KESÄ 2010 hoidot

Hyvänen aika shayna kuinka nopeasti aika on mennyt, jo pp8!! Ajattele sulla näkyis varmaan jo nyt plussa testissä jos se siellä kiinni on! Toivotaan että ON <3 Testaa jo.. :) mä en jaksa oottaa.

Mulla alkoi tuoresiirrossa vuoto pp11 vaikka oli Luget ihan kunnon annostuksella, ja PAS:ssa alkoi vuoto vasta kun olin negat testaillu ja lopetin Luget, sama annostus oli kuitenkin molemmissa.

Mulla on ollut tänään hirvee olo, oksetus, pyörrytys, päänsärky, tärinä.. siis aivan kamala. En tiiä mistä johtuu, siitäkö että otin tyhjään mahaa aamulla Panacodin kun mulla on noidannuoli tai joku ristiselässä, en taivu enkä pysty oikein liikkumaan. Söin kyllä heti perään aamupalan ja se hirvee olo alkoi vasta muutaman tunnin päästä siitä. En käsitä. Voisko olla muka jotain yhteisvaikutuksia noitten suolilääkkeitten kanssa.. Vieläkin heikko olo. Mut hei, menkat alkoi, jeee!! Huomenna laastari mahaan ja soitto polille, jänskättää.
 
Viimeksi muokattu:
Noh nii.. Viimein pääsin koneelle tälle päivää niin, että ehdin kirjoittamaankin!

Sera: Mulla lääkäri halusi "sysäyttää tuotannon käyntiin" sillä että ensin 150IU ja sitten loput sillä 125IU, koska mun munasarjat näytti ultrassa siltä, että niitä ei kannata lähteä suurella annoksella stimuloimaan.. siksi mulla tippu tohon 125IU:hun heti kahden päivän jälkeen. Mulla on ollu neljäntenä pistospäivänä (eli viime lauantai) ekan kerran kipuilua munasarjoissa. Tuli oikein sellainen kunnon "kipukohtaus", joka meni yhtä nopeaa ohi kuin tulikin! Sen jälkeen on ollu sellaista pientä nipistelyä molemmin puolin ja eilen oli jo hiukan sellainen turvonneempi ja "täydempi" olo.

Wilmalle onnea kyytiläisestä! Toivottvasti nappais oikein lujasti kiinni! :heart: Saitteko mitään pakkaseen?

Susulle suuri :hug: Harmi että kävi näin.. :(

Shaynalle jo piinikset pitkällä! Mua jännittää sun puolesta!!!

miimiille ONNEA menkoista! Kerrankin voi (kai?) sanoa näin :)

Ja sitten siihen mun tämänpäiväiseen ultrakäyntiin... Endometrium oli 11mm, folleja oli n.18kpl (hiukan oli lääkärillä vaikea laskea toiselta puolelta) Puregonin annostus pidettiin jatkossakin 125IU ja nestettä pitäisi muistaa juoda! Seuraava ultra sitten taas perjantaina.


*muoks* Seran ultra-kuulumisia odottelen jännityksellä!
 
Viimeksi muokattu:
Voi hyvänen aika, kun mua alkaa jännittää teiän puolesta.. Ette arvaa (tai ehkä arvaattekin) miten äärettömästi toivon, että monelle tää tai seuraava hoito olis se ratkaiseva. Mietin just koneelle tullessa, että mitenkähän Shaynan piinailut sujuu. Ja Einan ja Seran tilanne.. Ihanaakamalaa jännitystä. Wilma, ihanaa, että sait pikkuisen kyytiin!!

Jaksaiskohan joku taas päivittää sitä listaa, niin pysyis paremmin kärryillä?

Iso hali teille kaikille, ootte muruja :)
 
Moi taas kaikille! Nopsasti vaan nyt käväsen kertomassa kuulumiset... mitkä ei ihan niin hyviä, kuin Einalla.. onnea Einalle siis noin hurjasta follimäärästä, mä oon niin kateellinen sulle nyt!! :heart:

Mulla siis vain yhdeksän follia, ja nekin vissiin aika pieniä vielä... se lääkäri mutisi, että toi Puregon vaikuttais hitaasti, eikä siks ainakaan uskaltanu vielä nostaa annosta. Menen jo huomenna uudestaan, niin katsotaan, nostetaanko annosta sitten vielä. Lääkäri meinas, ettei ehkä vielä maanantaina päästäis punktioon... jotenkin epätoivonen olo, että meneekö kaikki tässä vaiheessa jo pieleen... :| Onko teillä kaikilla, joille tehty ivf, ollut noin paljon folleja, vajaata 20 ja sellasta? Vai onko mulla vielä yheksän follini kanssa toivoa, ja voiko niitä tulla vielä lisää? Nyt jotenki pettyny olo ja paha mieli... :ashamed:

Shaynalle tsemppiä piinailuun! :heart: Toivotaan kovasti, että tällä kertaa tärppäis!! Saitteko muuten miten monta huurunenää?
 
hellurei ja hellät tunteet!

Wilmalle onnea kyytiläisestä,toivotaan et tarraa lujaa kiinni:heart:

Shayna jo kohta tietää tuloksen,ihanaa,plussatuulia puhaltelen:whistle:

Einallahan hurja määrä tulossa,wau,nyt vaan vesitonkka kainaloon,et muistat varmasti juoda=)

Sera,mä en välttämättä ole paras kertomaan omaan tarinaani,niinkun hyvin tiedätte miten meille kävi,mut kerron silti:p Ekassa IVF:ssä siis 18 follia,vain yksi solu:O Ja nyt tässä edellisessä VAIN 8 follia,mut kaikissa kypsä solu,joten älä vielä vaivu synkkyyteen:heart:

Miimiille kans tsemppiä tulevaan PAS:iin:heart:

Kielo,mitäs sulle kuuluu?:)

Entäpä Despe,minnekkä olet kadonnut:rolleyes:

Kaikille taas tasapuolisesti tsemppiä,voimia,jaksuja...olette loistotyyppejä!
 
Nimimerkki.............Hoito............ ...Aikataulu..............Testipvä


Elli82------------1.IVF------------loka-marraskuu-------

wilma32---------1.IVF/ICSI-------punktio vko 44-------

Shayna-------------2.ICSI --------Punktio vko 46-------

Eina-----------------1.IVF----------Punktio vko 46--------

Sera2010----------1.IVF ---------Punktio vko 46---------

lakka83----------2.IVF----------12/2010 tai 01/2011----

Miimii-75----------1.IVF - 2.PAS-----------------------

barbapörrö13-------2.IVF/ICSIn PAS----------------

Baby20xx-----kotipuuhat --------------------------------

evita-----------2.ICSI--------------vko 38----------------

Susu75-----------3.ICSIn PAS---------lokakuu-------------


:heart::heart::heart: PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS------ + testattu 19.10.2010
 
Viimeksi muokattu:
Jos käyt Gabi lukemassa vielä täällä, niin mitä sulle kuuluu? Oot ollu mielessä :heart: En olisi halunnut sua poistaa tuolta listalta, mutta ajattelin kunnioittaa sun omaa tahtoasi/pyyntöäsi ja otin sut pois tuolta. Toivottavasti silti käyt meille välillä kertoilemassa miten voit.

Ihan niinkuin barbapörröllekkin on käynyt... Lopputulosta ei voi Sera mitenkään tietää ennakkoon, eli määrä ei korvaa laatua. Tsemppiä Sera oikein paljon munisten kasvatteluun!

Minkä kokosia sulla oli ne rakkulat nyt eilen? Mulla oli välillä 6mm-13mm, eli hyvinkin voi olla että ei kaikki multakaan kuitenkaan ole kypsiksi saakka tulossa, vaikka useempi rakkula siellä näkyikin. Perjantaina näkee sitten seuraavan kerran miten noi pienimmät on kuroneet kasvussa suurempia kiinni. Mulla on kyllä itellä sellanen fiilis että kaikki on ihan täysin auki vielä tässä hoidossa!

Ja kertokaapa vaan kokeneemmat et miten tosiaan on tuon Seran kysymyksen laita... Voiko rakkuloita ilmestyä vielä lisääkin?

Kielovanamo: Mukava kun sä jaksat tsempata ja jännätä meitä vielä täällä :hug:

Kertokaa jos haluutte tuohon listaan päivityksiä tai päivittäkää itse :)
 
Lakka hienoa, pääsette pian hommiin! :)

Sera, älä vaivu epätoivoon. Oon lukenut että rakkuloita voi olla piilossakin, joten niitä ei nähdä kaikkia 100% ennenkuin punktiossa. Ja mullakin alkoi hitaasti se kasvu, ja pelkäsin pahinta, mutta niin vain muutamassa hassussa päivässä annostusta suurentamalla niitä saatiin kasvatettua just sopivasti, ja punktiossa löytyi 15 kypsää. Mutta eihän toki 9 kpl huono saalis ole missään nimessä jos vain kaikki kypsiä!

Kiitti Eina ja barbis tsempeistä :) Shaynan ja despen kuulumisia kans kaipaillaan. Mulle antaa suunnattomasti toivoa despen PAS! Jostain syystä mun usko pakastealkioihin ei ole ollut kovin suuri, mutta kun joku plussaa ja vielä noin monennesta passista niin ihanaa.

Kaipa mäkin jo uskaltaisin päivittää tonne listaan sen vko 47/48..
 
Nimimerkki..........Hoito..........Aikataulu


Elli82------------1.IVF------------loka-marraskuu-------

Eina-----------------1.IVF----------Punktio vko 46--------

Sera2010----------1.IVF ---------Punktio vko 46---------

Miimii-75----------1.IVF - 2.PAS-----vko 47/48------

lakka83----------2.IVF------12/2010 tai 01/2011----

barbapörrö13-------2.IVF/ICSIn PAS----------------

Baby20xx-----kotipuuhat --------------------------------

evita-----------2.ICSI----------------------------------------

Susu75-----------3.ICSIn PAS---------------------------


*** PIINAILIJAT ***


wilma32---------1.IVF/ICSI-------testipvä 22.11-------

Shayna-------------2.ICSI ---------testipvä 15.11-------


:heart::heart::heart: PLUSSANNEET :heart::heart::heart:


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS------ + testattu 19.10.2010



Tuliko shaynan ja wilman testipäivät oikein? En hoksannut sitä testipäivää ylärivissä ekaks niin tein piinailijoille oman listan, jos sopii.. erottuupahan nyt kunnolla meidän piinailijat :) Mitäs muuten Elli?
 
Viimeksi muokattu:
Voi Eina, huh että sä helpotit mun oloa kertomalla tuon follien koon!! Mä kun luulin, että niitten olis pitäny olla isompia jo, luulin siis, ettei nuo mun kerkee ees kasvamaan mihinkää tuolta sen lisäks, että niitä oli vähän! Mulla ne oli välillä 8mm- 12mm, tosin muistaakseni vain yksi 12mm vasta. Juu, ja oishan toi yhdeksän hyvä määrä, JOS kaikki tosiaan oisivat kelvollisia, toivottavasti niin on. Tänään ollu muutenki taas jo parempi mieli, saas nähdä, miten huomisen ultran jälkeen sitten... Tuun sitte taas raportoimaan teille, että missä mennään :) Nyt on muuten mahaakin jo alkanu vähän kipristellä ja nippailla, ehkä ne siellä kasvaa nyt sitte kovaa kyytiä :) Tosin mulla on ihan niinku ovis- olo :O Normaalia?

Kiva kun viittitte listaakin päivitellä, niin pysytään ajan tasalla :) Vaikka Gabia kyllä kaivataankin... :heart: Ja niinku Miimii sanoi, että hänelle antaa toivoa Despen pas, niin mä taas saan niin paljon toivoa Tikrun ja Eintelin ivf:stä, että ekallakin kertaa voi onnistua... Tietty kaikki plussat antaa kovasti itsellekkin toivoa! :heart:
 
Mä tässä mietin, et eihän mula toisaalta oo kun 1. IVF tuo tuleva vasta... Tarkemmin kun aattelin, niin hommahan loppui siihen punktioon, kun siellä ei ollu niitä munasoluja. Itse koeputkihedelmöitystä/ siirtoahan ei päästy edes tekemään. Eli oisko tuo 12/2010 tai 1/2011 tapahtuva IVF sittenkin meidän ensimmäinen?
 
Hello tyttelit!! Täällä oltu hieman nettipimennossa , olitiin miehen kanssa minilomalla ja hieman "rentoutumassa" mies siis rentoutui ja meikällä alkanut nyt sitten tää oksentaminen kun ei mikään ruoka pysy sisällä:xmutta siis joo en missään nimessä valita, tätähän on koko rahan edestä tilattu:LOL:
No joo se omasta navasta ja nyt keskityn sitten teihin rakkaat ystävät!!
Siis täällähän on täydet touhut menossa ja kunnon meininki, ihan sika hienoa nähdä mikä zemppi teillä kaikilla taas heränny henkiin ja ootte positiivisella mielellä!!!
Shayna:iiiiiiik jännittää ihan sikana muiden lailla sun puolestas tuo piinapäivien väheneminen sulla!!Nyt sitä plussaa siihen tikkuun niinku olisi jo:heart:toi seesteisyys on ainakin hyvä merkki ja vaikutatkin aika lungilta tällä hetkellä ainakin näin netin välityksellä!!!!
Miimii:Kiva kuulla että tuo mun plussaus pas.sista tuo ees jonkinlaista toivoa sulle!!!Mulle jo moni sanoi hoitojen alettua että jostain kummasta TOSI moni plussaa siitä vikan alkion siirrosta !!!en ite uskonu myöskään passeihin mutta nyt on sitten todistettuna, että vihoviimeinenkin alkio voi olla se oikea!!!ja onnittelut siis menkoista myöskin( oot varmaan eka ja vika tällä palstalla ketä voi niistä onnitella heh:D
Sera:zemppiä huomiseen ultraan!!!! tuu sitte heti kertomaan!!!
Lakka: sulla hommat siis etenee, hienoa!!!!
Wilma: sullakakin piinaviikot menossa..mikäs fiilis? ookko yhtä rauhallisin mielin kuin Shayna?
Barba:täällähän minä, koko ajan olen kyllä teidän touhuissa hengessä mukana, en poistu täältä ennen kuin koko loppu porukka plussaa:)
Eina: mulla samat fiilikset kuin sulla tuon gabin suhteen, ikävä on ja harmittaa ihan hirveesti kun ei yhtään tiedä mikä on tytöllä tän hetken fiilikset, joten gabi jos luet näitä niin muista, että halutaan tietää mitä sulle kuuluu oli se sitten hyvää tai huonoa!!missä oletkin niin meidän kaikkien mielissä varmasti olet ainakin:hug:toi on muuten vaikee kyssäri, en osaa kyllä mäkään vastata tuohon seran kysymykseen, ei siis valitettavasti hajuakaan että voiko rakkuloita ilmestyä lisää,,toisaalta miksikäs ei mutta melkeen lekurikysymys ainesta tuo!!
Kielo:mikäs sulla vointi siellä? jokos alkaa masu näkyä?
Peukkuja kaikille piinistelijöille ja punktiota odottaville !!!! kaikki rukoukset ja voimat käyttöön että teillä kaikilla vihdoin onnaa!! prosenteista siis viis=)
 
Täällä sitä piinaillaan. On kyllä ihmeen rauhallinen olo. Jotenkin vaan tosi väsynyt, olen nyt kahtena päivänä nukkunut päikkäritkin kun tulin töistä mikä ei ole ollenkaan mun tapaista. Vielä en tiedä saatiinko pakkaseen niitä 3 alkiota. Tänään en ehtinyt soittaa sinne. Rupesin miettimään etten ehkä haluakkaan vielä tietää. Jos niitä ei ole saatu pakkaseen niin voi olla et rupeisin hermoileen tän kanssa mikä saatiin siirrettyä. Saa nyt nähdä malttaako olla soittamatta sinne ennen testipäivää.
Kiva kun listaa oli päivitetty, pysyy taas paremmin mukana. Oli mulle laitettu testipäivä oikein.

Sera: Mulla näkyi ennen punktiota kahdessa ultrassa 12-13 follia, joista vain 5 kohtuullisen kokoisia. Punktiossa kuitenkin löytyi 18, niistä 9 oli kypsiä. En tiedä oliko follit ollut piilossa vai oliko niitä tullut lisää. Ei se määrä ole ratkaiseva vaan laatu.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
 
Hej :)

Täällähän piisaa vauhtia :) Hienoa että monen hoidot ovat hypänneet isoilla harppauksilla eteenpäin.

Sera: Minulla rakkuloita oli 2 kpl, toinen normikokoinen ja toinen pieni-ja kaksi munasolua löytyi. Ei kannata etukäteen stressata asiasta, kuten lääkärikin sanoi-yksikin hyvä alkio riittää. Se, että hedelmöitys ja alkion kehittyminen sujuvat normaalisti, ei vain ole sellainen asia joka olisi meidän käsissä. Nyt vaan paljon positiivisia ajatuksia!

Tuli mieleen tuossa Gabi, ollaan täälläkin hieman samassa tilanteessa miehen kanssa-eropapereita ei olla viety, mut juuri tällä hetkellä ei mahduta saman katon alle. Aika paljon murhetta ja huolta tilanne aiheuttaa-varsinkin kun syyt eivät ole lapsettomuushoidoissa. Pitäisi osata olla stressaamatta, mutta vaikeatahan se on. Elämä välillä koettelee, mutta kullä se aurinko jossain vaiheessa alkaa paistaa.

Noin, nyt olen vuodattanut omia murheita tarpeeksi. Koittakaahan ajatella positiivisia ajatuksia ja nauttia elämästä.

Tikru
 
Olen myös yrittänyt käydä välillä lukemassa missä vaiheessa te muutte menette...ei meinaa ihan mukana pysyä varsinkaan kun en alusta asti ole ollut porukassa mukana, anteeksi siis siitä. Shaynalla kuitenkin jo testipäivä tosi lähellä, hengessä mukana ollaan! Ja miimiin puolesta toivon, että kaikki menisi nyt hyvin. Ja tietenkin kaikille onnea punktioihin, siirtoihin ja kaikkeen mihin niitä onnenpotkuja kukakin tarvitsee.

Oma tilanne nyt siinä vaiheessa, että kun viikko sitten keskiviikkona sain cytotecit, niin kohtu tyhjeni vasta perjantaina ja lauantaina töissä ollessa! Johan oli kokemus! Eilen katsottiin sitten vielä hcg ja oli 104. Kyllä oli helpotus on tullut kolisten alaspäin. Vuoto on käytännössä nyt jo loppunut. Eli nyt sitten vaan täälläkin odottelemaan kuukautisia. Ja olen ajtellut et kahdet menkat odotellaan ennen kuin uuteen yritykseen lähdetään, haluan antaa elimistön palautua ja oman hormonitoiminnan myös, että jos sit ois paremmat mahdollisuudet onnistua seuraavassa yrityksessä. Kauan joudut siis despe täällä roikkumaan, jos munkin plussaa jäät odottelamaan :) Meillä 3.icsi siis aikaisintaan helmikuussa 2011, riippuen nyt ihan siitä kuinka kauan joudun odottelemaan menkkojen alkamista tän "keskenmenon" jälkeen... olisihan tää raskaus siis jossain vaiheessa kesken luonnollisestikin mennyt kun ei koko sikiötä kehittynyt :(
 
Voi surkeus evita :( mutta onni onnettomuudessa, sanoisin kyllä, että kohtu tyhjeni lääkkeillä! Mullahan se sytostaattipiikki ei vaikuttanut mitään. Leikkauspöydälle tie vei silti.. Noh, mut mä oonkin luonnonoikku, joka suhteessa. Toivottavasti teillä menee hoitojen odotusaika nopsaan! Onneks on joulut sun muut välissä.

Tikrulle voimia ikävässä tilanteessa! :hug:

Ja shayna vois oikeestaan alkaa testailla jo! Se näkyy jo jos on näkyäkseen.. ainakin melkein varmasti :) (minäkö kärsimätön, pah?)

Menkat siis alkoi täällä ja laastarit on nyt toista päivää mahassa. Kaksi kertaa viikossa vaihdetaan ne. Paksusuoli on vähän alkanut oireilla :( Pahoinvointiakin ollut. Lisäks mulla on julmettu selkä-niska-hartia-lonkka-reisisärky.. kestänyt jo varmaan viikon. Luin just että tässä taudissa voi olla monia liitännäissairauksia, esim selkärankareuma jne.. prkl.

Käytiin eilen siellä neuvolapsykalla. Eipä tuolla oikein mitään kummempaa. Yli tunti me siellä oltiin. Tiistaina meen sen luokse yksin. Kyllähän se tietty eri asia on tilittää asiansa ihan ulkopuoliselle ja puolueettomalle osapuolelle. Mut katotaan nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! :wave:
Tulin nyt sitten kertomaan ultrakuulumisia, mut ekaks haluun kiittää kaikkia ihania, jotka ootte tsempannu mua hölmöä hätähousua, kun meinasin jo ruveta epätoivoseks! :) Eli ISO kiitos ihanaiset! :heart:

Ja Tikrulle :hug: Toivottavasti saatte pian asiat selviteltyä, jaksuja kovasti!

Voi juku Miimii, sanot sille suolelle parit valitut, nyt ei ole oikee aika ruveta ryppyilemään!! Mä peukutan täällä, että pysyisit terveenä, ja pääsisitte pian pas:iin! :hug:

).( Niin, nyt oli siis ultrassa se tilanne, että folleja oli 27 kappaletta!!! :D Eli niitä siis tulee lisää, ja kun kysyin sitä lääkäriltä, niin se sanoi, että ekassa ultrassa ei ees noteerata niitä kaikkein pienimpiä, jotka siis nyt kasvaneet isommiksi. Toki edelleen osa pieniä, ( kaikki follit välillä 8-16mm ), mutta kaipa ne sieltä nekin kasvaa, kolme päivää vielä pistellään, ja ens tiistaina punktio. Jippii, mä oon niin ilonen!! :) Vaikka ei vielä tietenkää mitää voi tietää, mutta toivon kuitenki, että sieltä kelpoja soluja saadaan, ja vielä pakkaseenkin ois kiva saada jokunen. No, tiistaina taas oon viisaampi, nyt hyvillä mielin sitä oottelen!

Eina sitten huomenna kertomaan kans ultrakuulumiset!! :) Ja entäs Shayna, mikä tilanne? :heart:
 
Toivotaan Tikru että saatte miehenne kanssa asiat selviksi.. Jaksamista tilanteeseen :heart:

Hyvä evita että hcg on laskenut ja kaikki näyttäisi siltä osin olevan kunnossa. Henkinen puoli varmasti tarvitsee eheytymistä vielä todella pitkään :hug:

Mä mietinkin Miimii eilen illalla sänkyyn mennessä että mitenköhän sun suoli on jaksellut.. Ja meinasinkin että tänään kyselen sulta vointia! Ehdit jo kertomaan ennen kuin ehdin koneelle kyselemään. Ja tosiaan...ei mulla kyllä siis tapana ole mietiskellä toisten ihmisten suoliston vointeja iltaisin sängyssä..nyt sattu vaan jostain syystä pälkähtämään mieleeni että mitenkä Miimiillä sen suhteen menee =)

Toivotaan miimii ettei se suoli kuitenkaan äityisi nyt kovin pahaksi!

No niin Sera =) Hyvinhän siellä menee!! Onko sulla ollu nyt mitään tuntemuksia? Jatkatko samalla annostuksella Puregonia viimeiset päivät?

Tulen huomenna kertoileen omat ultrakuulumiset! Ainakin yritän ehtiä.. Hieman kiireinen päivä taas huomiseksi luvassa.

Toiveissa olisi huomista ultraa ajatellen, että folleja ei kovin olisi ilmestynyt lisää. En haluaisi että munasarjat kovin villiintyisivät ettei vain tulisi hyperiä! Tahtoo päästä tuoresiirtoon!!! Toivoisin että nämä ekassa ultrassa olleet 18kpl olisivat vain kasvaneet mahdollisimman tasaisesti ja saataisiin ehkä täten mahdollisimman monta kypsää solua! Toivossa on hyvä elää sanoi Eina ja lähti miettimään jotain aivan muuta :D
 
Sera Oho, sullahan on mahtava saalis tulossa =)! Nyt vaan muistat juoda PAAAALJON vettä ja ottaa rauhassa! Mullakin oli tässä hoidossa eka ultrassa 3 rakkulaa, sitten niitä alkoi ilmestyä ja 21 solua saatiin. Eli eka ultra ei kerro oikeestaan mitään =) Ovistuntemukset on ihan normaalia, myöskin ovismaiset limat, jota mulla ainakin kummallakin kerralla ollu paljon, johtuu kuulemma estrogeenitasojen noususta. Eikä tarkoita, että mitään olisi karkaamassa ennen punktiota =)
Eina Tosi hyvältä näyttää sinunkin tilanne!! Oon niin onnessani teidän molempien puolesta, näyttää niin lupaavalle!! Vesipullo kouraan ja kauheesti jaksuja piikittelyyn :heart:
Miimii Mä kovasti täällä toivon, että sun maha pysyy rauhallisena ja PAS onnistuu :heart: Ja hihi, sä oot vielä malttamattomampi kuin mä =) Mä en uskalla vielä testata...käääk! Niin kauan kun tuomiota ei ole luettu, on toivoa ;)
evita Tosi hyvä, että lääkkeet näyttää tepsivän. Kauheasti jaksamista, kaikki vielä selviää!
Pieni Tiikeri Hurjan paljon voimia vaikeaan tilanteeseen! Toivottavasti saatte kaikki asiat selvitettyä ja kaikki kääntyy parhain päin!
wilma Me ollaan sitten kaksi väsynyttä ja rauhallista piinailijaa =) Toivottavasti saitte huuru-ukkoja! Ymmärrän kyllä miksi et sitä tietoa ehkä haluaisi, mitä vähemmän stressiä niin sen parempi. Mutta kyllä ne piiperot varmasti jaksoivat pakkaseen asti ja saatte useamman yrityksen tästä hoidosta!! Kauheasti levollista piinailumieltä ja kaikki peukut pystyssä täällä:heart:
despe Joo arvaa vaan jännitetäänkö täälläkin =) Mitä vaan tekisin, että pääsisin kanssasi oksentamaan :D! Nauti täysillä kaikesta ihanasta kurjuudesta :heart:

Mä oon aika hermona/surullinen. Eilen illalla alkoi ajoittainen juiminta ja sitä on jatkunu tänään. Enkä ole muuta tehnyt kuin makoillut, ei mitään ponnisteluja. Juimii molemmin puolin munasarjojen kohdalta, sellaisia hetkittäisiä menkkamaisia juimaisuja. Lisäksi aamulla olin näkevinäni lugesotkun seassa pinkkiä. Sitä ei kyllä ollut kuin aamulla. Vähän masentaa jo valmiiksi, päästäänköhän edes testaamaan ennen kuin totuus taas iskee. Ja mulla on ollu jotenkin niin vahvasti optimistinen olo, nyt ei kyllä enää. Mä en selviä jos tää taas menee näin... :'( En kyllä testaa ennen kuin kunnon vuoto alkaa, siihen asti elättelen vielä jotain pienenpieniä toiveita.

Shayna pp10, ahdistaa...
 
Kirjotin tänne äsken kun runeberg ja kun kävin aikasemmilla sivuilla kattomassa noita teijän juttuja väliin ni johan saakeli hävis koko texti aarggh tätä ohjelmaa!!
no eikun alusta, vähän lyhyemmin.....
Shayna:elä menetä toivoas ennenkuin oot tehny kaikenmaailman testit!!! muistatko miten mulla kävi plussan kanssa? total menkkaoireet, munasarjakipuineen ja jopa menkkoineen ja silti tulos kaksi viivaa.joten ei saa masentua vielä jookos?
Sera: huikee määrä sulla folleja, toivottavasti saatte pakkaseen ne parhaimmat ja tuoresiirtoon tietty sen yhen speciaalin=)vettä vaan anpaan ni olo helpottuu!!!
Eina:hieno meininki myös siellä!!!jänniä aikoja eletään taas=)
Evita:usko tai älä roikun täällä vaikka hamaan hautaan , että nään teidän kaikkien plussavaan ja eihån sitä voi koskaan olla varma vaikka itekin joutus vielä palaamaan samalle rivistölle ja alottaan kaiken alusta, no toivottavasti saan olla kannustajan roolissa teille!!
Pieni tiikeri:voimia ja toivottavasti saatte asianne kuntoon, tollaset uutiset ei oo koskaan kivoja:(
Miimii:nyt ei anneta suolelle periksi eihän? taistele kaikin voimin vastaan ja sano piut paut ärhenteleville suolille :stick:ny ei oo aikaa , sun täytyy päästä siirtoon ja plussaketjuun:whistle:
Wilma:piinailujaksamisia ja kärsivällisyyttä:heart:

hali kaikille, ootte ihan supersissejä kaikki!!! muistakaa aina se:flower:
 
Eina, voi vitsit :) liikutti ja nauratti sun juttu, koita olla ajattelematta mun suolta iltaisin, menee pian yöunet! :D Onneks tää nyt ei vielä oo lähelläkään sitä mitä se oli kesällä, ja otin heti kortisonin taas käyttöön kun havaitsin ekoja oireita. Mikä ehkä eniten nyt haittaa niin tää vihlonta ja särky selkärangassa ja alaselässä ja lonkassa.. Mut onneks mulla on se kontrolli ens kuussa niin pääsee kyselemään.

Shayna, koitahan jaksella. Onhan tuo niin piinaa, tiedän. Sen oon oppinut, ettei mitään oireita kannattaisi kuunnella yhtään. Ekassa raskaudessa mulla oli niin selvät menkkaoireet, että olin 99% varma negasta ja plussa oli totaali shokki. Ekassa siirrossa ei ollut juuri mitään oireita --> nega, ekassa passissa taas oli kaikki oireet mitä kuvitella saattaa; pahoinvointia, väsymystä, kaikkea tuttua aiemmilta raskauksilta --> selkeä nega. Eli kaikki ilmeisesti lääkkeistä johtuvia. Olin niin idioottityhmä muutenkin, harvoinhan ne oireet ilmaantuu HETI hedelmöittymisen jälkeen :rolleyes: vaan mulla ainakin vasta joskus rv 6-8. Eli yritän seuraavilla kerroilla kaikkeni etten kiinnittäisi huomiota mihinkään, ainakaan että ajattelisin niiden tarkoittavan mitään.

Huomenna olis eka laastareiden vaihto. Menkat oli superniukat ja lyhyet. Onkohan mulla mennyt oma hormonitoimintakin jo ihan sekaisin.. Saapa nähdä mitä tästä tulee.
 
Shayna, kyllä nyt jännitys kohoaa sun puolesta.. hui kauhia ja hui ihana. Oon samaa mieltä muitten kanssa, että oireet on mitä on. Mä olin kans ihan varma menkkojen alkamisesta ja ite asiassa vielä plussaamisen jälkeen tuli selkeesti sellanen olo, että ne alkaa hetkellä millä hyvänsä, juilintaa alavatsassa ja pientä tuhruttelua. Tsemppiä Shayna :heart:

Eina ja Sera, kuulostaa tositosi hyvältä!! Pian pääsette piinailemaan, uskon niin, ja sitten vasta alkaakin jännitysnäytelmä :)

Miimii
, ihana, että oot päässy tositoimiin :) Kyllä sun kohdalla on kyllä eletty niin monenlaisissa tunnelmissa syksyn aikana. Tuntuu ihan äärettömän hyvältä, että nyt mennään missä mennään. Älä lannistu suolen oirehtimisista ja muista oireista. Kun pitempään on ollut parempi jakso, niin siihen saa edelleen uskoa, että niin tulee olemaankin ajoittaisista oireista
huolimatta.

Pieni tiikeri, tuntuu surulliselta.. mutta tiiän, että toisille ratkaisevaa on hetki olla poissa saman katon alta ja löytää sit taas toisensa uudelleen. Yksillä ystävillä on kakskin asumuseroa takana, mutta ovat edelleen onnellisesti naimisissa, ehkäpä onnellisempia enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Toivottavasti asiat lähtee menemään parempaan suuntaan. Miten sä muuten voit?

Evita, hyvä, että vihdoin alkaa tuo piina olla takanapäin.. vaikka ei kai siitä henkisesti ihan hetkessä toivu.. Voimia siis edelleen! Ja tiiätkö ihan varmasti täällä tsempataan kaikkia viimiseen asti, niin pitkään kuin tsempattavia riittää!!

Ja sit musta tuntuu, että Barbapörrölle halusin jotain sanoa, mut en nyt uskalla palata tonne edelliselle sivulle kattoon sun tekstiä, jos se palauttais mieleen, niin sanon nyt vaan sit, että iso iso hali :heart:

Gabi, oot ollut myös mun mielessä. Miten ikinä voitkaan, niin nyt ainakin ajatuksen voimalla lähetän sulle lämpimän rutistuksen. En tiiä, mitä elämällä on sulle varattuna, mutta uskon, että se on jotain äärettömän kaunista.

Despe, ihanaa, että oot alkanu oireilemaan kunnolla ;) Vaikka toivotaan, että pahin oksentelu ym. menee nopeasti ohi ja sit jatkat vaan sellasilla sopivilla oireilla, jotka pitää yllä luottamuksen raskauteen, mut ei vie kokonaan voimia kuitenkaan.

(.) ..ja vielä omaa napaa, joka ei oo enää pohjaton, kiitos pyöristyvän mahan sen ympärillä ;) Eli kyllä raskaus näkyy ja välillä tuntuukin. Alkuraskauden oireet alkaa olla takanapäin, mitä nyt edelleen aika varhain illalla pitää päästä nukkumaan ja vatsaa nipistelee. Nyt odotellaan vaihteeks taas kuumeisesti seuraavaa neuvolaa ja sitä, että alkais tuntea vauvan liikkeitä. Kyllähän siihen vielä usempia viikko menee ja odottavan aika tuntuu tässäkin vaiheessa pitkältä.. Viikkoja on nyt siis kasassa 13+5. Mutta onnellinen olen, eihän sitä voi muuta sanoa.. ja niinku oon aiemminkin todennu: Ansaitsisitte jokainen kokea tämän onnen!! Eihän elämän muut murheet tietysti raskauden myötä kaikkoa, mutta ehkäpä ne asettuu omiin uomiinsa. Nyt on joka tapauksessa tekeillä jotain niin tärkeää, että on pakko uskoa, että muut asiat hoituu omia aikojaan.

:heart: ihania ja urheita naisia ootte :hug:
 
Iltaa arvon leidit..

Voi Shayna.. Yritä jaksaa vielä uskoa! Kaikki on mahdollista! Mä ainakin edelleen pidän sulle täällä peukkuja!

Joo miimii... mää koitan olla ajattelematta sitä sun suolta iltaisin sängyssä :popcorn: Ainakin tänään olisi tarkoitus tehdä siellä jotain ihan muuta.. viimeistä kertaa ennen punktiota! :p Eli tänä iltana ei ainakaan oo varaa alkaa miettiin kenenkään suolen toimintaa :LOL:

Elikkäs.. Tänään ultrassa taas käyty! Endometrium oli 14mm, folleja oli vasemmalla 7kipaletta ja oikealla laskettuja/mitattuja oli 10kpl (mitattiin ainoastaan n. yli 10mm olevat).. oikealla oli lisäksi useita rakkuloita tuon 10kpl:n lisäksi.. Lääkärin mukaan ne ovat niin vieri vieressä jne. että hän ei mitenkään niitä saanut laskettua saati mitattua luotettavasti, näitä laskematta jääneitä oli lääkärin mukaan n.5-10kpl vähintään! Eli aikasta samoissa mennään Sera :)

Saapa nähdä minkä verran soluja sitä sitten saadaan.. Jotenkin on niin negatiivinen olo sen suhteen että kypsiä kauheasti olisi. Ei kai nuo pienet millään ehdi kasvaa punktioon mennessä? Onko jollain kokemusta näiden pienten ehtimisestä mukaan?

Nii ja punktio minullakin on sitten tiistaina! Juuri niinkuin Serallakin :) Puregon menee nämä viimeiset pistokset edelleen sillä 125IU (Siirtokin on jo varattuna! Se olis sitten torstaina. Toivotaan että sinne päästään)

Millanen Seralla on ollut vointi?
 
Kielo: eipä täällä juurikaan tunnu että olisi raskaana! Yöllä joutuu käymään 2-3 kertaa vessassa ja illalla turvottaa, mutta siinäpä ne oireet sitten ovatkin. Seuraava ultra on vasta tammikuussa.

Einalle ja Seralle kauheasti tsemppiä!!
 

Yhteistyössä