Käyttäkää HYVÄT IHMISET kestovaippoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kestopeppuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En käytä kestovaippoja muutamasta syystä

1) meidän pimun peppu ei kestä märkyyttä, kokeilin kestovaippaa ja peppu ihan palanut ja punainen

2) meillä ei ole tällä hetkellä omaa pesukonetta, en jaksa ravata ees taas vauvan kanssa joka päivä pesemässä pyykkiä, ja en halua pestä samassa koneessa paskavaippoja ja käyttövaatteita. Yh. pelkkä ajatus

Ja kyllähän ne kertikset kuluttaa enemmän, mutta voi sitä pesun veden määrää ja sähköä mikä siihen menee myöskin. Ja meidän taloyhtiössä maksaa melkein 4 € per kone, että sata kertaa mieluummin käytän muumeja pimuni päällä.

kaveri kestoili.. nb koko vaippoja 2v ikään asti raha sano menneen 700e...
Kestoihin saa halutessaan menemään paljon rahaa, mutta halutessaan pääsee tosi halvallakin.

Kun itse käytin kestoja tämänhetkisellä kuopuksella, niin ostin vaipoista ison osan käytettynä, tein imuja kierrätysmateriaalista, jos uutena jotain ostin niin messutarjouksina tms. Ja sain ison summan rahaa kun myin vaipat ja tarvikkeet pois pojan opittua kuivaksi.

Moni käyttää samaa vaippasatsia kolmella sisaruksella, tms.

Ja vielä lisätäkseni, ei neuvolassa ole iki maailmassa laittamassa mitään jätti mainosta kestovaipoista. Neuvola saa niin paljon lahjoituksia ja ja jta rahallista tukeakin kun mainostaa jättejä kuten pampers tai libero.

Sitä en tajua, että miksei esim. perhevalmennuksessa vois puhua näistä vaipoista. Kun tietoa ei ole, niin suurin osa menee sitten helpoimman kautta, eli ostaa kertisvaipat kaupasta.

Ja just tuo pelko, että joutuis kokeilemaan monia ja tekemään kalliita turhaostoksia. Se ei houkuttele kestoilemaan.

Heti tuli sellainen olo että en kiusallanikaan käytä tulevalla vauvalla kestoja. Johtuu kirjoituksesi ärsyttävästä sävystä.

Minulla oli ihan oikeasti tarkoitus alkaa käyttämään vauvalla kestoja, mutta sitten kun yksi tuttava paasasi minulle niistä kestoista silmät kiiluen ja kuola valuen, niin ajattelin, että jos minusta vaikka tulee samanlainen ja lopetin aiheen tutkimisen.

Juuri ap:n kaltaisten jokseenkin hidasälyisten fanaatikkojen takia olen päättänyt käyttää kertiksiä. On muuten se riski olemassa, että todellisuudentaju hämärtyy, luulee olevansa muita parempi ja ennen kaikkea vaipan kangaslaadusta tulee äitiyden mittari. Aivosolut ilmeisesti siinä paskavaippojen pesussa jotenkin kuolee?

Jätevuoria tai ei, niin ap on hyvä ja pistää sit körttiläismekon päälle ja menee pyykkilaudan kanssa joen varteen pesemään perheen pyykit, muista samalla lahdata se kana perheelle päivälliseksi. Jos niinkun entisaikoja alat haikailemaan.

p.s. osa vaippaikäisten äideistä käy töissä, vink vink. Suosittelen lämpimästi, alkaa taas tajuta että maailmassa on muutakin kun se oma pikkumussukakkapylly.

Meilläkin kestoillaan. Osan kestovaipoista ompelin itse, niin tuli halvemmaksi kapalemäärältään, kuin ostaa kaikki valmiina uusina. Toinen kohta syntymässä, joten sitten täällä on kaksi vaippapeppua :) Enkä kyllä minäkään väitä niistä mitään vaivaa olevan. Helppo huuhdella kakat pönttöön ja esipestä lavuaarin alla ja lopuksi heittää pesukoneeseen vaipat vaikka lakanoiden sekaan. Ja mä ainakin mieluummin pesen pyykkiä, kuin haistan ja roudaan jatkuvasti kakkavaipparoskista roskiin.. Niin ja että muistais kaupasta aina ostaa sen vaippapaketin.. Juu ei kiitos.
Olen itsellekin ommellut kestopikkuhousunsuojia ja tykkään todella paljon! On huomattavasti mukavammat, kuin ne kaupat. Ja on mulla kuukuppikin sitten vielä käytössä.

kaveri kestoili.. nb koko vaippoja 2v ikään asti raha sano menneen 700e...

Tälle oli joku sanakin... Mikä ihme se oli. Ai niin ekologista luksusta. Jos on varaa, niin ekologisiin valintoihin voi käyttää ihan minkä verran vaan pörsi kestää. Meillä on kirppikseltä kerätyt vaipat, joissa käytän harsoa sisällä. Osa vaipoista on itse ommeltuja. Oisko mennyt kaiken kaikkiaan noin 200 euroa vaippoihin, joista aina joskus joutuu jonkun uusimaan, kun menee huonoksi. Tälle neloselle ei tarvitse uusia mitään.

Tälle oli joku sanakin... Mikä ihme se oli. Ai niin ekologista luksusta. Jos on varaa, niin ekologisiin valintoihin voi käyttää ihan minkä verran vaan pörsi kestää. Meillä on kirppikseltä kerätyt vaipat, joissa käytän harsoa sisällä. Osa vaipoista on itse ommeltuja. Oisko mennyt kaiken kaikkiaan noin 200 euroa vaippoihin, joista aina joskus joutuu jonkun uusimaan, kun menee huonoksi. Tälle neloselle ei tarvitse uusia mitään.

tämä kaveri ei hulu ostaa muitten "paskomia" vaippoja lapsilleen. joten osti kaiken uutena.

Minulla oli ihan oikeasti tarkoitus alkaa käyttämään vauvalla kestoja, mutta sitten kun yksi tuttava paasasi minulle niistä kestoista silmät kiiluen ja kuola valuen, niin ajattelin, että jos minusta vaikka tulee samanlainen ja lopetin aiheen tutkimisen.
Mä käytin tämänhetkisellä kuopuksella kestoja, mutta ap:n kaltaisten fundamentalistien takia tulee sellainen olo että en varmaan vauvalla niitä käytäkään, sillä en halua tulla sotketuksi tuollaiseen porukkaan.

Mitään elämäntapaa tai ihanaa koko perheen yhteistä harrastusta en kyllä kestojen käytöstä saanut. Ne on hei VAIPPOJA. Vaikka monelle ovat kuulemma elämäntapa ja perheen yhteinen asia, ja oikein itkettää kun lapsi oppii kuivaksi. Haloo, hankkikaa elämä.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="ööö";25113390]Tuliko tästä nyt taas kilpailu, että kenellä on rankinta...[/QUOTE]

nähtävästi ;) mulla ois laittaa viellä paljon lisää mutta mihin sen toinen jäi :D :stick:

Ei tulisi mieleenkään kestoilla.

Mutta ihan kiva että muut jaksaa. Alapääasioissa ei tulisi mieleenkään kestoilla, sen verran haluan helppoutta. Sama kun jotkut käyttävät kestositeitä.

[QUOTE="vieras";25113385]Tämä viestiketju kertoo taas kaiken palstan naisista...MINÄ, MINÄ ja MINÄ, muulla maailmalla ei niin väliä.[/QUOTE]

ei vaan kaikki kiihkoilu alkaa ottamaan päästä. Jos kiihkoilua olisi vähemmän niin ihan varmasti osa palstamammoistakin haluaisi kokeilla. Milloin kiihkoilun aihe on imetys, miloin kestovaipat, milloin karppaus, milloin haalarit milloin mikäkin...ei jaksa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
En ota muuten kantaa,mutta huvittuneena mietin tässä,että toivottavasti nämä kestovaippoja hehkuttavat ja kertakäyttö vaippoja käyttäviä äitejä lyttäävät super mammat tekevät kaikkensa paremman ympäristön puolesta.

Olen usein törmännyt keskusteluun jossa kestovaippoja lapsellaan käyttävä äiti haukkuu muut luonnon saastuttajiksi jne..kuitenkin kyseisessä perheessä on kaksi autoa ja lyhyetkin kauppamatkat kuljetaan autolla.
Vaatteet ostetaan uusina,eikä niitä kierrätetä..
Roskia ei lajitella.
Ei osteta lähiruokaa ja ruokaa joka on pakattu ierrätysmateriaaleihin.. jne.

Pelkkä kestojen käyttö ei tätä maailmaa pelasta.Mulle on ainakin ihan turha tulla ekologisuudesta paasaamaan,jossei itse yritä jo kaikkeaan. :D
Minä olen tehnyt omat valintani joilla yritän "parempaa maailmaa" saavuttaa..kestot ei ole kuuluneet eivätkä tule kuulumaan koskaan minun arkeeni.
Ja ihmiset jotka vauhkoavat kestoista ja syyllistävät kerttisten käyttäjiä saavat minut vain varmemmaksi päätöksestäni.

Tätä mä en ymmärrä. Jo moni on sanonut, että ei kestoile sen takia, että joku on ollut sen kanssa fanaattinen. Todella kummallinen perustelu. Valintahan ei ole siten oman ajattelun tulos.

• Tykkää
Reactions: Kiiruna
Kokeiltu on esikoisen kanssa heti pienestä pitäen, mutta aiheutti vaippaihottumaa. Kertikset eivät aiheuttaneet plus että tyttö ei imeväis ikäisenä ei ollut mikään kakkakone, eli kertiksiä meni aika minimi määrä. Nyt yli vuoden ikäisenä oppinu kuivaksi niin, että päivässä menee maksimissaan kaks kertistä.

Ja voin sanoa, olen sen verran laiska pesee pyykkiä, ettei kiinnosta lauantaina alkaa pesee maanantaisia paskavaippoja. Meillä pyykkipäivä on siis lauantaina ja sillo kone pyörii koko päivän.

Toinen lapsi ja edelleen kertistellään.
Ei, en halua ruoputella ripuleja wcpönttöön, esihiihtoa paskakokkareita vaipasta, liottaa kusisia rättejä kylääprissä, pestä ja ripustaa kun pyykkiä on muutenkin tarpeeksi. Haluan olla eritteiden kanssa tekemisissä niin vähän kuin mahdollista. Kertis on kätevä. Ripulit-pois-rullalle ja roskiin. Uus kertis jalkaan jaq menoksi.

Kestosta ruoppaat isommat pyttyyn, huuhtelet, liotat, pelaat kusivesien kanssa, osotat, että on koneellinen valmiina (puolityhjiä koneellisia on järjenköyhää pestä)...Kuivattelet kun on muutenkin kuivaustilasta pulaa ja pyykkiä enenmmän kuin tarpeeksi.

Vaippoihin menee kuukaudessa noin kuukaudessa 120 €...
Ei me tästä konkurssiin mennä.

[QUOTE="heh";25113267]Käyttääkö ap hyvä itsellään kestositeitä ym.?
Jokainen tehköön oman valintansa, sinä olet valinnut kestot, toinen kokee kertakäyttöiset omalla kohdallaan hyväksi valinnaksi... jooh..[/QUOTE]

En ole ap, mutta meillä lapsi käytti yhdistelmää kestovaipat + vvv ja itse käytän kuukuppia, eli meistä ei kukaan kertistele... Tai käytetään meillä vielä toistaiseksi vessapaperia kestopyyhkeiden sijaan, mutta siihenkin voi tulla muutos ;D

Yhteistyössä