Keisarileikkaus EI OLE synnytys!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
km
samapa tuo mitä kautta ulos tulee kunhan tulee... itse oon kaks kertaa alakautta synnyttäny ja verratessani omaa tilannetta niihin kavereihin, joille on tehty sektio, niin koen päässeeni helpommalla kuin he. Ei oo tarvinnu viikkokausia olla toipilaana leikkaushaavan kanssa.
 
3sektiota
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mistä ihmeestä nyt vetäisitte herneet nenään????? Ei tietenkään leikkaus ole synnytys johan sen järkikin sanoo! Ihan asiallinen aloitus ja varmaan jotain perääkin tuossa jutussa on.
Voisit laittaa sanan sektio tohon haku kohtaan niin voisit saada varmaan "muutaman" samanlaisen aloituksen tästä kun joku jaksaa aina aloittaa ja yrittää saada riita aikaiseksi. Kuten huomaa kuinka moni kirjoitti kommentit ihan vitsinä. Vakio palstalaiset jo nauravat näitä samoja aloituksia.
 
3xsektio
Kolme sektiota takana ja ainakin yksi vielä edessä. Ensimmäistä koitin synnyttää 40 tuntia ja siinä oli vauvan terveys ja henkin uhattuna... joten mulle sektio ensimmäisen lapsen kohdalla oli pelastus. AIvan sama saako hän hyvää vastustuskykyä vai ei äidiltä synnytyksen yhteydessä, pääasia että lapsi syntyy (tai tulee ulos :) ) turvallisesti !!! Ja tosiaan tuo Venezuelalainen tutkimus kymmenellä otannalla ei kerro vielä mitään, eiköhän luotettavuuteen tarvita kymmenien vuosien tutkimustuloksia???
 
onko sillä nyt niin väliä mitä termejä käytetään..
en tiedä kuinka suhtautuisin jos oma lapsi olis syntynyt sektiolla, mutta tottahan se olis että sitten ei olis kokenut synnytystä. mä en todellakaan halua olla ilkeä enkä tapella mutta niinhän se on ettei sitä sektiota ihan synnytykseksi voi sanoa..ajattelen vaan omalta kohdaltani että jso molemmat olis syntynyt sektiolla niin enhän mä tietäis silloin millaista on synnyttää :/ hankala asia tämä. enkä halua suututtaa ketään, kunhan pohdin..

ja siis mä tarkotan suunniteltua sektiota. en hätäsektiota. en synnytystä joka käynnistyy luonnollisesti, ehkä ehditään jo ponnistamaankin kun jostain syystä joudutaankin leikkaamaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja km:
itse oon kaks kertaa alakautta synnyttäny ja verratessani omaa tilannetta niihin kavereihin, joille on tehty sektio, niin koen päässeeni helpommalla kuin he. Ei oo tarvinnu viikkokausia olla toipilaana leikkaushaavan kanssa.
tuo on totta. mä oon iloinen että molemmat onnistunu alakautta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Synnytys:
Leikkaus on SYNNYTYStapa! Tämä taidettiin vielä yhdeltä naistentautien ylilääkäriltä luennoilla kysäistä. Eli kyllä, se on synnytys.
Aivan, mullekkin lääkärit ym. aina puhuu että olen synnyttänyt sektiolla.
Ja heihin luotan tässä asiassa enemmän kuin kaksplussan palstaan :p
 
miuku
Niinhän se on. Sektio ei ole synnytys vaan leikkaus. Olen saanut lapsen sekä sektiolla että normaali synnytyksellä. Muhun ei siis ainakaan kalikka kalahda. Olen kaksi lasta synnyttänyt ja yhden saanut sektiolla.
 
omg
Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
itse oon kaks kertaa alakautta synnyttäny ja verratessani omaa tilannetta niihin kavereihin, joille on tehty sektio, niin koen päässeeni helpommalla kuin he. Ei oo tarvinnu viikkokausia olla toipilaana leikkaushaavan kanssa.
tuo on totta. mä oon iloinen että molemmat onnistunu alakautta.
mä oon niin iloinen että toinen lapsi syntyi sektiolla (ja kyllä nimenomaan SYNTYI, siinä leikkaus pöydällä maatessani ja hytkyessäni KÄTILÖ TULI SANOMAAN MINULLE ETTÄ SIELTÄ SE SINUN LAPSESI ON NYT SYNTYMÄSSÄ) pystyin leikkauksen jälkeisenä päivänä ISTUMAAN ja kävelemään, käymään kusella ja paskalla toisin kuin ekan jälkeen.
 
Lissu
Mulle kyllä oikeasti ihan sama. :) Mutta niinhän se on että virallisesti sektio on yksi SYNNYTYStapa, siis ihan lääkäreiden mielestä. Voihan se olla että palsta tietää taas paremmin. :D
 
luonto ei aina ole oikeassa ja tiedä kaikkea
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Sektio on luonnonlakien vastaista
Luonnonlakeihinko kuuluu sitten se, että alakautta yritetään punkea liian suurta lasta mikä ei mahdu tulemaan ja kuolee synnytyksessä. Kun taas sektio auttaisi vauvan elävänä ulos? eikös se ole luonnonlaki, että on mahdollisuus sektioonja lapsi jää eloon, ei kai muuten jäisi siinäkään eloon?
 
Milla
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Mulle kyllä oikeasti ihan sama. :) Mutta niinhän se on että virallisesti sektio on yksi SYNNYTYStapa, siis ihan lääkäreiden mielestä. Voihan se olla että palsta tietää taas paremmin. :D
MUTTA. Alatiesynnytyksessä vauva syntyy luonnollista kautta, äiti synnyttää sen. Sektiossa ei SYNNYTETÄ ketään, siinä lääkäri vetää lapsen pois toista kautta, lapsi siis syntyy sektiolla.

Kumpikaan ei ole toista parempi tai pahempi eikä tee sektion kokeneista äideistä huonompia kuin tavallisesti synnyttäneistä äideistä. Ainoastaan jos "pelkosektioon" on syynä se, ettei pimppi repeisi niin sitten on jo vähän ainesta olla huono äiti, ei muuten.
 
Milla
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Sektio on luonnonlakien vastaista

koetahan tunkea meloni perseestä ulos. :kieh:
No onhan se! Ei se että luonto ei ole keksinyt leikata poikasia ulos emojen mahoista tee sektiosta sen huonompaa. Ei tästä pidä suuttua, en ymmärrä teitä miksi tämä aihe on niin arka.
 
lissu
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Mulle kyllä oikeasti ihan sama. :) Mutta niinhän se on että virallisesti sektio on yksi SYNNYTYStapa, siis ihan lääkäreiden mielestä. Voihan se olla että palsta tietää taas paremmin. :D
MUTTA. Alatiesynnytyksessä vauva syntyy luonnollista kautta, äiti synnyttää sen. Sektiossa ei SYNNYTETÄ ketään, siinä lääkäri vetää lapsen pois toista kautta, lapsi siis syntyy sektiolla.

Kumpikaan ei ole toista parempi tai pahempi eikä tee sektion kokeneista äideistä huonompia kuin tavallisesti synnyttäneistä äideistä. Ainoastaan jos "pelkosektioon" on syynä se, ettei pimppi repeisi niin sitten on jo vähän ainesta olla huono äiti, ei muuten.
Eikös alatiesynnytyksessäkin vedetä se vauva ulos ja monasti sielä imukupin avulla? vai onko tuolla reijällä mistä vauva tulee sinun mielestäsi noin suuri merkitys? Miten se pimpsareijästä tullut lapsi on sen enempäää synnytys kuin sektioreijästäkään? Et sinäkään ( jos olet synnyttänyt ) varmasti ole ilan apuja lastasi synnytttänyt alakautta.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä