Kerro huono kampaamokokemuksesi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaSilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PahaSilmä

Vieras
Ihan vain lohduttaaksesi minua, että en ole ainut. Minulla on nyt posken kohdalla semmoinen kauhtuneen näköinen kohta. :/
(ja hiuksia piti vain tasoittaa)
Mitäpä sinulla?
 
Ei vitsit... No kerran maksoin kyllä ihan ylihintaa aivan täysin nolla lopputuloksesta: olin ihan saman näköinen kampaajalta lähtiessäni, kuin sinne mennessäni. Ja maksoi jonkun 140 euroa... |O
 
18-vuotiaana uudella paikkakunnalla menin vaan yhteen kampaamoon ja pyysin permiksen ja leikkauksen - selattiin vanhan, siis tosi vanhan kampaajan kanssa tuntikausia lehtiä kun haettiin sopivaa mallia :whistle: myöhemmin selvisi, että kaikki tantat lähtivät samannäköisinä ko. kampaamosta :whistle:

Täti poltti permisaineella tuosta otsatukan kohdalta niin pahasti, että se alkoi pikkuhiljaa sänkiintymään ja loputa ajatin sänkitukan koko päähän (aika pitkistä hiuksista) - hulluna pitivät sillä kylällä, mutta vaihtoehdot oli aika vähiss :headwall:

Myöhemmin vasta kerrotiin, ettei siihen kampaamoon kukaan täysijärkinen mene, lähinnä miehiä ikänsä parturoinut se täti.
 
Eikö oo kamalaa. mihin sitä uskaltaa mennä enää leikkauttamaan hiuksia...

Tää kampaaja sanoi, että mun hiukset on edellisen kerran "väärin" leikattu. Olin käynyt suomenmestaruustason kampaajalla, joka oli kerran mukana silläsilmällä ohjelmassakin.
Että tuskin oli väärin leikattu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Eikö oo kamalaa. mihin sitä uskaltaa mennä enää leikkauttamaan hiuksia...

Tää kampaaja sanoi, että mun hiukset on edellisen kerran "väärin" leikattu. Olin käynyt suomenmestaruustason kampaajalla, joka oli kerran mukana silläsilmällä ohjelmassakin.
Että tuskin oli väärin leikattu.

Miten hiukset voi leikata väärin? Siis muuten, kuin hiusten omistajan näkökulmasta katsoen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Eikö oo kamalaa. mihin sitä uskaltaa mennä enää leikkauttamaan hiuksia...

Tää kampaaja sanoi, että mun hiukset on edellisen kerran "väärin" leikattu. Olin käynyt suomenmestaruustason kampaajalla, joka oli kerran mukana silläsilmällä ohjelmassakin.
Että tuskin oli väärin leikattu.

Miten hiukset voi leikata väärin? Siis muuten, kuin hiusten omistajan näkökulmasta katsoen?

Sepä se. Kampaajan mielestä etutukka lähti liian takaa. Kampaaja saikin tukan näyttämään todella hölmöltä, koska ei föönannut etutukkaa eteen, vaan sivuille, niin että se näytti todella hölmöltä. :headwall:
 
Mulla oli vuosisadan hiustenlähtö ekan IVF-hoidon jälkeen. Menin Helsingissä sitten kampaajalle siinä toivossa, että hänellä olisi mulle jotain vinkkejä tai edes sanoisi että en tule kaljuksi.

Sain miehen kampaajakseni ja olin innoissani, kun ajattelin heti, että on varmasti alansa huippuja :D :ashamed:

Ei hän tiennyt mistään mitään, hiustenlähdön syistä saati hormonaalisista jutuista. Hän vain harjasi ja repi ja repi ja mä melkein itkin kivusta ja siitä, että viimeisetkin hiukset viedään päästä. Mulla on silkkimäinen hiuslaatu, joka takkuuntuu aina pesun jälkeen. Hän ei säälinyt yhtään vaan oli tosi kovakourainen.

Olishan ne lähteny jossain vaiheessa irti kuitenkin, mutta kokemus oli järkky :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Mulla oli vuosisadan hiustenlähtö ekan IVF-hoidon jälkeen. Menin Helsingissä sitten kampaajalle siinä toivossa, että hänellä olisi mulle jotain vinkkejä tai edes sanoisi että en tule kaljuksi.

Sain miehen kampaajakseni ja olin innoissani, kun ajattelin heti, että on varmasti alansa huippuja :D :ashamed:

Ei hän tiennyt mistään mitään, hiustenlähdön syistä saati hormonaalisista jutuista. Hän vain harjasi ja repi ja repi ja mä melkein itkin kivusta ja siitä, että viimeisetkin hiukset viedään päästä. Mulla on silkkimäinen hiuslaatu, joka takkuuntuu aina pesun jälkeen. Hän ei säälinyt yhtään vaan oli tosi kovakourainen.

Olishan ne lähteny jossain vaiheessa irti kuitenkin, mutta kokemus oli järkky :/


Joo, näin mullakin tämä mukamas "osaava" kampaaja repi hirveästi. Raapi päänahkaa harjalla ja kampasi korvatkin. kun huomautin, hän tokaisi vaan että varmaan sen takia sun tukkas onkin väärin leikattu, kun se kampaaja ei ollut harjannut huolellisesti.
:|
 
13v. halusin elämäni ensimmäisen (ja viimeisen) permanentin.
Tein kampaajalle selväksi että hyvin loivaa kiharaa. Noh, niin kävi että kauhean neekerisäkkärän kanssa sieltä kotiin lähdin ja itku oli kauhea. :/
 
Menin miekin uudella paikkakunnalla kampaajalle. Leikkaus ja värjäys raidoilla tehtiin. Mä olin siellä neljä tuntia! Oikeesti, nuori ja tosi kiva kampaaja, mutta että siellä joutu tuntitolkulla istumaan. Ja olin sinä aikana ainoo asiakas...:o Väri oli sellanen tosi syvä tumman ruskea (melkein musta) ja raitojen piti sopia värin kanssa yhteen. No raidat olikin melkeen vitivalkoiset. Huippuna vielä se, että se teki jakauksen mun otsatukkaan raidottaessaan ja laitto sit ne raidat etummaisiin hiuksiin kummallekin puolelle (eli samaan kohtaan). Kun laitoin pannan päähän ja otsahiukset olivat jakauksen sijasta takana, niin keskellä otsaa oli sellanen kolmen-neljän sentin levynen valkoinen raita. Mä poljin kampaajalta suoraan Robinhoodiin väriä ostamaan...:D

Kuulin myöhemmin paikkakunnalta saamiltani ystäviltä, että varuskunnan siilipäätkin välttivät kyseistä kampaajaa alennuksesta huolimatta, kun eivät jaksaneet istua parturoitavina paria tuntia. Vanhojen mummojen suosikkikampaaja kuulemma
 
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
paha silmä,mikä kampaamo kyseessä?käyn itekin itiksessä kampaajalla

Se missä pääsee heti leikkuuseen ilman ajanvarausta. mikähän sen nimi nyt sitten oli... kakkos kerroksessa ihan kangaskaupan lähellä.

Siellähän on monia kampaajia töissä, että ehkä ne kaikki ei ole semmosia. Luulen, että leikkaus olis mennyt ihan hyvin, jos mulla ei itsellä ois ollut mitään mielikuvaa siitä mitä haluan. Kun halusin vain etutukkaa lyhemmäksi.
 
Opiskeluaikana varasin ajan kampaamoon, jossa olin käynyt ennenkin ja hyväksi havainnut. (Opiskelijana sitä piti tarkkaan miettiä mihinkä huiman opintotukensa laittaa) -Menin paikan päälle sovittuna ajankohtana ja ei ollutkaan tuttu kampaaja sakset kädessä. No, luottavaisin mielin annoin ohjeet leikata hiukseni kerroksittain. Lopputulos oli järkyttävä, oli kuin olisi ollut portaat takaraivossa; se oli sen "kampaajan" käsitys kerroksittain leikkaamisesta, Yön itkettyäni marssin kampaamoon ja ilmoitin itse omistajalle tyytymättömyyteni. Sekin oli järkyttynyt "apulaisensa" kädenjäljestä. Oisin saanu uuden ilmaisen leikkuun, mutta jostain syystä tyydyin haluamaan rahat takaisin..
 
Olin ottamassa väriä, raitoja ja hiusten leikkuukin tuli sillin kyseeseen, siis koko hela hoito.

Ensin se parturi-täti värjäs KOKO pään tummalla, ja antoi vaikuttaa sen 40-50minsaa, pesi pois ja kuivas.

Sitten se kaivoi esiin foliot ja teki raidat, antoi vaikuttaa TAA sen saman ajan :laugh: pesi pois.

Sitten leikkas, ja kauan leikkaskin.

Yhteensä aikaa meni 3,5 tuntia, eli oli ihan tuskanen reissu!!!!
 
Kulmat kävin värjäyttämässä, toivoin ettei kauhean tummat tulisi, ruskeat. Mustat oli kuin mitkä, eipä siinä auttanut..olen vaan ihan vaalea ja eihän niitä piiloon saanut mitenkään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
paha silmä,mikä kampaamo kyseessä?käyn itekin itiksessä kampaajalla

Se missä pääsee heti leikkuuseen ilman ajanvarausta. mikähän sen nimi nyt sitten oli... kakkos kerroksessa ihan kangaskaupan lähellä.

Siellähän on monia kampaajia töissä, että ehkä ne kaikki ei ole semmosia. Luulen, että leikkaus olis mennyt ihan hyvin, jos mulla ei itsellä ois ollut mitään mielikuvaa siitä mitä haluan. Kun halusin vain etutukkaa lyhemmäksi.
Joo tiedän paikan,oon itekinkäyny siellä pari kertaa ja tokalla kerralla musta tuntu et se kampaaja ei keskittyny täysillä mun kuontaloon..hmm,sillä välin ku istuin värit päässä,niin se parturoi kahdet muut hiukset ja sit pesuvaiheessa halus iskeä lisää väriä joihinkin kohtiin,mitään selittämättä :o Mun mielestä kampaajan pitäs keskittyä yhteen asiakkaaseen kerrallaan..Mutta rahaahan se niille vaan on.. :whistle:

 
Kerran erehdyin menemään semmoiseen mummo-kampaajalle, joka leikkasi hiukset siten niinkuin olisi ollut potta päässä leikatessa, siis semmoinen pyöreä malli. aivan kamala. ehdotti siihen vielä permanenttia, mutta onneksi en antanu tehä. tää oli joskus 80-luvun lopulla.
 
Volumeplus käsittely

Kampaaja joka kerta kun kävin suositteli, kun on semmonen uusi ja tukea antava käsittely ja joka kerta sanoin etten halua mitään kiharaa, mutta tosiaa on siis vain tukea antava todella loiva käsittely, joten lopulta suostuin. Käsittely tehtiin pääli ja sivuhiuksiin ei taakse tulos oli ydinräjähdyssieni, "todella kihara anitahirvospilvi" takaa suora ja sitten se pilvi, myös etuhiukset tietenkin olivat piikkisuorat. pari päivää jouduin kulkemaan hattupäässä koska sitä ei saanut suoristumaan ja ainoa "parannuskeino" oli ottaa loppuihinkin hiuksiin tämä hyvin loiva volumekäsittely. Kampaaja meni vaihtoon kesti hetken ennenkuin menin uudelle kampaajalle joka oli heti sanomassa sinulla onkin näissä ollut oikein kihara permanentti, jolloin selitin ettei minulla ole kiharoita hän kuvittelee omiaan minulla on vain loiva tukea-antava käsittely, ne oli hirveät! Käsittelyn piti pysyä max 3 kk hiuksissa koska oli ihankevyt käsittely, totuus oli se että ne kiharat piti kasvattaa pois..

Toinen kauheus oli blondaus, miten ammattitaitoinen kampaaja edes ehdottaa, koska näkihän sen jo kauas ettei meikäläiselle sovi keltainen blondi..

Sitten juu mikkihiirietuhiukset.

sama tyyppi ei oikein osannut leikata veitsellä vaan se sattu ihan hirveästi. Selvisi paljon myöhemmin kun seuraava kampaaja sai suostuteltua siihen että leikataan veitsellä ettei sen kuulu sattua..


Nykyään mun hiukset leikkaa mun mies fiskarsseila, ja oon ollu tyytyväinen
:)

 
Kaikkein kamalin oli varmaan se kun menin ihan fiksuun kampaamoon ja siellä joku venäläinen (nainen puhui huonosti suomea) leikkasi mun tukan. Luulin että tulee hieno kun niin kauan kesti mutta mitä vielä... kamala muka kerrostettu, toinen puoli ihan erilainen kuin toinen.
Menin heti seuraavana päivänä toiseen kampaamoon pelastamaan sen mitä pelastettavissa oli. Kyllä harmitti kun olin niin pitkään niitä hiuksia kasvattanut ja sitten joku törppö pilasi ne kerralla.
 
Ai niin toinen kauhea kokemus oli kun yritettiin blondata tukkaa. Sanoin kampaajalle että hiukset on värjätty mustaksi, niin ei sitten vaivautunut tekemään värinpoistoa vaan yritti suoraan laittaa blondausaineet päähän. No senhän tietää mitä siitä seurasi----> kusenkeltainen/oranssi tukka. Istuin siellä tuntikausia ja päänahka huusi jo hoosiannaa. Seuraavana aamuna sitten sama ruljanssi uusiksi. Lopputulos oli kamala..latvat keltaiset ja juuri vitivalkoinen.
 
Mulla kokemus 7 vuoden takaa. Kyseessä ennen ihan kiva kampaaja, joka oli välissä äitiyslomalla. Sitten vaihtoi kampaamoa ja vanhingossa löysin hänet uudelleen. Varasin ajan ja olisin halunnut tukipermanentin hiuksiini. Hän sanoi, että ei kannata laittaa tukipermistä. Ehdotti pehmennystä. Mä sanoin, että haluan vain vähän kohotusta tukkaani, en halua yhtään kiharaa. Lupasi, että ei tule kiharaa. Vahvistin vielä, että jos pystyt lupaamaan, ettei tule _yhtään_ kihara, niin saat tehdä. Sanoi, että ei. Koko työn ajan hän haukkui vanhan kampaamon kolleegaansa ja kertoi tosi suureen ääneen hänen mielenterveysongelmistaan. Mielestäni ei kuulu mulle...

No, työ tuli tehdyksi ja tukkahan oli ihan kihara! Sanoin, että tästä tuli nyt kihara, vaikka sä lupasit, että ei tulisi. Oli sitä mieltä, että kunhan muutaman päivän pidät ja peset, niin kyllä se siitä. No mihinpä se siitä. Oli mulla sitten tosi kihara tukka, kunnes leikkasin kiharan pois. Ja ikinä en tuohon kampaamoon enää jalallani astunut ja neuvoin muitakin pysymään poissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
13v. halusin elämäni ensimmäisen (ja viimeisen) permanentin.
Tein kampaajalle selväksi että hyvin loivaa kiharaa. Noh, niin kävi että kauhean neekerisäkkärän kanssa sieltä kotiin lähdin ja itku oli kauhea. :/

Tää on muutes niin tyypillistä...mäki halusin sellasta loivaa ja afroa sain =(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ai niin toinen kauhea kokemus oli kun yritettiin blondata tukkaa. Sanoin kampaajalle että hiukset on värjätty mustaksi, niin ei sitten vaivautunut tekemään värinpoistoa vaan yritti suoraan laittaa blondausaineet päähän. No senhän tietää mitä siitä seurasi----> kusenkeltainen/oranssi tukka. Istuin siellä tuntikausia ja päänahka huusi jo hoosiannaa. Seuraavana aamuna sitten sama ruljanssi uusiksi. Lopputulos oli kamala..latvat keltaiset ja juuri vitivalkoinen.

Värinpoisto voidaan tehdä myös vaalennusjauheella.
Mustasta ei kyllä valitettavasti ihan hevillä saa puhtaan vaaleaa. Ikäviä tosiasioita, ei kampaajan vika....
 

Yhteistyössä