kaveria n. 5kg painonpudotukseen, aloitus tänään 1.2.2008

Paljon voimia Naksos sairastelujen keskelle !! Kyllähän siinä laihdutukset jää väkisinkin taka-alalle.

Neeta, onnea pudotuksesta!

Mä ilmotan painoni sitten taas huomisaamuna. Saa nähä mitä näyttää. Ihan mukavasti on mennyt tää viikko. Jotenki oon niin voimakkaasti vaan päättänyt, etten syö herkkuja ja karkkeja ennen vappua, niin ei oo kumma kyllä tehny yhtään edes mieli, enkä oo asiaa ees ajatellut. Saa nähä joutuuko nyt viikonloppuna sitten käymään kovempia taisteluja makeanhimon kanssa. Mut sortua en aio.

Eilen kävin eka kertaa moneen vuoteen juoksemassa miehen kanssa ja yllätyin, miten hyvin jaksoin juosta. Kunto ois kestänyt pitempäänki, mut tuli joku kramppi molempiin etureisiin ja oli pakko lopettaa. Nyt on etureidet ihan jäkissä, vaikka venyttelinki juoksun jälkeen. Innostuin niin, että tänään on suuntana urheiluliike ja uudet juoksukengät :) . Mukava laji harrastaa yhessäkin, kerran viikossa kun käy hoitaja, niin päästään ainakin sillon aina miehen kanssa kahestaan juoksemaan. Vuosia sitten mulla oli astma niin pahana, etten pystynyt juoksemaan juuri yhtään ja siks olinki niin yllättynyt, kun ei tehnyt heikkoakaan. Luulenpa, että ahkeralla crosstrainerin käytöllä on myös oma vaikutuksensa asiaan.



 
Kiitos neeta ja tähkis, kyllä tässä on vaadittu melkoinen annos huumorintajua, että on jaksanut olla positiivisella mielellä ja luottavainen. Muistin peräti pompata puntarille nyt aamulla ja ilokseni voin kertoa että se näytti kilon vähemmän kuin viimeksi tänne pinoutuessani, eli 57.3kg!!! Pitää tarkistaa aiemmasta kirjoituksestani vielä etten puhu puuta heinää! On se vaan jännä homma et kun ei vahtaa syömisiään koko ajan ja "laihduta" niin sit tuleekin tällainen positiivinen ylläri =) No en kyllä valita!!!! Tää suunta on ihan hyvä :D

tähkis, hienoa että pystyt juoksemaan ja jaksat ennen kaikkea! Minullakin kiehtoo kovasti tuo juoksemisen autuus ja olis ihana joskus kokea se että jaksaa juosta ilman ongelmia, enemmänkin kuin sen kilometrin...
Sen juoksuharrastuksen aloittaminen vaan tuntuu jotenkin työläältä...pitäis heti pystyä hirmusuorituksiin, eikä 500m kerrallaan pidemmälle... :LOL:
 
Iloista huomenta =) . Paino 52,4kg. Eli enää 400g tavoitteeseen! Oon kyllä tosi mielissäni. Taidan jopa vappuna olla siinä tavoitepainossani. Viikossa tuli pudotusta 1,2kg :eek: . Näköjään sen yhen mässäyspäivän viikossa voi huoletta pitää. Syön kyllä aina sillon ihan mitä vaan ikinä mieli tekee ja kuinka paljon mahtuu..tosin oon huomannu, et ihan hirveesti ei edes mahu enää herkkuja mahaan kun jo tulee öklö olo.

Sunnuntaista perjantaihin menikin hyvin syömiset ja liikuttuakin tuli jonkin verran. Luulen, että viime viikolla oli paino senkin takia enemmän kun alotin sen yhtäkkisen liikkumisen sairastelujen jälkeen ja liikuin tosi paljon. Oon huomannu et se aluksi saattaa nostaa painoa. Olo on kyllä ihan mielettömän hyvä, vois vaikka jättää urakan tähän, mutta periaatteesta puotan vielä sen 400g.

Naksos, hieno pudotus sulla painossa! Niin se saattaa yhtäkkiäkin pudota, vaikkei kiinnitä edes erityistä huomiota asiaan. Onnea :flower: !

Tuosta juoksemisesta vielä, niin ei mullakaan varmasti ois yksin tullut edes kokeiltua juoksua. Mies tykkää enemmän juosta kuin kävellä ja päätin, että jos nyt minäkin koitan vähän ja sehän tuntukin tosi kivalta. Mut yhessä se on jotenkin kivempaa kuin yksin, ainakin näin aluksi.

Oon tässä kolmisen viikkoa käyttänyt sellasta apteekin kiinteyttävää vartalovoidetta, josta on luotettavia ja hyviä tutkimustuloksia (4vkon käytön jälkeen pitäis huomata tuloksia). Oon aina pitänyt tollasia vähän humpuukina, mutta nyt voin oikeesti sanoa, että apua on ollut. Varsinkin oon mielissään, että vatsa on selvästi kiinteytynyt ja iho paljon sileämpi. Lasten jälkeen kun ei tuo mahan alue niin kovin kiinteä oo ollut..toki varmasti painon tippumisellakin on osansa asiaan, mutta ihan selvästi on apua ollut myös tuosta rasvasta. Oikeesti näyttää reidet, takamus ja vatsa paljon silosemmilta ja kiinteämmiltä :D

Tänään pidän vähän löysemmän päivän ja huomenna sitten taas ruotuun =) .
 
Heippa! Aamulla kävin jälleen puntarilla ja vaaka näytti 56.9kg!!! Jee... Hyvä mieli tuli kyllä.
Noista kiinteyttävistä voiteista sen verran et joskus itseki olen käyttänyt ja kun säännöllisesti jaksoi laittaa niin kyllä sillä oli näkyviä tuloksia. Nykyisin ei vaan tahdo viitsiä ja jaksaa niitä joka päivä käyttää niin ei ole ollut tulosta... se tonalin on vieläkin kokeilematta et auttaisko se tuohon vatsan alueen "laihanläskin" kiinteytyttämiseen. Noi nahkat kun ei meinaa kiinteytyä sitten millään......
 
tähkis ja naksos, te ette enää kauan täällä palstalla vanhene, kun on niin hyviä tuloksia teillä! Jos painaisin saman minkä naksos nyt, niin olisin jo tyytyväinen (ollaan muistaakseni saman mittaisia...), tai ehkä nälkä kasvais syödessä ja en sittenkään ois tyytyväinen.

Mulla on aina ollut vaikeaa laihduttaa kun olen kotona lasten kanssa. Töissä ollessa homma on paljon helpompaa. Seliseli :). Mutta kesäkuussa kun lähden töihin, toivon että laihtuminen helpottuisi. Töissä kun on kuntosalikin, jota saa käyttää :). Ja nyt vauva vetäs herneet nenuun, menoks ->
 
Loistavaa Naksos :flower: ! Eipä oo sullakaan enää paljon tavoitteeseen.

Eilen käytiin taas miehen kanssa juoksemassa ja sen jälkeen mentiin tunnin syvävenyttelyyn ja oli kyllä ihana yhdistelmä. Ai että se juokseminen on ihanaa! Ostin viikonloppuna kunnon juoksukengät ja kyllä nyt rullaa hyvin :D. Tosi mahtava kun eilen huomas, että jaksoi taas paremmin ja pitempään kuin edellisellä kerralla. Pitää malttaa vaan pitää välipäiviä, ettei ihan joka päivä juokse. Nyt on sellanen olo, että tänään ei kannata tehä mitään, vaan antaa kropan levähtää.

Onhan se töissä varmasti helpompi pitää syömiset ja ruokarytmi kohdallaan kuin kotona. Täällä sitä on niin helppo kävellä keittiöön ja napostella mitä milloinkin..töissä ei oo sitä mahdollisuutta. Mulle on kaikista tärkeintä, että piän säännöllisen ruokarytmin, 5krt päivässä. Piän myös aina vesikannun pöydällä ja juon lasillisen ohi kulkiessa.

Kylläpäs on ihana auringonpaiste ulkona! Pitää lähteä lasten kans ulkoilemaan.
 
Moikka pitkästä aikaa. Hitsi kun aika menee nopeasti. Koneella olen kyllä käynyt mut aina pikaseen ja sit kun puntarissa en käynyt pe ja viikonloppuna vähän herkuttelin niin en uskaltanut siihen astua....No en mähkiny vaan koko ajan on kontrolli ollut päällä, mutta ehkä pieni lipsahdus tapahtui kun tavoitteeseen en päässyt, siis pe paino ei ollut 61. Tänään kävin puntarissa ja JIPPII 61,5kg paino. Pieni herkuttelu ei kostautunu kun takaraivossa on koko ajan tuo asia. En päästä sitä lipsuun. EN! Olo on kevyempi ja maha litteämpi. Siitä kun aloitettiin niin on hävinnyt siis n. 4 voipakettia jostakin päin kroppaa. Se on aikamoinen kasa. No tavoite on yhä se 58kg ja sen aion saavuttaa. '

Kiva lukea kun Tähkis, Naksos ja Häkkyrä pääsevät kans pikkuhiljaa tavoitteeseen. Muistakaa palkita itsenne jollain ja nauttia onnistumisesta.
Itse olen päättänyt mennä kesän alussa ottaan rakennekynnet (sellaset aika lyhyet luonnollisen näköiset) ja käydä kampaajalla vaalennuttamassa hiukset. Sellasia juttuja tänään. Hauskaa viikkoa kaikille =)
 
Mulla on kyllä vielä matkaa tavotteeseen se samanen viisi kun aloittaessakin. Tyttö on kovassa kuumeessa, me miehen kanssa eri työvuoroissa, niin en ole tänään enkä eilen päässyt lenkillekään. Koirat hyppii pitkin seiniä ja itseä väsyttää ihan älyttömästi parin yön huonon unen takia.Viime yönä pääsin 2 jälkeen nukkumaan (tyttö oksenteli) ja 5 soi kello. Armoton väsymys on päällä. Tänään aikaisin nukkumaan. Olisihan tuo crosstrainer käytössä, mutta ei todellakaan jaksa liikkua. Ulos voisi mennä, mutta eipä onnistu potilaan kanssa, kun ei kuitenkaan vaunuissa pysy vaan haluaa itse kävellä. Huomenna sama juttu, minä aamussa, mies illassa, eli tämän viikon liikunnat jäävät todella olemattomiksi. Ei muuten niin väliä, mutta koirat vaatisivat kyllä hiukan jo lenkkiä. Toisaalta en kyllä ole syönytkään juurikaan mitään. Ei vain ole nälkä, kun ei liikukaan...

Selailin painojani viime vuodelta ja selkeä yhteys näkyi siinä että kun alotin työt, paino alkoi nousemaan.. En tiedä mistä johtuu, töissä tulee ehkä syötyä enemmän kun kotona ollessa ei muista syödä. Töissä on pakko syödä säännöllisesti kun on 2 taukoa ja alkaa kyllä keskittymiskyky herpaantua jos ei noilla tauoilla syö jotain.

Hienoja tuloksia muilla kyllä, olen katellinen teille jotka olette melkein jo tavoitteessanne tai ainakin kovaa vauhtia saavuttamassa sitä. Tsemppiä loppuun :hug:
 
Heipsan! Meitillä piti käyttää tyttöä lääkärissä kun oli niinkuin myrkyn niellyt, pahalla tuulella ja kun vasta oli kuumeessa viime viikkolla. Syykin oli mitä selvimmin jo epäilyjen listalla, eli korvatulehdus. Märkää molemmissa korvissa...se selittääkin miksi tuo lentsu on jäänyt venymään eikä parantunut kunnolla. No nyt on sitten lääkekuuri, onneksi. Kävin eilen kaksi kertaa vaunulenkillä, ensin aamupäivällä ja sit illalla. Olipa kyllä mahtava fiilis kun oli lenkkeillyt pitkästä aikaa =) Ja juoksin toisella kertaa varmaan kilometrin!!!!!!!!! Wow! Tänään ei sitten ole pahemmin liikuttu, mutta ulkoiltu on kuitenkin. Josko sitä taas vaikka huomenna intoutuisi lenkille B)
Annaliisa: tavoitepaino on jo ihan hyppysissäs, vain viimeinen rutistus vielä :D
 
Helou, tosiaankin tavoitepaino alkaa oleen hyppysissä JIHUU, JIPPII tänään painoin 61,3kg. Ja kun puntariin astuin olin varma, että se alkaa 62 sillä eilen en syönyt kevyesti kun en jaksanu tehdä keittoa, vaan söin muun perheen kans hampurilaisen, kahvin kanssa pullaa, vähän suklaata illalla ja parit irtokarkit. Hui kun oli huono omatunto, mutta ilokseni huomasin ettei tuolla repsahduksella ollut vaikutusta. Kait se on se ylenmäärätön mähkiminen ja jatkuva sellainen niin sit lihookin. Kyl on hyvä mieli. Huomenna voi jopa olla suurempi yllätys edessä jos paino alkaiskin jo 60 ja jotain, no siitä en uskalla haaveilla, vaikka täysin mahdollista onkin. Tsemppiä kaikille, kun yrittää eikä luovuta niin onnistuu. Se on fakta. :hug:
 
Tere tere! Täällä mä istun ihan äimän käkenä koneella ihmetellen aamullista puntarilla käyntiä... Se näytti mulle 57.9 kiloa!!!!!!! Että kilo olis tullu muutamassa päivässä takasi :eek: ja ihan samalla tavalla oon ollu kuin ennekin... Voiko tosiaan parit kävelylenkit saada noin paljon kuonaa liikkeelle et se ois syynä tähän.... Hitsi vieköön että suututtaa!! Mun pitänee olla vaan käymättä vaakalla ja olla ajattelematta painoa taas parii kolmeen viikkoon niin jos se taas sit olis vähän laskenut. Kyllä tää syö naista :kieh:
Olis kuntosalille menokin vaan alkoi sekin laiskuttaa oikein kunnolla...tuntuu et mitä sekin hyövää.... nyt on ajatukset alamaissa :/
 
JIPPII!! Nyt on tavoite saavutettu! Ja vielä ihan tarkalleen, paino tasan 52kg :D . Mahtava fiilis kyllä! Tätä päivää on odotettu. Täytyy nyt itsensä palkita jollain ihanalla herkulla heti aamukahvin kanssa :) .

Tää viikko ei mennyt ihan putkeen, mutta onneksi sain kuitenki sen 400g pudotettua ja pääsin tavoitteeseen! Tuli syötyä parina päivänä jätskiä ja keskiviikkona tuli herkuteltua oikein kunnolla..karkkia, pullaa, keksiä kun oli vieraita ja jäi sitten se mässyttely päälle.. Mutta muuten olin kyllä ihan ruodussa :saint: .

Nyt kun tavoitepaino on saavutettu niin samalla tavalla aion jatkaa ku tähänkin asti. Eli yhden herkkupäivän piän viikossa ja muuten säännöllinen ja terveellinen ruokavalio. Viikolla kun on normaalilla ruoalla, niin viikonloppuna voikin ihan hyvillä mielin herkutella.

Naksos, älä lannistu, liikunta saattaa tosiaan vaikuttaa ja ihan sekin, miten oot just edellisenä iltana syönyt ja juonut. Ei se kilo ainakaan mitään läskiä ole, nesteitä sen täytyy olla!

Mä nyt sit häippäsen tältä palstalta. Varmaan käyn joskus kattomassa teiän kuulumisia. Kiitos kaikille kannustuksesta ja tsempistä!! Se on ollut tosi isona apuna tässä hommassa.

Ja tsemppiä vielä viimesten kilojen ja grammojen karistukseen :hug: ! Paljon ei oo urakkaa jäljellä enää monilla teistäkään!
 
tähkiksen jymyuutinen hiljensi porukan? =) Onnea tähkis, hieno suoritus :flower: .
Mää oon niin saamaton, kun en noita paria kiloa saa minnekkään. Laihdutustahti on liian hidas. Ei näytä oma motivaatio toimivan riittävän tehokkaasti. Pitää miettiä mitä tässä keksis avuksi. Edelleenkään en aio luovuttaa. Oon mä nyt sentään 3 kiloa kevyempi kuin tammikuussa, mutta makeat maistuu edelleen liian hyvin :( . Taitaa olla tuo sokeririippuvuus mun (ja mieheni) ongelma. Täytyis saada mieskin mukaan, yksinään on niin paljon vaikeampaa kieltäytyä jatkuvasti herkuista.
 
Helou, hienoa Tähkis ja onnea kun saavutit tavoitteen. Minä poistun tältä palstalta kun paino on 58kg :D Nyt on ollut pieni taantuma vaihe, paino heittelee siinä 61-62 kg välillä. Toivottavasti tämä ketju ei kuivu nyt kasaan, muutamat näkyy vielä täällä pyörivän. Yritän vähän aktiivisemmin taas kirjotella. Hyvää Vappua kaikille :flower:
 

Yhteistyössä