Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 30.6.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin, täällä kp 4 ja vuodot tällä erää taas ohi. Nyt ei muuta kuin sitten ootellaan taas ovisaikoja, jotta pääsee tositoimiin. ;) Kyllä pisti taas vihaksi kun taas kerran eräs tuttava sanoi, että ota ihan rennosti niin kyllä se sitten tärppää. Joo, ottaisinhan mä jos olis joku nappi tai vipu josta kääntämällä näitä raskautumisasioita ei ajattelisi. Ei se ole niin helppoa kuten jokainen varmasti tässäkin ketjussa pyörivä tietää. Ja vielä se murjasu että ""terve ihminen...plaa plaa plaa..."". Nielin kiukkuni vaikka meinasinkin tokaista että mikä terve mäkään olen kun syön verenpainelääkkeitä ja todennäköisesti kaksosten keskenmenonkin aiheutti diabetes.

Mutta, se siitä ja helteistä (=toive) heinäkuuta kaikille kermittärille!

Täälläkin vuoto on loppunut. Soitin vielä lääkärille, ylihysteerinen kun olen, ja kysyin tuota vuoto asiaa. On kuulema pääasia, että jotain vuotoa tulee keskenmenon jälkeen. Ei välttämättä tartte tulla edes kovin paljon. Seuraavat kuukautiset ovat tärkeämmät. Pitäisi tulla 4-6 viikon päästä. Ja jos silloin vuoto on normaalia niukempaa tai muuten poikkevaa niin pitää ottaa uudelleen yhteyttä lääkäriin. Hyvä kun tuli tämäkin selvitettyä niin ei jäänyt painamaan mieltä.

Toivon seuraavien kuukautisten alkavan vasta heinäkuun loppupuolella niin silloin päästäisiin siihen kiertoon tekemään seuraava alkionsiirto. Hoitopaikat kun ovat nyt kiinni. Jos näin onnellisesti kävisi, että seuraavat menkat alkaisivat heinäkuun loppupuolella niin siirto olisi edessä heti elokuun alussa. Sitten taas päästäisiin jännittämään onnistumista. Sen verran tuo keskenmeno on antanut toivoa tuleviin hoitoihin, että nythän tiedän ainakin että voin tulla raskaaksi. Vielä kun joku päivä tulisi sekin todistettua, että pysyn myös raskaana.

Oikein hyvää heinäkuuta kaikille, se on kesä nyt.

Moikka kaikille!

Vaihdoin sitten nimimerkinkin tuosta :( kun noin pahalta ei enää tunnu. Mä odotan kovasti että menkat alkais mieluummin sen neljän viikon päästä niin ehdittäisiin vielä lomalla yrittämään uutta tärppiä. Välilläkun tuntuu, että arkena kaikki muu menee sänkytouhujen ohi. Olemme tosin tehneet päätöksen, että yrittämällä ei vauvaa yritetä, mutta kyllä se asia silti päässä kokoajan pyörii ja täältä en voi pysyä poissa vaan täytyy koko ajan käydä katsomassa, että onko joku kirjoittanut jotain uutta. Tiedän vielä itsestäni sen, että en ole kaikkein kärsivällisintä tyyppiä ja kun tuo edellinen raskaus tärppäsi ensimmäisestä kierrosta, niin nyt mielessäni jo lasken, että koska laskettuaika olisi jos jo heinäkuussa tärppää. Ja tiedän olevani tosi pettynyt sitten kun näin ei käykkään. On tämä niin vaikeeta.

Tosin nyt on osannut myös nauttia miehen kanssa olosta ja meillä onkin vaikka mitä kesäsuunnitelmia kun jos vaikka kävisi niin, että tämä olisi viimeinen kesä ihan kahdestaan.

Ja kiitos päivi noista tiedoista on ihan hyvä tietää mitä ensimmäisiltä kuukautisilta pitää odottaa. Ja Gekko, ymmärrän hyvin tuon suuttumuksen yritä rentoutua jne. kommentteihin. Ne ovat ihmisten puheita, jotka eivät asiaa tajua/ole oma kohtaista kokemusta. Mutta senkin takia minusta on hyvä kun on tällainen paikka jossa voi kaikkia tuntojaan vuodattaa. Mitä sitä tehtiinkään ennen nettiaikaa! :)

Yökyöpeli täällä kirjoittelee... tultiin miehen kanssa äsken 25km pyörälenkiltä ja käväistiin vielä pikkulenkki kävellen koirankin kanssa. Tää kuuluu siihen mun laihdutukseen, ei nyt välttämättä yölenkkeily mutta monasti on tullut lähdettyä lenkille vasta ilta 10 jälkeen. Silloin on vilposaa ja muutenkin rauhallista. Ai niin, paino on nyt siinä mihin mun lääkärin mukaan piti saada se kesän aikana putoamaan että uusi raskaus voisi alkaa hyvällä omalla tunnolla. Eli paino on pudonnut 2kk:n aikana 13 kg. Ja todellakin ei millään poppakonsteilla vaan syön pienempiä annoksia, kasviksia huomattavasti enemmmän kuin ennen, kaikki entisen elämän sipsit ja makeet olen unohtanut ja sitten liikuntaa olen lisännyt lähes 100%. On hieno huomata kuinka peppu, vatsa ja muu kroppa on pienentynyt ja samalla kunto on kasvanut huomattavasti. Nyt vaan toivon, että alkais ovulaatiokin toimia ihan luontaisesti, jos en vaikka tarvitsisi niitä clomeja sitten enää ollenkaan.

Kata ja Päivi: kiva kuulla että teillä alkaa näyttää elämä taas pikkuhiljaa valoisammalta! Ja totta on, että tää on tärkeä väylä purkaa patoutumiaan. Olen myös välillä miettinyt että mitä sitä tehtiinkään ja miten tultiin toimeen ennen nettiaikaa!

Kyllä tää kesä on nyt ihana kun aurinko paistaa ja on lämmintä. Ihmeesti sitä ihmisen mieli muuttuu kun vielä jokunen päivä sitten olin sitä mieltä etten jaksa nauttia tästä kesästä. Kävin äsken kunnon lenkillä ja kylläpä metsässä tuoksui ihanalle (ja oli sen miljoona itikkaa!!!).

Itsekin ihmettelen tuota, että mihin näitä tunteitaan purkaisi jos ei olisi nettiä. Vai kävisikö niin,että patoaisin niitä sisääni ja saisin oloni entistä huonommaksi. Ilman tätä nettiä ehkä uskoisin vielä tänä päivänäkin, että olen maailman ainoa ihminen joka on kokenut keskenmenon.

Hienoa gekko, että olen onnistunut noin upeasti tuossa painon pudotuksessa. Mahtaa tuntua upealta saavutaa tuollaisia tuloksia. Itselläni ei ole koskaan ollut tuota paino-ongelmaa mutta miehellä sitäkin enemmän ja siinä olen saanut seurata miten tuskallista jo muutamankin kilon pudotus voi olla. Onnittelut gekolle onnistuneesta pudotuksesta!!!

Taidan lähteä vielä tuonne ulos istuskelemaan ja nauttimaan tästä upeasta kelistä.

Nautinnollista kesähellettä jokaiselle.

hei,

oonkin ollut maisemista poissa jonkinaikaa.

Eli keskenmeno marraskuussa 2004. Sen jälkeen ei heti yritystä uuden työpaikan takia. Nyt meni työ alta :( mutta toukokuusta asti ollaan uudestaan harrastettu seksiä ilman ehkäisyä.

Eli uutta plussaa odotellessa. Vieläkin vaan tuntuu, että keskenmenon jälkeen ei ole hormoonit tasaantuneet sitten millään. Nippailua alavatsassa ja kuukautiset ovat todella niukat ja ruskehtavat. Lääkärissäkin oon juossut jo hävettävän monta kertaa!

toivottavasti tulee plussa 8.7 perjantaina jolloin kuukautisten pitäisi alkaa!

-milla-

Kylläpä teki taas tuo iltalenkki hyvää! On se vaan ihanaa kun on lämmintä ja iltaisin etenkin nuo luonnon tuoksut oikein tulvahtavat nenään tuolla lenkkeillessä.

Kiitos Päivi kannustuksesta! Tuntuu todellakin nyt jo tuon 13kg:n jälkeen aivan mahtavalta. Olen muutaman kerran onnistunut pudottamaan 7-9kg, mutta aina niistä on ainakin osa hiipinyt takaisin. Mutta nyt olen päättänyt, että nyt tai ei koskaan saavutan sen ihannepainoni. Tää vauvaprojekti on niin suuri motivoija tässä painonpudotuksessa että uskon nyt kerrankin onnistuvani tavoitteessani. Ja se että olen ymmärtänyt tehdä nyt koko elämän kestävän rempan elämäntapoihini eli rasva ja sokeri minimiin ja reippaasti liikuntaa lisää. Kyllä se tästä, pikkuhiljaa.

Milla: onnea uuteen yritykseen! Pidän sulle peukkuja! Harmi, että työpaikka meni alta. Mutta toivotaan että se oli merkki siitä että sulle on tiedossa jotain parempaa, esim. kotiäidin rooli... ;)

kiitos gekko!
onhan tutut vähän toppuutelleet ettei työttömänä kannata hankkiutua raskaaksi, mutta musta tuntuu ettei sitä asiaa kannata enää yhtään siirtää. muuten sitä saa siirtää vaan vuodesta toiseen...

mutt ei muuta kun plussaa kaikille. toivottavasti seuraava raskaus onnistuu meillä kaikilla!

Kurkistus tänne pitkästäaikaa. Kuinka moni viimevuoden loppu puolen km kokeneista täällä vielä kirjoittelee?
Minulla kolmas km marraskuussa -04 eikä uutta tärppiä vielä kuulunut. Nyt menossa kp28/31-33 ja oireita vaikka millä mitalla ,ei vaan ota selvää johtuuko pms:stä vai onko tärpännyt vihdoin. Tämä olisi tietysti paras mahdollinen aika ollut tärpätä ,sillä silloin voisi jättää uuden inseminaation tekemättä. Jos ei tärppiä nyt tule ,inssi tehdään heinäkuun viimesellä viikolla. Kauaa ei siis sitäkään tarvitse enää odotella.

Toivottelen vanhoille ja uusillekin kermeille helteisiä plussatuulia.

¤¤¤Haidi¤¤¤

Hei,

tähän ketjuun en olekaan vielä kirjoittanut, joskaan en ihan kirjaimellisesti taida tänne kuulua kun ei just nyt yritetä lasta. Takana tänä vuonna kaksi keskenmenoa, ei lapsia. Ikääkin jo päälle 30, joten mietityttää kuinka tässä vielä oikein käy.

Pohdin sitä kuinka aika monen useammankin keskenmenon saaneen on ollut myös vaikea tulla raskaaksi alun perinkään. Itse tulin molemmilla kerroilla tosi helposti raskaaksi. Kuinka sitä jaksaa oikein kuukaudesta toiseen yrittää ja laskeskella päiviä, jos kuitenkin koko ajan on pelko siitä, että sitten kun tärppää se meneekin kesken? Todella vahvoja ihmisiä täällä, täytyy ihailla.

Sain tänään ns. terveen paperit toisesta, pari viikkoa sitten tapahtuneesta keskenmenosta. Eka oli vaikeampi, tuli suurempana yllätyksenä (ultrassa huomattiin) eikä se tullut itsekseen ulos vaan ensin kokeiltiin lääkkeellistä tyhjennystä ja sen jälkeen kaavintaa, eikä sekään toiminut täydellisesti. Tämä toinen tuli onneksi itsekseen ulos. Hmm, ""onneksi"". Kylläpä sitä viitsiikin olla omituisista asioista onnellinen.

Uuden yrityksen saisi aloittaa seuraavien kuukautisten jälkeen, mutten tiedä uskalletaanko. Pitää miettiä ja katsoa että ollaan varmasti valmiita siihen pettymykseen taas... no, onneksi pääsee ainakin tutkimuksiin sitten jos käy taas huonosti.

Tulipa tästä nyt synkeäsävyinen teksti, ei ollut tarkoitus, mutta mieli on vähän sen mukainen taas. Aurinko paistaa onneksi, aurinkoa ja jaksamista teille kaikille ja onnea yritykseen!

Auttakeehan te nyt mua kun en mistään löydä teitoo. Eli syön nyt primoluttia ja lääkärin ohje on: kierron säännöllistämiseen 1 tabletti kierron 14-27 päivä. eli mitä käytännössä tarkottaa? Alotin primolutin käytön kesken menono jälkeen vaikka menkat ei ollu viä tullu (4 toukokuuta) (eli syön kaksi viikkoa ja pidän viikon tauon) ja sillon ei tullu menkkoja. Ekat ""menkat"" tuli vasta 11kesäkuuta ja ei kestänyt kun kaksipäivää ja oli tosi niukat. Nyt sitten alko menkat 1 heinäkuuta. Eli jos nyt oikeen laskin niin kiertopäiviä ei ole kun 21 jolloin ei ilmeisesti ovista ole ollenkaan?? Syönkö noita lääkkeitä oikean ajan? Olkee niin kilttejä ja kertokee mulle =) ja jos ette jotain ymmärtänny niin pitäkäähn kyssiä niin vastaan.

Muuten kaikki on ihan ok taas tällä hetkellä viimeks kun kirjotin nii olin tosi väsyny ja vittuuntunu tähän mun elämään näin suaraan sanottua.. Mutta nyt sain miehen kanssa puhuttua että alotetaan nyt oikeen tosissaan yritys kunhan nää menkat loppuu. Mut toi mun kierto hässäkkä nyt kyllä vaivaa! noh mut lomaa odotellaan... ;D

Laura: En ihan päässyt täysin varmuudella selvyyteen ongelmasi ytimestä, mutta koitan nyt jotain lohkaista. ;) Eli jos sulla oli 11.6. ja 1.7. eka kiertopäivä niin kierron pituudeksi tulee 20 sillä viimeinen vuodoton päivä eli 30.6. on sun edelliseen kiertoon kuuluva viimeinen kiertopäivä. Eli 1.7. on kiertopäivä nro 1 ja nyt tänään sulla näin ollen on menossa kp 5. Ja sulla kun oli noi primolutit käytössä niin sitten kp 14-27 otat niitä. Mulla on käytössä km:n jälkeen ollut terot ja aloitin myös ne km:n jälkeen niin ettei ekoja menkkoja vielä ollut ollut. Mulla terot menee kurkusta alas kp 15-24 ja tasan tarkkaan kp 28 alkaa vuoto, joka kestää n. 4pv.

Toivottavasti tästä oli sulle jotain apua, jos meni ihan metsään niin kysele uudestaan. :)

gekko:eli alotanko mä ne vasta ensviikon to jolloin mulla olis kp 14 menossa ja syön niitä 14 päivää.. äh menee vaikeeksi noh kekeilaanko näin... ;D eli kun mun menkat loppuu niin odotan sen 14päivää ja sit vasta alotan primolutit ja syön niitä sen kaks viikkoa eli 14.päivää jolloin kieron pituudeks tulee se 28 päivää?? * tyhmä blondi* =DD

Nonni nyhän mä hokasin mähän oon syöny noita lääkkeitä ihan miten sattuu ihme ettei oo tärppiä tullu.. voi paukapää... ;DD noh onhan se hyvä että jossain vaiheessa lamppu syttyy... ;DD ei mikään ihme että yritän aitoo blondeuttani peittää värjylläpäällä... =DD

Kuukautiskiertoa ei lasketa menkkojen loppumisesta ,vaan alkamisesta. Kun seuraavat menkat alkaa se on kiertosi ensimmäinen päivä ,lasket siitä ensimmäisestä vuotopäivästä sen 14vrk ja aloitat silloin nuo lääkkeet.
Eka vuotopäivä on aina kierron päivä yksi ,joten siitä sun on helppo laskea kuinka pitkä kiertosi on.
esim. jos nyt olisit laskenut ,että edellisten kk eka päivästä olisi kulunut tänään 28 päivää ja huomenna sulla alkaisi menkat ,niin kiertosi olisi tuo 28!!!
Väärin käyttämällä saat todella kroppasi sekaisin ja näin ollen ei tärppiä kannata toivoa.

Huono tuuri ei tunnu loppuvan. Tänään oli jälkitarkastus ja kaikki muuten ok, paitsi kohdussa oli nestepussi. Sisällä saattaa olla pala istukkaa. Lähtee toivottavasti pois, kun seuravaat menkat tulee. Miten v***ssa ne ei ole saaneet KAHDESSA kaavinnassa kaikkea pois???

LAURA: No, hyvä kun selvisi että eka vuotopäivä on siis kp 1 ja siitä sitten etenet päivän kerrallaan kp 14 asti ja sitten alat popsii niitä tabuja. Ja hei, blondi on täälläkin päässä joten kun kaks blondia lyö viisaat päänsä yhteen niin mitä siitä tulekaan... Toivottavasti saat nyt kierron kuntoon niin voit alkaa jännää tärppiäkin. Itseasiassa ihmettelen ettei se primoja määrännyt lekuri ole selittänyt sulle tarkasti tuota kp:n laskentatapaa ja selventänyt miten ja milloin niitä tabuja alat syömään. No, noita lekureitakin on joka lähtöön, toiset suurinpiirtein olettaa että olet itsekin lekuri ja tiedät sanomattakin asiat. Vähän sama juttu kun mulle toinen lekuri määräsi terot km:n jälkeen, niin kun resepti tuli postitse kotiin niin siinä luki: ""kuukauden välein kierron säännöllistämiseksi"". Aika huippu juttu, ei siis mitään mainintaa siitä että minä päivinä kierrosta ja kuinka monena päivänä ja paljonko otan! No, onneksi sain samoja teroja tammikuussa fiksummalta lekurilta ja noudatan nyt sitten häneltä saamiani ohjeita. Tsemppiä Laura sulle!

Saara: no kylläpä sulla on huono tuuri että kaksi kaavintaakaan ei tuota tulosta! Osaan kuvitella miten turhauttavalta tuo tuntuukaan. Itselläni riitti kertakaavinta vaikka kaksoset oli, ja olin todella helpottunut jälkitarkastuksessa kun ultrattiin ja kaikki oli poistunut. Tsemppiä ja voimia sullekin!

gekko: Joo eiköhän tää tästä nyt ala suttaantua.. =)

MUt hei voiko olla mahdollista että olisin menkoista huolimatta raskaana kun kohdun kohdalta nippaa kokoajan ja vessassa hyppään ihan jatkuvasti poraan mitä pienemmistäkin jutuista oon ollu nyt juhannuksesta asti ihan turvoksissa vaikka kyllä tää kuumuuskin saattaa vaikuttaa.. Mä tuun hulluksi näitten tuntemuksieni kanssa.. =/ ja ei toi väsymys voi johtua korkeesta sokeristakaan kun syön metvormiiniä ja mittasin aamu paaston ja se oli tasan 5..

Laura: Sinuna tekisin testin, ihan jo oman mielenrauhankin vuoksi. Siis jos epäilet olevasi raskaana. Menkkamaista vuotoahan voi olla alussa vaikka raskaana olisikin. Mutta kuten sanottu testaamalla pääset asiasta varmuuteen. Ja jos plussa tikkuun tärähtää niin sehän on upea juttu, mutta jos ei plussaa näkyisi niin olisit ainakin selvillä siitä mikä on lähtötilanne uutta kiertoa ajatellen. Ja siinä tapauksessa muista nyt sitten aloittaa ne primot kp 14 ;) ettei elimistö mee entistä sekasemmaksi. Kerrohan kuulumisia taas! :)

Laura: Kerrohan sitten mitä testi näytti! Odottelen mielenkiinnolla ja pidän sulle peukkuja!

Mulla kp 12 menossa ja tänään ovistesti näytti aivan aavistuksen vahvempaa viivaa kuin kontrolliviiva. Nyt elelen toivossa josko nyt sitten olis oviskin niin olis jotain mihin tärpätäkin. Saa nähdä vieläkö se tuosta vahvenee viiva. Viimeksi silloin helmikuussa kun tulin raskaaksi niin ovisviiva oli kp 13 selvästi tummempi. Jos nyt löytyy ovis niin se on kyllä sitten painonpudotuksen ansiota eli ei sitä ilmeisesti ihan turhaa ole tullut painoa pudoteltua. ;)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!!!

Aurinkoista perjantaina kaikille!

Täällä on alkanut kesäloma, enkä ole koneen äärellä ollut koko viikkoon, mutta nyt oli pakko tulla tänne katsomaan minkälaisia kuulumisia on tullut. Mahtavaa Gekko tuo sun painon pudotus, vaatii varmaan paljon itsekuria! Minä kävin tiistaina jälkitarkastuksessa ja kohtu oli täysin puhdas eli siltä osin kaikki kunnossa. Mutta lääkäri sanoi, että ainakin varmaan kolmisen viikkoa menee vielä ennenkuin menkat alkaa, koska mitään toimintaa ei vielä ollut havaittavissa ja kohdun limakalvokin oli tosi ohut. Ja vaikka olin vakaasti päättänyt, että uutta lasta ei ""yritetä"", niin johan masennuin tästä uutisesta kun tajusin, etten ehdi kesäloman aikana ovuloimaan ja arkena on meillä nuo petipuuhat yleensä aika vähäisiä. No, täytynee ottaa vaan taas järkikäteen ja yrittää lopettaa hössääminen. Jotenkin nyt vaan tuntuu siltä, että miehen kanssa katsellaan ja naureskellaan kaikille pikku ihmisille, joita tuolla menee ja on sellainen olo että haluaisi itselleenkin sellaisen. Olin vielä niin iloinen siitä, että lääkäri sanoi kaiken olevan kunnossa, että unohdin sitten kysyä sitä, että miten olisi mahdollista seurata minun hormoonitasoa mahdollisen seuraavan raskauden aikana, ettei ainakaan siitä johtuen tulisi keskenmeno.

Sain myöskin sairaalasta selvitykset mitä minulle sairaala aikana tehtiin ja niissä oli maininta, että np-ultrassa oli todettu sikiön pituuden olevan saman kuin 12+0 viikoilla ja jonkun toisen mitan vastaavan 12+ viikkoja sekä että vatsalaukku on ollut varsin pieni. Nyt ihmettelenkin, että onko sikiössä ollut jo tuolloin jotain vikaa ja miksi kätilö joka ultran teki ei meille näistä mitään maininnut. Koska uskon, että jos tuolloin oltaisiin saatu vähän varoitusta mahdollisista vioista, niin ei tämäkään olisi välttämättä ollut ihan niin suuri sokki.

Oikein paljon onnea teidän yritykseen Gekko, toivottavasti nyt tärppää!

Kata: Kyllä se tietty on aika lailla itsekuria vaatinut tuo painonpudotus, mutta yllättävän vähän on ollut ns. heikkoja hetkiä. Ehkä se että haluan niiiiiiin kovasti raskaaksi on se suurin motivoija. Nimittäin painonpudotushan voi auttaa juuri ovuloimattomuuteenkin, samoin kun sokeri- ja verenpainearvoihin. Vaikka kyllä mä olen nyt päättänyt että tästä alkoi koko elämän pituinen remontti. Tuntuu että se on jo suuri erävoitto mulle jos/kun ovuloin!

Hyvä, että sulla oli jälkitarkastuksessa kaikki kunnossa. Ja kuulostaa myös hienolta, että pystytte katselemaan pikkuisia naurussa suin. Itselläni on vieläkin sellaista eräänlaista katkeruutta kaikkia vaunuja työntäviä äitejä kohtaan. Tai oikeastaan ehkei sittenkään heitä kohtaan, vaan ehkä tuonne jonnekin ylöspäin että miksi mulle piti käydä näin. No, onhan tämäkin sellainen kokemus ihmiselämässä joka kasvattaa ja asettaa arvoja uuteen järjestykseen. Todellisen onnen tunteen voi saavuttaa vain todellisen surukokemuksen kautta, näin ainakin minä nykyisin uskon!

Kiitos Kata tsempistä ja tsemppiä sinullekin, etenkin siihen kun sitten aloitatte sen uuden yrityksen! ;)