Kertokaas taas yliluonnollisia kokemuksia!

  • Viestiketjun aloittaja sirtuuna
  • Ensimmäinen viesti
gjh
Meillä menee laitteet itsestään päälle telkkarit, lelut sun muut ja osa ei suostu sammumaan normaalisti. N. kaks viikkoa sitten keitin kahvia ja sivusilmällä katsoin että taapero konttaa siinä vieressä.. Samaan aikaan takaa kuuluikin ääntä ja katsoin taakse.. Siellä se meidän muksu istui.. Enpäs tiedä mikä konttasi vierestä.. Tänään aamulla tutti pyöri lattialla vaikka oltiin toisella puolella huonetta sohvalla.. Enkä keksinyt mitään mistä se olisi voinut esim. tippua..
 
desiree
Meillä on kans tuon tyyppistä ollut. Kerran olin yksin kotona, menin tietokoneelle. Painoin virtanappia. Kone ei ollut kuitenkaan seinässä. Se on siis semmonen, joka ei toimi ilman että on seinässä. No, painaessani virtanappia (en huomannut heti ettei kone ollut seinässä) mitään ei tietokoneelle tietenkään tapahtunut.

Sensijaan dvd-laite meni itsekseen päälle juuri samalla hetkellä.

P.s. Mainostan kummitussivujani (kesken), sieltä löytyy kummitusjuttuja ym... Kurkatkoon ketä kiinnostaa ja kuka uskaltaa:

http://pelottavaa.nettisivu.org
 
äiti minäkin
noin kolme vuotta sitten näin unen,jossa mummoni isui sänkyni laidalla ja minä siinä vieressä.Mummolla oli ihan pikkuruinen vauva sylissä.Kysyin mummolta,että "kenekäs vauva tuo on?"Mummo vastasi:"minun syntymätön vauvani,mutta annan sen nyt sinulle".Seuraavana päivänä soitin äidille ja kerroin unesta,äitini kertoi että mummo oli joskus saanut vauvan,joka ei ollut selviytynyt,kun syntyi keskosena.N.7kk tuon unen jälkeen istuin sairaalassa meidän pikkuinen keskosvauva sylissäni.Hän selvityi.
 
Einäin
Mä näin muutama viikko sitten unta, että puhuin toisella paikkakunnalla asuvan ystäväni kanssa puhelimessa ja hän kertoi, että hänen työnsä toisella paikkakunnalla loppuu aikaisemmin kun alunperin piti ja hän lopettaa puhelun, kun viimesiä muutokamoja tullaan hakeen. Noh, enkös saanut juurikin tietää, että ystäväni muuttaa takaisin kesällä, vaikka vasta jouluntienoilla alunperin piti. :D Hassua. :)
 
gjh
Alkuperäinen kirjoittaja gjh:
Meillä menee laitteet itsestään päälle telkkarit, lelut sun muut ja osa ei suostu sammumaan normaalisti. N. kaks viikkoa sitten keitin kahvia ja sivusilmällä katsoin että taapero konttaa siinä vieressä.. Samaan aikaan takaa kuuluikin ääntä ja katsoin taakse.. Siellä se meidän muksu istui.. Enpäs tiedä mikä konttasi vierestä.. Tänään aamulla tutti pyöri lattialla vaikka oltiin toisella puolella huonetta sohvalla.. Enkä keksinyt mitään mistä se olisi voinut esim. tippua..
Tähän vielä lisää...
Banaani terttu oli tippunut lattialle, enkä keksi mitään järkevää selitystä siihen. Pihakiikku myös keinui melko kovaa itsekseen..

Tulen laittelee lisää aina kun tapahtuu..
 
enne
Tässä yksi monista. Näin ens alkuun, siis. Taannoin olin kävelemässä maalla,
menin hiljaiista pikkutietä, jossa ei enää kuljeta. Yhtäkkiä näin tien vieressä
selvän ristin pienessä puussa, kiinnitin huomiota siihen, koska äitini on kertonut
meillä päin asuneesta vanhemmasta naisesta, joka näki metsässä kulkiessaan
ristin, se oli polulla hänen kulkiessaan, siitä hän tiesi miehensä kuolleen.
Ja niin kävi.
Siihen vanhaan aikaan kun kännyköitä ei ollut.
Kävin kävelyllä vielä vähän kauempana ja kun tulin takaisin päin,
näin taas pienessä puussa selvän ristin, siis nyt toisella puolella tietä.
Ei mennyt kuin muutama päivä kun mummuni kuoli, sitä ne ristit tiesivät.
Myös yksi sisaruksistani sai eteensä ristin, ihan yhtäkkiä tikut hypähtivät
ristiin. Tästä tapahtumasta oli enää pari päivää mummun kuolemaan.
Luonnossa voi siis tulla meille ihmisille viestejä näin.
Myöhemmin, jonkun kuukauden päästä kävelin samaa tietä.
Samoja ristejä en enää löytänyt.
 
enne
Laitan vielä yhden "varastostani". Isäni kuoli muutama vuosi sitten. Kerran iltayöstä olin
katsonut toisessa huoneessa tv:tä. Katsoin hetken ja päätin sitten mennä nukkumaan, sammutin tv:n napista ja se pimeni.
Vähän ajan päästä huomasin valoa toisessa huoneessa kun olin aikeissa mennä
nukkumaan.
Menin katsomaan, tv oli kytkeytynyt itsestään päälle.
Tv:ssä alkoi juuri sarja "Näkymätön mies".
Katsoin hetken ja sammutin.
Näkymätön mies oli avannut tv:n ja siellä tuli "näkymätön mies".
Isäni oli just tuollainen, jekuntekijä.
 
Hmm
En nyt tiedä ovatko nämä pelkkää kuvitelmaa vai sattumaa, mutta menköön.

Ensimmäinen koirani (väritykseltään musta) oli minulle todella rakas, kuin sisarus. Se kuitenkin vanhana sairastui niin vakavasti että se piti lopettaa. Aamulla kun oltiin lähdössä viemään sitä viimeiselle matkalle eläinlääkäriin, oli nouseva aurinko tumman oranssi, osittain punainen.

Pari kuukautta koirani kuoleman jälkeen heräsin yöllä (mikä ei ole mitenkään epätavallista, nukun aika kevyesti yleensä) ja jostain syystä katsoin sängyn viereen missä koirani oli useimmiten nukkunut. Siinä näkyi täysin musta koiran siluetti sykkyrälle käpertyneenä hämärässä huoneessa. Jostain syystä säikähdin hieman, ajattelin että ei se voi olla ja käännyin takaisin nukkumaan.

Aamulla olin varma, että olin vain kuvitellut ja että siluetti oli varmaan kuulunut toiselle koirallemme. Kuitenkin seuraavana yönä, kun tämä toinen koiramme (joka on vaalean ruskea) tuli sängyn viereen nukkumaan ja laitoimme valot pois, huomasin että se pimeässä huoneessakin näkyy melko vaaleana ja siluettikin on ihan selvästi erilainen; pidemmät korvat ja kuono, laihempi yms.

Haluan ainakin ajatella, että rakas ystävä käy välillä vieressä nukkumassa. :)
 
enne
Se on totta(ylläolevalle). Ystäväni koira kuoli traagisesti pari vuotta sitten.
Pari viikkoa sen jälkeen menimme taas sinne kylään, ensimmäistä kertaa tämän
lemmikin kuoleman jälkeen.
Oli yö, en muista olinko juuri silloin hereillä, ilmeisesti koska kuulin
kuinka tämän koiran selkeä tassutteluääni kuului.
Samalla lailla kuin ennenkin, kuulin kuinka koira tassutti olohuoneesta meidän
huoneeseen päin.
Myös ystäväni kuuli tämän.
 
vaaka77
En itse niinkään mutta äiti näkee enneunia mm. kuolemista.

Näki unta isästään, että sen lapsuuden kodin katua pitkin tuli kolme tummiin pukeutunutta synkän näköistä miestä.. kun kääntyi talon pihaan, kysyi niiltä -mitä te sinne menette, ja ne vastas -me tultiin hakeen sun isääs. Vähän tän jälkeen vaarillani todettiin syöpä, johon kuoli.
Äidistään näki unta, että oli lähdössä meiltä pois kylästä, käveli auton luo vähän murheellisen näköisenä ja siellä odotti vaarini (joka oli siis kuollut muutama vuosi aiemmin). Yks ilta mummu sitten oli meillä kylässä tätini kanssa, ja pois lähteissä äiti oli kattonu ikkunasta kuinka mummu käveli ihan samanolosesti autolle päin ja äiti oli muistanu sen unen.. seuraavana päivänä ilmotettiin että mummu oli kuollu edellis-iltana sydänkohtaukseen.

Karmein uni mitä se on kertonu, oli eräästä kaukaisemmasta sukulaisesta (setäni vaimon isä), jota ei kovinkaan usein ollu nähnykään. Näki, että postimies toi ovelle mustan kirjekuoren jossa oli kutsu tämän henkilön hautajaisiin. Seuraavana päivänä saatiin kuulla että kyseinen mies oli kuollu aamulla sydänkohtaukseen!

Vanhempani asuu talossa jonka isänisäni rakensi 60-luvun alkupuolella. Hän kuoli jo useita vuosia ennen syntymääni, mutta kuin vanhempani alkoi seurustella ja äitini oli ensimmäisillä yövisiiteillä tuolla talossa, niin eräänä aamuna kun ketään muita ei ollut koko talossa, kumpikin heräsi askelten ääniin. Niitä kuului ehkä 10 ja ikäänkuin lähestyen makuuhuoneen ovea. Isäni meni tutkimaan kaikki paikat läpi kotasin muttei ketään näkynyt. Äiti arvelee että appiukko siinä kävi katsastaan taloon tullutta miniää..
Vieläkin vähän kammottaa olla yksin öisin siinä talossa...yritän välttää jos mahdollista.

Kun asuttiin pojan kanssa vielä vuokratalosäätiön kämpässä ja poika oli semmonen että just osas seistä pinnasängyssä, niin yks aamu kun loikoilin sängyllä kaikessa rauhasaa, se pillahti yhtäkkiä kamalaan poruun ja osoitti ovelle/eteisen käytävään päin.. en nähny mitään eikä siinä kohtaa käytävän seinässä ollu mitään taulua tms. jota ois voinu osottaa.

Isäni näki enneunta pojastani,.. olin juuri samana päivänä tehny positiivisen testin mutten ollu kertonu asiasta vielä kellekään. Äitini naureskeli sillon sitä unta, että -mikähän lie poika sekään oli, eihän meille enää mitään voi tulla.. Minä myhäilin itsekseni että taidanpa tietää...

Äitini on kertonut mummostaan, siis mun isomummosta, että ennen mun syntymää teki punasen vauvan neulepuvun ja sano äitille, että -tässä on sitten sille sun tytölle.. Äiti ihmetteli, koska sukupuoli ei ollu tiedossa. Isomummoni kuoli vähän ennen kun synnyin. Olin juuri oppinut puhumaan (olin niin pieni etten muista tätä ), mutta yhtäkkiä aloin hokemaan isomummoni koko nimeä vaikka ei siitä mitenkään oltu meillä puhuttu, eikä nimeä mainittu.. äiti epäileekin että sielu on jotenkin siirtyny muhun, kun oon kuulema niin samanolonenkin kuin isomummo oli..
 
JONSERED Karhunkantaja
Tein eilen rummun, josta tuli "hieman" venkura. Äsken pyysin sitä pyöreämmäksi, se sanoi "sproing" ja yritti ryhdistäytyä.

Ei mitään yliluonnollista siis tänäänkään.
 
äiti
Mulla tuli noin vuosi sitten valehtelematta käsivarrenpaksuinen ja puolimetrinen paska. Meinasin kuolla, luulin ettei se millään tule ulos ja sitten kun tuli niin luulin ettei se katkea.

Ei mennyt myöskään pytystä alas vaan minun piti pilkkoa se vessaharjalla. Olin vanhempieni luona kylässä.
 
rane
Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:
noin kolme vuotta sitten näin unen,jossa mummoni isui sänkyni laidalla ja minä siinä vieressä.Mummolla oli ihan pikkuruinen vauva sylissä.Kysyin mummolta,että "kenekäs vauva tuo on?"Mummo vastasi:"minun syntymätön vauvani,mutta annan sen nyt sinulle".Seuraavana päivänä soitin äidille ja kerroin unesta,äitini kertoi että mummo oli joskus saanut vauvan,joka ei ollut selviytynyt,kun syntyi keskosena.N.7kk tuon unen jälkeen istuin sairaalassa meidän pikkuinen keskosvauva sylissäni.Hän selvityi.
hmm, eli olet synnyttänyt ukkisi siittämän lapsen?
 
Minä en usko henkimaailman juttuihin, mutta mies uskoo (tai ehkä hän on vähän saanut minuakin "vedettyä" siihen mukaan).

Äitini näki unen, jossa hänen sängyn vierellään seisoi kasvoton naishahmo valkoisessa, pitkässä kaavussa. Hahmo ei sanonut mitään, ei tehnyt mitään. Äitini (joka ei myöskään usko henkimaailman juttuihin) pyysi minua kysymään mieheltäni, mitä uni mahtaisi tarkoittaa. Mieheni sanoi, että joku äidin lähipiiristä kuolee tai sairastuu vakavasti ja kyseessä on naisihminen ja hän on tullut kertomaan sitä äidilleni. Oltiin äidin kanssa vähän, että "Joo, niin just varmaan" eikä siis uskottu.
Unesta meni ehkä 1,5 viikkoa, kun saimme tietää, että äidin läheinen serkku (nuori naisihminen) on saanut tietää, että hänellä on MS-tauti. Vähän kylmäsi :/

Mammani taas on kertonut, että samana päivänä ja suurinpiirtein samana hetkenä, kun hänen äitinsä kuoli, mammani puhelin soi, mutta kukaan ei sanonut sanaakaan puhelimessa. En tiedä, uskonko.
 
Väärässä paikassa(ko)?
Olimme puolisoni ja kaveripariskunnan kanssa eräässä tapahtumassa ja yöpyminen järjestettiin paikan päällä jossain kristillisessä opistossa. Puolisoni on uuspakana, itse olen hyvin skeptinen agnostikko, toinen kaveri on ateisti ja hänen puolisostaan en tiedä, mutta tiedän että hän uskoo enkeleihin.

Puolisoni ja miespuolinen kaverini valvoivat koko yön yleisessä tilassa, kun taas me tytöt menimme huoneeseemme nukkumaan. Näin pitkin yötä todella järkkyjä ja sekavia painajaisia, joissa minua joko jahtasi tai puri joku kauhea olento, ihmiset tappoivat toisiaan, joku sytytti tulipalon jonne jäi porukkaa kirkumaan, yms. todella sairaita unia. Ikinä en ole nähnyt yhtä ahdistavia unia (tai en ainakaan muista nähneeni.) Lisäksi heräsin joskus aamuyöstä siihen että sieraimeni olivat ihan tukossa enkä saanut nenän kautta lainkaan henkeä. Nuhaa ei ollut.

Kaverini sai kuitenkin nukuttua yön vaikeuksitta. Hmmmm.
 
vieras
Näin unta maailmanlopusta, aurinko oli kirkas ja liikkui nopeasti tavaalla, kuu oli jotenkin tuhoutunut tai muuttunut oudoksi ja taivalla näkyi pahoja merkkejä.
Itse otin rusketusta tuon auringon alla meidän parvekkeella, olin jo muutenkin hyvin ruskettuneen näköinen. Mukana oli mm. setäni ja isäni.
Todella yliluonnollista, koska en ikinä rusketu eikä setäni taatusti tulisi meille kylään, mutta hyvät fiilikset jäi
 
Onni
Näin unta, jossa serkkuni sanoi esittelevänsä minulle tulevan puolisoni. Näin miehen, hiustenvärin ja vaatteet, mutta kasvot olivat epätarkat. Yritin kysellä nimeä, mutta serkkuni vain vastasi, että ajallaan se selviää.
Lähes sama uni toistui parin kuukauden päästä, kasvot vain olivat selkeämmät ja etunimen ensimmäisen kirjaimen sain selville.
Tästä pari kuukautta ja sama juttu toistui: tällä kertaa kasvot olivat enää hiukan epätarkat ja sain tietää sukunimen ensimmäisen kirjaimen.
(Nämä kaikki löytyvät päiväkirjastani)

Viimeisestä unesta kului pari kuukautta, kun tapasin oikeasti kyseisen henkilön ensimmäistä kertaa elämässäni. Ihmettelin, miksi hän näyttää ja tuntuu tutulta, mutta vasta muutama viikko tämän jälkeen muistin uneni ja näytin merkintäni päiväkirjasta myös hänelle. Suhteemme alkoi ensitapaamisestamme, yhdessä olemme olleet jo lähes 10 vuotta.
 
Elviira
Nämä on kyllä jänniä tarinoita, huhuh. :O Hieman harhauduin, vaikka piti tenttiin lukea... :D Heheh.

Noh, mistäs minä aloittaisin. Itse uskon melko avoimesti siihen, että elämä jatkuu tämän varsinaisen maallisen elämänkin jälkeen. Uskon, että fyysisen ruumiimme kuoltua, meistä jää silti jäljelle jotain. Osa siirtyy valoon, osa jää taakse, syystä tai toisesta. Ihmiset ovat valitettavasti kovin kyynisiä, ja osa pitää suurinpiirtein hulluna, jos vaan mainitseekin tällaisista jutuista. :D Vaikka tällaiset ilmiöt minua pelottavatkin, niin silti ajattelen, etteivät ne itseasiassa edes ole niinkään yliluonnollisia, vaan ainostaan luonnollisia, elämään kuuluvia asioita. Emme vain näe ihan kaikkea, aivomme eivät ole läheskään tarpeeksi kehittyneet siihen.:)

En ole itse kovinkaan uskonnollinen ihminen (en edes kuulu kirkkoon), ja jotenkin suhteeni uskontoon on nyt jotenkin määrittelemätön. Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä. Mutta uskon, että on olemassa hyviä sekä niitä pahoja voimia.

Nyt itse tarinoihin. En ole mitään valtavan kammottavaa kokenut koskaan, mutta täytyy kyllä sanoa, että spiritismiä en kyllä enää ikinä kokeilisi. Olen nyt 23, ja muistan, kuinka joskus 11-12 vuotiaina kokeiltiin sitä ihan mielenkiinnosta. Enempää yksityiskohtiin menemättä totean, että en yhtään ihmettele, että joku voi siinä ns. seota, sillä niin järjettömiä asioita tapahtui meidänkin pelimme aikana. Ulko-ovista hajosi lukot, keittön kaapin ovet sinkoilivat auki jne. Lisäksi en usko yhdenkään skeptikon selityksiä siitä, kuinka lasi spiritismilaudalla liikkuu yksinkertaisesti siksi, että pelaajat sitä työntävät alitajuisesti. Nimittäin meidän lasimme liikkui ilman kenenkään sormia siinä yläpuolella. Ja vielä se jäi mieleen, että teimme pelilaudan tuolloin vanhasta leivinpaperista :D, jossa oli repeämiä yms. "esteitä" lasin kulkemiselle. Noh, meidän lasimme oli niin näppärä, että kun se kohtasi paperissa töyssyn, se peruutti, yritti uudestaan töyssyn yli, ei taaskaan onnistunut, peruutti uudestaan, yritti taas... Kunnes pääsi yli, ja jatkoi kirjoittamistaan.

Sitten toinen tapaus. Perheemme rakastettu ja pitkäikäinen koiravanhus menehtyi minun ollessa 12-vuotias, vuoden 1999-lopulla. Ei mennyt kuukauttakaan, kun meillä jo pelehti uusi suloinen koiranpentu kodissamme. Noh, kuitenkin, noin vuosi vanhan koiramme kuoleman jälkeen, näin vanhan koiramme olohuoneessamme, nuuskimassa mattoa, pyörimässä ympyrää ja hakemassa hyvää makuupaikkaa. Kun se ei sitä löytänyt, tassutti se leppoisasti eteistä kohti, ja katosi. Tiedän 110 % varmuudella, ettei kysessä ollut uusi, nuori koiramme. Kyllä kuka tahansa erottaa toisistaan 13- vuotiaan ja alle 1-vuotiaan koiran. Kyyneleet tulvivat silmiini tuolloin, sillä vanha koiramme oli minulle niin rakas. Olimme samanikäisiä, ja tulleet molemmat samoihin aikoihin kotiimme, minä synnäriltä pikku käärönä, ja koiramme pienenä pentuna. :´) Koira oli minulle hyvin rakas, ja vieläkin, 10 vuotta myöhemmin, silmiini nousee kyyneleitä, kun ajattelen miten kovasti sitä ikävöinkään.


Näen myös enneunia, en kovin usein, mutta joskus. Olen nähnyt unessa mm. sen, kun ajoimme kolarin (äiti ajoi, pikkuveljeni istui etupenkillä, minä takapenkillä). Näin kolaria edeltävänä yönä unta, että oli talvi, ja minä luistelin(?) :D pitkin kylätietämme, ja yhtäkkiä vastaan kaahasi miltei tyhjästä maasturi, jonka nokkaan törmäsin kovaa vauhtia, ja sitten lensin vauhdilla muutamalla voltilla auton yli maahan. Seuraavana päivänä sitten ollessamme kaupungilla, ajoimme äidin autolla kolarin -maasturin kanssa. En muistanut untani tuolloin, mutta noin pari tuntia myöhemmin, kun matkasimme kotiin siviilipoliisiauton takapenkillä, muistin unen, ja taisin vähän kiljahtaa ääneen. Tunne oli melko käsittämätön.

Tässä joitakin kuukausia sitten kevättalvella näin unta, jossa matkustajalentokone syöksyi maahan, itse olin siellä kyydissä. Unessa kuoli joitakin ihmisiä, mutta ei kaikki matkustajat. Aamulla heräsin ahdistuneena, ja totesin puoliksi vitsillä itsekseni, että "Jaahas, katotaas uutisista, että missä päin on kone syökynyt maahan!" No, sain auki Iltalehden etusivun, niin jo lööpit huutaa etusivulla, että matkustajalentokone on syöksynyt maahan (en kuollaksenikaan muista että missä päin maailmaa), ja kaiketi 11 ihmistä menehtyi.

Deja vu- ilmiöt ovat joskus todella voimakkaita ja pitkiä. Välillä -tätä tapahtui todella paljon yläaste- ja lukioikäisenä- jaksot saattavat kestää useita minuutteja. Tiedän tasan tarkkaan mitä joku sanoo, tekee, kuka tulee ja menee missäkin jne. Etiäisiä olen kokenut kerran, vähän ennen kuin äitini tuli töistä. Asuin tuolloin vielä vanhemmillani, ja olin itse tietokoneella (siitä ei näy ulko-ovelle). Kuulin, kuinka ulko-oven kahvaa jostain kumman syystä renkattiin ylös-alas jonkun aikaa (ajattelin sen olevan outoa käytöstä äidiltäni), ja vähän ajan päästä ulko-ovi aukaistiin kokonaan, ja se paiskattiin kiinni, ja muutama kävelyaskel kuului menevän eteiseen. Sitten täysi hiljaisuus. Katsoin kelloa, ja se oli 14:55, ja äitini työvuoro päättyi klo 15.00. Ihmettelin ja huhuilin hetken. Menin katsomaan: ei ketään missään. Reilun 15 minuutin kuluttua sitten äitini tuli oikeasti kotiin, ja täysin samat ilmiöt toistuivat nyt oikeasti: kahvan renkutuksia myöten. Kysyin äitiltä vielä, että miksi sä kahvaa renkkasit, ja sanoi sen olleen jotenkin "puolilukossa", tai silleen, että piti vaan vähän renkata, että sen sai auki.

Muistan, että näin pienenä (ikähaarukka 3-6?) monasti sellaisia hyvin aidontuntuisia unia, jossa heräsin siihen, että tuntemattomat ihmsiset seisoivat hiljaa rivissä sänkyni vieressä, ja vain tuijottivat minua. Nämä ihmiset olivat usein sellaisia vähän häilyviä, ja yleensä hiljaa katosivat pois. En tiedä, olivatko ne unia, vai mitä.

Minulla on usein aavistuksia erinäisistä asioista: mitä tapahtuu seuraavaksi jne. Joskus vaan tiedän esim., että tänään se-ja-se ihminen soittaa minulle, ja aina niin tapahtuu. Joskus, jos vaikka avaan radion, niin saatan ajatella mielessäni ennen avaamista, että "Nyt siellä soi se-ja-se- biisi, ja aina se biisi on soinut.

Olen nähnyt monet kerrat unta, jossa olen täysin tuntemattomissa paikoissa (taloissa, pihoissa, asunnoissa) joissa en ole ennen käynyt, ja sitten joskus myöhemmin tosielämässä olen päätynyt noihin paikkoihin oikeasti.

 
Elviira
Hehe, tuli mieleen ihan semmonen hassu juttu, jonka joskus jossain lääkis- dokumentissa kuulin. Siinä sanottiin, että välittömästi kuoleman jälkeen, ruumiinpaino laskee n. 20 g. Ja lääkärin mukaan tämä ei johdu siitä, että ihmisellä kuoleman jälkeen nuo ruumiintoiminnot..ööh..toimii :D Mutta jotain poistuu ihmisen fyysisestä ruumiista, jotain 20 g verran.
 

Yhteistyössä