Me käytettiin vauvan ensimmäisistä kuudesta kuukaudesta noin 4kk kestoja, kokeiltiin heti synnäriltä tultua ja lopetettiin kestoilu vauvan ollessa n. 6kk, välissä oli pari pitempää taukoa kestoilusta.
Mä yksinkertaisesti kyllästyin siihen, että kestot alkoi olla tuossa iässä vaikeita pukea, niitä olisi pitänyt pukemisen jälkeen pikaisesti asetella paremmin esim. lahkeesta, mutta kun lapsi kiemurteli, kääntyili ja potki niin paljon, se oli todella hankalaa. Mä sain vielä ne kestot laitettua, mutta meni hermo kun mies ei yhtään katsonut, miten se vaippa meni päälle, ja jätti sisävaipan vuotamaan pissit vaatteisiin. Tai mies ei suostunut laittamaan riittävästi imua, tai ei suostunut pitämään riittävän lyhyttä vaihtoväliä, vaikka tiesi, että hänen systeemeillään vauvan vaatteet toistuvasti kastuivat.
Tästä johtuen meillä tuli pyykkiä ihan tajuton määrä, aina oli olohuoneessa pyykkitelineitä ja joka paikka täynnä kuivuvaa pyykkiä. Pyykkikorit tuntuivat siitä huolimatta olevan aina täynnä, odottamassa, että saisin niissä olevat vaatteet pesun jälkeen myös kuivumaan. Meillä tulee varmaan jo muutenkin pyykkiä enemmän kuin keskimäärin saman kokoisessa perheessä, maatalossa vaatteita ja pyyhkeitä likaantuu ihan järjetöntä vauhtia.
Lisäksi mua otti päähän, ettei mies voinut laittaa likaisia kestoja sovittuun paikkaan (vaikka olisi saanut jättää ne sellaisenaan esim. kylppärin lattialle, eikä olisi tarvinnut nähdä vaivaa) ja löysin läpimärkiä, mytyssä olleita kestoja mm. sohvan alta haisemasta.
Ekat kuukauden kestoli toimi ihan hyvin ja mies haluaisi käyttää niitä vieläkin (samoin minä, on niissä puolensakin), mutta mä en yksinkertaiseksi jaksa sitä enää, kun toiselle ei mene perille jotkut perusjutut, joilla lapsi saataisiin pysymään kuivana tai että mun ei tarvitsisi kaivella niitä löyhkääviä vaippoja ties mistä... Se pyykkimäärä on toisarvoinen ongelma, ja meille hankitaan varmaankin kuivausrumpu. Mies kyllä joskus huuhteli kakkavaippoja, laittoi niitä pesuun ja levitti kuivumaan mun kanssa, joten vaippahuolto ei jäänyt kokonaan mun vastuulle, mutta noiden asioiden hoitaminen olisi mennyt vielä yksinkin
Jos tulee seuraava lapsi, käytetään kyllä taas edes ekat kuukaudet kestoja.