Keisarileikkaus EI OLE synnytys!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Mitähän sä sekoilet? Keisarileikkaus on leikkaus miksi sen nimi pitäisi muuttaa? Synnytystapa se on silti.

En ole kysynyt yhdenkään lääkärin mielipidettä (miksi ihmeessä olisin?), itse ovat todenneet asian käynnin yhteydessä tyyliin: "Edellinen synnytyksesi oli siis sektio" "Synnytit edellisen sektiolla" jne. Viimeksi eilen kuulin tämän kommentin.

Suosittelen opiskelemaan hieman lääketiedettä jos asia noin vaivaa ja tule sitten takaisin väittelemään siitä mikä on mitäkin, veikkaan että mielipiteesi on kokonaan toinen jos vain äo:si riittää vastaanottamaan faktaa.
heh, heh... luulenpa että meistä kahdesta sinä tiedät vähemmän lääketieteestä.... :whistle:
Nyt taytyy sanoa Trolli etta jos olet alan ammattilainen, niin ole kiltti ja mene takaisin kouluun.
 
HALOO
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Onneksi mä olen saanut kokea molemmat tavat synnyttää. Kumpikin ihan yhtä kiva tapa saada lapsi maailmaan.

Musta tuntuu, että vaikean synnytyksen kokeneilla on kova tarve saada sanoa ääneen, että sektio on ihan juntti juttu. Ikäänkuin siitä värkin hajoamisesta pitäisi saada sädekehä pään päälle.
mulla ei ollut vaikea synnytys, kumpikaan synnytyksistä
mulla ei värkki hajonnut
en ole sanonut että sektio olisi juntti juttu :eek:
kuka niin täällä väittää mukamas??? sinä itse
en hae sädekehää itselleni vaan olen sitä mieltä että sektio on leikkaus!

onko se vaikea käsittää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja HALOO:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Onneksi mä olen saanut kokea molemmat tavat synnyttää. Kumpikin ihan yhtä kiva tapa saada lapsi maailmaan.

Musta tuntuu, että vaikean synnytyksen kokeneilla on kova tarve saada sanoa ääneen, että sektio on ihan juntti juttu. Ikäänkuin siitä värkin hajoamisesta pitäisi saada sädekehä pään päälle.
mulla ei ollut vaikea synnytys, kumpikaan synnytyksistä
mulla ei värkki hajonnut
en ole sanonut että sektio olisi juntti juttu :eek:
kuka niin täällä väittää mukamas??? sinä itse
en hae sädekehää itselleni vaan olen sitä mieltä että sektio on leikkaus!

onko se vaikea käsittää?
Hei HALOO, onko täällä joku väittänyt, että sektio ei olisi leikkaus? Tottakai se on leikkaus, mutta samanaikaisesti se on myös synnytys. Se ei liene mikään mielipideasia, vaan ihan kylmä fakta. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Alkuperäinen kirjoittaja HALOO:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Onneksi mä olen saanut kokea molemmat tavat synnyttää. Kumpikin ihan yhtä kiva tapa saada lapsi maailmaan.

Musta tuntuu, että vaikean synnytyksen kokeneilla on kova tarve saada sanoa ääneen, että sektio on ihan juntti juttu. Ikäänkuin siitä värkin hajoamisesta pitäisi saada sädekehä pään päälle.
mulla ei ollut vaikea synnytys, kumpikaan synnytyksistä
mulla ei värkki hajonnut
en ole sanonut että sektio olisi juntti juttu :eek:
kuka niin täällä väittää mukamas??? sinä itse
en hae sädekehää itselleni vaan olen sitä mieltä että sektio on leikkaus!

onko se vaikea käsittää?
Hei HALOO, onko täällä joku väittänyt, että sektio ei olisi leikkaus? Tottakai se on leikkaus, mutta samanaikaisesti se on myös synnytys. Se ei liene mikään mielipideasia, vaan ihan kylmä fakta. :)
Nain juuri, se on synnytys ja synnytystapa.
 
trolli
fakta: sektio on leikkaus
toinen: sektio on synnytys
kolmas: sektiossa nainen ei synnytä, vaan makaa ja lääkäri tekee työt.
neljäs: synnytys ja synnyttää ovat eri sanoja ja tarkoittavat eri asioita. vaikka lapsi syntyy, sektiossa äiti ei synnytä.
 
HALOO
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
fakta: sektio on leikkaus
toinen: sektio on synnytys
kolmas: sektiossa nainen ei synnytä, vaan makaa ja lääkäri tekee työt.
neljäs: synnytys ja synnyttää ovat eri sanoja ja tarkoittavat eri asioita. vaikka lapsi syntyy, sektiossa äiti ei synnytä.
toinen kohta hieman pieleen

sektio= lapsen syntymä :)
EI synnytys
 
Kis-Kisu
Juu eii ookkaan, se on leikkaus, jossa lapsi autetaan maailmaan. Noin oletko tyytyväinen.

Siihen bakteeri juttuun, mun on pakko sen verran vaan sanoa (vaikka aina pyhästi vannon etten näihin ketjuihin puutu ku vituiks menee kuitenkin) mut niin, että. Poika joka on tullut maailmaan sektiolla, on ollut vauvasta asti oikeenkin terve, lukuunottamatta muutamia normaaleja flunssia ja yhtä korvatulehdusta.
Tyttö joka synnytettiin alakautta tuntuu olevan jatkuvasti kipeänä, milloin flunssaa/hiivaa/korvatulehdusta/rs-virusta. yms. Että niin ne vaan lapsetkin on erilaisia tulivatpa he ulos värkistä tai leikkaushaavasta.
 
ei sulla parempaa tekeimistä
Alkuperäinen kirjoittaja HALOO:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Onneksi mä olen saanut kokea molemmat tavat synnyttää. Kumpikin ihan yhtä kiva tapa saada lapsi maailmaan.

Musta tuntuu, että vaikean synnytyksen kokeneilla on kova tarve saada sanoa ääneen, että sektio on ihan juntti juttu. Ikäänkuin siitä värkin hajoamisesta pitäisi saada sädekehä pään päälle.
mulla ei ollut vaikea synnytys, kumpikaan synnytyksistä
mulla ei värkki hajonnut
en ole sanonut että sektio olisi juntti juttu :eek:
kuka niin täällä väittää mukamas??? sinä itse
en hae sädekehää itselleni vaan olen sitä mieltä että sektio on leikkaus!

onko se vaikea käsittää?
Ootsä koko yön paasannut täällä :)

Meille on jo tullut selväksi, että ainoa oikea synnytys on sellainen kuin sinun synnytyksesi. Ja siihen kuuluu automaattisesti suolen peräruiskeella tyhjentäminen ja se, että vauva ei saa tulla helposti synnytyskanvasta ulos vaan pään syntymisen on tosiaan tunnuttava joltain. Jos siis on alakautta muuten vauva tullut ulos niin sekään ei ole synnytys, kun se ei ole mennyt juuri kuten sinun synnytyksesi!!! Piste.

 
nii
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
kun vähän lukee näitä kirjoituksia niin huomaa, että sektiomammoilla ne ongelmat ovat toisten mielipiteistä. vetävät herneet nenäänsä, kun joku uskaltaa sanoa ettei pidä leikkauspöydällä makaamista synnyttämisenä.

suurin osa näistä sektiomammoista ketkä vauhkoavat eivät edes ole kokeneet synnytystä. ne ketkä ovat kokeneet sekä synnytyksen että sektion myöntävät että sektiossa äiti ei synnytä.

!
Luepa ketju uudelleen. Kyllä mä olen ollut sekä sektiossa että alatiesynnytyksessä ja edelleen kaikissa olen kyllä ihan synnyttänyt. Lääketieteellisestikin sektio on synnytys. Mutta jos se sun oloas helpottaa niin sä voit toki ajatella, ettei sektio ole synnyttämistä. En tosin ymmärrä mitä se sua liikuttaa :)

 
nii
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Onneksi mä olen saanut kokea molemmat tavat synnyttää. Kumpikin ihan yhtä kiva tapa saada lapsi maailmaan.

Musta tuntuu, että vaikean synnytyksen kokeneilla on kova tarve saada sanoa ääneen, että sektio on ihan juntti juttu. Ikäänkuin siitä värkin hajoamisesta pitäisi saada sädekehä pään päälle.
Mä luulen, että kyse on siitä, että nykyään pitää saada kaikki. Ihmiset on kyltymättömiä. Jos on kokenut vain toisen synnytystavan niin haluaisi kokea myös sen toisen, koska osalla ihmisistä on aina tunne, että jotain puuttuu.

jos on synnyttänyt alakautta, tuntuu, että on jäänyt jotain vaille, kun ei ole saanut kokea sektiota eikä voi kertoa muille siitä.

Jos on synnyttänyt sektiolla, silloin tuntuu, että haluaisi vielä synnyttää alakautta.

Ne jotka ovat kokeneet molemmat synnytystavat ovat rikkaampia, he eivät jääneetkään mitään vaille :)

Ihmiset on jotenkin niin tyytymättömiä elämäänsä nykyään, ei kukaan muu kuin katkera ihminen arvostele sitä miten toinen on synnyttänyt.

 
:)
Ehkä helpoimmalla päästäisiin, jos siinä äitiyskortissa olisi kohta: lapsen syntymä ja sen alla sitten joko synnytys tai sektio. Ei jäisi kenellekään epäselväksi että lapsi ei muka ole syntynyt (miten yksinkertainen täytyy olla että luulee joidenkin tarkoittavan tätä?!) jne.

Eikö olisikin hyvä ratkaisu?
 
:)
Minä en muuten koe että olisin jäänyt jotain vaille kun olen synnyttänyt omani alakautta. Päinvastoin, jos olisin joutunut sektioon olisin ollut pelosta suunniltani ja tuntenut että jostain jäin paitsi kun en saanut luonnollisella tapaa synnyttää.

Enkä arvostele ketään sektion kokenutta, olen vain sitä mieltä että ne ovat kaksi eri asiaa: leikkaus ja synnytys. Se on mielipide johon kaikilla on oikeus.
 
Mulla on kokemus alatiesynnytyksesta kaikkine kipuineen ja suunnitellusta sektiosta. Kieltämättä mulla on sellainen olo, että en oo synnyttänyt nuorimmaista, ensin hän oli masussa ja sitte ulkopuolella, ilman minkäänlaista kipua ja ponnistelua. Kipeä olin sitte jälkikäteen, mutta se oli haavakipua, ei synnytyksen jälkeistä kipua. Mutta mulle aivan sama, molemmat lapset on yhtä rakkaita :heart: :heart:
 
Jaana
No mut kun lukee asiakirjoja ja tilastoja yms niin siellä ne sektiot ovat listattuna synnytyksiin ihan samalla tavalla kuin alatietkin. Eli yleisesti sektio katsotaan olevan vain ja ainoastaan yksi synnytystapa. Mulle se on ihan yks hailee miten siitä puhutaan, minä olen kaksi lasta sektiolla maailmaan saattanut, synnyttänyt ainakin asiakirjojen mukaan. Ketä kiinnostaa?
 
lääkäritäti
Alkuperäinen kirjoittaja HALOO:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kai ton nyt tietää lapsikin.
Leikkaus on leikkaus ja synnytys hoituu vain yhtä kautta.
NÄIN!

mut ei täällä mene kenellekään jakeluun vaikka kuinka jankataan
Leikkaus on leikkaus ja sektio on synnytys joka hoidetaan kirurgisesti leikkauksella.

Ei synnytys ole synonyymi sille että lapsi tulee jalkovälistä.

Kutsutaanhan synnytyksesksi sitäkin kun kätilö leikkaa ison epparin jonka jälkeen lääkäri VETÄÄ LAPSEN ULOS IMUKUPILLA. Onko tämä mielestänne synnytys?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:
Mulla on kokemus alatiesynnytyksesta kaikkine kipuineen ja suunnitellusta sektiosta. Kieltämättä mulla on sellainen olo, että en oo synnyttänyt nuorimmaista, ensin hän oli masussa ja sitte ulkopuolella, ilman minkäänlaista kipua ja ponnistelua. Kipeä olin sitte jälkikäteen, mutta se oli haavakipua, ei synnytyksen jälkeistä kipua. Mutta mulle aivan sama, molemmat lapset on yhtä rakkaita :heart: :heart:
Hyvin kirjoitettu.
 
lääkäritäti
Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:
Mulla on kokemus alatiesynnytyksesta kaikkine kipuineen ja suunnitellusta sektiosta. Kieltämättä mulla on sellainen olo, että en oo synnyttänyt nuorimmaista, ensin hän oli masussa ja sitte ulkopuolella, ilman minkäänlaista kipua ja ponnistelua. Kipeä olin sitte jälkikäteen, mutta se oli haavakipua, ei synnytyksen jälkeistä kipua. Mutta mulle aivan sama, molemmat lapset on yhtä rakkaita :heart: :heart:
No ei synnytystä määritellä myöskään siten että synnytys on tapahtuma jossa TUNNETAAN KIPUA.

Tiedän ja kaveripiirissäni tunnenkin useamman naisen joiden synnytyskipu on ollut menkkakipua lievempää ja tunnen peräti yhden kaverini joka väittää ettei synnytyksissään tuntenut kipua ollenkaan!

Ja entäpä kivunlievitys? Jos kipu poistetaan niin silloinhan tämän mukaan tapahtuma joka muutoin olisi synnytys, muuttuisi kivun poistamisen myötä ei-synnytykseksi.

Jokainenhan saa olla mitä mieltä tahansa mutta lääketieteessä sektio on synnytys ja kun synnytystapaa arvioidaan niin sektio on synnytystapa muiden joukossa.

Normaalisektiossa vertakin äiti menettää yli 500ml eli puolisen litraa tai enemmän joten kyllä sektio synnytystapana ON todellakin elimistölle raskas kokemus. Ei elimistön ainoa merkittävä reaktio ole se että äiti puhisee ja kiljuu naama punaisena kivusta. Äiti kyllä reagoi synnytykseen sektiossakin vaikka ei kipua juuri leikkaushetkellä tuntisikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:
Mulla on kokemus alatiesynnytyksesta kaikkine kipuineen ja suunnitellusta sektiosta. Kieltämättä mulla on sellainen olo, että en oo synnyttänyt nuorimmaista, ensin hän oli masussa ja sitte ulkopuolella, ilman minkäänlaista kipua ja ponnistelua. Kipeä olin sitte jälkikäteen, mutta se oli haavakipua, ei synnytyksen jälkeistä kipua. Mutta mulle aivan sama, molemmat lapset on yhtä rakkaita :heart: :heart:
Hyvin kirjoitettu.
Täällä samoja kokemuksia; sillä erotuksella että sektio ei ollut suunniteltu. Itsekin koin tilanteen jotenkin ihmeellisenä; ei oikein ymmärtänyt mistä se lapsi ilmestyi kun sitä näytettiin. Onneksi sektio kuitenkin tehtiin. Itse ajattelen että syntymän ihme on suuri, tapahtui se sitten millä tavalla hyvänsä.
 
l
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon synnyttänyt 2x, ekan sektiolla ja toisen alateitse. Vai oonko sittenkään? Esikoinen on vain syntynyt, synnyttämättä? Tän keskustelun mukaan siis.

Itse asiassa mua ei edes kiinnosta. :D :D Molemmat mahtavia kokemuksia ja mitä parhain palkinto.
Kysyn vielä mäkin, että MITÄ VÄLIÄ SILLÄ ON?!
No sillä on se väli että alatiesynnyttäjät haluavat itselleen kunnioitusta, arvonantoa ja jotain vastaavaa ylimääräistä ekstraa. He haluavat että heitä pidetään sankareina ja haluavat myös että sektioäitejä pidetään luusereina.

Kysymys on siis viimekädessä näiden muutamien heikkoitsetuntoisten alatiemammojen komplekseista, ei mistään muusta. Eihän kukaan normipsyykkeinen edes jaksaisi päivästä toiseen täällä inttää kuten esimerkiksi nimimerkki HALOO näyttää jaksavan. Kysymys on selvästi mm. HALOOn itsetunnolle ihan ratkaisevan tärkeä :)

Ja joo, itsekin synnytin alateitse mutta silti minulla ei ole mitään tarvetta korottaa itseäni väittämällä että sektioäidit eivät ole yhtälailla lapsiaan synnyttäneet vaikkakin eri tavalla. Isomman kuolemanriskin sektioäiti nahkaansa hyväksyy kuin alatiesynnyttäjä.
 
Hakeutukaa hoitooooooon!!!!!!!!!!
Että jotta kersa sais myös keisarinSYNNYTYKSESSÄ samat pöpöt mitä alatieSYNNYTYKSESSÄ, niin voisihan se hoitohenkilökunta sitten liottaa kätösiään siellä äireen toosassa ja sivellä se kekru niillä tarvittavilla toosapöpöillä niin ei jäis KEISARI paitsi mistään.
 
l
Alkuperäinen kirjoittaja Hakeutukaa hoitooooooon!!!!!!!!!!:
Että jotta kersa sais myös keisarinSYNNYTYKSESSÄ samat pöpöt mitä alatieSYNNYTYKSESSÄ, niin voisihan se hoitohenkilökunta sitten liottaa kätösiään siellä äireen toosassa ja sivellä se kekru niillä tarvittavilla toosapöpöillä niin ei jäis KEISARI paitsi mistään.
Just.

Ja alatieäideille vastaavasti kunnon kivunlievitys, jättieppari ja imukuppia kehiin niin saa lunkisti ottaa homman alatiemammakin eikä tarvitse ikävästi ponnistaa niin ei sitten myöskään tarvitse sektiösynnyttäjiä kadehtia loppuelämäänsä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä