Keisarileikkaus EI OLE synnytys!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Done that
No niin no sinun sanahan se on laki kun sinä oikein olet KOKENUT molemmat tavat...

Ei minun sanani ole laki, en vain ymmärrä miksi kiistellä moisesta asiasta. Sektio on leikkaus, jolle on tarpeensa ja paikkansa, mutta ei se ole synnyttämistä. Miksi siitä kuitenkaan pitäisi hermostua? Pääasia, että lapsi saadaan turvallisesti maailmaan ja äiti voisi mahdollisimman hyvin.
 
kuule
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Eikö synnyttäminen ole sana joka viittaa tekemiseen? sektiossa käsittääkseni makoillaan aika pitkälti? englanniksi parempi kun Baby is delivered by c-sektion ja giving birth työnnetään lantiosta?
Minä voin vakuuttaa, että kun tuskallisesti avaudut 16h jonka jälkeen ponnistat yli tunnin ja meet sektioon niin kyllä se ihan tekemistä on. Kun taas nopeammissa synnytyksissäni avautuminen on ollut nopea ja ponnistusvaihe lyhyt ja vauva tullut ulos helpommin. Kyllä mä enemmän töitä tein siinä sektiosynnytyksessä kuin muissa ;)

 
:D
Mä synnytin lapseni sektiolla että lälläslää. Lääkärit sanoivat niin, terkkari sanoi niin ja virallisissa papereissakin lukee niin, joten voitte olla hiljaa :) mä luotan niihin enemmän ku kaksplussan mammoihin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:
http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:298

ja sisältöä:

Synnytys keisarileikkauksella - suunniteltu keisarileikkaus eli elektiivinen sektio
Keisarileikkaus tehdään tilanteissa, joissa alatiesynnytys ei ole mahdollinen äidistä tai lapsesta johtuvien syiden vuoksi. Elektiivinen sektio suunnitellaan ennakolta raskauden aikana ennen synnytyksen käynnistymistä. Neuvola lähettää äidin loppuraskaudesta äitiyspoliklinikalle, jossa lääkäri tekee synnytystapa-arvion ja sen perusteella sektiopäätöksen. Äiti ja vauva voivat kotiutua toivomustensa ja vointinsa mukaan 4. - 6. päivänä keisarileikkauksesta. Jälkitarkastus leikkauksen jälkeen on yleensä neuvolassa.

Keisarileikkauksella tarkoitetaan lapsen synnyttämistä leikkaamalla äidin vatsanpeitteiden läpi. Keisarileikkaus tehdään tilanteissa, joissa alatiesynnytys ei ole mahdollinen äidistä tai lapsesta johtuvien syiden vuoksi. Äidistä johtuvia syitä voivat olla mm. lantion ahtaus suhteessa lapsen kokoon, etinen istukka (istukka peittää synnytyshetkellä kohdun suun kokonaan tai osittain) tai raskauden äidille aiheuttama sairaus, esimerkiksi pre eklampsia eli raskausmyrkytys. Lapsesta johtuvia syitä voivat olla lapsen suuri koko ja tarjontahäiriöt, mm. poikki- ja perätilat.
:attn: :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
.

Synnyttää = pusertaa aktiivisesti vauva sisältään ulos.


tämän kirjoitti neljä lasta alakautta pusertanut äiti.
Entä sitten syöksysynnytys, onko se synnytys ollenkaan, kun äiti ei ole PUSERTANUT vauvaa ulos??
:LOL: no EI TIETENKÄÄN OLE! se on syöksysaapuminen eikä sitä voi verratakaan ALATIESYNNYTYKSEEN!
 
tyttären äiti
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Mä synnytin lapseni sektiolla että lälläslää. Lääkärit sanoivat niin, terkkari sanoi niin ja virallisissa papereissakin lukee niin, joten voitte olla hiljaa :) mä luotan niihin enemmän ku kaksplussan mammoihin :D
Peesi!
 
sss
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Mulle kyllä oikeasti ihan sama. :) Mutta niinhän se on että virallisesti sektio on yksi SYNNYTYStapa, siis ihan lääkäreiden mielestä. Voihan se olla että palsta tietää taas paremmin. :D
MUTTA. Alatiesynnytyksessä vauva syntyy luonnollista kautta, äiti synnyttää sen. Sektiossa ei SYNNYTETÄ ketään, siinä lääkäri vetää lapsen pois toista kautta, lapsi siis syntyy sektiolla.

Kumpikaan ei ole toista parempi tai pahempi eikä tee sektion kokeneista äideistä huonompia kuin tavallisesti synnyttäneistä äideistä. Ainoastaan jos "pelkosektioon" on syynä se, ettei pimppi repeisi niin sitten on jo vähän ainesta olla huono äiti, ei muuten.
Eikös alatiesynnytyksessäkin vedetä se vauva ulos ja monasti sielä imukupin avulla? vai onko tuolla reijällä mistä vauva tulee sinun mielestäsi noin suuri merkitys? Miten se pimpsareijästä tullut lapsi on sen enempäää synnytys kuin sektioreijästäkään? Et sinäkään ( jos olet synnyttänyt ) varmasti ole ilan apuja lastasi synnytttänyt alakautta.
Kyllähän äiti silti siinä aktiivisesti synnyttää, vaikka imukuppia käytetäänkin. Leikkauksessa äiti ei synnytä, vaan lapsi leikataan ulos.
Ihan samaa voisi siis sanoa episiotomiasta. Leikkaus sekin. Ikuisuus aihe mistä ei pääse eteen ei taakse, joten nämä kaikki kommentit on turhia.
 
En malttanut olla avaamatta ketjua, vaikka arvasin provosoivan inttämisellä.
Avataan samantien "keisarinleikkauksella ei synny lapsia"-ketju. Soppaan kun lusikan laitoin niin sanon, että mielestäni se on synnytys, vaikkei äiti aktiivisesti synnyttäisikään.

Mitens hätäsektio sen jälkeen kun on 2vrk salissa puskenut ja lapsen pää jo näkyvissä? Sydänäänet heiitelehtii ja pakko lähteä leikattavaksi. Mielestäni synnytys.
 
kohta nejännen pienokaisen äiti
Minä olen synnyttänyt poikani sekstiolla. 21h ensiksi yritettiin alakautta ja älkää väittäkö että en ole kokenut synnytystä vaikka poika loppujen lopuksi kiireellisesti sektioitiinkin. Olen myös synnyttänyt alakautta joten tarkasti tiesän mitä synnyttäminen on ja eivät tuskista ero kumpikaan tapa millään tavoin.

joten ihan turha täällä uikuttaa ettei sektio ole synnyttämistä.
Ja uskon että te ketkä ette ole synnyttänyt sektiolla olette ne narisijat. Mitä sitten kun joskus käy niin että joudutte tilanteeseen missä sektio on ainoa vaihtoehto? Ettekö muka silloin ole synnyttänyt lastanne? Tuskinpa näin ajattelette enään.
 
:b
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi de saden:
http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:298

ja sisältöä:

Synnytys keisarileikkauksella - suunniteltu keisarileikkaus eli elektiivinen sektio
Keisarileikkaus tehdään tilanteissa, joissa alatiesynnytys ei ole mahdollinen äidistä tai lapsesta johtuvien syiden vuoksi. Elektiivinen sektio suunnitellaan ennakolta raskauden aikana ennen synnytyksen käynnistymistä. Neuvola lähettää äidin loppuraskaudesta äitiyspoliklinikalle, jossa lääkäri tekee synnytystapa-arvion ja sen perusteella sektiopäätöksen. Äiti ja vauva voivat kotiutua toivomustensa ja vointinsa mukaan 4. - 6. päivänä keisarileikkauksesta. Jälkitarkastus leikkauksen jälkeen on yleensä neuvolassa.

Keisarileikkauksella tarkoitetaan lapsen synnyttämistä leikkaamalla äidin vatsanpeitteiden läpi. Keisarileikkaus tehdään tilanteissa, joissa alatiesynnytys ei ole mahdollinen äidistä tai lapsesta johtuvien syiden vuoksi. Äidistä johtuvia syitä voivat olla mm. lantion ahtaus suhteessa lapsen kokoon, etinen istukka (istukka peittää synnytyshetkellä kohdun suun kokonaan tai osittain) tai raskauden äidille aiheuttama sairaus, esimerkiksi pre eklampsia eli raskausmyrkytys. Lapsesta johtuvia syitä voivat olla lapsen suuri koko ja tarjontahäiriöt, mm. poikki- ja perätilat.
:attn: :attn:
! ;)
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja tyttären äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Mä synnytin lapseni sektiolla että lälläslää. Lääkärit sanoivat niin, terkkari sanoi niin ja virallisissa papereissakin lukee niin, joten voitte olla hiljaa :) mä luotan niihin enemmän ku kaksplussan mammoihin :D
Peesi!
Oikeesti siellä lukee keirarileikkaus..sektio? Eli lapsesi syntyi leikkauksella. Lapsi jonka kannoit.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä