KESÄ 2010 hoidot

lakka: et varmaan enää kattele näitä sivuja( eipä kukaan muukaa täysjärkinen klo 5.43..)mutta halusin vaan toivottaa onnea punktioon!!! hyvin se menee ja tuu sitte kertomaan saldo:hug:
on:mun aikaseen aamuherätykseen on ihan syykin ja pelko ns Miimiin ja Evitan kohtaloon liittymisestä on suuri.koko yön ollu aivan järkyttävät kivut ( alko jo eilen ip) vasemman munasarjan kohalla.En kovin herkästi herää kipuun mutta nyt jäi kyllä nukkuminen pariin tuntiin.Taitaa sitte olla vaan pakko kohdata totuus ja soittaa klinikalle ultra aika mikäli tässä vaiheessa näkevät jotain ( viikko 6 alussa)pelottaa ihan sikana ja epätoivo kaiken epäonnistumisesta on kauhee.
Evita ja Miimii: millaset oireet ( evitalla varmaa siis toi hcg) teillä oli tosta ku.sta? Oliko Miimii sulla kipuja vai huomattiinko sulla vasta ultrassa että oli kohdunulkopuolinen??
No tuun sitte kertomaan miten kävi jos oot henkisesti enään hengissä taas kaiken jälkeen.Ei voi muuta sanoa taas kun että elämällä on todella heikko huumori taas vaihteex:stick:
 
desperate: Toivottavasti kipuilu on vaan ohimenevää!!

Ja tosiaankin täällä roikun tähän aikaan, kun nukkuminen jäi reiluun neljään tuntiin...! Punktion jälkeen voinkin sit tulla nukkumaan päikkärit. ...jos siellä nyt punktoitavaa on :eek:
 
Despe, älä manaa nyt, toivottavasti ei oo sitä mitä pelkäät! Voihan se olla jotain normaalia kohdunvenymistä.. Mulla kivut oli niin kovat että taju meinas välillä lähtee eikä pystynyt tietyissä asennoissa olemaan ollenkaan, huippas ja oksetti kun sisäinen verenvuoto oli laskenut hb:n alle sadan. Että kyllä sen huomaa.. Ultrassa mulla ei noilla viikoilla näkynyt mitään, mutta ei siellä välttämättä muutenkaan vielä silloin näy mitään että siitä ei voinut päätellä mitään. HCg:tä seurattiin tiuhaan ja sen perusteella epäiltiin. Tsemppiä <3

Lakka, onnea punktioon!!!
 
Se siitä onnesta joka musertui punktiossa. Vasemmalta tyhjennettiin 10 rakkulaa ja yhdessäkään ei ollut munasolua :'( Oikeelle puolelle jätettiin samanverran munarakkuloita koskematta ja laittovat Decapeptyliä tuplana. Huomenna koitetaan uudestaan. Ei oo kellekään käyny koskaan näin kuulemma, et kaikki ois tyhjiä. Lääkärin mukaan mun keho ilmeisesti reagoi tosi hitaasti lääkkeisiin, kun munasolut ei oo ilmaantunu rakkulan nesteeseen, vaikka ne oli hyvän kokosia (22mm). Siinäpä siis syy miksei inssit oo onnistunu. On aika tyhjä olo, kun ei tiedä mitä ajattelis.
 
Sitä vaan piti vielä desperatelle tulla sanomaan, että ota ihmeessä kuitenkin HETI yhteyttä joko äitipolille suoraan tai päivystykseen, parempi yksi 'turha' reissu kuin pahat jälkiseuraamukset! Kohdunulkoisessa on sitä paremmat mahdollisuudet ja pienemmät tuhot, mitä pikemmin se huomataan ja otetaan hoitoon!!
 
lakka:todella kurjaa joutua turhaan kärsimään punktion ja tulos tuollainen, kuulostaa kyllä oudolta ei voi muuta sanoa.Oisko ollu lääkkeissä jotain feelua tms? annostuksissa tms? mulla ei meinaa esim menopur toiminut ollenkaan , puregon sen sijaan anto lukemia.voimia huomiseen ja toivotaan, että saisitte edes pari kunnollista tai edes sen yhden arvokkaan jotta pääsisitte siirtoon!!!haleja:heart:
Miimii: juu mä soitin omalle klinikalle ja huomenna meen ultraan aamulla,.lekurikin kyllä epäili ettei välttämättä mitään näy vielä mutta luulis et ees jotain osviittaa tms.kyllä on taas piinnaavia tunteja tiedossa!! Mites sulla etenee vai eteneekö mihinkään vielä? mikäs muuten fiilis?
 
desperate: Lääkäri oli vähän sitä mieltä, et mun kroppa reagoi tosi hitaasti noihin lääkkeisiin. Muut piikittelee 1-1,5 viikkoa ja mulla aina se 3 viikkoa ennenkuin follit ovat kunnon kokoisia. Ja annoskoolla ei oo ollu tähän mennessä merkitystä kuin follikkeleiden määrään. Insseissä pistin 1 vk 75 IU, 1,5 vk 150 IU ja 0,5 vk 225 IU. Tässä kierrossa oli 225 IU alusta asti ja sit 1,5 viikon jälkeen pari päivää 300 IU, jonka jälkeen laskettiin takas 225 IU:hun.
 
Voi desperate ja lakka, kyllä teitä nyt taas piinataan, se on niin väärin VÄÄRIN :mad:
Onneks kummankin kohalla vielä on liian aikasta heittää kirvestä kaivoon. desperate on aivan mahdollista, että kivut johtuu jostain muusta ku kohdunulkoisesta. Toivottavasti pienistä viikoista huolimatta ultrassa näkyis huomenna jotain, ettei piinaviikot vaan jatku!!
ja lakka, jos nyt jotain positiivista yrittää tästä repiä, niin jos nyt lääkäritkin sitten tietäis taas paremmin, että mitä asiaa hoitaa. Niinhän sitä sanotaan että ns. selittämättömät voi olla kaikista vaikeimpia hoidettavia, kun ei oikein tiietä, että missä menee vikaan. Ja peukut on aivan julumetun korkeella, että huomenna sulla ei oo turha reissu uuteen yritykseen!! Yksikin riittää, vaikka ainahan sitä toivois enemmän!
 
Tää meidän ketju taitaa olla näitä todella "outoja" tapauksia täynnä... ja jotta ei teilläkään nää jutut tylsiksi käy, niin tulinpa kertomaan taas näitä omia kuulumisia...

Viime tosrtaina hcg oli siis 1774 ja sen kohdunulkoisen raskauden diagnoosin sain mielestäni kyllä erittäin pätevältä lääkäriltä ja puhuttiin että jos hcg tänään nousussa ja ultrassa näkymä ennallaan niin tiistaina laparoskopia. No tänääm hcg 3097 ja ajattelin että huomenna siis leikkaus. Ei mitään kipuja edelleenkään eikä vuotoa. Mentiin ultraan ja ensin viidennen sekunnin täysi hiljaisuus lääkärin taholta (ja minä tietysti jähmetyin että mitäs kauheeta siellä nyt näkyy) sitten lääkäri alkoi kommentoida: " Olen nyt kyllä ihan hämilläni ja en enää minäkään tätä ymmärrä..." Kohdussa näkyi se entinen "rakkula", jonka sisällä nyt ruskuaispussi, sikiökaiku ja syke! Outoa on ettei amnionontelo ole kasvanut, mutta ultra näkymän perusteella lääkäri sanoi, että sanoisi taustaa tietämättä että olen noin viikolla viisi raskaana (keskiviikkona kuukautisista h7).Ja taas odotellaan...torstaina uusi hcg ja ultra. Jos nyt silloin vihdoin ja viimein selviäisi että onko etenevä raskaus vai ei. Mutta kohdun sisällä se nyt joka tapauksessa on eikä kummassakaan munanjohtimessa tai munasarjassa mitään ylimääräistä näkynyt. Eihän se lääkäri ihan oikeasti osannut oikein mitään sanoa eikä siis toivoakaan antanut, kun on kuulema erittäin oudosti edennyt tämä juttu.

Soitin klinikallekin, kerroin kuulumiset ja kysyin että ovatko koskaan kuulleet mitään vastaavaa. No eipä ainakaan heti tullut puhelimessa mieleen hoitajalle. Kauheasti en ole toiveita herätellyt, mutta ei sitä ihminen mitään itselleen voi että kyllä se pieni toivonkipinä jostain taas päätänsä nosti.

Ja sit olen jo pienessä mielessäni pähkäillyt että jos tässä voisikin jotenkin ihmeellisesti olla kyse luomuraskaudesta pari viikkoa tuon punktion jälkeen (en todellakaan ymmärrä että olisiko se edes mahdollista). Meillähän on taustalla se, että mies entisessä elämässään meni ja teki sterilisaation ajattelematta asiaa sen enempää. Eli aion siis ilmeisesti nyt tuon miehen passittaa tutkimukseen, että onko sterilisaatio pettänyt. kaukaa haettua tämäkin, mutta teoriassa siis mahdollista?

Desperate, mulla ei siis nyt oireita kohdunulkoisesta ole eikä siis taida olla se kohdunulkoinenkaan, mutta silloin kun se oli niin rusehtavaa vuotoa oli heti alusta asti, mistä sitä kohdunulkoista osattiin sit epäillä ja kun ultrassa ei kohdun sisällä mitään näkynyt. Pidetään peukut pystyssä ettei sulla nyt niin huono tuuri ois että ekstra olisi. Laitahan kuulumisia! Äläkä menetä heti toivoa jos ultrassa ei vielä mitään näy, sillä minä olen nyt elävä esimerkki että todellakin voi kestää ennen kuin siellä mitään nähdään. Se raskaus on alussa niin äärettömän pieni, että ultrallakin voi sitä näkymää sinne joutua hakemaan!
 
Toivotaan miimii että tuo aikataulu pitäis ja pääsisitte mahdollisesti siirtoon silloin 47-48! Johan sinä olet saanut tarpeeksi odotellakkin!

desperate: Toivotaan että kaikki on kivusta huolimatta hyvin!

lakalle suuren suuri :hug: Toivottavasti huomenna saataisiin sen verran soluja että siirtoon edes pääsisitte!

Kylläpäs on evitan tilanne "kummallinen", mä vieläkin kovasti toivon että kaikki kääntyis parhain päin! Ja sun piina se näköjään vaan jatkuu ja jatkuu!!! Mutta hyvä että nyt taas vaikuttaisi ettei sulla oliskaan sitä kohdunulkoista!

Täytyy kyllä sanoa että tässä ketjussa tapahtuu ihmeen paljon surullisia/ihmeellisiä asioita! Vaikka ei meitä täällä mitenkään sankoin joukoin ole!

ON: Sumuttelut taitaa jollain tapaa kuitenkin tehota! Oireita ainakin on. Tämä nuori-rouva on kyllä ollut niiiiiin kiukuttelu tuulella viikonloppuna että oksat pois! :D Mies parka... ihan keksimällä keksin jotain mistä kiukutella (ja oli muuten hankalaa ko ei tahtonu löytyä mitään, mutta kiukuttelinpa siiten ilman mitään). Ja rinnat on kans aivan älyttömän kipeet!

Tällä viikolla (ke) pitäis menkkojen tulla. Saa nähdä siirtääkö sumuttelut vuodon alkua?! Toivotaan että ei.. Ensi viikolla olis sitten pistelyiden aloitus jos kaikki vaan menee suunnitelmien mukaan!


P.S. Tsempit vielä despelle huomiseen ultraan ja lakalle huomiseen "uusinta" punktioon!!!
 
Nimimerkki.............Hoito...............Aikataulu..............Testipvä

lakka83----------1.IVF----------Punktio vko 42---------

Gabi77---------------1.IVF--------Punktio vko 42/43----

Susu75-----------3.ICSIn PAS---------lokakuu-------------

Elli82------------1.IVF------------loka-marraskuu-------

wilma32---------1.IVF/ICSI-------punktio vko 44-------

Shayna-------------2.ICSI --------Punktio vko 46-------

Eina-----------------1.IVF----------Punktio vko 46--------

Sera2010----------1.IVF ---------Punktio vko 46---------

Miimii-75----------1.IVF - 2.PAS-----------------------

barbapörrö13-------2.IVF/ICSIn PAS----------------

Baby20xx-----kotipuuhat --------------------------------

evita-----------2.ICSI--------------vko 38----------------



kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF--------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS--- + testattu 19.10.2010


Despe: Hyvä että pääset heti kontrolliin! Otetaanko sulta se hCG, en muista olitko jo käynyt veritestissä? Toivottavasti kaikki kuitenkin selviää ja on hyvin. Täällä ei mitään vielä, keskiviikkona soittaa se sisätautilekuri niin toivottavasti silloin ollaan vähän viisaampia. Tosin pahaa pelkään ettei ne labrat oo vielä siihen mennessä tulleet, eihän se ilman niitä osaa oikein mitään sanoa. Fiilikset ihan ok, aika positiiviset ollu viimeaikoina. Niinhän se kai tuppaa olemaan kun jotain odottaa.. On tää ihmistä kuluttavaa tää vuoristorata, se täytyy kyllä sanoa kuitenkin.

Ja iso juttu on sekin että evitan munatorvet on ainakin turvassa, huh! :) Mut kinkkiseltä tosiaan kuulostaa. Toivotaan parasta!

Ps. Yritin vähän järjestellä tuota meidän listaa.. En tiennyt oikein evitan paikkaa, laitoin sut nyt sit tuonne alas odottelemaan tulevaa.. mutta olethan sinä plussannut toki jos uskallat jonon hännille plussanneisiin mennä vielä..?
 
Viimeksi muokattu:
Onpas täällä taas kuulumisia tälle päivälle. Toivottavasti desperatella kaikki kunnossa kivusta huolimatta. Lakan ja evitan tilanteet aikas erikoisia. Lakalle tsemppiä huomiseen uusinta punktioon. Onneksi evitalla nyt ei ainakaan ollut kohdunulkoinen, toivottavasti kaikki menee vielä hyvin.

Kävin ultrassa tänään, 12 munarakkulaa oli lähtenyt kasvamaan. Puregon annosta hiven nostettiin ja perjantaina vielä ultra. Ens viikolla sit punktio. Ihme että olo on nyt jotenkin rauhallinen vaikka alkuun tuntui että jännitän punktiota hirveästi.
 
heips.
kipu osottautu kiukuttelevaksi keltarauhaseksi ja onni onnettomuudessa ruskuaispussi näkyi ja vieläpä oikeassa paikassa.Vuotoa näkyi myös mutta sitä kuulemma nyt sitten seurataan.Ens viikolla sitten se ns oikea ultra 4 päivä jossa toivottavasti sydänkin löisi:))pelottaa , kukaan ei lapsena kertonu miten helvetillistä touhua on jos ylipäätään tulee raskaax, siitä se pelko vasta alkaakin!!
eintel:mites sulla kävi ultrassa?? jännittää sikana sunkin puolesta!!!
Miimii: ei ottanu sitte uusix enää hcg,ta kerta näkyi niin selvästi se pussukka kohdussa!!
ny takas töiden pariin palataan myöh
d.5+4
 
Voih lakka, olen tosi pahoillani puolestasi. Tosi epäreilua että käy näin, kun muutenkin on raskasta kokea tää kaikki. Toivottavasti tammikuussa paremmalla onnella. Nyt kun lääkärit tietää mikä on vialla eiköhän ne osaa taas paremmin auttaa. VOIMAHALEJA SINULLE!
 
Lakka: Älä sure vielä, oliko sinulla vasta 1. ivf? Ensimmäisellä kerralla nähdään monen kohdalla, missä ongelma piilee ja pystyvät sitten hoitamaan paremmin ensi kerralla. Jos sulla oli kuitenkin ne 2 solua, tiedetään, että niitä saadaan. Oikeanlaiset hormonit ja hormonimäärät saavat ne kasvamaan ensi kerralla. Voimia!
 
kömmin kolostani takaisin tänne "omituisten otusten kerhoon" ja siis tolla tarkotan et kaikki taitaa meidän ketjussa olla mahdollista:O

Ensiksikin Despelle hurjasti onnea,ihana juttu:heart:

Ja voi Lakka miten hirveitä uutisia sinulta:'( Suuren suuri halaus,vaikka ei taida nyt sekään auttaa:hug:
Mullahan ekassa IVF:ssä kävi vähän samoin,18 hyvän kokoista follia punktiossa tyhjennettiin ja vain yksi sisälsi solun,muut tyhjiä ja se yksi ei hedelmöittynyt.Tiedän siis sun tunteen,miten kamala pettymys se on,voimia!!!

Ja Evitan jännitys vaan kasvaa,jospa se nyt kuitenkin kääntyisi "oikeaksi"raskaudeksi ja saisit nyytin kotiin asti:heart: Jaksuja sinullekkin todellisiin piina päiviin!

Wilman saalis kuulostaa hyvältä,tsemppiä kasvatteluun!

sera ja Eina ja Shayna,punktiot lähenee teilläkin,kiva juttu ja paljon onnen säteitä jokaiseen vaiheeseen,niitä tässä todellakin tarvitaan:)

Miimii kans jo kohta tositoimissa,näin me uskotaan ja lääkäri kertoo huomenna hyviä uutisia:)

Itse täällä tosi isojen päätösten keskellä,en edelleenkään tiedä mitä nyt.Välillä oon niin maassa,ettei oo tosikaan mut välillä taas jo jaksaa hetkelliseti miettiä tulevaa.
Mutta vaikeeta tää on...lopettaminen ja jatkaminen...kumpikaan ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta.
Tänään puhuin "mun" hoitsun kaa puhelimessa varmaan tunnin ja se puhuminen oli juuri sitä mitä mä nyt eniten tarvitsin.Välillä itkin,välillä huusin ja välillä olin hiljaa,eikä se kuitenkaan tuominnut mun ajatuksia,se on ihan huippu tyyppi!!!

No joo,tulihan siinä taas tekstiä,mut näillä fiiliksillä tänään,ehkä joku päivä taas aurinko paistaa tännekkin:cool:

VOIMIA VIELÄ IHAN JOKAISELLE,OOTTE MAHTAVIA:heart:
 
Lakka, täältä myös haluaisin sulle lennättää voimia!! :'(

Despe, sulta ihania uutisia!! Voi kunpa pääsisit pian piinasta (tai jatkuuhan sitä varmaan h-hetkeen asti ellei pidemmällekin, mutta siis toivon, että pääsisit pahimmasta piinasta) ja ultrassa näkyisi iloinen syke ensi viikolla :)

Barbapörrö, voimia teille päätöäksentekoon!! Hyvä kun sait puhua hoitajalle, ja että on noin ymmärtäväinen ihminen. Rohkaisuna haluan kertoa, että toisessa ketjussa yks kertoi, että kymmenen hoitokerran tuloksena heillä on nyt leikki-ikäiset kaksospojat ja tyttövauva eli joskus pitkä piina voidaan palkita oikein ruhtinaallisesti. Mutta tiedän kyllä niitäkin, jotka ovat päättäneet lopettaa hoidot, ovat ajan myötä saaneet siihenkin asiaan mielenrauhan ja on hyvä ollut elää sen päätöksen kanssa.

Tuntuu, että täällä on melkein päivittäin monenlaista jännitettävää/pelättävää/mietityttävää.. Kaikille oikein lämmin halaus!! :heart:
 
Voimia kaikille! Täällä niitä näköjään tarvitaan roppakaupalla. Lakalle erityisen iso :hug:, ja Despelle ja Evitallehurjan paljon onnea matkaan!

ON: Ultrassa näkyi tänään elävä sikiö, lääkärin mukaan "normaalisti kehittynyt". Vähän kyllä fiilis laski, kun lääkäri sanoi heti perään, että älkää nyt kuitenkaan vielä maailmalle kuuluttako, odottakaa seuraavan ultran yli eli kahden viikon päähän.
Mutta hyviä uutisia siis silti! Ehkä vähitellen uskaltaudun tuonne odottajien puolellekin..

Kunpa teillä muillakin olis onni matkassa ja tarrasukat myös. Lämpimiä ajatuksia!:heart:
 
Pikapiipahdus täällä..

Voi lakka :hug: mutta Mansikkatyttö sanoi hyvin ja oikein, nyt tiedetään paljon enemmän sun kropasta, seuraavalla kerralla voidaan toimia sen mukaan sitten!

Despe, tänkkaad oli hyviä uutisia!

On: ainoastaan huomisen puhelun odottamista.. tosin tänään sain kyllä postissa jo lapun sairaalasta jossa oli lapsettomuuslääkärin ja gastrolääkärin lausunnot ja jossa gastro oli todennut lapsett.lääkärin kysymykseen hoitojen ajoituksesta ja turvallisuudesta, että mitään estettä ei hoidoille ole mikäli suoli kliinisesti rauhallisessa vaiheessa.. Pidän tätä positiivisena ja jumalaisena lauseena ja vaalin sitä mielessäni! :) Kun olo tuntuu just nyt normaalilta! Kunhan vain ne labrat osoittautuisivat ookooksi kans... : /

Muox.. pakko vielä tulla sanomaan että ei helkatti mikä moukka Eintelin lääkäri!!! Jokunen opintopiste taitaa taas puuttua asiakkaan kohtaamisen ja tilannetajun kursseista tuollakin! Pöh.
 
Viimeksi muokattu:
voi Lakka, olen pahoillani sun puolesta.ikävää et jouduit vieläpä 2 kertaan käymään punktion läpi mutta oon samaa mieltä "mansikan"kanssa ja miimiin siitä että eka kerta on yleensä tosiaan kokeilua miten kunkin roppa reagoi, vaikka raskasta se on toki potilaalle.Ens kerralla lekuri tietää varmasti miten sun kanssa toimia et tulee tulosta.siihen asti voimia:hug:
Barba:kiva kuulla sustakin vaikka tylsää kun oot niin apealla mielellä.Haluun sen verran sua aivopestä et älkää luovuttako jos vaan yhtään jaksatte jatkaa.Enois ite kuuna päivänä uskonu plussaavani, en usko vieläkään niin haluun uskoo et aina on toivoa niin kauan kunnes lekuri viheltää pelin poikki.meillä klinikalla keskimäärin kuulemma tehään 5-6 ivf ennenkuin aletaan puhumaan ees mahdollisista vaihtoehdoista( siis tietty jos vaan lekuri kattoo et on vähänkin toivoa)zemppiä ja hyvä että sait avautua jollekkin joka ymmärtää:heart:
Miimii:Vautsi vau, sullahan on ny sitte raamien arvonen paperi siellä, huomiselle peukut pystyyn ja kaikki varpaat jne:)
Eintel:mahtavaa, upeeta, oli varmaan sikasiisti fiilis nähdä pikkanen siellä ultrassa, voin vaan kuvitella ( ja olla kade heh, mä kun hypin riemusta pelkän ruskuaispussin näkemisestä):LOL:Yhdyn kyllä tohon Miimiin mielipiteeseen et on todella moukkamaista sanoo teille noin.kyllähän ny tyhmäkin riskit tietää, sitäpaitsi luin justiin jostain et ekassa ultrassa jos sydänäänet jne kuuluu niin keskenmenon prosentti laskee 50.ta 10 prosenttiin.Mä ainakin sinuna iloitsisin koska aihetta TODELLA ON!!
Evita:ihan mieletön toi sunkin juttus, eka epätoivoa ja sitten taas kunnolla toivoa,mahtavaa todella, toivotaan ,että menee loppuun asti nyt sitten kunnialla ja saatte pikkuisen kotio!!!!
Kielo:monesko viikko sulla ny menossa? ootko monessa ultrassa jo käynyt? joko osaat nauttia tilanteesta?
täällä kyllä kaikilla niin jänniä käänteitä päivästä toiseen että välillä oikein jännittää avata kone kun koskaan ei tiedä mitä kellekkin on uutta sattunut ja tapahtunut.Nyt näyttäs sitte olevan usealle tulossa ivf ainakin listan mukaan eli mielenkiintoisia aikoja siis elämme jatkossakin.Pysykäähän tytsyt mukana:kiss:
missäs meijän Shayna?????
 

Yhteistyössä