kaveria n. 5kg painonpudotukseen, aloitus tänään 1.2.2008

Heh, kuullostaa ihan mun päivältä Pilwi :) . Kunnon ruokaa, suklaata jälkiruoaksi, 4 km:n vaunulenkki, mut tohon pallon päälle en kyllä jaksa itseäni raahata! En kyllä taida näin laihtua, mutta samassa oon nyt pysynyt, ja sehän on oikeastaan tärkeämpää, oppia uusia elintapoja ja samalla toivottavasti vähän laihtua. Enää olis 3 kiloa tavoitteeseen, ja pakko myöntää että tyytyisin jopa pariin kiloon. Tavoitteena kuitenkin paino 57, jolloin painoindeksi olisi ihanteellinen.
 
mInä onneton täällä taistelen makeanhimoani vastaan...siinä onnistumatta! Mutta yllätys yllätys..amulla paino näytti vähemmän kuin perjantaina vaikka olo on taas kovin turviónnut kun menkatkin on tulossa! Onneksi en ole ainoa joka taistelee tämän makean syömisen kanssa :D Se Tonalinin kokeilu on seuraavana listalla kunhan saa tilin ja raskii ostaa heti kerralla useamman purkin. Kovat tohinat tässä on päällä kun mieli halajaa opiskelemaan...tietäs vaan mitä loppujen lopuksi haluaa....
 
Neeta: Hauskaa kun on noin samanlaiset päivät meil ollu eilen ! ;) Tänään en vielä ole ottanut suklaata, mutta eipä se kellokaan vielä paljoa ole... joten ehkä vielä ehtii.. hehe

On se makeanhimo vaan kauheeta... herkut on niin ihania ja karkit! Tosin ihmeen hyvin oon (ennen tätä) saanut pidettyä esim karkkipäivä vaan kerran viikossa. Mut heti kun alkaa vähän lipsuun, niin se himo tulee takaisin... :p

Naksos: MItä haluaisit opiskella? Meilläkin nuorimmainen vasta 5,5 kk mutta mulla vaihtuu päivittäin noi suunnitelmat töihin paluusta.. Että olisko viel pari vuotta kotona vai mensikö j o vuoden päästä töihin, ja menisko takasin omaan paikkaan, vai vaihtaisko paikkaa vai opsikelisko... Hankalaa tehä mitään päätöksiä, onneks viel ä aikaa..
 
Makeanhimo on välillä vastustamaton..Mut pietään huoli, että tästä meiän ketjusta ei tuu mitään mussutusketjua!

Aiemmin joskus jossain porukassa olleena koko homma meni plörinäksi kun kaikki vaan kertoili miten herkut maistuu ja paino ei putoa...ja eihän siinä oikeen kukaan saanu mitään tuloksia aikaseksi ja koko homma lopahti. Kun yks kertoi herkutteluistaan niin kohta kaikki muutkin vaan herkuttelivat ja laihdutuksesta ei tullut mitään..

En siis tarkota, etteikö sais kertoa "sortumisistakin", mut pietäänhän huoli, että kannustetaan toisiamme mieluummin pois niistä herkuista :) . Ja kun kirjoittaa liikkumisista, makeanhimon voittamisesta ym. onnistumisista niin se tsemppaa muitakin terveellisiin tapoihin ja paino sen kuin putoaa :) !
 
Tähkis.

Joo toi on kyl ihan totta, vaikka ite oon täällä näistä herkuista puhunutkin! Nyt loppuu! Hyvä kun varoittelit..
Pääsiäisen yli kun selviää, nii sitte alkaa taas kunnon kiristys!!!

Siel alkaa kevät tulla ja ihanat aurinkoiset päivät, nii ei voi jättää lenkkejä väliin..

Ja mä oon nyt löytänyt noi MAAPÄHKINÄT, niitä mussuttanu välillä. Onkos niis paljonkin kaloreita? Ainaki terveellisiä pitäis olla..?
 
Pilwi, on niissä pähkinöissä paljon rasvaa, mutta myös proteiineja ja tietääkseni ihan hyvänlaatuista rasvaakin. Meillä on muuten saman ikäinen vauva...täyttää viikon päästä 6 kk! Tehokas puntti muuten, hauikset on selvästi kasvaneet, ja rataslenkilläkin on vastusta =) .
 
Huomenta. Paino 53,5kg eli +400g tullut viikossa. Osasin kyllä täysin odottaa nousua, jopa isompaakin. Tällä viikolla vaan yhtenä päivänä olin kevyemmällä ruoalla.. ja eilen sitten päätin aloittaa jo pääsiäisen vieton. No, nyt en mieti laihdutusta juurikaan pääsiäisenä, palaan asiaan sitten tiistaina. Ihan hyvä fiilis pienestä noususta huolimatta. Uskon, että ne 1,5kg (+pääsiäisen nousut :eek: )) karisee taas hyvällä tsempillä ens viikosta alkaen.

Meilläkin on melkein saman ikäinen vauva, täytti just 7kk. Ja tosiaan puntista käy kun nostelee ja kantelee pitkin päivää.

Nyt laittamaan taloa kuntoon kun pääsiäisvieraita tulossa =) . Hyvää pääsiäistä kaikille!!
 
Paino +300g, eilen paino oli kyllä samassa kuin viime viikolla, eli paino suunnilleen sama (nyt 60.2). Pääsiäisen jälkeen pitää vähän kiristää. On vaikeaa kun ei ihan tiedä minkä verran pitäis syödä, kun täysimettää. Toisaalta kohta aloitetaan kiinteät, niin ei kai se sitten haittaa jos laihis vähän vaikuttais maidon määräänkin.

tähkis, teilläkin samanikäinen vauveli =)

Mukavaa pääsiäistä!
 
Neeta, mä alottelin laihista varovasti kans jo täysimetyksen aikana. Aika lailla sen sit huomas maidon määrässä jos tuli liian vähän syötyä. Nyt kun tyttö on n. kuukauden syönyt kiinteitä, niin oon voinut vähän tiukempaa linjaa pitää ilman, että huomais maidon tulossa mitään muutoksia. Vaikka ei tyttö vieläkään syö kuin pari krt päiväs kiinteää ruokaa, mutta kuitenkaan ei ihan pelkällä maidolla oo. Jotenkin on ite voinut huolettomammin vähentää omaa syömistä kun vauva saa muutakin ravintoa. Ja tuntuu, että maitoa tulee kyllä niinku ennenki.
 
Heippa ja iltaa!!Mulla taas vaaka aamusella näytti 63,5kg :D Eli sen mukaan ei olis viime perjantaista pudonnu yhtään... :eek: Noh,mutta kyllä mä vielä näytän ja pudotan kun oon kerta niin päättäny! :kieh:
Nytteki kyllä oon syöny näin pääsiäisen aikoihin suklaata,en niinkään suklaamunia,mut muuten suklaisia nameja.Ja tänään halusin et'mies ostaa sipsejä... :ashamed: Noh,mutta kohtuus kaikessa ja joskus tämmösiäkin päiviä.
Nyt lopettelen ja jatkan pitkääperjantaita... :) Illan jatkoja kaikille :flower:

P.s.Mullakin imetys vielä meneillään tytölle 9kk :)
 
Ompas täällä paljon vauvoja! Tai siis vauvojen äitejä ;) Kiva juttu! Meidän neiti tosiaan on syntynyt 30.09.07. Ja isosisko 06/04 ja isoveli 02/02. Itse en enää imetä, joten se ei vaikuta tähän laihikseen millään lailla. Mutta kyl sen muistan, että ku viel imetin, (en viel laihdutellu sillon) nii urheilu "suoritukset" kyl vaikutti jotenki siihen maidon tuloon huonontaen.. En tie mistä johtui.

Ja sitten siihen painoon .... 66.0kg. Sama lukema ollut jo viimeiset 4 päivää.. Eli nousua +200g viime viikolta.

Eilen olin reippaana ihmisenä salilla, en muistanut venytellä, nii oli "hieman" jumissa koko kroppa, koko yön, ku neidin kanssa taas tutin kanssa pelattiin.. Tänään jos venyttelis ja vaikka lenkille pääsisi :saint: Siellä niin kiva ilma, tosin pakkasta aikalailla.. :xmas:
 
paino on samassa kuin viime viikolla. mulla on ollu hartia-niska seutu avain jumissa ja alaselkä. ei paljoo liikuta. alkuviikosta poljin kuntopyörää, mut keskiviikosta on jääny. syömisiä koitan miettiä.
 
Täällä kanssa paino pysynyt samana viimeviikosta. Täytyy tosissaan alkaa kanssa miettimään syömisiä. Täytyy varmaan alkaa taas pitää "päiväkirjaa" syömistä, pystyy edes noin laskemaan sitten nuo kalorimäärät.
 
täälläkin paino samassa kun viime viikolla, joten en pitänyt kiirettä tän ilmoittelun kanssa!!!! oon ihan tyytyväinen että paino pysyi samassa, sillä olin vähän mahataudissa edellisellä viikolla jolloin lähti 800g. Nyt sitten yritin vaan pitää painoa alhaalla! Kävi se jo alempanakin, mutta nousi takasin!

Oon samaa mieltä tosta herkkujen syönnistä, että paras olisi justiin kannustaa niitten syömisestä kauaksi! Se tsemppaa paremmin!!!!

Mutta, hyviä pääsiäisen jatkoja.. Minullakin on muuten 'vauva' jota imetän, ainoastaan iltaisin ja joskus öisin 1v ja 3 kk vanha!!!! Toinen tyttö 2v6kk vanha!! Näin meillä :)
 
Morjensta. Puntarissa en ole käynyt....iik! No oltiin laivalla ja tuli herkuteltua mut ei paljon. En vain ole vielä uskaltanut mennä puntariin. Ehkäpä huomenna tai tiistaina on pakko kohdata totuus. Silti en kauheesti ole mässänyt mut huomaan, että jo pienestä repsahduksesta saattaa paino nousta paljonkin. Olen suunnitellut jo eteenpäin jotain radikaalia, pakko yrittää ilmeisesti jotain oikein dietti diettiä jotta saa painon kunnolla laskuun ja sitten vain yrittää pysyä saavutetussa painossa. Mikähän se hyvä kuuri olis...lentoemännän dietti ei houkuttele..
 
Heippulis keippulis! Meikä oli aamulla ihan onnessaan kun pääsin vihdoin omalle puntarille..... Näytti 57.9kg vaikka olin jo aamu puuronkin ehtinyt syödä. En siis perjantaina voinut käydä vaakalla kun olin pois kotoa. Lenkille pitäis tästä mennä, on jotenkin vieroitusoireita kun ei ole liikkunut. Siitä tulee aina niin euforinen olotila kun tietää tehneensä jotain.

Tähkis: Anteeksi kovasti että olen esitelmöinyt mussutuksistani ja herkutteluistani täällä :ashamed: , yritän parantaa tapani :saint: =)
Pitäs kai tosiaan keskittyä olennaiseen.
 
Nyt alkaa pääsiäinen olemaan ohitse ja herkut tuhottu kaapeista. Tiistaista lähtien alkaa taas tiukempi elämä ilman herkkuja. Lauantai oli se pahin päivä, suklaata ja lakuja tuli syötyä kohtuu paljon, niin ja sipsejä.. Mutta nyt siis (taas) alkaa herkuton aika.

Jospa tuo mässäily auttaisi mahdolliseen "säästöliekkiin" ja sai aineenvaihdunnan taas käyntiin. Toivon niin. Alkaa oikeasti jo masentaa tosissaan tämä kun paino vain nousee/pysyy samassa. Ja eilen jopa huomasin että yhdet farkut puristavat, mitkä ennen ovat menneet jalkaan tuosta vain.. Eli lihonnut olen ihan oikeasti, eikä vain vaakan mukaan :x

Eilen tuli crossailtua pitkästä aikaa 15minx2 ja välissä tein lihaskuntoa puoli tuntia Kunto Plussan "voimaharjoittelua naisille" -kirjan mukaan.Tuo kirja tuli vihdoin postissa ja vaikutti ihan hyvältä. Itseäni ainakin helpottaa nuo valmiit ohjelmat, joita noudattaa.

Liikkunut olen muutenkin päivittäin,mutta nuo syömiset ovat hiukan päässeet ryöstäytymään käsistä pakko myöntää.

Otetaanpa siis kaikki nyt itseämme niskasta kiinni (joilla siihen on aihetta) niin että saadaan takasin se hyvä tsemppi mikä täällä oli alkuvuodestakin!
 
häkkyrä, samoin täällä, syömiset on vähän riistäytyneet käsistä, mutta ehkäpä siitä tosiaan on apua aineenvaihdunnan ylläpitoon/käynnistämiseen. Kun nyt vaan ottaa itseään niskasta kiinni. Tänään ajattelin mennä body pumpiin pitkästä aikaa, edellisen kerran olen käynyt 1.5 vuotta sitten. Musta se on aika hauska laji (mutta raskaana ollessa sitä ei kyllä voinut harrastaa). Spinningillä olen aloitellut kuntoilua nyt raskauden jälkeen, mutta vaikka se on tehokasta se ei ole mielestäni kovin hauskaa.

Nyt kun ei ole enää varsinaista ylipainoa, on tavoitteeni ehkä enemmänkin saada lihaksia, ei niinkään painoa alas, mutta ehkäpä tuo kiinteytyminen ja laihtuminen seuraavat toisiaan. En siis aio kuitenkaan pelkästään vaakaa tuijottaa, vaan ajattelin ottaa mittanauhankin avuksi. On muuten mulla hurja vyötärön ympärys, yli 80. Miten teillä muilla, joilla on pieni vauva, onko vyötärö jo hyvin palautuntut? Vai olenkohan ainoa, joka on keskeltä vallan levähtänyt :ashamed: .
 
Neeta:
Hyvä kun otit asian puheeks.. Nimittäin toi vyötärön ympärys mitta. Olen kauhistellut itelläni samaa juttua.. Ei ole maha viel synnytyksen jäljiltä niin paljoa palautunut. Vaikka teen noita vatta lihaksiakin monta kertaa viikossa.. tarvis niitäkin varmaa tehä sit joka päivä! Mulla kans oli se mitta yli 80, en vaan muista kuinka paljon yli :saint:

Teiltä muiltakin aattelin kysellä tällai GALLUP tyyliisesti, että mistä kohtaa kukin yrittää laihduttaa? Mulla itellä siis just toi vatsan seutu! Reisissä ja takapuoles ei oo mitään "ongelmaa", mut kaikki ylimääränen vaa kasautuu tohon mahaan, ja on sitte tyhmän näköistä.. Ja toiveissa olis, ett jos nyt millään sais edes 2-3kg viel alemmas,nii ehkä naamakin vähän samalla kaventuisi.. B)

Eilen olen viimeksi kuntoillut salilla, tänää pieni lenkki kolmen muksun kanssa, ei sitä oikeen edes lenkiks voi kutsua.. Mut huomisesta alkaa kunnon "rutistus", uskokaa tai älkää, täälläkin ;)

Tänään vaaka näytti -200g! Saas nähdä mitä "valehtelee" huomena.. :D
 
Juu huomenna taas alkaa se pääsiäisen jälkeinen yritys!!!! Vielä 3 kg pudotettavaa... Ite tunnen että olen aika sopusuhtainen.. Enimmäkseen sitä yrittää painoa pois tuosta mahasta ja reisistä! Ihannepainossa pituuteeni nähden nyt olen, joten saa nähdä kuinka paljon täs alaspäin vielä mennään!!!!! Mutta, huomenna kuntoilemaan.. ON se vaan mukavaa!!!! ;)
 
Huomenia!
Tuohon galluppiin. Itselläni on ihan liikaa takapuolessa, se on ehdottomasti pahin paikka. Ilman tuota takapuolta ei tarvitsisi laihduttaakaan,mutta se todella häiritsee..siis itseäni :D Ja kun paikallinen laihdutus ei onnistu, niin tässä sitä tuskaillaan. Pitäisi varmaan ottaa ohjelmaan jokinnäköinen tehoreisi- ja takapuoliohjelma, jospa kiinteytymisen kautta alkaisi näkymään edes jotain tuoksia.

Tänään vielä vapaapäivä, ajattelin aloittaa päivän crossaamalla, mutta aamulla herätessä tuntui jotenkin huonolta olo,niin jätän väliin. Kurkku on kipeä ja hiukan tuntuu siltä että olisi lämpöäkin. Aamupäivän ohjelmaan ainakin silti kuuluu lenkki, suht rauhallisesti ja illemmalla pitää sitten katsoa josko olo olisi parempi niin teen crosstrainerilla alkuverryttelyt ja jumppaan tuon toisen aloittelijan lihaskunto-ohjelman tuosta kirjasta.

Mitenkäs muilla?
 
Kiitos neuvoista, en tajunnut tuota poista nappulaa käyttää. Tänään on sitten ollut totuuden hetki, tosin vaakaan en luota sillä se on rikki :LOL: ei kun oikeesti on.... siitä on yksi tappi irti pohjasta ja se keikkuu joka puolelle, kävin silti ja näytti jotain aivan kamalia lukemia 3 kertaa ja kaikki eri....65 vilahti, 64 vilahti ja 62,,,,justiinsa, mikähän se noista on sit oikea. Tiedän kuitenkin etten ainakaan laihtunu ole. Syy on yksinkertainen olen syönyt liikaa hyvää. Tänään mietin rauhassa jatkoa tälle urakalle, on aivan pakko ottaa eri tavat jos haluaa laihtua. PAKKO. Nyt ei auta itku markkinoilla vaan tositoimiin on ryhdyttävä. Vaa'an ostokin on edessä niitäkin on kymmeniä erilaisia, suositelkaa jotain mikä näyttää kivoja lukemia =)
 

Yhteistyössä