Keisarileikkaus EI OLE synnytys!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
dr.pil
Se on kuulkaas ihan sama vaikka yritätte perustella sitä "synnytyksen vaiheet puuttuvat" niin, alatiesynnytyksen avautumisvaiheet ja ponnistukset puuttuvatkin juu, ne eivät teekkään siitä synnytystä, vaan lapsen ulostulo, eli syntymä. Ja vaikka kyseessä onkin leikkaus ja harhaanjohtavasti voisi kuvitella että lapsi "virallisin termein" leikattaisi ulos, näin ei ole.

Tapahtuma josta johtaa lapsen syntymä, on aina synnytys. Veikkaan että olen sen verran monta kertaa tapahtumassa ollu, että tiedän asiasta jo jotain ;)
Toisin ku parin lapsen äiti omalla ponnistuksellaan luulee.

Ja mitä kipuihin tulee, on sektio yleisemmin kivuliaampi kuin alatiesynnytys. Molemmista löytyy kuitenkin paljon vaihtelevuutta. On kivuttomia ja kivuliaita ja traumatisoivan kipeitä sektioita ja alatiesynnytyksiä. Näillä ei oikeen alateitse synnyttävät voi kilpailla. Eikä siitä muutenkaan hyötyä ole suuntaan tai toiseen.

dr.pil
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
MITEN sinä synnytit sektiolla?
Leikkaava lääkäri avusti vauvan ulos. Ihan kuin kätilö avustaa alatiesynnytyksessä vauvan ulos. Minun tapauksessani vauva tuli vain vatsanpeitteiden läpi. Ei muuta eroa.
Näin. Jos mentäisi niillä perusteilla, mitä tuolla aikaisemmin oli, ei imukuppisynnytyskään olisi synnytys. Ja siitä pidemmälle oikeastaan mikään vähääkään avustettu. Solmussa on mielipiteenne, juuri siksi kun ne eivät päde faktaan.

Ymmärrän hyvin, että moni sekottaa nämä juuri sen takia, koska sektio on myös leikkaus. Moni myös virheellisesti ajattelee, että emättimestä tulo määräisi synnytyksen. Ymmärrettäviä virheitä.

?
SYNTYMÄ ja SYNNYTYS on kaksi eri asiaa!
Ahaa. Ja voiko syntyä ilman synnytystä? Tai voiko synnyttää ilman syntymää? Millä lailla nämä eroavat toisistaan?
lapsen syntymä on tapahtuma jossa avustajana YLEENSÄ on joko kätilö ( alakautta tapahtuva SYNNYTYS ) tai leikkava lääkäri avustaa vauvan leikkauksella ulos, joka on LEIKKAUS eli toiselta nimeltään sektio, EI SYNNYTYS

dr.pil
SYNTYMÄ ja SYNNYTYS on kaksi eri asiaa!
Ahaa. Ja voiko syntyä ilman synnytystä? Tai voiko synnyttää ilman syntymää? Millä lailla nämä eroavat toisistaan?
lapsen syntymä on tapahtuma jossa avustajana YLEENSÄ on joko kätilö ( alakautta tapahtuva SYNNYTYS ) tai leikkava lääkäri avustaa vauvan leikkauksella ulos, joka on LEIKKAUS eli toiselta nimeltään sektio, EI SYNNYTYS
Et ilmeisesti osaa lukea aijempia viestejä?

Alkuperäinen kirjoittaja miumiu:
Alkuperäinen kirjoittaja Brunette73:
Taas on joku apina keksiny omaperäisen keskustelunaiheen. Eikö se ole aivan sama, miten lapset syntyvät, uloshan ne on saatava joka tapauksessa. Että joku jaksaa tästä vielä meuhkata.
Voisiko joku valopää aloittaa keskustelun imetys vs.pulloruokinta? ;)
Hih! :D

Minä toivoisin näiden lisäksi vielä ketjut aiheista:
- kotiäitiys vs. töissä käyvät äidit, 56 sivua syyllistämistä
- kestovaipat vs. kertikset, 38 sivua jankkaamista
- lapsi hoidossa vanhempien kesälomalla, vielä kolme uutta ketjua.
- vanhempi lapsi hoidossa kun äiti äityslomalla, haukkumista ja hävetkää kommentteja 23 sivua
- huonot äidit ei imetä, 68 sivua törkyä
- oma vikas kun a) mies petti b) naapuri on sairas c) hauki on kala
- mitäs läksit
- vasenkätiset on saatanasta
...
;) :D
:LOL: :headwall: :LOL: Muuten nniiiiinn hyvä! Mutta.. mä olen vasenkätinen! :eek:

vierass
Ei syntymällä tai synnytyksellä ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä kautta vauva tulee ulos äidistä. Kunhan vain tulee. Leikkaus ei ole toiselta nimeltään sektio.

äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja Virallisesti:
http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:298
No niin, tuossahan se yksiselitteisesti kerrotaan että sektio on synnytys.

Lisäksi haluan että tämä ketju ei jää 666 viestin pituiseksi joten näin varmistan että kommentteja saadaan ainakin 667 kpl.

Hyvät yöt taas tähän ketjuun tältä kertaa!

kuokkija
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:
Alkuperäinen kirjoittaja Virallisesti:
http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:298
No niin, tuossahan se yksiselitteisesti kerrotaan että sektio on synnytys.

Lisäksi haluan että tämä ketju ei jää 666 viestin pituiseksi joten näin varmistan että kommentteja saadaan ainakin 667 kpl.

Hyvät yöt taas tähän ketjuun tältä kertaa!
Sina se jaksat :D

Mut ihan asiasta kylla meuhkaat. Kaikkien erilaisten synnytysten puolesta.
Oita taaltakin!

Kirsikka
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Alkuperäinen kirjoittaja miumiu:
Alkuperäinen kirjoittaja Brunette73:
Taas on joku apina keksiny omaperäisen keskustelunaiheen. Eikö se ole aivan sama, miten lapset syntyvät, uloshan ne on saatava joka tapauksessa. Että joku jaksaa tästä vielä meuhkata.
Voisiko joku valopää aloittaa keskustelun imetys vs.pulloruokinta? ;)
Hih! :D

Minä toivoisin näiden lisäksi vielä ketjut aiheista:
- kotiäitiys vs. töissä käyvät äidit, 56 sivua syyllistämistä
- kestovaipat vs. kertikset, 38 sivua jankkaamista
- lapsi hoidossa vanhempien kesälomalla, vielä kolme uutta ketjua.
- vanhempi lapsi hoidossa kun äiti äityslomalla, haukkumista ja hävetkää kommentteja 23 sivua
- huonot äidit ei imetä, 68 sivua törkyä
- oma vikas kun a) mies petti b) naapuri on sairas c) hauki on kala
- mitäs läksit
- vasenkätiset on saatanasta
...
;) :D
:LOL: :headwall: :LOL: Muuten nniiiiinn hyvä! Mutta.. mä olen vasenkätinen! :eek:
Ihanaa!!! Ja mäkään en ole oikea äiti kun olen adoptoinut lapseni!;) Lisää näitä!!!

Kirsikka
Ja taas huomattiin kuinka ihania me naiset omassa erikoisuudessaankin olemme. Onkohan miehillä tämmöisiä ketjuja? Esim. Onko oikea isä jos ei vaihda vaippoja? Hih,ihanaa-Lisää näitä;)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ja taas huomattiin kuinka ihania me naiset omassa erikoisuudessaankin olemme. Onkohan miehillä tämmöisiä ketjuja? Esim. Onko oikea isä jos ei vaihda vaippoja? Hih,ihanaa-Lisää näitä;)
Saisikohan ne automerkeistä, renkaista tai vanteista samanlaista aikaiseksi... =)

äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Saisikohan ne automerkeistä, renkaista tai vanteista samanlaista aikaiseksi... =)
Volvo on automerkeistä PARAS!

äiti 44v
Tuli mieleeni että onko sektio keisarileikkaus vai keisarinleikkaus (genetiivi)?

Onko sektio keisari(n)leikkaus ellei siinä leikata keisaria tai keisari leikkaa?

Keisari on mies, silloin jos keisaria sektoidaan niin kyseessä ei ole synnytys.

Muutoin on.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä