kaveria n. 5kg painonpudotukseen, aloitus tänään 1.2.2008

Tervetuloa vaan kyllä tänne mahtuupi. Tänään aamupaino 62.9kg. Eilen leivoin pullaa ja söinkin yhden, muuten söin pari lautasellista omaa tekemääni keittoa, ruisleipää, pullan, pari perunaa, salaattia, hedelmäsoseen, omenoita, joten hyvin söin mielestäni. En halua laihduttaa nälkäkuurilla, tarvii vaan katsoa OIKEESTI mitä syö ja liikkua vähän enemmän niin paino putoaa. Huomenna olen töissä ja su mut yritän su painon taas päivittää heti tuoreeltaan tänne aamupäivällä =)
 
Betz86, tervetuloa mukaan!

Annaliisa, hyvä tsemppi sulla päällä! Oon ihan samaa mieltä, että nälkäkuurilla ei oo mitään järkeä olla. Eihän kukaan jaksa loppuelämää nälässä elää. Kaikista parasta laihduttaa niin, miten kokee pystyvänsä jatkossakin elämään.

Mulla mennyt ihan hyvin tämä viikko syömisten suhteen, mutta liikunta on jäänyt vähälle. Tää flunssa on sellanen jojoilija, ettei tiedä onko parantunut vai ei ja en oo oikeen uskaltanut kunnon hikoiluun vieläkään. Siellä pilateksessa kävin ja tänään mennään keilaamaan, mutta ei nuo nyt kaloreita paljon polta. Enemmän mielenpiristystä =) .

Saa nähä mitä paino on huomenna. Ne 2vkoa meni herkutellessa ja luulenpa, että toiset 2vkoa saan nyt niitä pudottaa. Mutta ei se mitään. Sellasia jaksojahan sitä tulee väkisinkin, että tulee enemmän syötyä ja herkuteltua jos on reissua ym., mut sitten on vaan palattava takasin normaaliin rytmiin.

Missäs muut olette!? Sanuli, ethän oo luovuttanut? Kirjotellaan kuulumisia aktiivisesti, niin saadaan kilot karistettua :) !
 
repu: onnea!!

minulla on menny p***'lleen koko homma. paino ei ole tippunu yhtään. liikunta on jääny. tiedän, että jos ny ottais itteään niskasta kiinni niin vois muutaman kilon saada pois ennen kesää. tsemppiä kaikille!
 
Terppa!

repu: Onnittelut!!

Minä täällä kanssa ollut jo viime viikonlopusta lähtien kovassa flunssassa, eihän tästä meinaa parantua millään! Ihmettelinkin jo, kun ei koko talvena mulla mitään, mutta nyt se sit tuli.. :headwall: Koko perhe kipeenä, tai siis esikoispoika on välttynyt, mutta me muut sairastettu senkin edestä..

Mutta kyllä se tästä. Paino on ainaki pysyny taas aikas samassa, eli jotain positiivista ;)
Paino tänään 65.9.
Urheiltua ei nyt ole tullut, mutta ens viikolla sitte uusi aloitus noitten reenailujen kanssa!

Tsemppiä kaikille :wave:
 
Paino 53.4. Ihan hyvä fiilis. Olo nyt niin paljo parempi mitä viikko sitten sen kamalan mässäysjakson jäljiltä. Eli 1.4kg tiputettavaa vielä ja tavoitteenihan on siihen 52kg päästä vappuun mennessä.

Tänään aattelin alottaa taas kunnon liikkumisen.
 
Vaaka näytti tänään vihdoinkin 59,8kg, eli -200g. Ehkä se tästä vielä lähtee...Taisi paino jumia helmi-maaliskuun tuossa 60kg eli yli 8viikkoa, mutta nyt tosiaan heilahti sen alle. Vähän heilahti, mutta kuitenkin. Kyllähän se hiukan mieltä piristi kun alkoi 5 tuo luku pitkästä aikaa. Sinänsä vielä huono juttu, kun lähtöpaino oli kuitenkin alhaisempi, taisi olla 58,8kg parhaimmillaan. :D

Syönyt olen ihan ok, välillä kyllä tulee mässäiltyä ehkä liikaa herkkuja. Eilenkin pulla ja munkki.. Ruuaksi söin kuitenkin kalakeittoa ja ison läjän salaattia x2, ja lisäksi aamupalan weetabixia ja jugurttia.

Töissäkin tuli liikuntahaaste, taidan olla kyllä meistä se joka muutenkin liikkuu eniten, mutta kyllä tuo silti oman kimmokkeen tuo liikkua lisää (jos vain aika sallii..) Nyt on tosiaan niin hyvät ilmat että tekisi mieli olla pihalla koko ajan. Eilen kävin juoksemassa, osa matkasta oli pakko kävellä kun metsäautotie on vielä niin jäässä/lumisohjossa ettei meinannut pystyssä pysyä. Juoksin sitten sulat pätkät ja tulin ison tien kautta takasin niin sai juosta pidemmän pätkän putkeen.

Otetaanhan nyt kunnon puristus kevääseen!

Niin ja repulle ONNEA!!
 
Kovinpa on harvaksi käynyt rivistö täällä..olihan meitä ainakin 16 pudottajaa. Niin se vaan on, että alun innostuksen jälkeen tahtoo ketju aina vähän lopahtaa ja puolet porukasta tippua pois. Mut jatketaan me jäljelle jääneet sitäkin innokkaammin!! Itse toivon, että saan jättää tän ketjun 3-4vkon päästä siitä iloisesta syystä, että oisin päässyt tavoitteeseen..kovasti pitää töitä tehä, että se toteutuu.

Eilen kävin eka kertaa flunssan jälkeen kunnon reippaalla vaunukävelylenkillä ja ottihan tuo vähän voimille, kun oli niin pitkään ollu kunnolla liikkumatta. Tänään aion alottaa taas crossailun.

Häkkyrä: Onnittelut vitosella alkavasta luvusta! Kyllähän se mieltä piristää kummasti.
Pilwi: Pikaista paranemista! Nuo flunssat välillä tulee ja sotkee tahtia, mutta sen jälkeen sitten taas uudella innolla.

Mukavaa lauantaipäivää ja viikonloppua kaikille!
 
Moikka. Aamupaino 62,7kg ja olen tyytyväinen, vielä viikonlopun jälkeen. La söin karkkia, sipisiä mut vähän vain, su palasin ruotuun ja sen huomasi heti. Mun pienempi tavoite on nyt se, että paino alkaisi jo tällä viikolla 61 ja jotain, kun sais sen siihen tulisi motivaatio ettei enää päästä sitä alkamaan isommalla. Tiedän et pystyn siihen kun yritän. Nyt on jo keitto porisemassa levyllä, syödä pitää jotta ei sorru, kun on suunnaton nälkä aivot ei toimi täydellä teholla ja sit kun se nälkä yltyy todella kovaksi ei enää JAKSA välittää kunhan vain saa jotain syötävää, eli siinä on se pointti, syömällä laihtuu kunhan syö oikein. Mun keitossa on monta porkkanaa, pari perunaa, lihaliemikuutio, ensin keitetään pehmeiksi sit tehosekoittimeen ja sekaan paljon pizzamaustetta, tomaattimurskaa, vähärasvasta ruokakermaa (2%) ja purkki raejuustoa, tulee muuten hyvää. Mut tsemppiä kaikille vielä täällä oleville, minä en ainakaan luovuta ennenkö paino on 58kg!
 
Katselin tässä aikani kuluksi tilastoja liikkumisista tämän vuoden puolelta polarpersonaltrainerin sivuilla. Käveltyjä/juostuja kilometrejä oli 417km, liikuttua aikaa 114h 55min, tuo sisältää kaiken myös ratsastukset, crossailut, kotijumpat yms. Kulutettuja kaloreita oli n.34 000 kcal. Luvuista puuttuu osa kun aina ei ole ollut sykemittaria matkassa.

Paljon on aikaa mennyt ja kenkiä kulutettu, mutta se pääasia eli vaakalukema ei vaan muutu.. Voihan masennus :kieh:
 
hei!
En ole ilmoitellut painoa, kun se sahaa niin paljon. Edelleen suunnilleen samassa, ehkä parisataa grammaa vähemmän. Mukana siis vieläkin. En kyllä luovuta ennenkuin tuo vyötärö on hoikistunut. Nopeaa tämä ei ole, mutta suunta on selvä. Tärkeää mulle on muuttaa elintapoja, ja sehän ei helposti käy.

Häkkyrä, ei se vaaka aina koko totuutta kerro. Liikut niin paljon, että olet varmaankin aika kiinteässä kunnossa? Itselläni painoa on nyt vähemmän kuin ennen raskautta, mutta ennen raskautta läskiä oli kyllä vähemmän ja kävin silloin salillakin ainakin pari kertaa/vko ja kävelin tosi paljon. Tämä oli siis tarkoitettu lohdutukseksi =) .

Annaliisa, tsemppiä sinullekin, kiva kun olet mukana!

Tähkis, kunnioitettavaa itsekuria, hyvä sinä!
 
Mä aattelin, että meen vaa'alle nyt vasta lauantai-aamuna. Siitä syystä, että pysyn paremmin vielä perjantaipäivän kurissa :kieh: . Oon huomannut, että mulla tulee helpommin alotettua viikonlopun vietto jo perjantaina kun oon punninnut itseni. Ja vähän löysempi linja jatkuu helposti vielä la ja su kun tulee perheen kanssa syötyä ja aikaa vietettyä. Aattelin, että jos vasta la-aamuna käyn puntarilla, niin sitten tulee piettyä sillon vasta herkkupäivä ja nopeammin tulee taas maanantai ja paluu herkuttomuuteen..että tällasia suunnitelmia =)

Mukava kun on vielä aktiivisia ihmisiä mukana! Hyvä kaikki me =) !

Tosiaan, painohan ei kerro koko totuutta. Kovasti kun liikkuu niin varmasti on kroppa kiinteämpi ja paremman näköinen, vaikka paino ei niin paljon ois pudonnutkaan. Musta tuntuu, että vaikka paino ois sama kuin ennen raskauksia, niin kroppa on jotenki eri mallinen kuitenkin. Tosin liikuinkin paljo enemmän ennen lapsia.

Oon taas alottanut aktiivisen liikkumisen. Viikonloppuna tuli vaunu- ja sauvakäveltyä, eilen olin pacessa ja tänään sinne ihanaan pilatekseen. Aamusella crossailin, niin saa vähän hienirrotustakin tälle päivälle..pilateksessa kun ei hiki tule, vaikka tehokasta onkin. Huomaa kyllä, että tekee mieli syödäkin kevyemmin kun liikkuu.

Mukavaa, kevyttä ja liikunnallista viikkoa kaikille =) !
 
TERVE, täällä ollaan iloisin mielin. Aamupaino näytti 62,1kg. Ja likat olen yrittänyt tosissani! Tässä tulos. Tällä menolla pääsen tavoitteeseeni varmasti. Mieli on hitsin hyvä. Enää en päästä repsahtaan, vaikka en yritä mitään kieltodiettiä vaan pysyvää elämäntapa muutosta. Esim. viikolla sais syödä tosi terveellisesti ja hyvin ja vähän, viikonloppuna saa herkutella sitten hyvillä mielin. Ihana tunne kyllä kun on laihtunu.
 
Tsemppiä kataja! Hyvältä kuulostaa nuo sun liikkumiset! Kyllä se paino siitä putoaa, kun sinnikkäästi vaan jaksaa tehä sen eteen töitä.

Annaliisa: aivan loistavaa kun sulla paino noin hienosti tullut alaspäin!! Onnittelut siitä! Mahtavasti oot tehnyt töitä sen eteen ja kyllähän se sitten palkitsee!

Mä oon liikkunut tosi paljo tällä viikolla. Intoa riittää kaikkien niiden 3vkon eestä, mitkä piti olla paikallaan flunssan takia..

Harkinnassa on et jättäsin kaikki karkit ja herkut pois siihen vappuun asti.. katotaan nyt. En ainakaan ennen lauantaita tee sitä päätöstä, kun oon menossa sillon kaupungille kaverin kans ja pitäähän siellä vähän nautiskella =) .
 
Jippii pääsin tavoitteeseeni, 61,8kg näytti puntari tänään. Voitte arvata mikä tunne on, yes!
Nyt täytyy vaan olla tarkkana ettei pääse heti nousemaan viikonloppuna. Palaillaan taas, nyt kiire lahja ostoksille, huomenna nimittäin häät =)
 
Hyvä hyvä Annaliisa! Loistavaa :flower: !

Mulla paino tänä aamuna 53.6. Eli +200g. Ei tän ihan näin pitänyt kyllä mennä. Söin varmaan liikaa herkkuja, vaikken mitenkään älyttömästi kuitenkaan. Liikuin kyllä varmasti eniten mitä yhtenäkään viikkona aiemmin. No, en nyt oo kuitenkaan mitenkään järkyttynyt. Olo on hyvä ja kroppakin näyttää jo siltä, että voi olla kohtuu tyytyväinen. Nyt jätän herkut ja karkit pois vappuun asti, niin jospa menis suunta taas alaspäin. Periaatteesta en luovuta ennen ku painan sen 52kg :D .

Eikö täällä oo enää muita punnitsijoita ku minä ja Annaliisa :eek: ?? Huhuu kaikki, pysykää mukana =) !
 
Täällä ollaan. Pari aamuvuoroa takana,niin pääsin vaakaan vasta tänään. Jotenkin aamulla 5 aikaan ei ole heti ekana mielessä hypätä vaakaan ;) Mutta tänään tulos 59,8kg eli sama kun viime viikolla. Positiivista on ettei noussut takaisin sinne 60kg.

Tuo 60kg on muuten sama lukema jossa paino jumi useamman viikon silloin kun laihdutin 7kg edellissyksynä. Taitaa olla sellainen lukema joka on mulle sellainen "vakipaino". Siinä on helppo pitää paino, niin ettei nouse, mutta pirun vaikea se on siitä saada alaskinpäin. Harmi vaan että tuo 60kg ei ole se mun tavoite, enkä periksi osaa antaa..

Täällä tulee vaakatasossa lunta. Onneksi 1,5h lenkki on jo tehty,kohta lähden ratsastamaan. Viikonlopun jatkoja kaikille! Ja onnittelut tähkikselle ja Annaliisalle hyvistä tuloksista!
 
Täällä ollaan, paino edelleen 59.7. Eli jumii pahasti. Tällä viikolla aion kyllä tsempata. Viime viikolla olin flunssassa, enkä päässyt edes liikkumaan, ja en jaksanut muutenkaan laskea niin tarkkaan syömisiä.

Häkkyrä, mulla sama juttu, eli paino näyttää helpohkosti pysyvän tuossa 60 kilossa, mutta sen alle ei mennäkkään ilman "oikeaa" laihdutusta :(. Ei auta muu kuin tiukentaa. Minkä pituinen muuten olet, jos saa kysyä? Itse olen tällainen pätkä, vajaa 160 cm, joten varaa ois pudottaa...

Annaliisa, onnea!
 
Moikka. Täällä jatkuu yhä hyvä tsemppi laihdutuksen suhteen ja oikeilla jäljillä ollaan. Paino ei noussut yhtään viikonloppuna vaikka söin ruokaa ihan normaalisti ja häissä kakkua ym. Tänään paino 61,7kg. Alin mitä mulla on ikinä ollut =) =) Voitte arvata kuin tyytyväinen olen. Pe tavoite on tasan 61kg.
Tähkis: sulla paino muutenkin hyvissä lukemissa, vaikka onhan se sun oma tavoite mitä täytyypi kunnioittaa, siihen päästäkseen tarvii varmaan nähdä vähän nälkääkin. Muutamat muutkin täällä vielä pyörii, mut vähiin on käyny.

Sen vain sanon, että tämä on pitkälti korvien välistä kiinni, se asia on SISÄISTETTÄVÄ itselleen niin viimesen päälle, jotta se menee kaaliin ja koko kroppa+aivot on mukana siinä projektissa, silloin se onnistuu. Voimia ja halauksia kaikille :hug:
 
Neeta mä oon 162cm, eli en pitkä minäkään. 55kg olisi se tavoitepaino mitä en ehdi tätä tahtia kyllä elämäni aikana saavuttaa :kieh:

Liikuntaa joka päivä, syömiset mielestäni ok, mutta ilmeisesti päin p*tä. Kohta työterveystarkastus ja verikokeet. Pyydän myös selvittämään niistä kaiken mahdollisen että voi sulkea aineenvaihdunnanhäiriöt yms. pois.

Mutta tästä vielä jatketaan, aion laihtua, kunnes toisin todistetaan ;) (sori hiukan väsynyttä juttua, toista viikkoa aamuvuoroa ja liian vähiä yöunia. Toiset puolitoista vielä jäljellä...)
 
Täällä mennyt ihan mukavasti. Syömiset ollut ok ja liikuntaakin ihan sopivasti. Nyt kun vaan tämä tsemppi säilyy. Se on kyllä just niin, että korvien välistä tää homma on kiinni. Asia pitää vaan niin tiukasti päättää ja sen mukaan elää. Mut sehän on monesti niin paljon helpommin sanottu kuin tehty..mutta kun saa hyvän fiiliksen päälle, niin se myös sujuu.

Kiva kun meitä on muutamia vielä täällä. Ja Annaliisa, ihailtavaa tuo sun innostus! Ja tuloksetkin sen mukaisia :flower: . Tuota kyytiä oot kesän alussa rantakunnossa ;) .

Parantumisia Katajalle!
 
Heippatirallaa.... en ole aikoihin kirjoittanut kun tää mun homma on ollut sitä sun tätä...tässä on terveyden kanssa vähän ongelmia minulla ja muilla. on ilmennyt syöpää ja alzheimerintautia ja nivustyrää ja siihen päälle vielä tavalliset kuuma ja flunssataudit... Meinää niinku hiukkasen syödä innostusta nää jutut. Paino on samoissa, luulisin...en muistanut aamulla heti hypätä puntarille, joten pitää taas huomenna koettaa muistaa.
Voi onneksi tulee koko ajan lämpimämmät ilmat ja on niin ihanan valoisaa ja aurinkoista! Onneksi tää kevät on muuten niin piristävää aikaa =)
Hienoa työtä te "työmyyrät" olette jaksaneet tehdä, onnittelut kaikille :flower:
 

Yhteistyössä