Kertokaas taas yliluonnollisia kokemuksia!

  • Viestiketjun aloittaja sirtuuna
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 16:16 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 16:13 NakkiFakiiri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 15:21 LionMum kirjoitti:
http://personal.inet.fi/koti/tmiettinen/kummitus.jpg

No löytyskö tuolta paremmin...
sori,mut minä en saa tuosta kasvoja,vaikka kuinka kattoisin :ashamed:
Oikealla oviaukossa aivan selkee naama. VALKOINEN soikea kasvo jossa mustat silmäkuopat, kyömynenä ja viivasuu. :eek:

juu,kyllä minä se valkosen siitä hoksin,ja nyt ku noin selkeesti selostit,niin tosiaan siinä näkyy silmäkuopat yms :eek: :eek: karsee...
 
vakkari harmaana
Mun mielestä se on ihan lapsen näkönen se kummitus siinä kuvassa.

Mulle on tapahtunut vaikka mitä, varsinkin heti isän kuoleman jälkeen. Esineet tippuili ja vaihto paikkaa. Kerran tippu TV kun olin toisessa huoneessa ja kerran levähti eteisen kaapista isän työkalupakki lattialle ja levälleen, kun olin päiväunilla. Siinä vaiheessa otin vain kengät jalkaan ja painun ovesta pihalle. Ei ollu kiva herätys, vieläkin nousee tukka pystyyn. Nämä kaikki tapahtu ennen lasta kun asuin vielä yksin.
Kun vauva tuli, kuulin makkarista kuiskailua ja vauva jokelteli vastaan. Ihan kun oisi joku ollut pitämässä vauvalle seuraa. Tätä tapahtui muutamankin kerran, ja sanoin siitä exällekin.

Myös eräs pieni esine viskattiin päähäni kun tein ruokaa. Pääsiäismuna! Isälläni on huumorintajua, ja oli aina kova kujeilemaan kuten minäkin olen. Mutta voisi vähän ajatella..

Asun siis isäni vanhassa asunnossa, kuten olen asunut siitä asti kun kuoli.

Yhtään ei kyllä pelota, päinvastoin. Nyt ei ole vieraillut aikoihin. Kyllä sen tuntee jos on ollut piipahtamassa. Lapseni on alkanut puhua "ummetuksesta", eli kummituksesta, ja ei uskalla mennä yksin toiseen huoneeseen välillä. En sitten tiedä miksi, mutta on tullu mieleen, oisko ollut jotain kokemuksia, vai kuuluuko se vain ikävaiheeseen. B)
 
piipero2
Meijän 2,5v tyttö on alkanut aina välillä hoemaan "äijä" (jolla kutsuu mieheni kavereita) Viimeksi eilen,kun mies vielä töissä, yhtäkkiä kesken leikin sano äijä tuli ja meni aukaseen tuulikaapin oven. Ei ollut ketään. Kävin oikeen pihalla katsomassa, ei ketään missään.

Lisäksi piharappusilla käy välillä siivouskummitus. Tuhkakuppeja on tyhjennetty ja välillä kokonaan viety. Tänään oli käsipaperia ja joitain tumppeja rappusilla.

Välil laittaa vaan miettiin, että mitä helv...ttiä! Kaikki sattuu aina niin, että oon yksin lasten kans. Kiva niitä sit miehel kertoo... :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 15:21 LionMum kirjoitti:
http://personal.inet.fi/koti/tmiettinen/kummitus.jpg

No löytyskö tuolta paremmin...
onks siel jotain ihan kaameeta? En uskalla avata ku mies ei oo kotona...noloa, varsinkin keskellä kirkasta päivää... :ashamed: :whistle: :D :ashamed: :ashamed:
 
LionMum
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 16:49 Sankkuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 15:21 LionMum kirjoitti:
http://personal.inet.fi/koti/tmiettinen/kummitus.jpg

No löytyskö tuolta paremmin...
onks siel jotain ihan kaameeta? En uskalla avata ku mies ei oo kotona...noloa, varsinkin keskellä kirkasta päivää... :ashamed: :whistle: :D :ashamed: :ashamed:
No ei kai nyt sellasta mistä ei hengissä selviäis. :D
Mun muksut ja jotain ylimääräistä, mitä siellä ei pitäis olla.<br><br>
 
No uskalsin kattoa (läpsäsin äkkiä hiirtä ja varovasti avasin silmät :LOL: )
niin mun on tunnustettava että kuinka kattoin ja kääntelin päätäni ja kohdistin ja en kohdistanu niin en saanu selkoa. Jonkun vaalean möykyn kyllä mikä varmaan on karmee kun jälkeen päin hokaa, mut mun täytyy varmaan kattoo sitä uudestaan, josko se mullekkin aukeis :D <br><br>
 
rouva heinämäki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:48 Pia81 kirjoitti:
onko kellekkään tullu sellasta et ihan kun olis eläny joskus sen hetken?tai siis sellanen tyhmä et aivan kuin olis niinku ollu siinä hetkessä aikasemmin ja kaikki mitää tekee tuntuu et tekee uudestaa..no en tiiä tajusko tosta selityksestä mitään mut kuitenkin itellä ollu tommosia tyhmiä hetkiä joskus..
Minulla tulee tallaisia tuntemuksia silloijn tällöin
 
Piusma
Itselle on sattunut muutama "omituinen" kokemus. Muistan elävästi, kun olin aikanaan yksin kotona. Veljeni oli jossain omilla reissuillaan ja isä ja äiti oli jossain pikkujouluissa. Eli oli siis talviaikaa. Kattelin telkkua olkkarissa, kun yhtäkkiä kuulin, kuinka joku koputti kuistin oveen. Ensin aattelin, että kuulin väärin, mutta sitten se koputus kuului uudestaan. Laitoin telkkarin äänetömälle ja menin peloissani nurkkaan kyyhöttämään. Koputus kuulu taas ja sitten keksin, että soitan meidän papalle. Isovanhemmat asui siis ihan meidän lähellä, n.200 metriä. Soitin sille ja sanoin, että tulla äkkiä meille, että joku on oven takana ja koputtelee. Se tuli saman tien, eikä ketään näkyny mailla eikä halmeilla. Lumessakaan ei ollut jalanjälkiä. Lähdinpä siitä sitten mummolle ja papalle yöksi, koska en uskaltanut olla enää isossa talossa yksin...

Erään ystäväni kotitalossa puolestaan kumittelee. Siellä meille on sattunut jos jonkinnäköisiä juttuja...
 
mun ollessa 16 näin kerran yöllä sänkyni vieressä mustan hahmon joka sai mussa kamalan kuoleman pelon aikaan.herätin äitini ja kerroin hänelle ja ei mitään ja aamulla puhuimme asiasta lisää ja hän sanoi että ei mitään hätää kaikkihan on terveitä ja famulla on vaan sappikivi leikkaus ensiviikolla mikä on ihan pikku juttu.no mä en päässyt pelostani eroon ja vollottelin seuraavan viikon että joku kuolee ja vanhemmat tais leimata mut jo hulluksi.kunnes famun leikkaus oli ohi ja tuli tieto että todella laajasti levinnyt sisäelin syöpä ja elin aika viikon kaksi.sitten famuni kuoli ja vieläkin pelkään jos se hahmo vielä mulle ilmaantuu :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 18:44 Piusma kirjoitti:
Itselle on sattunut muutama "omituinen" kokemus. Muistan elävästi, kun olin aikanaan yksin kotona. Veljeni oli jossain omilla reissuillaan ja isä ja äiti oli jossain pikkujouluissa. Eli oli siis talviaikaa. Kattelin telkkua olkkarissa, kun yhtäkkiä kuulin, kuinka joku koputti kuistin oveen. Ensin aattelin, että kuulin väärin, mutta sitten se koputus kuului uudestaan. Laitoin telkkarin äänetömälle ja menin peloissani nurkkaan kyyhöttämään. Koputus kuulu taas ja sitten keksin, että soitan meidän papalle. Isovanhemmat asui siis ihan meidän lähellä, n.200 metriä. Soitin sille ja sanoin, että tulla äkkiä meille, että joku on oven takana ja koputtelee. Se tuli saman tien, eikä ketään näkyny mailla eikä halmeilla. Lumessakaan ei ollut jalanjälkiä. Lähdinpä siitä sitten mummolle ja papalle yöksi, koska en uskaltanut olla enää isossa talossa yksin...

Erään ystäväni kotitalossa puolestaan kumittelee. Siellä meille on sattunut jos jonkinnäköisiä juttuja...
Piusma, kerro lisää...? Nää on ihan karmivia! :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 16:45 Petrarka harmaana kirjoitti:
B) :D


Fangiksen juttu oli KARSEEE!!!! :/
Joo :( jätti jälkensä ja vasta vuosia siitä alko helpottaan, eli ihan parina viime vuonna. Kyllä niiden kokemusten jälkeen jäi paha maku suuhun. :eek: Ei muutaku kädet ristissä ja Jumala sytämmessä :D :heart:
 
Piusma
No mm. se tavallinen tarina on sattunut monesti, että joku kulkee ovesta ja paukauttaa sen kiinni, mutta ketään ei kuitenkaan koskaan näy. Sitten on käynyt monesti niin, että kuuluu omituista kolinaa ja niinku jokin tavara kaatuis.

Kerran oltiin kavereiden kanssa pelattu spiritismiä, kun yöllä heräsin tunteeseen, että mulla oli ihan hirveän kylmä. Nukuin selkä huoneeseen päin ja tiesin, että joku seisoo siinä selän takana sängyn vieressä, mutta vaikka kuinka yritin kääntyä, en vaan voinu. Sitten vähän ajan päästä ulko-ovi (joka oli lukittu ja sen sai auki ainoastaan sisältä) aukes ja laitettiin kiinni ja mulle tuli taas lämmin. Arvatkaa oliko hieman järkyttynyt olo sen jälkeen..?? :/ :whistle: :x
 
Voisin kertoa äitin yhden kokemuksen. Äiti asui isäpuolen kanssa Ruotsissa ja mä Suomessa mummulla. Mun äiti tiesi sydämessään et mun isä oli kuollut kun:

äiti ja isäpuoli oli keittiössä. Kasettisoitin oli päällä ja tuli äidin ja isäpuolen äänittämää musaa. Yht äkkiä nauha alkoi soittaan isän puhetta ja äitini ja isäni nuoruuden aikasta laulua joka oli heidän yhteinen ns romanttinen laulu.
Äiti ja isäpuoli hätkähtivät ja äiti alkoi itkee ja sanoi:" *piip* on kuollut!!!"
Kelasivat nauhaa ja se laulu ja isän puhe olivat kadonneet nauhalta. Ei niitä ollut edes kukaan koskaan sinne äänittänytkään!!!! Se puhe ja musiikki vain alkoi soimaan vaikkei niitä nauhalla ollut! :eek: :'(
Ja, olihan isä sitten kuollut, Suomessa. Kukaan ei vielä sitä tiennyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 22:04 Piusma kirjoitti:
No mm. se tavallinen tarina on sattunut monesti, että joku kulkee ovesta ja paukauttaa sen kiinni, mutta ketään ei kuitenkaan koskaan näy. Sitten on käynyt monesti niin, että kuuluu omituista kolinaa ja niinku jokin tavara kaatuis.

Kerran oltiin kavereiden kanssa pelattu spiritismiä, kun yöllä heräsin tunteeseen, että mulla oli ihan hirveän kylmä. Nukuin selkä huoneeseen päin ja tiesin, että joku seisoo siinä selän takana sängyn vieressä, mutta vaikka kuinka yritin kääntyä, en vaan voinu. Sitten vähän ajan päästä ulko-ovi (joka oli lukittu ja sen sai auki ainoastaan sisältä) aukes ja laitettiin kiinni ja mulle tuli taas lämmin. Arvatkaa oliko hieman järkyttynyt olo sen jälkeen..?? :/ :whistle: :x
Huiiiiiii!! :eek: ja noi FANG-ANNin (?) jutut oli kans ihan hirmu karmivia :eek: Tarttis olla nukkumassa jo, mut en mä hirvee mennä kun ukko kattoo vielä leffaa...jostain syystä kammottaa :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 22:09 MendedHearts kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 22:04 Piusma kirjoitti:
No mm. se tavallinen tarina on sattunut monesti, että joku kulkee ovesta ja paukauttaa sen kiinni, mutta ketään ei kuitenkaan koskaan näy. Sitten on käynyt monesti niin, että kuuluu omituista kolinaa ja niinku jokin tavara kaatuis.

Kerran oltiin kavereiden kanssa pelattu spiritismiä, kun yöllä heräsin tunteeseen, että mulla oli ihan hirveän kylmä. Nukuin selkä huoneeseen päin ja tiesin, että joku seisoo siinä selän takana sängyn vieressä, mutta vaikka kuinka yritin kääntyä, en vaan voinu. Sitten vähän ajan päästä ulko-ovi (joka oli lukittu ja sen sai auki ainoastaan sisältä) aukes ja laitettiin kiinni ja mulle tuli taas lämmin. Arvatkaa oliko hieman järkyttynyt olo sen jälkeen..?? :/ :whistle: :x
Huiiiiiii!! :eek: ja noi FANG-ANNin (?) jutut oli kans ihan hirmu karmivia :eek: Tarttis olla nukkumassa jo, mut en mä hirvee mennä kun ukko kattoo vielä leffaa...jostain syystä kammottaa :kieh:
Tossa ukolle just sanoin et järkee munkin herkkänä lukea teidän muiden juttuja pimeellä :D mutkumutku.
 
tämä sattu kaks vuotta sitte ku oltiin vasta muutettu tähän meidän taloon.
Mie heräsin yöllä siihen että meän lattia narisi aivan kun joku ois kävelly siinä. No unenpöpperöisenä ensin aattelin et mies tuli iltavuorosta kotiin, kello kun oli kakstoista ja sillä iltavuoro loppu siihen aikaan. sit tajusin et hetkinen mieshän onkin yötöissä ja sen pitäis tulla kotiin vasta aamulla. Mie sitte lähin hiipparoimaan ja tarkistamaan et kuka siellä kävelee mut ketään ei ollu missään. menin sit takasin nukkumaan.
parin päivän päästä mieheni jutteli naapurin kanssa, jonka mummo on asunut tässä talossa ennen meitä. Naapuri selitti miehelleni, että ne on nähneet monesti mummonsa täällä talossa ja pihassa kävelevän ja touhuilevan kaikenlaista. ( ei kai tässä muuten mitään ihmeellistä oo, mut se mummo oli kuollu jo useampi vuosi aikasemmin ennen ku me muutettiin tähän.) Naapuri jatko selostustaan ja sanoi että eilen ne sit näki ku se mummo käveli tuota tietä pitkin pois täältä, eli oli jättänyt tän paikan.
Tässä meidän talossa oli ollut jo yhet omistajat meijän ja tuon mummon välissä, eli aika pitkään se mummo oli täällä pyöriny. Mut miepä luulen et syy siihen miksi se mummo lähti johtuu siitä että me uskotaan Jeesukseen. Senpä takia mie en sitä sillon yöllä pelännytkään vaikka olin ihan varma et kuulin jonkun kävelevän, mie tiesin että olen turvassa.
 
Piusma
Joskus oon nähny ihan todellisen tuntuista unta mun kuolleesta mummosta. Muistan kerrankin, kuinka unessa sanoin hälle, että miten voit olla täällä? sähän olet kuollut. ja ne on ollu sellasia unia, että musta tuntuu, etten ole kyllä oikeasti nukkunut. kaikenlaista oon mummovainaan kanssa jutellu "unissani"
 
Kerronpa oman kummitusjuttuni. :)
Olen nähnyt mustan hahmon sänkyni vieressä en tiedä (eikä tullu ees mielee kysyä) mitä se siinä teki mutta kamalaa oli.

Yhden kerran sillo nuorempana heräsin siihen että joku huutaa mun nimeäni tai itseasiassa kuiskailee. Luulin sen olevan äitini ja lähdin äitii etsimään että mitäköhän asiaa sillä on mutta en löytänyt. Sitten huomasin että äiti ei ole kotona. Muutamaa tuntia myöhemmin sairaalasta soitettiin että äitini on ajanut tieltä ulos. (ei kyllä tapahtanut mitään kamalan vakavaa. )

Sitten muutaman kerran olen kanssa heräänyt siihen että joku soittaa ovikelloa ja mennyt ovelle ja siellä ei ole ollut ketään.

Yhden kerran kun ajoin kotiin syksyllä kun oli myöhä ja oli usvaa näin selvästi että tien reunassa on jotain.Rupesin jarruttelemaan Kun pääsin 'sen' kohdalle niin se katosi tosta noin vaan. ;) Tiedä häntä vaikka joku elukka ois ollu mutta kaupungissa niin isoja. hmm..
 
Paupeli
Hui kauhia mitä juttuja!! :eek: Sukat pyörii jaloissa vaikka on päivä :D
Mullakin pari tarinaa kerrottavana...

Äitini kertoi että kun olin 5vuotias,meillä oli tapana käydä kävelyllä vanhalla rantatiellä jonka varrella oli autio talo.Talossa oli kuulemma asunut joskus mies jolla oli ollut hevonen.Mies oli tarun mukaan kuollut hevosensa jalkoihin kun hevonen oli pillastunut.
Eräänä päivänä olimme taas kävelyllä,kun olin yhtäkkiä pysähtynyt talon luo ja iloisesti sanonut että ´äiti,saanko mennä silittämään tuota heppaa?
Äitini oli hämmästynyt ja kysynyt että ´mitä heppaa?´ Olin vastannut ja sanonut että ´tuota valkoista hevosta,se on näyttää kiltiltä´ Ätini oli vakuuttanut että ei siellä mitään hevosta ole ja olimme jatkaneet matkaa.Itse en muista asiasta juurikaan,paitsi satunnaisesti päähäni on tullut ns.´flässi´ aitauksessa seisovasta valkoisesta hevosesta.Mitä lie... :D

Mummini kertomaa taas on kun hänen isänsä oli vastikään kuollut niin mummin äitipuoli oli nähnyt unta missä isovaari oli pyytänyt vaimoaan kanssaan parvekkeelle.Heidän yhteisessä talossaan siis.Vaimo oli kieltäytynyt ja sanonut ettei voi koska siitä ei hyvää seuraa.Vaari oli pyytänyt ja pyytänyt mutta vaimo ei ollut suostunut.Uni päättyi siihen kun mummini äitipuoli heräsi parvekkeensa edestä.Parvekkeen ovet olivat auki,vaikka ne luonnollisesti olivat laitettu kiinni.Unissakävelyä siis.Mikä lie johdattanut hänet sinne? =)

Kolmas tarina on myös mummini kertoma ja se oli tapahtunut hänelle itselleen.
Mummi oli 40-vuotias kun eräs 25 vuotias nuorukainen oli kauhean rakastunut häneen =) Hän kosiskeli mummia harva se päivä mutta eihän mummi toki suostunut,olihan ikäeroa melkein 20vuotta.
Eräänä päivänä mies sitten ajoi moottoripyörällä kolarin ja kuoli.
Mummia jäi kovasti vaivaamaan että pärjääkö mies nyt tuonpuoleisessa ja onko hänellä kaikki hyvin.Kuukausia onnettomuuden jälkeen mummi oli jatkuvasti nähnyt miehestä unta ja asia vaivasi häntä.Eräänä yönä mummi heräsi kun tunsi jonkun koskettavan häntä.Huoneessa kävi kylmä virtaus ja mummia palelsi.Hän ´heräsi´ ja näki miehen istuvan sängyllään ja silittävän häntä.Mies hohti valkoista valoa.Mummi säikähti ja tiputti herätyskellonsa pöydältä lattialle.Mies sanoi rauhallisella äänellä että hänellä on kaikki hyvin ja ei ole mitään pelättävää enää.Sitten mummi heräsi ja oli aamu.Hänen ikkunallaa istui valkoinen kyyhkynen ja herätyskello oli edelleen lattialla =) Siitä lähtien mummi ei enää nähnyt miestä unissaan.

Näitä on mielestäni ihana kuunnella vaikka pelottaakin niin pirusti :LOL: Näihin jää koukkuun :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:46 muumimamma harmaana kirjoitti:
mun yks mieleltään sairas sukulainen oli kerran hokenut illalla että mummu on tuolla pihalla, päästäkää mummu sisään, no kukaan ei ollut nähnyt mitään ja olettanut että omiaan höpisee. Aamulla oli tullut suruviesti että tämä mummo oli yöllä kuollut. Asui siis ihan eri taloudessa.
Olen joskus miettinyt että kenen kanssa minun skitsofreeninen vanha tätini juttelee?
 
Mimmim harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 22:04 Piusma kirjoitti:
No mm. se tavallinen tarina on sattunut monesti, että joku kulkee ovesta ja paukauttaa sen kiinni, mutta ketään ei kuitenkaan koskaan näy. Sitten on käynyt monesti niin, että kuuluu omituista kolinaa ja niinku jokin tavara kaatuis.

Kerran oltiin kavereiden kanssa pelattu spiritismiä, kun yöllä heräsin tunteeseen, että mulla oli ihan hirveän kylmä. Nukuin selkä huoneeseen päin ja tiesin, että joku seisoo siinä selän takana sängyn vieressä, mutta vaikka kuinka yritin kääntyä, en vaan voinu. Sitten vähän ajan päästä ulko-ovi (joka oli lukittu ja sen sai auki ainoastaan sisältä) aukes ja laitettiin kiinni ja mulle tuli taas lämmin. Arvatkaa oliko hieman järkyttynyt olo sen jälkeen..?? :/ :whistle: :x
Joo, nää spiritismin jälkeen tapahtuneet jutut on kammoja. Äitini on kertonut, että hänen kaverinsa kouluiässä joskus kokeili spiritismiä ja tuli sen jälkeen niin vauhkoksi, että joutui hoitoon.
 

Yhteistyössä