eli yritit synnyttää, mutta et onnistunut, joten lapsi otettiin ulos leikkauksella. synnyttämisen yrittäminen ei ole sama, kun kaikki vaiheet läpikäyden ponnistaa vauvan ulos, siis synnyttää.Alkuperäinen kirjoittaja no:Minä olen synnyttänyt 4 lasta. Joista yhden sektiolla ja synnytyksistä tämä oli kyllä tapahtumarikkain ja pisin.. 22 h avautumisvaiheen ja yli 2 h kestävän ponnistusvaiheen sekä lopussa vielä 2 imukuppi yritystä, minkä jalkeen päädyttiin kiireelliseen sektioon. Tämä jos mikä oli synnyttämistä.
Ja nimenomaan PONNISTAA lapsen ulos eli imukuppisynnytys EI ole synnytys. Epparikin tarkoittaa, että avustettu on, joten synnytys ei ole kyseessä silloinkaan vaan vehkeen kirurginen laajennus.Alkuperäinen kirjoittaja trolli:eli yritit synnyttää, mutta et onnistunut, joten lapsi otettiin ulos leikkauksella. synnyttämisen yrittäminen ei ole sama, kun kaikki vaiheet läpikäyden ponnistaa vauvan ulos, siis synnyttää.Alkuperäinen kirjoittaja no:Minä olen synnyttänyt 4 lasta. Joista yhden sektiolla ja synnytyksistä tämä oli kyllä tapahtumarikkain ja pisin.. 22 h avautumisvaiheen ja yli 2 h kestävän ponnistusvaiheen sekä lopussa vielä 2 imukuppi yritystä, minkä jalkeen päädyttiin kiireelliseen sektioon. Tämä jos mikä oli synnyttämistä.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:Ja nimenomaan PONNISTAA lapsen ulos eli imukuppisynnytys EI ole synnytys. Epparikin tarkoittaa, että avustettu on, joten synnytys ei ole kyseessä silloinkaan vaan vehkeen kirurginen laajennus.Alkuperäinen kirjoittaja trolli:eli yritit synnyttää, mutta et onnistunut, joten lapsi otettiin ulos leikkauksella. synnyttämisen yrittäminen ei ole sama, kun kaikki vaiheet läpikäyden ponnistaa vauvan ulos, siis synnyttää.Alkuperäinen kirjoittaja no:Minä olen synnyttänyt 4 lasta. Joista yhden sektiolla ja synnytyksistä tämä oli kyllä tapahtumarikkain ja pisin.. 22 h avautumisvaiheen ja yli 2 h kestävän ponnistusvaiheen sekä lopussa vielä 2 imukuppi yritystä, minkä jalkeen päädyttiin kiireelliseen sektioon. Tämä jos mikä oli synnyttämistä.
Hah, no sehän EI riitä.Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama::heart:
All you need is love.... :hug:
Noh... mulla taas niitä tunteita tuli laidasta laitaan ja kivut olivat tasan voimakkaammat ku alatiemammalla, joten olen enemmän kestäny, kun tämä on ilmeisesti kilpailu.Alkuperäinen kirjoittaja vähän pettynyt:Mulla takana yksi sektio. Olen todella pettynyt itseeni ja tapaan jolla vauva tuotiin maailmaan. En todellakaan koe synnyttäneeni. Synnyttäminen on sitä kun äiti tuo kivulla ja työllä lapsen itse ulos niin kuin luonto on sen määrännyt. Kaikki ne tunnetilat ja syntymisen ihme. Mä vaan menin aamulla sairaalaan ja kliinisesti vauva leikattiin ulos. En tuntenut mitään. Katkeruutta vain kun on koko 9 kk odottanut huipentumaa. Tietty vauvan kohtaaminen oli uskomatonta! Nyt odotan toista ja toivon sydämestäni, että saan synnyttää tämän lapsen..
Peace and love....Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:Hah, no sehän EI riitä.Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama::heart:
Tarvitaan epparia, imukuppia, ammetta, synnytysjakkaraa (eli maan vetovoiman apua), aquarakkulaa, spinaalia, epiduraalia, paraservikaalia, ilokaasua, aviomiestä, doulaa...
Ja jälkikäteen vielä maahan asti kumartavaa ihailijajoukkoa alatiesankarittarelle!
Ei, kun ulostit!Alkuperäinen kirjoittaja äiti:minulla takana 3 sektiota , ja jos en ole synnyttänyt kerran heitä - olenko heidät
"ulos heittänyt " ?
Ulostaminen on synnytys koska siinä synnytetään kakka ponnistamalla se ulos luonnollisen ruumiinaukon kautta ja harvemmin siinä eppariakaan tehdään.Alkuperäinen kirjoittaja a:Ei, kun ulostit!Alkuperäinen kirjoittaja äiti:minulla takana 3 sektiota , ja jos en ole synnyttänyt kerran heitä - olenko heidät
"ulos heittänyt " ?
Kuten minäkin, kaksi kertaa.
Ja runsaasti valokuvia, joita näytetään työkavereille... tuore isä juoksee kuvapinkan kanssa ympäri taloa esittellen esikoista, kunnes huomautan onko hän kysynyt vaimoltaan lupaa kaikkien kuvien näyttöön... en halua nähdä kuvia missä vauva ja äidin alapää hymyilevät samassa kuvassa. Tästä syystä meillä ei sitten ollutkaan kameraa mukana.Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:Hah, no sehän EI riitä.Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama::heart:
Tarvitaan epparia, imukuppia, ammetta, synnytysjakkaraa (eli maan vetovoiman apua), aquarakkulaa, spinaalia, epiduraalia, paraservikaalia, ilokaasua, aviomiestä, doulaa...
Ja jälkikäteen vielä maahan asti kumartavaa ihailijajoukkoa alatiesankarittarelle!
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:Ulostaminen on synnytys koska siinä synnytetään kakka ponnistamalla se ulos luonnollisen ruumiinaukon kautta ja harvemmin siinä eppariakaan tehdään.Alkuperäinen kirjoittaja a:Ei, kun ulostit!Alkuperäinen kirjoittaja äiti:minulla takana 3 sektiota , ja jos en ole synnyttänyt kerran heitä - olenko heidät
"ulos heittänyt " ?
Kuten minäkin, kaksi kertaa.
Toki jos käytetään jotain laksatiivia niin silloin ulostaminen ei ole synnytys vaan avustettu syntymä.
Miksi sitten aina puhutaan alatiesynnytyksestä erotuksena sektiosta? Eikö pelkkä synnytys olisi oikea termi? Vai erotetaanko tällä eri synnytystavat toisistaan?Alkuperäinen kirjoittaja HALOO:leikkaus ei ole synnytys vaikka siinä lapsi syntyykin
synnytys on tapahtuma jossa lapsi saatetaan maailmaan alateitse, ei leikkaamalla