Keisarileikkaus EI OLE synnytys!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Afrikannorsu
Eikö synnyttäminen ole sana joka viittaa tekemiseen? sektiossa käsittääkseni makoillaan aika pitkälti? englanniksi parempi kun Baby is delivered by c-sektion ja giving birth työnnetään lantiosta?
 
heh
Mitataanko se kivulla vai? Voi minä voitan teidät sitten sektiollani :D Onko tää tosiaan joku rankkuuskisa?
Siltä se joskus vaikuttaa :D

Oonko mä nyt enemmän synnyttäny?
Onko imukuppisynnytys, synnytys?
Vai onko se synnyttäminen nimenomaan sen pillusta valuminen? Eli kaikki sitä ennen ja jälkeen ei ole synnyttämistä? Eli suomeksi ponnistaminen on ainoastaan synnyttämistä teidän perusteilla :D Vastatkaa toki tähän :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Ei munkaan mielestä sektio ole synnytys.
Kiviäkin kiinnostaa sun mielipide tästä...
Fakta on toista, mielipiteet omias :)
No faktahan on ettei kirurgisella toimenpiteellä ole hevonkukun verran tekemistä synnyttämisen kanssa. Syntymän kanssa toki muttei synnyttämisen kanssa :flower:
Vastaappa tohon alimpaan.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
synnytys tai eie, sektiossakin syntyy lapsi maailmaan ja se lienee kaikkein tärkein pointti tässä asiassa. ainakin mulle.
Alatiemammoille on tärkeämpää se ponnistusvaihe :D
Mäkin luulin että tärkeintä on lapsen syntymä mutta ei :D
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Mitähän sektiomamma alatie synnytyksen kivusta tietää ellei ole sitä itse kokeillut? Niistä jälkikivuista kärsii katsos myös alatie synnyttäjä, ei vain sektioäiti.
Kuka sanoi ettei mulla ole molemmista kokemusta ;)
Voi kuule sä et tiedä kivusta vielä mitään.
Ja vastaappa koko kysymykseen, vai eikö löydy vastauksia?
 
äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Mitataanko se kivulla vai? Voi minä voitan teidät sitten sektiollani :D Onko tää tosiaan joku rankkuuskisa?
Siltä se joskus vaikuttaa :D

Oonko mä nyt enemmän synnyttäny?
Onko imukuppisynnytys, synnytys?
Vai onko se synnyttäminen nimenomaan sen pillusta valuminen? Eli kaikki sitä ennen ja jälkeen ei ole synnyttämistä? Eli suomeksi ponnistaminen on ainoastaan synnyttämistä teidän perusteilla :D Vastatkaa toki tähän :)
Imukuppisynnytys ei ole synnytys, se on ulosveto.

Samoin jos tehdään eppari niin silloin on kyseessä laajennus.

Ja jos laitetaan tippa supistuksia lisäämään, se on tiputus. Ja jos kalvot puhkaistaan niin kyseessä on keinotekoinen syntymätapahtuma.

Jos annetaan kipulääkettä, termi on lievitys.
 
poipoipoi
Mä olen kokenut molemmat eli ekalla lapsellani on sektiopäivä, ei syntymäpäivää. Ja toisella on ihan syntymäpäivä, koska olen hänet synnyttänyt :D
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
synnytys tai eie, sektiossakin syntyy lapsi maailmaan ja se lienee kaikkein tärkein pointti tässä asiassa. ainakin mulle.
Samoin.

Yksi tuttu muuten sanoi mulle, että olenkin kahteen kertaan synnyttänyt. Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla. Ensin olin itse yrittänyt häntä ulos punnertaa puolen vuorokautta.

Kuopus syntyi imukupin avulla alateitse.

Itse olin helpottunut kummassakin tapauksessa, kun kumpikin viimein syntyi. Se tapa tuntui toisarvoiselta.
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Mitataanko se kivulla vai? Voi minä voitan teidät sitten sektiollani :D Onko tää tosiaan joku rankkuuskisa?
Siltä se joskus vaikuttaa :D

Oonko mä nyt enemmän synnyttäny?
Onko imukuppisynnytys, synnytys?
Vai onko se synnyttäminen nimenomaan sen pillusta valuminen? Eli kaikki sitä ennen ja jälkeen ei ole synnyttämistä? Eli suomeksi ponnistaminen on ainoastaan synnyttämistä teidän perusteilla :D Vastatkaa toki tähän :)
Imukuppisynnytys ei ole synnytys, se on ulosveto.

Samoin jos tehdään eppari niin silloin on kyseessä laajennus.

Ja jos laitetaan tippa supistuksia lisäämään, se on tiputus. Ja jos kalvot puhkaistaan niin kyseessä on keinotekoinen syntymätapahtuma.

Jos annetaan kipulääkettä, termi on lievitys.
Hyvin vastattu, näin se menee. Noh, kuinkas moni olikaan SYNNYTTÄNY? :D
 
Mie oon sitä mieltä jotta molemmat tavat on ihan synnytyksiä.
Synnytyksessä voi tulla komplikaatioita jolloin joudutaan tekemään hätäsektio,ihan vaan vauvan hengen pelastamiseks.
Ite oon molemmat poikani alateitse vääntäny.
En vaan ymmärrä miks tällasesta asiasta pitää kinata :ashamed:
Vauvahan se pääasia loppujen lopuks on :heart:
 
äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
synnytys tai eie, sektiossakin syntyy lapsi maailmaan ja se lienee kaikkein tärkein pointti tässä asiassa. ainakin mulle.
Alatiemammoille on tärkeämpää se ponnistusvaihe :D
Mäkin luulin että tärkeintä on lapsen syntymä mutta ei :D
Tärkeintä on että äidille saadaan aikaiseksi kipeä peräpukama ja se onnistuu vaikka synnytys tapahtuisi suunnitellulla sektiolla.
 
Done that
Olen saanut esikoisen sektiolla ja kuopuksen alateitse synnyttämällä eikä sektio minustakaan ole synnyttämistä vaan leikkaus. Johan sen sanoo järkikin. Uskon myös, että alateitse syntyvä lapsi saa sellaisia bakteereja, joita sektoitu ei saa. Mutta elämä on ja ihmiseen vaikuttavat niin monet tekijät ettei tuosta nyt tarvi hermostua. Joskus sektio on paras vaihtoehto: synnytyksiin kuolee maailmalla tuhansia naisia ja lapsia edelleen. Elämä lienee tärkeintä, ei tapa.
 
äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja Done that:
Olen saanut esikoisen sektiolla ja kuopuksen alateitse synnyttämällä eikä sektio minustakaan ole synnyttämistä vaan leikkaus. Johan sen sanoo järkikin. Uskon myös, että alateitse syntyvä lapsi saa sellaisia bakteereja, joita sektoitu ei saa. Mutta elämä on ja ihmiseen vaikuttavat niin monet tekijät ettei tuosta nyt tarvi hermostua. Joskus sektio on paras vaihtoehto: synnytyksiin kuolee maailmalla tuhansia naisia ja lapsia edelleen. Elämä lienee tärkeintä, ei tapa.
No niin no sinun sanahan se on laki kun sinä oikein olet KOKENUT molemmat tavat...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä