Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 21.8.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sade; muistaakseni km:n jälkeen menee n. 4-8viikkoa seuraaviin kuukautisiin. Eli ei kannata vielä hätääntyä, kyllä ne sieltä tulevat aikanaan. Aluksihan menee jonkin aikaa, muutama kiertokin ennen kuin hormoonit pääsee taas balanssiin ja elimistö palaa normaaliin päiväjärjestykseen. Mutta jos sulla on km:n jälkitarkastus vielä edessä päin, niin lääkäri voi ultralla katsoa kohdun limakalvon tilanteen ja määrätä tarvittaessa esim. terot limakalvon kasvattamiseen ja sitä kautta vuodon alkamiseksi.

Sade:
Minulla alkoi menkat molempien keskenmenojen jälkeen 30 päivää kaavinnasta. Eli normaalin kuukautiskierron tapaan. Sehän on yksilöllistä, mutta näin minulla.
Ja kuten gekko sanoi se odottelu voi venähtää jopa kahteen kuukauteen.

Gekko ja Kauris: Näinhän se tietty on.. Mutta kuten voitte arvata, kärsimätön olotila vaivaa, kun uusi yritys olis mukava päästä aloittamaan mahd. pian!!
Oltiin viikonloppuna kaveriporukalla mökkeleimässä ja siellä kuulin taas tapauksen, jossa vauva on tulossa parisuhteeseen joka on jo käytännöllisesti katsottuna ohi... Kyllä tuntui taas siltä, että mikä siinä oikein on: ne jotka haluaisi saada lapsen, niin sen todeks tuleminen tuntuu olevan pirun vaikeeta. Ja sitten on näitä tapauksia, joille sattuu vahinkoja?!? Suututtaa ja ihmetyttää samanaikaisesti......

Sade; niinpä niin, raskautumista odottavan aika on pitkä... Ei meinaa aina kärsivällisyys olla parhaita puolia näissä hommissa. Yli vuoden tahkoaminen tämän vauvaprojektin kanssa on kyllä jo hieman pudottanut jaloille meikäläistä (huom! paino sanalla ""hieman""!).

Terve kaikille tasapuolisesti,
ja sitten Katalle heti kysymys: joko on varmistusta asiaan tullut? On varmasti jännää aikaa. Ja heti sitä alkavat ajatukset kulkeutua raskautumiseen - toivottavasti haamu oli hyvä enne ja vahvistuu vain!

Minä täällä nyt sitten tikuttelen ovista, mutta hieman heikolla menestyksellä. Kp 14 (joka oletettu ovis ajankohtani) on vasta huomenna, ja haalean haaleaa viivaa testit (acon) on näyttänyt, mutta ei oikein siitä tunnu vahvistuvan. Odotellaan nyt huominen ja gynekologille on aika ensi viikolle, joten ehkä sielläkin jotain selviää. Vaan olisi se aika pudotus, jos nyt en edes ovuloisi (enää) - no, ei mennä asioiden edelle :-)

Olin jo piirua vaille ilmoittautumassa viikon 39 jännääjiin, mutta vietettyäni netitöntä elämää viikon, totesin, etten taidakaan vielä ilmoittautua. Mitä enemmän täällä pyörii, sitä enemmän tuota raskautumistakin ajattelee. Ja toisaalta olisi varsin mukavia juttuja luvassa ensi kesälle, joten ei niin vakavaa, vaikka tämä tässä vielä vähän siirtyisi. Mutta toki koko ajan yritetään :-)

Toivottavasti syksyn flunssat eivät kermittäriimme kovasti purisi - ei mene energiaa hukkaan!

täällä eletään kp 33..... en aio testailla, vaan odotella kaikessa ""rauhassa"" ainakin viikon vielä. mitään oireita ei ole, joten siinä suhteessa olen aika epäuskoinen raskauden suhteen.. no, toivossa on hyvä elää.
onnea muuten *E* - ilmoittelehan huomenna mitä varhaisultrassa näkyy!! (toivottavasti päästään molemmat takaisin odotusaika-puolelle. sinulla taitaa olla la huhtikuun puolella...)

Kiitos kaikille peukkujen pitämisestä, viikonloppuna tein uuden testin ja nyt näytti vahvasti positiivista! En kyllä oikein uskalla vielä tästä kauheasti nauttia, koska pelkään ihan hirveästi, että kesken tämäkin menee ja ajatukset menee lähinnä sitä rataa, että menisi sitten heti kesken eikä vasta siellä 14:sta viikolla. Viikonloppuna tihrutinkin jo sitten itkua, kun mies toivotti hyvää yötä meille molemmille ja nyt pelkään että tuotan hänellekin pettymyksen. Tyhmäähän tämä on, mutta en vaan voi sille mitään. Gekko, olitkohan se sinä joka puhuit siitä, että alkuraskaudessa olisi mahdollista tutkia hormoonitasoja? Mitenköhän tämä tehdään ja tehdäänkö sitä kaikilla yksityisillä asemilla? Sen verran olen jo tehnyt, että varasin alkuraskauden ultran kun lääkärille, jolla käyn on tosi vaikea saada aikoja.

Onnea hirmuisesti kata!!!
Nyt on peukut ja varpaat pystyssä pikkuisen jaksamisen puolesta.
Tarrasukkia ja lapasia oikein roppakaupalla.

Vetäise meidät muut oikein kunnon plussaimulla mukaan ; )
Katjuska nyt ensin, kun on jo niin jännät paikat.

ONNEA KATA! Toivotan kaikkea hyvää Sinulle, pienokaiselle ja miehellesi :)

Katjuskan tilannekin on jännä. Toivottavasti plussaa tulee sinullekin!

Itse löysin oviksen tikuilla ja samana iltana tuli fyysiset tuntemukset (turvotus ja pientä kipuilua). Puuhastelua ennen ja jälkeen, että sen puoleen on toiveita. Yritän kuitenkin pitää jalat maassa... Piinaavat kaksi viikkoa =/

Onnea Kata ihan hirmuisesti.
Uskon, että sulla on pelkoja. Mulla takana kaks km ja uutta yritystäkin jo useampi kuukausi ja nyt jo panikoin, että kuinka hullu sitten oon jos/kun tärppää kolmannen kerran. Siksi en sano, että älä ajattele asiaa, mieluummin keskustelet asiasta täällä tai ihan livenä jonkun sellaisen kanssa joka voi ymmärtää. Elän hengessä mukana.

Onnea Kata!!! Kyllä se siitä!

Ja Katjuskalle myös onnentoivotuksia. Täällähän on positiivisia tuulia.

Oma ovis-testailuni näytti jo ihan kummalta, kun eilen illalla (mielenkiinnosta testasin tuplasti sunnuntaina) ei näkynyt mitään viivaa ja aamupäivällä sentään haalea. No, tänään on kp 14 ja oireiden puolesta sanoisin, että tänään on ovis-aika. Illalla viiva olikin jo lähes kontrolliviivan vahvuinen. Pienestä sitä voi iloita, joten hymyilin sitten lenkillä kovasti. Ja nyt sitten illaksi onkin puuhaa luvassa :-))

Onnea Kata mielettömästi sinulle ja miehellesi! Pidän täällä peukut ja varpaat pystyssä että nyt kaikki menisi hyvin loppuun saakka. Ja kyllä joo, minä ainakin jossain vaiheessa mainitsin siitä raskauden aikaisesta hormonitasapainon tutkimisesta. Eli oman keskenmenoni yhteydessä huhtikuun lopulla terveydenhoitajani puhui siitä, että hormonitasapainoa voidaan ihan verikokein tutkia alkuraskaudessa ja tarvittaessa voidaan antaa hormonia (muistaakseni keltarauhashormonia) lääkkeellisesti ja muistaakseni lääkkeillä voidaan korjata epätasapainoa tarvittaessa jopa jonnekin 12 vkolle saakka. Koska aikaa on vierähtänyt jo useampi kuukausi kun tuosta asiasta keskustelin th:n kanssa, niin en enää aivan tarkalleen muista tuota juttua. Mutta pääpiirteissään näin se meni. Joten, kysele vaikka omalta lääkäriltäsi asiasta niin varmasti neuvoo eteenpäin. Ja olen käsittänyt että kyseinen verikoe on niin simppeli, etteikö voitais tehdä missä vaan.

Onpa kiva että tänne kermittäriinkin alkaa vaihteeksi plussaa tipahdella! Ei muuta kuin lisää plussia, hyvät kanssasisaret!!!

Nyt on ultra takana ja kyllä siellä sydänkaikuja näkyi :) Ja joku ruskuaispussin rengaskin (?) näkyi, mikä kuulemma on hyvä merkki. Sikiö tosin on vielä ihan mitättömän pieni. Menkkojen mukaan olis 7+3, mutta mulla oviskin oli aika myöhään, joten tiesin kyllä, ettei toi ihan pidä
paikkansa. Mittojen mukaan lääkäri oli sitä mieltä, ettei olla vielä edes 6+ viikolla! No, kaikki nyt oli kuitenkin kunnossa. Mullahan keväällä löytyi kohdusta pari myomaa ja niiden takia joudun/pääsen todennäköisesti tiheämpään seurantaan. Lääkäri pisti lähetteen Kättärille, josta pitäis parin viikon sisällä tulla kutsu. Eiköhän siellä sitten tarkennu se, miten pitkällä tässä nyt oikein mennään. Mutta ainakin nyt vähäksi aikaa voi huokaista helpotuksesta.

Hieno uutinen, onnittelut! Nyt sitten vain jännäilemään tuntemuksia ja odottamaan kasvavaa masua ;)
Mullakin todettiin myoomia silloin km:n yhteydessä. Onkohan se taas paikkakuntakohtaista miten raskauden edistymistä seurataan tällaisten henkilöiden kohdalla?! Tietäisin sitten vain itsekin kysellä, jos joskus vielä raskautuminen onnistuu... Tietääkö kukaan?

Onnea *E*!!! toivottavasti tulen täältä perässä toukokuun odottajiin - nyt kp 35 eikä oireita sen paremmin kuukautisten kuin raskaudenkaan suuntaan... huomenna olisi ollut ensimmäisen raskauden LA, joten voihan olla että huomenna kuitenkin testailen, jos vaikka saisi hyvä uutisia sinänsä haikeaan päivään...
eilen iltapäivällä ja illalla ilmaantui yksi pieni oire, joka oli myös tässä ekassa raskaudessa, nimittäin tunne että virtsarakko ei tyhjene kokonaan vaikka kuinka kauan istuisi vessassa - pissitti koko illan. mutta tänään tuotakaan oiretta ei enää ole.
jos nyt plussa tulisi, niin tällä kertaa varaan ajan varhaisultraan heti kun mahdollista - en halua enää kolmen kuukauden valheellista odotusta ;o/

mukavaa syysmyrskypäivää toivottelen täältä satakunnasta!

Onnea *E*:lle! Täältä kahmalokaupallinen tarrasukkia vauvelille! Toivottavasti täältä tullaan perässä, jonain päivänä...:)

Katjuska, nyt jännittää tosissaan sun puolesta! Toivottavasti tosiaan saisin tuolle haikealle LA-päivälle iloisen uutisen, testitikun plussan! Pidähän ajantasalla!!

plussa pätkähti aamulla! kävin jo LA:nkin katsastamassa ja se olisi 18.5. - jos kaikki menee hyvin..
eilen tuli kutsu sinne kolposkopiaan ja biopsiaankin, mutta täytyy nyt soittaa sairaalaan että mitä niiden kanssa tehdään, voidaanko ne tehdä raskauden aikana.
viime viikolla vielä tuskittelin syövän pelossa ja tänään sitä todistettavasti ollaan raskaana - elämä heittelee!!

Oikein paljon onnea Katjuska!!! Toivottavasti kaikki muutkin saadaan pian mukaan plussatuuleen ja sylikaupalla tarrasukkia kaikille! Täällä yritetään pitää mahdollisimman matalaa profiilia vielä tämän raskauden kanssa, eli yritän olla ajattelematta koko asiaa vielä. Tosin tässä onnistun välillä suhteellisen huonosti... :) Nyt pukkaa työt päälle.

kiitos Kata ja *E* onnitteluista! Ja Katalle en ole tainnut vielä onnea toivotellakaan - eli ONNEA HURJAN PALJON!!

minä menen huomenna hakemaan meille uuden perheenjäsenen eli pienen koiranpennun! meillä on jo yksi koiranrotkale, joka painaa 60kg, mutta tästä uudesta tulokkaasta ei pitäisi tulla ihan niin iso - toivottavasti... että säpinää riittää!

takaisin ""itse asiaan"" - tänään kait rv 5+0, joten parin viikon päästä voisi mennä sinne varhaisultraan.. pitkä aika...
en olisi uskonut, että näin nopesti keskenmenon jälkeen tulen uudelleen raskaaksi, mutta onneksi näytän olevan suht hedelmällistä sorttia ;o) mitään ovulaatiolaskelmia en ole kertaakaan tehnyt, eikä meillä seksiäkään ole harrastettu mitenkään kiertopäivien mukaan, joten yllätys tämä taas oli...

Palailen näihin keskusteluihin seuraavan kerran maanantaina, joten hyvät viikonloput toivottelen jo näin ajoissa kaikille!!

Onnea plussanneille!

Minä olen nyt sitten rouva. Lauantaina menin naimisiin. Ja tänään on kp 15/28 ja KAKSI ovulaatiota olen löytänyt. Tämä on siis clomikierto, joten ei mikään yllätys. Täytyy vain toivoa, että tärppäisi.

yksi pieni viesti vielä ennenkuin aloitan pitkän viikonlopun..

pääsenkin onnekkaasti ultraan jo 27.9., jolloin mulle oli varattuna se kolposkopia ja biopsia. soitin sairaalaan ja kysyin että miten niiden kanssa edetään ja sanoivat että tule vaan paikalle, niin ultrataan ihan ekaksi, niin nähdään onko elämää vai ei... kiva juttu!

ensimmäinen ""oire"" ilmaantunut tänään - ja taisi sitä eilekin hieman olla - olen nimittäin aivan jäässä, totaalisessa horkassa.... hyvä kun sormet pysyy näppäimillä, kun niin tärisen. pääsisipä jo kotiin vällyjen alle!

heipas taas kaikille ja onnea suvunjatkamiseen!!

Onnea rouviintuneelle Saaralle! Onnea myös katalle. Olin ihan varma, että olin onnitteluviestin jo kirjoittanut, mutta enpäs ollutkaan. Siksi tämä myöhäisherännäisyys :)

Hienoa katjuska, että pääset suht' pian sinne ultraan. Peukkoja pidetään, että sieltä elämää löytyisi!