No ehkä ei nyt kuitenkaan. Sektioita kun myönnetään usein sillä perusteella, että synnyttäjä pelkää kipua. Ja kyllä mä voin sanoa, että alatiesynnytys on noin miljoona kertaa kivuliaampi. Ei sektio sattunut yhtään ja sen jälkeenkin oli vain vähäistä jomotusta, joka oli hyvin hallittavissa kipulääkkeellä. Alatisynnytyksen jälkeen jopa istuminen ja vessassa käyminen oli kipeetä.Alkuperäinen kirjoittaja dr.pil:Ja mitä kipuihin tulee, on sektio yleisemmin kivuliaampi kuin alatiesynnytys. Molemmista löytyy kuitenkin paljon vaihtelevuutta. On kivuttomia ja kivuliaita ja traumatisoivan kipeitä sektioita ja alatiesynnytyksiä. Näillä ei oikeen alateitse synnyttävät voi kilpailla. Eikä siitä muutenkaan hyötyä ole suuntaan tai toiseen.
Miks? Eikö 28 sivua jankkausta täysin turhasta aiheesta riitä?Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:nostan
Minun mielestäni vois tästä jonkun sivun vielä jatkaakinAlkuperäinen kirjoittaja x:Miks? Eikö 28 sivua jankkausta täysin turhasta aiheesta riitä?Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:nostan
Niin, tai synnyttäjä ei tiedä mitä sektio on.No ehkä ei nyt kuitenkaan. Sektioita kun myönnetään usein sillä perusteella, että synnyttäjä pelkää kipua. Ja kyllä mä voin sanoa, että alatiesynnytys on noin miljoona kertaa kivuliaampi. Ei sektio sattunut yhtään ja sen jälkeenkin oli vain vähäistä jomotusta, joka oli hyvin hallittavissa kipulääkkeellä. Alatisynnytyksen jälkeen jopa istuminen ja vessassa käyminen oli kipeetä.
Lisään viellä että yli 14 tuntia harjoittelin kyllä et miten oikeasti synnytetään mutta ei mahtunut ei ja tutkimukset osoitti ettei sieltä mahdu ikinä muuta kuin keskonen ulos. ja kyllä olin kipeä leikkauksen jälkeen tunnustan viikko meni ennenkun lenkille selvisinMiten joku jaksaa mä pidän ainakin itseäni synnyttäneenä vaikka se ahistas ketä tahansa ja miten paljon tahansa...
Ai oikeen viikko ennenkuin lenkille selvisit. Just niin. Mä pääsin siinä vaiheessa pois sairaalasta ja istumisen kanssa oli tuskaa. Ei tullut mieleenkään lähtiä lenkille.Lisään viellä että yli 14 tuntia harjoittelin kyllä et miten oikeasti synnytetään mutta ei mahtunut ei ja tutkimukset osoitti ettei sieltä mahdu ikinä muuta kuin keskonen ulos. ja kyllä olin kipeä leikkauksen jälkeen tunnustan viikko meni ennenkun lenkille selvisin
Joo niin on! Varsinkin kun lapsi on 2vko yliaikainen eikä suostu syntymään. Sectiolla tuli ja painoi 5,8kg ja pituuttaa 58cm. Että on joo luonnotonta. Jos ei sectiota olisi tehty, niin olisi tuo lapsi edelleen yksiössään tai sitten voinut vakavasti vaurioitua tai kuolla normisynnytyksessä...Sektio on luonnonlakien vastaista