KESÄ 2010 hoidot

iinamiina, onpas tylyä kohtelua teillä ollut, pöh! :mad: ja ihmeellistä että toiveita ICSI:stä ja pitkästä viljelystä ei kuunneltu?? Meillä ei ole kokemusta julkisesta, mutta ehkä just ton takia olen jättänyt väliin.. Toivotaan nyt kovasti että torstaina saatte sen alkion kyytiin!! :)
 
Voi,voi...Mä luulin olevani tarpeeksi vahva tulemaan tänne,mut te ootte niin kultasia ja teidän kauniit sanat sai taas kyyneleet valumaan pitkin poskia:'( Kiitos kuitenkin teille kaikille ihanille lohdutuksen sanoista.Tää on niin pirun rankka tie,että vain te voitte sen ymmärtää.

Lili,olen todella,todella pahoillani:'( Itkettää jo sinunkin puolesta.Suuri halaus sinulle ja voimia taas nousta sieltä pettymyksen aallokosta:hug:

Eina,aina vaan haluan sinuakin halata,niin paljon en teitäkin koeteltu,ihan liian paljon:hug:

Iinamiinallakin jännittävät ajat,voi kun mä niin toivon,että kaikki menisi nyt hyvin! Ja tosi kurjaa kohtelua olette kyllä punktiossa saaneet,voimahalaus sinullekkin:hug:

Snoww,ihana että sait murun kyytiin,peukkuja pidän niin paljon kuin vaan jaksan:heart:

Ja te kaikki muut,haluaisin vaan halata teitäkin,te ootte mulle niin kovin rakkaita:kiss:

Ihanaa kevät päivää meille kaikille!
 
Iinamiina mä en olis suostunu meneen punktioon ilman miestä, mä pelkään sitä toimenpidettä törkeesti. Pahoittelut että olet saanu huonoa kohtelua, niinhän sitä sanotaan että rahalla saa... mikä on todella väärin.
Mutta, (anteeks jos olen eri mieltä enkä halua loukata missään nimessä) mä toisaalta ymmärrän että sanovat ettei sais soitella, sielähän pitäs olla yks henkilö vaan ja ainoastaan vastaamassa näihin puheluihin omalla linjalla. Miks ei voi odottaa tulosta siihen päivään kun saa lopullisen tuloksen, tiedän kyllä että se on kauheeta, itse samassa tilanteessa olleena ja kohta uudestaan.

Kuka sen muuten päättää ja millä perusteella että viljelläänkö pitkään ja tehdäänkö icsi vai ivf? Jos se vaikka oli jo päätetty ettei voinut enää suunnitelmasta poiketa, vallanhan siinä menis julkisen pasmat sekasin... Jaksamista teille odotteluun.

Barbapörrölle vielä suuuuuuri voimahali!
 
Barballe :hug: vielä me tästä noustaan!!!

Ja murrr, mitkä punktiokokemukset iinamiinalla :mad:
On tää ihan tarpeeksi raskas tie muutenkin, että kyllä kaipaisi miellyttävää kohtelua. Mutta toivotaan, että oli kärsimyksen arvoinen homma ja että tulee hyviä alkioita, sekä sisuksiin, että jopa pakkaseen ;) ei ole ahnehtimista toivoa sitä :)

Ihanaa oli kuulla Susun ultrakuulumiset :heart: hienolta kuulostaa!!!
Muutenkaan mua ei ikinä teidän iloiset kuulumiset ahdista, oon ihan hirmuisen iloinen kaikkien puolesta. Mutta sen sijaan sit siviilissä... mulle on tulossa esim. facebookista jo melkoinen mörkö :( mulla se on ainakin koko ajan pullollaan kaikkien vauvamasukuvia ja hehkutuspäivityksiä... niin joinain päivinä, esim eilisenä negapäivänä, tuntuu ihan sietämättömältä :( eräskin tuttu julisti päivityksessään, että kuinka "ihanaa on olla ÄITI". Niin varmasti on... :'( Ja joillain on tullut jo kaksi lasta siinä ajassa kun me ollaan vasta yritetty... Mutta tätähän tämä on. Tiedän, että ymmärrätte, mitä tarkoitan tällä. En haluaisi, että kukaan heistä olisi onneton lapseton, mutta haluaisin niin kovasti, että mekin saataisiin se onni kokea... No, näillä mennään : /
 
Voi Lili... :'( ..miksi, miksi, miksi..
Mä mietin tota plan B:tä, että josko se kuitenki olis mahdollinen jollain tavoin laittaa vireille plan A:n kanssa samaan aikaan.. jotenki aattelisin, että se vois henkisesti olla vapauttavaa, ei roikkuis yhen korren varassa. Mä muistelisin ikärajojen menevän niin, että vanhemman ja adoptiolapsen välinen maksimi-ikäero on 45v, mutta voi olla, että siinä on myös maakohtaisia eroja. Ja sitten mietin, että eikö adoptioselvitykseen ja -valmennukseen voi osallistua, vaikka hoidot olis kesken? Sitten kun selvitykset on tehty ja alkaa varsinainen prosessi kohdemaan kanssa, niin sitten ne kyllä pitäis lopettaa, mut mietin vaan, että tarviiko ihan tuossa prosessin alussa vielä kuitenkaan..?

Iinamiina, kyllä sua kans koetellaan.. voimia tähän viikkoon!!

Susu, ihanaa :heart:

Despe, kiitti :) ..kiva jos joskus löytää itestään niitä sanoja, jotka rauhottaa, koska aika vähissä on tässä muu tuki mitä voi teille kavereille antaa. Paitsi mittaamaton määrä virtuaalihalauksia tietysti :hug:
(..ja sanotaanko Despe näin, että ei taida kissa karvoistaan päästä täällä palstaillessakaan.. ;) )
 
iinamiina: :hug: Mutta tollasta se on julkisella! Ei multa ole koskaan kyselty mitään toiveita tms., siellä tehdään "niinku aina ennenki on tehty"!! Ei ollut miestä mukana punktiossa vaikka oisin halunnu ( tosin loppujen lopuks, ei siitä varmaa hirveesti hyötyä ois siinä ehtiny olee, toimenpide oli kuitenki nopee ), eikä kukaan kerro mitään ylimäärästä, kaikki tieto pitää niistä väkisin nyhtää!! Ei mitään sairaslomia mies oo saanu koskaa, eikä ees mitää lappuja polilla käynnistä!! En myöskään minä, paitsi punktiosta. Me sentää saatiin soittaa ONNEKS niistä hedelmöittyneistä. Ymmärrätteks nyt kaikki, miks mä välillä olin kateellinen niille, jotka yksityisellä hoidoissa oli? Kaikki tapahtu nopeesti ja hyvää palvelua, rahalla saa :) Tsemppiä nyt piinaavaan ootteluun! :hug:

snoww: Joo, noissa kaikenmaailman vihkosissa sanotaan ainaki, ettei raskauden aikana sais luontaistuotteita ollenkaa käyttää, ku niitten vaikutuksista ei tiedetä varmaks. Minä myös usein pissataudissa, mut koitahan juoda ihan karpalomehua, mulla sekin ehkä on auttanu, koska ihan vähään aikaan ei oo ollu :) Missäs vaiheessa sun piinailut?

Susulle onnea ultrakuulumisista :heart:

Kielovanamon kanssa samaa mieltä Lili, että eikös ainakin tohon adoptiovalmennukseen vois mennä jo ennen, ku lopettaa hoidot? On sitten se pois alta, jos niin kävis, että sille tielle lähtisitte. Tsemppiä! :hug:

Ja Kielo, meidän ihana oma psykologi! :kiss: Sä kyllä tosiaan löydät aina oikeet sanat, kadehdittava taito:heart: Kun itestä tuntuu, että töksäyttelee aina vaa jotai tyhmää :LOL:

Barba: :hug: Kiva kun jaksoit tulla käväsemään, tärkeä olet sinäkin meille! :heart:

Missäs Einamurunen?? :heart:
 
No tänään ei ainakaan vielä ole kuulunut soittoa :D jee. Meille silloin yksityisellä sanottiin että tottakai saatte soittaa, vaikka joka päivä, ja tottakai ilmoitellaan hedelmöittymisestä heti kun on tietoa mitä antaa. Ja mies sai kysymättä sair.lomatodistuksen ja oon käsittänyt että se on ihan lakisääteinen juttukin. Miten helvetissä se ehtis töihinkin vielä joltain 200 km:n reissulta, jossa kestää 8h? Palkaton pitää ottaa jos haluaa lapsen, ei normaalit ihmiset vaan tarvi prkl. Mulle sit taas kirjotettiin 3pv, ja mä oon hoitovapaalla! Älytöntä.

Nii ett olihan toi vähän kultturisokki.. Tottakai mä sen tiedän että siellä on kiire eikä oo aikaa vastailla puhelimeen, en mä nyt mikään totaalikehitysvammanen ääliö ole kuitenkaan, mutta se tyylikin millä noi asiat ilmoitettiin, olisi mun mielestä voinut olla inhimillisempi. Jokaisen normaalin ihmisen pitäis tajuta että se on maailman tärkein juttu sillä hetkellä että miten ne alkiot selviää tms. Se on elämän ja kuoleman kysymys.

Sitä mä en tiedä miksi ne jätti sen pitkän viljelyn huomiotta vaikka se oli päätetty jo täällä kotikaupungissa lapsett.polilla lähettävän lääkärin toimesta, mutta sitä ICSI-hommaa se punktiolääkäri perusteli sillä, että meillä oli viimeksi hedelmöitynyt 13/15 eli tosi hyvin, niin silloin se ei ehkä puolla paikkaansa, kun onhan tuo IVF kuitenkin hiukkasen 'luonnonmukaisempi' menetelmä.. Mä itse en muistanut sitä että noin moni hedelmöityi kuitenkin, muistelin vaan sitä lopullisten alkioiden määrää eli 8kpl. Ne viis ei olleet jatkaneet jakautumistaan, mut sen kanssahan taas sit ei hedelmöitystavalla ole mitään tekemistä. Etukäteenhän ei tietenkään voi 100% päättää tai lukkoon lyödä millä tavalla hedelmöitetään, kun eihän esim miehen spermanlaatua voi mitenkään ennustaa etukäteen, jos vaikka näytteessä olisi kaikkien yllätyksekseksi (esim KUUME prkl) vain 3 siittiötä niin pakkohan siinä ICSI olis tehdä sitten siinä tapauksessa. Ja meillä kyllä on maksusitoumus sekä IVF:lle että ICSILLE.

Mut siis päivän pitempään sentään viljelevät nyt, kuin viimeksi. Tyydytään siihen. Ja toivotaan että ensinnäkin elävät torstaihin asti.
 
iinamiina: Kaikki tsempit nyt teidän alkioille!! :heart: Ja sulle, että jaksat piinailla!

Mites täällä on näin hiljasta?? Missä kaikki on, herätyyyys!! :stick: Sera täällä yksikseen tylsyyksissään huutelee ja ihmettelee!! :LOL:
 
Pakko hieman kommentoida tuota julkisen puolen touhua täältäkin..mä ymmärrän myöskin ns ruuhkat jne ettei oo henkilökunnalla aikaa vastailla puhelimeen jne mutta kunnallisessahan on ns kiintiöt punktioille / siirroille per päivä(eli ei luulis olevan sen kiireisempää kun yks.) kun taas yksityisellä sitä ei ainakaan mun tietääkseni ole ja se että ainakin pitkän viljelyn osalta( tai jo se että joutuu odottamaan niitä tuloksia useamman päivän)mä ainakin haluisin tietää onko ees mitään mahista päästä siirtoon vai ei.Se että pidetään ihmisiä epätietosuudessa ei oo kauheen potilasystävällistä touhua.Tää siis kaikki mun mielipidettä. Toisaalta vaikka yksityisellä rahalla saa mutta maksetaanhan me jokaisesta palkasta noita kaikenmaailman veroja ja maksuja että tarpeen tullen saadaan myös hyvää hoitoa ja ennenkaikkea kaikenkattavaa sellasta!!!!!!
joopa joo kaikki peukut siis Iinikselle pystyssä:heart:
Barba:miten jakselet? kiva tosiaan kun jaksat silti käydä täällä!!!!
Lili: entäs siellä? miten jakselet?
 
Mulla ei mitään valittamista julkisen puolen hoitoihin täällä keskussairaalasta mutta tays:sta olisivat voineet soittaa perjantaina itse mulle että saat lähteä jo tulemaan, mulle oli annettu se numero et ite soitan 11.00-11.30 välis, sit ku soitin klo 11.00 ni sanoi et saan heti lähteä tulemaan, eli kai mä olin myöhäs sieltä kaiketi vähän ku heti huudettiin sisälle kun en viä jalkaakaa ollu laittanu käytävän puolelle, matkaa hidasti myös perjantai ruuhka. Tiedä sitten kuinka kellontarkkaa tuo alkionsiirto on kun en havaannu kysyä.

Sera: 4pv siirrosta eikä täs ny mitään huomautettavaa, normaalia skitsoilua:LOL:
edelleen sellanen pessimisti olo hoidon suhteen, toivottavasti sitä sitten yllättyy iloisesti:saint:
 
snoww: Mikä sulla on hemoglobiini? Ja muistakko, mikä sen piti raskauden aikana olla, että pitää alkaa syömään lisärautaa? Ku mä jotenki luulin, että neuvolassa sanottiin, että jos on alle 125 ni tarvii rautatablettei, ja mulla oli 120 enkä kuulemma tarvii viel? :O Kai ne ny siel tietää, ja mä tapani mukaan ymmärsin jotai väärin, mut jotenki vaa jäi mietityttää toi... ku väsyttääki nii kamalasti kokoajan, ni voisko se johtuu raudan puutteesta?
 
Se on Sera yksilöllistä. On ihan normaalia että hb laskee raskauden aikana. Mulla oli jossain vaiheessa 110 eikä lisärautaa edes ehdotettu, enkä kyllä itsekään tuntenut sitä tarvitsevani. Mut jos oma olo vaatii, niin sitten varmaan toki kandee. Niin, ja raskaana ollessa voi väsyttää, ihan vaan luonnollisestikin, vaikka veri ois kuinka rautaista :) <3
 
Viimeksi muokattu:
Sera: mulla on 119 mutta tarkempi tulos tulee kunnon verikokeesta siis ei sormen päästä. Viime viikon alus just otettiin sormen päästä. Ja kyllä se just tekee sen todella väsyneen olon ja johtuu just siitä raudan puutoksesta mutta sitä en muista koska rautalääkkeitä sai syödä kun on raskaana, mä jouduin syömään ainaki silloin esikoista odotellessa, kysy ihmees lääkäriltä ni vois helpata. Toki kaikkien maha ei niitä välttämättä kestä ja ummetuski sit riesana. Että kun yhdestä vaivasta pääsee ni saat toisen tilalle:stick:
 
Raskauden aikana mulla oli alle 120, pahimmillaan 105 ja kyllä ne mulle tarjos rautalääkitystä kun piti taistella aamulla töihinki ajaes että pysyis ees ratis hereillä. Mut en tod. muista koska niitä sai ruveta syömään, se voi olla että ei alkukolmanneksen aikana, ei muista... Ei kai sellasta arvolukemia ole et mikä sen pitäis olla raskauden aikana, tuskin, alle sadan jos laskee ni se ei kai enää kovin hirmuisen mukavalta tunnu.
 
IInamiina no kyllä varmasti väsyttää muutenkin, mutta sit ku rupeaa haittaamaan jo elämistä niin sit on jo raudan puutosta. Mutta onneksi ne neuvolas joka hyvin tarkasti seurailee sitä "hemohessiä" niinku kaikkea muutakin. Hyviä öitä vaik just 3 ja puol tuntia sit heräsin 2 tunnin päikkäreiltä :)
 
Sera, mä muistelen neuvolan hoitajan sanoneen, että alle sadankin voi laskea raskausaikana, eikä sekään olis siis vielä tavatonta. Mulla on koko ajan ollu hyvät lukemat, ja silti on kyllä väsyttäny ja oon lepoa tarvinnu kaiken aikaa paljon, varsinkin alussa ja nyt lopussa. Mutta jos neuvoloitten välissä tuntuu, et väsymys on aivan mahdotonta, niin soita sinne ja pyydä tarkistaa hb.
 
Kiitos snoww, iinamiina ja kielo vastauksista! :) Mun mielestä tää väsymys on vaan pahentunu kokoajan, mut kyllä mä kestän :) Jostain jo luinki, ettei lisärautaa vissii suositella alkuraskaudessa, ja sittenhän se on ihan ok, jos alle sadan saa mennä. Mun olo on nyt sivuseikka kuitenki, ja toivoa vissiin on, että se tästä vielä paranee ;)
 
Nimimerkki..........Hoito............... .....Aikataulu


iinamiina----------2.IVF -------------punktio vko14

wilma32---------2.ICSI-------------------05/2011

Marlaa------------ ?? --------------- ??

Eina---------------3.IVF------------------????

barbapörrö13----3.IVF/ICSI--------- ?


*** PIINAILIJAT ***

Lili_78------------- 4. ICSI--------------- testipäivä 8.4

snoww-----------1.ICSI 1.PAS--------- testipäivä 15.4



PLUSSANNEET


kielovanamo-------2.IUI------------ + testattu 3.9.2010 LA 15.5.
Pieni tiikeri-------1.IVF------------ + testattu 14.9.2010 LA 24.5.
Eintel------------1.IVF------------ + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS--- + testattu 19.10.2010 LA 24.6.
lakka83---------2.IVF------------- + testattu 24.12.2010 LA 5.9.
Susu75---4.ICSI/lahjasolut--------- + testattu 10.2.2011 LA 19.10
Sera2010------1.IVF - 1.PAS------ + testattu 15.2.2011 LA 22.10
Elli82------------1.IVF - 1.PAS-------+ testattu 26.3.2011 LA 2.12
 
Päivittelin vähän listaa, kun joku pyysi sitä "lähemmäs". Korjailkaa, jos on virheitä.

Lilillä virallinen testipäivä vielä edessä, aiotko vielä testailla? Vai onko pahin vihamiehemme täti jo tullut kylään? :mad: Tsemppejä! :heart:

Ja snoww, mä niiiiiiiin sydämeni pohjasta toivon teille plussia molemmille!! :heart:

Ja pian saadaan iinamiinakin piinailemaan, huomennako se siirto jo on? :heart:
 
Heippa vaan...

Ootte te niin ihania :heart: Kyselitte fiiliksiä, niin todettakoon, että paskat on.
Mutta kyllä tästä suosta taas noustaan.

Tänään PP12 ja herkässä testissä ei häivähdystäkään, että kyllä tämä oli tässä. En testaa enää. Haluaisin jo lopettaa luget, kun täti ei ennen sitä tule, ja en haluais pitkittää seuraavaa hoitoa päivääkään kauemmas kun on pakko :( Siis meillä seuraava ICSI toukokuussa. Lisäks olis veritesti, niinku joka kerta aiemmin, mutta ei todellakaan huvittais mennä, taidan skipata sen. Se on musta ihan hullua itsensä kiusaamista...!!! Puhumattakaan siitä, ettei kiinnosta tässä konkurssissa mikään turha rahanmeno :( Kun oon ymmärtäny, että jos hcg olis >10 ni se näkyis kyllä noissa kotitesteissä, ja jos on alle sen, ni sitä ei lasketa, eli mitä iloa olis kuulla veritestin tulos, meillä se on aina ollu nolla tai yksi, ja tasan kerran oli huimat 4... Huokaus...

Oho, ei mulla ollut tarkoitus näin negatiivista vuodatusta kirjoittaa... Kyllä mä oon jo menneinä päivinä pahimman surun käyny läpi ja katse on jo suunnattu seuraavaan hoitoon.
Mietittiin, että pitäiskö kokeilla nyt Puregonin sijasta Menopuria, mutta mitä oon netistä lukenut, niin ristiriitaisia kokemuksia niistä on ollut, toisilla lisääntyy munikset, ja laatu paranee, toisilla taas päinvastoin... aaaaargghhh miten vaikeeta!!! :headwall:

Onneksi te ootte olemassa!!!!!! :heart: Suurensuuri :hug: kaikille =)

PS. Munkin on pitänyt ihmetellä jo monta kertaa, että miten Kielo osaakin aina sanoa just ne oikeat sanat... ;)
Niinku tietysti kaikki muutkin; on tää vaan niin suuri tuki tällä pitkällä matkalla!
 
Moikka!

Lili, minulla oli käytössä Menopur, saaliina ne 2 munasolua, joten se taitaa olla enemmän kiinni siitä hoidettavasta ihmisestä mikä on vaikutus. Annostus oli muistaakseni 300IU 11pvää.

Aivan karmea meno vatsassa, minua on potkittu aamukahdeksasta lähtien. Nautin kyllä jokaisesta iskusta :heart:

Tsemppiä piinailijoille!

Tikru
 

Yhteistyössä