KESÄ 2010 hoidot

Onpas vaan lakalla hurmat määrät hormoonia menny :) Toivottavasti lopputuloskin olisi yhtä huikaiseva!

Ihan mulla unohtu evitaa myös onnitella :ashamed: Olin niin hämmästyksissäni tuosta despen "pommista"! Evitallekkin siis oikein roppakaupalla onnea siitä että vihdoin näyttäisi paremmalta! :flower: piinaavaa aikaa sulla on totisesti ollut!
 
Tosiaan, evitalle myös kaikki peukut täällä! Ja Sera, mikset nyt varalta testais pois, kaikennäköisiä ihmeitä kuitenkin tapahtuu. Ettet mee mitään hormonipiikkejä pistelemään, jos sattuis ihme olemaan mahassa. Se on pieni vaiva ja hinta <3
 
voi hyvänen aika tätä Elämän määrää tässä ketjussa.. Epätoivoa, pelkoa, musertavaa surua ja siinä rinnalla huikaisevaa onnea, ihmeen läsnäoloa. Despe, aivan käsittämättömän ihanaa, onnea!! evita, toivon niin että torstain ultra tuo ihania uutisia!
Gabi, miimii ja barba, uskon teidän puolesta että silloin kun inhimillisesti katsottuna kaikki toivo tuntuu olevan mennyttä, silloin saa omat voimat loppua ja luottaa siihen että sinusta pidetään huolta ja saat kokea rauhaa joka ylittää ymmärryksen. Teille on varattuna kauniita asioita, ihmeitä, ihan varmasti.
Ja kaikki te joilla hoidot meneillään tai alkamassa ihan järjettömästi tsemppiä ja voimia!!
ISO HALI JOKAISELLE
 
ONNEA DESPERATE! Ihan huikeeta...
En todellakaan uskalla mitenkään iloita tästä omasta tilanteesta, alkion kiinnittyminen ois tapahtunut niin myöhään et en käsitä miten se ois edes mahdollista, sen ois piänyt 4-5päivää lymytä jossakin kiinnittymättä mihinkään enkä tajuu et kuin ois edes mahdollista et se niin pitkään vois siellä hengissä pysyä. Mut tärkeintä nyt mulle ettei oo kodunulkoinen, se ois ollut niin musertavaa, kun ei ois ollut mitään tietoa milloin ois uusiin hoitohin ees päässyt. nyt jo miehen kanssa ollaan puhuttu ja haaveiltu et jos tammi-helmikuussa sitten uuteen yritykseen...Kun tämä raskaus vaan nyt ymmärtäis tulla omin avuin pois, jos siellä ei mitään kehityskelpoista ole.
 
helloween tyttelit!!!
Ette ikinä usko mutta nyt se helwetti vasta meneillään onkin !!!jokainen vessassakäynti yhtä suorittamista kun aina pelkää että pönttöön lorahtaa, jokainen kipu ja kivistys vatsassa/ selässä pistää paniikin päälle.Kyllä suoraan sanottuna v..tuttaa tyypit jotka tosta vaan pamahtavat paxux eikä tarttee tai osaa pelätä mitään.Soitin neuvolaan tänään ni kyllä oli niin pirun negatiivista sielläkin, sano vaan että usein hoidoissa alkunsa saaneet raskaudet voivat mennä kesken , olla tuulimunia tai kohdunulkoisia!! stana, eiköhän tässä olla jo tarpeex kärsitty että vielä puukkoa haavassa pitää kääntää.
Kielo:eek:liko sulla mitään vatsakipuja, menkkamaisia tai munasarjakipuja alussa?
Sorry ny tää vuodatus mutta tää pelko on jotain ihan musertavaa ja kun ei pysty käsittämään millään että omalle kohdalle onnea suotaisiin kun elämällä ollut tapana pilailla mun kustannuksella kaikki nää 36 vuotta:headwall:
 
Desperate, nuo vatsankivistelyt yms. ihan oikeesti kuuluu alkuraskauteen kun kohtu alkaa kasvamaan ja verenkirto siellä seudulla vilkastuu. Nyt vaan alat nauttimaan raskaudesta. Hyvin se menee!

Oma tilanne sitten heittiki ihan toiseen suuntaan. Hcg tänään reilut 1700 ja varmistui että on sit kuitenkin kohdunulkoinen raskaus! Kyllä vit.... ja itkettää. Maanantaina vielä kontrolli ja jos hcg edelleen nousussa, niin jo tiistaina sitten mitä ilmeisimmin leikkaus. Kun mulla jo toinen kohdunulkoinen ja lasta ei saada kuin icsillä, niin poistetaan/suljetaan molemmat munatorvet. En enää tiedä kumpi vaihtoehto on parempi; leikkaus vai metotreksaatti. No joka tapauksessa ei uudessa yrityksessä sitten ilmeisesti tarvii enää kohdunulkoisen mahdollisuutta miettiä!

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja piinaluihin! Minä taidan nyt poistua taka-alalle ja alkaa odottaa joulua ja punaviiniä!
 
Evita, ei helvetin helvetin helvetti sentään! :'( Olet nyt just samassa tilanteessa kuin minä viime helmikuussa. Mulla tehtiin (yritettiin tehdä) lääkkeellinen tyhjennys, eli metotreksaattipiikki, mutta se ei tehonnut yhtään vaan alkio jatkoi kasvamistaan ja jouduttiin jokatapauksessa leikkaamaan sitten. 3kk raskautumiskarenssi siis ihan turhaan ja solunsalpaajat kehossa. Eli näillä kokemuksilla menisin heti leikkaukseen mutta ei voi mitään tietenkään suositella kun ihmiset niin erilaisia ja kaikki kovin yksilöllistä. Tietysti lääkehoito paljon kevyempi onnistuessaan. Piru kun ei voi ikinä mitään etukäteen tietää! Tosiaan mutta sitten ei ole ainakaan sitten kohdunulkoisen vaaraa jos tuuba leikataan/tukitaan, laiha lohtu tiedän. Voi itkut sentään, ei se nyt sua lohduta mutta mä niin tiedän mitä koet kun ite just samat käynyt läpi :( Parasta sulle toivon! <3
 
Voi Evita, oon tosi pahoillani.. Tsemppiä tulevaan, miten voikin olla niin epäreilua.. :'(

Desperate, mulla oli myös kipuja, alkuun just sellasia oloja vatsan seudulla kuin ois menkat alkamassa ja samoin munasarjojen kohalla erilaisia nipistelyjä ja kirpaisuja myös myöhemminkin. Eli kuuluu asiaan! valitettavasti ainakin tähän alkuraskauteen tuntuu kiinteänä osana liittyvän myös pelot siitä, miten tää sujuu. Mutta muista, että nyt elät aikaa, jolloin sulla on lupa iloita joka hetkestä. Voi ottaa kaikki oireet, kipristelyt sun muut merkkinä siitä, että sun kehossa tapahtuu isoja asioita. Sanon jo varmuuden vuoks senkin, että joka viidennellä naisella on myös vuotoja raskauden aikana, joten niitäkään ei tarvii säikähtää. Kun näköjään neuvolassa oli noin nuiva vastaanotto niin voit varmaan soittaa myös sinne klinikalle, jossa oot ollu hoidossa, jos tulee jotain mietityttävää. Meille ainakin sanottiin, että saa heillekin soittaa.
Peukut on niiin korkeella, että sulla menis kaikki hyvin!!
 
Kielo: kiitos kannustavista sanoista:hug:>Tällä hetkellä mikä tahansa positiivinen lauselma kelpaa!! taas on 2 piinaviikkoa aluillaan..hui!!
Evita: eeeiiii, kuulostaa aivan kauheelta toi sun tilanne , miten voi ns salama iskeä kahteen kertaan samalle henkilölle, on niin vääri että kaikenmaailman kohdunulkoset ja keskenmenot on keksitty.ja toi on ihan syvältä että vaikuttaa sitte vielä tuleviinkin hoitoihin siirtävästi prkele!!! voimia:hug:
Eintel:mulla maha ja muita kipuja lukuunottamatta täysin oireetonta myös ja pelottaa kans et onkohan tuolla masussa elämää sitten kuitenkaan.monesko päivä sulla on se varhaisultra?
Mitäs miimiin elämään ja kaikkien muiden?? ollut hieman hiljaista täällä? kaikki taitavat enemmän ja vähemmän olla odottavalla kannalla kukin suunnillaan?!!
kivaa viikonloppua kaikille ja kohtahan ollaankin jo marraskuussa, hitto kun ei oo kukaan innokas päivittään tota listaa ni on vähän ns ulkona kuvioista:D
 
Nimimerkki.......Hoito...............Aikataulu..............Testipva

Gabi77---------------1.IVF--------Punktio vko 42/43----

Shayna-------------2.ICSI --------Punktio vko 46--------

Eina-----------------1.IVF----------Punktio vko 46------

barbapörrö13....2.IVF/ICSIn PAS----PAS vko 41--------

Sera2010----------1.IVF ---------Punktio vko 46---

Susu75...........3.ICSIn PAS---------lokakuu-----------

Elli82------------1.IVF------------loka-marraskuu------

Miimii-75----------1.IVF - 2.PAS-----PAS vko 43------

lakka83----------1.IVF----------Punktio vko 42----------

wilma32---------1.IVF---------kontrolliultra 18.10-------

Baby20xx-----kotipuuhat --------------------------------

evita-----------2.ICSI--------punktio 21.9-------------




kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF--------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS--- + testattu 19.10.2010
 
Viimeksi muokattu:
Mää nyt otin tuolta tuon listan että despekin pääsee plussanneisiin :) Vielä kerran onnea! :heart:

Meillä on leidit kuulkaas jo neljä plussannutta! Mahtava homma.. (vaikka enemmänkin saisi kyllä olla)

Täällä sumuttelut jatkuu.. ei onneksi vielä mitään sivuoireita havaittavissa!

Niin ja kertoilkaas päivittämiset tuonne listaan...

*Muoks* tai sitten jos haluu niin tietenkin voi itsekkin päivittää omat tietonsa! Eihän tuo mitenkään mun lista ole..
 
Viimeksi muokattu:
Täällä sen verran edenneet asiat (soiteltuani monta päivää miljoonaan paikkaan ja tivattuani ja tingattuani...) että se gastron kiireellinen lähetteeni aikaistettiin peräti joulukuulle, eli ei kelpaa! No mä sain sentään sen lääkärin soittamaan mulle ensi keskiviikkona, kun sanoin tahallaan hoitajalle että pakko kysyä lääkkeistä ja miten esim mahdollisen raskauden alettua niitten kanssa toimitaan, hoitsu ei sit voinut vissiin olla antamatta soittoaikaa, heh.

Lääkäri oli kuitenkin sanellut tekstiini, että mikäli suoli rauhallinen niin mitään estettä hedelmöittymiselle ei ole, ja mullahan on nyt suht normaali olo luojan kiitos. Labrassa kävin toissapäivänä, joten täytyyhän hänen nähdä tietty eka ne vastaukset myös ennenkuin pystyy sanomaan mitään, ja mä en tiedä ehtiikö ne vastaukset siihen keskiviikkoon, en usko, sanoivat että voi mennä pari viikkoa. Mutta varasuunnitelma on, että haen sitten myöhemmin ne tulokset ja muut paperini sieltä polilta ja menen yksityiselle, aika sinnekin on jo varattuna marraskuun alkuun.

Jos nämä tiedot riittävät lapsettomuuslääkärille (ja jos siis ne labrat ok) niin sitten alkaisi hormonikuuri todennäköisesti vkolla 45 jolloin pitäisi seuraavien menkkojen alkaa. Eli sitten siirto olisi vkolla 47-48, mutta sen verran taikauskoinen olen, että en halua sitä vielä päivitettäväksi.. Odotellaan nyt ensin vaikka se sisätautilääkärin soitto ja ne labrat.. Toivossa on hyvä elää!
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki.............Hoito...............Aikataulu..............Testipvä

lakka83----------1.IVF----------Punktio vko 42---------

Gabi77---------------1.IVF--------Punktio vko 42/43----

Susu75-----------3.ICSIn PAS---------lokakuu-------------

Elli82------------1.IVF------------loka-marraskuu-------

wilma32---------1.IVF/ICSI-------punktio vko 44-------

Shayna-------------2.ICSI --------Punktio vko 46-------

Eina-----------------1.IVF----------Punktio vko 46--------

Sera2010----------1.IVF ---------Punktio vko 46---------

Baby20xx-----kotipuuhat --------------------------------

Miimii-75----------1.IVF - 2.PAS-----------------------

evita-----------2.ICSI-------------------------------------

barbapörrö13-------2.IVF/ICSIn PAS----------------




kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF--------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS--- + testattu 19.10.2010
 
Viimeksi muokattu:
Miimii: Toivottavasti pääsette tosiaan piakkoin jatkamaan!!!

evita: :hug:

Meillä punktio maanantaina :O Pelottaa, jännittää ja epätoivo iskee vuorotellen! Mulla on ihan selllanen kutina, et mitä jos ne rakkulat ei oo kasvanukkaan??!! Voi vittilän väki, et sitä voi ollakaan siinä tapauksessa ihan maissa. Mut ei auta kun toivoo parasta. Huomenna isken nahkaan sen Decapeptylin irrottamaan muniksia. Mulla ei oo nyt mitään oireita... pitäiskö olla?
 
Heips!

Lakka: ei minulle tainnut tulla juuri mitään oireita ennen punktiota,tosin mullahan ei ollut kuin ne 2 munarakkulaa. Eiköhän sekin ole aika yksilöllistä! Pidetään peukkuja että saatte hyvän saaliin. Punktioon saa ihan hyvät "mömmöt" eli ei kannata pelätä etukäteen.

Onnea Despe! :heart:

Miimii: oikein paljon tsemppiä tulevaan!

Pahoittelut Evita :hug: Nenä pystyyn ja kohti uutta hoitoa!

Täällä jännätään (taas kerran) seuraavaa ultraa, joka on 8.11.

Toivottavasti mahdollisimman moni hyppää tuonne plussanneiden jatkoksi! :heart:
 
Voi sentään evita! Olen niin pahoillani puolestasi, varsinkin kun on mennyt niin vuoristorataa koko juttu.

Desperatelle vielä kerran hurjasti onnea. Yhdyn edellisiin puhujiin siinä, että mulla myös oli menkkamaisia kipuja 2 ekaa viikkoa plussan jälkeen melkein joka päivä, ja joka kerta luulin, että nyt se menee kesken.

ON: Varhaisultra on ens viikon tiistaina aamulla, isolla jännityksellä sitä odotan, sillä enhän mä oikeastaan vielä tiedä muuta kuin että hcg on kohonnut sen verran että testit näyttää plussaa... eli edelleenkin usko omaan raskautumiseen on vähän hakusessa.

Kärsimättömyyksissäni olen myös ruvennut himotestaajaksi, ainakin 8 testiä olen jo tehnyt kun aina välillä oireettomat päivät saa uskomaan, että olen sittenkin ehkä kuvitellut koko jutun tai jotain. No, aina sieltä on se plussa kuitenkin tullut, ja ClearBluen viikkotesti näyttää oikeeta määrää viikkoja.
Tosin tällä kuluvalla viikolla on alkanut olla myös sen verran huono olo joka ilta, että sekin kasvattaa uskoa (vaikka muuten kurjaa onkin).

Onnea lakalle ja wilmalle ja muille toimenpiteisiin! Toivottavasti miimiikin pääsisi aikataulussa kohti seuraavia hoitoja!
 
Onko teillä muuten tullut painoa hoitojen aikana? Mulla puntari näyttää +3 kg ja ärsyttää, kun housut ei meinaa mahtua ja kaikki hyvät vaatteet alkaa olla huonoja... En halua kuulostaa siltä, et oisin niuho jonkun vaakalukeman kanssa, mut toivon et tuottaa myös tulosta, kun nyt ei saa kovin rankkaa liikuntaa harrastaa.
 
Lakka, mulla myös paino nousee noiden hormonihoitojen aikana 2-3kg, ja nyt se tietysti ärsyttää kun ei edes hoito onnistunut, niin tuntuu että ihan turhaan... tai johtuuko se siitä että sortuu itseään hemmottelemaan suklaalla yms. kun muuten jännittää ja tuntuu niin rankalle??? Ja varsinkin nyt kun kaikki meni pipariksi, niin mullahan on lupa nautiskella; karkkia, suklaata, siideriä, punaviiniä, homejuustoja, NAM... No kohta itseä niskasta kiinni ja tehodieetille ennen seuraavaa hoitokertaa. Kyllä me siis uudestaan vielä lähdetään yrittämään kunhan tästä nyt selvitään ja saadaan tää pas.. päätökseen. Edelleenkään ei mitään kipuja, ei vuotoa mutta myös vähäisetkin raskausoireet hävinneet. Tuntuu niin oudolta, että jossain istukkakudosta olisi kun ei mitään missään enää tunnu. Voihan se tietysti olla että se hcg onkin lähtenyt laskuun :eek: Ja mä kun olen jo niin orientoitunut siihen laparoskopiaan ja että nuo munanjohtimet poistetaan tai tukitaan, niin eipähän ois enää tätä riskiä sitten tulevaisuudessa.
 
Einalle suurkiitokset listan päivittämisestä ja tuntui aivan hurjalta nähdä oma nimim.tuolla plussanneiden listalla.En ikimaailmassa ois uskonu pääseväni tuolle listalle.Ny pysyy sitten kärryillä taas paremmin:)
Kiitokset vielä kerran onnittelijoille!!!
Miimii:sulla alkaa oleen varsin positiivinen spiidi päällä taas , hienoa homma!!!!
Eintel:kiitos kannustavista sanoista myöskin ,kestää taas parit kivistelyt heh paremmin.:D Toivon niin että sulla ultrassa kaikki hyvin, onnex sulla enäänpari päivää odotusta vaan jäljellä, vaikkakin on varmaan ollu piiiitkiä viikkoja sullakin takana!!
lakka:mulla tuli lähinnä ivf hoidossa myös se +3 kiloo, mutta hoitojen jälkeen kun taas pääs urheileen ni aika nopee kyllä lähtikin.eli ihan normiahan se on kuulemma et horkut laittaa kiloja tulemaan, mutta joo niistä ei kandee masentuu, kun vaan koittaa aatella minkä takia niitä tulee( loppujen lopuksi 3 kiloo on vaa alkuu siihen 30 kg.hehheee mikä sitte raskaana ollessa pamahtaa jos oikein huonosti käy);)
Evita:sulla ihanan poitiivinen asenne ei voi kun ihailla.ja hienoa et ootte valmiita uuteen hoitoonkin vaikka noin huonoa tuuria on ollu teillä.voimia ja haleja sinne!!
Onko kukaan tietonen mihkäs meidän susu on kadonnut???
Taidampa muuten itekkin noudattaa Eintelin tyyliä ja lähtee ostamaan sen cb.n viikkotestin ,ihan vaan mielenrauhan varmistamiseksi:rolleyes::LOL:tällästä tää kärsimättömän tyypin elo on, sorry hullu mikä hullu!!!!
 
Viimeksi muokattu:
En ole siis ainut hoitojen aikana painonnoususta kärsivä ;)

Huomenna ois sit punktio. Itseasiassa 12 tunnin päästä koko homma on ollu ohi jo jonkin aikaa! Eilen illalla pistin Decapeptylin 20.30 ja huomenna punktio 8.30. Nyt onneks nukuttaa niin, et jos sais hyvät yöunet alle!!
 
"Onko sulla joskus ikävä ollut jotain jota ei ehkä olekaan?
Onko sulla koskaan ikävä tullut, vaikket tiedä mitä edes kaipaatkaan?
Niinkuin pieni satu johon lapsena uskoit, menettänyt hohteen on kokonaan
tai niinkuin kaunis maisema jota ei koskaan, ole edes ollut olemassakaan

Ootko omaa elämääsi ikävöinyt, joka ohi kulkee, ettet huomaakaan?
Päiviä lyhyitä tai pitkiä joista, et koskaan saanut otettakaan?
Minulla on suunnaton ikävä sinne, mistä en koskaan oo kuullutkaan
minä olen kauan jo sinua kaivannut, sinua ei varmasti olekaan

Minulla on ikävä, minulla on suunnaton ikävä
Minulla on ikävä, minulla on suunnaton ikävä"
 

Yhteistyössä