Keisarileikkaus EI OLE synnytys!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
Sektio ei ole synnytys vaan syntymätapa, joka suoritetaan leikkauksena.


Tutkimus: Synnytys antaa lapselle hyvän vastustuskyvyn

22.06.2010 - 07:31

Keisarinleikkauksella syntyneillä lapsilla on suurempi tartuntatautien riski kuin alateitse syntyneillä lapsilla, osoittaa tuore tutkimus.

Alateitse syntyneet lapset saavat synnytyksessä äidin bakteerikannan, joka suojaa useilta tartunnoilta. Keisarinleikkauksella maailmaan saatetut lapset jäävät vaille tätä luonnollista bakteerikantaa.

Tutkimus osoittaa, että alatiesynnytyksessä lapsi saa hyvänlaatuisen bakteeripeitteen, kun taas leikkauksella syntyneet altistuvat yleisille ihobakteereille. Tämä näyttäisi selittävän, miksi keisarinleikkauksella syntyneet lapset saavat useammin vaarallisia tartuntatauteja.

Tulos selittää myös aiempia tutkimuksia, joiden mukaan sektion kautta syntyneillä lapsilla esiintyy useammin astmaa ja allergioita kuin alateitse syntyneillä.

Tutkimus tehtiin Venezuelassa ja sitä varten tutkittiin kymmenen vastasyntyneen bakteerikanta.

STT

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/182356.shtml
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
minulla takana 3 sektiota , ja jos en ole synnyttänyt kerran heitä - olenko heidät

"ulos heittänyt " ?
No ei kai tämä mitään rakettitiedettä ole, sektio on leikkaus, ei siis synnytys.
Jos haluat määritellä sanojen merkityksen uudestaan niin toki tee niin mutta muista ilmoittaa siitä meille muille myös.

Ei se äidin identiteetti voi olla siitä kiinni että synnyttikö vaiko suoritettiinko hänelle operaatio.
 
vieras
No mistä ihmeestä nyt vetäisitte herneet nenään????? Ei tietenkään leikkaus ole synnytys johan sen järkikin sanoo! Ihan asiallinen aloitus ja varmaan jotain perääkin tuossa jutussa on.
 
mimmu
Alkuperäinen kirjoittaja A-L-M:
Joo, ihan Venezuelassa tehty tutkimus ja kymmenen lasta |O |O |O |O |O Varmaan hyvin tänne Suomen oloihin tuota voidaankin soveltaa...
ainakin varmaan siltä osin, että Suomessakin toi keisarileikkaus on kirurginen toimenpide, ei synnytys.
 
pööp
Eiköhän siihen vastustuskykyyn vaikuta enemmänkin se miten äiti elää raskauden aikana, niin siis sektioäitikin on raskaana yleensä 9kk, ja myös perheen elämäntavat lapsen syntymän jälkeen. Tähän voisin vielä loppukaneetiksi sanoa että eikö sitten sektiolla maailmaan tulleista ihmisistä voida sanoa että he ovat syntyneet? Ei voi olla syntymäaikaa eikä syntymäpäivää... kyllähän se lapsi vaan syntyy vaikkei äiti kirjaimellisesti synnyttäisikään.
 
pööp
Tuli tässä myös mieleen ihan vaan oman kokemuksen pohjalta että useimmiten hätäsektio ainakin tulee kysymykseen siinä vaiheessa kun synnytys keskeytyy, näin ainakin minulla kun olin jo synnyttänyt ihan virallisesti melkein 2 vuorokautta.
 
qwer
Alkuperäinen kirjoittaja pööp:
Tuli tässä myös mieleen ihan vaan oman kokemuksen pohjalta että useimmiten hätäsektio ainakin tulee kysymykseen siinä vaiheessa kun synnytys keskeytyy, näin ainakin minulla kun olin jo synnyttänyt ihan virallisesti melkein 2 vuorokautta.
Sama täällä, vaikkakin vain 6h ja kiireellinen, ei hätäsektio.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
minulla takana 3 sektiota , ja jos en ole synnyttänyt kerran heitä - olenko heidät

"ulos heittänyt " ?
No ei kai tämä mitään rakettitiedettä ole, sektio on leikkaus, ei siis synnytys.
Jos haluat määritellä sanojen merkityksen uudestaan niin toki tee niin mutta muista ilmoittaa siitä meille muille myös.

Ei se äidin identiteetti voi olla siitä kiinni että synnyttikö vaiko suoritettiinko hänelle operaatio.
Oletko tietoinen siitä, että synnytyksessä on monia muitakin vaiheita, kuin ponnistusvaihe?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
"Koska olet syntynyt" kysymyskin täytyy sitten päivittää ajan tasalle,eihän kaikki ole syntyneet!!! Just...
Syntyminen ja synnytys on ihan eri asia. Jokainen lapsi syntyy mutta toiset syntyvät SYNNYTYKSEN ja toiset LEIKKAUKSEN kautta.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä