Kävin terveyskeskuksen labrassa raskautestissä ja sairaanhoitaja oli soittanut minun miehelleni että olen raskaana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuleva äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tekisin tuosta virallisen valituksen, ihan kirjallisena. Silloin siihen pitää reagoida muutenkin kuin "mä nyt vähän juttelen hoitajan kanssa". Toihan on nimittäin ihan törkeä salassapitovelvollisuuden loukkaus! Mitäs jos se lapsi ei olisi ollut miehesi? ta kyse olisi ollut vaikka sukupuolitauti tuloksista, jotka olet teettänyt koska olet pettänyt tms.?? Älä jätä asiaa tähän, vaa tee se valitus.

Kyllä miehellä on moraalinen oikeus tietää jos häntä on petetty. Siitä pitää ilmoittaa hänelle joka tapauksessa joten siinä mielessä ei vahinkoa olisi tapahtunut.

Kyllä tämä on ilmiselvä provo. Itse hoitajana tiedän ettei kenenkään terveydentilaan liittyvistä asioista ilmoiteta kenellekään ulkopuoliselle. Tämä koskee myös puolisoa ja lapsia. Tuossa tapauksessasi hoitajalla ei ole ollut mitään todistetta edes siitä, että tuleva lapsesi on ylipäänsä sinun miehesi lapsi. Miten hän voisi ilmoittaa siten tällaisesta asiasta?

no kaverille kävi takavuosina niin että oli yhtenä yhteystietona sukulaisen lankanumero, jossa asuivat tilapäisesti. Hoitaja soitti sitten jostain raskauden jälkeisistä naistenvaivoista tms. ja lateli kaikki asiat ensimmäiselle puhelimeen vastanneelle ... että silleen... en muista tekikö valitusta

Eihän vaan kyse Kouvolasta?

Minulla oli angiina, paha semmoinen.
Lääkäri tutki ja totesi että normaalia kurkkukipua se vain on.
s-hoitajaa jäi kuitenkin vaivaamaan ja hän lähetti minut labraan nielunäytteisiin.
Jostakin syyystä? en tiedä mistä? heillä ei muka minun numeroani ollut?
No he oli soittaneet minun SISKOLLENI?
Mistä hemmetistä ne hänen numeron oli kaivanneet, en tiedä, tai tienneet hänen olevan minun siskoni koska hän ei ollut edes minun lähiomaisenani.
No jokatapauksessa he oli soittaneet siskolleni ja siskoni oli jotenkin saanut sen hoitajan? kun lie soittikaan kertomaan mikä minulla on ja missä testissä kävin ja minulla on infossa resepti odottamassa.

Siskoni soittaa sitten minulle ja kertoo että käy ensiavun infosta hakemassa resepti ja sulla on paha angiina.
Nauroin ensin siskolleni että älä leiki jne. kunnes muisti että ei hemmetti... mistä hän tietää soittaa minulle edes pilallaan minulla olevan moinen tauti tai epäily kun siskolikka ei edes tiennyt minun olevan kipeänä.
(en siis ollut kenellekään viitsinyt kertoa että olen kipeä, tapana ei ole infota moisesta koko sukua ei edes omia vanhempiani)

No pakkohan se lopulta oli siskon puhelu uskoa todeksi ja mennä terveyskeskukseen ja kas siellä oli resepti minua odottamassa ja vihanen täti kun ei kuuulemma ole minun puhelinnumeroani mutta kas löytyihän sekin heiltä, syystä tai toisesta eivät olleet sitä muka huomanneet.

Koitin antaa palautetta miksi siskolleni oli soitettu ja kerrottu vaivani vaan haukut sain päälle :(

Näin vuonna odotas..olisikohan ollut 2000 -2005 ihan tarkkaan en vuotta muista kun en asunut tuolla pidempään

Että eipä kannata heti huudella provoiksi näitä. Kyllä näitä käy että näin juoruillaan :(

Tulevalle äidille! Onnea raskaudestasi! Toivottavasti tuo erikoinen juttu, miten sait siitä tiedon, unohtuu pian. Tärkeintähän, että kaikki on sinulla hyvin. Et saisi ainakaan stressata. Tee se valitus siitä hoitajasta eteenpäin ja sitten unohda koko juttu

[QUOTE="tuleva äiti";27843398]On ihan oikeasti tapahtunut ja vaikea on minunkin uskoa se tapahtuneeksi. Olen aina ollut siinä uskossa, ettei toisten asioista saa puhua muille vaan nyt sairaanhoitaja näytti, että se on mahdollista.[/QUOTE]

voi herranjestas,vauhkoisitko oikeista asioista? kiitos! Mun mies on juuri jättänyt minut,mulla ei ole sitä miestä jolle sh vois soittaa. miksi sun pitäs salata sun mieheltäsi yhtään mitään? Mä en ainakaan salannut. miksi ette tehneet miehen kanssa kotitestiä kotona? olisitte saaneet tietää samaan aikaan.

Nyt sen sai eka tietää laborantti, sitte sairaanhoitaja, sitte vasta sun mies ja sä.. ja sit se lukee vielä siellä terveyskeskuksen tiedoissa. ou nou

[QUOTE="Neljän äiti";27843671]Tulevalle äidille! Onnea raskaudestasi! Toivottavasti tuo erikoinen juttu, miten sait siitä tiedon, unohtuu pian. Tärkeintähän, että kaikki on sinulla hyvin. Et saisi ainakaan stressata. Tee se valitus siitä hoitajasta eteenpäin ja sitten unohda koko juttu[/QUOTE]

Stressiä kyllä riittää muidenkin asioiden vuoksi mutta on tämä sitä lisännyt vielä. Eiköhän se jossain vaiheessa "unohdu" että miten tietää sain mutta varmasti tulen muistamaan tämän tapauksen aina vaikkei se enää jossain vaiheessa vaivaakaan. Tein valituksen sekä ylihoitajalle että ylilääkärille.

[QUOTE="hippu";27843745]voi herranjestas,vauhkoisitko oikeista asioista? kiitos! Mun mies on juuri jättänyt minut,mulla ei ole sitä miestä jolle sh vois soittaa. miksi sun pitäs salata sun mieheltäsi yhtään mitään? Mä en ainakaan salannut. miksi ette tehneet miehen kanssa kotitestiä kotona? olisitte saaneet tietää samaan aikaan.

Nyt sen sai eka tietää laborantti, sitte sairaanhoitaja, sitte vasta sun mies ja sä.. ja sit se lukee vielä siellä terveyskeskuksen tiedoissa. ou nou[/QUOTE]

Olemme kotona tehneet testejä, jotka ovat näyttäneet negatiivista, siksi menin verestä tehtävään testiin. Enkä aio salata mitään mieheltäni, kyllä hän olisi saanut tietää heti asiasta minulta mutta saikin tietää itse ekana. Nämä nyt taas on ihan sivuseikkoja ja eivät kuulu tähän millään tavalla.

Ylihoitaja sanoi että tämä kyseinen sairaanhoitaja on tehnyt todella väärin ja joutuu tiukkaan puhutteluun asian vuoksi, joten en ole väärässä tässä asiassa. Juttelin hänen kanssaan juuri äsken uudelleen.

[QUOTE="hippu";27843745]voi herranjestas,vauhkoisitko oikeista asioista? kiitos! Mun mies on juuri jättänyt minut,mulla ei ole sitä miestä jolle sh vois soittaa. miksi sun pitäs salata sun mieheltäsi yhtään mitään? Mä en ainakaan salannut. miksi ette tehneet miehen kanssa kotitestiä kotona? olisitte saaneet tietää samaan aikaan.

Nyt sen sai eka tietää laborantti, sitte sairaanhoitaja, sitte vasta sun mies ja sä.. ja sit se lukee vielä siellä terveyskeskuksen tiedoissa. ou nou[/QUOTE]

Joo, koko maailman pitää pysähtyä kun sun mies jätti sut! OMG! Ei mut hei, tiäks ku naapurin Irman mies kuoli niin oo sä vaan hiljaa ja keskity omiin asioihis, sun mies ei sentään kuollut!

Ei mikään ihme että ukkos jätti.

mä itse olen kuullut että mun äitipuoli katsoi siskon kaverin tietoja kun hän oli käynyt psykiatrilla. Siinä ne sit yhdessä juorus että mikäs sitä kaveria vaivaa!

Alkuperäinen kirjoittaja kävi minullekin;27843659:
Eihän vaan kyse Kouvolasta?

Minulla oli angiina, paha semmoinen.
Lääkäri tutki ja totesi että normaalia kurkkukipua se vain on.
s-hoitajaa jäi kuitenkin vaivaamaan ja hän lähetti minut labraan nielunäytteisiin.
Jostakin syyystä? en tiedä mistä? heillä ei muka minun numeroani ollut?
No he oli soittaneet minun SISKOLLENI?
Mistä hemmetistä ne hänen numeron oli kaivanneet, en tiedä, tai tienneet hänen olevan minun siskoni koska hän ei ollut edes minun lähiomaisenani.
No jokatapauksessa he oli soittaneet siskolleni ja siskoni oli jotenkin saanut sen hoitajan? kun lie soittikaan kertomaan mikä minulla on ja missä testissä kävin ja minulla on infossa resepti odottamassa.

Siskoni soittaa sitten minulle ja kertoo että käy ensiavun infosta hakemassa resepti ja sulla on paha angiina.
Nauroin ensin siskolleni että älä leiki jne. kunnes muisti että ei hemmetti... mistä hän tietää soittaa minulle edes pilallaan minulla olevan moinen tauti tai epäily kun siskolikka ei edes tiennyt minun olevan kipeänä.
(en siis ollut kenellekään viitsinyt kertoa että olen kipeä, tapana ei ole infota moisesta koko sukua ei edes omia vanhempiani)

No pakkohan se lopulta oli siskon puhelu uskoa todeksi ja mennä terveyskeskukseen ja kas siellä oli resepti minua odottamassa ja vihanen täti kun ei kuuulemma ole minun puhelinnumeroani mutta kas löytyihän sekin heiltä, syystä tai toisesta eivät olleet sitä muka huomanneet.

Koitin antaa palautetta miksi siskolleni oli soitettu ja kerrottu vaivani vaan haukut sain päälle :(

Näin vuonna odotas..olisikohan ollut 2000 -2005 ihan tarkkaan en vuotta muista kun en asunut tuolla pidempään

Että eipä kannata heti huudella provoiksi näitä. Kyllä näitä käy että näin juoruillaan :(

Meille käyny kans näin. Ei tosin tehty mitään ilmotusta kun ei koettu asiaa niin suureksi. Miehen tuloksista soittivat minulle, kun eivät itseään saaneet kiinni.

[QUOTE="tuleva äiti";27843361]Mieheni sitten soitti minulle, että "Arvaapa mitä, sinä olet raskaana!". Tunteet menivät laidasta laitaan... toisaalta oli ihana kuulla, että olen raskaana mutta toisaalta v*tutti että mieheni oli saanut tietää sen ensimmäisenä sairaanhoitajalta, joka oli soittanut sen hänelle, eikä minulle...

Ei tainnut mennä ihan salassapitovelvollisuuksien mukaan tämä homma. Sairaanhoitaja oli kerran yrittänyt soittaa minulle, mutta en pystynyt vastaamaan kun olin töissä asiakasta palvelemassa. Tein asiasta ylilääkärille ja -hoitajalle valituksen mutta eipä se mielipahaa enää pelasta. Onko tämä tosiaan normaalia, että näin käy? Ylilääkäri sanoi vaan, että ei sairaanhoitaja varmasti pahaa ole tarkoittanut mutta minun mielestäni siitä huolimatta näin ei voi toimia. Ylihoitaja sanoi, että kyseiselle sairaanhoitajalle sanotaan suullisesti, etten minä ollut tyytyväinen hänen käytökseensä ja siinä se. Jatkossa voi käyttäytyä ihan samalla tavalla...

Kellekään muulle käynyt mitään vastaavaa?[/QUOTE]

Hoitajan toiminta ei nyt ihan laillista ollut

Salassapito- ja vaitiolovelvollisuus - Valvira.fi

Kantelu - Valvira.fi

Yhteistyössä