KESÄ 2010 hoidot

Shayna: Peukut pystyssä täälläkin sun plussan puolesta! :heart: Despe on meidän ihana esimerkki siitä, ettei pieni vuoto vielä mitään kerro, eli jaksetaan vielä toivoa kovasti! :)

Miimii: Mikäs on olo? Suolella ja muutenkin? :)

Pakko myöntää, että multa pääsi kans pieni röhönauru, kun mietin Einaa miettimässä Miimiin suolta nukkumaan mennessään :LOL: Mut tulee niin hyvä mieli, kun tietää, että te kaikki ootte siellä jossain, samantapaisessa tilanteessa ku minä, tietää että TE YMMÄRRÄTTE näitä kaikkia oloja ja tunteita! :heart:

Eina: Ihan hyvä on mulla vointi. Ei oikein tunnu missään, hiukka alkaa pikkuhiljaa kiristää alamahaa, ja istumaan mennessä vihlasee. Iltaisin on yleensä "kireempi" olo :) Ja oikeestaan tää olo alko vasta sen to ultran jälkeen, sitä ennen olisin vielä ollu menossa kovaa vauhtia ratsastamaan, ja sain lääkäriltä oikein kunnon luennon, miten tyhmää se ois!! :whistle: Minkäslainen olo sulla?

Mä muuten katoin uudestaan noita papereita, kun puhuit noitten follien koosta, niin mulla oli näköjään se 27kpl 11mm tai yli, ( kymppejä ei ollut ollenkaan, eli ovat varmaan mullakin noteeranneet vain yli 10mm ), ja sitten noitten 27 lisäks oli vielä 8kpl 8mm. Eli voisko tosta päätellä, kun puhuivat kokoajan 27 follista, että noitten 8mm ei oletettais kasvavan enää punktioon mennessä? Mutta siis kertokaas ihmeessä ne, joilla on kokemusta. :) Ja kertokaas saman tien, että miten isoiks niitten pitäis oikein kasvaa, että ois mahdollisimman hyvä? Mulla torstaina suurin oli 16mm, mites Einalla?

Älä Eina nyt ala vielä negatiiviseks, mä oon ihan varma, että tollasesta follimäärästä on PAKKO löytyä kelvollisiakin!! Vaikka täytyy myöntää, että mullakin kyllä tunteet heittelee laidasta laitaan! Välillä uskon vakaasti siihen, että mulla on ne röörit tukossa, että sen takia ei oo onnistunu luomuna eikä inssit, ja että tämä ihan varmasti auttaa. Välillä taas oon ihan varma, että mä oon yks niistä, joista ei koskaan löydetä mitään vikaa, mutta silti raskaus ei silti koskaan ala... Mua kauhistuttaa muuten sekin jo ihan hirveesti, kun punktiosta seuraavana päivänä pitäis soittaa sinne, että onko yhtään hedelmöittynyt!! AAAPUAA!! :|

Mut must on niiiin ihanaa, että mennään Eina näin samoissa! Tietää, että jossain on joku, joka ihan samoilla hetkillä pohtii ja pelkää samoja asioita ku minä! :) Oooikein iiiiiso :hug: sulle !!
Niin ja sitten vielä tuohon Puregoniin, niin kaipa ne olisivat sitä annosta lisänneet meillä molemmilla, jos epäilisivät, ettei ne follit ehi tarpeeks kasvaa tiistaihin mennessä. Mulla siis kans vielä tänään se sama 150iu Puregonia, ja sitten sunnuntai- illalla se Pregnyl- piikki 5000iu, sulla varmaan sama? ;) Mulle ei vielä siirtopäivää ja aikaa kerrottu, mutta kaipa se torstaina tai perjantaina sitten on... ja sittenhän se piina ( toivottavasti siis! ) vasta alkaa!! Huoh!

Oho, tulipas pitkä selostus lähinnä omaa ( ja Einan :D ) napaa... Mutta tsemppiä kaikille tasapuolisesti omiin vaiheisiinsa, ja Barba, Gabi ja Susu, ootte kovasti ajatuksissa, antakaahan kuulua itsestänne, kun jaksatte. :heart:
 
Älä Eina nyt ala vielä negatiiviseks, mä oon ihan varma, että tollasesta follimäärästä on PAKKO löytyä kelvollisiakin!! Vaikka täytyy myöntää, että mullakin kyllä tunteet heittelee laidasta laitaan! Välillä uskon vakaasti siihen, että mulla on ne röörit tukossa, että sen takia ei oo onnistunu luomuna eikä inssit, ja että tämä ihan varmasti auttaa. Välillä taas oon ihan varma, että mä oon yks niistä, joista ei koskaan löydetä mitään vikaa, mutta silti raskaus ei silti koskaan ala... Mua kauhistuttaa muuten sekin jo ihan hirveesti, kun punktiosta seuraavana päivänä pitäis soittaa sinne, että onko yhtään hedelmöittynyt!! AAAPUAA!! :|
Toivotaan tosiaan, et munasoluja löytyy!!!! Mulla tosiaan sillon lokakuussa punktoitiin 20 follia ja kaikki tyhjiä.... hyvin harvinaista on kuulemma ettei yhtään löydy. Mä oon toivottavasti yksi ja ainut tän ketjun poikkeus ja tosiaan toivon ettei kukaan joudu tuota kokemaan!!!

Tsemppiä kovasti kaikille hoitoihin :heart: Itsellä välikierto tosiaan menossa ja luultavammin parin viikon päästä olen taas hivenen aktiivisempi täällä, jos saadaan se ivf tuohon joulukuulle vielä. Tänään ois tarkotus viettää iltaa ja pienimuotoisesti pikkujouluja meillä kavereiden kanssa, joten aion nyt fiilistellä tän illan kunnolla :)
 
Toivotaan tosiaan, et munasoluja löytyy!!!! Mulla tosiaan sillon lokakuussa punktoitiin 20 follia ja kaikki tyhjiä.... hyvin harvinaista on kuulemma ettei yhtään löydy. Mä oon toivottavasti yksi ja ainut tän ketjun poikkeus ja tosiaan toivon ettei kukaan joudu tuota kokemaan!!!

Tsemppiä kovasti kaikille hoitoihin :heart: Itsellä välikierto tosiaan menossa ja luultavammin parin viikon päästä olen taas hivenen aktiivisempi täällä, jos saadaan se ivf tuohon joulukuulle vielä. Tänään ois tarkotus viettää iltaa ja pienimuotoisesti pikkujouluja meillä kavereiden kanssa, joten aion nyt fiilistellä tän illan kunnolla :)
Tiedän kyllä, et kaikki on aina mahdollista. :( Mutta jollain tässä kuitenkin koittaa pitää itsellään toivoa yllä, ja jotenkin mä ajattelisin kuitenkin, että esim. 20 follista löytyy suuremmalla todennäkösyydellä kelvollisia enemmän, kuin jos niitä ois vaan kaks! Aina ei ikävä kyllä näin oo, mut toivotaan kuitenkin... onko sulla mitään käsitystä siitä, mistä johtui, että kaikki tyhjiä? :(

Mukavia pikkujouluja! :)
 
Sera: Lääkäri uskoi, että mulle ei riitä follien kooksi 20-22 mm vaan pitää olla isompia (=kypsyyvät pidempään). Muutenkin mun kroppa reagoi tosi vaisusti noihin hormooneihin. Tulin just apteekista hakemasta ivf-kierron lääkkeitä... 60 ampullaa Menopuria ja 15 orgalutrania. Hieman se farmaseutti vielä kyseli tarkennusta, et miten näin paljon... mut annoksenakin on 225 KY/ pv.
Ja niinkuin totesinkin jo aiemmin - en toivo kellekään samaa kokemusta, et follit on tyhjiä!! Kuitenkin se, et niitä kasvaa paljon antaa toivoa ja kun kuulee ettei niistä löydy mitään, niin se olo on ihan käsittämätön. Ei sitä uskonut todeksi ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Lakka: Olisko sulla siis auttanut, että punktio olis tehty myöhemmin? Vai isompi määrä lääkkeitä? Mitä tarkotat sillä, et sun kroppa reagoi vaisusti hormoneihin, siis oireettomuuttako? Vai mitä? Kun toi follien määrä kuitenkin sullakin oli niin suuri... Kun mulla ei kyllä tosiaan suuremmin kans oo oireita ollut, nyt vasta pari päivää sitten alkanut olla tukala olo... Meillä näyttäis olevan ihan eri lääkkeet, että niitten perusteella en osaa sitten vetää mitään johtopäätöksiä, mulla kai kohtalaisen pieni tuo Puregon- määrä ( 150iu/pv ).
Iik, mä alan panikoimaan täällä tota omaa punktiopäivääni!!! :/ Uskon kyllä, et on ihan hirveetä kuulla, että kaikki tyhjiä!! :( Saako ne sen muuten selville heti? Toivottelen sulle parempaa onnea seuraavaan hoitoon!! :hug:
 
Lakka: Mitä hormonia piikitit ekassa ivf:ssä? Minulla oli ekassa Puregon, follit kasvoivat epätasaisesti ja kypsiä saatiin vaan 4. Folleja oli 11, yhteensä 8 solua saatiin. Tällä kertaa oli folleja 6 ja saatiin saman verran munasoluja, kasvoivat tasaisesti.Sumuja oli nyt muutama päivä enemmän kuin viimeksi. Lääkkeenä Gonal-f ja Pergoveris. Pergoveris on ilmeisesti lähes sama kuin Menopur. Meikäläisen kroppa ilmeisesti tarvitsi fsh:n lisäksi lh-hormonia.
 
Sera ja mansikkatyttö: Oon joutunu pistämään 3 viikkoa Menopuria ennenkö follit on ollu sen 20mm. Eli tosi hitaasti reagoi, kun aattelee, et annokset ollu heti 225IU/pv. Irrotuspiikkinä oli se Decapeptyl ja yks piikki ei ilmeisesti riitä mulle oli se sit Pregnyliä tai tuota. Sillon kun tehtiin punktioo, niin olin pistäny Decapeptylin lauantaina ja maanantaina oli punktio (tasan 36 h pistämisestä). Sillon punktoitiin vasemmalta 10 ja kun olivat tyhjiä, niin laittovat 2 Decapeptyliä ja tehtiin oikeelle puolelle punktio seuraavana päivänä. Siellä oli 2 epäkypsää... Eli jos mulle laittas tuplaten (tai triplaten irrotuspiikkejä), niin sit ehkä alkas tapahtua. Ens IVF voi olla mielenkiintonen, kun lääkäri totesi ettei oo ikinä nähny vastaavaa, vaikka työkokemusta on vuosikymmeniä alalta...
 
Tytöt nyt kyllä rauhoitutte siellä, Shayna käskee =) :hug: On tosi harvinaista, ettei saataisi soluja, se mitä Lakalle kävi ei satu joka lääkärin kohdalle edes koko uran aikana! Ja teidän molempien munasarjat reagoi tosi hyvin lääkkeisiin pienillä annoksilla! Silloin tutkimusten mukaan on vielä parempia soluja, mitä vähemmällä lääkkeillä pärjätään. Jos yhtään meikän tutkimusdata rauhoittaisi mieltä =) Eli rauhassa vain ja nyt lopetatte stressaamisen =)!!! Teiltä saadaan molemmilta mahtava saalis kypsiä soluja!!
Sera "Parhaita" on follit, jotka on triggeripiikin eli Pregnylin aikaan 17-18mm, eli ehtivät kasvaa punktioon n.20-22mm kokoisiksi. Siihen pyritään, että triggerin aikaan mahdollisimman moni olisi sen kokoisia. Mutta isossa follimäärässä ei mitenkään ole mahdollista, että kaikki olisivat saman kokoisia. Silti saadaan paljon hyviä soluja. Saatte tietää saldoa jo toimenpiteen aikana, labratädit ilmoittaa, että esim. tähän mennessä on 6 solua jne. Sitten toimenpiteen jälkeen kuulee lopullisen määrän, kun kaikkia putkia ei vielä ehditä tutkia siihen mennessä kun tmp on ohi. Meillä toimenpiteen aikana ekassa hoidossa sanottiin, että 7 solua ja jälkeen kerrottiin, että 15 on loppusaldo. Kaikki menee varmasti hyvin :heart: Tiedän, että stressaa kun ei tiedä mitä tulee tapahtumaan. Mutta siksi ei edes kannata stressata. Kun ei voi kun odottaa. Ja kun te teette jo kaiken voitavanne, nyt vain katsotaan mitä tapahtuu=)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Shayna, oot kyllä niin ihana! Todellakin rauhoitti mieltä sun tutkimusdata! :kiss:
Mä oon koko päivän heilunu enemmän ja vähemmän tässä koneella, stressannut! Nyt menen kyllä tekemään jotain ihan muuta välillä, ja koitan unohtaa koko asian hetkeks :) Palailen siis huomenna taas... ;)
 
Sera: Mulla aika kovastikkin nippailee munasarjoista (varsinkin vasemmasta. Ja siellä vielä oli vain se seitsemän, verrattuna siihen että oikealla oli toistakymmentä! Eli kumma homma miksi tuo vasen niin kipuaa?) Lisäksi mulla pistelee kylkiluiden alle aika ikävästi (mulla tuntuu kylkikaarten alla yleensä myös menkkakivut.. en tiedä miksi se on mulla sellainen kipuileva paikka)

Mullaki Sera torstain suurin oli sen 16mm. Kiva tosiaan että mennään näin samassa aikataulussa :) Toivotaan että me molemmat pääsemme myös siirtoon saakka! Ja tänään laitoin viimeisen 125iu puregonia ja sitten se 5000iu pregnyl vuorossa huomenna (eli saman verran pregnyliä kuin sinulla)
Saapa nähdä millainen olo on sitten maanantaina töissä :confused: Mulla vielä kaikenlisäksi se omahoidettava tyttö on sellainen tosi villi tapaus. (5v. adhd+monimuotoinen kehityshäiriö).. Hänen perässään saan sitten juosta (tai ainakin yrittää) ja "raahata" paikasta paikkaan (silloin kun ei usko mitään) häntä koko maanantain!

Hui ko tuo lakan kokemus on ollut kyllä niin kauhea :( Edelleen paha mieli siitä että noin voi käydä :heart: Toivottovasti ensi kerralla tulisi niitä soluja sinullekkin! Ja pidäppä oikein hauska ilta ja rentoudu kunnolla!

Kiitti Shayna :hug: Rauhoitti mieltä toi sun teksti.. :) yritän olla miettimättä liikaa saadaanko me munasoluja vai ei ja minkä verran.. ainakin yritän... heh! :rolleyes:


*muoks* Nyt kyllä höpötin ihan omiani... Vai että TORSTAIN suurin oli mulla 16mm... Perjantai-aamunahan mää siellä ultrassa oon ollu :) (menin varmaan sekasin ko Sera sano että hällä oli torstain suurin sen 16mm, ja kysy mikä mulla?) :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä olin hätähousu... Vuoto ei ole alkanut mutta juilinta jatkuu, enkä kestäny enää. Tänään on pp13 ja menin sitten pissaamaan tikkuun =) Kaksi viivaa :heart: Jotka ilmestyi heti eikä kolmen minuutin päästä ja testiviiva on kaksi kertaa tummempi kuin kontrolliviiva ja se oikeesti ilmesty ennen kontrolliviivaa :O Digitestillä vielä sama tulos kun en meinannu uskoa silmiä!! Mä tärisen vieläkin! Voiko tää olla totta :heart: Mies säikähti kun oli nukkumassa aamulla ja mä tulin hysteerisenä täristen ja itkien huoneeseen enkä saanu sanaa suustani. On niin epätodellinen olo :heart: Huomenna vielä verikokeeseen, jännittää aivan hulluna millaisia uutisia sieltä saadaan!
Suurta hämmennystä aiheuttaa myös se että noihin tikkuihin on oikeesti mahdollista saada kaksi viivaa. Olin alkanu kuvitella, että se on urbaanilegenda :D
 
Viimeksi muokattu:
Shayna :hug: JEEEEE! Ja tosiaan.. ei se kaksi viivaa ole mikään urbaanilegenda :D Oikein kovasti onnea sulle, mahtava juttu! :heart: Ja tsemppiä huomiseen verikokeeseen! Oon aivan varma että sieltä tulee tosi hyviä uutisia, jos kerran viiva on niin selkeä ja nopeasti ilmestyi tikkuun!

Niin toivon että pääsisin samoihin fiiliksiin itsekkin sitten parin viikon päästä!
 
Onnea Shayna! :heart: :heart: Mä arvasin!! =) =)

Ja Einan tavoin toivon myös olevani samoissa fiiliksissä parin viikon päästä... vaikka en kyllä todellakaan usko, mun kohdalla ne kaks viivaa tikussa saattaa hyvinkin olla pelkkä urbaanilegenda...
 
Shayna:JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE:kiss::flower::heart:Mähä sanoin sulle et ei menkkaoireet oo aina niitä itteään!! voi jee oon happy sun puolestas.sulla ollu kans pitkä ja kivinen tie ni oot todella ansainnu jo onnen!( vaikkakin nyt se jännitys vasta oikeesti alkaakin)laita ittes heti sitte plussalistalle kun oot saanu hcg tulokset.tuu heti sitte kertomaan:heart:
Ja muut kuumeisesti punktiota odottavat jne nyt on plussaputki taas avattu eli kohta ootte koko joukko siellä.Mua oikeesti jännittää niin teijän kaikkien puolesta ja toivon niin et kaikilla menee jatko hyvin!! ja ne legendathan perustuu ainakin osax tosijuttuihin joten lisää urbaanijuttuja ja plussia tikkuihin!!
 
SHAYNA, ihanaaihanaa!! käsittämättömän ihanaa, te saitte maailman parhaan isänpäivälahjan, ONNEA!! :heart: Mua jännitti ihan hirveesti rullailla alaspäin ja sit ku näin et sä oot kirjottanu.. Aivan mahtavaa, ihan huikeeta, ihan tärisyttää kun on niin ihanaa :D Nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin, että kaikki menee tästä eteenkinpäin just niinku pitää.

Ja Vilma, Eina, Sera, Miimii, keitä teitä onkin seuraavina piinaavimmissa hetkissä, niin teidän ja kaikkine muidenkin puolesta lähtee täältä oikein tykityksellä ylöspäin rukouksia, että saatte kohdata samanlaisia hetkiä kuin Shayna tänään!

Voimia niille, joilta tuntuu omat voimat uupuvan! Tää (isänpäivä) taitaa olla yks niitä päiviä, jolloin toisissa kodeissa iloitaan ja toisissa hiljaisesti surraan. Kaikki ootte ajatuksissa. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tulin pikaisesti lukemaan nämä sivut. Täällähän on aivan ihania uutisia. ONNEA SHAYNA!!! Olin ihan varma että sinulla onnistusi nytten. Tulen huomenna lukemaan paremmin muiden kuulumisia kun en ole pariin päivään ehtinyt täällä käymään.
Itsellä pp6 menossa. Ei mitään tuntemuksia vielä mistään mut ei varmaan kuuluisi vielä ollakkaan. Rauhallisin mielin vielä mennään.
 
Huomennapa sitten olisi se punktio!

Hiukan "lisäjännitystä" tässä tuo nyt asiaan se, että meidän pikkuneitimme alkoi viime yönä oksentamaan :|

Päivähoidosta pitäisi olla vielä huominen poissa... Mihinkähän me tuo neiti laitetaan sitten meidän Oulun reissun ajaksi hoitoon?!??!?!?? Oulussa asuvalle siskolleni soittelin heti kahdeksan aikaan, että onnistuisiko mitenkään, jos me otettaisiin tuo tyttö mukaan ja vietäisiin punktion ajaksi hänet sinne hoitoon? Siskolle se sopi hyvin.....jos hän vain mitenkään saa töistä vapaata!! Nyt hän selvittelee sitä ja ilmoittelee minulle kun tietää miten käy. Toivotaan parasta!

Itselläni on maha aivan sekaisin! En tiedä johtuuko tää lääkityksistä vai onko mulla samaa mahatautia?! Se nyt vielä puuttuiskin että tämä tauti itsellenikin pamahtaisi oikein kunnolla päälle juuri punktioon :(
 
shayna :heart: :heart: :heart: ONNEA!! Upeaa, mahtavaa!

Eina hyvä että saitte asiat järjestymään!

Mua rupes pelottamaan että oonko mä pilannut kenties kaiken ite kun oon lopettanut Luget molemmilla kerroilla omatoimisesti siihen negatestiin ja vuotoon..? En vaan mitenkään ole voinut uskoa että useat vitivalkoiset testitikut ja runsas verivuoto antaisivat enää mitään mahdollisuutta raskauteen. Koskaan en ole käynyt veritestissä myöskään kun ei siitä ikinä ole mitään puhuttu. Tuntunut vaan niin kauheelta tuhlaukselta tunkee niitä kalliita lääkkeitä sinne veren sekaan, kun on 100% varma negatuloksesta, ja myös muutenkin tietysti inhottavalta ja nöyryyttävältä ja surulliselta.
 
Shayna:saitkos jo hcg tulokset?? en oo yhtään kärsimätön:headwall:!!!!
Miimii:elä turhaan panikoi, siihen uskon, että jos vuoto+ testit negaa niin kai se on sitte uskottava, ja meijän klinikalla eivät ees tee veritestiä en ainakaan usko jos testit negaa ja normaali vuoto.huom normaali ettei lopu ennen alkujaan tms.kyllä mulla ainakin noi testit on ollu satavarmoja ton negan suhteen , niin miljoonia niitä oon tehny heh!!
Eina:zemppiä huomiseen punktioon ja toivotaan ettei oksutauti yllätä, ny sitä kuulemma on liikkeellä joka suunnassa!!tuu sitte kertoon saldo=)
halit kaikille muillekkin tasapuolisesti:hug:
 
Kiitti despe, helpotti vähän. Kai se niin on. Kyllä nuo testit kai aika varmoja on juu, ja jotain himmeetä edes näkyis jos näkyäkseen ois. Vaikka on sekin todistettu (säälittävyyteen asti), että testailee sata kertaa kun luulee että testissä on VIKAA.. ja ehkä noin yhdessä miljoonasta testistä oikeesti VIKAA on. Se vika on korvien välissä :rolleyes:

Meillä on käsidesit käytössä täällä nyt joka sopessa, kun pelkään pirusti mahatauteja yms... Mulla kun ihan tavallinen mahatauti voi laukasta akuutin päälle tän taudin ansiosta, ja sit oltaiskin taas kusessa. Rukoilen kädet kyynärpäitä myöten ristissä ettei mitään esteitä eikä ees hidasteita tulisi, vaan päästäis eteenpäin ja toivon mukaan vieläpä tuolla despen viitoittamalla tiellä. Mä haluun passista raskaaksi, mä en haluu enää uutta hoitooo!!!! :(

Einalle kovasti onnee huomiselle!! Tulethan sitten ilmoittamaan miten meni? :)
 

Yhteistyössä