Kerro huono kampaamokokemuksesi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaSilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
menin vaalennukseen, oli punertava värjäys taustalla.katottiin värikartasta sopuiva sävy. nainen piti 40min vaalennusainetta ja olin aivan vetyperoksidikamala.sanoin etten huoli tätä, se kysyi värjätääönkö ja laittoi vaaleenruskean sävyn. maksoi sitten 150e kun muija laskutti virheensä korjausvärinkin. tein valituksen omistajalle muttei auttanut.

niin ja tukka oli sitten ihan sika kuiva ja pilalla. nyt siitä on vuosi ja alkaa pikkuhiljaa olla tukka kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ai niin toinen kauhea kokemus oli kun yritettiin blondata tukkaa. Sanoin kampaajalle että hiukset on värjätty mustaksi, niin ei sitten vaivautunut tekemään värinpoistoa vaan yritti suoraan laittaa blondausaineet päähän. No senhän tietää mitä siitä seurasi----> kusenkeltainen/oranssi tukka. Istuin siellä tuntikausia ja päänahka huusi jo hoosiannaa. Seuraavana aamuna sitten sama ruljanssi uusiksi. Lopputulos oli kamala..latvat keltaiset ja juuri vitivalkoinen.

Värinpoisto voidaan tehdä myös vaalennusjauheella.
Mustasta ei kyllä valitettavasti ihan hevillä saa puhtaan vaaleaa. Ikäviä tosiasioita, ei kampaajan vika....

Hyvä kampaaja kertoo mitä voidaan tehdä ilman, että lopputulos on hirveä. ammattitaitoinen kampaaja ei varmasti suostu tekemään, jos ei ole varma, että lopputulos on hyvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ai niin toinen kauhea kokemus oli kun yritettiin blondata tukkaa. Sanoin kampaajalle että hiukset on värjätty mustaksi, niin ei sitten vaivautunut tekemään värinpoistoa vaan yritti suoraan laittaa blondausaineet päähän. No senhän tietää mitä siitä seurasi----> kusenkeltainen/oranssi tukka. Istuin siellä tuntikausia ja päänahka huusi jo hoosiannaa. Seuraavana aamuna sitten sama ruljanssi uusiksi. Lopputulos oli kamala..latvat keltaiset ja juuri vitivalkoinen.

Mielestäni on lähinnä vastuutonta kampaajalta luvata asiakkaalleen, että mustasta tukasta edes saisi yhdellä kerralla kauniin vaalean.
Värinpoisto kun tehdään, siihen saa varata aikaa muutamia kertoja. Värinpoistossa hiukset vaalenevat punaisesta oranssin kautta keltaiseen (siis aina vaikka lähtökohta olisikin kuinka musta tahansa). Eikä mustaa väriä saada koskaan kerralla tasaisen vaaleaksi. Juuri noin kuin kuvailitkin värjäyksessä tulee käymään, tuon jälkeen vasta laitetaan väri päähän.

Normaalisti kampaajat eivät kyllä suostu edes moiseen hommaan että vaalennettaisiin musta tukka kerralla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
paha silmä,mikä kampaamo kyseessä?käyn itekin itiksessä kampaajalla

Se missä pääsee heti leikkuuseen ilman ajanvarausta. mikähän sen nimi nyt sitten oli... kakkos kerroksessa ihan kangaskaupan lähellä.

Siellähän on monia kampaajia töissä, että ehkä ne kaikki ei ole semmosia. Luulen, että leikkaus olis mennyt ihan hyvin, jos mulla ei itsellä ois ollut mitään mielikuvaa siitä mitä haluan. Kun halusin vain etutukkaa lyhemmäksi.
Joo tiedän paikan,oon itekinkäyny siellä pari kertaa ja tokalla kerralla musta tuntu et se kampaaja ei keskittyny täysillä mun kuontaloon..hmm,sillä välin ku istuin värit päässä,niin se parturoi kahdet muut hiukset ja sit pesuvaiheessa halus iskeä lisää väriä joihinkin kohtiin,mitään selittämättä :o Mun mielestä kampaajan pitäs keskittyä yhteen asiakkaaseen kerrallaan..Mutta rahaahan se niille vaan on.. :whistle:

Mulla on kaveri töissä just tuossa kyseisessä liikkeessä, ja ainakin mun kohalla se tekee tota että se laittaa useamman asiakkaan hiuksia samaan aikaan....et liekö ollu sama tyyppi kyseessä :) Ja mä oon taas huomenna menossa sille leikuuttaa ja värjäämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ai niin toinen kauhea kokemus oli kun yritettiin blondata tukkaa. Sanoin kampaajalle että hiukset on värjätty mustaksi, niin ei sitten vaivautunut tekemään värinpoistoa vaan yritti suoraan laittaa blondausaineet päähän. No senhän tietää mitä siitä seurasi----> kusenkeltainen/oranssi tukka. Istuin siellä tuntikausia ja päänahka huusi jo hoosiannaa. Seuraavana aamuna sitten sama ruljanssi uusiksi. Lopputulos oli kamala..latvat keltaiset ja juuri vitivalkoinen.

Värinpoisto voidaan tehdä myös vaalennusjauheella.
Mustasta ei kyllä valitettavasti ihan hevillä saa puhtaan vaaleaa. Ikäviä tosiasioita, ei kampaajan vika....

Hyvä kampaaja kertoo mitä voidaan tehdä ilman, että lopputulos on hirveä. ammattitaitoinen kampaaja ei varmasti suostu tekemään, jos ei ole varma, että lopputulos on hyvä.


Joo, toki se aina asiakkaalle kerrotaankin, että mitä on mahdollista saada ja kuinka monta käsittelyä se tulee vaatimaan.
Usein (yleistämättä, mutta nuoria tyttöjä monesti) asiakas on värjännyt kotiväreillä tukkaa mustaksi vuosien ajan, ja sitten olettaa kampaajan taikovan sen hetkessä ja puoli-ilmaiseksi platinablondiksi.
 
no ok, kaikki meni hyvin kunnes olin sen pöntön alla joka kuumottaa ja sit alko tosiaan kuumottaa ja sit alko jo haiskahtaa palaneelle, huusin siinä vaiheessa kampaajaa, mut en saanu vastausta ja sit oli pakko repiä se pönttö pois ku poltti niin pirusti ja ku olin sen ottanu pois ni kampaaja tuli ulkoa, oli käyny pikasella tupakilla, no se oli kallis reissu, mun päänahka paloi mustaksi ja karrelle ja oli kipeä tosi kauan.
Eikä kampaaja edes pahoitellu, maksu oli 180mk.
Veimme asian äitini kanssa kuluttaja-asiamiehelle ja saimme summan takaisin.
Koska kampaaja ei saa poistua työpaikasta siksi aikaa kun asiakas on kuumalaitteen alla.
 

Yhteistyössä