Keisarileikkaus EI OLE synnytys!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja HALOO:
leikkaus ei ole synnytys vaikka siinä lapsi syntyykin
synnytys on tapahtuma jossa lapsi saatetaan maailmaan alateitse, ei leikkaamalla
Miksi sitten aina puhutaan alatiesynnytyksestä erotuksena sektiosta? Eikö pelkkä synnytys olisi oikea termi? Vai erotetaanko tällä eri synnytystavat toisistaan?
Älä nyt kysy näin vaikeita näiltä mammoilta :D

trolli
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Minä olen synnyttänyt 4 lasta. Joista yhden sektiolla ja synnytyksistä tämä oli kyllä tapahtumarikkain ja pisin.. 22 h avautumisvaiheen ja yli 2 h kestävän ponnistusvaiheen sekä lopussa vielä 2 imukuppi yritystä, minkä jalkeen päädyttiin kiireelliseen sektioon. Tämä jos mikä oli synnyttämistä.
eli yritit synnyttää, mutta et onnistunut, joten lapsi otettiin ulos leikkauksella. synnyttämisen yrittäminen ei ole sama, kun kaikki vaiheet läpikäyden ponnistaa vauvan ulos, siis synnyttää.
Ja nimenomaan PONNISTAA lapsen ulos eli imukuppisynnytys EI ole synnytys. Epparikin tarkoittaa, että avustettu on, joten synnytys ei ole kyseessä silloinkaan vaan vehkeen kirurginen laajennus.
kuinka tyhmä pitää ihmisen olla??? ihan tosissasi kuvittelet, että imukupilla saa vauvan ulos ilman että äiti ponnistaa? miksi helvetissä sitten imukuppisynnytys ei aina onnistu?

alan uskoa enemmän ja enemmän, että sektiomammoilta on sektioitu aivotkin vauvan mukana. niin naurettavaa argumenttia tulee...

vieras
Minä olen synnyttänyt 4 lasta. Joista yhden sektiolla ja synnytyksistä tämä oli kyllä tapahtumarikkain ja pisin.. 22 h avautumisvaiheen ja yli 2 h kestävän ponnistusvaiheen sekä lopussa vielä 2 imukuppi yritystä, minkä jalkeen päädyttiin kiireelliseen sektioon. Tämä jos mikä oli synnyttämistä.
eli yritit synnyttää, mutta et onnistunut, joten lapsi otettiin ulos leikkauksella. synnyttämisen yrittäminen ei ole sama, kun kaikki vaiheet läpikäyden ponnistaa vauvan ulos, siis synnyttää.
Ja nimenomaan PONNISTAA lapsen ulos eli imukuppisynnytys EI ole synnytys. Epparikin tarkoittaa, että avustettu on, joten synnytys ei ole kyseessä silloinkaan vaan vehkeen kirurginen laajennus.
kuinka tyhmä pitää ihmisen olla??? ihan tosissasi kuvittelet, että imukupilla saa vauvan ulos ilman että äiti ponnistaa? miksi helvetissä sitten imukuppisynnytys ei aina onnistu?

alan uskoa enemmän ja enemmän, että sektiomammoilta on sektioitu aivotkin vauvan mukana. niin naurettavaa argumenttia tulee...
naps...ja kops... osuiko arkaan paikkaan =)

Imukuppisynnytys ei varmaankin siksi aina onnistu kun tumpula lääkäri ei saa imukuppia kunnolla kiinni lapsen päähän tai lapsi jumittaa kiinni jossain...

idiootti
kyllä minulta lääkäri joutuin tekemään kaiken työn imukupilla kun olin jo kanttu vei ja varmasti en ponnistanut enää yhtään....trolli sulle on varmaan tehty toi imukuppisynnytys kun tiedät siitä muka kaiken .Seuraava vaihe mulla olis ollutkin sektio mutta nyt sitten lääkäri sai "synnytettyä"mun lapsen....

äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

naps...ja kops... osuiko arkaan paikkaan =)

Imukuppisynnytys ei varmaankin siksi aina onnistu kun tumpula lääkäri ei saa imukuppia kunnolla kiinni lapsen päähän tai lapsi jumittaa kiinni jossain...
Juuri näin.

Tai sitten lantio on vain liian ahdas tai lapsen tarjonta sellainen että tenava ei irtoaisi vaikka rekalla vetäisi.

Äidin ponnistaminen ei ole mitenkään välttämätöntä imukuppiavustetussa syntymässä.

Jokatapauksessa, jos imukuppihommelit eivät onnistu niin sitten lähdetäänkin jo sektiosaliin.

Joskus minusta tuntuu kyllä että nämä alatiemammat ovat ponnistaneet aivonsa pellolle...

kuokkija
Alkuperäinen kirjoittaja idiootti:
kyllä minulta lääkäri joutuin tekemään kaiken työn imukupilla kun olin jo kanttu vei ja varmasti en ponnistanut enää yhtään....trolli sulle on varmaan tehty toi imukuppisynnytys kun tiedät siitä muka kaiken .Seuraava vaihe mulla olis ollutkin sektio mutta nyt sitten lääkäri sai "synnytettyä"mun lapsen....
Juu, sama kokemus paitsi etta pihdeilla laakari vauvani synnytti - ollakseni nyt sitten korrekti naiden palstan termien ja niiden tarkoitusten puolesta ;)

Anyway, nopea oli laakari ja vauva oli ulkona ennenkuin itse puolitajuisena ymmarsin tapahtuman dramaattista kaannosta... mutta hyva niin koska sen vuoksi lapseni elaa ja on terve.

äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja kuokkija:
Juu, sama kokemus paitsi etta pihdeilla laakari vauvani synnytti - ollakseni nyt sitten korrekti naiden palstan termien ja niiden tarkoitusten puolesta ;)

Anyway, nopea oli laakari ja vauva oli ulkona ennenkuin itse puolitajuisena ymmarsin tapahtuman dramaattista kaannosta... mutta hyva niin koska sen vuoksi lapseni elaa ja on terve.
Pihtisynnytys onkin harvinainen nykyään Suomessa, niitä ei ole tehty vuosikymmeniin kun riskit lapselle ovat isommat kuin imukupissa. Imukuppi näet irtoaa jos lapsen ulosautto vastustaa, pihdit ovat traumaattisemmat koska niillä voi huomaamattaan vetää vaikka lapsi ei ulospäin tulekaan.

Ilmeisesti jossain ulkomailla pihtilääkäriin törmäsit?

kuokkija
Alkuperäinen kirjoittaja kuokkija:

Pihtisynnytys onkin harvinainen nykyään Suomessa, niitä ei ole tehty vuosikymmeniin kun riskit lapselle ovat isommat kuin imukupissa. Imukuppi näet irtoaa jos lapsen ulosautto vastustaa, pihdit ovat traumaattisemmat koska niillä voi huomaamattaan vetää vaikka lapsi ei ulospäin tulekaan.

Ilmeisesti jossain ulkomailla pihtilääkäriin törmäsit?
Ulkomaillapa hyvinkin, briteissa. Myohemmin kyseisen laaakarin kanssa jutellessani kertoi etta paan tarjonta oli niin hankala ja vauva varsin ylhaalla etta katsoi pihdit paremmaksi ja nopeammaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
No mun äiti ainakin sanoi ettei hän tiedä mitään synnyttämisestä, koska hänelle tehtiin sektio.
Tarkottikin varmaan ettei tiedä alatiesynnytyksestä mitään...käytännössä.
No joo, kyllä hän nyt teoriassa tietää miten synnytys tapahtuu. Näsäviisas. Mutta kun mun äiti ei tuntenut edes supistuksia eikä muitakaan "synnytysoireita" niin miten hän omakohtaisesti vois synnytyksestä mitään tietääkään. Ja koko sektionkin hän oli nukutuksessa.

Jep jep
No mun äiti ainakin sanoi ettei hän tiedä mitään synnyttämisestä, koska hänelle tehtiin sektio.
Mulle joku valopää kehtasi väittää etten tiedä synnytämisestä mitään kun kakkonen syntyi niin nopeasti ja helposti ilman kipulääkkeitä. Ykkösen synnytys oli kyllä sitäkin rankempi kokemus ja voin sanoa että vedin kyllä tuosta kommentista herneet nenääni. Jälkikäteen vaan huvittaa, kateellisten ininää! ;D

Taas on joku apina keksiny omaperäisen keskustelunaiheen. Eikö se ole aivan sama, miten lapset syntyvät, uloshan ne on saatava joka tapauksessa. Että joku jaksaa tästä vielä meuhkata.
Voisiko joku valopää aloittaa keskustelun imetys vs.pulloruokinta? ;)

huh
Alkuperäinen kirjoittaja Jep jep:
Mulle joku valopää kehtasi väittää etten tiedä synnytämisestä mitään kun kakkonen syntyi niin nopeasti ja helposti ilman kipulääkkeitä. Ykkösen synnytys oli kyllä sitäkin rankempi kokemus ja voin sanoa että vedin kyllä tuosta kommentista herneet nenääni. Jälkikäteen vaan huvittaa, kateellisten ininää! ;D
Aina on joku syyllistämässä.. teit niin tai näin niin aina löytyy joku joka osaa arvostella, miten paljon parempi äiti olisit jos.. tai kun et tiedä mistään mitään kun...jne...synnytit sitten alakautta helposti tai sektiolla tai miten päin ikinä, niin taatusti olet huono ja tietämätön äiti jos et ihan hulluna kärsinyt, prse revennyt kirjaston kokoiseksi kraateriksi tai ainakin elytetty synnytyksen jälkeen.. ja arvostelijoina aina muut äidit. Surullista! :(

äiti 44v
Noin sanoi myös se minun tuttuni jolla on kaksi synnytystä plakkarissa ja molemmat olivat kuulemma täysin kivuttomia ja vieläpä nopeita. Alatiesynnytyksiä olivat eikä kuulemma tuntunut miltään. Paskantaminenkin kuulemma joskus tuntuu enemmän.

Että mitäs äitisi tähän sanoo? Tai sinä itse?

Noin sanoi myös se minun tuttuni jolla on kaksi synnytystä plakkarissa ja molemmat olivat kuulemma täysin kivuttomia ja vieläpä nopeita. Alatiesynnytyksiä olivat eikä kuulemma tuntunut miltään. Paskantaminenkin kuulemma joskus tuntuu enemmän.

No olkoot miten kivutonta tahansa niin johan nimikin sen kertoo: alatiesynnytys.
Mutta sektio on leikkaus.

miumiu
Alkuperäinen kirjoittaja Brunette73:
Taas on joku apina keksiny omaperäisen keskustelunaiheen. Eikö se ole aivan sama, miten lapset syntyvät, uloshan ne on saatava joka tapauksessa. Että joku jaksaa tästä vielä meuhkata.
Voisiko joku valopää aloittaa keskustelun imetys vs.pulloruokinta? ;)
Hih! :D

Minä toivoisin näiden lisäksi vielä ketjut aiheista:
- kotiäitiys vs. töissä käyvät äidit, 56 sivua syyllistämistä
- kestovaipat vs. kertikset, 38 sivua jankkaamista
- lapsi hoidossa vanhempien kesälomalla, vielä kolme uutta ketjua.
- vanhempi lapsi hoidossa kun äiti äityslomalla, haukkumista ja hävetkää kommentteja 23 sivua
- huonot äidit ei imetä, 68 sivua törkyä
- oma vikas kun a) mies petti b) naapuri on sairas c) hauki on kala
- mitäs läksit
- vasenkätiset on saatanasta
...
;) :D

äiti 44v

No olkoot miten kivutonta tahansa niin johan nimikin sen kertoo: alatiesynnytys.
No johan termi "synnytystapa-arviokin" kertoo, että vaikka sektio on leikkaus niin se on myöskin synnytystapa eli SYNNYTYS.

No johan termi "synnytystapa-arviokin" kertoo, että vaikka sektio on leikkaus niin se on myöskin synnytystapa eli SYNNYTYS.
Joo mut se on pelkkä arvio :D

Joo joo ihan sama, sanokaa mitä sanotte mut mun mielestä sektio on leikkaus, ei synnytys :D

Vieläkö täällä jaksetaan. Jokaselle synnytystavallle tai miksi sitä haluatte kutsua pitäs antaa se RAUHA. joten miten te ette osaa lopettaa?
Ketä kiinnostaa kun ei ole kyse omasta sektiosta?! Asiallahan ei ole mitään merkitystä, vai onko tosiaankin näin tärkeetä? :eek:

äiti 44v

Joo mut se on pelkkä arvio :D

Joo joo ihan sama, sanokaa mitä sanotte mut mun mielestä sektio on leikkaus, ei synnytys :D
Ja minun ja myöskin lääkärien mielestä sektio on synnytys. Olen kuullut kuinka ammatti-ihmiset puhuvat sektiosynnytyksestä. Sekä kätilöt että lääkärit.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä