny keskiviikkona se ensikäynti neuvolassa, hellu tulee sinne mukaan kyllä. Aion kysellä tosta lääkärineuvolasta koska haluaisin aina tietää kaiken etukäteen, jos mahollista. Tuo puoliso on enempi innoissaan näistä neuvoloista ja muista, haluaa olla mukana ni minusta saapi ollahi. 😊
 
vierailija
Täällä juuri ultrasta kotiutuneena. Viikot 7+5 ja huolena ollut erittäin hidas hcg n nousu( viimeisistä kuukautisista lukien 5+5=547 hcg ja 6+5= 961 hcg)

Terkka ei meinannut ensin löytää millään kohtua. Siinä meni todella kauan. En tiennyt että se voi olla hankalaa🙄 alakautta ultrattiin.


Löysi kohtulihaksen ja hetken päästä kohtuontelonkin sitten käyttäen samaa "pieni"

Ei erottanut sillä laitteelta ainakaan mitään

Kysyin näkeekö munajohtimet niin sanoi että hän ei niillä taidoillaan mutta joku taitavampi voisi nähdä.

Ei voitu siis sulkea mitään pois eikä vahvistaa mitään.

Ajankohdista kyseli sen verran , että onko varmuutta koska saanut alkunsa ja kotitestit on plussanneet jne .
Ja kerroin ovuloineeni 19.9. tätä toisteli sitten.

Sain hcg mittaukselle ajan torstaiksi jolloin viikkoja menkkojen mukaan 8+1.
Ultran jonka tekee lääkäri viikolle 8+6
Ja 9+0 on vielä virallinen eka neuvola aika. Eiköhän siis tässä viikom päästä selviä mikä on tilanne . Hyvältä ei kyllä näytä. Mutta voihan raskaus olla myöhemmän ovulaation ja kiinnittymisen tai vaim myöhään kiinni ttymisen takia vielä liian pienillä viikoilla neuvolan laitteessa näkyäkseen.

Kysyin voiko ku puhjeta aivan odottamatta ilman erityisiä ennakko kipuja niin sanoi että voi ja olen aika isoilla viikolla jo joten pienenkin kivun tullessa suoraan ensiapuun tarkistukseen.


Tässä nyt mennyt viikko jos toinen pohtiessa että eikö se 1 vielä mene ja saa sitten jo varmasti varmaan varmuutta. Suuntaan tai toiseen.
 
Täällä juuri ultrasta kotiutuneena. Viikot 7+5 ja huolena ollut erittäin hidas hcg n nousu( viimeisistä kuukautisista lukien 5+5=547 hcg ja 6+5= 961 hcg)

Terkka ei meinannut ensin löytää millään kohtua. Siinä meni todella kauan. En tiennyt että se voi olla hankalaa alakautta ultrattiin.


Löysi kohtulihaksen ja hetken päästä kohtuontelonkin sitten käyttäen samaa "pieni"

Ei erottanut sillä laitteelta ainakaan mitään

Kysyin näkeekö munajohtimet niin sanoi että hän ei niillä taidoillaan mutta joku taitavampi voisi nähdä.

Ei voitu siis sulkea mitään pois eikä vahvistaa mitään.

Ajankohdista kyseli sen verran , että onko varmuutta koska saanut alkunsa ja kotitestit on plussanneet jne .
Ja kerroin ovuloineeni 19.9. tätä toisteli sitten.

Sain hcg mittaukselle ajan torstaiksi jolloin viikkoja menkkojen mukaan 8+1.
Ultran jonka tekee lääkäri viikolle 8+6
Ja 9+0 on vielä virallinen eka neuvola aika. Eiköhän siis tässä viikom päästä selviä mikä on tilanne . Hyvältä ei kyllä näytä. Mutta voihan raskaus olla myöhemmän ovulaation ja kiinnittymisen tai vaim myöhään kiinni ttymisen takia vielä liian pienillä viikoilla neuvolan laitteessa näkyäkseen.

Kysyin voiko ku puhjeta aivan odottamatta ilman erityisiä ennakko kipuja niin sanoi että voi ja olen aika isoilla viikolla jo joten pienenkin kivun tullessa suoraan ensiapuun tarkistukseen.


Tässä nyt mennyt viikko jos toinen pohtiessa että eikö se 1 vielä mene ja saa sitten jo varmasti varmaan varmuutta. Suuntaan tai toiseen.
Tämä siis minun kirjoittama
 
  • Surullinen
Reactions: iloksi
Kuulostaa kyllä tosi oudolta minustakin, luulisi että näillä viikoilla olisi selkeää näkyykö alkio ja syke vai ei

Inhottavaa tuo epätietoisuus! Tsemppiä
Nimenomaan oudolta. Terkka on aiemmissa kolmessa odotuksessa ollut neuvolan tätinäni ja kyllä aina on kohtuki löytynyt😅🤔 en ole koskaan kuullut että sitäkin pitää erikseen etsiä saati vielä sieltä kohta josta näkee kohtuonteloon.


Puhui siis ihan erikseen kohtulihaksesta. Sen etsimisessä kesti. Käteen kyllä tunnen sen kasvaneen ja luulisi alakautta sen äkkiäkin löytyvän .


Sanoi viime viikolla tosin että neuvolan laitteella täytyisi olla viikkoja enemmän että näkyy jotain. Olin silloin 6+6 kun juteltiin. Ja mielestäni silloin jo pitäis näkyä edes jotain raskauteen kuuluvaa Edes se kohtu😅 että pieni mahdollisuus vielä on että raskaus on viikkoa-10pv varhaisemmilla vkoilla ja heidän laitteella ei näy. Tai vaikka olisi 7+5 niin ei vain löytänyt.


Lopuksi olin iloinen jo siitäkin ultran päättyessä , että minulla on vielä kohtu😅

Mutta jotenkin siis en ole vielä heittänyt toivoa koska tekniikka ja taidot vaikuttaa myös tulokseen
 
Nimenomaan oudolta. Terkka on aiemmissa kolmessa odotuksessa ollut neuvolan tätinäni ja kyllä aina on kohtuki löytynyt😅🤔 en ole koskaan kuullut että sitäkin pitää erikseen etsiä saati vielä sieltä kohta josta näkee kohtuonteloon.


Puhui siis ihan erikseen kohtulihaksesta. Sen etsimisessä kesti. Käteen kyllä tunnen sen kasvaneen ja luulisi alakautta sen äkkiäkin löytyvän .


Sanoi viime viikolla tosin että neuvolan laitteella täytyisi olla viikkoja enemmän että näkyy jotain. Olin silloin 6+6 kun juteltiin. Ja mielestäni silloin jo pitäis näkyä edes jotain raskauteen kuuluvaa Edes se kohtu😅 että pieni mahdollisuus vielä on että raskaus on viikkoa-10pv varhaisemmilla vkoilla ja heidän laitteella ei näy. Tai vaikka olisi 7+5 niin ei vain löytänyt.


Lopuksi olin iloinen jo siitäkin ultran päättyessä , että minulla on vielä kohtu😅

Mutta jotenkin siis en ole vielä heittänyt toivoa koska tekniikka ja taidot vaikuttaa myös tulokseen
Onpa erikoista, millai sitä kohtua ei löytyny helpolla. 😨 onneksi pääset viikon päästä uusiksi.
 
Tänään tuli vaaleanpunaista valkovuotoa . Pieniä tuntemuksia kohdussa . Saa nähdä alkaako vuoto vai mitä tässä seuraavaksi. Mahdollisen Kohdunulkoisen vuotaminen johtimesta vatsaonteloon pelottaa äitiysterkka neuvoi soittaa tk päivystys , mutta sieltä sanottiin että vain seurailla. Voimakkaan vuodon ja kipujen yhteydessä soittaa uudestaan.
Olen yksin lasten kanssa vähintään yöt niin hieman hirvittää.
Hermoja raastavaa kun ei tiedä mistään mitään. Ja tarinat äkillisestä oyörtymisestå ku n ollessa kyseessä , sekä äkkiä tilanteen muuttuminen huolettaa.
Huoh.
 
Tänään tuli vaaleanpunaista valkovuotoa . Pieniä tuntemuksia kohdussa . Saa nähdä alkaako vuoto vai mitä tässä seuraavaksi. Mahdollisen Kohdunulkoisen vuotaminen johtimesta vatsaonteloon pelottaa äitiysterkka neuvoi soittaa tk päivystys , mutta sieltä sanottiin että vain seurailla. Voimakkaan vuodon ja kipujen yhteydessä soittaa uudestaan.
Olen yksin lasten kanssa vähintään yöt niin hieman hirvittää.
Hermoja raastavaa kun ei tiedä mistään mitään. Ja tarinat äkillisestä oyörtymisestå ku n ollessa kyseessä , sekä äkkiä tilanteen muuttuminen huolettaa.
Huoh.
Niin raastava tilanne sulla! 😢😢 Eikö olisi mitenkään mahdollista että pääsisit vaikka päivystykseen tai ihan sairaalaan ammattilaisen ultrattavaksi? 😔
 
Niin raastava tilanne sulla! Eikö olisi mitenkään mahdollista että pääsisit vaikka päivystykseen tai ihan sairaalaan ammattilaisen ultrattavaksi?
Kiitos Minttust❤jotenkin kovin yksinäinen olo ollut tässä epätietoisuudessa. Tänään aamulla kysyin NLA tädiltä että olisiko NLA laitteella todella täytynyt jo eilen näkyä 7+5 jotain ja onko mahd edes että vauva olisi viikon pienempi jos on myöhään kiinnittynyt (kun viikolla 6+5 sanoi että heidän laitteella näkyäkseen pitäis viikkoja olla vähä enemmän) ja kysyin myös voisiko laittaa myös nyt huomisen hcg n mittauksen lisäksi myös maanantaille ajan labraan niin näkisi onko arvo lasku vai nousu suunnassa. Ellei nyt sitten huominen arvo ole jo matalampi kuin 6+5 sen 961.
Neuvolasta ei ole vastattu mitään wa viestiin.

Yksityisiä aikoja ei ole juuri omalla paikkakunnalla seuraavaan 2 viikkoon ja ultra on kuitenkin tiistaina niin en viitsi melk500 e maksaa kauimmaiselle ok lle. Menen sinne jos en saa nyt viikon sisällä selkeää tietoa tilastani..

Vuoto on runsastunut hieman,mutta on kivutonta ja ruskeaa / tumman punaista että saa nähdä nyt kuinka käy. Kerkeänköhäk saada ollenkaan tietoa missä mahd vauva sijaitsee/sijaitsi onko ollut tuulimuna tmv. Varautunut myös näkemään ulos tulevan alkion .
Päivystys eilen sanoi että sinne voi soittaa uusiksi jos kovia kipuja ja voimakasta vuotoa. No , ei ole.
Yltynyttä kyllä.

Juuri näinä päivinä pitäs olla menkat jos en olisi raskaana. Valekuukautisiakim olen kelannut.

Eiköhän tämä selviä pian. Iloisesti tai vähemmän . Nyt tuntuu että pelkkä selvyys jo olisi tärkein. Ja vauvan sijainti ja mahd jatkotoimenpiteet.

Paljon ihania hetkiä pikkuisen pesämahan omaaville teille❤❤
 
  • Surullinen
Reactions: Minttust
Kiitos Minttustjotenkin kovin yksinäinen olo ollut tässä epätietoisuudessa. Tänään aamulla kysyin NLA tädiltä että olisiko NLA laitteella todella täytynyt jo eilen näkyä 7+5 jotain ja onko mahd edes että vauva olisi viikon pienempi jos on myöhään kiinnittynyt (kun viikolla 6+5 sanoi että heidän laitteella näkyäkseen pitäis viikkoja olla vähä enemmän) ja kysyin myös voisiko laittaa myös nyt huomisen hcg n mittauksen lisäksi myös maanantaille ajan labraan niin näkisi onko arvo lasku vai nousu suunnassa. Ellei nyt sitten huominen arvo ole jo matalampi kuin 6+5 sen 961.
Neuvolasta ei ole vastattu mitään wa viestiin.

Yksityisiä aikoja ei ole juuri omalla paikkakunnalla seuraavaan 2 viikkoon ja ultra on kuitenkin tiistaina niin en viitsi melk500 e maksaa kauimmaiselle ok lle. Menen sinne jos en saa nyt viikon sisällä selkeää tietoa tilastani..

Vuoto on runsastunut hieman,mutta on kivutonta ja ruskeaa / tumman punaista että saa nähdä nyt kuinka käy. Kerkeänköhäk saada ollenkaan tietoa missä mahd vauva sijaitsee/sijaitsi onko ollut tuulimuna tmv. Varautunut myös näkemään ulos tulevan alkion .
Päivystys eilen sanoi että sinne voi soittaa uusiksi jos kovia kipuja ja voimakasta vuotoa. No , ei ole.
Yltynyttä kyllä.

Juuri näinä päivinä pitäs olla menkat jos en olisi raskaana. Valekuukautisiakim olen kelannut.

Eiköhän tämä selviä pian. Iloisesti tai vähemmän . Nyt tuntuu että pelkkä selvyys jo olisi tärkein. Ja vauvan sijainti ja mahd jatkotoimenpiteet.

Paljon ihania hetkiä pikkuisen pesämahan omaaville teille
Voi ei, toivotaan että olisi vaan ne valemenkat - ja ennen kaikkea että saisit nyt varmuuden💔

Aivan uskomatonta, että noin pidetään ns löysässä hirressä. Voi olla sullekin vaarallista, jos onkin kohdunulkoinen 😵💫
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
vierailija
Kiitos Minttustjotenkin kovin yksinäinen olo ollut tässä epätietoisuudessa. Tänään aamulla kysyin NLA tädiltä että olisiko NLA laitteella todella täytynyt jo eilen näkyä 7+5 jotain ja onko mahd edes että vauva olisi viikon pienempi jos on myöhään kiinnittynyt (kun viikolla 6+5 sanoi että heidän laitteella näkyäkseen pitäis viikkoja olla vähä enemmän) ja kysyin myös voisiko laittaa myös nyt huomisen hcg n mittauksen lisäksi myös maanantaille ajan labraan niin näkisi onko arvo lasku vai nousu suunnassa. Ellei nyt sitten huominen arvo ole jo matalampi kuin 6+5 sen 961.
Neuvolasta ei ole vastattu mitään wa viestiin.

Yksityisiä aikoja ei ole juuri omalla paikkakunnalla seuraavaan 2 viikkoon ja ultra on kuitenkin tiistaina niin en viitsi melk500 e maksaa kauimmaiselle ok lle. Menen sinne jos en saa nyt viikon sisällä selkeää tietoa tilastani..

Vuoto on runsastunut hieman,mutta on kivutonta ja ruskeaa / tumman punaista että saa nähdä nyt kuinka käy. Kerkeänköhäk saada ollenkaan tietoa missä mahd vauva sijaitsee/sijaitsi onko ollut tuulimuna tmv. Varautunut myös näkemään ulos tulevan alkion .
Päivystys eilen sanoi että sinne voi soittaa uusiksi jos kovia kipuja ja voimakasta vuotoa. No , ei ole.
Yltynyttä kyllä.

Juuri näinä päivinä pitäs olla menkat jos en olisi raskaana. Valekuukautisiakim olen kelannut.

Eiköhän tämä selviä pian. Iloisesti tai vähemmän . Nyt tuntuu että pelkkä selvyys jo olisi tärkein. Ja vauvan sijainti ja mahd jatkotoimenpiteet.

Paljon ihania hetkiä pikkuisen pesämahan omaaville teille
Sinuna vähän värittäisin oireita, että pääsee päivystykseen. Saat mielenrauhan. ❤
 
Päivittelen täällä, mutta koska tämä on kuitenkin kesökuisten ryhmä niin kertokaahan muutkin teidän kuulumisia ja masunkasvatuskuvioita🥰niitä iloisempia myös siis. Miten sun neuvola meni kapakampela?


Kävin tk ssa ja yllätyin ettei vastaanottava lääkäri osannut ultrata johtimia. Nimenomaan siksi olin soittanut aikaa mutta ei siis löytänyt kohdusta vauvaa ja soitti onneksi heti sairaalan gynelle . Huomenna heti aamulla menen sinne lisätutkimuksiin. NLA joka on alusta asti tiennyt matalista arvoista ja teki ekan sikiötä löytämättömöm ultran, siirsi vieläpä ensi ti ultra aikaani perjantaille. Toki sen ymmärtää jos ei vaan ole mahd. Mutta luulisi että voisivat suoraan ohjata sairaalaan silloin asiakkaat , joilla on hetkistä ehkä kiinni joutuuko kriittiseen tilaan. Siis ennenkuin tarve lanssiin tmv tulee.


tämänpäiväinen lääkäri sekä sairaalan gyne ihmettelivät puhelimessa josko olisi kohdunsisäinen. kuitenkin, kun arvo nousee.
Arvo oli 5+5 /547
6+5/ 961
Ja viimeisin tänään 8+1 / 1356
Mitätöntä mutta varmaa nousua. Maallikolle tuo kertoo jo että pahasti vialliset arvot ja nousu suhde jos yhtään osaa googlata. Pitäisi olla mielellään lähes kymmeniä tuhansia jo . Ilm on mahdollista olla hyvin pienellä nousulla raskaana oikein. Mutta jopa minä tiedän , että hidas nousu on merkki raskaushäiriöstä.

Kohtu on pienentynyt vuodon myötä ja vasemman puolen munasarja/johdin tuntuu pallolta käteen.korostuu ehkä muun lisääntymiskamppeiston pienetessä.

Oireita ei ole mitään vaikka arvot noussut. Vuotoa edeltävät olot tuntuivat pms oireilta nyt ajatellen.
Uskon , jostain syystä,että sikiö on kuollut n 6viikolla mutta istukka hiljaa röpsöttää siellä ja kasvattaa vauva pussia edelleen. Luulisin olevani kipeä jos raskaus olisi kovin iso siellä.


Toki mietin sitäkin , että entä jos näen huomenna sykkeellisen vauvani jonka joudun antaa keskeytettävksi. Hirmuisen sitkeä sissi hän on ollut jos edelleen olisi elossa. Äitiinsä tullut. Sykkeellisen sikiön pois antamisessa, koen kovan menetyksen ja vääryyden . Se on silloin hän ja elävä oma vauvani. Joten tottakai silloin päätös keskeytyksestä (eihän sitä voi päättää kun pakko) on paljon raskaampi kuin suhtautuminen lääketieteelliseen hoitotekoon jo menehtyneen alkion suhteen.
Toivoisin etten joutuisi itse ottamaan pillereitä jotka lakkaa lapsen. Mutta pakkohan sekin on.

Mietin että jos vaavi siellä on niin voinkoham pyytää ultrakuvan hänestä ja mahd pyytää ettei sitä kerrota onko elossa vai ei? Sitten mietin että tajuan sen itsekin kyllä oli niin tai näin , vähintään siitä ettei kukaan sano "eloton" ja sitten näen papereista joskus. Kaikkea sitä miettiikin.

Toivon että vauvan alku on jo menehtynyt enpä olisi uskonut sellaista toivovani koskaan.

Huomautan tässä ennen seuraavaa asiaa , että olen tutkinut tälläistä varautuakseni mahdolliseen näkyyn kekenmenossa ja tätä ei pidä mennä katsomaan jos tietää että ei itselle sovi / tulee paha mieli tmv. Itselle oli tärkeää , että en säiköhtäisi jos näkisin jotain.

Eli ulkomaisilta sivuilta löytyy paljon aitoja kuvia km alkioista ja sikiöistä sellaisina kuin ne ovat juuri tietyn viikkoisina. Osa voi syntyä km jopa lapsivesipussin sisällä täydellisesti ja ovat valtavan kauniita pieniä ihmeitä kaikki. Jotenkin noiden "miscarriage fetus week..jne" kuvien näkeminen laajensi valtavasti ymmärrystä ja ihailua ihmisen kehitystä kohtaan.
Sentin kokoinen pikkusinttikin voi olla jo ihmisen näköinen.
Tavallaan pelkoni hävisi , sitä kohtaan mitä olisin voinut nähdä.


Viimeiseksi vielä , että onko teille ryhmälöisille ok vaikka tälläinen konkarimama jäisin ryhmään seurailemaan masumatkojanne ja mahd otan plussa/ haamu kyselyin, joskus kun aika on , osaa . Ryhmä on ollut tärkeä vaikka onkin vain netti yhteisö tmv mutta ilman tätä olisi ollut yksinäisempi olo.❤


Olen aikeissa ottaa puheeksi NLA n kanssa miksi olen joutunut itse viemään ääneen tilaani eteenpäin eikä sieltä ole sanottu kertaakaan että " on mahdollista että sulla on kohdun ulkoinen ..ja muutenkin että ilman omaa aktiivisuutta ja tietoa voisin olla täysin autuaana tilastani ja NLA ei olisi mitään sanonut epänirmaaleista arvoista eikä mahd vaarasta.
 
vierailija
En tähän ryhmään kuulu, mutta näitä keskusteluja tulee lueskeltua silloin tällöin.

@viivaviivi sinulle lähetän virtuaalisen halauksen. Toivon kovasti että kohdallasi kaikki kääntyisi vielä parhain päin.

Kuulostaa yhtä sekavalta tilanteelta, kuin mitä omani oli vuosia sitten.
Plussasin ja raskausoireet oli aika mitättömiä...melko pian myös katosivat kokonaan. Jossain kohtaa alkoi esiintyä myös tuhruvuotoa. Minulla tosin ultrassa (rv 6+) kohdussa näkyi "jotain". Laitettiin hcg seurantaan, minulla tuo arvo ei ollut edes matala ja nousikin ihan normaalisti. Rv 8+ ultrassa näkyi edelleen kohdussa vain sitä "jotain". Tässä kohtaa alettiin epäillä rypäleraskautta ja tuli kehotus lähteä sairaalaan jos vähänkään tulee kipuja.

Jo samana iltana suunnistin sairaalaan näytille, kun alavatsaan ilmaantui lievää kuukautiskipua muistuttavaa jomotusta/kuumotusta. Ei siis varsinaisesti edes tehnyt kipeää. Sairaalassa lääkäri ultrasi ja löysikin heti vasemmasta johtimesta yhdeksän viikkoisen ihmisen alun. Muistelisin, että sykekin sieltä vielä löytyi. Minulle ei ulrakuvaa näytetty, enkä edes pyytänyt saada nähdä, kun tiesin että tuon raskauden osalta peli oli jo menetetty. Koin tuolloin itselleni helpommaksi käsitellä asiaa, kun en pientä nähnyt ollenkaan. Munanjohdin oli jo hieman repeytynyt ja vuotanut verta vatsaonteloon. Jäin yöksi sairaalaan ja seuraavana aamuna leikkuriin, jossa munanjohdin poistettiin. Itselleni ei koskaan selvinnyt mitä tuo ulratessa kohdussa näkynyt materiaali oikein oli.

-hippunen
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi
Tänä aamuna pieni enkeli vauva poistui istukoineen tyhjenneessä pussissa 🤍❤‍🩹🤍 pienen synnytys polton jälkeen. Kaunis pieni selkeä ihmisen alku . Ja ilm viikkoja vastaavan kokoinen . Kokemus oli erittäin lempeä ja luonnollinen . Nyt vain käydään tutkimassa löytyisikö johtimesta tai mistä löytyykin kiinnitys kohta. Verenvuotokin tuntuu lakanneen ja pieniä jälkisupistuksia tuntuu vain ajoittain. Olo myös hyvin selkeä ja "loppuun luonut" tyyni ja kiitollinen , että sain lapsen nähdä.
 
Tänä aamuna pieni enkeli vauva poistui istukoineen tyhjenneessä pussissa 🤍‍🩹🤍 pienen synnytys polton jälkeen. Kaunis pieni selkeä ihmisen alku . Ja ilm viikkoja vastaavan kokoinen . Kokemus oli erittäin lempeä ja luonnollinen . Nyt vain käydään tutkimassa löytyisikö johtimesta tai mistä löytyykin kiinnitys kohta. Verenvuotokin tuntuu lakanneen ja pieniä jälkisupistuksia tuntuu vain ajoittain. Olo myös hyvin selkeä ja "loppuun luonut" tyyni ja kiitollinen , että sain lapsen nähdä.
voi ei, paljon tsemppiä!! 💖
 
  • Tykkää
Reactions: viivaviivi

Yhteistyössä