KESÄ 2010 hoidot

Hei kaikille pitkästä aikaa :wave:

Toivottavasti huolitte vielä takas mukaan piiiiiitkän tauon jälkeen. Olen pitänyt vähän "lomaa" lapsettomuusasioista, kun on ollut vaan yhtä hoitojen alun odottelua. Yritän päästä kärryille missä täällä oikeen mennään. Gabille syvät pahoittelut. Täälläkin on välillä pohjamutia myöten menty ja paljon siitä on ollut tämän lapsettomuuden aikaansaannosta. Mutta aina kun yksi ovi sulkeutuu niin toinen avautuu ja sen oven takana asiat voivat olla mitä parhaimmalla tolalla!

Vähällä oli jo että 1. ivf olisi siirtynyt ensi kevääseen epäsäännöllisten kiertojan takia (25-50 pv), armoa annettiin vielä sen verran että jos vklopun aikana menkat alkaa tehään hoijot vielä tänä vuona. Eilen sitten vuoto alko ja tänään soitin lekuriin, jossa käskettiin heti alkaa Suprecurin sumuttelu :eek:. Nyt kuitenkin vuoto loppunut, olikohan nämä edes menkat? ja voikohan hoito mennä pilalle jos ei ollutkaan?? En uskalla lääkäriin soittaa etteivät siirrä hoitoja taas hamaan tulevaisuuteen.

Tuo myös ihmetytti apteekissa, että mulla nyt alko tuo Suprecur jo heti kp 2 ja kahella sumulla 4 x päivässä. Onko muilla ollu molempiin siereimiin neljästi vai se puoli annostus?

Ei vielä taho uskoa, että vihdoinki tapahtuu jotain! Mahtavaa! =)

Tsemppiä kaikille!
 
heippa tyttelit!!

Shayna:ihanaa nähäd miten pirteällä ja positiivisella mielellä oot jälleen:heart:Ja ihana runo, pakko oli kopsata itelle se ylös!!!
Elli:tervetuloa takasin ja hienoa, että saatte hoidot vihdoin ja viimein käyntiin!!!
Omaa napaa:täällä aika kaoottinen tunnelma torstaista ultraa odotellessa.Koko viikko menny kärvistellessä kauheiden selkäkipujen kanssa ja netistähän kun ei löydy siitä tietoa muuhun kuin keskenmenoon liittyen suurimmax osax.Te joilla lapsia on jo siunaantunu tai jotka ( eintel, kielo, tikru) niin oliko kellään kipuja selässä? oon ottanu panadolia ja ei jeesaa yhtään, ihan hirvee pelko päällä ja tunne ettei tää tosiaan mee ihan niinku pitäs.Voin vaan sanoo et tuhat punktiotakaan ei tunnu niin pahalle kun pelko siitä että tää raskaus loppuu lyhyeen tai on tuulimuna tms.tekis vaan mieli nukkuu 9 kk ja herätä sitten tarkistamaan tilanne uudestaan.Jokainen vessassa käynti on tuskaa ,( oon varmaan jo valittanu aikasemminkin samasta)Sorry vuodatus mutta ei tuu mieleenkään siirtyä mihkään odotus palstalle kun ei ees tunne olevansa raskaana.Jos tää kaikki loppuu ennen kuin alkaakaan en usko että lähdetään enään uuteen hoitorumbaan mulla ei todellakaan pää kestä enään yhtään pettymystä tällä saralla.
no joo tämmönen päivä tänään tuun sitte jossai vaiheessa kertomaan kuinka to kävi....
zemppiä kaikille kullekkin tilanteensa mukaan:heart:
 
Pahoittelut täältäkin Gabi. Kyyneleet yuli silmiin kun luin tilanteestasi. nyt tuntuu varmasti kurjalta ja pahalta, mutta usko ettei sinunkaan loppuelämä kurjaa ole! Varmastoi jotakin iloista ja mukavaa on sinunkin kohdallesi vielä varattuna tulevaisuudessa. Jaksamista!

Täällä nyt sitten vuodetaan. Tuulimunaraskaushan tää sit loppujen lopuksi oli. Maanantaina sain mifegynen, jolla vuoto alkoi jo eilen, mutta otin tänä aamuna kuitenkin vielä varmuuden vuoksi cytotecit, jotta kohtu nyt tyhjenisi kunnolla. Ei ois hermot kestänyt enää yhtään epätietoisuutta ja tilanteen vaan seuraamista. Hcg oli jo reilut 4900 maanantaina ja lääkärikin ihmetteli etten ole kipeä eikä ole vuotoa. Loppujen lopuksi on helpottavaa, että tähän tuli selvyys ja saadaan nyt toivottavasti tämä homma pois päiväjärjestyksestä ja päästään suunnittelemaan elämää eteenpäin.

En tiedä mikä hirveä hormoonipiikki/häiriö mulla osui tuohon viikonloppuun. Tai kai se oli tän koko tilanteen sietämättömyys. Miehen kanssa ollaan saatu asiat sovittua tai siis se on antanut mulle käytökseni anteeksi eikä kuulema ollut anteeksi pyydettävää. Mutta pääasia että täällä nyt kaikki hyvin parisuhteessa ja yhdessä tästä eteenpäin :)
 
Kiva kuulla evita! <3 ja toivotaan että tokenet pian ja kivuttomasti ja pääsette miettimään asioita taas etiäpäin!

Elli, mahtavaa että pääsette tositoimiin!

Shayna, kiitos :heart:

Kerroin tänään tarinamme PAPILLE! Emme ole siis mitenkään erityisen hengellisiä mutta tapasin tämän naisen sattumalta eräässä tilaisuudessa ja kun hän nyt sattui olemaan raskaana, niin jutut kääntyi näihin asioihin.. Hän lupasi esirukouksen meille, ja se lämmitti kovasti mieltä. Otan kyllä tänä päivänä kiitollisena kaiken avun vastaan mitä meille suodaan! <3 Jospa se viides kerta toden sanoisi nyt!!
 
desperate Haha, mun stressinsietokyky kaipaisi hieman vahvistusta, heti kun helpottaa niin mieliala ottaa täyskäännöksen ;) No, kunhan joskus on positiivisella mielellä! Koita kulta vähän rentoutua ja rauhoittua :hug: Eikös alussa voi olla vaikka millaisia tuntemuksia ja se on ihan normaalia. Pian nämä piinahetket ovat varmasti ohi, muista uskoa että kaikki menee hyvin :heart:
evita Hyvä että tilanteeseen saatiin selvyys, vaikka tuntuukin hirveän pahalta ettei raskaus ollut sellainen kuin piti. Ja onneksi ei ollut kohdunulkoinen! Varmasti kuitenkin helpottavaa päästä tilanteesta eteenpäin, ja helpottaa kun olet jo ehtinyt vähän valmistautumaan siihen, ettei raskaus jatku. Minulle käy monesti ihan samoin, että kun stressitaso nousee, olen aivan sietämätön. Onneksi meidän ihanat miehet jaksaa meitä siitä huolimatta :heart: Kauheasti jaksamista :heart:
Miimii Ihanaa, kaikki apu on tervetullutta :heart: Mä olen varma, että se rukous kuullaan :heart:

Täällä piinaillaan toista päivää :heart: Päivän ohjelmaan kuuluu pehmoisten ja pörröisten ajatusten ajattelu. Punktiosta olen jo aika hyvin toipunut, mutta seuraavaksi saan varmana peräpukamat tästä täyspäiväisestä istuskelusta:D Olen vieläkin niin onnellinen ja kiitollinen että mahaa kipristää, sillä saimme alkioita enemmän kuin osasin haaveilla. Eikä mitä tahansa, vaan huippualkioita :heart: Tiedän, ettei se takaa mitään, mutta hyvä olo on elämässä meillä niin kortilla, että annan itselleni luvan iloita täysillä tästä =) Aioin piinailla rauhallisin mielin ja negaa pelkäämättä siksi että, kaikki mitä maan päällä pystyn, on nyt tehty. Negasta on ennenkin selvitty. Ja tieto siitä, että heti ei tarvitse aloittaa koko hommaa ihan alusta, helpottaa aivan valtavasti.
Pehmoisia ja pörröisiä ajatuksia siis. Katsotaan mitä tapahtuu ja toivotaan, toivotaan, toivotaan.

Shayna pp2
 
Terppa tytöt.täällä taas:wave:

Shaynalle hurjasti onnea kyytiläisistä ja ihanaa,että nyt saitte huuruneniäkin,peukut kohti taivasta:heart:
Despe,eiköhän ne kaikki kolotukset kuulu asiaan,nyt vaan NAUTIT ansaitsemastasi onnesta:heart:

Miimii,kiva juttu et pääsette piakoin PAS:iin,ehkäpä se on juuri nyt se sitkeä sissi,jonka sit saat syliin asti:)
Eina,mites 0-ultra sujui?
Sera jokos säkin piikittelet? TSEMPPIÄ MOLEMMILLE KASVATUSPUUHIIN!

Evita,ihana et saitte asiat järjestymään ja matkaatte yhdessä eteenpäin:) joko jatkosuunnitelmat selvillä?
Lakka,hurjalla vauhdilla pääsette jatkamaan eteenpäin,mä kyl ihailen sun kykyä selvitä pettymyksistä:rolleyes: Mä olin ekan IVF:n jälkeen ihan hajalla ja parin kk:n tauko ennen uutta hoitoa oli mun kropalle,päälle ja mielelle ihan liian nopea aikataulu ja sillon päätin ettei enää koskaan niin nopeasti uuteen rumbaan. Vaik toki se turha odottelukin on tooooosi turhauttavaa:headwall: Nyt toivotaan,että hoito sujuu paremmin:heart:

Elli,tervetuloa takasi joukkoon hurjaan ja tsemppiä sumutteluihin!
Kielo,sunkin kuulumisia on tosi kiva lukee,lisää vaan,samoin muut plussanneet=)

Täällä siis toivuttu pahimmasta,tosin edelleen paljon kysymyksiä ja ajatuksia päässä risteilee.Mut niihin ei taida vastauksia löytyä ja kai on vaan luotava katseet tulevaan ja uskottava,et jokainen hoito on yksilöllinen ja uusi mahdollisuus:heart:
Mullahan tosiaan on kaksi kohta teini-ikäistä poikaa aijemmasta liitosta ja kumpikin on hiljattain muuttanu facebook-profiiliinsa "parisuhteessa":O:p:vampire: Ohhohhoo,sanon minä,mut jospa mä sit kohta jo hoitelenkin niitä lastenlapsia,kun ei sitä ihmettä nykysen miehen kanssa saada aikaseks:LOL: No joo...toivon kyl koko sydämestäni,et meidänkin vuoro tulee vielä ja mieskin saa kokea sen onnen tunteen...

Tulipas pitkä stoori,sori...

"Me ollaan sankareita elämän,IHAN JOKAINEN!!!"
 
Pyydän heti anteeks, että ehdin nyt tosi pikaiseen kommentoida.

Gabi, mä oon aivan sanaton, en voi ymmärtää, mitä tuskaa oot kokenu ja koet tällä hetkellä. Oon niin surullinen sun puolesta, mutta yhtä aikaa oon täysin vakuuttunut siitä, että mitä Shaynan laittamassa runossakin sanotaan "mikään vaihe ei voi mennä hukkaan, kyyneleetkin puhkeavat kukkaan". Ole turvallisella mielellä, vaikka sattuisi niin että tuntuu, että sitä ei voi kestää millään. Sä et ole yksin, vaikka inhimillisesti siltä tuntuukin. Mä olen huokaillut sun nimeä Jumalalle.

Desperate, anteeks, kun en oo vastannu sun kysymykseen. Tänään sulla ultra, eikö niin, tsemppiä ihan valtavasti! En edes tiedä, mkitä uskallaan toivottaa, koska itellä on vielä niin tuoreessa muistissa, miten paniikinomaisen pelottava päivä se oli. Mutta uskotaan, että pelko muuttuu tänään ihanaksi iloksi!!

Shayna, ihanaa :)

:hug: kaikille!!
 
Tänään oli punktio. Ei ollutkaan niin kamala kuin olin kuvitellut ja turhaan jännittänyt. Nyt on tosi helpottunut olo kun se on ohi. Munasoluja saatiin 18. Olen ihan yllättynyt tuloksesta, kun ultrassa viime viikolla ma näkyi 12 ja pe 13. Maanantaina olisi siirto, toivottavasti saadaan myös pakkaseen osa.
Shaynalle tsemppiä piinailuun!
 
Voi Gabi!! :hug: Ihan käsittämätöntä, enkä osaa ees kuvitella, miten pahalta susta tuntuu! :( Mutta täällä me ollaan, jos haluat tulla purkamaan tunteitas tänne, ja tietty sitten jossain vaiheessa kertomaan myös iloisiakin uutisia. :heart: Koska mä oon ihan varma, että myös niitä on sulle vielä tulossa, vaikka tiedän, että nyt tuntuu sille, ettei koskaan enää voi tapahtua mitään hyvää! Jos vaan siltä tuntuu, että pystyt ja jaksat, niin käy välillä meitäkin moikkaamassa. Jaksuja oikein kovasti, oot ajatuksissa ja tärkeä! :heart:

Shayna: Kiitos! Ja hienoa, että sun toka hoito on sujunut noin hienosti! :heart: Miten paljon saitte alkioita pakkaseen? Toivon täällä kans kovin, että nyt teillä tärppää! :hug:
Että mä oon kateellinen, kun teidän kaikkien yksityisellä olevien hoidot etenee noin huikeen nopeesti! Ja ilmeisesti lääkärit ja hoitajat on myös paljon mukavampia, kuin julkisella!! Nimim. " olin eilen 0-ultrassa, ja lääkäri sanoi ehkä kaks lausetta koko huikeen viiden minuutin aikana, mitä käynti kesti!!" :(

Elli82: Tervetuloa takaisin! :) Ja tosi hienoa, että pääset kuitenkin vielä tämän vuoden aikana hoitoihin! Tehdäänkö sulle ivf lyhyellä vai pitkällä kaavalla? Kovasti tsemppiä hoitoon!!

Einaaa?? Missäs mennään? Mitä ultrassa sanottiin? Tuliko sulle muuten jotain oireita sumuista? Mulle ei nimittäin tullut pistoksesta mitään oireita, ja epäilinki jo, että onkohan ees toiminu, mutta kaipa sitten kuitenkin :) Entä jos oot jo alottanu pistokset, niin niistä mitään ihmeitä oireita? Tuu pian kertomaan, ja stressaamaan mun kans yhdessä! :LOL:

Barbapörrö: Ihana nähdä, että oot taas paremmalla mielellä, ja katse kohti tulevaisuutta! :) Kovasti tsemppiä tulevaan!

).( Mulle, niinku jo äsken mainitsinkin, ei eilen ultrassa sanottu MITÄÄN!! :( Mutta ilmeisesti siis kaikki ok, koska pistelyt aloitettiin eilen :) Vihdoin sentään JOTAIN tapahtuu!! Vaikka jännitänkin jo kovasti punktiota, ( tai en oikeestaan punktiota, siis sitä toimenpidettä ) vaan sitä, että saadaanko sieltä ainuttakaan kelvollista munasolua, saatika hedelmöittyykö se!! Tai jos nuo menee kaikki hyvin, niin kiinnittyykö?? Että voi olla ihmisen elämä yhtä stressiä ja ihmettelyä!! Mä en ymmärrä, miten jotkut ihmiset raskautuu VAHINGOSSA??!! :O :O
No, mutta siis ens viikon tiistaina sitten ultraa ja verikokeita. Mitä ne muuten niistä verinäytteistä kattoo?
 
Gabille suuren suuri :hug: Olen todella pahoillani :( Varmasti todella rankkaa aikaa nyt sinulla, mutta yritä jaksaa. Jokin päivä se aurinko saapuu taas paistamaan sinullekkin! Ja muista.. me ollaan täällä kuitenkin SINUAKIN varten vaikka hoidot ovatkin nyt täysin jäissä kohdallasi. Me halutaan tukea sua ja tietää edelleen mitä sinulle kuuluu ja miten jaksat!

Evitalle pahoittelut! Hyvä että kuitenkin parisuhteessa on taas kaikki hyvin..

Shaynalle paljon tsemppiä piinapäiviin! Ihanaa että saitte tällä kertaa huurunenujakin!

Kiva kuulla lakka että teillä olisi mahdollisuus päästä jatkamaan hoitoja näinkin pian! Miltä ultrassa näytti? Oliko kaikki ok hoitoa varten?

Kiva wilma että kaikki meni punktiossa hyvin ja saitte noinkin paljon soluja! Toivotaan että mahdollisimman monesta tulisi myös hyvä alkio!

Sera: Jeee... Pääsit piikitteleen! Mikä lääke sulla käytössä? Ja millä annostuksella? mulle tuli sumuista pääkipua (viime v-loppuna alkoi jumalaton jyskytys) ja sitten yhden jumalattoman ison "mustelman" sain selkääni (purppuraksi kai sitä oikeesti sanotaan) se oli sellanen "iso viiva" 9cm pitkä ja 1cm leveä!!!!! Luin jostain valmisteyhteenvedosta että suprecurin hyvin harvinaisena sivuoireena voi olla trombosytopenia, joka juuri aiheuttaa tuollaisia!

ON: Eilen siis oli täälläkin 0-ultra!! En eilen ehtinyt kirjotteleen kun pääsin töistä vasta puoli viideltä ja heti piti mennä takaisin työpaikalle viideksi palaveriin! Ehdin yhden jogurtin vaan kävästä kotona syömässä (ja lääkkeet ottamassa)!!! Kotona sitten oltiinkin taas vasta puoli kasi illalla! Eli tyydyin vaan lukemaan teidän juttunne.

Ei mullekkaan mitään kummempaa lääkäri jutustellut käynnilläni. Limakalvo viivamainen ja molemmat ovariot neutraalit! Eli piikitykset aloitin eilen! Puregonia menee kaksi ekaa päivää 150IU ja sitten 125IU seuraavaan ultraan saakka (ti 9.11)! Eli samassa mennään Sera :)

Millasia annostuksia teillä muilla on muuten ollut näissä IVF-hoidoissa?
 
Pikasesti tulin nyt pävittämään ultrakuulumisia..eli kivut nyt sitten taitavat olla arkipäivää koska ultrassa ainakin tällä hetkellä näytti olevan kaikki hyvin ja sydän sykki vilkkaasti=) Nyt voi sitten hetkeksi lopettaa ressaamisen ja keskittyä vaikkapa teidän kuulumisiin ja tilanteisiin, itse vielä totuttelua ajatukseen että tosiaan jokin tuolla masussa nyt sitten on.Kielolle kiitokset peukutuksista :heart:
Kauheeta lentoa ja hösää koko päivä niin palaan tossa huomenna kommentoimaan teidän juttujanne.jos siis sopinee, että heilun täällä vielä teidän kiusananne enkä siirry muille listoille???
 
Moiks!

despe: aivan mahtavaa!

Meillä mentiin Menopurilla annostuksella 300IU/ pvä, 11 päivää kaikenkaikkiaan.

Gabi: :hug:

Kaikille piinailijoille ja hoitoa aloitteleville aivan älyttömän paljon tsemppiä! :heart:

Jaksamista kaikille! :heart:
 
wilma: Hieno juttu, että punktio sujui kivasti! Tsemppiä sitten maanantaille!

Despellä mukavat kuulumiset, kiva kun jaksat meidän kuulumisia käydä lukemassa/ kommentoimassa :)

Eina: Mulla oli isot annokset, eli 225 IU alkuun sit 300 IU 4 päivää ja lopussa tuo 225 IU. Yhteensä pistin 21 päivää eli ihan törkeen pitkään. Ja tosiaan koko ajan oli noin kovat määrät, mut siltikään niitä munasoluja ei ollu folleissa :/ Tsemppiä sulle IVF:ään!

Tiistaina kävin kontrollissa. Vasen munasarja oli vielä hematoomainen, joten pidellään tää kierto taukoa. Jos ehditään, niin tehään IVF vielä joulukuussa. Laskeskelin, et menkat alkais 21.11, joten ennätettäs se 3 viikkoa pistellä (siihen pitää varautua, kun on jokaisessa kierrossa vaatinut noin pitkän ajan ennenkö mun munasarjat herää kasvattamaan folleja). Nyt mentäs clomit+menopur+orgalutran+pregnyl lääkityksellä. Toiveissa lääkärillä oli et saatas joku 5 follia ainoastaan.
 
Tällä hetkellä taas v*tuttaa ja ahdistaa ja surettaa ja masentaa ihan kaikki. Ei oo rahaa ruokaan eikä laskuihin, ja sain 40€ parkkisakon ja 350€ veromätkyjä. En todellakaan tiedä mistä rahat näihin. Lisäksi kun en ikinä pysty unohtamaan ja hyväksymään yhtään mitään vaan jään vatvomaan ja suremaan kaikkea, niin ahdistaa mielettömästi se meidän yksi kallisarvoinen alkiokin, joka heitettiin roskiin :( Biologi sanoi että siitä alkiosta ei olisi raskaus voinut lähteä alkuun. Kun valitin siitä lääkärille jälkeenpäin ja kysyin että eikö se olisi kuitenkin kannattanut sinne laittaa, että olisi ehkä tukenut sen toisen kiinnittymistä niin hän vastasi että 'kyllä se nykytiedon valossa saattaa ennemminkin HAITATA sen toisen kiinnittymistä!' En ollut ikinä kuullutkaan tällaisesta ennen!

Sit mua kaduttaa etten vaatinut tälle vuodelle uutta IVF:ää julkiselle siirtyessämme, vaan nyt käytetään eka meidän pakastealkiot loppuun.. ne siirrettiin maksusitoumuksella yksityiseltä julkiselle siis. Ois pitänyt vaan jättää ne sinne ja alkaa kokonaan uusi hoito. Ei meillä oo varaa siihen ens vuonna!! Tänä vuonna oltais saatu lääkeet 'ilmaseksi'!! :( Eikä noista PASseista kuitenkaan voi raskaaksi tulla. Kaikki näyttää taas yhtäkkiä tosi mustalta ja toivottomalta.

Mitähän hyvää mä keksisin tähän loppuun, vaikka väkisellä... no maha edelleen kunnossa, ja muutkin perheenjäsenet on terveitä <3 Raha-asiat vaan tappaa mut huolesta ja stressistä kohta.. ja tää iänikuinen odotus! Varmasti tässä kaupungissa se joulutaukokin kestää kuus viikkoo ja pilaa taas ihan kaiken :'(
 
Despe,huippua et kaikki ok:heart:

Wilma,onnea hurjan hyvästä saaliista,kohta sit pääset jo piinailee:)

Miimii,samoilla fiiliksillä taaaas myös täällä,eilinen positiivisuus katosi kuin salaman iskusta: /
Sisko sai eilen vauvan...kolmannen...joo,olen tosi onnellinen heidän puolestaan,mut niiin pirun kateellinen:headwall:
Ovat käyneet kaikki nää hoitorumbat läpi ekaa tehdessään,yhdeksäs alkionsiirto toi nyytin sit kotiin asti ja mä olin synnytyksessä mukana,huima kokemus:heart: No,siitä aikaa nyt 5 v. me vasta projektin alussa ja ajttelin et vuoden päästä saan sit kaikki vaatteet valmiina omalle vauvalleni...olin väärässä...kaksi vuotta sitten sit seuraava beibi,sillon kirpas jo aika kovaa ja tästä viimeisimmästä sain tietää ekan IVF:n aikaan ja sillon fiilisteltiin et "Ihanaa,meillä tulee olemaan lähes samanikäiset lapset.":kieh:

Mutta näin se elämä kuljettaa,toisia eteenpäin ja toiset jyrrää paikallaan:whistle:

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Barba :hug: Samat asiat järkyttää muakin.. Ja turtuukohan siihen ees ikinä? Silloin kun me aloiteltiin tätä (toisen) lapsen tekoa, niin monet tuttuni ja kaverini lähinnä kauhistelivat että hyi, ei tosiaankaan vielä ja senkun bilettivät menemään ja voi että kun elämä on niin helppoo ja ihanaa näin ja nääsnääs prkl! Nyt niilläkin rupee olemaan kaikilla vauvat ja pahimmillaan toiset tulossa. Tää ei vaan tunnu yhtään luonnolliselta. Ja eihän tää olekaan. Jos meillä ois kaikki mennyt niinkuin haluttiin ja luultiin niin meillä ois jo kohta puolivuotias vauva, ja se toinenkin yritys ois jo syntynyt :'(

Saako muuten udella barba, miksi siskosi IVF:ssä..? Sussahan ei tiettävästi mitään vikaa ollut eikö? Tuliko hänelle luomuna ne loput lapset sitten? Tääkin on niin käsittämätöntä että jotkut pamahtavat heti ekasta IVF:stä raskaaksi, vaikka munasarjoissa kasvaa suunnilleen YKSI munasolu ja mieheltä YKSI siittiö (ja sekin hitaasti liikkuva ja päätön) ja YKSI alkio saadaan vaan ja naisella kohtu arpinen ja munasarjat endon runtelemat ja ylipainoa kuuskyt kiloa ja diabetes ja hormonihäiriö ja sydänvika, ja sitten monet ihan 'normaalit' ja terveet ihmiset joilla monta kypsää munasolua ja kaikki normaalisti hedelmöittyneitä alkioita eikä mitään ulkoisia oleellisia vikoja, niin ei sitten millään!!!! MIKSI????
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille pitkästä aikaa! Olen käynyt lukemassa teidän juttuja ja itkenyt teidän suruja ja hurrannut ilouutisista, en vain ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa. Ihan ensiksi Gabille, jos vielä luet, niin olen todella todella pahoillani sinun puolesta! Voimia kovasti ja toivottavasti jaksat vielä uskoa tulevaisuuteen!

Oikein pajon onnea plussanneille, ihanaa että niitäkin uutisia on tullut!

Meidät saa myös poistaa listalta.. Meidän kolmannen ICSI:in PAS yritys jäi yritykseksi. Kaikki 6 pakastettua sulatettiin, ja niistä 3 näytti ensin kestävän sulatuksen. Aloitimme pitkän viljelyn, ja seuraavana päivänä todettiin että alkiot eivät kehity normaalisti. Biologi ja lääkäri olivat sitä mieltä että alkioissa on vikaa, kenties juuri huonojen siittiöiden takia. Näin ollen meidän hoidot omilla soluilla olivat tässä. Keskitymme tällä hetkellä suunnittelemaan hoitoa luovutetuilla siittiöillä (ja keräämme rahaa), koska KELA ei enää meidän hoitoja korvaa. Olemme myös pohtineet Viroon lähtemistä.

Näin ollen siirryn jossain vaiheessa tuonne lahjasolupuolelle kun se on ajankohtaista, nyt toivotan teille oikein paljon tsemppiä ja ihanaa talven ja joulun odotusta! Käyn varmasti välillä kurkkimassa täällä teidän uutisia.. =)
 
Susu kiva kuulla sinustakin,tosin mukavempia uutisia olisi tietysti mielummin lukenut:( mutta paljon tsemppiä teille luovutettuihin hoitoihin ja toivotaan,että tulosta alkaa syntyä piakoin:heart:

Miimii,mun siskoakin hoidettiin "selittämättömänä",kun ensimmäistään yrittivät.Monesta ( oisko ollu 3 tai 4 ) siirrosta plussas,mut kesken meni ja sit tosiaan yhdeksäs siirto onnistui loppuun asti.Sit seuraavan vauvan yritys alkoikin luomusti ( mies uusi) mut taas kesken kaksikin kertaa.
Sit tutkittiin ne jotkut veren hyytymiset ja selviskin,et napanuoraan tulee jokin tukos,"verihyytymä",joka aiheuttaa keskenmenon ja näin ollen eka lapsi oli suuren suuri ihme,et pysyi mahassa loppuun asti.Sit siihen alottivat jonkun piikityshoidon,joka estää ne tukokset ja heti sai uusi vauva alkunsa ja saivat nyytin siis kotiin asti.Ja tää kolmas ei sit tarvinnu muuta,kun sisiko alotti ne piikit ja se oli siinä:)
joten rankkaa on ollut heilläkin,mut jotenkin itse ajattelin et mullahan on varmaankin toi sama ja homma on sillä selvä.Mut eipä ollutkaan vaan kaikki on kunnossa...prkl,jotenkin ois helpompi,kun löytys joku syy mitä hoitaa,mut ei ni ei:headwall:
Viikonlopun aikana sit katsomaan ja ihailemaan suvun uutta tulokasta: /

Mut kaikille taas jaksuja ja mukavaa pakkaslauantaita:p
 
Barbapörrö ja Susu, ihana kuulla teistä pitkästä aikaa! Susu, älä kokonaan katoa täältäkään, jos jaksat niin käy kertomassa välillä kuulumisia, mutta älä ota paineita. Niin ikävä kuin onkin kuulla, että joudutte lopettaa hoidot omilla soluilla, niin kyllähän tuo siirtyminen lahjasoluihin on monille sitten ollut se ratkaiseva askel. Vaikeahan se päätös varmaan on ollut tehdä ja hyväksyä, mutta voimia teille oikein roppakaupalla!!

Se on oikeesti aivan älytöntä, että jotkut tuntuu tulevan raskaaks aivan vahingossa, suurin piirtein pyyhkimällä samaan pyyhkeeseen miehen kanssa. Mulla nous niin suuri kiukku, kun yks ilta uutisissa kerrottiin, että aborttien määrä ei oo laskenu ja että iso osa niistä tehdään perheellisille ihmisille, jotka ei käytä minkäänlaista ehkäisyä, kun pillerit maksaa niin paljon.. Ei helevetti.. Pistää niin vihaks..

Miimii, voimia raha-asioitten kanssa taisteluun. Jaksa uskoa, että vaikka tuntuu ylitsepääsemättömälle, niin tavalla tai toisella tuutte aina selviämään. Mutta epäreilua se on, että jotkut mällää isoilla rahoilla ja toisilla ei meinaa rahat riittää edes ruokaan.

Voimahali :hug: kaikille :heart:
Pitäkää hyvää huolta itestänne!
 
Moikka taas kaikille! :wave:

Miimii: :hug: Niin tuttuja tunteita! Ja tuo raha on ikuinen ongelma kans! :( Tai vielä nyt ollaan ihan hyvin pärjäilty, mutta jos ei esim. saada yhtään muniksia pakkaseen, ja joudutaan alottaan taas alusta koko homma, niin ei kiva juttu rahallisestikaan!! :( Mutta mehän kaivetaan ne rahat vaikka mistä tähän hommaan, eikös vaan? :) Jaksuja oikein paljon nyt murunen! :heart:

Susulle paljon voimia luovutettuihin hoitoihin!!

Eina: Mulla lääkkeenä Puregon, 150IU /päivä, tiistaihin asti ja sitten siellä ultrassa katsotaan, millä annoksella jatketaan. Miksköhän sulla muuttuu annos pienemmäks, ja mulla ei? Mä oon hulluna jo pelänny, että mulle tulee se hyper-juttu, vai mikä se oli? :D Tosin, MITÄÄN oireita ei TAASKAAN oo havaittavissa tostakaan lääkkeestä!! :O Sulla? Huiih, jänskättää huominen kyllä, että onko mitään tapahtunut...

Ja sitten jos joku viittis vastailla kokeneempana, että missä vaiheessa teillä on alkanu olla turvonnut alavatsa, ja muita oireita ennen punktiota?? Kun mulla ei ainakaa vielä tosiaa mitää oireita, nyt viitenä päivänä olen pistänyt Puregonia. Ja sitten vielä niistä verinäytteistä, mitä ne niistä kattoo?? Siis ennen noita ultria. Kiitos jo etukäteen, jos joku viitsii vastailla :)
 
Tänään oli alkion siirto. 1 hyvä alkio siirrettiin. Kolmee alkioo ne viljelevät vielä huomiseen asti jos ne sais pakkaseen. Aikasmoinen kato kävi. Helpottunut olo kun tää hoito rumpa on tällä erää ohi mut nyt se varsinainen piina sit alkaa.

Sera: Minulla ei ollut mitään oireita ennen punktiota. Itse pelkäsin etteikö munasolut ole kasvaneet tarpeeksi kun ei tuntunut mitään. Punktiota jouduttiin siirtämään muutama päivä kun munasolut kasvoi niin hitaasti. Punktiossa saatiin kuitenkin 18 solua ja hoitaja päivitteli että sulla on varmaan ollut alavatsa tosi kipeä. Painoakin tuli vain vajaa kilo lisää piikityksen aikana. Minä jouduin kans käymään verikokeissa ennen ensimmäistä ultraa, Kuulemma 1. IVF/ICSI aikana otetaan HIV ja kuppa testit.
 
Wilma, onnea alkiosta! Toivotaan ett liimautuu tiukasti kiinni! <3
Nyt mä vasta tajusin että tarkoititte varmaan niitä infektioverikokeita, tottahan meiltäkin ne otettiin juu. Meillä vaan otettiin ne jo aikaisin viime keväänä, heti huhtikuussa kun kävimme ekan kerran suunnittelussa julkisella. Heinäkuussa meillä vasta oli sitten eka IVF. Ja jos olisimme pysyneet julkisella niin ehkä lokakuussa vasta olisi alkanut hoidot.

Mä leivon täällä kakkuja! :)
 
Eina ja Sera tulkaapa sitten heti kertomaan ultrakuulumiset! Mä jänskään täällä teidän puolesta :heart: Toivottavasti on paljon hyviä folleja kasvamassa!
Eina Mulla oli eka hoidossa Puregon 150IU, lopussa 3 päivää 175IU. Nyt uudessa hoidossa oli eri lääkäri, aloitin 175IU ja pari päivää annos oli 300 IU keskivaiheilla, enimmäkseen 175-250IU. Mutta annokset on tosi yksilöllisiä ja ekassa hoidossa varsinkin kait monesti aloitetaan aika varovasti, kun ei ole vielä kokemusta juuri sinun vasteesta. Jos sulla vaikka onkin tosi aktiiviset munasarjat ja aloitetaan isolla annoksella, ja lähteekin 30 rakkulaa kasvamaan, niin se on sitten aina vaarallisempaa. Meillä lääkäri tiesi edellisestä hoidosta ja tarkotuksella halusi tokassa enemmän munasoluja, että saataisiin edes muutama alkio enemmän. Mun lääkemäärät siis ekassa hoidossa on sellaiset keskiverrot, luulisin.
Sera Mulla on aina jonkinlainen nippailu alkanut jo heti alusta, mutta varsinainen tukalampi olo 8-9 päivän päästä aloituksesta. Siis sellainen tukala olo, että loppuu oikeestaan liikunta kokonaan ja tekee mieli vaan huilata. Mutta tosi yksilöllistähän kaikki on, joillain (onnellisilla) ei tunnu missään =)
Susu :heart: Voi kuinka mua harmittaa, että PASia ei tullut. Mä haluan toivottaa teille kaikkea hyvää ja onnea ja voimia lahjasoluhoitoihin :heart: Toivottavasti ehdit välillä meillekin käydä kertomassa kuulumisia, me niin mielellämme sut täällä pidettäisiin =)
Wilma Onnea kyytiläisestä!! Mukava saada piinailukaveri =) Nyt vain jännätään ja toivotaan niiiiiiin kovasti että tärppää =)!! Niin tuttua tuo kato meillekin, täytyy vain toivoa että onnistutaan näillä mitä saatiin :heart:
Miimii Välillä saa olla synkkiä sumupäiviä. Mullakin on. Ja me ollaan täällä niitä päiviä varten :heart: Mutta ihana kuulla, että on välissä parempikin mieli! Neuvolapsykologi varmasti tekee tosi hyvää, mulle itselleni ainakin kaikki "puolueeton" juttuseura on antanut valtavasti voimavaroja. Jaksamishaleja :hug: :heart:

Täällä ei ihmeempiä. Nopsaan menny piinapäivät eteenpäin, ei vielä kauheesti jännitä. Olo on aika tavallinen ja ihmeen seesteinen, onneksi =) Viimeksi taisin hermoilla "heiman" enemmän. Mutta turha kai sitä on hermoilla kun tapahtuu mitä tapahtuu. Ensi maanantaina on sitten testipäivä. Viimeksi vuoto alkoi jo pp12, saapa nähdä miten tällä kertaa.

Shayna pp8
 

Yhteistyössä