Hui kauhia mitä juttuja!!
Sukat pyörii jaloissa vaikka on päivä
Mullakin pari tarinaa kerrottavana...
Äitini kertoi että kun olin 5vuotias,meillä oli tapana käydä kävelyllä vanhalla rantatiellä jonka varrella oli autio talo.Talossa oli kuulemma asunut joskus mies jolla oli ollut hevonen.Mies oli tarun mukaan kuollut hevosensa jalkoihin kun hevonen oli pillastunut.
Eräänä päivänä olimme taas kävelyllä,kun olin yhtäkkiä pysähtynyt talon luo ja iloisesti sanonut että ´äiti,saanko mennä silittämään tuota heppaa?
Äitini oli hämmästynyt ja kysynyt että ´mitä heppaa?´ Olin vastannut ja sanonut että ´tuota valkoista hevosta,se on näyttää kiltiltä´ Ätini oli vakuuttanut että ei siellä mitään hevosta ole ja olimme jatkaneet matkaa.Itse en muista asiasta juurikaan,paitsi satunnaisesti päähäni on tullut ns.´flässi´ aitauksessa seisovasta valkoisesta hevosesta.Mitä lie...
Mummini kertomaa taas on kun hänen isänsä oli vastikään kuollut niin mummin äitipuoli oli nähnyt unta missä isovaari oli pyytänyt vaimoaan kanssaan parvekkeelle.Heidän yhteisessä talossaan siis.Vaimo oli kieltäytynyt ja sanonut ettei voi koska siitä ei hyvää seuraa.Vaari oli pyytänyt ja pyytänyt mutta vaimo ei ollut suostunut.Uni päättyi siihen kun mummini äitipuoli heräsi parvekkeensa edestä.Parvekkeen ovet olivat auki,vaikka ne luonnollisesti olivat laitettu kiinni.Unissakävelyä siis.Mikä lie johdattanut hänet sinne? =)
Kolmas tarina on myös mummini kertoma ja se oli tapahtunut hänelle itselleen.
Mummi oli 40-vuotias kun eräs 25 vuotias nuorukainen oli kauhean rakastunut häneen =) Hän kosiskeli mummia harva se päivä mutta eihän mummi toki suostunut,olihan ikäeroa melkein 20vuotta.
Eräänä päivänä mies sitten ajoi moottoripyörällä kolarin ja kuoli.
Mummia jäi kovasti vaivaamaan että pärjääkö mies nyt tuonpuoleisessa ja onko hänellä kaikki hyvin.Kuukausia onnettomuuden jälkeen mummi oli jatkuvasti nähnyt miehestä unta ja asia vaivasi häntä.Eräänä yönä mummi heräsi kun tunsi jonkun koskettavan häntä.Huoneessa kävi kylmä virtaus ja mummia palelsi.Hän ´heräsi´ ja näki miehen istuvan sängyllään ja silittävän häntä.Mies hohti valkoista valoa.Mummi säikähti ja tiputti herätyskellonsa pöydältä lattialle.Mies sanoi rauhallisella äänellä että hänellä on kaikki hyvin ja ei ole mitään pelättävää enää.Sitten mummi heräsi ja oli aamu.Hänen ikkunallaa istui valkoinen kyyhkynen ja herätyskello oli edelleen lattialla =) Siitä lähtien mummi ei enää nähnyt miestä unissaan.
Näitä on mielestäni ihana kuunnella vaikka pelottaakin niin pirusti
Näihin jää koukkuun