KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä en osaa kertoa omia jännäyspäiviäni kun ei ole vielä menkoista tietoa saatikka kierros pituudesta. Ennen raskautta ja keskenmenoa oli kutakuinkin 28 päivää. Sittenhän sen näkee :)

Katsoitteko muuten sen ranskalaisen 2-osaisen dokumentin sikiön kehityksestä syntymään asti. Kyllä itku tuli kun sitä katsoi. Varsinkin sen viikon kohdalla johon itse pääsi, tuntui kirpaisu sydämessä. Oli aika hienosti tehty sikiön oleilu masussa.

täällä taas! :D

En sitten tiedä olisiko itseänikään kannattanut tuohon listaan laittaa mutta antaa nyt sielä olla. :) Vaikka tietää ettei ole kun äääääärimmäisen pieni todennäköisyys että olisi raskaana niin aina se silti jännittää. :) Toivottavasti nyt olisi jo normaali tätivierailu niin pääsisi tosiaan ensi kierrossa kunnolla jännäämään.

Arvaatka muuten kuka sortui ostamaan ovistikkuja.... Ja just kun sanoin että en siihen rupea! :D NO joo, lähinnä ajattelin kokella toimiiko tämä toinen merkki minulla kun joskus kun kokeilin eräällä toisella niin ikinä en saanut vahvaa viivaa... Ja tulin kuitenkin raskaaksi. JOTEN katsotaan ensi kierrossa sitten miten ovisbongailut sujuu! ;) Jos nämä toimivat niin budjetin rajoissa sitten varmaan käytän jatkossakin koska olisihan se kiva tietää millon se ovis tarkalleen on.

Kiitoksia työpaikkatsemppauksesta! Edelleen olen tosi paniikissa mutta jos se siitä. Ruusa kyseli minkä ikäisiä lapsen ovat. Olen yö ja viikonloppu työntekijä, joten kaikki vuorohoitoa tarvitsevat lapset tulevat sinne. Tällä hetkellä nuorin on 8kk ja vanhin 5 -vuotta. Ja sitten kaikkea siltä väliltä.:) Toivottavasti nyt kaikki menisi hyvin, tuo olisi hyvä työ koulun ohella tehtäväksi.

oi että olen omaan napaan kirjoittelija taas...

Hihii, naureskelen täällä itsekseni maman vertauskuvalle. Reiän päällä istuminen... hahhahahhaaa.

Tarkoitatko Katzu maikkarilta tullutta dokkaria? Elämän ihme tms. Katsoin ihan lopun siitä ja kyllä kyynelehdin kun siinä niin elävästi kuvattiin vauvan maailmaan tuloa. Osasin juuri kuvitella miten meidän oma pikkuinen sieltä on maailmaan puskenut, sinnikkäästi hieman happivajeesta kärsien. Nyyh.

Ruusa: en minäkään millään pahalla ottanut sinun valeraskausajatuksia. Yhdyn tehiksen pohdintoihin, toivotaan että kohtumme eivät ole päättäneet olla vastaanottamatta enää uusia asukkaita.

Voi ei, mä en kertakaikkiaan saa enää ajatella vauvoja. Mun sydäntä riipii ajatus siitä, etten pääsisi enää tuoksuttamaan omaa vauvaa. Toki mun pikkuinen leikki-ikäinen vähän hellittää tuskaa, mutta kun se ei enää kovinkaan pitkiä tovia mun sylissä viihdy eikä sitä enää voi imettää. HUOH.

Nyt lähden kahville ennen kuin rupeen itkemään.

Jee, täällä pääkaupunkiseudulla paistaa AURINKO!

Heippa ihanaiset naiset! Ompas täällä ollu juttua monenlaista... vähän huonoa omatuntoa kannan kun en kykene kaikkia taaskaan huomioimaan... Jotenkin on ollut takkunen päivä, väsyttää ja ryydyttää kovasti.

hihittelen täällä maman vertausta pilkkimisen ja raskautumisen välillä xD ! Ältsin hyvä vertaus!!

Katzu: Onneksi unohdin katsoa sen dokkarin... olisin varmaan itkeny silmät päästäni, mun tapauksessa siihen ei paljon ärsykettä tarvita...

Ruusa: Kyllähän sitä miettii kaiken maailman oireita, että ovatko ne kenties vain mielikuvituksen ja kovan kaipuun tuottamia vai ei. Vai raskautumisen oireita vai ihan tavallisia kk kiertoon kuuluvia oireita... Kun sitä osais ihan vaan olla coolisti eikä pohtis päätään puhki... Miten ne jotkut tuleekin VAHINGOSSA raskaaksi...

Jännäilypäivät

antzi: 9-13.1.07
ÄssÄ: 10.1.07
Safiiri: 13.1.07
senora: 23.1.07

siin jatkoa ens viikon jänskislistaan, tungin itteni nyt tohon pvämäärän mukaan kun en ihan tarkkaan muista mihin päädyttiin... noh, siin se nyt kuitenkin on noin =D

ÄssÄ kp 20/27

Joo, noinhan se meni. Päivämäärillä pelataan.

Hauska tosiaan tuo pilkkivertaus. Mää en oo kuuna kullan valkeana saanu pilkittyä yhtään kalaa avannosta. Oon sillon tällön käyny kokeilemassa. Saapas nähdä, kuin kauan sitä tätä nelkkuprojektia sitte pilkitään...

Ja kp edelleen 19/28

Heipsis,

Voisin täydentää tuota kauriin tarinaa nimen alkuperästä, sikäli mikäli muisti pelaa oikein. Tosiaan vuosi sitten pähkäiltiin ihan samaa asiaa, ja sitten Miina löysi tänne tiensä vauvanhoitopuolelta. KERMIT kirjaimet tulivat muistaakseni sanoista KEskenmenon Raiskaamat MaMIT, mutta koska siinä oli negatiivinen fiilis, niin se muutettiin Keskenmenon Runnomat (Reippaat) MimMIT. Ja nyt tiedän, että tämä jälkimmäinen saattoi mennä vikaan (jostain syystä en muista tätä positiivisempaa muotoa :-) sillä minulla on mielikuva, että olisi puhuttu Reippaistakin Mimmeistä tai Mameista. Joka tapauksessa kirjaimet eivät mene sikäli loogisesti, että jokainen kirjain vastaisi yhtä sanaa. KERMIT tulee myös muppettien Kermitistä, sillä kukapa symboloisi uutta elämää paremmin kuin Muppetien ihana positiivinen sammakko :-)

Muistaisko Tiuhti tai anu tarkemmin miten nuo sanat meni?

Heipä hei taas....

Laskeskelin huvikseen noita tukia mitä saa kun on vanhempainrahalla ym. Kysyisinkin mielipidettänne asiasta. Kuten olette ehkä kirjoituksista huomannut, meillä on rahat tosi tiukilla ainakin nyt kun opiskelen. Laskeskelin että jos minä olisin töissä ja mies kotona, saisimme (jos siis ihme tapahtuisi ja lapsi syntyisi 2007) n. 700e enemmän kuussa..! Se on aikamoinen raha... Ja aika sama tilanne olisi jos lapsi syntyisi 2008, kuntosiaan opiskelen.. Eli siis järjellä ajateltuna, olisi ehdottomasti fiksumpaa että mies jäisi kotiin. MUTTA.. Ajatuskin että en saisi olla pienemme kanssa kotona kun 3kk on todella masentava... :( Mutta totuus on myös etten tiedä miten pystyisimme tämän asunnon pitämään niillä tuilla mitä saisin. Ihan kamalaa tällainen! Vaikka mitäs tässä stressaamaan kun ei ole raskaanakaan mutta kyllä näitä asioita tulee mietittyä välillä.

Miten koette asian lapsen kannalta? Itse olen sitä mieltä että äiti on aina äiti, mutta toisaalta rakastava isä on varmasti myös hyvä. Mutta entäs imetys ym? Toinen mitä olen miettinyt on, että aika kamalaa joutua viemään 8kk ikäinen lapsi hoitoon!!! Onko jollain sama tilanne? Se on kyllä huono/keskituloisten kurjuus nämä tuet... Varsinkin jos on talovelat alla... :( No toisaalta olen p-kodissa nähnyt että kyllä ne pienetkin pärjää, enemmän taitaa ongelma olla vanhemmilla. Mutta mutta, ikäviä asioita.

jatkan pähkäilyä! :) Saa ottaa kantaa ja sanoa mielipiteitä asiasta! Olisi kiva saada näkökantoja...

Tuosta rahatilanteesta... Meilläkää ei ainakaa tällä hetkellä paljolla juhlita. Olen siis hoitovapaalla ja saan sen reilun 300 euroa kuussa + lapsilisän. Isäntä töissä, saa n. 1800 kuussa käteen. Talon lainat meillä, joita pitäisi pystyä lyhentämään... Tällä hetkellä maksamme melkein vain korkoja, vain pienenpienen summan lyhennystä juuri tuon rahatilanteen takia. Nälkää tosin emme ole nähneet, mutta kuluja on.

Meillä se toivo että seuraava lapsi syntyisi ennen kuin tämä esikoinen täyttäisi 3 vuotta, jolloinka saisin samat äitiysrahat kuin hänestä... korjatkaa jos olen väärässä sillä tälläinen käsitys minulla on?? Siihen aikaan paiskin töitä kuin hullu, ja ne rahat tulisivat tarpeeseen. Muuten joudun käymää välillä töissä, ällöä, ei voisi vähempää kiinnostaa..... :( Enkä varmaan tienaisi edes yhtä hyvin että äitiysrahat olisivat yhtä hyvät.

Kiitos Sämpy ketjun nimen taustojen valoittamisesta. =)

Antzillapa on pähkinä purtavanaan. Mua harmittaa suunnattomasti että yhteiskunta ei tue paremmin kotiin jäämistä. Kehoitetaan kyllä lapsia tekemään, mutta sitten ei oteta vastuuta jatkosta. Olit aika hyvin pohtinut kaikkia näkökulmia asiaan ja päätös on teidän. Kuten sanoit, asiaa ei varmastikaan kannata sen syvällisemmin miettiä ennen kuin on raskaana, mutta periaatepäätöksiä voi asian tiimoilta jo pohtia etukäteen. Yllättävää kyllä sitä oppii pärjäämään vähemmälläkin ja siinä vaiheessa kun se lapsi syntyy menettää tavallaan muu maailma merkityksensä. Eli maallista mammonaa ei samalla tavalla haikaile. Asioilla on myös tapana järjestyä, eli eiköhän teilläkin palaset sitten loksahda kun alatte vauvaa odottamaan. Tänä vuonna on myös tullut jotain uudistuksia äitiyspäivärahaan ja muihin tukiin, joita en valitettavasti sen tarkemmin tiedä. Ilmeisesti ainakin minimiäippärahaan oli tulossa korotus ja tuen määrää oli yleisesti korotettu ensimmäiseltä kolmelta kuukaudelta. Kelan sivuilta löytyy lisää tietoa, kunhan sen ensin sieltä osaa esiin kaivaa.

Mulla on vastaavan tyyppiset pohdinnat meneillään, kuten tuossa muutama päivä takaperin jo kirjoittelin. Olen täysin kypsä töihini ja toivon että saisin siihen muutoksen aikaan. Kovasti olen ajanut asiaan eteenpäin nykyisessä työpaikassani, mutta nyt olenkin miettinyt sitä että mitä jos tässä vaikka raskautuisin heti. Olisi vähän noloa olla ensin suuna päänä vaatimassa ylennystä ja sitten ilmoittaa että by the way, jäänkin tässä piakkoin äippälomalle... Tällä hetkellä on kuitenkin sellainen fiilis, että aivan sama. Irtisanovat sitten mut jos siitä tulee ongelma. Mä haluan sen vauvan enkä mitään muuta. Ainakaan tällä hetkellä en muuta voisi enempää toivoa, ensi viikolla saattaa olla taas muut asiat mielessä... tuskinpa, mutta toivoisin että tää kauhea vauvakuume edes hetkeksi hellittäisi.

Mutta nyt lähden suihkuun. Kauniita unia ja oman kullan kuvia!

Vielä Sohville piti tulla sanomaan, että oikeassa olet. Saat saman äippärahan kuin edellisestä lapsesta, jos jäät uudelleen mammalomalle ennen tämän lapsen kolmivuotispäivää. Pidetään peukkuja että suunnitelmanne toteutuu!

heips! tällästä kyselisin kun mulla toi keskenmenon jälkeinen vuoto loppui lopulta kolmen viikon jälkeen, siis sunnuntaina mutta nyt olen pistänyt merkille runsaan valkovuodon. onko muilla ollu samoja kokemuksia tai tietääkö joku mistä voi johtua???? onneks maanantaina se kontrolliultra.
peetu

Huomenta kaikille!

Hienoa Peetu että vuoto on vihdoinkin loppunut! Mulla on ollut erikoisen limaisia nämä viimeiset kierrot ja itse olen ajatellut sen niin, että paikat siellä vaan korjaavat itseään mahdollista seuraavaa raskautta varten. Kysy tuota ensi maanantaina ultraavalta lääkäriltä, minuakin kiinnostaa asia.

Saiko Antzi nukuttua ollenkaan pähkäilyiltään? Piti vielä lisätä eilisiin pohdintoihin, että äiti on tietysti äiti, mutta kyllä lapsella on hyvä olla kun lähellä on joku turvallinen ja välittävä aikuinen. Ihan pienelle vauvalle on kaikkein tärkeintä, että hänen tarpeisiin vastataan antamalla ruokaa, syliä ja rakkautta ja vaihtamalla vaipat tarvittaessa. Tähän pystyy myös isäkin. =)

Turvallisista ihmisistä tuli mieleen, että musta on ollut tosi ihana havaita kuinka meidän 1v 5kk tyttö on selkeästi kiintynyt hoitotätiinsä. Tytteli harjoittelee kovasti puhumista ja lempparipuuhia on luetella hänelle tärkeiden ihmisten nimiä. Tähän listaan on nyt lisätty sekä hoitotäti että leikkikaveri sieltä hoidosta. Hellyttävää. Tyttö aivan hihkuu kun hän pääsee hoitoon. Nyt on jo tullut kuvioihin se ettei hän millään meinaa lähteä sieltä kotiin. Olitte siis aivan oikeassa kun lohduttelit mua että kaikki menee hyvin.

ÄssÄ, olen samaa mieltä etten voi ymmärtää miten joku voi tosiaan tulla vahingossa raskaaksi tai edetä raskaudessaan ties kuinka monennelle kuukaudelle autuaan tietämättömänä asiasta. Ei mahdu mun kaaliin.

Tällä hetkellä tuntuu taas tosi vaikeelta tää vauvahomma. Mulla hajoo pää kun ajattelenkin asiaa. Yritin niin kovasti olla stressaamatta, mutta nyt kun töissä on taas tää tilanne ettei täällä viitsisi millään olla niin siitä raskautumisesta on tullut mulle se pakotie... ja kun sitä väkisin yrittää vääntää ei seuraukset välttämättä ole hyvät. Huoh. Mua ei yhtään huvittaisi tikutella ovista ja tuntuukin siltä että taidan jättää sen touhun tässä kierrossa ja toivoa että normaalilla seksielämällä onnistuttaisiin.

Senora taisi muuten todeta kuinka hassua on, että tänne vuodattaa intiimeimmätkin asiat limoista ja seksielämästä, joista juttelisi ihan todella harvan kaverin kanssa. Teistä on kyllä tullut yllättävän tärkeitä mulle ja ihanaa että tällainen kanava höyryjen purkamiselle on.

Nyt täytyy taas vissiin (yöks) ruveta hommiin vaikka ei huvittaisi.

Mukavaa päivää teille kaikille!

Huomenia tyttelit! :-)

Peetu, tulee vaan mieleen, että ei se sitten ovislimoja jo olisi?

Niin, nuo raha-asiat on kyllä ikäviä silloin, kun niissä on huolia. Varmaan Antzi kannattais ajatella se asia niin, että jos tuo isän jääminen kotiin helpottaisi tilannetta sen verran, ettei olisi niin suurta murhetta, on se silloin vauvallekin parempi juttu. Mitä vähemmän ylimääräisiä huolenaiheita, niin koko perhe voi paremmin.
Kyllä imetyskin silti onnistuu. Jos maito tulee hyvin, voi lypsää päivän ajaksi pulloon. Aamulla ja illalla voi imettää. Ja kuten Jazz kirjoitti läheisyyttä ja hoivaa osaa antaa isäkin.

Ei ymmärrä tämäkään täällä niitä, jotka huomaamattaan raskautuvat ja odottavat pitkälle jne.
No, esikoisesta mulla kyllä kävi vähän niin. Oltiin yli vuosi yritetty ja varmaan pari negaakin siinä testattu pitkä kierto kun oli. Sitten jotenkin lähes unohti koko jutun. Siis minä, kyllä :-D Sitten kävikin niin, että pientä tuhruiluakin oli yhtenä päivänä, en tajunnut mitään, kun menkkoja vaan odottelin. Kuumeiluakin oli ja meinasin yhdet rapujuhlatkin jättää väliin sen takia. No, lähdin kuitenkin ja ihan kuten rapujuhlissa kuuluukin, niin raakaa kossua vedettiin. Tästä meni vielä varmaan parisen viikkooa ennen kuin sitten testailin. Taisi olla rv 7-8 jo silloin. Juu, tähänkin kun pääsis takaisin. Mutta ei tällä iällä! Silloin olin 24v.

Kiva kuulla, että Jazzin tyttelin hoitohommat sujuu noin hienosti. Harmi vaan, ettei työt maistu.
Minäkin olen huhtikuussa menossa töihin. Ystäväni ottaa pikkumiehen hoitoon. Hällä itsellä pieni ja vanh.loma loppuu just keväällä. On nyt siis 1,5v toi meitin kuopus. Mutta mulla se työntekolysti loppuu lyhyeen, kun kesäkuussa alkaa pitkähkö loma ;-) Syksyllä kyllä ehtii vielä joka tapauksessa töihin, kun ei äippälomaa nyt siihen kesäloman jatkeeksi heti saatu :-)

Tehis kp 5/?

Raha-asioiden miettiminen vetää tosiaan mielen aika mietteliääksi. Meillä oli ajatuksena saada neidille pikkusisar ennen kuin neiti täyttäisi 3. No toisin siis kävi ja täytyy vain sopeutua tähän tilanteeseen jollain tavalla. Itse ajattelin miettiä asioita tarkemmin vasta sitten kun ne ovat oikeasti ajankohtaisia. Toki niitä on tullut jo nytkin pohdittua, mutta minkäs teet kun lapsia ei tehdä vaan ne saadaan : )

Jännäilypäivät

antzi: 9-13.1.07
ÄssÄ: 10.1.07
Safiiri: 13.1.07
Ruusa: 14.1.07
senora: 23.1.07

Lisäsin nyt jonkinlaisen arvion testauspäivästä. Viimeksi luteaalivaihe oli sen 11 pvä, joten kaipa se täti tulee vierailulle ennne tuota 14. päivää, jos on tullakseen tai siis ei tietenkään tule kun annoin porttikiellon ; ).

Lapsen viemisestä hoitoon. Oma käsitykseni on että pienet lapset sopeutuvat hyvin päivähoitoon. Pitkä pätkä päivästähän kuluu päikkäreillä, meidän neitikin nukkui hoidossa ihan alussa yleensä 3-4 tuntia. Aamupäivällä saattoi olla vielä lisäksi lyhyemmät unet. Tuo neiti aloitti hoitouransa 11kk ikäisenä pph:n luona.

Mutta nyt kahvin juontiin ja töiden pariin.
Ruusa

huomenta virtuaaliystävät!

Todella yhdyn senoran ja muiden toteamukseen, että te olette todella tärkeitä nykyään. Siis teille kerron niin henkilökohtaisia asioita ihan fysiikasta kuin psykiikastakin =) (ihan paras toi tehiksen psykiikka!)
Ja tää palsta ja varsinkin ketju on tosi iso henkireikä!
Saattaa kyllä olla että ilman tätä vatvosin asioita paljon vähemmän...

Kiitos Sämpy asian valaisemisesta!

Noi raha-asiat on kyllä ahdistavia välillä. Mutta kuten Jazz sanoi, niin asioilla on tapana järjestyä ja kyllä sitä todella tulee paljon vähemmällä toimeen kunhan on pakko.
ja jos Antzi teillä on asuntolainaa, niin pankin kanssahan voi todella sopia, että maksatte vain korkoja (jotka vain nousevat ja nousevat...) niin käteen jää pikkasen enemmän.
Mutta onhan se hyvä miettiä asioita etukäteen.

Hyvä kun Peetulla loppui jälkivuoto!
Saattaahan tuo olla jo ovislimoja?!
Mulla oli tosin vuodon jälkeen pitkään vähän veristä limaa... mutta ovis se ei ollut, kun ekat menkat tuli sen 8vk km jälkeen.

Toivottavasti Jazz saisit jonkun ylennyksen ja vakkarisopimuksen (jos ei sitä vielä ole ?!) ja sitten eniten toivon, että voisit heti perään ilmoittaa jääväsi äitiyslomalle =)
Se on kyllä kurjaa jos työt eivät maistu ollenkaan!
Tietenkin kaikille tulee päiviä jolloin ei ole kiva olla töissä, mut jos se rupeaa olemaan jokapäiväistä, niin ei hyvä.
Mutta tosi kiva kuulla, että tyttösi viihtyy hyvin hoidossa ja on kiintynyt hoitotätiin ja saanut hyvän ystävän sieltä!

Minäkään en ENÄÄ kyllä pystyisi raskautumaan huomaamatta!
Rupesin miettimään, että tytöstä tein testi melkein 3vk oletetusta oviksesta.. ja silloinkin näytti tosi tosi haaleeta viivaa.

Täällä ei edelleenkään oviksesta tietoa =(
Ihme jomotusta ja muljailua oikealla puolelle vieläkin?! On sit ilmeisesti jotain muniksen kypsyttelykipuja?!
mittasin lämmönkin äsken, niin oli ihan normaali 36,6 eli ei enää ylhäällä.
mutta tikkuun pissin edelleen joka päivä ja odottelen sitä toista viivaa siihen.
kyllä ollaan silti peuhailtu vaikka viivaa ei ole näkynyt.. eikä limoja.
Tulee siis pitkä kierto. toivottavasti yli vuoden =)

kapris 15/?? (ei ovista vielä)

Lapsen hoitoon vientiin en osaa kommentoida, kun ei sitä vietävää ole... Mutta sen verran ollaan kotona puhuttu, että kumpikin haluaisi jäädä kotiin hoitovapaalle ja haistattaa töille piut-paut. Taijetaan molemmat olla töihin aika kypsyneitä.

En haluaisi vouhottaa, mutta en ole edes ajatellut miten olisi edullisinta. Ollaan jo sen verran varttuneita... Koulut on käyty. Opintolainaa mulla oli, mutta sen olen maksanut jo aikapäivät sitten. Talo, jossa asutaan on miehen kotitalo, jonka saanut sitten perintönä. Kummallakin on vakituinen työ ja säästöjäkin jonkun verran. Eli joku varmaan kadehtii meitä. Ja ollaan kyliltä kuultukin, että kuinka hyvin meillä menee. Joo, kerran talvessa käydään se kaksiviikkoinen Kanarialla. Rikasta elämää - joo. Ollaan eletty kuin pellossa ... Kyllä se lapsi pitäis saada - se on nyt se päällimmäinen ajatus... Noin ei kai sais ajatella... ei lapsia niin vaan saada .... se tässä on opittu.

hmmmmmmmmmmm.... taas mä roikun täällä elleissä. Paperipinot tuossa vieressä vaan kasvavat... töihin - mars.

Meillä on kaikki kolme sopeutuneet päikkäriin tosi hyvin. Siellä on kaikille tullut hyviä ystäviä, jopa tälle 1,5-vuotiaalle neidille. Jossain vaiheessa pojat taisteli päikkäriin menemistä vastaan, mutta hoitajat sano sen olevan normaalia. Jäivät kuitenkin sinne sitte aina mielellään. Ilmeisesti pahinta siis on aina aikaset herätykset kuuden kieppeissä...

Taloudellinen tilanne on aina hankala asia. Varmaan hyvinkin harkitsemisen arvoinen asia on tuo että jos perheelle jää 700 käteen enemmän sillä tavalla että isä on kotona. Vaikka aivan varmasti se on äidille ihan kamalaa - ainaki aluksi. No, tässä on teillä Antzi vielä aikaa miettiä.

Jazz, mää en kanskaan tikuttanu tässä kierrossa. Päätin ottaa riskin, että ovis ois suurinpiirtein niihin aikoihin ku parissa aikasemmassa kierrossa. Vatsan nipistelystä päätellen niin olikin. Ja vielä, tsemppiä työhösi.

Nyt vielä tervehdys kaikille muillekki. Täytyy mennä.

Safiiri kp 20/28 (jes, ollaan jo kakkosella alkavassa koopeessä)

Huomenta!

JAzz,itseasiassa aloin pohtia asioita niin paljon etten saanut unta... kuuden aikaan aamulla sain unta ja nyt oli pakko herätä kun anoppi tulee kylään tuomaan meille selviytymis-ruokakassin. :) Onneksi ei ollut tänään töitä...

Senora, onhan se totta että jokaisen elämässä on jotkin asiat jollain lailla paremmin kun jollain toisella. Teidän taloudellinen tilanteenne kieltämättä kuulostaa unelmalta mulle, jolla on kyse tällä hetkellä ihan oikeasti kaoottinen. Vaikka tietysti jos saisin vauvan ja hyvän talouden väliltä valita niin ei olisi vaikeaa...

Mietin yöllä asioita ja tulin siihen tulokseen, että jos vauvamme syntyisi ennen kesäkuuta 2008, meiltä lähtisi kämppä. Ja sillä siisti. Sitten muuttaisimme johonkin jossa meillä on varaa asua ja aloittaisimme myöhemmin alusta. Ei elämä siihen lopu. Jos taas vauva syntyy kesäkuun 2008 jälkeen (valmistun käytännössä silloin, syksyllä enää pari verkkokurssia jotka teen kotona) lähtökohta on, että minä jään kotiin. Se on kuitenkin mulle tosi tärkeätä. Jos se ei mitenkään onnistu taloudellisesti, niin sitten mies jää kotiin. Miehen mielestä tämä oli hyvä suunnitelma myös (siis alustavasti) koska vaikka hän on valmis kotiin jäämäänkin niin sanoi että on aina minut siihen rooliin ajatellut.

Nyt vähän on mieli rauhallisempi kun on saanut jotain suunnitelmia aikaiseksi. :)

Juu en oikein ymmärrä minäkään miten voi tietämättään olla raskaana. Kai sitä sitten vaan on jotkun täysin oireettomia? Ja jos kierto on epätasainen niin ei siitäkään huomaa... Mutta jotkut kun ovat 5.kuulla eivätkä tiedä olevansa raskaana...? Eikö nyt jostain jo huomaa...

No mutta kiva kun jännäilylistalle on tullut nimiä! :)

antzi 22/26-?

Tietämättään raskaanaolosta tulee mieleen ne legendat, joissa mennään kauheiden vatsakramppien takia päivystykseen ja tullaan kotiin pienen vauvan kanssa.

Voi Antzi *rutistaa kamua*. Toivottavasti saatte pähkäiltyä taloudelliset asiat kuntoon. Voi kun sinua jotenkin pystyisi auttamaan.

Mulla on itsellä sellainen motto, että asioilla on taipumus järjestyä. Joko hyvin tai hyvin huonosti ...

Safiiria jännätään sitten ensi viikolla... Millainen olotila/tuntemukset ??

Tuntuuko Ässällä tai Antzilla mitään. Täällä villisti laukkaava mielikuvitus saa taas aikaan jos jonkinmoista. Heh. Vaikka tässä vaiheessahan sitä ei oikein ees vois olla mitään tuntemuksia. Viikon päivät kait pitäis vierähtää oviksesta ennen ku oireet ois NIITÄ.

Heips kaikille! Täällähän on saatu taas vaikka mitä aikaiseksi - hauska tuo jännäyslista. Ja mielestäni tosi osuva oli tuo Maman pilkkivertaus ! Niin täytyypä laittaa itsenikin listalle, mutta nyt ei ole kalenteria käden ulottuvilla, joten seuraavalla kerralla.

Tosiaan Kapris tästä näyttää tulevan taas pitkä kierto ja se jos mikä rassaa mua aika kovin. Luin sitä ovistestipakkauksesta ja myös pesu:n nettisivuilta, että jos kierto on yli 38 päivää, ovulaatiota ei ehkä tapahdu. En oikein nyt tiedä, tapahtuiko minulla mitään vai ei, mutta huojentavaa oli kuulla, ettei ne kontrolliviivat muillakaan ole oleet ihan yhtä vahvoja. Ajattelin tässä nyt kuitenkin, että aloitan ensi kierrossa niillä mammaksi ovistesteillä ja kun niihin alkaa tulla sitä toista viivaa näkyviin, testaan samanaikaisesti sillä clearblue.n testillä (sitä varmaan tehis tarkoitit? siinä on semmonen koje mukana kuulemma). Täytyy sanoa, ettei mua henkilökohtaisesti tuo oviksen testaaminen rasita, lähinnä tässä vaiheessa haluaisin kerätä "todistusaineistoa", kun sinne lääkärille täytyy piakkoin vääntäytyä. Ei kai se voi olla ihan normaalia, että jatkuvasti on yli 40 päivän kierrot? Tehis sä mainitsit jostain monirakkulaisuudesta, voisitko selittää tarkemmin?

Antzille halauksia ja hyvä, että olette saaneet raha-asiat pähkäiltyä. Tsempiä myös lauantain työpäivään! Jazzille myös halauksia, tiedän tunteesi täysin tuon työn suhteen ja omat mietteeni kiertävät kehää asian tiimoilta joka ikinen päivä. Tyhmäähän se on stressata tätä vauva-asiaa koko ajan, mutta välillä tuntuu kuin olisin umpikujassa. Onhan se vähän älytöntä olla vaatimassa kovaan ääneen jotain uutta paikkaa, kun oikeasti haluaisi jäädä äitiyslomalle. Ja mulla alkaa pikku hiljaa valitettavasti tulla ikäkin vastaan, ei millään voi vaan antaa asioiden olla.

Mut nyt täytyy mennä! Muuten olen samaa mieltä Kapriksen kanssa, että listaa vois päivittää.
Mukavaa päivän jatkoa!

Tuuli

Meinas jäädä aamulenkki tekemättä, kun niin kaameen näköinen keli. Vaan onneksi tuli lähdettyä, teki hyvää tuo happi pikku aivonystyröille.

Mietiskelin siinä reippaillessa, että taidetaan mekin kaivaa jostain ne reissurahat. Jos ei vauvelia kuulu, niin syyslomalla lähdetään :-) Eikös se sitten takais sen tulon?
Tuntuu vaan hankalalta repiä ne rahat, kun meillä kaikki uppoaa vielä tähän taloon ja pihaan. Isännällä on hyvät tulot, mutta ei nekään kaikkeen riitä. Ei ne suuret tulot, vaan ne suuret menot ;-D Meillä iso velkainen talo ja kaksi isoa velkaista autoa :-D Pakko olla, jotta tämä porukka voi elää ja liikkua. Mutta tilannehan tulojen suhteen vähän muuttuu, kun menen töihin. Tällä hetkellä mulla on kh-tuki ja aikuiskoulutustuki.
Mulla/meillä ollut sellainen periaate, että elämässä pitää tehdä sellaisia asioita, jotka just TÄLLÄ HETKELLÄ tuntuvat tärkeiltä. Ei elämää voi elää sitkuilemalla. Sitku autot on maksettu, sitku talo on maksettu, sitku lapset on isoja, sitku ollaan eläkkeellä.
Olen isännälle paasannut, että mieluummin maksan taloa vaikka kuuskymppisenä kuin jätän elämän elämättä tässä vaiheessa, kun lapsetkin ovat kivassa iässä ja vielä kulkevat meidän kanssa.
Niinpä päätin, että otetaan vaikka lyhennysvapaata, jotta päästään reissuun :-D Ollaan noiden isojen kanssa tehty pari etelänmatkaa ja kovasti on ollut kyselyä, koska taas mennään...

Tulipas taas oikein paasausta :-)

Kapris, se psykiikka tuli keksittyä ihan sattumalta, kun musta psyyke kuulostaa niin kliiniseltä :-D Vaikka psyka yks mun aine onkin...

Tuuli olikin vielä heittänyt kysymyksen, vastaanpa siihen nopsasti, kun tuo pikkumieskin tuossa niin nätisti keittiötouhuissa :-) Sen on kyllä näköistäkin. Nukkumasakin kohta kutsuu...

Siis ensinnäkin, olen kans törmättys tuohon väitteeseen, että pitkällä kierrolla ei sitä ovista välttämättä ole ollenkaan.
Tässä yksi todistuskappale, että ei pidä paikkaansa :-)
Mulla AINA ollut pitkä kierto, siis joskus olen tainnut päästä alle 40:n, mutta varmaan sormet riittää laskemiseen. Neljä kertaa on tärpännyt, joten ilmeisesti on ollut ovulaatio :-)

Monirakkulaisuuteen taipumus todettiin silloin ultrassa, jossa olin syyskuussa. Siis se varh.raskauden uä, joka sitten muuttui km:n toteamiseksi.
Monirakkulaisuudessa on paljon (siis liikaa) pieniä munasoluja kehittymässä. Voi olla, että ovista ei tapahdu tai tapahtuu harvoin.
Varsinaiseen PCO:än tarvittaisiin muutakin kuin tuo monirakkulaisuus. Ylipaino, akne, liika karvankasvu. Tätä mulla ei ole.
Lääkkeeksi mulle "määrättiin" se sokeriton dieetti. Olen nyt sieltä syyskuusta asti ollut ilman nopeita hiilareita, paitsi jouluna vähän relasin :-)

tehis, olen samaa mieltä että ei pidä elää sitkuttelemalla.On lähipiirissäkin mm. yksi tapaus jossa pariskunta eli tiukalla budjetilla ja säästi isoja summia että eläkkeellä sitten mennään ympäri maailmaa ja eletään leveästi, kuinka ollakkaan, samana päivänä kun mies jäi eläkkeelle, vaimo sai aivoinfarktin ja enää ei mennä yhdessä yhtään minnekkään... :( Pitäisi muistaa elää tätä hetkeä. Itseäni tämä tän hetken tiukkatilanne ei kuitenkaan varsinaisesti huoleta, pari, kolme vuotta niin menen töihin ja sitten onki pikkasen helpompaa. Ja totuushan se on että kaksi pieni tai normaalituloista, ei ikinä rahoilla pröystäile. Joten siihen ollaan varauduttu että aina tulee olemaan tarkkaa mihin rahat syytää. :) Eikä se haittaa kunhan pystyy edes lapset sitten välillä viemään leffaan ja linnanmäelle ja kenties kesäisin joskus mökin vuokraamaan. Elämäisen arvoista elämää voi toki elää vähemmälläkin rahalla.:D Kuulostaa kyllä hyvältä teidän ulkomaanmatka! Mekin päätettiin että 5-vuotis hääpäivänä mennään ulkomaille, ei olla kun kerran oltu varsinaisesti ulkomailla yhdessä (jos esim. Pärnuta ei lasketa). Siihen hääpäivään on melkein se 5-vuotta joten jos vaikka kerkeäisi siihen säästämään. :D Sitten meitä onkin toivottavasti 3, ehkä 4..? :)

safiiri, ei ole mitään tuntemuksia. :( Mutta senhän jo tiedän että tässä kierrossa ei nappaa koska tosiaan ei ollut ovista ja kierrot sekaisin ym ym. Eli jos nyt tärppäisi niin se olisi IHME! Joskin muutenkin plussa on ihme mutta tiedätte varmaan mitä tarkoitan... Toivottavasti sun tuntemukset on kuitenkin ihan niitä "oikeita".:)

Ääh... pitää tänään litteroida iso kasa ääninauhaa... meneekin tää päivä sitten siihen... No, jos nyt aloittaisi niin pääsisi sitten nauttimaan idolsin alusta! :D